Τα παιδιά καλωσορίζουν την Άνοιξη με τα χελιδονίσματα!!!

Εαρινή ισημερία και πρώτη μέρα της Άνοιξης η 21η Μαρτίου!!! Τα παιδιά του σχολείου μας παρουσίασαν ένα πανάρχαιο ελληνικό έθιμο για το καλωσόρισμα της νέας εποχής, τραγουδώντας τα κάλαντα της Ρόδου. Το έθιμο του καλαντίσματος της Άνοιξης χάνεται στα βάθη των αιώνων, τότε που ακόμη ο Μάρτης ήταν ο πρώτος μήνας του χρόνου και για να τον προϋπαντήσουν έψελναν ευχές και κάλαντα. Μαζί τους οι καλαντιστές είχαν τη χελιδόνα, μια κατασκευή, με ένα ομοίωμα χελιδονιού να περιστρέφεται στην κορυφή της. Χελιδονίσματα λέμε την 1η και 21η Μαρτίου (εαρινή ισημερία), κρατώντας στα χέρια μας τη χελιδόνα.

Κρατώντας τη δική μας «χελιδόνα» και με εμψυχώτρια την μουσικό μας Αλέκα Αναστασίου, αλλά και την εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής Ιωάννα Σταματίου που δίδαξε στα παιδιά τα κάλαντα στη νοηματική, μια υπέροχη και συγκινητική στιγμή, αναβιώσαμε αυτό το έθιμο με την ελπίδα οι νέες γενιές να το τηρούν όπως και τόσα άλλα έθιμα της πατρίδας μας.

Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου 2025

Η σημερινή μέρα είναι για εμάς τους Έλληνες διπλή γιορτή, διπλή χαρά, γιατί γιορτάζει η Παναγιά, γιορτάζει κι η Πατρίδα. Το «Χαίρε Κεχαριτωμένη Μαρία» και το «Χαίρε ω Χαίρε Λευτεριά» ηχεί σήμερα στο στόμα κάθε Έλληνα, ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο μέρος του πλανήτη.
Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 είναι ο συνδετικός κρίκος με την Ιστορία της Αρχαίας και Βυζαντινής Ελλάδας, γιατί η εθνική συνείδηση των Ελλήνων διατηρήθηκε και ενισχύθηκε μέσα στις συνθήκες της δουλείας. Ταυτόχρονα, η Ελληνική Επανάσταση αποτελεί και ένα παγκόσμιο γεγονός. Οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου εθνικού κράτους στα Βαλκάνια και ενέπνευσε άλλους λαούς να διεκδικήσουν την ανεξαρτησία τους.
Οι μαθητές του Ε1 και του Ε2 μέσα σε ένα κλίμα άψογης συνεργασίας δούλεψαν και μας παρουσίασαν σύντομα στιγμιότυπα ενός Ελληνικού παραμυθιού της Ευγενίας Φακίνου «Τα Ελληνάκια», χαράζοντας στο μυαλό μας την ιδέα της Ελευθερίας. Αλλά ερχόμενοι και σε επαφή με μικρά αποσπάσματα από τον «Ήλιο τον Ηλιάτορα» του Οδυσσέα Ελύτη, έγιναν λαμπαδηδρόμοι της χαράς, της ελπίδας και της αισιοδοξίας για τις αντιξοότητες της ζωής.
Με σεβασμό στο παρελθόν, σχεδιάζουμε το μέλλον των παιδιών μας και ως δάσκαλοι και παιδαγωγοί οφείλουμε να περάσουμε την ιδέα της Ελευθερίας στους μαθητές μας καθημερινά και ιδιαίτερα μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις, που βοηθούν να διατηρούν ζωντανές ιστορικές μνήμες.

Την παράσταση ετοίμασαν με πολλή αγάπη οι δασκάλες των παιδιών κ. Αρχοντία Γιώτη και κ. Ελένη Αγαπητού με τη σημαντική συμβολή της κ. Καρολίνας Ματαθία και της κ. Ευαγγελίας Τιπούρτη.