Αδελφοποίηση σχολείων στο μάθημα των γερμανικών!

Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε όλοι ίσοι

Με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Ζαχαριά Έλενας, Κερασιώτη Νίκης και Παππά Ζωής και παρέα με τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα, οι μαθητές της Δ΄1 τάξης και της Γ΄2 τάξης μαθαίνουν να σέβονται τη διαφορετικότητα.

Πιο επίκαιρο από ποτέ το μήνυμα της παραπάνω φράσης μετά από το φαινόμενα βίας που παρακολουθούμε καθημερινά μικροί και μεγάλοι σε χώρους εντός και εκτός σχολείου.

Με αφορμή τα «προβλήματα» του Έλμερ οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και το φόβο της απόρριψης. Στόχο μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όσο διαφορετικοί και εάν είμαστε ή  φαινόμαστε, είμαστε το ίδιο ίδιοι, με τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια συναισθήματα! Καταλάβαμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε να διατηρήσουμε  τη διαφορετικότητά μας, γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός. Άλλωστε τόσο οι άνθρωποι όσο και τα ίδια τα ζώα, όπως στο παράδειγμα του Έλμερ, είναι διαφορετικοί και κάθε ένας έχει ξεχωριστή προσωπικότητα και υπόσταση την οποία ουδείς έχει το δικαίωμα να κρίνει και να κατακρίνει.

Στο τέλος, της ανάγνωσης ακολούθησαν οι παρακάτω ερωτήσεις:

  • «Γιατί ο Έλμερ ήταν διαφορετικός;»
  • «Πόσα και ποια χρώματα είχε πάνω του;»
  • «Πώς αισθανόταν;»
  • «Έχεις νιώσει το ίδιο; Αν ναι, πως διαχειρίστηκες τα συναισθήματα σου; Αν όχι, μπορείς να φανταστείς πως θα ένιωθες αν ήσουν ο Έλμερ;»
  • «Είχε φίλους;»
  • «Μπορείς να αναφέρεις ένα χαρακτηριστικό του Έλμερ;»
  • «Ήταν αγαπητός στην αγέλη;»
  • «Πώς θα ήταν oκόσμος εάν ήμασταν όλοι ίδιοι;»

Στη συνέχεια ζωγράφισε το κάθε παιδί το δικό του Έλμερ που δεν έμοιαζε με κανέναν άλλον. Ο ίδιος Έλμερ αλλά τόσο διαφορετικός. Οι μαθητές δημιούργησαν μια όμορφη ομαδική εργασία για τη διαφορετικότητα. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού των εικαστικών έφτιαξαν από χαρτόκουτα έναν τρισδιάστατο παρδαλό ελέφαντα που στολίζει το σχολείο μας.

Όλοι είμαστε διαφορετικοί και αυτό είναι που κάνει τη ζωή μας να έχει νόημα δίδοντας της χρώμα και προσμονή να την ζήσει κανείς. Ο καθένας μας έχει να δείξει κάτι διαφορετικό και μπορεί με τη μικρή ή τη μεγάλη του δύναμη, τον ποιοτικό χαρακτήρα του να βοηθήσει στο να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος. Η διαφορετικότητα είναι ένα δώρο για την ανθρωπότητα. Ο καθένας μας είναι μια ξεχωριστή οντότητα πάνω σε αυτό το πλανήτη και το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι η αποδοχή για έναν καλύτερο κόσμο με πραγματικό συναισθηματικό πλούτο. Η καλλιέργεια της αξίας της διαφορετικότητας συνεπάγεται την έννοια της αποδοχής. Κι όπως είπε και η μητέρα Τερέζα, «Ποτέ δεν πρέπει να φοβόμαστε να είμαστε ένα σημάδι αντίφασης στον κόσμο».    

…βελτιώνοντας τις σχέσεις των μαθητών του σχολείου μας!!!

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024, οι μαθητές του σχολείου μας, με την καθοδήγηση της κας Μαρίας Γλυμακοπούλου, υλοποιήσαν μερικές δράσεις-παιχνίδια για την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ τους. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις-παιχνίδια:
” Ο τοίχος της καλοσύνης” είχε ως στόχο την ανάπτυξη και διατήρηση θετικού κλίματος στην τάξη. Σε αυτή την δράση οι μαθητές έγραφαν σε καθημερινή βάση ένα “θετικό μήνυμα” για έναν συμμαθητή τους και το τοποθετούσαν στον αντίστοιχο φάκελο. Στο τέλος κάθε εβδομάδας οι φάκελοι ανοίγονταν και τα μηνύματα διαβάζονταν δυνατά από τους παραλήπτες. Στη συνέχεια ακολουθούσε συζήτηση και μοίρασμα συναισθημάτων.
  “Είμαστε όλοι μια ομάδα” είχε ως στόχο τη δημιουργία ομάδων, ώστε να μην απομονώνεται κανένας μαθητής κατά την διάρκεια του διαλείμματος, την επίλυση συγκρούσεων και τη συνεργασία για την εύρεση λύσεων, όταν δεν τηρούνταν οι κανόνες του παιχνιδιού. Έτσι στο τέλος κάθε μέρας γινόταν κλήρωση για τη δημιουργία ομάδων. Στη συνέχεια οι ομάδες συζητούσαν και αποφάσιζαν τα παιχνίδια για το διάλειμμα.
Η διαρκής πρόκληση συνεργασίας συχνά οδηγεί σε εντάσεις μαθητές που δυσκολεύονται να συμφωνήσουν μεταξύ τους. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε ” Το κουτί της Πανδώρας”. Κάθε μαθητής έγραφε σε ένα χαρτάκι ότι τον είχε στεναχωρήσει. Στη συνέχεια οι μαθητές κάθονταν σε κύκλο και τοποθετούσαν τα χαρτάκια τους στο “κουτί της Πανδώρας”.  Ακολουθούσε συζήτηση για τις συμπεριφορές που μας φοβίζουν, μας πληγώνουν, μας θυμώνουν. Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας και να τα μοιραζόμαστε, να σκεφτόμαστε και να βρίσκουμε λύσεις. Είμαστε όλοι μια ΟΜΑΔΑ!

Πρόσκληση συμμετοχής σε έρευνα του σχολείου μας!!!

Σας προσκαλούμε να λάβετε μέρος στην έρευνά μας για τις δράσεις του σχολείου μας που πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2023-2024, απαντώντας στην ερώτηση που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/oVbEJtBLyK34cThd6

Ανατρέξτε λοιπόν στις δράσεις μας, στο ιστολόγιο του σχολείου μας για να ενημερωθείτε. Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.

Η έρευνά μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία! Τα αποτελέσματά της, με ποσοστό 87,7% Πολύ καλές και 12,3% Καλές, μας δείχνουν ότι οι δράσεις μας πέτυχαν τον στόχο τους. Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους συμμετείχαν στην έρευνά μας.

ερευνα πιτα

ΠΑΝΕΥΒΟΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Στο Στάδιο της Χαλκίδας 22 Μαϊου 2024 το σχολείο μας συμμετείχε στους Πανευβοϊκούς Αγώνες Στίβου κατακτώντας 8 συνολικά μετάλλια, 1 χρυσό, 4 αργυρά και 3 χάλκινα!!!
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας που συμμετείχαν στη γιορτή του στίβου, κερδίζοντας εκτός από μετάλλια και αθλητικές εμπειρίες.

Διαδικτυακός εκφοβισμός

Στα πλαίσια της συνεργασίας, του σεβασμού, της ομαδικότητας, της αναζήτησης πληροφοριών τα παιδιά της Ε1 τάξης δημιούργησαν, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής Γρατσάνου Κατερίνας, το παρακάτω e-book για τον Διαδικτυακό εκφοβισμό.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ “Δ. ΓΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Λ. ΣΟΥΡΛΑ”

Ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο πάθος, επιμονή, υπομονή, μαχητικότητα, ομαδικότητα και κυρίως ευγενή άμιλλα, ζήσαμε στις 17 και 18 Μαΐου 2024 στο Derneki Sports Park. Το φετινό ρεκόρ συμμετοχών των 26 ομάδων ποδοσφαίρου αγοριών και κοριτσιών των σχολείων της πόλης μας ήταν κάτι μοναδικό και έδειξε ότι όλη η σχολική κοινότητα – γονείς, εκπαιδευτικοί – μαθητές, διαμορφώνουν ένα καλύτερο αύριο και δείχνουν το δρόμο για να γίνουν τα όνειρα των παιδιών πραγματικότητα μέσα από αποτυχίες και επιτυχίες!!! Χαμόγελα, δάκρυα, πανηγύρια 🏆🥇😃⚽ Το σχολείο μας, το 21ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας συμμετείχε με τις ομάδες του, κοριτσιών και αγοριών που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και διασκέδασαν παίζοντας. Τα αγόρια μας αγωνίστηκαν στον τελικό κατακτώντας το αργυρό μετάλλιο 👏👏🥈
Η συμμετοχή του σχολείου μας στη δράση αυτή ανέπτυξε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ μαθητών διαφορετικών σχολείων καθώς επίσης και με την κοινότητα, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες για στάσεις και συμπεριφορές που βασίζονται στις αξίες του αθλητισμού, της συνεργασίας, της ενεργής συμμετοχής στα κοινωνικά δρώμενα. Για δύο μέρες αξιοποιήσαμε τον ελεύθερο χρόνο μας με ψυχαγωγία και άθληση στη φύση, συναντώντας φίλους, συναδέλφους, γονείς, ξεφεύγοντας από το άγχος της καθημερινότητας και κυρίως διαμορφώνοντας χαρακτήρες. Η εμπλοκή σε αυτή τη γιορτή των παιδιών, πολλών φορέων της πόλης μας ακόμα πιο σημαντική…
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας πρόσφερε τα διπλώματα, τον γιατρό και τον διαιτητή των αγώνων. Ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού κ. Γιάννης Νέζης τα μετάλλια και τα κύπελλα. Ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής κ. Κώστας Βελής πάντα κοντά στις ανάγκες των σχολείων μας. Σε κλίμα συγκίνησης έγινε η απονομή του κυπέλλου στην πρωταθλήτρια ομάδα των αγοριών του 9ου Δ.Σ.Χαλκίδας, που προς μεγάλη έκπληξη όλων έδωσε στους νικητές ο αδερφός του Δημήτρη Γατόπουλου που ήρθε από την Αμερική για να παραβρεθεί στο τουρνουά που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του αδερφού του!!! Στα κορίτσια του 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας που ήταν οι νικήτριες του τουρνουά, την απονομή έκανε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δ/Ν Χαλκίδας Λάμπρος Γιαννούχος, που έδωσε συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές – παίκτες με την υπόσχεση του χρόνου να είμαστε ακόμη περισσότεροι.
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ, σε αγόρια και κορίτσια των Δημοτικών Σχολείων!!!
ΟΜΑΔΕΣ ΑΓΟΡΙΩΝ:
1ο, 2ο, 4ο, 5ο, 7ο, 9ο, 13ο, 18ο, 19ο, 21ο, 22ο, 23ο, 24ο, 25ο Χαλκίδας, Δ.Σ. Μύτικα, 2ο Βασιλικού, 3ο Ψαχνών
ΟΜΑΔΕΣ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ:
2ο, 5ο, 9ο, 13ο, 18ο, 21ο, 23ο, 24ο, Δ.Σ. Μύτικα

«Εκφοβισμός, βία και διεκδικητικότητα»

Την Παρασκευή 16 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας βιωματική δράση με τίτλο «Εκφοβισμός, βία και διεκδικητικότητα»  με τους μαθητές του τμήματος Ε2. Κεντρικοί στόχοι της δράσης  ήταν η προαγωγή θετικών συμπεριφορών  και η άσκηση των μαθητών σε υγιείς τρόπους διεκδίκησης. Αρχικά, οι μαθητές προβληματίστηκαν γύρω από το τι είναι η βία και πώς σχετίζεται με τον εκφοβισμό, τις διάφορες μορφές της,  τις συνέπειες του εκφοβισμού στο άτομο, τον κομβικό ρόλο που μπορεί να έχουν οι τυχόν εμπλεκόμενοι σε περιστατικά βίας ή εκφοβισμού  και τέλος  γύρω από τα στάδια διεκδικητικότητας.  Στη συνέχεια, μέσα από βιωματικό παιχνίδι, ασκήθηκαν στην επιλογή διεκδικητικής επικοινωνίας, εκφράζοντας τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους  με σεβασμό τόσο στον εαυτό τους, όσο και στους άλλους. Υπεύθυνες για την υλοποίηση της δράσης ήταν οι εκπαιδευτικοί Ελένη Παππά (ΠΕ06) και Αναστασία Γκίζα (ΠΕ70).

…ένα μήνυμα για σένα!!!

Με αφορμή της Γιορτή της Μητέρας, την οποία και γιορτάσαμε την Κυριακή 12 Μαϊου 2024, τα πρωτάκια μας στέλνουν το δικό τους ξεχωριστό μήνυμα αγάπης στις μαμάδες τους.

Στιγμιότυπο στο 2024 05 17 10 14 16