Μηνιαία αρχεία: Μάιος 2024
Μοιάζουμε διαφορετικοί αλλά είμαστε όλοι ίσοι
Με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Ζαχαριά Έλενας, Κερασιώτη Νίκης και Παππά Ζωής και παρέα με τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα, οι μαθητές της Δ΄1 τάξης και της Γ΄2 τάξης μαθαίνουν να σέβονται τη διαφορετικότητα.
Πιο επίκαιρο από ποτέ το μήνυμα της παραπάνω φράσης μετά από το φαινόμενα βίας που παρακολουθούμε καθημερινά μικροί και μεγάλοι σε χώρους εντός και εκτός σχολείου.
Με αφορμή τα «προβλήματα» του Έλμερ οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και το φόβο της απόρριψης. Στόχο μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά ότι όσο διαφορετικοί και εάν είμαστε ή φαινόμαστε, είμαστε το ίδιο ίδιοι, με τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια συναισθήματα! Καταλάβαμε ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε να διατηρήσουμε τη διαφορετικότητά μας, γιατί ο καθένας μας είναι μοναδικός. Άλλωστε τόσο οι άνθρωποι όσο και τα ίδια τα ζώα, όπως στο παράδειγμα του Έλμερ, είναι διαφορετικοί και κάθε ένας έχει ξεχωριστή προσωπικότητα και υπόσταση την οποία ουδείς έχει το δικαίωμα να κρίνει και να κατακρίνει.
Στο τέλος, της ανάγνωσης ακολούθησαν οι παρακάτω ερωτήσεις:
- «Γιατί ο Έλμερ ήταν διαφορετικός;»
- «Πόσα και ποια χρώματα είχε πάνω του;»
- «Πώς αισθανόταν;»
- «Έχεις νιώσει το ίδιο; Αν ναι, πως διαχειρίστηκες τα συναισθήματα σου; Αν όχι, μπορείς να φανταστείς πως θα ένιωθες αν ήσουν ο Έλμερ;»
- «Είχε φίλους;»
- «Μπορείς να αναφέρεις ένα χαρακτηριστικό του Έλμερ;»
- «Ήταν αγαπητός στην αγέλη;»
- «Πώς θα ήταν oκόσμος εάν ήμασταν όλοι ίδιοι;»
Στη συνέχεια ζωγράφισε το κάθε παιδί το δικό του Έλμερ που δεν έμοιαζε με κανέναν άλλον. Ο ίδιος Έλμερ αλλά τόσο διαφορετικός. Οι μαθητές δημιούργησαν μια όμορφη ομαδική εργασία για τη διαφορετικότητα. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού των εικαστικών έφτιαξαν από χαρτόκουτα έναν τρισδιάστατο παρδαλό ελέφαντα που στολίζει το σχολείο μας.
Όλοι είμαστε διαφορετικοί και αυτό είναι που κάνει τη ζωή μας να έχει νόημα δίδοντας της χρώμα και προσμονή να την ζήσει κανείς. Ο καθένας μας έχει να δείξει κάτι διαφορετικό και μπορεί με τη μικρή ή τη μεγάλη του δύναμη, τον ποιοτικό χαρακτήρα του να βοηθήσει στο να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος. Η διαφορετικότητα είναι ένα δώρο για την ανθρωπότητα. Ο καθένας μας είναι μια ξεχωριστή οντότητα πάνω σε αυτό το πλανήτη και το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι η αποδοχή για έναν καλύτερο κόσμο με πραγματικό συναισθηματικό πλούτο. Η καλλιέργεια της αξίας της διαφορετικότητας συνεπάγεται την έννοια της αποδοχής. Κι όπως είπε και η μητέρα Τερέζα, «Ποτέ δεν πρέπει να φοβόμαστε να είμαστε ένα σημάδι αντίφασης στον κόσμο».
…βελτιώνοντας τις σχέσεις των μαθητών του σχολείου μας!!!
Πρόσκληση συμμετοχής σε έρευνα του σχολείου μας!!!
Σας προσκαλούμε να λάβετε μέρος στην έρευνά μας για τις δράσεις του σχολείου μας που πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2023-2024, απαντώντας στην ερώτηση που θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://forms.gle/oVbEJtBLyK34cThd6
Ανατρέξτε λοιπόν στις δράσεις μας, στο ιστολόγιο του σχολείου μας για να ενημερωθείτε. Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.
Η έρευνά μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία! Τα αποτελέσματά της, με ποσοστό 87,7% Πολύ καλές και 12,3% Καλές, μας δείχνουν ότι οι δράσεις μας πέτυχαν τον στόχο τους. Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους συμμετείχαν στην έρευνά μας.
ΠΑΝΕΥΒΟΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΙΒΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Στα πλαίσια της συνεργασίας, του σεβασμού, της ομαδικότητας, της αναζήτησης πληροφοριών τα παιδιά της Ε1 τάξης δημιούργησαν, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής Γρατσάνου Κατερίνας, το παρακάτω e-book για τον Διαδικτυακό εκφοβισμό.
ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ “Δ. ΓΑΤΟΠΟΥΛΟΣ – Λ. ΣΟΥΡΛΑ”
«Εκφοβισμός, βία και διεκδικητικότητα»
Την Παρασκευή 16 Μαΐου 2024, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας βιωματική δράση με τίτλο «Εκφοβισμός, βία και διεκδικητικότητα» με τους μαθητές του τμήματος Ε2. Κεντρικοί στόχοι της δράσης ήταν η προαγωγή θετικών συμπεριφορών και η άσκηση των μαθητών σε υγιείς τρόπους διεκδίκησης. Αρχικά, οι μαθητές προβληματίστηκαν γύρω από το τι είναι η βία και πώς σχετίζεται με τον εκφοβισμό, τις διάφορες μορφές της, τις συνέπειες του εκφοβισμού στο άτομο, τον κομβικό ρόλο που μπορεί να έχουν οι τυχόν εμπλεκόμενοι σε περιστατικά βίας ή εκφοβισμού και τέλος γύρω από τα στάδια διεκδικητικότητας. Στη συνέχεια, μέσα από βιωματικό παιχνίδι, ασκήθηκαν στην επιλογή διεκδικητικής επικοινωνίας, εκφράζοντας τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους με σεβασμό τόσο στον εαυτό τους, όσο και στους άλλους. Υπεύθυνες για την υλοποίηση της δράσης ήταν οι εκπαιδευτικοί Ελένη Παππά (ΠΕ06) και Αναστασία Γκίζα (ΠΕ70).










































