«Εκπόνηση και υποβολή πρότασης Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS +»

Στις 9 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η 4η επιμορφωτική συνάντηση που αφορούσε στην υποβολή αίτησης για συμμετοχή σε προγράμματα κινητικότητας Erasmus+. Η Διευθύντρια του σχολείου μας, Ιωάννα Χαλκιά, ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της Συμβούλου Εκπαίδευσης Δρ. Βασιλικής Παπαδοπούλου, παρουσίασε σε Διαδικτυακή συνάντηση εργασίας τα βασικά βήματα προκειμένου να συμμετέχει ένας οργανισμός σε ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας. Στις 23 Ιανουαρίου είχε προηγηθεί συνάντηση εργασίας με τους διευθυντές/ντριες, των σχολείων ευθύνης της κας Παπαδοπούλου.

421387382 10224178399153697 6988981114811841642 n 422472036 10224178398313676 2410949521482806822 n

“Olympic games and sport values ”

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο eTwinning project “Olympic games and sport values ”, οι μαθητές της Ε΄τάξης μαζί με το δάσκαλό τους Χρήστο Νικολακόπουλο και τη δασκάλα Αντωνακάκη Σταυρούλα, σχεδίασαν σε τοίχο του σχολείου τους ολυμπιακούς κύκλους, ολυμπιακά αθλήματα και τον ύμνο των ολυμπιακών αγώνων του Κ. Παλαμά.

417512912 7006121349506541 3011559312317656666 n 417524017 7006121046173238 3965200135804982540 n 417690578 7006120982839911 4248231998265870562 n 420193097 7006121012839908 6779636848076902035 n

Σχολεία για όλους: Το δέντρο της φιλίας.

425331154 7028981760553833 419434519153294152 n

434386755 7183291941789480 1362698518703343583 n 434404019 7183291321789542 462124537494581793 n 434404802 7183291341789540 6375042258520584759 n 434408237 7183291558456185 8787513849375450864 n 434493866 7183291808456160 6960395048153966002 n 434495932 7183291421789532 9062223676861036691 n 434501051 7183291678456173 1495785903066657660 n 1 434501051 7183291678456173 1495785903066657660 n

Μαθητές και εκπαιδευτικοί δημιούργησαν το δέντρο της φιλίας στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο πρόγραμμα “Σχολείο για όλους “. Η λέξη φιλία είναι γραμμένη στις γλώσσες που μιλούν οι μαθητές του σχολείου μας. Γιατί η φιλία δεν έχει χρώμα , γλώσσα, θρησκεία, φύλο και πατρίδα…

Οι μαθητές έφτιαξαν επίσης το γλωσσικό πορτρέτο του σχολείου μας καθώς και τους κανόνες του σχολείου σε 18 γλώσσες, όσες είναι οι μητρικές γλώσσες των μαθητών μας.

Το έργο «Σχολεία Για Όλους – Συμπερίληψη Παιδιών Προσφύγων στα Ελληνικά Σχολεία» υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Τοπική Ανάπτυξη και Μείωση της Φτώχειας», του ΕΕΑ Grants, με φορέα υλοποίησης το Ευρωπαϊκό κέντρο Wergeland (EWC) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, με την υποστήριξη του ΙΕΠ

Στα πλαίσια του έργου έχει δημιουργηθεί το εγχειρίδιο «31 Βασικές Δραστηριότητες», ένα πολύτιμο εργαλείο στο πεδίο της  συμπερίληψης στο πλαίσιο της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.  Το εγχειρίδιο αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της υποδοχής μαθητών προσφύγων στα σχολεία της Ευρώπης και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες στον τομέα της ένταξης.

“31 Bασικές Δραστηριότητες”: ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για την υποδοχή των προσφύγων στις τάξεις, τα σχολεία και τις κοινότητες – GRE The European Wergeland Centre (schoolsforall.org)

“Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για τον εαυτό τους”

Μαζί με άλλα 41 σχολεία που συμμετέχουν στο πιλοτικο-ερευνητικό πρόγραμμα “Το σχολείο ως Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης” παρουσιάσαμε την εμπειρία μας από τη συμμετοχή μας στις δράσεις του προγράμματος σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24/2 στο Υπουργείο Παιδείας. Το αντικείμενο του προγράμματος για το σχολικό έτος 2023-2024, είναι: «Κοινότητες Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων—Συνεργατικές πρακτικές εκπαιδευτικών». Την ευθύνη της εποπτείας και του Συντονισμού του Προγράμματος έχει η Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής ενώ την ευθύνη της υλοποίησής του έχει επιστημονική επιτροπή (Καθηγητές ΕΚΠΑ, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, ειδικοί επιστήμονες).
ff853f76 e63c 4a2a 8526 ae9bcfc36ba0

Χριστουγεννιάτικο παζάρι – λαχειοφόρος αγορά!

Από την Τρίτη 19/12 έως την Παρασκευή 22/12 ο Σύλλογος Γονέων διοργανώνει στο σχολείο μας μεγάλο χριστουγεννιάτικο παζάρι και λαχειοφόρο αγορά με υπέροχα δώρα (λαχνούς μπορείτε να αγοράσετε μέχρι και την Πέμπτη). Η κλήρωση για τα δώρα θα γίνει την Παρασκευή το πρωί μετά την προσευχή (τιμή λαχνού 2 ευρώ).

Δώρα:

Τριήμερο στην Καρύταινα

1 action camera

1 mp3 play

6 usb sticks

6 power bank

4 μπάλες ποδοσφαίρου

2 ηχεία bluetooth

1 κορνίζα ηλεκτρονική

406825351 370419535476887 258921217117590274 n 406790582 3642326566002281 3823204417794612026 n 406708058 1092512198853670 939951199749658793 n 406459170 759806532846823 3047009017827774490 n 386451928 1074217637038066 2828529604039850095 n

 

Τελετή Αφής Ολυμπιακής Φλόγας 2024

Οι μαθητές του Δ2 και του Ε2 του σχολείου μας συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Etwining “Olympic games and sport values ”, παρουσίασαν δρώμενο με την τελετή αφής της ολυμπιακής φλόγας. Η συγκεκριμένη προσομοίωση αποτελεί κομμάτι ενός ψηφιακού παζλ-βίντεο με τις χώρες-εταίρους που συνεργαζόμαστε. Η ολυμπιακή φλόγα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα των μαθητών,  ξεκινά από την Ελλάδα και θα συνεχίσει στα σχολεία συνεργασίας μας  (Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο με τελικό προορισμό την Γαλλία , η οποία θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς αγώνες 2024). Η διαδοχή της ολυμπιακής φλόγας θα αποτελέσει κίνητρο για την συνεργασία, τη φιλία, την ομαδικότητα, την αλληλεγγύη και το μοίρασμα των ολυμπιακών αξιών μεταξύ των μαθητών.

Our eTwinning project: “Olympic games and sport values”

1701933295506Η Δ2 τάξη με την εκπαιδευτικό Σιούτη Πετρούλα, η Ε2 τάξη με το εκπαιδευτικό Νικολόπουλο Χρήστο και η δασκάλα του Τμήματος Ένταξης Φουτσιτζή Χρυσούλα, συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα etwining με θέμα “Olympic games and sport values ” . Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με 10 ευρωπαϊκά σχολεία από Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Τουρκία και Ελλάδα (Καρδίτσα, Ρόδος και Χαλκίδα)
Το εργαστήριο δημιουργίας χριστουγεννιάτικων καρτών ετοιμάζει κάρτες για τα σχολεία των εταίρων. Οι μαθητές γράφουν ευχές σε 3 γλώσσες για το κάθε σχολείο. Ελληνικά, Αγγλικά και στη γλώσσα της χώρας που θα στείλουν την κάρτα!

The idea of the project is to use Paris 2024 Olympic Games and sports for a set of collaborative activities in which all the participating schools work in common while we learn the important aspects of different countries and cultures. At the same time we work on the contents of each level, students will learn to collaborate and interact with other boys and girls from different countries and from their own country. They will learn to respect and understand them, as well as to achieve joint goals and all this with a shaft of motivation based on different individual and team sports. We will work on such important aspects as education values, foreign languages, literacy, social science, mathematics, art, physical activities and new technologies. The proposal is to create different activities related to this topic, we will make a common timetable to work together, while every class will focus on a different sport. Students from different ages and levels will also belong to a “country team”. They will learn about the more important aspects of this country and they will play their sport competing among country teams.

IMG 20231205 122941

IMG 20231205 122106

IMG 20231205 160956

1702373568554 1702373584451 1702373600687 1702373610637 1702373622981

Ημερίδες για την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+

Δύο ημερίδες με ευθύνη του 1ου ΠΕΚΕΣ πραγματοποιήθηκαν προκειμένου να ενημερωθούν διευθυντές και εκπαιδευτικοί για τις ευκαιρίες που παρέχει το πρόγραμμα Erasmus+ για τη σχολική εκπαίδευση. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8/10/2023, ημέρα Τετάρτη στο
Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων με θέμα: “Συνεργασία για την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων”. Εκπρόσωποι του ΙΚΥ παρουσίασαν τις δράσεις ΚΑ1 και ΚΑ2 και η διευθύντρια του σχολείου μας την εμπειρία μας από τη συμμετοχή μας σε δράσεις κινητικότητας και σχολικές συμπράξεις. Το δεύτερο
επιμορφωτικό
σεμινάριο
 με θέμα: «ERASMUS+: Ένα πρόγραμμα για όλους» πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24/10. Τις ευκαιρίες που προσφέρει το πρόγραμμα erasmus+ παρουσίασε η διευθύντρια του σχολείου ενώ τις εμπειρίες από το πρόγραμμα παρουσίασε η διευθύντρια του 22ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών Κωνσταντίνα Μποζονέλου.

 

“The Digital Teacher: A 21-Century Introduction to Digital Education”

EL FundedbytheEU RGB POSΈνας από τους στόχους του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Ανάπτυξης του σχολείου μας (διαπίστευση 2022-2027) είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του μέσω της ανάπτυξης και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών. Επιδίωξή μας η εξέλιξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με στόχο να σχεδιάζουν ψηφιακά μαθήματα και να χρησιμοποιούν πόρους και στρατηγικές που διασφαλίζουν την ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησης και η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις για  τη δημιουργική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών για την προσωπική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Για την επίτευξη του στόχου μας 4 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα “The Digital Teacher: A 21-Century Introduction to Digital Education”. Το σεμινάριο διεξήχθη στο Άμστερνταμ από 2/10 έως 7/10 και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία και την Τσεχία. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού και μέσω των προκλήσεων του 21ου αιώνα στην ψηφιακή εκπαίδευση. Γνωρίσαμε πρακτικές και τεχνικές για τον σχεδιασμό και την παροχή διαδικτυακής διδασκαλίας, την εισαγωγή ψηφιακού περιεχομένου και δραστηριοτήτων και τη δημιουργία ψηφιακού υλικού. Ψηφιακός γραμματισμός, ψηφιακή αμνησία, media, fake news, πληροφορία και κριτική σκέψη, ψηφιακές συνήθειες και ασφάλεια στο διαδίκτυο ήταν μερικά από τα θέματα που επεξεργαστήκαμε μέσα από βιωματικές δραστηριότητες. Μιλήσαμε για συμπεριληπτικά περιβάλλοντα μάθησης και γνωρίσαμε τρόπους και τεχνικές ώστε να ανταποκρίνεται η μάθηση στις ιδιαίτερες ανάγκες και το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή (Universal Design for Learning). Σχεδιάσαμε μαθήματα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (eduGPT) αλλά και για ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom).

Το σημαντικότερο από όλα ήταν ότι μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικά συστήματα από διάφορα μέρη της Ευρώπης, να αλληλεπιδράσουμε, να συνεργαστούμε, να ανταλλάξουμε ιδέες και καλές πρακτικές και να οικοδομήσουμε μελλοντικές συνεργασίες.

378387039 6503009399817741 7910014504683296574 n 383000801 6503008819817799 7572652575123036905 n 386336549 6520796834705664 1344293322546146522 n 387044311 6520796841372330 4968682227561619955 n