Στο πλαίσιο της πρώτης ενότητας του εργαστηρίου μέσα από ένα παιχνίδι, τα νήπια έλεισαν τα μάτια τους, μύρισαν λουλούδια, άκουσαν κελαηδήσματα και έτσι εισήχθησαν στην έννοια της φύσης. Έπειτα, εξέφρασαν τις προσωπικές τους εμπειρίες και με αφορμή την εργατική πρωτομαγιά το κάθε παιδί δημιούργησε το προσωπικό του στεφάνι. Επίσης, διαβάσαμε βιβλία και δραματοποιήσαμε μία ιστορία όπου τα φυτά επαναστάτησαν απέναντι στον γεωργό που τα εκμεταλλευόταν.




Στη συνέχεια, χωρισμένα τα παιδιά σε ζευγάρια, εντόπισαν και ονοματίζουν μυρωδιές της φύσης, αναλαμβάνοντας εναλλάξ ρόλο καθοδηγητή και καθοδηγούμενου. Επιπλέον, έχοντας συλλέξει φύλλα και άνθη της φύσης τα παρατηρήσαμε, τα ομαδοποιήσαμε και τα διαχωρίσαμε ανά χρώμα ή μέγεθος. Με τα υλικά που συλλέξαμε καθώς και με ανακυκλώσιμα υλικά όπως κουτί παπουτσιών φτιάξαμε τα δικά μας παιχνίδια. Τέλος παρατηρήσαμε με μεγεθυντικό φακό έντομα της αυλής παίξαμε και παιχνίδι με ήχους φύσης. Ακολουθεί ο σύνδεσμος.
https://youtu.be/gACp7Wbc5og?feature=shared

Σειρά έχει η τροφική αλυσίδα, στην ενότητα αυτή διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε με διαδραστικό τρόπο το παραμύθι:”Μία κάμπια πολύ πεινασμένη”, του Έρικ Καρλ. Έπειτα, είδαμε βίντεο με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας (ακολουθεί ο σύνδεσμος) και προχωρήσαμε σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας. Τέλος, κατασκεύασε το κάθε παιδί την δική του πεταλούδα.
https://youtu.be/G3VMl-EY2DM?si=xsOr5cQgQGZ6pz6a


Μετά την πεταλούδα σειρά έχει η μέλισσα! Διαβάσαμε παραμύθι, είδαμε το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο και.. γίναμε για λίγο μέλισσες!
https://youtu.be/tX1t6LF2vE8?feature=shared

Στο παρόν εργαστήρι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε και να επεξεργαστούμε φυτά, δίνοντας βάση στα ηλιοτρόπια όπου είδαμε σχετικά βίντεο, διαβάσαμε βιβλία, ζωγραφίσαμε και μελετήσαμε το λουλούδι και τους σπόρους του. Ύστερα, προχωρήσαμε σε αντίστοιχη κατασκευή, εμπνευσμένη από τον πίνακα του Βαν Γκογκ. Παράλληλα, συζητήσαμε για τους κορμούς των δέντρων οι οποίοι μας μαρτυρούν την ηλικία τους. Βγαίνοντας στην αυλή προσπαθήσαμε με κορδέλες να μετρήσουμε τους κορμούς των δέντρων.


Μετά την εκδρομή μας στη Πάρνηθα συζητήσαμε για το δάσος! Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο (ακολουθούν οι σύνδεσμοι) και παραμύθια μάθαμε για τα ζώα και τις φωλιές τους, για τα φυτά και κυρίως τί πρέπει και τί δεν πρέπει να κάνουμε εμείς για να προστατέψουμε τα δάση μας! Δεν έλειψαν και οι αντίστοιχες εργασίες και η δημιουργία ατομικού εικαστικού δέντρου, καθώς και η παντομίμα με ζώα του δάσους. Ταυτόχρονα, στα πλαίσια της συζήτησης για την προστασία του περιβάλλοντος, δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες με ένα όμορφο μήνυμα! Τέλος, η εκμάθηση του τραγουδιού “Ν’ αγαπάς” από τον Παντελή Θαλασσινό με τη χρήση μουσικών οργάνων έδωσε απίστευτη χαρά στα παιδιά!
https://youtu.be/I2cKbUGn4wo?feature=shared
https://youtu.be/xluIpmLgqhE?feature=shared

https://youtu.be/RI0ICwKPsVA?si=cnFX7TmwuuIfhPrm
Μετά την επίσκεψή μας στο κοντινό πάρκο, συζητήσαμε γιατί δεν πρέπει να πετάμε σκουπίδια και γιατί είναι σημαντικό να υπάρχουν δέντρα και φυτά. Τέλος, ευχαριστούμε την μαθήτριά μας που μας έφερε σχετικό βιβλίο και το διαβάσαμε όλοι μαζί στην τάξη.

Τα εργαστήρια έκλεισαν με ένα πείραμα, όπου τα παιδιά εξέτασαν την πορεία ενός σπόρου. Συγκεκριμένα, φύτεψαν σε δύο ποτήρια τον ίδιο σπόρο, το ένα όμως τοποθετήθηκε μέσα στο ντουλάπι κ το άλλο σε φωτεινό σημείο της τάξης! Κάθε μέρα παρακολουθούσαμε και ζωγραφίζαμε την εξέλιξη αυτού και συζητούσαμε για τα συστατικά που είναι απαραίτητα, ώστε να μεγαλώσει ένα λουλούδι. Στη συνέχεια φτιάξαμε και ατομικά γλαστράκια για το σπίτι. Η ομαδική κατασκευή που ολοκλήρωσε την παρούσα ενότητα, αφορούσε ένα στεφάνι με “θυσαυρους” της φύσης που είχαν συλλέξει τα παιδιά.

