Φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι!

Την Παρασκευή 9 Μαίου αποφασίσαμε να κάνουμε τη δανειστική βιβλιοθήκη λίγο διαφορετικά! Πήραμε παλιά φθαρμένα βιβλία και μαζί με τα παιδιά κόψαμε εικόνες που μας φαίνονται ενδιαφέρουσες. Η αποστολή των παιδιών για το Σαββατοκύριακο ήταν η ακόλουθη:

Τα παιδιά διάλεξαν μερικές εικόνες και στο σπίτι με τη βοήθεια των γονέων τους δημιούργησαν μία δική τους ιστορία!

Οι γονείς ανέλαβαν το ρόλο να γράψουν τις σκέψεις των παιδιών.

Τη Δευτέρα 12 Μαίου παρατηρήσαμε ότι η ανταπόκριση των παιδιών ήταν εξαιρετική! Το αποτέλεσμα της προσπάθειας τους μας γέμισε χαρά! Το κάθε παιδί παρουσίασε την ιστορία του στην υπόλοιπη ομάδα της τάξης!

Τέλος, την ίδια ημέρα έπειτα από την επίσκεψη των παιδιών του Δημοτικού, στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης, δώσαμε τις ιστορίες μας σε αυτά ώστε να δημιουργήσουν μία δική τους ιστορία βασισμένη στις εικόνες και να μας την παρουσιάσουν στην επόμενη μας επίσκεψη στο Δημοτικό.

Παρακάτω θα βρείτε ένα ενδεικτικό υλικό από τις ιστορίες των παιδιών

20250513 120519 1 IMG 20250514 142440 IMG 20250514 142458

Κάνε κλικ πάνω στον τίτλο για να ρίξεις μία ματιά στις ιστορίες των παιδιών!

Φτιάχνω το δικό μου παραμύθι!

Εκπαιδευτική δράση για την Φιλαναγνωσία – δημιουργία αναμνηστικού βιβλίου

Από τον Ιανουάριο ετοιμάζουμε ένα συλλογικό βιβλίο όπου ήρωες του είναι τα παιδιά του τμήματος 1.

Στόχος αυτής της δράσης είναι τα παιδιά να μιλήσουν για τον εαυτό τους. Να συζητήσουν πράγματα που τους αρέσουν αλλά και πράγματα που αγαπάνε να κάνουν. Σε κάθε σελίδα του βιβλίου παρουσιάζεται και ένα παιδί της τάξης.

Ολοκληρώνοντας το βιβλίο τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερα στοιχεία για τους φίλους τους και  έτσι ενδυναμώνονται οι μεταξύ τους σχέσεις.

Η μητέρα της Κατερίνας από το τμήμα 2, η κυρία Ντούρου, είχε την ευγενή καλοσύνη να αναλάβει τα έξοδα της εκτύπωσης του βιβλίου σε 24 αντίτυπα. Δηλαδή ένα βιβλίο για κάθε μαθητή και μαθήτρια.

Την Πέμπτη 8 Μαίου τα παιδιά πήραν το βιβλίο που δημιούργησαν στο σπίτι τους. Με αυτό τον τρόπο είχαν την ευκαιρία να το μοιραστούν με τους γονείς τους και να συζητήσουν μαζί τους αλλά και να τους γνωρίσουν λίγο καλύτερα τους φίλους και τις φίλες τους.

20250509 144019 COLLAGE IMG 20250508 082710

Ανάγνωση παραμυθιού!

Σήμερα Παρασκευή 9 Μαιου η νονά της Μελίνας επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας και μας παρουσίασε το αγαπημένο παραμύθι της Μελίνας που δεν είναι άλλο από το “Ο μικρός πρίγκιπας και οι πεταλούδες της φιλίας” από την συγγραφέα  Victoria Vazquez και την εικονογράφο Eva Maria Gey, εκδοσεις susaeta.

IMG 20250509 090442

Οι συμμαθητές και οι συμμαθήτριες της απόλαυσαν το βιβλίο που μιλά για τη σχέση μίας πεταλούδας και ενός δέντρου.

Έπειτα, ζωγράφισαν σε καμβά, που μας έφερε η Μελίνα,  ό,τι τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

1746956526242 1746956672296 1746956672302

Ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας στη δράση μας!

Γιορτή μητέρας

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η δεύτερη Κυριακή του Μάη φτάνει και όλες οι μητέρες γιορτάζουν! Δεν θα μπορούσαμε λοιπόν να μην τις τιμήσουμε με ένα ξεχωριστό δώρο από τα χέρια των παιδιών.

GridArt 20250508 113238679 GridArt 20250508 113604758

GridArt 20250509 145430891

Φυσιολάτρες εν δράση

Στο πλαίσιο της πρώτης ενότητας του εργαστηρίου μέσα από ένα παιχνίδι, τα νήπια έλεισαν τα μάτια τους, μύρισαν λουλούδια, άκουσαν κελαηδήσματα και έτσι εισήχθησαν στην έννοια της φύσης. Έπειτα, εξέφρασαν τις προσωπικές τους εμπειρίες και με αφορμή την εργατική πρωτομαγιά το κάθε παιδί δημιούργησε το προσωπικό του στεφάνι. Επίσης, διαβάσαμε βιβλία και δραματοποιήσαμε μία ιστορία όπου τα φυτά επαναστάτησαν απέναντι στον γεωργό που τα εκμεταλλευόταν.

GridArt 20250506 111018876GridArt 20250506 103443844

20250430 102202  17459985605405540527770046835352

IMG 20250505 135017

Στη συνέχεια, χωρισμένα τα παιδιά σε ζευγάρια, εντόπισαν και ονοματίζουν μυρωδιές της φύσης, αναλαμβάνοντας εναλλάξ ρόλο καθοδηγητή και καθοδηγούμενου. Επιπλέον, έχοντας συλλέξει φύλλα και άνθη της φύσης τα παρατηρήσαμε, τα ομαδοποιήσαμε και τα διαχωρίσαμε ανά χρώμα ή μέγεθος. Με τα υλικά που συλλέξαμε καθώς και με ανακυκλώσιμα υλικά όπως κουτί παπουτσιών φτιάξαμε τα δικά μας παιχνίδια. Τέλος παρατηρήσαμε με μεγεθυντικό φακό έντομα της αυλής παίξαμε και παιχνίδι με ήχους φύσης. Ακολουθεί ο σύνδεσμος.

https://youtu.be/gACp7Wbc5og?feature=shared

GridArt 20250506 122023377 GridArt 20250507 152020702 1 GridArt 20250506 110806901 GridArt 20250505 101833345

Σειρά έχει η τροφική αλυσίδα, στην ενότητα αυτή διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε με διαδραστικό τρόπο το παραμύθι:”Μία κάμπια πολύ πεινασμένη”, του Έρικ Καρλ. Έπειτα, είδαμε βίντεο με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας (ακολουθεί ο σύνδεσμος) και προχωρήσαμε σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας. Τέλος, κατασκεύασε το κάθε παιδί την δική του πεταλούδα.

https://youtu.be/G3VMl-EY2DM?si=xsOr5cQgQGZ6pz6a

GridArt 20250502 125706629  GridArt 20250502 124413855

GridArt 20250506 121409803  GridArt 20250506 122507001

Μετά την πεταλούδα σειρά έχει η μέλισσα! Διαβάσαμε παραμύθι, είδαμε το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο και.. γίναμε για λίγο μέλισσες!

https://youtu.be/tX1t6LF2vE8?feature=shared

GridArt 20250507 205653282

Στο παρόν εργαστήρι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε και να επεξεργαστούμε φυτά, δίνοντας βάση στα ηλιοτρόπια όπου είδαμε σχετικά βίντεο, διαβάσαμε βιβλία, ζωγραφίσαμε και μελετήσαμε το λουλούδι και τους σπόρους του. Ύστερα, προχωρήσαμε σε αντίστοιχη κατασκευή,  εμπνευσμένη από τον πίνακα του Βαν Γκογκ. Παράλληλα, συζητήσαμε για τους κορμούς των δέντρων οι οποίοι μας μαρτυρούν την ηλικία τους. Βγαίνοντας στην αυλή προσπαθήσαμε με κορδέλες να μετρήσουμε τους κορμούς των δέντρων.

GridArt 20250505 173225413  GridArt 20250507 133036441

GridArt 20250521 213318209

Μετά την εκδρομή μας στη Πάρνηθα συζητήσαμε για το δάσος! Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο (ακολουθούν οι σύνδεσμοι) και παραμύθια μάθαμε για τα ζώα και τις φωλιές τους, για τα φυτά και κυρίως τί πρέπει και τί δεν πρέπει να κάνουμε εμείς για να προστατέψουμε τα δάση μας! Δεν έλειψαν και οι αντίστοιχες εργασίες και η δημιουργία ατομικού εικαστικού δέντρου, καθώς και η παντομίμα με ζώα του δάσους. Ταυτόχρονα, στα πλαίσια της συζήτησης για την προστασία του περιβάλλοντος, δημιουργήσαμε ομαδικές αφίσες με ένα όμορφο μήνυμα! Τέλος, η εκμάθηση του τραγουδιού “Ν’ αγαπάς” από τον Παντελή Θαλασσινό με τη χρήση μουσικών οργάνων έδωσε απίστευτη χαρά στα παιδιά!

https://youtu.be/I2cKbUGn4wo?feature=shared

https://youtu.be/xluIpmLgqhE?feature=shared

GridArt 20250515 092812776   GridArt 20250520 121933182    GridArt 20250520 121716313   GridArt 20250526 121330477   20250516 130729   GridArt 20250523 112319370

https://youtu.be/RI0ICwKPsVA?si=cnFX7TmwuuIfhPrm

Μετά την επίσκεψή μας στο κοντινό πάρκο, συζητήσαμε γιατί δεν πρέπει να πετάμε σκουπίδια και γιατί είναι σημαντικό να υπάρχουν δέντρα και φυτά. Τέλος, ευχαριστούμε την μαθήτριά μας που μας έφερε σχετικό βιβλίο και το διαβάσαμε όλοι μαζί στην τάξη.

GridArt 20250603 121844817

Τα εργαστήρια έκλεισαν με ένα πείραμα, όπου τα παιδιά εξέτασαν την πορεία ενός σπόρου. Συγκεκριμένα, φύτεψαν σε δύο ποτήρια τον ίδιο σπόρο, το ένα όμως τοποθετήθηκε μέσα στο ντουλάπι κ το άλλο σε φωτεινό σημείο της τάξης! Κάθε μέρα παρακολουθούσαμε και ζωγραφίζαμε την εξέλιξη αυτού και συζητούσαμε για τα συστατικά που είναι απαραίτητα, ώστε να μεγαλώσει ένα λουλούδι. Στη συνέχεια φτιάξαμε και ατομικά γλαστράκια για το σπίτι. Η ομαδική κατασκευή που ολοκλήρωσε την παρούσα ενότητα, αφορούσε ένα στεφάνι με “θυσαυρους” της φύσης που είχαν συλλέξει τα παιδιά.

GridArt 20250515 173441927   IMG 20250520 122055

GridArt 20250523 121442095   GridArt 20250520 080919627

Θεατρική παράσταση: Μια ιστορία με λέξεις ζωγραφιστές

Η ομάδα Μανιβέλα επισκέφτηκε το σχολείο μας σήμερα 09/04, με αφορμή το σχέδιο δράσης που ασχολούμαστε την τρέχουσα χρόνια, δηλαδή την φιλαναγνωσία. Παρουσίασε στα παιδιά μια ιστορία με χρωματιστές λέξεις. Ειδικότερα, ξεκινώντας εξήγησε στους μαθητές τα μέρη ενος βιβλίου και με διαδραστικό τρόπο άρχισε το δρώμενο. Όλοι μαζί δημιουργήσαμε μια δική μας ιστορία όπως την θέλαμε. Με την βοήθεια των δύο ηθοποιών τα παιδιά διασκέδασαν πολύ, καθώς είχαν ενεργή συμμετοχή στην εξέλιξη της παράστασης. Τέλος, ορισμένα παιδιά σηκώθηκαν και παρίστανανε τους συγγραφείς, τους εικονογράφους κ.ά. Κλείνοντας κάθε μαθητής με οδηγό τη φαντασία του έφτιαξε το δικό του βιβλιαράκι.

Σας ευχαριστούμε πολύ!

GridArt 20250409 171726852  GridArt 20250409 172324386 GridArt 20250409 172653810  GridArt 20250409 173047578

Αυτοσχέδια δανειστική βιβλιοθήκη!

Τα παιδιά στο ελεύθερο τους παιχνίδι έστησαν μία δική τους αυτοσχέδια δανειστική βιβλιοθήκη! Έβγαλαν όλα τα βιβλία από το κουτί και τα έστησαν το ένα δίπλα στο άλλο! Έπειτα, ξεκίνησαν να δανείζονται βιβλία και να τα διαβάζουν!

Αυτό το κάνουν πλέον κάθε μέρα μετά το πρωινό τους! Στήνουν τη βιβλιοθήκη τους και η ανάγνωση ξεκινά!

Τέτοιες αυθόρμητες πρωτοβουλίες των παιδιών είναι άκρως ενθαρρυντικές καθώς με τον τρόπο τους μας δείχνουν την αγάπη τους για τα βιβλία!

Παρακάτω θα βρείτε μερικές φωτογραφίες!

1744561118095  IMG 20250408 103307174456111812517445611181141744561118103 1744561118086