Δημιουργώ και Καινοτομώ

Στο τρέχον εργαστήρι ξεκινήσαμε με το παιχνίδι ερωτήσεων. Αφού αναφέραμε στα παιδιά τον τίτλο της θεματικής ενότητας που θα ακολουθήσουμε αυτό το διάστημα, όπου δεν ήταν άλλη από τους πλανήτες, εκείνα μας είπανε όσα ήξεραν ήδη αλλά και όσα ήθελαν να μάθουν! Έπειτα σειρά είχε η προβολή του βίντεο “National Geographic Επιστήμη 101| Το Ηλιακό Σύστημα” και μια συζήτηση σχετική με τον ήλιο και τους πλανήτες. Τον τοίχο μας ύστερα στόλισε η ομαδική κατασκευή με τους πλανήτες σε τρισδιάστατη μορφή που τα παιδιά δημιούργησαν με όρεξη!

GridArt 20250306 114435786   GridArt 20250306 160141956 20250307 112516

Συνεχίζοντας με την κατηγορία: “Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;” μιλήσαμε εκ νέου για το Ηλιακό Σύστημα, μετρήσαμε τους πλανήτες, είδαμε τα χαρακτηριστικά του καθενός καθώς και την απόσταση τους από τον ήλιο. Επίσης, συζητήσαμε με βιωματικό τρόπο για την κυκλική τροχιά των πλανητών. Δεν έλειψε η ανάγνωση του παραμυθιού: “Ο Φεγγαροσκεπαστής” και με αφορμή το παραμύθι τα παιδιά προσπαθώντας να ακουμπήσουν ένα νοητό φεγγάρι σκέφτηκαν μόνα τους διαφορετικούς τρόπους ώστε να το πλησιάσουν. Ακόμη, ζωγραφίζοντας κάθε παιδί τον εαυτό του δημιουργήσαμε μια μεγάλη ομαδική κατασκευή και παίξαμε παιχνίδι με τα ρολά, όπου κάθε ρολό ήταν ένα φεγγάρι, τονίζοντας την αξία της ομαδικότητας.

GridArt 20250306 140159387  GridArt 20250307 144254004
IMG 9887d4206593bd3756a0af4898b5502b V  GridArt 20250307 144913443 

Ακόμα, τα παιδιά ζωγράφισαν το διάστημα όπως το φαντάζονται τοποθετώντας τον εαυτό τους μέσα σε αυτό ως αστροναύτες. Στη συνέχεια, χωρισμένα σε ομάδες, κατασκεύασαν το δικό τους διαστημόπλοιο, το παρουσίασαν στην ολομέλεια και το τοποθέτησαν στην παιδαγωγική γωνιά του διαστήματος. Φυσικά, παίξαμε κινητικά παιχνίδια με θέμα τους πλανήτες και τους δορυφόρους τους. Επίσης, αντιστοιχίσαμε τον κάθε πλανήτη με το όνομά του και εξερευνήσαμε το διάστημα μέσω της τεχνολογίας στο site http://www.solarsystemscope.com 

IMG 20250310 231425IMG 20250310 231554IMG 20250310 231616

Τέλος, διασκεδάσαμε με αγαπημένο μας τραγούδι από τον Χάρη Κατσιμίχα.

Η επόμενη ενότητα με τίτλο: “Ο ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας” βοήθησε τα παιδιά να εξοικειωθούν με τις ψηφιακές τεχνολογίες, την ρομποτική και τον προγραμματισμό. Αυτό έγινε μέσω του επιδαπέδιου ρομπότ Beebot όπου τα παιδιά έδιναν εντολές και η μελισσούλα τις εκτελούσε την κατάλληλη διαδρομή, ώστε να φτάσει στον πλανήτη που επιθυμούσαν. Επίσης, είδαμε σε εκπαιδευτικό video τον μύθο του Φαέθοντα και στη συνέχεια τον δραματοποιήσαμε.

GridArt 20250314 120540215GridArt 20250319 105127843

Αργότερα ασχοληθήκαμε με το εργαστήριο: ” Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;”, όπου μέσα από βιβλία, εργασίες αλλά και τον πειραματισμό τα παιδιά κατανόησαν την εναλλαγή μέρας και νύχτας. Ακόμη, συζητήσαμε για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα και παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια με αντιστοίχηση εικόνων και σκιών πλανητών. Επίσης, μιλήσαμε για τις εποχές του έτους και πως αυτές αλλάζουν ανάλογα με τη θέση της Γης σε σχέση με τον Ήλιο. Σε αυτό μας βοήθησε και ο beebot. Ακούσαμε τις 4 εποχές του Vivaldi και στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να εκφραστούν μέσα από τις τέχνες για την αγαπημένη τους εποχή. Η δραστηριότητα αυτή περιελάμβανε κίνηση, ζωγραφική, κολάζ και πλαστελίνη. Τέλος, παρατηρήσαμε στην αυλή μας τα χαρακτηριστικά της άνοιξης και μετά παίξαμε με τις σκιές μας.

GridArt 20250326 135047975 GridArt 20250326 141224868GridArt 20250329 182326519IMG 20250326 093810GridArt 20250312 124013061

Επίσης, προχωρήσαμε στην ενότητα: ” Ταξίδι στη Σελήνη” και γνωρίσαμε με βιωματικό τρόπο τις φάσεις της σελήνης και τα παιδιά το διασκέδασαν ιδιαίτερα. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήσαμε σοκολατένια μπισκότα με γέμιση κρέμας, ακολουθώντας την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα στη φθίνουσα σειρά. Έπειτα, είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=dlW29OYZzJE και οι μαθητές αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας τις σεληνιακές φάσεις. Ακολούθησε χειροτεχνία τηλεσκοπίου μιας και αυτό είναι το μέσο για να παρατηρήσουμε τη Σελήνη. Τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους Σελήνη ή σεληνιακό τοπίο με διάφορα υλικά όπως μαρκαδόρους, αλεύρι, ατλακόλ,  πέτρες, κακάο, σιμιγδάλι, χρυσόσκονη/ ασημόσκονη.

GridArt 20250312 124051836  IMG 20250319 091822  GridArt 20250329 182507516

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *