Αγαπητοί Γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025,
παρατείνονται έως και τις 27 Μαρτίου 2024 .
Η Προϊσταμένη
Τζιώτη Αρετή
Αγαπητοί Γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025,
παρατείνονται έως και τις 27 Μαρτίου 2024 .
Η Προϊσταμένη
Τζιώτη Αρετή
O Χειμώνας τελειώνει ! Τα ζωάκια, που έπεσαν σε χειμερία νάρκη …
…θα ξυπνήσουν σιγά σιγά και θα βγουν από τις φωλιές τους
Οι αμυγδαλιές αρχίζουν να ανθίζουν , καλωσορίζοντας σιγά σιγά την Άνοιξη !
και εμείς χαρούμενοι πετάμε τα κασκόλ τα γάντια και τα σκουφάκια μας
και φοράμε τα μαρτάκια μας,
τα οποία, μας έκανε δώρο ο σπουδαίος και υπέροχος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Φιλαδέλφειας, που πάντα μας έχει στην καρδιά του και τον ευχαριστούμε θερμά με όλη μας την αγάπη.
Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε, ότι από 1 -20 Μαρτίου 2024, θα πραγματοποιηθούν οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025. Επισυνάπτουμε την εγκύκλιο των εγγραφών, όπου αναφέρεται η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής καθώς και τη σχολική περιφέρεια του νηπιαγωγείου. Στη συνέχεια οι εγγραφές θα ολοκληρώνονται, κατόπιν ραντεβού από Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00 με 13:00.
Τρόποι επικοινωνίας για ραντεβού :
Τηλέφωνα : 2102519004 – 2128098173 (10:00 με 13:00)
E- mail : mail@1nip-n-filad.att.sch.gr
H Προϊσταμένη
Τζιώτη Αρετή
Κι ενώ το φθινόπωρο έφτανε στο τέλος του, “συναντηθήκαμε” με κάποιους εκπροσώπους της Τέχνης.
Ένας από αυτούς ήταν ο Wassily Kandinsky…
“Μελέτη Χρωμάτων, Τετράγωνα με Oμόκεντρους Κύκλους”
( πηγή φωτογραφίας : https://en.wikipedia.org/wiki/Wassily_Kandinsky#/media/File:Vassily_Kandinsky,_1913_- _Color_Study,_Squares_with_Concentric_Circles.jpg)
… όπου στη συνέχεια, επιχειρήσαμε κι εμείς να δημιουργήσουμε τους δικούς μας “κύκλους”.
Με αφορμή το γλυπτό, Ομπρέλες του Γιώργου Ζογγολόπουλου …
(πηγή φωτογραφίας : https://2steps.gr/index.asp?xkey=4196,
όνομα αρχείου : 2steps.gr_Umbrellas_Sculpture_Zongolopoulos_Nea Paralia_Thessaloniki_Macedonia_001 )
… δημιουργήσαμε στο χαρτί τα δικά μας γλυπτά.
Στην επίσκεψή μας στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή,
μεταξύ άλλων Καλλιτεχνών ήρθαμε σε επαφή και με έναν πίνακα του Jackson Pollock.
“Αριθμός 13, 1950”
(πηγή φωτογραφίας: https://goulandris.gr/el/collection/highlights,
όνομα αρχείου: Pollock-Jackson-Number-13-1950-904-s026-PHOTO2023)
Στη συνέχεια στην τάξη μας είδαμε τα ακόλουθα δύο video :
Και μετά προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε έναν ομαδικό πίνακα με τα χρώματα του φθινοπώρου, αξιοποιώντας την τεχνική του Καλλιτέχνη. Διαπιστώσαμε ότι ο Jackson Pollock, δημιουργούσε τους πίνακές του κάνοντας τα σχέδια και τα χρώματα να “χορεύουν”, πάνω στον καμβά. Έτσι κι εμείς, υπό τους ήχους του Antonio Vivaldi και συγκεκριμένα του μουσικού κομματιού “Φθινόπωρο”, που ακούγαμε μέσα από το παρακάτω video:
γινόμασταν φύλλα που χόρευαν με τον αέρα και στη συνέχεια αυτόν τον χορό, τον “μεταφέραμε” στη δημιουργία .
Την τεχνική του jackson Pollock την αξιοποιήσαμε και στα Χριστουγεννιάτικα Δέντρα μας,
που όλα μαζί συνέθεσαν δύο μεγαλύτερα δέντρα.
Δημιουργήσαμε και με την τεχνική του Κολάζ . Ο καθ’ένας και η κάθε μία από εμάς έκοψε τα χαρτόνια του σε όποια μορφή και σχήμα επιθυμούσε και στη συνέχεια συνθέσαμε μία ακόμα ομαδική εργασία ενός δέντρου στη βροχή, με ξερά φύλλα στα φθινοπωρινά χρώματα .
Δημιουργήσαμε όμως και με συμβατικά σχήματα : τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, κύκλος, αστέρι, καρδιά.
Στο Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι του σχολείου, συνεργαστήκαμε με τους γονείς μας, αλλά και με τους γονείς των άλλων συμμαθητών και συμμαθητριών μας και μέσα σε κάθε σχήμα φτιάχναμε μοναδικές δημιουργίες συνεργασίας , οι οποίες “συναντήθηκαν” και συνέθεσαν τα ακόλουθα δέντρα:
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, είδαμε και τον ακόλουθο πίνακα του Joan Miro:
Η ακρίδα
(πηγή φωτογραφίας https://goulandris.gr/el/collection/highlights,
όνομα αρχείου: Miro-Joan-La-Sauterelle-921-s022)
Αργότερα στο σχολείο παρατηρήσαμε και μελετήσαμε και άλλα έργα του συγκεκριμένου Καλλιτέχνη,
και στη συνέχεια δημιουργήσαμε τους ακόλουθους πίνακες (δέντρο, παιδάκι, πουλάκι, αστέρι).
(https://www.joan-miro.net/the-smile-of-the-flamboyant-wings.jsp)
Οι συγκεκριμένοι πίνακες αποτέλεσαν και τα ημερολόγιά μας για το νέο έτος 2024.
Τα παιδιά παρακολούθησαν το ακόλουθο video:
Μέσα από συζήτηση, προβληματισμό, ανταλλαγή συναισθημάτων, σκέψεων και απόψεων, η ομάδα των παιδιών, κατέληξε στα ακόλουθα συμπεράσματα, τα οποία σε συνεργασία κατέγραψαν , τα αγκάλιασαν με τα χεράκια τους και τα ενίσχυσαν με τα μοναδικά προσωπάκια τους.
Αξίες και Στάσεις ζωής : σπουδαίες, ανεκτίμητες, απαραίτητες για την ευτυχία όλων των ανθρώπων .
Η ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του νηπιαγωγείου,
καθώς συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και αποτελεί έναν από τους βασικότερους
και ουσιαστικότερους τρόπους μάθησης στο νηπιαγωγείο(συνεργατική μάθηση).
Η συνεργασία υπάρχει και εξελίσσεται συνεχώς στις δραστηριότητές μας από την αρχή της χρονιάς:
Στο ελεύθερο παιχνίδι, όπου μοιραζόμαστε τα υλικά για να δημιουργήσουμε ατομικές κατασκευές
Στο συμβολικό παιχνίδι, όπου οργανώνουμε και υλοποιούμε τις δικές μας μικρές ιστορίες
Στο κινητικό παιχνίδι, όπου πρέπει να συντονίζουμε το σώμα μας,
και να λαμβάνουμε υπόψιν τη θέση του άλλου παιδιού και τις κινήσεις του σώματος του.
Στις ομαδικές κατασκευές και δημιουργίες, όπου καλούμαστε να σεβαστούμε την άποψη του άλλου και να συνδυάσουμε την ατομική μας έκφραση με των άλλων παιδιών, για να προκύψει ένα ομαδικό έργο που μπορεί: είτε να διευκολύνει την εργασία και το παιχνίδι
(Ομαδική δημιουργία επιφανειών(σουπλά), για να πλάθουμε πάνω με πλαστελίνη ατομικά ή ομαδικά /ολοήμερο τμήμα)
είτε να προσφέρει πληροφορίες :
(Δημιουργία αφίσας η οποία μας υποδεικνύει, που βρίσκεται ο κάδος ανακύκλωσης της τάξης μας/ολοήμερο τμήμα )
(Ομαδική δημιουργία : Τι χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν)
(Εικαστική Ομαδική Δημιουργία με ανακυκλώσιμα υλικά : Η Κυρία Ανακύκλωση )
Έχουμε μάθει ότι συνεργασία σημαίνει ότι είμαι ενεργητικός ακροατής-ακροάτρια, παρατηρώ και ακούω τον συμμαθητή ή τη συμμαθήτριά μου, μέχρι να έρθει η σειρά μου και συγκρίνω τη δράση του με τη δική του/της για να εξελίξω τις γνώσεις μου.
(Απαρίθμηση των μελών της οικογένειας μου, σύγκριση ποσοτήτων)
Επίσης έχουμε κατανοήσει ότι συνεργασία σημαίνει ομαδική λήψη αποφάσεων με δημοκρατικές διαδικασίες
(Θεατρικό παιχνίδι: Εκλογές στο νηπιαγωγείο)
Η καλή συνεργασία εξασφαλίζεται από τους κανόνες της εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας,
τους οποίους έχουμε αποτυπώσει στο χαρτί
και τους έχουμε πάντα ως σημείο αναφοράς μέσα στην τάξη
Η συνεργασία δυναμώνει τη φιλία, το παιχνίδι, τις σχέσεις των ανθρώπων και δημιουργεί ασφάλεια .
Μας το έμαθε και “ο κόμπος της συνεργασίας”
(Προσπαθώ να λυθώ από τον κόμπο, χωρίς να αφήσω το χέρι των άλλων παιδιών)
Η συνεργασία είναι αγάπη, το αποδεικνύουν και τα χεράκια μας ,
το δικό σου και το δικό μου, που συνεργάστηκαν και σχημάτισαν την καρδιά της συνεργασίας.
Η δύναμη της συνεργασίας αποτυπώθηκε ομαδικά σε ένα χαρτί …
….. αλλά δεν θα σας τη δείξουμε , προσπαθήστε να τη φτιάξετε εσείς μέσα από το ακόλουθο παζλ
Εμείς συνεργαστήκαμε και καταφέραμε να το φτιάξουμε
Η συνεργασία είναι μία έννοια πολύ σημαντική , συμβάλλει στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων ,
δημιουργεί, ασφάλεια, ψυχική ηρεμία, χαρά και ευτυχία . Το αποδεικνύουν άλλωστε και οι ζωγραφιές μας .