Αυτός είμαι εγώ
οι Lego κανόνες
Ημερολόγιο τάξης
Καλή σχολική χρονιά 2024- 2025
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11/9/2024 θα πραγματοποιηθεί αγιασμός στο χώρο του σχολείου μας στις 9:30 π.μ.
ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΥς 2023-2024
5 ΙΟΥΝΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΩ, ΠΟΙΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ ΘΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΩ”
Ο νέος κύκλος Εργαστηρίων δεξιοτήτων αφορά την εξερεύνηση του εσωτερικού της γης και των “θησαυρών” που αυτή μας δίνει. Αρχικά, η νηπιαγωγός διάβασε στα παιδιά το παραμύθι «Βρισκόμαστε Εδώ» του Oliver Jeffers. Παράλληλα με την ανάγνωση του παραμυθιού, έγινε συζήτηση για όσα παρατηρήσαμε σε κάθε εικόνα του βιβλίου σχετικά με όσα υπάρχουν πάνω στον πλανήτη μας.
Έπειτα, δώσαμε στα παιδιά να συμπληρώσουν ανοιχτό φύλλο εργασίας και να μας ζωγραφίσουν τι από όλα αυτά που υπάρχουν πάνω στον πλανήτη μας τους κάνει μεγαλύτερη εντύπωση. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες μαζεύτηκαν στην παρεούλα και η νηπιαγωγός έθεσε το ερώτημα «Άραγε η Γη ήταν πάντοτε έτσι όπως τη βλέπουμε εμείς σήμερα ή ήταν διαφορετική;» Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους σε σχέση με αυτό το ερώτημα και προβλήθηκε το ακόλουθο βίντεο.
Ακολούθησε συζήτηση για όσα προβλήθηκαν και η ομάδα ανέλαβε να ζωγραφίσει τη σωστή χρονολογική σειρά εξέλιξης της Γης.
Μετά από αυτό, εμφανίσαμε μία κούκλα που συστήθηκε στα παιδιά ως γεωλόγος (εξηγούμε στα παιδιά τι είναι ο γεωλόγος) που αντιμετωπίζει ένα τεράστιο πρόβλημα. Το εργαστήριό του πλημμύρισε και έχασε όλες τις πληροφορίες που είχε για το εσωτερικό της γης και τους θησαυρούς της. Εμείς θα πρέπει να τον βοηθήσουμε να τα συγκεντρώσει από την αρχή. Τους θέτει, λοιπόν, το ερώτημα «Τι υπάρχει άραγε μέσα στη Γη που δεν το βλέπουμε;» Διαμορφώσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις απόψεις των παιδιών. Ο γεωλόγος ενημέρωσε τα παιδιά ότι βρήκε μια εικόνα που δείχνει το εσωτερικό της Γης αλλά είναι αλλοιωμένη.
Έπρεπε να προσπαθήσουμε να τη «διαβάσουμε» βρίσκοντας τις κατάλληλες πληροφορίες μέσα από βίντεο σχετικά με το εσωτερικό της γης
https://www.bbc.co.uk/ideas/videos/three-minutes-to-the-centre-of-the-earth/p0fwz6l4
Ο κάθε μαθητής/τρια συμπλήρωσε φύλλο εργασίας σχετικά με την υπόθεσή του για το πώς πιστεύει ότι είναι το εσωτερικό της Γης και πώς είναι στην πραγματικότητα.
ενώ συνεργάστηκαν σε ζευγάρια ώστε να φτιάξουν με πλαστελίνη μπαλίτσες με τα στρώματα του εσωτερικού της γης…
τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια. Για δείγμα, κόψαμε μία από τις “μπάλες-Γη” για να δούμε πώς φαίνεται και μέσα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν ανοιχτό φύλλο εργασίας στο οποίο δημιούργησαν τα στρώματα της γης και έγραψαν τις ονομασίες.
ενώ έκαναν δραματοποίηση όπου οι μαθητές/τριες έγιναν εξερευνητές που με το όχημά τους ταξίδεψαν στο εσωτερικό της γης και πέρασαν τα διάφορα στρώματα συναντώντας διάφορες περιπέτειες.
Στη συνέχεια, ο γεωλόγος ενημερώνει τα παιδιά ότι ένας συνεργάτης του, του έστειλε αυτήν την εφαρμογή λέγοντάς του ότι έχει σχέση με τους σεισμούς. Ο υπολογιστής του, όμως, έχει καταστραφεί και δεν μπορεί να τη δει. Αφήνουμε τους μαθητές/τριες να περιεργαστούν την ακόλουθη εφαρμογή και να παρατηρήσουν τις αλλαγές στη μορφολογία της Γης μέσα στα χρόνια της ύπαρξής της.
https://www.smithsonianmag.com/science-nature/travel-through-deep-time-interactive-earth-180952886/
Τα παιδιά διατυπώνουν υποθέσεις σχετικά με το πού οφείλονται αυτές οι αλλαγές.
Έπειτα, ο/η νηπιαγωγός πρόβαλε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=9iy8HvhfmaQ&t=145s σχετικά με τις τεκτονικές πλάκες και την κίνησή τους. Ακολούθησε συζήτηση για τα όσα μας παρουσιάστηκαν στο βίντεο και έγινε σύνδεση με τις υποθέσεις που διατυπώθηκαν. Συζητήσαμε με τα παιδιά ότι αυτή η διαδικασία της κίνησης των τεκτονικών πλακών έχει σαν αποτέλεσμα το σεισμό και πραγματοποιήσαμε πείραμα για τους σεισμούς. Κάναμε υποθέσεις για το ποιο “κτήριο” θα πέσει πρώτο, αυτό που είναι κοντά στο επίκεντρο ή μακριά, το πιο ψηλό ή το πιο κοντό κλπ.
Αφού μάθαμε για τη μετακίνηση των τεκτονικών πλακών, γνωρίσαμε και τη διαδικασία δημιουργίας των ηφαιστείων…
και υλοποιήσαμε το πείραμα για το ηφαίστειο με τη σόδα και το υγρό πιάτων.
Στο επόμενο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με τα ορυκτά. Προβάλαμε τα βίντεο…
και ακολούθησε συζήτηση για το τι καταλάβαμε για το σχηματισμό των πετρωμάτων και εξηγούμε αναλυτικότερα τη διαδικασία αυτή και, κατά συνέπεια, τις κατηγορίες των πετρωμάτων (πυριγενή, ιζηματογενή, μεταμορφωμένα). Σε ανοιχτό φύλλο εργασίας δημιουργήσαμε σχεδιάγραμμα για τη δημιουργία των ορυκτών…
και παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι με ορυκτά από τη σελίδα του National Geographic.
https://kids.nationalgeographic.com/games/puzzles/article/matching-gemstones
Στο επόμενο εργαστήριο, ο γεωλόγος ενημέρωσε τα παιδιά ότι κάποια από τα ορυκτά που υπάρχουν στη γη είναι και σε υγρή μορφή ή και σε αέρια μορφή και γι’ αυτό τους πρότεινε το βίντεο
Ακολούθησε συζήτηση για να κατανοηθεί ο τρόπος σχηματισμού του πετρελαίου και του φυσικού αερίου αλλά και η σημασία τους στην καθημερινότητα μας. Μετά από όλα αυτά πραγματοποιήθηκε εργαστήριο ρομποτικής σχετικά με τα ορυκτά από την ομάδα Robotonio. Τα παιδιά δούλεψαν σε ομάδες και έστησαν το ρομποτάκι με μοντελισμό ακολουθώντας τις οδηγίες του tablet βήμα-βήμα.
Το ρομποτάκι είχε σαν πρόκληση να φτάσει στο ηφαίστειο το οποίο συμβάλει στη δημιουργία των πετρωμάτων. Οπότε τα παιδιά έπρεπε να το προγραμματίσουν ώστε να φτάσει στο ηφαίστειο.
Αφού ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα, τα ρομποτάκια έκαναν αγώνα δρόμου!
Τέλος, η ομάδα συγκεντρώθηκε στην ολομέλεια και συμπλήρωσαν τον εννοιολογικό χάρτη παρατηρώντας πόσο άλλαξε σε σχέση με την αρχή του εργαστηρίου. Διαπιστώσαμε πόσα μάθαμε και συζητήσαμε πώς τα μάθαμε όλα αυτά ενώ συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας: «Τι μου άρεσε περισσότερο από όσα έμαθα σε αυτόν τον κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων».
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σας καλωσορίζουμε στην ψηφιακή έκθεση των μαθητών μας με μηνύματα κατά του σχολικού εκφοβισμού! Συνεργαστήκαμε σε ζευγάρια και εκφραστήκαμε δημιουργικά σχετικά με το τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός, ποιες είναι οι συνέπειές του και τι κάνουμε για να τον αντιμετωπίσουμε!
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Το Σχέδιο δράσης για την πρόληψη της σχολικής βίας ολοκληρώνεται σιγά – σιγά και σκεφτήκαμε να φτιάξουμε “Το Δέντρο της Φιλίας” για να διακοσμήσουμε την αυλή μας και να αποτυπώσουμε τι είναι η φιλία για τον καθένα από εμάς! Το κάθε παιδί έφτιαξε μία μικρή ζωγραφιά για το τι είναι για εκείνον η φιλία. Κολλήσαμε τα έργα πάνω στο ζωγραφισμένο δέντρο…
Και να το αποτέλεσμα!
ΕΚΘΕΣΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ
Η έκθεση ζωγραφικής που θα βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο είναι μια συναρπαστική συνεργασία μεταξύ γονέων και παιδιών, όπου καλούνται να εκφράσουν την αγάπη τους για τα αγαπημένα τους παραμύθια μέσα από τη ζωγραφική!
ΟΙ ΓΑΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΤΗ ΛΥΣΗ
Σας παρουσιάζουμε το παραμύθι “Οι Γάτες που βρήκαν τη λύση”! Πρόκειται για μια ιστορία που αναδεικνύει την αξία της μοναδικότητας και το πώς δύο ανταγωνιστικές γατούλες κατάφεραν να πετύχουν το στόχο τους χάρη στη συνεργασία και τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά. Η σύνταξη του παραμυθιού, η εικονογράφηση και η ηχογράφηση έγιναν από τους μαθητές του Τμήματος 1.
https://drive.google.com/file/d/1JqlnP798yS-h6kEtidT4SwGgj_XKNRuL/view?usp=sharing
Καλή ακρόαση!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΛΑΜΠΑΔΩΝ
Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ-STEM ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΗΜΑΤΟΣ
Τι είναι η φιλία για εμάς και από τι χαρακτηρίζεται μια σωστή και γερή φιλία; Αυτά ήταν τα ερωτήματα που τέθηκαν, αρχικά, στα παιδιά. Τι μπορούμε να κάνουμε για να φέρουμε κοντά δύο φίλους που κάθε μέρα συναντιόντουσαν σε ένα γεφυράκι για να πάνε μαζί σχολείο; Το γεφυράκι έπεσε κι εμείς πρέπει με απλά υλικά να το ξαναφτιάξουμε. Βοηθοί μας σε αυτήν την προσπάθεια της οι γονείς μας!
Οι πειραματισμοί με τα υλικά ξεκίνησαν…
Και οι ομάδες έφεραν τα ακόλουθα αποτελέσματα! Αυτή η γέφυρα φτιάχτηκε με καλαμάκια και πλαστελίνη…
η συγκεκριμένη, με ρολά από χαρτί κουζίνας και χαρτί Α4…
άλλη μία γέφυρα με καλαμάκια και πλαστελίνη.
Κάναμε τις δοκιμές μας με Playmobil και όλες οι γέφυρες στάθηκαν στη θέση τους!
Συγχαρητήρια σε όλους!
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΔΕΝΤΡΟ ΜΑΣ
Ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ!
Η μελέτη του ηλιακού μας συστήματος έχει ξεκινήσει και, αρχικά, ασχοληθήκαμε με την έννοια του γαλαξία. Αφού μάθαμε τι είναι ο γαλαξίας…
τον αποδώσαμε με καλλιτεχνικό τρόπο!
Έπειτα, γνωρίσαμε τους πλανήτες και η χρήση εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας επέτρεψε την ανάδειξη των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος που ζωγραφίσαμε, με άλλη διάσταση μετατρέποντας τους σε αληθοφανείς.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΝΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ “ΜΙΑ ΜΠΙΣΚΟΤΕΝΙΑ ΑΓΑΠΗ”
Οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές/τριες είχαν τη μορφή θεατρικού παιχνιδιού το οποίο ήταν βασισμένο στο βιβλίο της συγγραφέα Μητροπούλου Ελένης με τον τίτλο “Μια μπισκοτένια αγάπη”.
Στο τέλος, η οδηγία που τους δόθηκε ήταν να φτιάξουν ελεύθερα τη δική τους ιστορία κ να δώσουν έναν τίτλο!
4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ
Η Παγκόσμια Ημέρα Φιλοζωίας τιμήθηκε από τους μαθητές του σχολείου μας μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε”…
συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας σχετικά με τις αποδεκτές συμπεριφορές απέναντι στα ζώα…
κάναμε εργασία αντιστοίχισης αριθμού με ποσότητα με θέμα τα ζώα…
και δημιουργήσαμε ομαδική αφίσα προάσπισης των δικαιωμάτων των ζώων!
Και να το αποτέλεσμα!
ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΑΝΟΙΞΗ!
Οι μαθητές/τριες υποδέχτηκαν την άνοιξη με μια ομαδική κατασκευή…
και δημιουργώντας ατομικά κάποια ανοιξιάτικα τοπία με νερομπογιές.
Επίσης, οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν σε ζευγάρια και έπρεπε, χρησιμοποιώντας μόνο ξυλάκια και πλαστελίνη, να δημιουργήσουν δέντρα που θα στέκονταν όρθια και θα είχαν και κλαδιά. Τα παιδιά έκαναν διάφορες δοκιμές…
και τα κατάφεραν εξαιρετικά!