

ΤΜΗΜΑ 1
Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Προγραμματισμού τις ημερομηνίες 11–26 Οκτωβρίουστο νηπιαγωγείο μας με παιχνίδι, περιέργεια και πολλή… λογική! Στόχος μας ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τις βασικές ιδέες του προγραμματισμού μέσα από βιωματικές, «αποσυνδεδεμένες» (χωρίς οθόνες) δραστηριότητες και απλά ρομποτάκια, όπως τη μελισούλα μας bee bot.
Για τις εβδομάδες code week δημιουργήσαμε 2 δραστηριότητες, αλλά στόχος μας είναι να χρησιμοποιούμε τον προγραμματισμό καθόλη τη σχολική χρονιά καθώς είναι μια παιδαγωγική διδασκαλία με παιχνιώδη μορφή και παράλληλα δημιουργεί τους μαθητές για κριτική σκέψη και λογικομαθηματική σκέψη.
- Δραστηριότητα: Ο παρδαλός Ελέφαντας Ελμερ και τα Φθινοπωρινά φύλλα
Ένα πρωινό, όταν ο αέρας μύριζε μήλο και βρεγμένο χώμα, ο Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας άνοιξε τα μάτια του και είδε το δάσος να αλλάζει. Τα πράσινα φύλλα είχαν γίνει κόκκινα, χρυσαφένια και πορτοκαλιά.

«Ω, τι όμορφα χρώματα!» είπε και τίναξε την προβοσκίδα του. «Μα… θα ταιριάζω άραγε κι εγώ;» Προχώρησε μέσα στα δέντρα και άκουσε ένα απαλό «χρατς-χρουτς» από τα φύλλα που έσπαγαν κάτω από τα πόδια του. Πιο πέρα, η φίλη του η Μίνα η μαϊμού έφτιαχνε ένα στεφάνι από φύλλα. Στον δρόμο συνάντησαν τον Ρούλη τον σκίουρο, που γέμιζε τα χεράκια του βελανίδια.Πιο κάτω, μια μικρή λεύκα στεκόταν με τα κλαδιά της μισά πράσινα, μισά κίτρινα.Ξαφνικά, το σύννεφο Φούσκης πέρασε από πάνω τους. Στο ξέφωτο περίμεναν οι φίλοι: η Ζέλντα η ζέβρα, ο Τίκι το πουλί του δάσους, κι ένα κοπάδι μικρά ελεφαντάκια. Και φώναξαν όλοι μαζί: “Έλμερ, θέλουμε να φτιάξουμε ένα χαλί από φύλλα για τη μεγάλη φθινοπωρινή γιορτή!» είπε ο Τίκι. «Μα δεν ξέρουμε πώς να τα ταιριάξουμε.»
Ο Έλμερ σκέφτηκε για λίγο, ύστερα κούνησε χαρούμενα την ουρά του. «Ας φτιάξουμε ένα παζλ χρωμάτων! Κάθε φίλος θα φέρει ό,τι βρίσκει πιο όμορφο.»
Περιγραφή: Οι μαθητές με τα βέλη τους προγραμματίζουν αρχικά το σώμα τους για να πάνε να μαζέψουν τα φύλλα του φθινοπώρου και έπειτα με τη βοήθεια της μελισούλας bee bot φτιάχνουμε μια διαδρομή με τα φύλλα του φθινοπώρου. Ο κάθε μαθητής- Ελμερ θα πρέπει να ξεκινήσει απο την αφετηρία να μαζέψει μόνο τα φύλλα του φθινοπώρου και έπειτα να αποφύγει τις λακκούβες του δάσους που είναι γεμάτες λάσπες και το τη βροχή.
Σκοπός του παιχνιδιού: Ο Ελμερ να μαζέψει τα περισσότερα φύλλα του φθινοπώρου χωρίς να πέσει στις λακκούβες και πριν ξεκινήσει να βρέχει. Ο μαθητής που θα φτάσει στην αφετηρία- σπίτι του Έλμερ είναι νικητής.

2. Δραστηριότητα: Η Λεία η Κουκουβάγια και οι κανόνες καλής συμπεριφοράς
Οι μαθητές με ηρωίδα τη Λεία την Κουκουβάγια μαθαινουν για τους κανόνες καλής συμπεριφοράς που θα πρέπει να εφαρμόζουμε στο νηπιαγωγείο μας μέσα από αλγορίθμους με βήματα και κινήσεις με τη βοήθεια της bee bot της μελισούλας. Μέσα από σύντομα παιχνίδια ρόλων και διαδικασίες μαθαίνουν να συνεργάζονται, να περιμένουν στη σειρά, να μιλούν με ήρεμη φωνή και να διορθώνουν μικρά “σφάλματα” στη συμπεριφορά. Στόχος του παιχνιδιού είναι η κουκουβάγια να φτάσει στην αφετηρία, έχοντας περάσει και μάθει όλους τους κανόνες της καλής συμπεριφοράς, αποφεύγοντας τις κακές συμπεριφορές.
Και το πιστοποιητικό μας απο την εβδομάδα code week
Λήψη αρχείου