καλώς oρίσατε στο ιστολόγιο μας

Το 1ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών αποτελείται απο 2 ολοήμερα τμήματα .

Υπηρετούν 4 Νηπιαγωγοί και ο αριθμός των παιδιών είναι συνήθως 44 .

To ωράριο λειτουργίας των τμημάτων είναι

8.00 π.μ. έως 16.00 μ.μ.

Το Νηπιαγωγείο μας συστεγάζεται με τα 9ο και

14ο Νηπιαγωγεία.

Η διεύθυνση μας είναι Φιλλιπουπόλεως  3

Γιαννιτσά Ν. Πέλλας.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ α τμήμα

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ- ΚΟΛΛΑΖ-ΤΥΠΩΜΑΤΑ….

ΓΕΜΑΤΗ   Η   ΠΕΡΙΟΔΟΣ  ΤΩΝ   ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΑΠΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ…

ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ,ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ….

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ …ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ …

ΠΑΝΤΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ…

χριστουγεν2 054 χριστουγεννιατικα 038 χριστουγεννιατικα 039 χριστουγεννιατικα 040 χριστουγεννιατικα 041 χριστουγεννιατικα 042 χριστουγεννιατικα 043 χριστουγεν2 001 χριστουγεν2 003 χριστουγεν2 004 χριστουγεν2 051 χριστουγεν2 052 χριστουγεν2 053

Φτιάχνοντας μια ηχοϊστορία (Β΄τμήμα).

Λίγα ξερά φθινοπωρινά φύλλα και ένας δυνατός

άνεμος μας έδωσαν την ιδέα να αποχαιρετήσουμε  το

φθινόπωρο και να καλοσωρίσουμε τον χειμώνα  με μια όμορφη ιστορία.

Μια ιστορία για ένα μικρό, ξερό φθινοπωρινό φύλλο.

Ιδέα στην ιδέα, σκέψη στην σκέψη , φτιάξαμε μια ιστορία για ένα

φυλλαράκι που…… το φύσηξε  ένας δυνατός άνεμος…..

και έτσι ξεκίνησαν γι΄αυτό μια σειρά από   περιπέτειες .

Και να η ιστορία μας  εικονογραφημένη από τους μικρούς μας μαθητές.

Μια φορά κι έναν καιρό  ήταν ένα φυλλαράκι.
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα φυλλαράκι.
Το φυλλαράκι βρισκόταν πάνω σ΄ένα κλαδί , ψηλά σ΄ένα δέντρο
Το φυλλαράκι βρισκόταν πάνω σ΄ένα κλαδί , ψηλά σ΄ένα δέντρο.

 

Ήτανε φθινόπωρο.... Και το φυλλαράκι είχε πια ξεραθεί.
Ήτανε φθινόπωρο….
Και το φυλλαράκι είχε πια ξεραθεί.
 Ένας δυνατός άνεμος που φύσηξε  δυνατά πήρε το φύλλο , το ταξίδεψε και το πήγε κοντά σ΄ένα σπίτι.Εκεί  ένας καλός άνθρωπος που ζούσε στο σπίτι καθώς πότιζε τα λουλούδια του είδε το φύλλο και πήγε να το πάρει.
Ένας δυνατός άνεμος που φύσηξε δυνατά πήρε το φύλλο , το ταξίδεψε και το πήγε κοντά σ΄ένα σπίτι. Εκεί ένας καλός άνθρωπος που ζούσε στο σπίτι καθώς πότιζε τα λουλούδια του είδε το φύλλο και πήγε να το πάρει.
Δεν πρόλαβε όμως. Ξαναφύσηξε  ο δυνατός αέρας, πήρε το φύλλο και το ταξίδεψε μακριά, πέρα σε μαι χώρα  με πολλά χιόνια.  Έφτασε στον Βόρειο Πόλο. Τώρα το φύλλο κρύωνε. ΜΠΡΡΡ....ΜΠΡΡΡ... Ξεπάγιασε.
Δεν πρόλαβε όμως. Ξαναφύσηξε ο δυνατός αέρας, πήρε το φύλλο και το ταξίδεψε μακριά,
πέρα σε μαι χώρα με πολλά χιόνια. Έφτασε στον Βόρειο Πόλο. Τώρα το φύλλο κρύωνε.
ΜΠΡΡΡ….ΜΠΡΡΡ…
Ξεπάγιασε.

 

Ήθελε πολύ να βρεθεί πίσω στην χώρα του, μέσα σ΄ένα ζεστό  σπί και να ακούει τα τι, κοντά σ΄ένα τζάκι και να ακούει τα ξύλα να τρίζουν.
Ήθελε πολύ να βρεθεί πίσω στην χώρα του,
μέσα σ΄ένα ζεστό σπίτι,  κοντά σ΄ένα τζάκι και να ακούει τα ξύλα να τρίζουν.
Και να, ο φίλος του ο δυνατός αέρας φυσάπάλι δυνατά: φου,φου, φου και το φυλλαράκι ξαναταξιδεύει πίσω στη  χώρα του  και μέσα απόμια ανοιχτή πόρτα τρυπώνει μέσα σένα σπίτι κοντά σ΄ένα τζάκι.
Και να, ο φίλος του ο δυνατός αέρας φυσά πάλι δυνατά: φου ,φου, φου και το φυλλαράκι ξαναταξιδεύει πίσω στη χώρα του και μέσα από μια ανοιχτή πόρτα τρυπώνει μέσα σένα σπίτι κοντά σ΄ένα τζάκι.
Και καθώς το φθινόπωρο είναι κοντά στο τέλος του, βλέπειπως ήδη άρχισε προετοιμασία για την αγαπημένη γιορτή των παιδιών: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Και καθώς το φθινόπωρο είναι κοντά στο τέλος του, βλέπει πως ήδη άρχισε η  προετοιμασία για την αγαπημένη γιορτή των παιδιών: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Τα παιδιά με τα τριγωνάκια τους προσπαθούν να μάθουν τα κάλαντα.
Τα παιδιά με τα τριγωνάκια τους προσπαθούν να μάθουν τα κάλαντα.
Κι ένα μικρό παιδικό χεράκι παίρνει το φυλλαράκι και το βάζει πάνω σ΄ένα κλαδάκι. Τώρα το φυλλαράκι βρίσκεται πάνω στο Χριστουγεννιάτικο δεντράκι. "Θα γίνεις το πρώτο στολιδάκι του δέντρου μας " λέει το παιδί.
Κι ένα μικρό παιδικό χεράκι παίρνει το φυλλαράκι και το βάζει πάνω σ΄ένα κλαδάκι. Τώρα το φυλλαράκι βρίσκεται πάνω στο Χριστουγεννιάτικο δεντράκι. “Θα γίνεις το πρώτο στολιδάκι του δέντρου μας ” λέει το παιδί.
Και εδώ η περιπέτεια του φύλλου μας τελειώνει. Κάντε ησυχία όμως. Νομίζω πως κάτι ακούω... Α, να τα καμπανάκια από τα ταρανδάκια του Αη Βασίλη...
Και εδώ η περιπέτεια του φύλλου μας τελειώνει. Κάντε ησυχία όμως. Νομίζω πως κάτι ακούω…
Α, να τα καμπανάκια από τα ταρανδάκια του Αη Βασίλη…

Αφού φτιάξαμε την όμορφη ιστορία και την εικονογραφήσαμε,

πήραμε τα μουσικά μας όργανα και αποφασίσαμε να την αφηγη-

θούμε με την συνοδεία  των οργάνων. Χρησιμοποιήσαμε:

-τις μαράκες και τα ντέφια για να αποδώσουμε το απαλό αεράκι

-τις φλογέρες για τον δυνατό άνεμο

-τα πιάτα για μια δυνατή βροντή που ακούγεται

-τα ντέφια για το φύλλο που ξεπαγιάζει

-το μεταλλόφωνο για να συνοδεύει το φυλλαράκι κάθε φορά που ταξιδεύει

-τα ξυλάκια για τα ξύλα που τρίζουν στο τζάκι

-τα τρίγωνα για τα παιδιά που μαθαίνουν τα κάλαντα

-τα κουδουνάκια για τα κουδουνάκια από τα ταρανδάκια

του Αη Βασίλη.

Και να τη η ηχοϊστορία μας. Έτοιμη . Τα παιδιά  διασκέδασαν πολύ.

DSCN7513

DSCN7524

DSCN7525

Κι έτσι την επαναλάβαμε 2-3 φορές. Εξάλλου τα παιδιά πάντοτε ενθουσιάζονται

όταν ασχολούνται με τα μουσικά όργανα…

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ Α Τμήμα

ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ…

…ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ ΜΑΣ….

ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ …ΚΟΨΑΜΕ…ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΑΜΕΣ ΜΑΣ…

…ΚΑΝΑΜΕ ΕΝΑ ΕΛΑΤΟ…ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ..

…ΜΕΤΑ ΕΥΧΗΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ…

ΓΡΑΨΑΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ…ΤΙΣ ΒΑΛΑΜΕ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΜΑΣ….

ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΤΟ   ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ…

diafora 038 diafora 027 diafora 028 diafora 029 diafora 030 diafora 031 diafora 032 diafora 033 diafora 034 diafora 035 diafora 036 diafora 037ΕΤΣΙ ΜΠΗΚΑΜΕ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ…

ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΑΣ…

…ΕΥΧΟΜΕΝΟΙ…

ΑΓΑΠΗ

ΕΙΡΗΝΗ

ΦΙΛΙΑ

ΣΕΒΑΣΜΟ

ΙΣΟΤΗΤΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΗΡΕΜΙΑ

ΑΦΘΟΝΙΑ

…ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΘΕΙΚΗ ΦΩΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ …ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ…

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ (Α ΤΜΗΜΑ)

ΕΝΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ……

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ  ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ

ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ  ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

Το Δέντρο που έδινε (The giving Tree), του Σελ Σίλβερσταίν

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά….
και αγαπούσε ένα αγοράκι.
Και κάθε μέρα το αγοράκι πήγαινε και μάζευε τα φύλλα της και τα έπλεκε στεφάνι κι έπαιζε το βασιλιά του δάσους.
Σκαρφάλωνε στον κορμό της κι έκανε κούνια στα κλαδιά της κι έτρωγε μήλα.
Παίζανε και κρυφτό
Κι όταν το αγόρι κουραζόταν, αποκοιμιόταν στον ίσκιο της.
Και το αγόρι αγαπούσε τη μηλιά…
πάρα πολύ.
Και η μηλιά ήταν ευτυχισμένη.

Μα πέρασαν τα χρόνια.
Και το αγόρι μεγάλωσε.
Και πολλές φορές η μηλιά έμενε μοναχή.Τότε μια μέρα το αγόρι πήγε στη μηλιά κι η μηλιά είπε:
«Έλα αγόρι, έλα να σκαρφαλώσεις στον κορμό μου και να κάνεις κούνια στα κλαδιά μου, να φας μήλα και να παίξεις στον ίσκιο μου από κάτω και να ‘σαι ευτυχισμένο».
«Είμαι μεγάλος πια για να σκαρφαλώνω και να παίζω», είπε το αγόρι. «Θέλω ν’ αγοράσω πράγματα και να καλοπεράσω. Θέλω λεφτά. Μπορείς να μου δώσεις λεφτά;»

«Λυπάμαι», είπε η μηλιά, «μα έχω εγώ δεν έχω λεφτά. Έχω μονάχα φύλλα και μήλα. Πάρε τα μήλα μου, Αγόρι, και πούλησε τα στην πόλη. Έτσι θα ‘χεις λεφτά και θα ‘σαι ευτυχισμένο».

Και τότε το αγόρι σκαρφάλωσε στη μηλιά, μάζεψε τα μήλα της και τα πήρε μαζί του.
Και η μηλιά ήταν ευτυχισμένη.
Μα το αγόρι έκανε πολύ καιρό να ξαναφανεί… και η μηλιά ήταν λυπημένη.
Ώσπου μια μέρα το αγόρι ξαναγύρισε κι η μηλιά τρεμούλιασε απ’ τη χαρά της κι είπε:

«Έλα αγόρι, έλα να σκαρφαλώσεις στον κορμό μου και να κάνεις κούνια στα κλαδιά μου και να ‘σαι ευτυχισμένο».
«Δεν έχω πια χρόνο να σκαρφαλώνω», είπε το αγόρι. «Θέλω ένα σπίτι που να δίνει ζεστασιά», είπε. «Θέλω γυναίκα και παιδιά, και γι’αυτό χρειάζομαι ένα σπίτι. «Μπορείς να μου δώσεις ένα σπίτι;»

«Εγώ δεν έχω σπίτι», είπε η μηλιά. «Σπίτι μου είναι το δάσος, μα μπορείς να κόψεις τα κλαδιά μου και να χτίσεις ένα σπίτι. Τότε θα ‘σαι ευτυχισμένο».
Κι έτσι το αγόρι έκοψε τα κλαδιά της και τα πήρε μαζί του για να χτίσει το σπίτι του.
Και η μηλιά ήταν ευτυχισμένη.

Μα το αγόρι έκανε πολύ καιρό να ξαναφανεί. Κι όταν γύρισε η μηλιά ήταν τόσο ευτυχισμένη που ούτε να μιλήσει καλά-καλά δεν μπορούσε.
«Έλα, Αγόρι», ψιθύρισε, «έλα να παίξεις»
«Είμαι πια πολύ γέρος και πολύ λυπημένος για να παίζω είπε το αγόρι. «Θέλω μια βάρκα να με πάρει μακριά. Μπορείς να μου δώσεις μια βάρκα;»
«Κόψε τον κορμό μου και φτιάξε μια βάρκα», είπε η μηλιά. «Έτσι θα μπορέσεις να φύγεις μακριά…και να ‘σαι ευτυχισμένο».
Και τότε το αγόρι έκοψε τον κορμό της έφτιαξε μια βάρκα κι έφυγε μακριά.
Και η μηλιά ήταν ευτυχισμένη… μα όχι πραγματικά.

Κι ύστερα από πολύ καιρό το αγόρι ξαναγύρισε.
«Λυπάμαι, Αγόρι», είπε η μηλιά, «μα δε μου απόμεινε τίποτα πια για να σου δώσω… Δεν έχω μήλα».
«Τα δόντια μου δεν είναι πια για μήλα», είπε το αγόρι.
«Δεν έχω κλαδιά», είπε η μηλιά. «Δεν μπορείς να κάνεις κούνια…»
«Είμαι πολύ γέρος πια για να κάνω κούνια», είπε το αγόρι.
«Δεν έχω κορμό», είπε η μηλιά. «Δεν μπορείς να σκαρφαλώσεις…»
«Είμαι πολύ κουρασμένος πια για να σκαρφαλώνω», είπε το αγόρι.

«Λυπάμαι», αναστέναξε η μηλιά. «Μακάρι να μπορούσα να σου δώσω κάτι… μα δε μου απόμεινε τίποτα πια. Δεν είμαι παρά ένα γέρικο κούτσουρο. Λυπάμαι…»
«Δε θέλω και πολλά τώρα πια», είπε το αγόρι, «μονάχα ένα ήσυχο μέρος να κάτσω και να ξαποστάσω. Είμαι πολύ κουρασμένος».
«Τότε», είπε η μηλιά, κι ίσιωσε τον κορμό της, «τότε, ένα γέρικο κούτσουρο είναι ό,τι πρέπει να κάτσεις και να ξαποστάσεις. Έλα, Αγόρι, κάτσε. Κάτσε και ξεκουράσου».
Και το αγόρι έκατσε και ξεκουράστηκε.
Kαι η μηλιά ήταν ευτυχισμένη.

Θέλω μια αγκαλιά!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Α Τμήμα

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα
για τα Δικαιώματα του Παιδιού

 

Το σημαντικότερο κείμενο για τα δικαιώματα του παιδιού, η Διεθνής Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και την προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού.

Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1989 και τέθηκε σε ισχύ στις 2 Σεπτεμβρίου 1990. Μέχρι σήμερα έχει κυρωθεί από 193 χώρες. 
Στην Ελλάδα κυρώθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992 με τον Ν.2101/92.

———————-
Από χαρτιά, συμβάσεις, υπογραφές, καλά πάμε!!
αλλά …
Περιλαμβάνει τρεις μεγάλες κατηγορίες δικαιωμάτων

Προστασία (από κάθε μορφής κακοποίηση, εκμετάλλευση, διάκριση, ρατσισμό, κ.λπ.)
Παροχές (δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, την πρόνοια, την ψυχαγωγία, κ.λπ.)
Συμμετοχή (δικαίωμα στην έκφραση γνώμης, την πληροφόρηση, τον ελεύθερο χρόνο, κ.λπ.)Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της Σύμβασης εδώ.
Διαβάστε τη Σύμβαση με απλά λόγια εδώή στο φυλλάδιό μας “Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια”.
Η Σύμβαση άρθρο προς άρθρο

1 έως 41: Τα δικαιώματα
1 Ορισμός έννοιας “παιδί”
2 Αρχή της μη διάκρισης
3 Συμφέρον του παιδιού
4 Λήψη μέτρων εφαρμογής
5 Ρόλος γονέων & κηδεμόνων
6 Ζωή και ανάπτυξη
7 Όνομα & ιθαγένεια
8 Ταυτότητα
9 Χωρισμός από γονείς
10 Οικογενειακή επανένωση
11 Αθέμιτες μετακινήσεις
12 Σεβασμός απόψεων του παιδιού
13 Ελευθερία έκφρασης
14 Ελευθερία σκέψης & θρησκείας
15 Ελευθερία του συνέρχεσθαι ειρηνικά
16 Απαραβίαστο της ιδιωτικής ζωής
17 ΜΜΕ – πληροφόρηση
18 Ευθύνη γονέων – κέντρα παιδικής φροντίδας
19 Βία, παραμέληση, εκμετάλλευση
20 Εναλλακτική επιμέλεια
21 Υιοθεσία
22 Παιδιά πρόσφυγες
23 Παιδιά με ειδικές ανάγκες
24 Υγεία & ιατρικές υπηρεσίες
25 Αναθεώρηση αναδοχής
26 Κοινωνική πρόνοια και ασφάλιση
27 Ανάπτυξη – επίπεδο ζωής
28 Εκπαίδευση
29 Σκοποί εκπαίδευσης
30 Μειονότητες
31 Ελεύθερος χρόνος – ψυχαγωγία
32 Παιδική εργασία – οικονομική εκμετάλλευση
33 Ναρκωτικά
34 Σεξουαλική εκμετάλλευση & βία
35 Απαγωγή – εμπορία παιδιών
36 Aλλες μορφές εκμετάλλευσης
37 Βασανιστήρια – στέρηση ελευθερία
38 Ένοπλες συρράξεις
39 Επανένταξη παιδιού-θύματος
40 Ποινική μεταχείριση
41 Ευνοϊκότερη ρύθμιση


42 έως 45: Εφαρμογή και έλεγχος
42 Γνωστοποίηση
43 Επιτροπή
44 Εκθέσεις κρατών
45 Συνεργασία


46 έως 54: Ισχύς και αναθεώρηση
46 Υπογραφή
47 Επικύρωση
48 Προσχώρηση
49 Ισχύς
50 Αναθεώρηση
51 Επιφυλάξεις
52 Καταγγελία
53 Θεσμοφύλακας
54 Επίσημες γλώσσες δημοσίευσης

ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ Α Τμήμα

ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ …ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ  ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ….ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΜΕ ΜΝΗΜΕΣ…..

ΚΑΙ ΤΙΜΟΥΜΕ….ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ…ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ  …ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ…ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ…

ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΣΙΑΣΟΥΝ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΗΜΑΤΑ;

ΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ…

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΑΛΙΕΣ …

ΚΑΙ ΠΙΟ ΝΕΕΣ  …ΟΠΩΣ Η ΚΥΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ…

ΚΑΙ Η ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ…

ΑΦΗΓΗΣΗ…ΑΝΑΛΥΣΗ…ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ…..

ΠΡΩΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ…

ΕΡΩΤΟΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ….ΓΝΩΜΕΣ…ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΕΠΟΧΩΝ…

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ..ΚΑΙ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΖΙ..ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ…

ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΩΜΕΝΑ…

…ΕΝΝΟΙΕΣ ΟΠΩΣ ..ΙΣΟΤΗΤΑ ..ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ…ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ…

..ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ..

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΧΟΡΟ..ΤΡΑΓΟΥΔΙ..ΚΑΙ …

ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΤΗΣ

ΕΙΡΗΝΗΣ

εκκλησια 012εκκλησια 009 εκκλησια 005 εκκλησια 026

Εδώ Πολυτεχνείο(Β΄τμήμα).

Γιορτή Πολυτεχνείου. Ημέρα μνήμης.

DSCN7526

DSCN7527

Προσπαθώντας να βοηθήσουμε τα παιδιά

να γνωρίσουν αλλά και να κατανοήσουν τα γεγονότα

που διαδραματίστηκαν τις ημέρες εκείνες στην Ελλάδα

ανατρέχουμε σε κείμενα  της παιδικής μας λογοτεχνίας.

Αποφασίζουμε να  παρουσιάσουμε το αγαπημένο παραμύθι

της Ευγενίας Φακίνου   “Ντενεκεδούπολη”.

DSCN7543

Θα το παρουσιάσουμε με  κουκλοθέατρο.

Και να οι κούκλες μας έτοιμες:

Η Μηλίτσα,

Η μηλίτσα

ο Βουτυρένιος,

DSCN7530

Ο Ο. Κ. μπαμ  μπαμ ,

DSCN7534

ο Σαρδέλας,

DSCN7535

ο Σοφός,

DSCN7537

ο Ήλιος,

DSCN7588

και φυσικά….. ο τρομερός Λαδένιος.

DSCN7532

Ο Λαδένιος που με την αυθαίρετη επιβολή της εξουσίας του

και με τις  τρομερές απαιτήσεις του,  φέρνει τη δυστυχία, την καταπάτηση

της ελευθερίας και των δικαιωμάτων  και εξαναγκάζει τα ντενεκεδάκια της

Ντενεκεδούπολης να καταστρώσουν ένα σχέδιο για τον απομακρύνουν  από

την πολιτεία τους. Και να στο τέλος μετά από μια σειρά αποτυχημένων

προσπαθειών, καταφέρνουν  να καταστρώσουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο ,

να τον κάνουν …..πίτα

DSCN7585

και να τον απομακρύνουν  μια για πάντα.

Έτσι, επιστρέφει  η χαρά, η ειρήνη και η δημοκρατία

στην πολιτεία τους.

Τα παιδιά απολαμβάνουν το κουκλοθέατρο.

DSCN7556

DSCN7545

DSCN7550

DSCN7563

Οι ήρωες παρουσιάζονται ο καθένας με το αντίστοιχο τραγούδι

από το ομώνυμο CD “Ντενεκεδούπολη”,

 σε μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου.

Τα παιδιά συμμετέχουν τραγουδώντας

αλλά και χορεύοντας τα αγαπημένα τραγούδια.

DSCN7574

DSCN7573

DSCN7576

Ακολουθεί συζήτηση και συσχετισμός με τα πραγματικά γεγονότα.

Το κάθε παιδί παίρνει από ένα περιστέρι,

“το περιστέρι της ειρήνης” που έχουμε

κατασκευάσει από προηγούμενη ημέρα.

DSCN7540

DSCN7539

DSCN7584

Η εκδήλωση κλείνει με τραγούδια , όπως;

” Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, “Ένα το χελιδόνι”,

“Ο δρόμος”.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και τα 2 τμήματα του 1ου Νηπ/γε’ιου Γιαννιτσών

“Δήμητρα Μίγγα-Κασάπη” καθώς και το 9ο και το 14ο Νηπ/ γεία Γιαννιτσών.

Η παρουσίαση έγινε από την κ. Τζουκμάνη Μαρία από το Β΄τμήμα

του 1ου Νηπ/γείου και από την κ. Κική Δημητριάδου από το 9ο Νηπ/γείο.

Φθινόπωρο και μουσική.Οι 4 εποχές του Antonio Vivaldi (β΄τμήμα)


Καθώς βαδίζουμε προς το τέλος του φθινοπώρου

και αφού έχουν προηγηθεί πλήθος δραστηριοτήτων

για το φθινόπωρο, για τις αλλαγές στη φύση και

για τα φθινοπωρινά φρούτα,

αποφασίζουμε να κλείσουμε το θέμα μας

εντάσσοντας  και  δραστηριότητες μουσικής.

Και φυσικά

η πρώτη σκέψη μας  είναι να κάνουμε ακρόαση του

μουσικού έργου του Antonio Vivaldi “Οι 4 εποχές”.

Ακούμε το αντίστοιχο απόσπασμα και επικεντρωνόμαστε

στη σκηνή του κυνηγιού.

Υποδεικνύουμε στα παιδιά  πότε

ακούγεται καλπασμός των αλόγων,

πότε ακούγονται τα πουλιά και πότε τα σκυλιά.

Φανταζόμαστε πως είμαστε κι εμείς

 άλλοτε κυνηγοί, άλλοτε πουλιά και άλλοτε κυνηγετικά σκυλιά

που περιπλανιόμαστε σ΄ένα δάσος.

Και είναι φθινόπωρο.

DSCN7412

DSCN7417

DSCN7419

Βλέπουμε και ανάλογες εικόνες από ένα φθινοπωρινό δάσος

όπως το έχουν αποτυπώσει διάσημοι ζωγράφοι:

DSCN7469

DSCN7473

                                                                 DSCN7452

Έχουμε κάνει  και εμείς όμως,

το δικό μας φθινοπωρινό δάσος.

DSCN7366

DSCN7367

DSCN7389

Βάζουμε και πάλι την μουσική του Vivaldi

και πραγματοποιούμε  διάφορες δραστηριότητες, όπως:

 συνθέτουμε τα γράμματα της λέξης “ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ”.

DSCN7395

DSCN7401

DSCN7408

 Κάνουμε και μια σχετική εργασία.

DSCN7439

DSCN7437

 Τέλος,  αποφασίζουμε να παίξουμε το παιχνίδι

“του κρυμμένου θησαυρού” σε παραλλαγή.

Τα παιδιά αναζητούν στην τάξη

κάρτες για το φθινόπωρο

τις οποίες έχουμε κρύψει.

Η αναζήτηση ξεκινά με την έναρξη της μουσικής ‘Το φθινόπωρο”

του Vivaldi  και σταματά με τη λήξη της μουσικής.

DSCN7421

DSCN7432

Έτσι ολοκληρώνονται οι μουσικές μας δραστηριότητες

για το φθινόπωρο.

Και μερικές φωτογραφίες από άλλες δραστηριότητες

για το φθινόπωρο.

DSCN7441

DSCN7444

DSCN7443

DSCN7370

DSCN7090

DSCN7088

DSCN7379

DSCN7086Με υλικό που βρήκαμε στο διαδίκτυο εξηγούμε

στα παιδιά γιατί ξεραίνονται τα φύλλα.

DSCN7093

Και λίγες
φωτογραφίες από τον φθινοπωρινό

στολισμό της τάξης μας.

DSCN7369

DSCN7450

DSCN7448

DSCN7380

DSCN7383

DSCN7385

DSCN7386

DSCN7387

DSCN7388

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ (Α Τμήμα )

ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

ΤΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ;

ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗ ΓΗ;

ΤΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ;

ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ;

ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ;

ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

…………………………………………………….

ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΓΝΩΣΤΟ …ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΓΕΜΑΤΟ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΑΣ….

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΛΟΙΠΟΝ….ΜΕ ΤΙΤΛΟ  <<ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΠΟΤΑΜΑΚΙ;>>

ΞΕΚΙΝΑΜΕ

ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ  ΤΙΣ  ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ…

….KAI ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ….

meta 022 TI 015 meta 017TI 017TI 022 meta 009 meta 011 meta 013 meta 019 TI 012 ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙ Σ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ…

…ΕΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΛΥΦΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ

ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ….

…ΜΕ ΥΛΙΚΑ  ΤΙΣ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΕΣ ..ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ…

…ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ…ΚΟΒΟΥΜΕ…ΚΟΛΛΑΜΕ…ΠΙΕΖΟΥΜΕ….

…ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ…

meta 024meta 025meta 026meta 027meta 031

…ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΕΤΑΙ….