καλώς oρίσατε στο ιστολόγιο μας

Το 1ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών αποτελείται απο 2 ολοήμερα τμήματα .

Υπηρετούν 4 Νηπιαγωγοί και ο αριθμός των παιδιών είναι συνήθως 44 .

To ωράριο λειτουργίας των τμημάτων είναι

8.00 π.μ. έως 16.00 μ.μ.

Το Νηπιαγωγείο μας συστεγάζεται με τα 9ο και

14ο Νηπιαγωγεία.

Η διεύθυνση μας είναι Φιλλιπουπόλεως  3

Γιαννιτσά Ν. Πέλλας.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΑΝΤΟΥ α τμήμα

Οι αριθμοί στη ζωή μας.

 

Οι μαθηματικές έννοιες παρουσιάζουν αρκετή δυσκολία στην κατανόηση και εκμάθησή τους από τα παιδιά μικρών ηλικιών, καθώς συχνά διδάσκονται χωρίς να γίνεται κάποια νύξη στο τι γνωρίζουν ήδη τα παιδιά πάνω στο θέμα αλλά και χωρίς να δίνεται έμφαση στη χρηστικότητά τους στην καθημερινή ζωή. Τα μαθηματικά χρησιμοποιούνται για να ερμηνεύουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει. Όμως, για να γίνει αυτό αντιληπτό από τα παιδιά μικρών ηλικιών «η ικανότητα σε βασικές δεξιότητες της αριθμητικής δεν είναι αρκετή. Αυτό που χρειάζεται είναι η ικανότητα να εφαρμόζονται σε πρακτικά προβλήματα της καθημερινής ζωής» (Hughes, 1996, σελ. 30). Έρευνες έχουν αποτυπώσει τη δυσκολία των παιδιών να αναγνωρίσουν τους αριθμούς σε καθημερινά πλαίσια, όπως σε λεωφορεία, πινακίδες αυτοκινήτων, αποδείξεις κ.ά. (Sinclair & Sinclair, 1984). Αποτέλεσμα των δυσκολιών αυτών είναι τα παιδιά να δείχνουν πολλές φορές αδιαφορία σχετικά με τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή.

Ειδικά, η μάθηση της τυπικής αριθμητικής γραφής από παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας είναι μία αρκετά δύσκολη υπόθεση. Κάποια αριθμητικά σύμβολα μοιάζουν ως προς τη γραφή τους, όπως τα ψηφία 6-9, 2-5, 1-7 και το μηδέν με το γράμμα όμικρον. Επίσης, η ηλεκτρονική-ψηφιακή μορφή των αριθμών πολλές φορές τα μπερδεύει, γεγονός που οφείλεται στην ιδιαιτερότητα της γραφής τους, λόγω ότι πρέπει να συνδυασθούν ευθείες γραμμές, ημικύκλια και κύκλοι. Τα παιδιά από την άλλη, έχουν πλούσιες αριθμητικές εμπειρίες πριν την είσοδό τους στο σχολείο (Clarke, Clarke, & Cheeseman, 2006). Είναι σε θέση να αναγνωρίζουν ότι οι αριθμοί αποτελούν έναν ξεχωριστό κώδικα σε σχέση με τα γράμματα. Οι αριθμοί υπάρχουν παντού γύρω μας, για παράδειγμα, στα ψηφιακά-ηλεκτρονικά μέσα, στους δρόμους, στο ρολόι, στο τηλέφωνο, στις τιμές των προϊόντων, στις σελίδες των εφημερίδων, των περιοδικών και των βιβλίων, στα παραμύθια που διαβάζουν και στα τραγούδια που μαθαίνουν. Αυτή η άτυπη μαθηματική γνώση με την οποία είναι εφοδιασμένα τα παιδιά μικρών ηλικιών «έχει πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο. Δεν είναι ολοκληρωμένη και εμπεριέχει λάθη. Οπωσδήποτε όμως μπορούμε να στηριχθούμε σε αυτήν, να μην την αγνοήσουμε, αλλά, αντίθετα, να την καλλιεργήσουμε και να την ενισχύσουμε» (Δεσλή, 2006, σελ. 93).

ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ;

-για να μετράμε

-για να βλέπουμε πόσοι είμαστε στην τάξη

-για να μετράμε το ύψος μας

-για να παίρνουμε τηλέφωνο

-για να πατάμε τον όροφο στο ασανσέρ

-για να πληρώνουμε τα φαγητά που τρώμε

-για να πληρώνουμε τη ΔΕΗ και το τηλέφωνο

-για να αγοράζουμε τα ρούχα μας

-για να γράφουμε την ημερομηνία

΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄

ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ;

-στον πίνακα αναφοράς στην παρεούλα μας

-στο ημερολόγιο μας

-στο τηλέφωνο της κυρίας

-στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή

-στα βιβλία τησ βιβλιοθήκης μας

-στα βιβλία των μαθηματικών

…………………………………………………..

ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΆΞΗ ΜΑΣ;

-στα φανάρια και στα σήματα της τροχαίας

-στη ταμπέλα με τη διεύθυνση του σπιτιού μας

-στο ασανσέρ

-στο τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης

-στο ρολόι του μπαμπά και της μαμάς

-στις πινακίδες των αυτοκινήτων

………………………………………………………………

αριθμοι 007 αριθμοι 002 αριθμοι 003 αριθμοι 004 αριθμοι 005 αριθμοι 006

Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ α τμήμα

ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ …..ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ….ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ….ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ….

…..ΠΟΥ ΞΑΝΑΓΡΑΨΑΜΕ….

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει
Μάνος Κοντολέων
Μια φορά κι έναν καιρό, στην κορυφή ενός ψηλού, χιονισμένου βουνού, ζούσε ένας χιονάνθρωπος.Για μάτια είχε δυο κουκουνάρια, για μύτη ένα βελανίδι, τα χέρια του ήταν δυο ξερά κλαριά από πεύκο, το στόμα του —μια φού­ντα θυμαριού — το είχε χάσει. Ήταν χειμώνας, έκανε κρύο πάνω στο βουνό κι ένας τέτοιος καιρός άρεσε πολύ στον χιονάν­θρωπο.

Μα κάποιος αγριοκούνελος τον πληροφόρησε πως σε λίγο θα τε­λείωνε ο χειμώνας, θα ερχότανε η άνοιξη με τον ήλιο της και το χιόνι θα έλιωνε.
“Που να πάω για να σωθώ;” ρώ­τησε ο χιονάνθρωπος τον αετό. Αυτός άπλωσε τη φτερούγα του και του έδειξε κατά το βοριά. Βρήκε ο χιονάνθρωπος ένα ζευ­γάρι παλιά, ξεχασμένα πέδιλα του σκι, τα φόρεσε και κίνησε προς τα εκεί που του έδειξε ο αετός. Έφτασε σε μια πολιτεία, τον εί­δανε τα παιδιά που παίζανε στην πλατεία, τον πήρανε μαζί τους. “Δες τα μάτια του!” φώναξε η Κατερίνα.

“Τι αστεία χέρια που έχει!” γέλα­σε ο Στέφανος.

Κι ο Κωστής του κόλλησε ένα καπάκι από Κόκα Κόλα για στόμα.

Ο χιονάνθρωπος διασκέδαζε με τα καμώματα των παιδιών, μα δεν ξεχνούσε πως έπρεπε να συ­νεχίσει το ταξίδι του. Σα νύχτωσε, λοιπόν, κι άδεια­σε η πλατεία, πήρε πάλι τους δρόμους.

“Από εδώ πάνε για το βοριά;” ρώτησε ένα λεωφορείο.

“Πήγαινε στο λιμάνι και τα κα­ράβια θα σου πούνε!” του απά­ντησε το λεωφορείο. Ο χιονάνθρωπος έψαξε για το λιμάνι, το βρήκε, είδε τα αραγ­μένα καράβια, τα ρώτησε αν ξέ­ρουν πώς πάνε στα βορινά. “Θα σε πηγαίναμε εμείς, μα έχει τρικυμία αυτές τις μέρες και δε σαλπάρουμε” τον απογοήτεψαν τα καράβια.

“Και τώρα τι θα κάνω;” δάκρυσε ο χιονάνθρωπος κι έκανε μια γκριμάτσα και ξεκόλλησε το κα­πάκι της Κόκα Κόλα κι έμεινε ξανά χωρίς στόμα. Τον είδε έτσι λυπημένο μια βαρκούλα –ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ- τη λέγανε.

“Άντε να σε πάω εγώ!” του είπε κι ο χιονάνθρωπος καταχάρη­κε. Βολεύτηκε κάπου στην πλώ­ρη κι ανοίχτηκαν στο πέλαγο. Η φουρτούνα ήταν δυνατή. Να κάτι θεόρατα κύματα χτυπάγανε τη βάρκα κι έτριζαν τα γέρικα ξύλα, “κριτς!” ράγισε το σκαρί. Μπήκαν νερά. Πάει, βούλιαξε η ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ, βρέθηκε στο βυθό ο χιονάνθρωπος. Τον είδανε τα ψάρια, τα μικρά τρομάξανε, τα πιο μεγάλα ξαφνιαστήκανε. Ήταν κι ένας καρ­χαρίας που όρμηξε και “χαπ!” κό­βει ένα κομμάτι από την κοιλιά του χιονάνθρωπου. Μα ήταν παγωμένη η μπουκιά και του πονέσανε οι αμυγδαλές και το ‘βαλε στα πόδια ο καρ­χαρίας.

Ο χιονάνθρωπος κοιτούσε γύρω με τα δυο κουκουναρομάτια του, κοιτούσε και χάζευε τα ψάρια, τα φύκια, τα όστρακα και τα κο­χύλια. Μετά, άρχισε να λιώνει. “Βοήθεια!” φώναξε, αλλά δεν υπήρχε κανείς στον βυθό που θα μπορούσε να τον σώσει. Έλιωσε, λοιπόν, κι έγινε νερό. Ένα αυλάκι παγωμένο, που κά­ποτε ήταν χιονάνθρωπος. Πέρασαν πολλές μέρες, πέρα­σαν μήνες και το νερό αυτό που κάποτε ήταν χιονάνθρωπος, βρέ­θηκε σε μιαν άλλη παραλία. Το έριξαν τα κύματα στα βρά­χια, κύλησε σε μια λακκούβα κι έμεινε εκεί. Βγήκε ο ήλιος και το ζέστανε, το έκανε μικρές σταγόνες, π’ ανα­σηκώθηκαν ψηλά, μέχρι τον ου­ρανό φτάσανε, ενώθηκαν όλες μαζί, φτιάξανε ένα σύννεφο. Ο άνεμος έσυρε μαζί του το σύν­νεφο, το έφερε πάνω από το βου­νό το χιονισμένο, απ’ όπου ο χιο­νάνθρωπος είχε ξεκινήσει κι εκεί το σύννεφο έπεσε σα χιόνι πάνω στην κορυφή.

Κάτι περαστικοί ορειβάτες άρ­χισαν τον χιονοπόλεμο και μετά φτιάξανε ένα χιονάνθρωπο. Του βάλανε δυο κουκουνάρια για μάτια, ένα βελανίδι για μύτη, δυο ξερά κλαριά από πεύκο για χέρια. Μετά φύγανε και ξεχάσανε το στόμα.

Μα αυτό δεν στενοχώρησε τον χιονάνθρωπο. . Ήταν τόσο χα­ρούμενος, που δεν χάθηκε ούτε στην πλατεία, ούτε στη μανια­σμένη θάλασσα, ούτε και στο βυθό με τα κοχύλια του, τα ψά­ρια του κι εκείνον τον απαίσιο, τον κακό καρχαρία του.

 

 

,

002 003 004 005 006 007 008 009 010 011 012 013…ΜΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΙΛΑΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ….

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ – α΄τμήμα- και οι ευχές μας για το 2016

         Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

ΕΝΑ ΕΘΙΜΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΤΗΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η ιστορία της βασιλόπιτας, είναι μια ιστορία που συνέβηκε πριν από εκατοντάδες χρόνια, πριν από 1500 χρόνια περίπου, στην πόλη Καισαρεία της Καππαδοκίας, στη Μικρά Ασία. Ο Μέγας Βασίλειος ήταν δεσπότης της Καισαρείας και ζούσε αρμονικά με τους συνανθρώπους του, με αγάπη, κατανόηση και αλληλοβοήθεια.

Κάποια μέρα όμως, ένας αχόρταγος στρατηγός – τύραννος της περιοχής, ζήτησε να του δοθούν όλοι οι θησαυροί της πόλης της Καισαρείας, αλλιώς θα πολιορκούσε την πόλη για να την κατακτήσει και να τη λεηλατήσει.

Ο Μέγας Βασίλειος ολόκληρη τη νύχτα προσευχόταν να σώσει ο Θεός την πόλη. Ξημέρωσε η νέα μέρα και ο στρατηγός αποφασισμένος με το στρατό του περικύκλωσε αμέσως την Καισαρεία. Μπήκε με την ακολουθία του και ζήτησε να δει το Δεσπότη, ο οποίος βρισκόταν στο ναό και προσευχόταν. Με θράσος και θυμό ο αδίστακτος στρατηγός απαίτησε το χρυσάφι της πόλης καθώς και ότι άλλο πολύτιμο υπήρχε στην πόλη.

Ο Μέγας Βασίλειος απάντησε ότι οι άνθρωποι της πόλης του δεν είχαν τίποτε άλλο πέρα από πείνα και φτώχεια, δεν είχαν να δώσουν τίποτε αξιόλογο στον άρπαγα στρατηγό. Ο στρατηγός με το που άκουσε αυτά τα λόγια θύμωσε ακόμα περισσότερο και άρχισε να απειλεί τον Μέγα Βασίλειο ότι θα τον εξορίσει πολύ μακριά από την πατρίδα του ή κι ακόμη μπορεί να τον σκοτώσει.

Οι χριστιανοί της Καισαρείας αγαπούσαν πολύ το Δεσπότη τους και θέλησαν να τον βοηθήσουν. Μάζεψαν λοιπόν από τα σπίτια τους ότι χρυσαφικά είχαν και του τα πρόσφεραν, ώστε δίνοντάς τα στο σκληρό στρατηγό να σωθούν. Στο μεταξύ ο ανυπόμονος στρατηγός κόντευε να σκάσει από το κακό του. Διέταξε αμέσως το στρατό του να επιτεθεί στο φτωχό λαό της πόλης.

Ο Δεσπότης, ο Μέγας Βασίλειος, που ήθελε να προστατέψει την πόλη του προσευχήθηκε και μετά παρουσίασε στο στρατηγό ότι χρυσαφικά είχε μαζέψει μέσα σε ένα σεντούκι. Τη στιγμή όμως που ο στρατηγός πήγε να ανοίξει το σεντούκι και να αρπάξει τους θησαυρούς, με το που ακούμπησε τα χέρια του πάνω στα χρυσαφικά έγινε το θαύμα!

“Oλοι οι συγκεντρωμένοι είδαν μια λάμψη και αμέσως μετά έναν λαμπρό καβαλάρη να ορμάει με το στρατό του επάνω στον σκληρό στρατηγό και τους δικούς του. Σε ελάχιστο χρόνο ο κακός στρατηγός και οι δικοί του αφανίστηκαν. Ο λαμπρός καβαλάρης ήταν ο “Aγιος Μερκούριος και στρατιώτες του οι άγγελοι.

“Eτσι σώθηκε η πόλη της Καισαρείας. Τότε όμως, ο δεσπότης της, ο Μέγας Βασίλειος, βρέθηκε σε δύσκολη θέση! Θα έπρεπε να μοιράσει τα χρυσαφικά στους κατοίκους της πόλης και η μοιρασιά να είναι δίκαιη, δηλαδή να πάρει ο καθένας ό,τι ήταν δικό του. Αυτό ήταν πολύ δύσκολο. Προσευχήθηκε λοιπόν ο Μέγας Βασίλειος και ο Θεός τον φώτισε τι να κάνει. Κάλεσε τους διακόνους και τους βοηθούς του και τους είπε να ζυμώσουν ψωμάκια, όπου μέσα στο καθένα ψωμάκι θα έβαζαν και λίγα χρυσαφικά.

“Oταν αυτά ετοιμάστηκαν, τα μοίρασε σαν ευλογία στους κατοίκους της πόλης της Καισαρείας. Στην αρχή όλοι παραξενεύτηκαν, μα η έκπληξή τους ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν κάθε οικογένεια έκοβε το ψωμάκι αυτό κι έβρισκε μέσα τα χρυσαφικά της. Ήταν λοιπόν ένα ξεχωριστό ψωμάκι, η βασιλόπιτα . “Eφερνε στους ανθρώπους χαρά κι ευλογία μαζί. Από τότε φτιάχνουμε κι εμείς τη βασιλόπιτα με το φλουρί μέσα, την πρώτη μέρα του χρόνου, τη μέρα του Αγίου Βασιλείου

 ΑΦΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΙΣ ΝΕΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
……ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΗΝ ΑΦΙΣΟΥΛΑ ΜΑΣ ……ΣΤΟΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑ…
……ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ Ν ΝΕΟ ΧΡΟΝΟ ΕΙΠΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΟΤΙ….
……ΤΟ 2016 ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ….
……ΤΟ 2016 ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ…..
……ΤΟ 2016 ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ ΜΑΣ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ…..
…..ΤΟ 2016 ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ……
…………………………………………………………………………………………………………………….
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ
…….ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 1 0υ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ……ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ…..
       απο κινητο 045

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ Τμ. Α΄

ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ…ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ…..ΜΕ ΠΟΛΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.. ΠΟΛΥ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΕΦΙ…ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ  ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ…

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ..ΥΠΕΡΟΧΟ…

ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ

ΜΕ ΝΕΡΑΙΔΑ….ΣΤΟΛΙΔΙΑ…ΜΠΑΛΕΣ ..ΚΑΜΠΑΝΕΣ…ΓΙΡΛΑΝΤΕΣ…ΔΩΡΑ….ΑΣΤΕΡΙΑ….ΧΙΟΝΟΥΛΕΣ…ΑΓΓΕΛΟΥΣ…

ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΗ-ΒΑΣΙΛΗ ΜΕ ΤΑ ΔΩΡΑ…

ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΑΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ.

…ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ….

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ…ΜΑΜΑΔΕΣ..ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ…ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ…ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ…ΑΔΕΡΦΙΑ..ΞΑΔΕΡΦΙΑ…

ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑ…ΜΕ ΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ …ΜΕ ΕΝΤΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ…

ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ…ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ…ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ….

ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ ΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ….

ΚΑΛΑ  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

ερωτηση 001ΓΙΟΡΧΡΙΣΤΑΞ 015-2 -4ΓΙΟΡΧΡΙΣΤΑΞ 011-2

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ……α τμήμα

ΑΛΛΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;;;;;;

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ;;;;;

……ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ   ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ….

…ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΑΚΟΥΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ…

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΓΑΛΟΠΟΥΛΕΣ, ΟΙ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ…

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΗ- ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΔΩΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ..

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΕΝΑ ΣΤΟΛΙΣΜΕΝΟ ΕΛΑΤΟ…

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ  ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ..

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΛΟΙ…

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ

ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ…

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ…..

…………………………………………………………………………………………………….

ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΞΕΧΝΑΜΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ …..

ερωτηση 002 ερωτηση 003ερωτηση 004ερωτηση 005

ΚΑΛΕΣ     ΓΙΟΡΤΕΣ

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΣ(α τμημα)

ΧΤΕΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΣ ΔΙΕΠΡΕΨΕ….

ΤΟΣΟ ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ….ΤΟΣΟ ΣΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ…..ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΣΕ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ

ΚΑΛΗ  ΔΙΑΘΕΣΗ….

…..ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ….

……ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΜΑΜΑΔΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ…

….ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ…ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΗΣ…. ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ …

ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ…. ΤΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ…

ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΑΙΔΙΑ  ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ…

…ΒΕΒΑΙΑ ΑΣ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ..ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ  ΠΟΥ ΟΤΙ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΟ ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΡΟΣ

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ….

….ΕΜΑΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΑΓΓΙΞΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ….

…..ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ….ΕΒΑΛΕ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΤΗΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΜΥΘΟΥ…

…Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΛΕΑΡΧΟΥ …ΜΕ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ… ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΗΣ…

ΤΟ ΣΤΟΛΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΕΝΤΡΟΥ ΜΑΣ …

ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΥΦΕΣ ΜΕ ΤΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ….ΚΑΙ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ …

….ΚΑΙ ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΙΝΕΣ….ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ….

ΕΤΣΙ ΞΕΧΝΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΡΙΜΝΕΣ, ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ, ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ… Η ΚΡΙΣΗ ..

ΜΕ ΑΓΑΠΗ——ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ—-ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ—ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

συλ2 συλ1 συλγιορτσυλλογου 031 γιορτσυλλογου 002 γιορτσυλλογου 018 γιορτσυλλογου 024

παραμύθια για τα Χριστούγεννα(α τμήμα)

ελα

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Πατήστε πάνω στον τίτλο του παραμυθιού που σας ενδιαφέρει, ακούστε το και ταυτόχρονα, διαβάστε το, γυρνώντας τις σελίδες του ψηφιακού βιβλίου:

«Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ»

Ο Αϊ-Βασίλης θα σας ξεναγήσει σε κάθε γωνιά του σπιτιού του και θα σας μάθει όλα του τα μυστικά…

«ΝΕΡΑΪΔΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΕΛΑΤΟ»
(Μάνος Κοντολέων)
Λένε πως υπάρχει μια αυλή με ένα έλατο που κάθε Χριστούγεννα το στολίζουν νεράιδες. Και γι’ αυτό, οι άνθρωποι αυτής της αυλής περνούνε μια χρονιά γεμάτη χαρά, υγεία, ευτυχία και τύχη. Χρονιά αγάπης. Έτσι λένε… Και το πιστεύω κι εγώ αυτό… Ίσως, γιατί και το έλατο της δικής μου αυλής κάποια χρονιά να το στόλισε μια νεράιδα. Γι’ αυτό το πιστεύω. Το έζησα. Εσείς;
«ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ;»
(Βαγγέλης Ηλιόπουλος) 

Πού πήγαν τα Χριστούγεννα; Δεν ξέρω και… ψάχνω. Η κυρία στο σχολείο μας λέει: «Έρχονται τα Χριστούγεννα!» Κι εγώ ρωτώ: «Από πού; Και τώρα που δεν έχουν έρθει ακόμη, πού είναι; Κι όταν φύγουν, πού θα πάνε; Κι όταν έρθουν, πού ακριβώς τα βρίσκει κανείς; Στα καταστήματα με τα παιχνίδια; Στις στολισμένες πλατείες; Στις γιορτές των μεγάλων ξενοδοχείων; Ή μήπως κάπου που δεν πάει το μυαλό μας, ενώ είναι τόσο απλό;

  

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ TA: ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ α τμήμα

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ- ΚΟΛΛΑΖ-ΤΥΠΩΜΑΤΑ….

ΓΕΜΑΤΗ   Η   ΠΕΡΙΟΔΟΣ  ΤΩΝ   ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΑΠΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ…

ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ,ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ….

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ …ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ …

ΠΑΝΤΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ…

χριστουγεν2 054 χριστουγεννιατικα 038 χριστουγεννιατικα 039 χριστουγεννιατικα 040 χριστουγεννιατικα 041 χριστουγεννιατικα 042 χριστουγεννιατικα 043 χριστουγεν2 001 χριστουγεν2 003 χριστουγεν2 004 χριστουγεν2 051 χριστουγεν2 052 χριστουγεν2 053

Φτιάχνοντας μια ηχοϊστορία (Β΄τμήμα).

Λίγα ξερά φθινοπωρινά φύλλα και ένας δυνατός

άνεμος μας έδωσαν την ιδέα να αποχαιρετήσουμε  το

φθινόπωρο και να καλοσωρίσουμε τον χειμώνα  με μια όμορφη ιστορία.

Μια ιστορία για ένα μικρό, ξερό φθινοπωρινό φύλλο.

Ιδέα στην ιδέα, σκέψη στην σκέψη , φτιάξαμε μια ιστορία για ένα

φυλλαράκι που…… το φύσηξε  ένας δυνατός άνεμος…..

και έτσι ξεκίνησαν γι΄αυτό μια σειρά από   περιπέτειες .

Και να η ιστορία μας  εικονογραφημένη από τους μικρούς μας μαθητές.

Μια φορά κι έναν καιρό  ήταν ένα φυλλαράκι.

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα φυλλαράκι.

Το φυλλαράκι βρισκόταν πάνω σ΄ένα κλαδί , ψηλά σ΄ένα δέντρο

Το φυλλαράκι βρισκόταν πάνω σ΄ένα κλαδί , ψηλά σ΄ένα δέντρο.

 

Ήτανε φθινόπωρο.... Και το φυλλαράκι είχε πια ξεραθεί.

Ήτανε φθινόπωρο….
Και το φυλλαράκι είχε πια ξεραθεί.

 Ένας δυνατός άνεμος που φύσηξε  δυνατά πήρε το φύλλο , το ταξίδεψε και το πήγε κοντά σ΄ένα σπίτι.Εκεί  ένας καλός άνθρωπος που ζούσε στο σπίτι καθώς πότιζε τα λουλούδια του είδε το φύλλο και πήγε να το πάρει.

Ένας δυνατός άνεμος που φύσηξε δυνατά πήρε το φύλλο , το ταξίδεψε και το πήγε κοντά σ΄ένα σπίτι. Εκεί ένας καλός άνθρωπος που ζούσε στο σπίτι καθώς πότιζε τα λουλούδια του είδε το φύλλο και πήγε να το πάρει.

Δεν πρόλαβε όμως. Ξαναφύσηξε  ο δυνατός αέρας, πήρε το φύλλο και το ταξίδεψε μακριά, πέρα σε μαι χώρα  με πολλά χιόνια.  Έφτασε στον Βόρειο Πόλο. Τώρα το φύλλο κρύωνε. ΜΠΡΡΡ....ΜΠΡΡΡ... Ξεπάγιασε.

Δεν πρόλαβε όμως. Ξαναφύσηξε ο δυνατός αέρας, πήρε το φύλλο και το ταξίδεψε μακριά,
πέρα σε μαι χώρα με πολλά χιόνια. Έφτασε στον Βόρειο Πόλο. Τώρα το φύλλο κρύωνε.
ΜΠΡΡΡ….ΜΠΡΡΡ…
Ξεπάγιασε.

 

Ήθελε πολύ να βρεθεί πίσω στην χώρα του, μέσα σ΄ένα ζεστό  σπί και να ακούει τα τι, κοντά σ΄ένα τζάκι και να ακούει τα ξύλα να τρίζουν.

Ήθελε πολύ να βρεθεί πίσω στην χώρα του,
μέσα σ΄ένα ζεστό σπίτι,  κοντά σ΄ένα τζάκι και να ακούει τα ξύλα να τρίζουν.

Και να, ο φίλος του ο δυνατός αέρας φυσάπάλι δυνατά: φου,φου, φου και το φυλλαράκι ξαναταξιδεύει πίσω στη  χώρα του  και μέσα απόμια ανοιχτή πόρτα τρυπώνει μέσα σένα σπίτι κοντά σ΄ένα τζάκι.

Και να, ο φίλος του ο δυνατός αέρας φυσά πάλι δυνατά: φου ,φου, φου και το φυλλαράκι ξαναταξιδεύει πίσω στη χώρα του και μέσα από μια ανοιχτή πόρτα τρυπώνει μέσα σένα σπίτι κοντά σ΄ένα τζάκι.

Και καθώς το φθινόπωρο είναι κοντά στο τέλος του, βλέπειπως ήδη άρχισε προετοιμασία για την αγαπημένη γιορτή των παιδιών: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Και καθώς το φθινόπωρο είναι κοντά στο τέλος του, βλέπει πως ήδη άρχισε η  προετοιμασία για την αγαπημένη γιορτή των παιδιών: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Τα παιδιά με τα τριγωνάκια τους προσπαθούν να μάθουν τα κάλαντα.

Τα παιδιά με τα τριγωνάκια τους προσπαθούν να μάθουν τα κάλαντα.

Κι ένα μικρό παιδικό χεράκι παίρνει το φυλλαράκι και το βάζει πάνω σ΄ένα κλαδάκι. Τώρα το φυλλαράκι βρίσκεται πάνω στο Χριστουγεννιάτικο δεντράκι. "Θα γίνεις το πρώτο στολιδάκι του δέντρου μας " λέει το παιδί.

Κι ένα μικρό παιδικό χεράκι παίρνει το φυλλαράκι και το βάζει πάνω σ΄ένα κλαδάκι. Τώρα το φυλλαράκι βρίσκεται πάνω στο Χριστουγεννιάτικο δεντράκι. “Θα γίνεις το πρώτο στολιδάκι του δέντρου μας ” λέει το παιδί.

Και εδώ η περιπέτεια του φύλλου μας τελειώνει. Κάντε ησυχία όμως. Νομίζω πως κάτι ακούω... Α, να τα καμπανάκια από τα ταρανδάκια του Αη Βασίλη...

Και εδώ η περιπέτεια του φύλλου μας τελειώνει. Κάντε ησυχία όμως. Νομίζω πως κάτι ακούω…
Α, να τα καμπανάκια από τα ταρανδάκια του Αη Βασίλη…

Αφού φτιάξαμε την όμορφη ιστορία και την εικονογραφήσαμε,

πήραμε τα μουσικά μας όργανα και αποφασίσαμε να την αφηγη-

θούμε με την συνοδεία  των οργάνων. Χρησιμοποιήσαμε:

-τις μαράκες και τα ντέφια για να αποδώσουμε το απαλό αεράκι

-τις φλογέρες για τον δυνατό άνεμο

-τα πιάτα για μια δυνατή βροντή που ακούγεται

-τα ντέφια για το φύλλο που ξεπαγιάζει

-το μεταλλόφωνο για να συνοδεύει το φυλλαράκι κάθε φορά που ταξιδεύει

-τα ξυλάκια για τα ξύλα που τρίζουν στο τζάκι

-τα τρίγωνα για τα παιδιά που μαθαίνουν τα κάλαντα

-τα κουδουνάκια για τα κουδουνάκια από τα ταρανδάκια

του Αη Βασίλη.

Και να τη η ηχοϊστορία μας. Έτοιμη . Τα παιδιά  διασκέδασαν πολύ.

DSCN7513

DSCN7524

DSCN7525

Κι έτσι την επαναλάβαμε 2-3 φορές. Εξάλλου τα παιδιά πάντοτε ενθουσιάζονται

όταν ασχολούνται με τα μουσικά όργανα…

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ Α Τμήμα

ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ…

…ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ ΜΑΣ….

ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ …ΚΟΨΑΜΕ…ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΑΜΕΣ ΜΑΣ…

…ΚΑΝΑΜΕ ΕΝΑ ΕΛΑΤΟ…ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ..

…ΜΕΤΑ ΕΥΧΗΘΗΚΑΜΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ…

ΓΡΑΨΑΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ…ΤΙΣ ΒΑΛΑΜΕ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΜΑΣ….

ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΤΟ   ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ…

diafora 038 diafora 027 diafora 028 diafora 029 diafora 030 diafora 031 diafora 032 diafora 033 diafora 034 diafora 035 diafora 036 diafora 037ΕΤΣΙ ΜΠΗΚΑΜΕ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ…

ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΑΣ…

…ΕΥΧΟΜΕΝΟΙ…

ΑΓΑΠΗ

ΕΙΡΗΝΗ

ΦΙΛΙΑ

ΣΕΒΑΣΜΟ

ΙΣΟΤΗΤΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

ΗΡΕΜΙΑ

ΑΦΘΟΝΙΑ

…ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΘΕΙΚΗ ΦΩΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ …ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ…