1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ "ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΙΓΓΑ ΚΑΣΑΠΗ"

"Ένα Νηπιαγωγείο γεμάτο χαμόγελα"

1ο 6/θέσιο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών “Δήμητρα Μίγγα Κασάπη”

Σεπ 20244

Καλωσορίσατε στο ιστολόγιό μας!

1α

Πατήστε εδώ:

Το 1ο 6/θέσιο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών «Δήμητρα Μίγγα Κασάπη» στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα “Πέτρου & Παύλου” που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης των Γιαννιτσών, στην οδό: Φιλιππουπόλεως 3 και ΤΚ: 58100 Γιαννιτσά.  Λειτουργούν έξι (6) τμήματα Β.Υ.Π. –  ένα (1) τμήμα ένταξης και τέσσερα (4) τμήματα Π.Ο.Π.

Κυλώντας προς τα κάτω βλέπετε τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ – ΕΤΙΚΕΤΕΣ μπορείτε να δείτε αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει.

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε ηλεκτρονικά : mail@1nip-giann.pel.sch.gr

Αν θέλετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά : Διευθύντρια: Πασχούδη Κυριακή: 2382026925

 

από κάτω από: Καλωσόρισμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ο 6/θέσιο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών “Δήμητρα Μίγγα Κασάπη”    

Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ – Εδώ Πολυτεχνείο σαν Παραμύθι

Νοέ 202516

Εδώ Πολυτεχνείο σαν Παραμύθι:

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες το μυαλό όλων μας, η καρδιά και η ψυχή μας είναι στραμμένα σε εκείνο τον ηρωικό αγώνα των φοιτητών για την πτώση της δικτατορίας. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

Stigmiotypo othonhs 8252

Διαβάσαμε το παραμύθι: “Λευτεριά και Φασισμός”:

Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε μια όμορφη, καλή και γελαστή  κοπέλα που τη λέγανε ΛΕΥΤΕΡΙΑ. Ήτανε τόσο καλή που την αγαπούσαν όλοι οι άνθρωποι και πιο πολύ τα παιδιά γιατί τους χάριζε παιχνίδια, τους άφηνε να παίζουν, να κάνουν ότι τους γέμιζε χαρά και ποτέ μα ποτέ δεν τα μάλωνε και δεν τα τιμωρούσε. Δεν ήταν ποτέ αυστηρή και θυμωμένη…



Λήψη αρχείου

Προβληματισμός, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και κατάθεση σκέψεων από τα Απίθανα Νηπιάκια μας! Πόνος, λύπη, στενοχώρια, φόβος, τρόμος, δυστυχία, αγανάκτηση και απελπισία για μεγάλους και παιδιά που είχαν χάσει τη Λευτεριά από κοντά τους!

Τι οδήγησε τους φοιτητές στο να πάρουν την απόφαση να ανεβούν στον Πύργο – Πολυτεχνείο και να φωνάζουν συνθήματα;

Πώς τα κατάφεραν;

Στο διαδίκτυο αναζητήσαμε εικόνες από την εξέγερση του Πολυτεχνείου…

Παρακολουθήσαμε ένα το εκπαιδευτικό βίντεο…

Αναφερθήκαμε στην αξία της Δημοκρατίας και τους αγώνες για την κατάκτησή της!

Καταιγισμός ερωτήσεων… Οι απορίες πολλές…

“Τι είναι Δημοκρατία και τι Δικτατορία; Τι είναι οι εκλογές; Πως ένοιωθαν  οι φοιτητές την ώρα της εξέγερσης και όταν  τους επιτέθηκαν;”

Ποιος τους διέταζε τους στρατιώτες και γιατί δεν μπορούσαν να αρνηθούν;…

Είδαμε την εισβολή του άρματος στο Πολυτεχνείο…

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι: “Εδώ Πολυτεχνείο”

Δημιουργήσαμε μια ομαδική κατασκευή με το σύνθημα: ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ



Λήψη αρχείου

Φτιάξαμε και μια ατομική χειροτεχνία, “Το Πολυτεχνείο” με την τεχνική του κολλάζ με χαρτάκια γλασσέ και εφημερίδας…



Λήψη αρχείου

Φωνάξαμε συνθήματα για την ημέρα μνήμης της εξέγερσης των φοιτητών στο Πολυτεχνείο.:

“ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

“ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΖΗΤΩ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

Όλοι κλαίγαν και λυπούνταν

 και τη ΛΕΥΤΕΡΙΑ θυμούνταν.

 Ήτανε φυλακισμένη

 κι απ’ το δράκο σκλαβωμένη.

 Η ζωή μας ήταν μαύρη

 χωρίς γέλιο μόνο δάκρυ.

 Τα παιδιά όμως τα γενναία

 σκοτωθήκαν κι ήταν νέα.

 Σκοτωθήκανε για κείνη

 τίποτε απ’ το ΦΑΣΙΣΜΟ μη μείνει.

 Τι χαρά τι χαρά

 έχουμε ξανά τη ΛΕΥΤΕΡΙΑ!

από κάτω από: 4ο Τμήμα ΒΥΠ, 6ο Τμήμα ΒΥΠ, Απίθανα Νηπιάκια 4ο - 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ, Γιορτές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ – Εδώ Πολυτεχνείο σαν Παραμύθι    

«Με φτερά γνώσης: από τον Λαβύρινθο της Κρήτης στα μυστικά της τήξης και πήξης» Τμήμα Ένταξης & τμήμα 1

Νοέ 202515

Με αφορμή την γιορτή των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ οιοποίοι είναι προστάτες της Πολεμικής Αεροπορίας αναφερόμαστε στην ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου.

Ο βασιλιάς της Κρήτης, Μίνωας, ζήτησε από τον Δαίδαλο να φτιάξει ένα κτίριο για να φυλακίσει τον Μινώταυρο, ένα επικίνδυνο πλάσμα, που ήταν μισός άνθρωπος – μισός ταύρος.
Ο Δαίδαλος έφτιαξε έτσι τον «λαβύρινθο», ένα κτίριο με εκατοντάδες διαδρόμους και περάσματα, όπου αν έμπαινες, χανόσουν και πολύ δύσκολα έβρισκες ξανά την έξοδο.

Ο βασιλιάς Μίνωας, για να τον ευχαριστήσει, τον προσκάλεσε να μείνει στο παλάτι του, μαζί με τον γιο του, Ίκαρο. Όταν κάποτε ο Θησέας έφτασε στην Κρήτη για να σκοτώσει τον Μινώταυρο μέσα στον λαβύρινθο, η κόρη του βασιλιά Μίνωα, η Αριάδνη, τον αγάπησε. Πήγε έτσι στον Δαίδαλο και τον παρακάλεσε να της πει το μυστικό για να μπορέσει ο Θησέας να βγει εύκολα από τον λαβύρινθο

Ο Δαίδαλος είπε στην Αριάδνη να δώσει στον Θησέα ένα κουβάρι νήμα (κλωστή), ώστε να το ξετυλίγει σιγά σιγά, και αφού σκοτώσει τον Μινώταυρο, να ακολουθήσει το νήμα προς την έξοδο και να επιστρέψει κοντά της. Έτσι κι έγινε. Κι όταν ο Θησέας βγήκε έξω από τον λαβύρινθο, πήρε την Αριάδνη κι έφυγαν μαζί κρυφά για να πάνε στην Αθήνα.
Μόλις ο βασιλιάς Μίνωας κατάλαβε πως ο Δαίδαλος, βοήθησε τη βασιλοπούλα Αριάδνη να σώσει τον Θησέα και να φύγει μαζί του στην Αθήνα, θύμωσε. Αμέσως, φυλάκισε τον Δαίδαλο και τον γιο του Ίκαρο, μέσα στον λαβύρινθο. Παρόλο που ο Δαίδαλος κατασκεύασε ο ίδιος τον λαβύρινθο, δεν μπορούσε να βρει την έξοδο!

Παρατηρώντας όμως για μέρες τα πουλιά που πετούσαν στον ουρανό, είχε την ιδέα να φτιάξει φτερά, ώστε να πετάξουν κι αυτοί μακριά από τον λαβύρινθο. Μαζί με τον Ίκαρο, άρχισαν να μαζεύουν τα πούπουλα που έριχναν τα πουλιά. Χρησιμοποιώντας κερί, μετά από πολύ καιρό, κατάφερε να φτιάξει φτερά για τον ίδιο και για τον Ίκαρο!

Ο Δαίδαλος έδειξε στον Ίκαρο πώς να τα χρησιμοποιεί. Του είπε να μην πετάει πολύ ψηλά, γιατί ο ήλιος θα λιώσει το κερί, αλλά ούτε και πολύ χαμηλά, γιατί το νερό της θάλασσας θα χαλάσει τα φτερά. Να πετάει κάπου στη μέση. Φόρεσαν τα φτερά κι άρχισαν να πετάνε μακριά από τον λαβύρινθο.
Στην αρχή ο Ίκαρος φοβόταν, όμως μετά άρχισε να κινεί τα φτερά του δυνατά και να πετάει πιο ψηλά. Ο πατέρας του τον προειδοποιούσε να πετάει προσεκτικά, δίπλα του.
Η χαρά όμως του Ίκαρου που πετούσε ελεύθερος σαν πουλί,τον έκανε να ξεχάσει τις συμβουλές του πατέρα του.

Πετούσε όλο και πιο ψηλά σαν να ήταν ο βασιλιάς του ουρανού. Ήθελε να πετάξει πιο ψηλά κι από τα πουλιά!
Κάποια στιγμή, καθώς ανέβαινε όλο και πιο κοντά στον ήλιο,το κερί έλιωσε και τα φτερά του καταστράφηκαν. ΟΊκαρος έπεσε στην θάλασσα και χάθηκε.

Ο Δαίδαλος, κλαίγοντας για τον θάνατο του γιου του, μόλις έφτασε σ’ ένα νησί, έβγαλε τα φτερά και δεν τα χρησιμοποίησε ποτέ ξανά. Το νησί πήρε από τότε το όνομα «Ικαρία» από τον Ίκαρο, και η θάλασσα ονομάστηκε «Ικάριο Πέλαγος».

 

 

Φτιάχνουμε λοιπόν κι εμείς τον δικό μας λαβύρινθο και αναπαριστούμε την πτήση πατέρα και γιου προς την ελευθερία και το τέλος του Ίκαρου.

Κολλάμε μεταξύ τους φτερά , παρατηρούμε πώς λιώνει το κερί και τα φτερά παύουν να είναι ενωμένα, έτσι όπως συνέβη στον Ίκαρο όταν παρακούοντας τον πατέρα του πλησίασε στον Ήλιο περισσότερο από όσο έπρεπε.

Στη συνέχεια κάνουμε ένα από τα πιο νόστιμα πειράματα τήξης και πήξης φτιάχνοντας Βραχάκια με κουβερτούρα και αμύγδαλα.

 

Κλείνοντας το ταξίδι μας στον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου, θυμόμαστε πόσο σημαντικό είναι να ακούμε τις συμβουλές των ανθρώπων που μας αγαπούν και θέλουν το καλό μας. Ο Ίκαρος θέλησε να πετάξει πιο ψηλά από όλους, μα η υπερβολική του βιασύνη τον οδήγησε στην πτώση. Όπως τα φτερά που ενώνονται και χωρίζουν όταν λιώνει το κερί από τη ζέστη του ήλιου, έτσι κι εμείς μάθαμε σήμερα στην πράξη τι σημαίνει τήξη και πήξη: πώς κάτι στερεό μπορεί να γίνει υγρό, και πώς ξανά γίνεται στερεό όταν κρυώσει.

Μέσα από το μικρό μας πείραμα και τη γλυκιά μας δημιουργία με κουβερτούρα και αμύγδαλα, ανακαλύψαμε ότι η γνώση είναι σαν τα φτερά: μας βοηθά να πετάμε ψηλά όταν χρησιμοποιούμε σωστά τη σοφία και την εμπειρία. Η συνεργασία, η υπομονή και η προσοχή είναι αυτά που μας οδηγούν στην επιτυχία και όχι η βιασύνη.

Έτσι, όπως ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος ονειρεύτηκαν την ελευθερία, κι εμείς ανοίγουμε τα δικά μας φτερά για να φτάσουμε όσο μπορούμε πιο μακριά, με σύνεση, όνειρα και δημιουργία.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Τμήμα Ένταξης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Με φτερά γνώσης: από τον Λαβύρινθο της Κρήτης στα μυστικά της τήξης και πήξης» Τμήμα Ένταξης & τμήμα 1    

Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ – Ταμπελάκια για τον Λαχανόκηπό μας – Φύτεμα σπόρων

Νοέ 202511

Στα πλαίσια των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη στη σχολική μονάδα με στόχο βιώσιμης ανάπτυξης: Υγεία – Ευεξία – Άνθρωποι και υγεία – διατροφικές συνήθειες, τίτλο δράσης:

“Μαθαίνω να τρώω υγιεινά, φυτεύω στον κήπο μας λαχανικά …

αλλά και του σχεδίου δράσης  για την αυτοαξιολόγηση, Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων  με τίτλο “Νιώθεις ΕΓΩ, νιώθω & ΕΓΩ συναισθήματα ένα σωρό” (δείκτης διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων), Τα Απίθανα Νηπιάκια του 4ου & 6ου ΒΥΠ  τμήματος συνεργάζονται, δημιουργούν ταμπελάκια για τον δικό τους λαχανόκηπο και φυτεύουν τα δικά τους σποράκια..

Στόχοι: Να συνεργαστούν, να ομορφύνουν τον λαχανόκηπό τους ώστε να δημιουργήσουν  ένα αισθητικά όμορφο χώρο και να γνωρίσουν το ταξίδι που κάνει ένα μικρό σποράκι για να αναπτυχθεί σε ένα όμορφο φυτό.

Stigmiotypo othonhs 8204

Ξαναθυμηθήκαμε το παραμύθι: “Ο λαχανόκηπος του Μάνου του Νάνου”…

Με τη βοήθεια του Μάνου του Νάνου δημιουργήσαμε όμορφα ταμπελάκια για τα φυτά του λαχανόκηπού μας. Τα ζωγραφίσαμε, γράψαμε τα ονόματα των φυτών αλλά και την ημερομηνία φύτευσης. Ζωγραφίσαμε και ένα σκιάχτρο για να το βάλουμε στον λαχανόκηπο και να προστατεύσουμε με αυτόν τον τρόπο τα φυτά μας.



Λήψη αρχείου

Βγήκαμε έξω στην αυλή για να περιποιηθούμε τα μικρά μας φυτά, να ομορφύνουμε τον λαχανόκηπό μας και να  τοποθετήσουμε τα ταμπελάκια στη σωστή τους θέση.



Λήψη αρχείου

Επιστρέψαμε στην τάξη και διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο: “Μεγαλώνει, μεγαλώνει το φυτό”, πατήστε επάνω στην εικόνα για να το διαβάσετε.

Stigmiotypo othonhs 8205

Είδαμε βίντεο με τα βήματα ανάπτυξης του σπόρου σε φυτό και συζητήσαμε πώς ένα μικρό σποράκι αν το φυτέψεις και το φροντίσεις με αγάπη μπορεί να μεγαλώσει.

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγουδάκι με τίτλο: “Το σποράκι”

Στη συνέχεια πήραμε και γεμίσαμε πλαστικά κυπελάκια με αφράτο χώμα και φυτέψαμε τα δικά μας σποράκια. Τα ποτίσαμε και τα τοποθετήσαμε σε ένα φωτεινό σημείο της τάξης για να τα φροντίζουμε καθημερινά με αγάπη και τρυφερότητα. Επιπλέον φυτέψαμε σποράκια και σε βαμβάκι αλλά και τρία πλαστικά κυπελάκια για να κάνουμε μια δοκιμή. Το πρώτο το βάλαμε στο παράθυρο το οποίο θα το φροντίζουμε και θα το ποτίζουμε καθημερινά, το δεύτερο κι αυτό στο παράθυρο αλλά δεν θα του δίνουμε καθόλου νεράκι και το τρίτο μέσα σε ένα σκοτεινό ντουλάπι.  ένα   σε πλαστικά κυπελάκια. Για να δούμε λοιπόν τι θα συμβεί!



Λήψη αρχείου

Τέλος ζωγραφίσαμε τον κύκλο ζωής του σπόρου.



Λήψη αρχείου

από κάτω από: 4ο Τμήμα ΒΥΠ, 6ο Τμήμα ΒΥΠ, Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας - Σχέδιο Δράσης, Απίθανα Νηπιάκια 4ο - 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ, Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Σχέδιο δράσης σχολικής μονάδας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ – Ταμπελάκια για τον Λαχανόκηπό μας – Φύτεμα σπόρων    

Άσκηση σεισμού. Τμήμα Ένταξης , τμήμα 1 & τμήμα 5

Νοέ 20259

Άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο μας

Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας την άσκηση σεισμού. Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να γνωρίσουμε τι είναι ο σεισμός, γιατί συμβαίνει και πώς μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε με ασφάλεια και ψυχραιμία.

Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας ένα ολιγόλεπτο βίντεο για τη δομή της Γης και την κίνηση των τεκτονικών πλακών. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε τουβλάκια από το οικοδομικό υλικό της τάξης μας για να αναπαραστήσουμε τις πλάκες και να προκαλέσουμε έναν «σεισμό». Με αυτό τον τρόπο παρατηρήσαμε τι μπορεί να συμβεί στα σπίτια, στα αυτοκίνητα και στη φύση όταν η Γη κουνιέται.

Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν όπως φαντάζονται το φαινόμενο της σεισμικής δόνησης.

Μάθαμε επίσης νέες επιστημονικές έννοιες: σεισμολόγος, σεισμογράφος, ρίχτερ, σεισμολογικό κέντρο και επίκεντρο. Και φυσικά… κατασκευάσαμε τον δικό μας σεισμογράφο με απλά υλικά!

Προχωρήσαμε στη δημιουργία του μοντέλου της Γης με πλαστελίνη, φτιάχνοντας τον πυρήνα, τον μανδύα και τον φλοιό. Αργότερα, τα παιδιά έφτιαξαν το ίδιο μοντέλο με χρωματιστή αλατοζύμη ώστε να το πάρουν στο σπίτι ως όμορφο ενθύμιο.

Στο πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης, επιχειρήσαμε να φτιάξουμε ένα… ηφαίστειο στην τάξη. Με δοκιμές και πειράματα τα παιδιά κατέληξαν στο «μαγικό» μείγμα: σόδα, ξύδι και κόκκινη μπογιά. Και φυσικά, δεν έλειψε η εντυπωσιακή έκρηξη με την κόκκινη «λάβα» να ρέει, προσφέροντας ενθουσιασμό και γνώση για τον σχηματισμό και τη δράση των ηφαιστείων.

Επειδή τα παιδιά αγαπούν τους μύθους, προσεγγίσαμε το φαινόμενο και μυθολογικά, μέσα από τον μύθο του Εγκέλαδου και της θεάς Αθηνάς. Παρακολουθήσαμε ένα μικρό βίντεο και δραματοποιήσαμε τον μύθο, κάτι που ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά, όπως αποτυπώθηκε και στις ζωγραφιές τους.

Μετά την κατανόηση του φαινομένου από επιστημονική αλλά και μυθολογική σκοπιά, ήρθε η ώρα της πράξης. Μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό, ποια εφόδια είναι απαραίτητα και σε ποιους αριθμούς καλούμε σε περίπτωση ανάγκης.

Τέλος, πραγματοποιήσαμε την άσκηση σεισμού. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις ασφαλείς θέσεις μέσα στην τάξη, την οργανωμένη έξοδο από το κτίριο και τον ρόλο του κουτιού πρώτων βοηθειών. Αν και η διαδικασία είχε μορφή παιχνιδιού, τα παιδιά κατανόησαν πως η ψυχραιμία και ο συντονισμός σώζουν ζωές και πως ο άνθρωπος είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη φύση.

Φεύγοντας, πήραν μαζί τους τη Γη από αλατοζύμη και τις τεκτονικές πλάκες από σφουγγάρια, με τον Εγκέλαδο στο κέντρο να «κουνάει» τη Γη—ενώνοντας μύθο και επιστήμη σε μία ξεχωριστή δημιουργία.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

από κάτω από: Τμήμα Ένταξης | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άσκηση σεισμού. Τμήμα Ένταξης , τμήμα 1 & τμήμα 5    

Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 5ο Τμήμα – Πρώτη Άσκηση Προσομοίωσης Σεισμού 2025

Νοέ 20258

Την Παρασκευή 7/ Νοεμβρίου /2025 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η πρώτη προγραμματισμένη  άσκηση προσομοίωσης σεισμού.

Stigmiotypo othonhs 8155

Τα Απίθανα Νηπιάκια μας 4ο & 6ο ΒΥΠ Τμήματα μέσα από το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα “Δε φοβάμαι το σεισμό, μένω ψύχραιμος εγώ” με ιστορίες, παιχνίδια, εικόνες, αφίσες και βίντεο ενημερώθηκαν τις προηγούμενες μέρες για το τί είναι ο σεισμός και ποια μέτρα προστασίας λαμβάνουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά την διάρκειά του, στο σχολείο, στο σπίτι ή στο δρόμο και τι κάνουμε μετά από το σεισμό.

Διαβάσαμε το παραμύθι: “Το Αρκουδάκι που φοβόταν τους σεισμούς” Πατήστε επάνω στην εικόνα για να το διαβάσετε, και συζητήσαμε την περιπέτεια του  φίλου μας του Πάκι και πως κατάφερε να νικήσει τους φόβους του για τους σεισμούς.

Stigmiotypo othonhs 8154

Μάθαμε μέσα από την ιστορία του Πάκη τους 10 τρόπους για να νικήσουμε το σεισμό.



Λήψη αρχείου

Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο:

Μιλήσαμε για τις κλήσεις πρώτης έκτακτης ανάγκης και μάθαμε τα τηλέφωνα τους.



Λήψη αρχείου

Προετοιμαστήκαμε μέσα στην τάξη για το ενδεχόμενο να συμβεί κάποιος σεισμός, πως θα αντιδράσουμε και τι θα κάνουμε ώστε να παραμείνουμε ασφαλείς. Το τραγούδι: “Η χελώνα του σεισμού” με το σύνθημα “Σκύψε-καλύψου-κρατήσου” μας βοήθησε ώστε να  παραμείνουμε ψύχραιμοι και χωρίς πανικό.

Ήρθε το πρωί της Παρασκευής. Με το σύνθημα έναρξης του σεισμού και έχοντας κατά νου τις “μαγικές” λεξούλες: “Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι” μπαίνουμε χωρίς πανικό, προσεκτικά και με ηρεμία κάτω από τα τραπεζάκια.

Με το δεύτερο σύνθημα λήξης του σεισμού βγαίνουμε προσεκτικά από τα τραπεζάκια και  όλοι σε μια γραμμή οδηγούμαστε έξω ώστε να απομακρυνθούμε από το κτίριο…

Έτσι βγαίνουμε με ασφάλεια έξω στην αυλή…

Στα σημεία συνάντησης μετά το σεισμό μετρηθήκαμε για να δούμε αν είμαστε όλοι και μήπως κάποιο παιδί έχει εγκλωβιστεί μέσα στο κτίριο…

Το φαρμακείο μας σε ετοιμότητα για τυχόν τραυματίες.

Είμαστε πάντα σε ετοιμότητα!



Λήψη αρχείου

Επιστροφή στην τάξη για κουβεντούλα, συναισθήματα, απορίες, σκέψεις, εντυπώσεις και στη συνέχεια σχετικά παρακολουθήσαμε βίντεο για τη δομή της γης και έκρηξη ηφαιστείου…

Παρατηρήσαμε τη δομή της Γης, πώς  είναι η Γη και τι υπάρχει σ’ αυτή; -Είναι στρογγυλή και σ’ αυτήν ζουν, άνθρωποι, ζωάκια, ψαράκια, πουλιά, δέντρα, φυτά, σπίτια, αυτοκίνητα… Με τι μοιάζει; -Με μπάλα, με μπαλόνι, με σφαίρα, με πορτοκάλι, με αυγό… Στο εσωτερικό της η γη έχει τον εσωτερικό πυρήνα, τον εξωτερικό πυρήνα, το μανδύα και το φλοιό… κάτω από τη γη υπάρχουν πλάκες που όταν μετακινούνται όλα όσα υπάρχουν επάνω στη γη… Πήραμε πλαστελίνη και φτιάξαμε τη δομή της γης. Ενώ με τέμπερες χρωματιστές ζωγραφίσαμε τη δομή της.

Αναφερθήκαμε στο μύθο του “Εγκέλαδου”…

Κάναμε αναπαράσταση και τον ζωγραφίσαμε. Με αντικείμενα μέσα από την τάξη μας δημιουργήσαμε μια αναπαράσταση σεισμού.



Λήψη αρχείου

Τι είναι ηφαίστειο;

-Είναι ένα βουνό που έχει φωτιά

-Ένα βουνό που βγάζει φωτιά

-Ένα βουνό που καίει

-Ένα βουνό που κάνει έκρηξη

-Ένα βουνό που βράζει

-Ένα βουνό που πετάει φωτιά και σίδερα που καίνε.

Πείραμα – Έκρηξη Ηφαιστείου

Τα υλικά στο τραπέζι: ένα πλαστικό μπουκάλι καλυμμένο με πλαστελίνη για να δημιουργεί την αίσθηση πραγματικού ηφαιστείου, σόδα, ξύδι, μερικές σταγόνες κόκκινο χρώμα, υγρό πιάτων και οι μικροί επιστήμονες και πάλι εν δράσει! Το αποτέλεσμα θεαματικό! Με μια εντυπωσιακή χημική αντίδραση με μαγειρική σόδα και ξύδι δημιουργήσαμε την έκρηξη ενός “σπιτικού” ηφαιστείου. Ζωγραφίσαμε το δικό μας Ηφαίστειο.



Λήψη αρχείου

Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο, 5ο ΒΥΠ – Δημιουργία Λαχανόκηπου στην αυλή του σχολείου μας

Νοέ 20256

Στα πλαίσια των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη στη σχολική μονάδα με στόχο βιώσιμης ανάπτυξης: Υγεία – Ευεξία – Άνθρωποι και υγεία – διατροφικές συνήθειες, τίτλο δράσης:

“Μαθαίνω να τρώω υγιεινά, φυτεύω στον κήπο μας λαχανικά …

αλλά και του σχεδίου δράσης  για την αυτοαξιολόγηση, Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων  με τίτλο “Νιώθεις ΕΓΩ, νιώθω & ΕΓΩ συναισθήματα ένα σωρό” (δείκτης διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων), Οι μαθητές/τριες του 3ου, 4ου, 5ου   & 6ου  τμήματος συνεργάζονται και δημιουργούν τον δικό τους λαχανόκηπο.

Στόχοι: Να καλλιεργήσουν βιολογικά, υγιεινά λαχανικά, να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες στην καλλιέργεια, να έρθουν σε επαφή με τη φύση. Επιπλέον να συμβάλουν στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της τοπικής κοινότητας, να συνεργαστούν, καθώς και να δημιουργήσουν  ένα αισθητικά όμορφο χώρο.

Μετά την επίσκεψη στο γειτονικό λαχανόκηπο ήρθε η σειρά του δικού μας λαχανόκηπου.

Stigmiotypo othonhs 8107

Ο  κύριος Βασίλης Φωλιάς πατέρας μαθητή του σχολείου μας με μεγάλη χαρά δέχτηκε να προετοιμάσει το χώρο όπου θα φυτεύαμε τα δικά μας λαχανικά.



Λήψη αρχείου

Και ήρθε η μέρα το όνειρό μας να γίνει πραγματικότητα. Η κυρία Δέσποινα Βασιλειάδου – Γεωπόνος και μητέρα μαθητή του σχολείου μας είναι κοντά μας ώστε να μοιραστεί μαζί μας τις πολύτιμες γνώσεις της ως Γεωπόνος αλλά και μαζί με την κυρία Γαβριέλα Παπαβασιλείου να προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους ώστε να δημιουργήσουμε έναν όμορφο λαχανόκηπο στον αύλειο χώρο μας και να ομορφύνουμε το σχολείο μας.

Η κυρία Κική Χατζηδημητρίου και ο κύριος Απόστολος Ματζίρης ιδιοκτήτες του φυτώριου “Όασις” στα Γιαννιτσά και γονείς μαθητή μας που φέτος φοιτά στο δημοτικό σχολείο για μια ακόμη φορά δίπλα μας μας πρόσφεραν με μεγάλη χαρά όλα τα φοιτά. Τους ευχαριστούμε ολόψυχα για την προσφορά τους εδώ και πολλά χρόνια.



Λήψη αρχείου

Όλα έτοιμα κι εμείς πιάσαμε δουλειά. Πήραμε στα χεράκια μας τα φυτά τα αγγίξαμε, τρυφερά, χαϊδέψαμε τις ριζούλες τους, τα τοποθετήσαμε απαλά μέσα στις τρυπούλες και τα σκεπάσαμε με χώμα, γεμίσαμε τα ποτιστήρια μας και τα ποτίσαμε για να δροσιστούν.

Έτοιμος ο υπέροχος λαχανόκηπός μας! Τώρα το μόνο που χρειάζονται τα φυτά μας είναι φροντίδα και πολλή αγάπη για να μεγαλώσουν, να αναπτυχθούν και να μας δώσουν παραγωγή για πεντανόστιμες σαλατούλες.



Λήψη αρχείου

Θερμές ευχαριστίες από όλα τα Απίθανα Νηπιάκια και τις δασκάλες τους στον κύριο Βασίλη Φωλιά, στις κυρίες Δέσποινα Βασιλειάδου και Γαβριέλα Παπαβασιλείου για την πολύτιμη βοήθειά τους αλλά και στην κυρία Κική Χατζηδημητρίου και Απόστολο Ματζίδης για την προσφορά των φυτών.

Επιστροφή στην τάξη και ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από αυτήν την υπέροχη και δημιουργική ημέρα…



Λήψη αρχείου

αλλά και διαβάσαμε το παραμύθι: “Ο λαχανόκηπος του Μάνου του Νάνου” και συζητήσαμε πώς ένα μικρό σποράκι αν το φυτέψεις και το φροντίσεις με αγάπη μπορεί να μεγαλώσει.

Είδαμε τα βήματα ένα ένα για την διαδικασία αυτή μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο που αφορά τον κύλο ζωής των φυτών και τη φωτοσύνθεση.

Τις επόμενες μέρες θα δημιουργήσουμε ταμπελάκια για τον λαχανόκηπό μας αλλά και ένα σχέδιο για τη συντήρηση και φροντίδα των λαχανικών μας.

 

από κάτω από: 4ο Τμήμα ΒΥΠ, 6ο Τμήμα ΒΥΠ, Απίθανα Νηπιάκια 4ο - 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο, 5ο ΒΥΠ – Δημιουργία Λαχανόκηπου στην αυλή του σχολείου μας    

31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Αν κάθε μέρα αποταμιεύαμε … στον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα. Τμήμα Ένταξης & 1ο τμήμα Β.Υ.Π.

Οκτ 202531

 

Αν κάθε μέρα φυλάγαμε ένα χαμόγελο,
αν κάθε μέρα μαζεύαμε μια πράξη καλοσύνης,
αν κάθε μέρα μοιραζόμασταν μια αγκαλιά,
ο κόσμος μας θα γέμιζε φως.

Έτσι ξεκίνησε και το δικό μας ταξίδι στο νηπιαγωγείο, εμπνευσμένο από το υπέροχο βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Αν κάθε μέρα…».
Μαζί με τον Μικρό Πρίγκιπα, τα παιδιά αναρωτήθηκαν:
Τι θα γινόταν αν κάθε μέρα αποταμιεύαμε κάτι όμορφο;

Και τότε γεννήθηκαν οι Κουμπαράδες Συναισθημάτων.
Μικροί πλανήτες φτιαγμένοι από άχρηστα χαρτιά και υλικά που ανακυκλώθηκαν, γιατί μάθαμε πως —όπως και τα συναισθήματα— έτσι κι ένα κομμάτι χαρτί μπορεί να πάρει νέα μορφή και αξία, όταν το φροντίσεις με αγάπη.

Μέσα σε κάθε κουμπαρά, τα παιδιά “αποταμιεύουν” χαρτάκια γεμάτα στιγμές:
«Έδωσα τη σειρά μου στο παιχνίδι»
«Είπα μια καλή κουβέντα»
«Έπαιξα μαζί με όλους»

Για κάποια παιδιά, αυτός ο κουμπαράς είναι κάτι παραπάνω από μια όμορφη κατασκευή.
Είναι ένα εργαλείο αυτογνωσίας και ηρεμίας,
ένας τρόπος να αναγνωρίσουν, να “τακτοποιήσουν” και να μεταμορφώσουν τα συναισθήματά τους σε κάτι δημιουργικό.
Μια πράξη αποδοχής — του εαυτού τους και των άλλων.

Κι όταν ήρθε η στιγμή να ζωντανέψουμε το ταξίδι μας,
δραματοποιήσαμε την ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα και του Κουμπαρά των Συναισθημάτων.
Ο Μικρός Πρίγκιπας ταξίδεψε από πλανήτη σε πλανήτη,
συνάντησε το Τριαντάφυλλό του, την Αλεπού, και πολλά αστέρια που μιλούσαν για τα συναισθήματά τους.
Η Αλεπού του ψιθύρισε πως «μόνο με την καρδιά βλέπεις καθαρά»,
κι εκείνος κατάλαβε πως κάθε συναίσθημα — χαρά, λύπη, θυμός ή αγάπη — αξίζει να φυλάγεται προσεκτικά μέσα στον κουμπαρά της καρδιάς.
Τα παιδιά έγιναν αστέρια, τριαντάφυλλα και πλανήτες,
κι ο καθένας κράτησε ένα δικό του “νόμισμα” συναισθήματος,
που το πρόσθεσε στον μεγάλο Κουμπαρά του Πλανήτη.

Μέσα από τη δραματοποίηση, ο Μικρός Πρίγκιπας μας δίδαξε πως η αληθινή αποταμίευση δεν μετριέται σε χρήματα, αλλά σε στιγμές που λάμπουν.

Γιατί μέσα από το παιχνίδι, την τέχνη και την ανακύκλωση,
τα παιδιά μαθαίνουν πως κάθε μέρα μπορεί να είναι μια νέα ευκαιρία
να προσθέσουν κάτι όμορφο στον δικό τους πλανήτη.

Και στο τέλος κάθε εβδομάδας, όταν ανοίγουμε τους κουμπαράδες,
ανακαλύπτουμε πως ο πλανήτης μας λάμπει λίγο περισσότερο.
Γιατί κάθε μικρή πράξη αγάπης, κάθε χαμόγελο, κάθε “μπράβο”,
γίνεται αστέρι που φωτίζει τον κόσμο γύρω μας ✨

Έτσι, η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης παίρνει νέο νόημα:
όχι ως μέτρημα νομισμάτων,
αλλά ως μέτρημα στιγμών που αξίζουν.

Αν κάθε μέρα…
αν κάθε μέρα κοιτούσαμε λίγο πιο βαθιά,
αν ακούγαμε με την καρδιά κι όχι μόνο με τα αυτιά,
αν δίναμε ένα λεπτό για να πούμε “ευχαριστώ” ή “σ’ αγαπώ”,
τότε ο κόσμος μας θα γινόταν πιο απλός, πιο φωτεινός, πιο ανθρώπινος.

Κι αν κάθε παιδί κρατάει μέσα του έναν τέτοιο κουμπαρά,
γεμάτο αγάπη, καλοσύνη και χαρά,
τότε ίσως —όπως λέει κι ο Μικρός Πρίγκιπας—
να μπορούμε όλοι να βλέπουμε με την καρδιά,
εκεί όπου φυλάγονται τα πιο όμορφα “νομίσματα” της ζωής.

 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 31 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης. Αν κάθε μέρα αποταμιεύαμε … στον πλανήτη του Μικρού Πρίγκιπα. Τμήμα Ένταξης & 1ο τμήμα Β.Υ.Π.    

Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ – Γιορτή 2025 για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Οκτ 202527

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 αποτελεί μέρα τιμής και περηφάνειας για όλους εμάς τους Έλληνες, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του ελληνικού λαού. Έτσι με μεγάλη λαμπρότητα γιορτάστηκε η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου του 1940 από τα Απίθανα Νηπιάκια (Τμήματα 4ο & 6ο ΒΥΠ) του 1ου Νηπιαγωγείου Γιαννιτσών σήμερα Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025, με δρώμενα, μουσική, τραγούδια και παρέλαση για να απονείμουμε φόρο Τιμής και Δόξας στους Έλληνες Ήρωες του 40 αλλά και στο ιερό μας σύμβολο.


Stigmiotypo othonhs 7977 1

Ακολουθούν φωτογραφικά στιγμιότυπα…



Λήψη αρχείου

και ένα βίντεο…

Το σκηνικό της γιορτής μας το προετοιμάσαμε με πολύ μεράκι…



Λήψη αρχείου

αλλά και τα αξεσουάρ των παιδιών…



Λήψη αρχείου

Τις προηγούμενες μέρες με μια σύντομη ανασκόπηση στα γεγονότα του 40 μεταφερθήκαμε νοερά στο τόπο όπου οι περήφανοι Έλληνες βροντοφώναξαν το ηρωικό “ΟΧΙ” αξιοποιώντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο μέσα από το οποίο είχαμε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία των ηρώων που πολέμησαν τότε, για να απολαμβάνουμε εμείς σήμερα ένα πολύτιμο  “δώρο” την πολυπόθητη Ειρήνη.

Γνωρίσαμε την τραγουδίστρια, Σοφία Βέμπο που ενέπνευσε τους Έλληνες στρατιώτες το 1940, Γνωστή ως η “Τραγουδίστρια της Νίκης  και τραγουδήσαμε τα τραγούδια της.

Δημιουργήσαμε γαλανόλευκα παλαμοσημαιάκια…



Λήψη αρχείου

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τον εθνικό μας ύμνο αλλά και γνωρίσαμε τον εθνικό μας ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό.

Χρόνια Πολλά σε όλες τις Ελληνίδες, σε όλους τους Έλληνες!

από κάτω από: 4ο Τμήμα ΒΥΠ, 6ο Τμήμα ΒΥΠ, Απίθανα Νηπιάκια 4ο - 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ, Γιορτές | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ – Γιορτή 2025 για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940    

«Το Κανόνι της Ειρήνης» – εκεί που ανθίζουν τα όνειρα των παιδιών Τμήμα Ένταξης , τμήμα 1 & τμήμα 5

Οκτ 202527

 

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματος 1, του τμήματος 5 και του τμήματος ένταξης ένωσαν τις δυνάμεις τους για να μιλήσουν με τον δικό τους τρόπο για τον πόλεμο και την ειρήνη.
Στόχος δεν ήταν να αναπαραστήσουμε την ιστορία, αλλά να κατανοήσουμε τα συναισθήματα που γεννά — και να φυτέψουμε μέσα μας τον σπόρο της ειρήνης.

Τα παιδιά του   τμήματος  1 και του τμήματος  ένταξης  ταξίδεψαν   μέσα από το παραμύθι «Το κανόνι της ειρήνης» της Φρόσως Χατόγλου
Η αφήγηση ζωντάνεψε με κουκλοθέατρο, φωνές, χρώματα και μουσική κι έτσι τα παιδιά ανακάλυψαν πως ακόμη και μέσα από ένα κανόνι μπορεί να ανθίσει μια μαργαρίτα,
ένα λουλούδι που μιλά για την αγάπη, τη φιλία και την ελπίδα.

Στο τμήμα 5 και στο τμήμα ένταξης, τα παιδιά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν σε χαρτί μέτρου δύο μεγάλες φιγούρες:
τον Πόλεμο, γεμάτο γκρι και σκοτεινά χρώματα,
και την Ειρήνη, φωτεινή, γεμάτη λουλούδια, καρδιές και χαμόγελα.
Μέσα από αυτή τη δημιουργική αντίθεση, μίλησαν για όσα πληγώνουν και για όσα δίνουν χαρά, για τη δύναμη του «μαζί» και τη σημασία του να επιλέγεις το φως.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την κατασκευή του Κανονιού της Ειρήνης.
Τα παιδιά, με υλικά απλά και πολύ φαντασία, έφτιαξαν μικρά κανόνια που αντί για βόλια, γέννησαν λουλούδια.
Κάθε παιδί πήρε το δικό του στο σπίτι — ένα μικρό σύμβολο πως η ειρήνη δεν είναι λέξη, είναι στάση ζωής.

Η συνεργασία ανάμεσα στα τμήματα γέννησε στιγμές τρυφερότητας και αποδοχής.
Τα παιδιά του τμήματος ένταξης ένιωσαν ισότιμα μέλη μιας μεγάλης ομάδας, συμμετείχαν ενεργά και  επικοινώνησαν με τον δικό τους πολύτιμο τρόπο.
Τα παιδιά των γενικών τμημάτων έμαθαν να ακούν, να περιμένουν, να βοηθούν, να χαίρονται με τον άλλον.

Μέσα στην τάξη μας γεννήθηκε μια μεγάλη αλήθεια:

«Η ειρήνη δεν είναι απλώς μια λέξη∙
είναι τρόπος να αγαπάς τον κόσμο.»

 



Λήψη αρχείου

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Το Κανόνι της Ειρήνης» – εκεί που ανθίζουν τα όνειρα των παιδιών Τμήμα Ένταξης , τμήμα 1 & τμήμα 5    

Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ – Επίσκεψη σε γειτονικό λαχανόκηπο

Οκτ 202522

Στα πλαίσια των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη στη σχολική μονάδα με στόχο βιώσιμης ανάπτυξης: Υγεία – Ευεξία – Άνθρωποι και υγεία – διατροφικές συνήθειες, τίτλο δράσης:

“Μαθαίνω να τρώω υγιεινά, φυτεύω στον κήπο μας λαχανικά” …

αλλά και του σχεδίου δράσης  για την αυτοαξιολόγηση, Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων  με τίτλο “Νιώθεις ΕΓΩ, νιώθω & ΕΓΩ συναισθήματα ένα σωρό” (δείκτης διαμόρφωση τρόπων διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων), Οι μαθητές/τριες του 4ου  & 6ου τμήματος (Απίθανα Νηπιάκια) συνεργάζονται, προγραμματίζουν και επισκέπτονται έναν γειτονικό λαχανόκηπο.

Στόχοι: Να  επισκεφτούν λαχανόκηπο, να δουν, να παρατηρήσουν να γνωρίσουν και να μάθουν πως δημιουργείται ένας λαχανόκηπος να έρθουν σε επαφή με τη φύση.

Τα τελευταία χρόνια η καλλιέργεια λαχανικών για οικιακή κατανάλωση στον κήπο μας ή ακόμα και στο μπαλκόνι μας συνεχώς διευρύνεται και αποτελεί πια στάση ζωής για όσους επιθυμούν να παράγουν τα δικά τους βιολογικά προϊόντα αλλά και να είναι σε μια καθημερινή επαφή με τη φύση.

Stigmiotypo othonhs 7949

Οι μικροί μας μαθητές/τριες, τα Απίθανα Νηπιάκια του νηπιαγωγείου μας είχαν σήμερα την ευκαιρία, με τη βοήθεια κάποιων εθελοντών γονιών που μας βοήθησαν στην μετακίνηση, να φιλοξενηθούν στον πανέμορφο μικρό βιολογικό λαχανόκηπο του κυρίου Βασίλη και της κυρίας Δέσποινας να τον δουν και να τον εξερευνήσουν. Παρατήρησαν από κοντά διάφορα λαχανικά και αρωματικά, μαρουλάκια, μπρόκολα, λάχανα, κρεμμυδάκια, πράσα, σέλινο, μαϊντανό, βασιλικό… τα μύρισαν, τα άγγιξαν και πήραν πληροφορίες για την καλλιέργεια και τη φροντίδα τους.

Πριν την επίσκεψη ακούσαμε το παραμύθι με τίτλο: “Τα άσχημα λαχανικά”

Μέσα από την ιστορία είδαμε πως δημιουργείται ένας λαχανόκηπος, ποια εργαλεία χρειαζόμαστε για να τον δημιουργήσουμε, ποια φροντίδα χρειάζονται τα λαχανικά για να φτάσουν στο πιάτο μας, τα συναισθήματα που νιώθουμε μετά τη δημιουργία, τη διαφορά του λαχανόκηπου από τον ανθόκηπο…

Παρατηρήσαμε τις εικόνες και ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις, σκέψεις, απορίες …

Η ώρα έφτασε, οι γονείς έξω μας περιμένουν κι εμείς έτοιμοι για να ξεκινήσουμε την πρώτη μας  εκπαιδευτική εξόρμηση. Η κυρία Δέσποινα, η μητέρα του Ηλία μας, μπροστά μας οδηγεί  κι εμείς ακολουθούμε με χαρά αλλά και αγωνία γι’ αυτό που αντικρύζαμε.

Ακολουθούν φωτογραφικά στιγμιότυπα…



Λήψη αρχείου

Ο λαχανόκηπος με τα υπέροχα χρώματα κι αρώματα…



Λήψη αρχείου

Η κυρία Δέσποινα μας προσέφερε σακουλάκια με καλούδια…



Λήψη αρχείου

Επιστροφή στο σχολείο και ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψη στον λαχανόκηπο…



Λήψη αρχείου

Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τον κύκλο της ζωής του φυτού…

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κύριο Βασίλη και την κυρία Δέσποινα για την τόσο θερμή υποδοχή και την όμορφη φιλοξενία αλλά και όλους τους γονείς που πρόθυμα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και μας προσέφεραν την πολύτιμη βοήθειά τους.

από κάτω από: 4ο Τμήμα ΒΥΠ, 6ο Τμήμα ΒΥΠ, Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας - Σχέδιο Δράσης, Δράσεις Ενεργού Πολίτη, Σχέδιο δράσης σχολικής μονάδας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απίθανα Νηπιάκια 4ο – 6ο Τμήματα ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ – Επίσκεψη σε γειτονικό λαχανόκηπο    
« Παλιότερα άρθρα

Αναρτήσεις

Μουσικό χαλί

Σήμερα είναι:

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Ένα Ταξίδι στα Γιαννιτσά του Περασμένου Αιώνα

Γιαννιτσά – Μια ανάμνηση από παλιά

European SchoolRadio Logo

Σύνδεση με τα στοιχεία που διαθέτετε στο ΠΣΔ


Log in



 

“Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος”- Έπαινος Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής 2024-2025 – 213 – 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ (1ο, 4ο ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ Τμήματα)

Stigmiotypo othonhs 7250

Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)
Τα Απίθανα Νηπιάκια (1ο, 4ο ΒΥΠ & 3ο ΠΟΠ Τμήματα) υλοποιούν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Αστέρι της Ευχής" το οποίο παρακινεί τους μαθητές όλων των βαθμίδων να αξιοποιήσουν δημιουργικά το Αστέρι, παίρνουν μέρος στο διαγωνισμό που προκηρύσσεται και συμμετέχουν με τη δική τους αφίσα.
“Και πάλι παιδί – Σχολείο – Παιχνίδι -Γέλιο – Αγκαλιές – Φίλους – Οικογένεια – Χαρά – Ταξίδια, Βόλτες, Διακοπές, Διασκέδαση… – και πάλι ΖΩΗ!”

Robert Fulghum «Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο»

images

Ο Γέροντας Παΐσιος για το νηπιαγωγείο

G Paisios 300x193 1

«Για μένα, ενώπιον του Θεού, το πιο υπεύθυνο επάγγελμα, που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι νηπιαγωγός. Αλλά και το πιο δύσκολο, γιατί πλάθει ψυχές. Και πλάθοντας ψυχές, πλάθεις ανθρώπους, οι οποίοι είναι κατ’ εικόνα του Θεού πλασμένοι. Και έτσι γίνεσαι συνεργός του Θεού, όπως γίνονται και οι γονείς, όταν τεκνοποιούν». Και συνέχισε: «Αν δεν έχεις τα κότσια να γίνεις νηπιαγωγός, να γίνεις δάσκαλος. Είναι το ίδιο υπεύθυνο. Κι αν δεν μπορείς ούτε δάσκαλος, τότε να γίνεις καθηγητής»!

Σαν σήμερα

16/11: Διεθνής Ημέρα Ανεκτικότητας
Ο ΟΗΕ είχε ανακηρύξει το 1995 «Έτος Ανεκτικότητας», σε μια προσπάθειά του να ευαισθητοποιήσει το παγκόσμιο κοινό για την ανάγκη αποδοχής του διαφορετικού στις ανθρώπινες σχέσεις. Φυσικό επακόλουθο ήταν η καθιέρωση της Παγκόσμιας Μέρας Ανεκτικότητας την 16η Νοεμβρίου κάθε χρόνου, αρχής γενομένης από το 1996. Γιατί «η ανεκτικότητα και η εμπιστοσύνη στις ανθρώπινες κοινωνίες δεν χτίζεται σε ένα βράδυ, αλλά χρειάζεται χρόνο και προσπάθεια», σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Εξερευνήστε ψηφιακά το Μουσείο Ακρόπολης στο Google Art Project.

google art project thumbnail2 0

Διεύθυνση ΠΕ Πέλλας

banner1 CENTER

Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας

λήψη


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων