5. eTwinning project: Little Hands, Mega Structures (Μικρά χεράκια, μεγάλες κατασκευές)

Η τέταρτη θεματική του προγράμματός μας ήταν αφιερωμένη στους εντυπωσιακούς ουρανοξύστες! Συζητήσαμε με τα παιδιά τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των επιβλητικών κτηρίων, όπως το εντυπωσιακό τους ύψος, την αντοχή τους και τους λόγους κατασκευής τους. Παρατηρήσαμε εικόνες από διάσημους ουρανοξύστες σε όλο τον κόσμο και φυσικά αναφερθήκαμε στον ψηλότερο από όλους, τον εμβληματικό Burj Khalifa στο Ντουμπάι! Μετά από τη συζήτηση καταγράψαμε τις αρχικές γνώσεις και σκέψεις των παιδιών!

1732991648440

Στην πρώτη δραστηριότητα, τα παιδιά ανέλαβαν την πρόκληση να ταξινομήσουν τους δέκα ψηλότερους ουρανοξύστες στον κόσμο, βάζοντάς τους σε σειρά με βάση το ύψος τους. Ξεκίνησαν από τον χαμηλότερο και προχώρησαν σταδιακά προς τον ψηλότερο, αναπτύσσοντας έτσι την ικανότητά τους να συγκρίνουν μεγέθη και να εξάγουν συμπεράσματα.

1732991953836 1732991953876

Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν το ψηφιακό μας παιχνίδι, η κατασκευή παζλ!

1733134028130

Στην τρίτη δραστηριότητα, εξηγήσαμε στα παιδιά πως όταν πέφτει η νύχτα, οι ουρανοξύστες φωτίζονται με εντυπωσιακά χρώματα. Έτσι, αποφασίσαμε να αναπαραστήσουμε αυτό το φαινόμενο μέσα από ένα διασκεδαστικό πείραμα! Τα παιδιά τοποθέτησαν κύβους ζάχαρης τον έναν πάνω στον άλλο, δημιουργώντας τους δικούς τους “ουρανοξύστες”. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας χρώματα ζαχαροπλαστικής, πειραματίστηκαν με τη μίξη χρωμάτων, “φωτίζοντας” τις δημιουργίες τους με νέες αποχρώσεις. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ανακάλυψαν πώς συνδυάζονται τα χρώματα και πώς μπορούν να δημιουργήσουν νέες αποχρώσεις, ενισχύοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους!

1733133884131 Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.07 7ff1ebf9

Στην τέταρτη δραστηριότητα, τα παιδιά δημιούργησαν τη δική τους πολύχρωμη πόλη με ουρανοξύστες, χρησιμοποιώντας τα τουβλάκια ως σφραγίδες! Βουτώντας τα σε χρώματα και αποτυπώνοντάς τα στο χαρτί, σχημάτισαν εντυπωσιακούς ουρανοξύστες! Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, πειραματίστηκαν με τα σχήματα και τα χρώματα, ενισχύοντας τόσο τη δημιουργικότητα όσο και τις λεπτές κινητικές τους δεξιότητες!

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.07 6964fc7c P1050093

Στην τελευταία δραστηριότητα, τα παιδιά ανέλαβαν να κατασκευάσουν τον δικό τους ουρανοξύστη, εμπνευσμένο από τον επιβλητικό Burj Khalifa! Η πρόκληση ήταν διπλή: ο ουρανοξύστης έπρεπε να είναι όχι μόνο ψηλός, αλλά και ανθεκτικός στη δύναμη του αέρα. Επιπλέον, έπρεπε να διαθέτει φωτισμό, ώστε να αναπαραστήσουμε τον εντυπωσιακό νυχτερινό φωτισμό των πραγματικών ουρανοξυστών. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά πειραματίστηκαν με υλικά, ανακάλυψαν βασικές αρχές της μηχανικής και της ισορροπίας, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και την ομαδικότητά τους!

P1050109 Αντιγραφή P1050124 P1050128

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.07 0ba94fa4

Αφού ολοκληρώθηκαν οι δράσεις ακολούθησε η αξιολόγηση της θεματικής!

EVALUATION Αντιγραφή

Ο Ερμής των Χριστουγέννων

Αφού λάβαμε την Πρόσκληση Συνεργασίας και συμμετοχής στο Πανελλαδικό Σχολικό Δίκτυο Δράσης “Ο Ερμής των Χριστουγέννων”, από το 6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Γωνιάς Ν. Ρεθύμνου Κρήτης, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε. Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν περίπου 200 σχολεία.

DSC08938   DSC08940

Κατασκευάσαμε Χριστουγεννιάτικα στολίδια, από ανακυκλώσιμα υλικά, και στολίσαμε στο δένδρο μας.

DSC08978  DSC08984

Μετά αποφασίσαμε με τα παιδιά, αυτά τα στολίδια να τα βάλουμε σε φακέλους και να τα στείλουμε με το Ταχυδρομείο και με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, στα άλλα σχολεία, της ομάδας μας, που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα του “Ερμή των Χριστουγέννων”.

DSC09227     DSC09215

Τις επόμενες ημέρες, αρχίσαμε να παίρνουμε φακέλους, από το Ταχυδρομείο,

με Χριστουγεννιάτικες κάρτες και στολίδια, από τα άλλα σχολεία της Ελλάδας, που συμμετέχουν στο Πανελλήνιο Δίκτυο ανταλλαγής, χειροποίητων Χριστουγεννιάτικων στολιδιών.

DSC09230     DSC09219

Αφού ανοίξαμε όλους τους φακέλους, με πολύ χαρά και ανυπομονησία.

DSC09234      DSC09240

Στολίσαμε το “Δενδράκι των Σχολείων””, όπως το είπαμε, σε μια γωνιά του Νηπιαγωγείου μας. Στο τέλος της Δράσης, του “Ερμή των Χριστουγέννων” πήραμε το Αναμνηστικό της Συμμετοχής.

 

Από κλαδάκι κρέμεται, το εξωτερικό δεν τρώγεται, το μέσα της πετιέται. Τι είναι; Η ΕΛΙΑ!

Η 26η Νοεμβρίου θεσπίστηκε από την UNESCO ως Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς. Εμείς δεν είχαμε παρά να τιμήσουμε τη συγκεκριμένη μέρα με διάφορες δράσεις που έλαβαν χώρα εντός αλλά και εκτός του χώρου του νηπιαγωγείου μας.

Για αρχή υποθέσαμε τι γίνεται αν αναμείξουμε λάδι με νερό και καταγράψαμε ομαδικά τις υποθέσεις μας. Στη συνέχεια, κάναμε το πείραμα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως το νερό με το λάδι δεν μπορούν να ανακατευτούν και πως το λάδι ανεβαίνει συνέχεια προς τα πάνω γιατί είναι πιο ελαφρύ από το νερό. Τέλος, βάλαμε στο μείγμα μας και αλάτι, το οποίο βοήθησε μεν το λάδι να βαρύνει και να πέσει προς τα κάτω, μετά όμως διαχωρίστηκαν και πάλι.

IMG 20241127 1116061          IMG 20241126 084343        IMG 20241126 084633

 

Η μέρα μας συνεχίστηκε με την επίσκεψή μας σε έναν ελαιώνα και τα παιδιά με βιωματικό τρόπο έμαθαν για το μάζεμα της ελιάς. Μάλιστα, η συγκομιδή μας ήταν εντυπωσιακά μεγάλη κι έτσι έπρεπε να αποφασίσουμε πως θα αξιοποιήσουμε τόσες πολλές ελιές!

 

IMG 20241126 1050441            IMG 20241209 WA00131                IMG 20241209 2228551

Αποφασίσαμε, λοιπόν, να ζητήσουμε βοήθεια από τις μαμάδες και να επεξεργαστούμε τις ελιές ώστε να μπορέσουμε να τις καταναλώσουμε όταν θα είναι έτοιμες. Εξασκούμαστε και στην υπομονή!!

 

IMG 20241209 2308041      IMG 20241209 WA00141          IMG 20241209 2307121

 

Αποφασίσαμε όμως να φτιάξουμε και ελιόψωμα για να τα φάμε μαζί με το πρωινό μας. Έγιναν πολύ νόστιμα και όλα τα παιδιά βοήθησαν, προσθέτοντας από ένα υλικό αλλά και ζυμώνοντας τη ζύμη μας.

 

IMG 20241128 0903071             IMG 20241128 0909351             IMG 20241128 0906421    IMG 20241128 0920201             IMG 20241129 1040351

 

Με τις ελιές που περίσσεψαν, επισκεφτήκαμε το ελαιοτριβείο και μάθαμε από κοντά πώς βγαίνει το λάδι.

 

Τέλος, δεν παραλείψαμε τις κατασκευές μας, για να θυμόμαστε αυτόν, τον τόσο σημαντικό, καρπό που παράγει ο τόπος μας!

 

IMG 20241209 WA00091              IMG 20241209 WA00041

 

 

Παγκόσμια ημέρα της ελιάς – Ταπερίστας 2025

Τη φετινή χρονιά θα ασχοληθούμε με τα τοπικά προϊόντα. Στόχος μας είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τα προϊόντα, που παράγει ο τόπος μας και η κατανάλωσή τους. Έτσι μειώνεται το ενεργειακό  και το οικολογικό αποτύπωμα. Προτιμούμε τις τοπικές επιχειρήσεις, τρώμε πιο υγιεινά και προστατεύουμε το περιβάλλον μας. Σήμερα που γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα της Ελιάς αποφασίσαμε με τα παιδιά να επισκεφτούμε ένα τοπικό ελαιώνα, να χαρούμε το περιβάλλον με τα ελαιόδενδρα και να μαζέψουμε ελιές. Τα παιδιά το άκουσαν σαν κάτι πολύ διασκεδαστικό, τους άρεσε πολύ η ιδέα της επίσκεψης.

P      N

Επισκεφθήκαμε  ελαιώνα στη Γαλάτιστα και μαζέψαμε ελιές. Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ.

DSC08998       DSC08996 

Μετά πήγαμε τις ελιές στο ελαιοτριβείο και βγάλαμε λάδι.

O      H ELIA STO PIATO MAS 1

Την άλλη ημέρα στο σχολείο, δημιουργήσαμε την αφίσα μας, με τη βοήθεια της τεχνολογίας: “Η ελιά στο πιάτο μας”.

 

4. eTwinning project: Little Hands, Mega Structures (Μικρά χεράκια, μεγάλες κατασκευές)

Στην τρίτη θεματική του προγράμματός μας, αναφερθήκαμε σε  διάσημες γέφυρες του κόσμου! Συζητήσαμε τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος που καθιστούν αναγκαία την κατασκευή μιας γέφυρας (π.χ. ποτάμι, γκρεμός, φαράγγι κ.α.)! Είδαμε εικόνες από γέφυρες του παρελθόντος αλλά και από σύγχρονες, μοντέρνες γέφυρες, και από όλες τις γέφυρες επικεντρωθήκαμε στη γέφυρα “Tower Bridge” του Λονδίνου!

Αρχικά, είδαμε εικόνες της γέφυρας και ένα σχετικό βίντεο και καταγράψαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών!

P1040855 P1040868

P1040907

Στη δεύτερη δραστηριότητα, εμείς γίναμε γέφυρα και τα παιδιά καραβάκια. Κάθε φορά που ένα παιδί περνούσε από τη γέφυρα, μετατρεπόταν και αυτό σε γέφυρα, συνεχίζοντας έτσι το παιχνίδι.

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.06 970f510aP1040902 Αντιγραφή

Στην επόμενη δραστηριότητα το κάθε παιδί κατασκεύασε τη δική του “κινητή” γέφυρα του Λονδίνου!

1731938760304 Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.06 0588dda1

Ψηφιακό παιχνίδι: παιχνίδι μνήμης

1731940003189

Αφού διευρύναμε τις γνώσεις μας για τη Γέφυρα του Λονδίνου μέσω προβολής σχετικού βίντεο και ατομικής εξερεύνησης, αναλάβαμε την πρόκληση να την κατασκευάσουμε από ανακυκλώσιμα υλικά. Η γέφυρα έπρεπε να έχει ύψος 40 εκ. και να διαθέτει μηχανισμό που της επιτρέπει να ανοίγει και να κλείνει, ώστε να διέρχονται τα πλοία!

P1040928 Αντιγραφή P1040932 P1040985

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.05 d46e2c1e Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 16 στις 22.21.05 41065c58

Τέλος, αξιολογήσαμε την εμπειρία μας, συζητώντας τι μάθαμε, αν απολαύσαμε τις δραστηριότητες και ποιες αλλαγές θα θέλαμε να προτείνουμε για βελτίωση!

P1050015

 

 

 

 

3. eTwinning project: Little Hands, Mega Structures (Μικρά χεράκια, μεγάλες κατασκευές)

Στην δεύτερη θεματική του προγράμματός μας, ασχοληθήκαμε με τους διάσημους πύργους του κόσμου! Μιλήσαμε για τα εντυπωσιακά αυτά κτήρια τα οποία είναι πολύ διαφορετικά από τα σπίτια μας! Ο πύργος στον οποίο επικεντρωθήκαμε είναι ο Πύργος του Γαλατά!

Αρχικά, ελέγξαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σε σχέση με το θέμα μας!

Μερικές από τις ερωτήσεις που έγιναν στα παιδιά: “Για ποιο λόγο έχτισαν έναν τόσο ψηλό πύργο”;

“Αν έφτιαχνες εσύ έναν τέτοιο πύργο, πώς θα τον χρησιμοποιούσες”;

P1040765

Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν να συνεργαστούν τα παιδιά σε ζευγάρια και να κολλήσουν τα μέρη που λείπουν από τον πύργο του Γαλατά!

P1040692 Αντιγραφή Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 01 στις 19.11.02 0d7d066e

Στην τρίτη δραστηριότητα, τα παιδιά ανακαλύπτουν ότι ο Πύργος του Γαλατά χρησιμοποιούνταν για την επιτήρηση της Πόλης και την έγκαιρη ανίχνευση εχθρικών προσεγγίσεων. Για να κατανοήσουν καλύτερα αυτή τη λειτουργία, έπρεπε να κατασκευάσουμε κιάλια, από ανακυκλώσιμα υλικά!

1730991454551 Αντιγραφή Αντιγραφή 1730991388214 Αντιγραφή

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 01 στις 19.11.03 15ebf08f

Ψηφιακό παιχνίδι: Μάντεψε ποιος πύργος είναι…….

P1040760 P1040763

Αφού εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας για τον Πύργο του Γαλατά μέσα από την προβολή σχετικού βίντεο, αναλάβαμε την πρόκληση να κατασκευάσουμε τον δικό μας πύργο, με ύψος 40 cm!

  P1040789 P1040799 P1040806 P1040839

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 01 στις 19.11.03 f387a779 Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 01 στις 19.11.02 cebec9b8

Έπειτα, δημιουργήσαμε και σπίτια από ανακυκλώσιμα υλικά και τα τοποθετούσαμε δίπλα στον Πύργο μας!

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2025 02 01 στις 19.11.03 20702413 P1040815 Αντιγραφή

Τέλος, αξιολογήσαμε πώς μας φάνηκαν όλα αυτά που μάθαμε, αν περάσαμε καλά σ’ αυτές τις δραστηριότητες και ποιες αλλαγές θα θέλαμε να κάναμε!

P1040833

 

 

 

Γιορτάσαμε το Πολυτεχνείο!

Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Μιλήσαμε για τα γεγονότα που συνέβησαν στη χώρα μας και είδαμε φωτογραφίες. Με αφορμή αυτά τα γεγονότα, δημιουργήσαμε ατομικές κατασκευές και φωνάξαμε συνθήματα!

P1040847 Αντιγραφή P1040846 Αντιγραφή

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 22 στις 13.38.55 09691e43

Εμπνευστήκαμε από το τραγούδι “τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και δημιουργήσαμε στον δικό μας τοίχο, “δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση”!

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 22 στις 13.40.06 2534f63f Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 11 22 στις 13.40.06 518a01ce

   Τέλος, παίξαμε  κουκλοθέατρο την “Ντενεκεδούπολη” και φτιάξαμε τους δικούς μας ήρωες!

1732992082549 1732992082564 Αντιγραφή

1732992111810 1732992082577 Αντιγραφή

1732992111780 Αντιγραφή 1732992082591 Αντιγραφή

 

2. eTwinning project: Little Hands, Mega Structures (Μικρά χεράκια, μεγάλες κατασκευές)

Στην πρώτη θεματική του προγράμματός μας, ασχοληθήκαμε με τα ιστορικά κτίρια και συγκεκριμένα με τις πυραμίδες της Αιγύπτου, ένα από επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου!

Σε πρώτη φάση ελέγξαμε τις αρχικές γνώσεις των παιδιών!

ACTIVITY 1 BEGINNING ‘DISCOVERY OF THE PYRAMIDS Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 10 172706

Η δεύτερη δραστηριότητα ήταν παιχνίδι με ανακυκλώσιμα τύπου bowling!

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 10 26 στις 16.58.51 82b26afd

Στην τρίτη δραστηριότητα, μάθαμε να γράφουμε το όνομά μας στα ιερογλυφικά!

LETS MAKE A HIEROGLYPH BOARD Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 10 26 στις 16.58.52 3bc5bbb1

Στη συνέχεια, φτιάξαμε τις πυραμίδες ψηφιακά!

Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 10 26 στις 16.58.52 24391abc ACTIVITY 4 DIGITAL ACTIVITY

Αφού μάθαμε περισσότερο για τις πυραμίδες, μέσα από την προβολή σχετικού βίντεο και ύστερα από απαίτηση της ίδιας της Κλεοπάτρας, λάβαμε σχετική επιστολή, κληθήκαμε να κατασκευάσουμε τις δικές μας πυραμίδες, ύψους 40cm!

Learning about Pyramids Αρχείο εικόνας WhatsApp 2024 10 26 στις 16.58.50 d93ec965 ACTIVITY 5 STEM PROCESS BUILDING A PYRAMID WITH RECYCLED MATERIALS

“Τρεις…… κι ο Αίσωπος στο νηπιαγωγείο” μας!!!

Η θεατρική ομάδα «Μικρός Βορράς» ήρθε στο σχολείο μας και μας παρουσίασε τέσσερις μύθους του Αισώπου:

  • Η Αλεπού και ο Λέλεκας
  • Καθένας με τη γνώμη του,
  • Ο Τζίτζικας και τα Μυρμήγκια 
  • Το Λιοντάρι και η Ποντικίνα.

P1040699 P1040722

P1040735 P1040736

Ο συγγραφέας Θοδωρής Παπαϊωάννου, μετέγραψε σε θεατρικό λόγο για τον Μικρό Βορρά αυτούς τους τέσσερις μύθους.Έννοιες όπως η φιλία, η βία, ο ρατσισμός, η αυτοπεποίθηση, το θάρρος της γνώμης και η αξία της εργατικότητας αναδύονται μέσα από τις ιστορίες που παρουσίασαν οι ηθοποιοί στα παιδιά μας! Οι ηθοποιοί κατάφεραν και μας μάγεψαν με την αφήγησή τους και μέσα από τη διάδραση και το παιχνίδι μας χάρισαν μια πολύ όμορφη εμπειρία!!

Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν τον μύθο που τους άρεσε περισσότερο!

P1040781