Διαμόρφωση και Παιδαγωγική Αξιοποίηση του προαύλιου χώρου

DSC04282    DSC04272

DSC04273    DSC04281

DSC04278    DSC04279

Τη φετινή Σχολική χρονιά, υλοποιήθηκε από 1ο Νηπιαγωγείο Γαλάτιστας, σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο , το Σχέδιο Δράσης: “Διαμόρφωση και Παιδαγωγική Αξιοποίηση, του προαύλιου χώρου του Νηπιαγωγείου”.  Ευχαριστούμε τα παιδιά, τους γονείς/κηδεμόνες, τους εκπαιδευτικούς, το Δήμο και όλους τους τοπικούς φορείς, που βοήθησαν στην υλοποίησή του.

 

Ταξιδεύοντας, γνωρίζω τη Χώρα μου

DSC04187    DSC04179    

Τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος, υλοποίησαν το καινοτόμο Πρόγραμμα: “Ταξιδεύοντας, γνωρίζω τη Χώρα μου”. Το Πρόγραμμα τελείωσε με την παρουσίασή του, στους γονείς, την ημέρα που έγινε η γιορτή λήξης, στις 9/6/2023.

DSC04115    DSC04150

Έγιναν εκείνη την ημέρα διάφορες δραστηριότητες, με τα παιδιά.  Τραγουδήσαμε, παίξαμε και στο τέλος, στο “κιόσκι”, γευματίσαμε, με φαγητά και εδέσματα, που είχαν φτιάξει οι γονείς των παιδιών.

DSC04260    DSC04258

Στο τέλος τα παιδιά πήραν το φάκελο τους, την κατασκευή που φτιάξαμε, με τον ανεμόμυλο και το βιβλίο: “Ταξιδεύοντας, γνωρίζω τη Χώρα μου”.

Παιχνιώδεις Αθλητικές Δράσεις

DSC04266     DSC04269   

 

Ολοκληρώθηκε το Πρόγραμμα “Παιχνιώδεις Αθλητικές Δράσεις,  που είχε αρχίσει στις 8/2/2023, στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου. Τα παιδιά έπαιξαν, διάφορα παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς . Τα παιχνίδια είχαν ζωγραφιστεί στο δάπεδο της αυλής, από τον Σύλλογο Τεχνών και τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων.

 

Σούπερ ήρωες του καφέ κάδου

DSC04078 DSC04075

Στο πλαίσιο του 2ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον” με τίτλο ¨Κύκλος είναι και γυρίζει” καθώς και στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης “Διαμόρφωση και Παιδαγωγική αξιοποίηση του προαύλιου χώρου του Νηπιαγωγείου μας” (Υπαίθρια εκπαίδευση), καλέσαμε στο σχολείο μας, την υπεύθυνη του ΦΟΔΣΑ (Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων), κ. Στεφανίδου Μαρία, για να μας παρουσιάσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την “Ανακύκλωση”.

DSC04080DSC04081

Γίναμε σούπερ ήρωες και μάθαμε για τον καφέ κάδο, τι ρίχνουμε μέσα σ’ αυτόν ( υπολείμματα μαγειρεμένων τροφών, φρούτα, λαχανικά, φλούδες, γαλακτοκομικά, μικρά κλαδιά και φύλλα) και τι δεν ρίχνουμε (νωπά κρέατα και ψάρια, μαγειρικά λάδια και λίπη, συσκευασίες κάθε είδους, μεταλλικές, χάρτινες, πλαστικές κ. ά).

DSC04084DSC04083

Μάθαμε ότι όλα αυτά τα οργανικά υλικά, τα συλλέγουμε μέσα στον καφέ κάδο, με σκοπό την  κομποστοποίηση, την φυσική μετατροπή των παραπάνω υλικών, σε χρήσιμο λίπασμα (φυσικό), εδαφοβελτιωτικό, κομπόστ, όπως λέγεται.

DSC04088

Αφού είδαμε το βίντεο μέσα στην τάξη, ως αφορμή, βγήκαμε στην αυλή, καθίσαμε στο “κιόσκι”, συζητήσαμε για όλα αυτά που μάθαμε, για το τι ρίχνουμε στον καφέ, στον πράσινο και στον μπλε κάδο, προβληματιστήκαμε και παίξαμε. Έτσι ολοκληρώθηκε, το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Περιβαλλοντική Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση, για την Ανακύκλωση” και ιδιαίτερα για την αποκομιδή, αποδόμηση και χρησιμοποίηση των οργανικών αποβλήτων.

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΗΣ ΓΑΛΑΤΙΣΤΑΣ

DSC04006DSC04046

Επισκεφτήκαμε τον Βυζαντινό Πύργο του χωριού μας, στο πλαίσιο του 4ου Προγράμματος Δεξιοτήτων   “Οι μικροί Εξερευνητές”. Ο Πύργος είναι το σύμβολο της Γαλάτιστας. Αποτελούσε ένα φρούριο – παρατηρητήριο. Είναι φτιαγμένος από γερή πέτρα και πηλό, το λεγόμενο “κουρασάνι”.

DSC04055

Έτσι το χωριό μας μπορεί να έχει επισκέπτες , για να δουν τον Πύργο.

DSC04023

Είδαμε αγγεία, νομίσματα και ξεναγηθήκαμε στο εσωτερικό του Πύργου.

DSC04048DSC04041

Παρακολουθήσαμε την προβολή της ιστορίας της πριγκίπισσας “Γαλάτειας”, που ζούσε κρυμμένη στον Πύργο. Απ’ αυτή πήρε το όνομα και η Γαλάτιστα. Μάθαμε για το έθιμο της “καμήλας” και του “γάμου”.

DSC04066DSC04065

Όταν γυρίσαμε στο σχολείο, στο Πρόγραμμα του ολοημέρου τμήματος, ζωγραφίσαμε τον Πύργο της Γαλάτιστας και τον συγκρίναμε με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης.

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

DSC04081      DSC04088

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Θέμα: “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη”

Τίτλος: Κύκλος είναι και γυρίζει

 

DSC04046    DSC04023

4ος θεματικός κύκλος

Θέμα: STE(A)M/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος:” οι μικροί εξερευνητές”

Μαθαίνω για τη Μέλισσα

P1010822

 

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της Μέλισσας, ( 20/5),  επισκέφθηκε το σχολείο μας, η κ. Κουνάδου Ευαγγελία ( Μελισσοκόμος), μας μίλησε για τη ζωή της Μέλισσας, τα προϊόντα που μας προσφέρει και το πόσο πολύτιμη είναι. Η παρουσίαση του προγράμματος υλοποιήθηκε, στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας (υπαίθρια εκπαίδευση).

P1010816 P1010815

Μας έδειξε το σύνεργα της δουλειά της και όλη τη διαδικασία, που χρειάζεται , για να πάρουμε το μέλι και τα παράγωγα.

P1010819 1

 Μας έδειξε τη στολή, που πρέπει να φοράει ο μελισσοκόμος, για να είναι ασφαλής.

P1010820

Ευχαριστούμε πολύ για το μέλι, που μας προσφέρατε.

P1010823

 Αλήθεια πόσο χρήσιμη είναι η Μέλισσα !!!

 

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Αισθητική βελτίωση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας, στα πλαίσια υλοποίησης  του Σχεδίου Δράσης << Διαμόρφωση και Παιδαγωγική αξιοποίηση του προαύλιου χώρου>>

P1010712

Στη Δράση συμμετείχαν οι μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείου Γαλάτιστας. Τα λουλούδια που φύτευσαν, ήταν δωρεά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο, για τη συνεργασία.

P1010715

P1010748 P1010747 1 P1010746 1