Εργαστήρια δεξιοτήτων – Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής
Κατά τη διάρκεια του Μαρτίου πραγματοποιήθηκε το τρίτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο: Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
Εργαστήρια δεξιοτήτων – Μικροί Μετεωρολόγοι
Απόκριες
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Για τον εορτασμό του Πολυτεχνείου πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες ανάγνωσης παραμυθιών όπως η Κυρία Δημοκρατία αλλά και το Εδώ Πολυτεχνείο. Μέσα απο συζήτηση και εικόνες γνωρίσαμε και μάθαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Φτιάξαμε τη Δικτατορία αλλά και τη Δημοκρατία με τεχνική κολλάζ και δημιουργήσαμε τα σπιτάκια της κάθε μιας τοποθετώντας εικόνες μ αυτά που επιτρέπονται και αυτά που απαγορεύονται σύμφωνα με το παραμύθι. Ταυτόχρονα μάθαμε και το γράμμα Δ απο τα αρχικά τους με δραστηριότητες βιωματικές και με φύλλα εργασίας.
Επίσης πραγματοποιήθηκαν αναγραμματισμοί σημαντικών λέξεων του Πολυτεχνείου όπως “”Πολυτεχνείο”, “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία”. Τέλος μάθαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” ενώ κάναμε ομαδική Κολλάζ το : 2 καρδιές και 1 ήλιο στη μέση.
Σχήματα -Κύκλος
Στη τάξη μας πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες για την εκμάθηση των σχημάτων και συγκεκριμένα του κύκλου. Αφού προβληματίστηκαν με κάποια αντικείμενα σχετικά με το σχήμα τους, εντοπίσαμε αντικείμενα στη τάξη που έχουν σχήμα κυκλικό. Στη συνέχεια κάναμε το κύκλο με το σώμα μας βιωματικά με διάφορους τρόπους αλλά και σειριοθετήσαμε κατά μέγεθος κύκλους και ομαδοποιήσαμε ανα χρώμα και μέγεθος. Δημιουργήσαμε ομαδικά το κύριο κυκλούλη και τέλος αφού αναλύσαμε το πίνακα ζωγραφικής του Βασίλη Καντίνσκι δημιουργήσαμε το δικό μας πίνακα με τέμπερες. Παίξαμε με μουσική “εντοπίζω το σωστό μέγεθος κύκλου και το σωστό χρώμα” και τέλος για εμπέδωση κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας.
Εργαστήρια δεξιοτήτων-Νηπίων Παιδεία το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία
Κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου- Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων από τον άξονα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη. Τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν ήταν 7 και αφορούσαν τη θεματική συμπερίληψη-αλληλοσεβασμό -διαφορετικότητα.
1ο εργαστήριο με τίτλο: “Ας γνωριστούμε παίζοντας”
Τα παιδιά γνωρίστηκαν μέσα απο διάφορα κινητικά παιχνίδια αλλά και φτιάχνοντας το παζλ της τάξης μας ενώνοντας ένα ένα τα κομμάτια με τα χαρακτηριστικά των μαθητών μας αλλά και το μπουκέτο της τάξης μας φτιάχνοντας ο καθένας το λουλούδι του εαυτού του που ενώνεται σε μια ανθοδέσμη, την ανθοδέσμη της τάξης μας.
2ο εργαστήριο με τίτλο: “Ολοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου”
Μετά από την επίσκεψη της φίλης μας της Δώρας που μας έθεσε το προβληματισμό της δώσαμε λύσεις σε μια αφίσα για το πως μπορούμε να τη βοηθήσουμε αυτή και τον αδερφό της για να είναι χαρούμενη στη Φλώρινα αλλά μιλήσαμε και για τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης , του φόβου, της αγάπης ζωγραφίζοντας ο καθένας πότε χαίρεται και πότε λυπάται. Τέλος διαβάσαμε ένα παραμύθι με κοινωνικό προβληματισμό και σε πίνακα διπλής εισόδου επιλέξαμε με ποιο τρόπο θα επιλύαμε τις συγκρούσεις μας ο καθένας.
3ο εργαστήριο με τίτλο: “Εσύ και εγώ μαζί”
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι η σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια και θέσαμε τους προβληματισμούς της ζωγραφίσαμε ποιο ήταν το πρόβλημα και πως το έλυσε. Μετά μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας και φτιάξαμε το θυμόμετρο δίνοντας λύσεις διαχείρισης θυμού. Τέλος φτιάξαμε το πύργο με τα αρχικά των ονομάτων μας και προσπαθούσαμε να το πάρουμε χωρίς να γκρεμιστεί ο πύργος.
4ο εργαστήριο με τίτλο: “Ο εαυτός μου”
Αφού παρατηρήσαμε τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά σε ένα καθρέφτη φτιάξαμε πίνακα διπλής εισόδου για το χρώμα ματιών των μαθητών της τάξης μας , το χρώμα μαλλιών αλλά και του ύψους του καθενός χρησιμοποιώντας ως μονάδα μέτρησης το μαρκαδόρο που τα παιδιά ύστερα από επιλογή των παιδιών. Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι των κατασκόπων. Κρυμμένοι πίσω από μια εφημερίδα κατασκοπεύαμε τους συμμαθητές μας με βάση αυτά που φορούν ή τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά. Τέλος φτιάξαμε από άχρηστο υλικό (εφημερίδα ) τον εαυτό μας όπως τον φανταζόμαστε.
5ο εργαστήριο με τίτλο: “και οι άλλοι”
Στο 5ο εργαστήριο παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στον υπολογιστή με τίτλο εχθρόπιτα. Μέσα από συζήτηση δημιουργήσαμε προβληματισμούς που χρειαζόντουσαν επίλυση για καθημερινές καταστάσεις συγκρούσεων. Φτιάξαμε μια εξακτίνωση με τους τρόπους επίλυσης έτσι όπως προτάθηκαν από τα παιδιά. Οι παρατηρήσεις μας έγιναν και σε ζωγραφιές ανά ζευγάρια σε μια αφίσα. Είπαμε το ποιος είναι ο αγαπημένος μου φίλος ή εχθρός. Επίσης αν κάναμε μια εχθρόπιτα σύμφωνα με το παραμύθι τι υλικά θα βάζαμε ώστε ο εχθρός μας να γίνει φίλος μας. Τότε φτιάξαμε μια μαγική συνταγή εχθρόπιτας και κατασκευάσαμε τη πίτα βάζοντας μέσα τα υλικά. Στη συνέχεια ανακαλύψαμε πρώτα βιωματικά τη ρομποτική με το σώμα μας σαν ρομποτ και στη συνέχεια με το bee bot βρήκαμε τα αρχικά γράμματα των συστατικών της συνταγής της εχθρόπιτας. Τέλος κάναμε την κουρτίνα της αγάπης όπου τα παιδιά κόψανε καρδιές και γράψανε μηνύματα αγάπης στους φίλους από την τάξη μας..
6ο εργαστήριο με τίτλο: “Η ταυτότητά μου”
7ο εργαστήριο με τίτλο: ” Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”
8 Νοεμβρίου-Απελευθέρωση Φλώρινας
Μήλο
Στα πλαίσια δραστηριοτήτων για το Φθινόπωρο μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα και κυρίως για το μήλο. Πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα παρατήρησης ποιο φρούτο λείπει, δραστηριότητες εξέλιξης του δαγκώματος ενός μήλου, μάθαμε τη παροιμία ένα μήλο την ημέρα το γιατρό το κάνει πέρα και τέλος φτιάξαμε με γλασσέ το μήλο και γράψαμε τη λέξη. Με αφορμή τη παροιμία που αναφέρει τον αριθμό 1 ξεκινήσαμε και τον αριθμό 1 βιωματικά με το σώμα μας, φέρνοντας αντικείμενα που αντιστοιχούν στο ένα μέσα από τη τάξη μας αλλά κάνοντας και αντίστοιχα φύλλα εργασίας .




















































































































