14-11-2024. Ενδοσχολική δράση. Εκπαιδευτικό Θεατρικό Παιχνίδι

Σήμερα, ημέρα Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2024, υλοποιήθηκε ενδοσχολική δράση με θέμα “Ελιά με λένε” από την ομάδα καλλιτεχνικών δράσεων “Παίξε μαζί μας”.

Πρόκειται για εκπαιδευτικό θεατρικό παιχνίδι, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες μαζί με τις εμψυχώτριες του προγράμματος.

Είχαν ενεργό ρόλο καθ’ όλη τη διάρκεια του θεατρικού παιχνιδιού βιώνοντας βασικά χαρακτηριστικά του (πρωτοβουλία, συναπόφαση, συνεργασία, σκηνικό αντικείμενο, μουσική, χορογραφία, κ.α.).

Γνώρισαν βασικά στοιχεία για την ελιά συνδυάζοντας το παιχνίδι με τη γνώση.

Γνωριμία με την ελιά. Βιολογική καλλιέργεια ελιάς.

Συν τοις άλλοις χρειάζεται ήλιο, τροφή, αγάπη που κάνει θαύματα και χρόνο.

9 1

Παραγωγή ελαιόλαδου.  Παλαιό ελαιοτριβείο.

Μμμμ! Αυτή η γεύση του ελαιόλαδου τί μου θυμίζει”;

Παραδοσιακό τραγούδι. Παραδοσιακός χορός

Εικαστικό παιχνίδι, Συμβολικό παιχνίδι κ.α.

13 1

Εξέφρασαν με τη σωματική κίνηση και τις προσωπικές τους ενέργειες συναισθήματα και καταστάσεις ακούγοντας:

α) Παλαιός σκοπός ικαριώτικος,

β) Μυλωνάδες και μαζώχτρες (παραδοσιακό Κρήτης) και

γ) Άστραψεν η ανατολή (νανούρισμα Σμύρνης).

Στο τέλος, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου ευχαρίστησαν τις εμψυχώτριες του προγράμματος για την βιωματική εμπερία τους στον κόσμο του θεατρικού παιχνιδιού, με ένα “δέντρο ελιάς”.

Κι εισέπραξαν δύο  εγκάρδιες αγκαλιές!

Αποχαιρετώντας τις εμψυχώτριες εστίασαν στην αγάπη που κάνει θαύματα!

…(ακολούθησαν περαιτέρω προεκτάσεις στην τάξη μας).

06-11-2024. Εκπαιδευτική Επίσκεψη. Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών

 

Σήμερα, ημέρα Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών.

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου, συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναφορικά με το βιβλίο και την σημασία του, γνώρισαν βασικές πτυχές της λειτουργίας μιας δημοτικής βιβλιοθήκης και διαπίστωσαν την αναγκαιότητά της στη ζωή του ανθρώπου.

Στοιχεία συμπεριφοράς κατά την παρουσία μας σε Δημοτική Βιβλοθήκη.

5

7

Βιβλιοθήκη “ενηλίκων”.

Παιδική βιβλιοθήκη.

Εντοπισμός σημαντικών στοιχείων ενός βιβλίου (κατηγορία, ταξινόμηση, μετάφραση, είδη, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, σελίδα, αρίθμηση, γνώριμα στοιχεία, σύνδεση με πεδία μάθησης στο νηπιαγωγείο, την οικογένεια, υλικό για επεξεργασία στην τάξη, έντυπη και ψηφιακή μορφή βιβλίων -οργάνωσης της βιβλιοθήκης κτλ ).

9

25 1

Ανάγνωση σε έντυπη μορφή.

14

Ανάγνωση σε ψηφιακή μορφή.

Ανάγνωση σε σύστημα Braille.

16 2

Αφήγηση με τον παραδοσιακό τρόπο.

Ψηφιακή Αφήγηση.

23

Δανειστήκαμε το βιβλίο “Όταν ο ήλιος πάει για ύπνο” για να συνεχίσουμε στην τάξη μας προεκτάσεις και προσεγγίσεις των θεματικών ενοτήτων του και της χρηστικότητάς του.

11

Συναντήσαμε τον γλετζέ! (κυκλαδίτικο ειδώλιο κατά την δράση μουσειακής αγωγής στο Νηπιαγωγείο μας).

Παρατηρήσαμε και επισημάναμε κι άλλα στοιχεία τέχνης και πολιτισμού εντός της βιβλιοθήκης.

IMG 20241106 095909 914 IMG 20241106 095924 582

IMG 20241106 094620 188

IMG 20241106 100001 930

Πήραμε τις οδηγίες δανεισμού (κάρτα μέλους της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών) για να τις δώσουμε στους γονείς/κηδεμόνες μας προκειμένου να δανειζόμαστε βιβλία με την οικογένεια μας.

Και συλλέξαμε στοιχεία για περαιτέρω επεξεργασία στην τάξη μας (δράση φιλαναγνωσίας).

Πόσα σημαντικά πράγματα έχουν τα βιβλία!!! ήταν η αναφώνηση μαθητή του Νηπιαγωγείου μας.

04-11-2024. Ενδοσχολική Επιμόρφωση

2η Ενδοσχολική Επιμόρφωση

Στις 04-11-2024, και ώρα από 18:00 έως 21:00 στο χώρο του 24ου Νηπιαγωγείου Πατρών, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: Με όχημα το παραμύθι!”.

Η επιμόρφωση συνδιοργανώθηκε από τα εξής Νηπιαγωγεία:

  • 1ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων

  • 2ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων

  • Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας

  • 55ο Νηπιαγωγείο Πατρών

  • 58ο Νηπιαγωγείο Πατρών

  • 59ο Νηπιαγωγείο Πατρών

  • Νηπιαγωγείο Μιντιλογλίου

  • Νηπιαγωγείο Καλλιθέας

  • 2ο Νηπιαγωγείο Παραλίας

Στην επιμόρφωση εισηγήτριες ήταν οι κ.κ. Ιωάννου Δήμητρα, Λογοπαθολόγος- Λογοθεπεύτρια, PhD/Msc Ψυχολογίας με εξειδίκευση στις δυσκολίες γραπτού λόγου και Σέμα Χριστίνα, Λογοπαθολόγος-Λογοθεραπεύτρια M.ed Ειδικής Αγωγής.

 

31-10-2024. Ενδοσχολική Επιμόρφωση

1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση

Σήμερα, 31-10-2024, και ώρα από 17:00 έως 20:00 στο χώρο του Νηπιαγωγείου Μαυρομανδήλας, πραγματοποιήθηκε η πρώτη ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: “Προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με αυτισμό και τρόποι αντιμετωπισής τους”.

Η επιμόρφωση συνδιοργανώθηκε από τα εξής Νηπιαγωγεία:

  • Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας

  • 1ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων

  • 2ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων

  • 24ο Νηπιαγωγείο Πατρών

  • 70ο Νηπιαγωγείο Πατρών

  • Νηπιαγωγείο Σαραβαλίου

  • Νηπιαγωγείο Κρήνης

Στην επιμόρφωση εισηγήτριες ήταν οι κ.κ. Ρηγάλου Χριστίνα, Ψυχολόγος, Ρήγα Ασημίνα εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Κατσιδήμα Μαρία -Άντζελα νηπιαγωγός.

Εορτασμός Εθνικής Επετείου 28ης Οκτωβρίου 1940

Το δικό μας “κουτί της Ιστορίας.

Σήμερα, 25 Οκτωβρίου 2024, ημέρα Παρασκευή, πραγματοποιήθηκε η σχολική εορτή για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν ενεργά στη συλλογή στοιχείων για το κουτί της Ιστορίας του Νηπιαγωγείου τους, σχετικά με την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Στοιχεία επιλογής τους, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού, σχετική προηγηθείσα επεξεργασία στην τάξη και την δική τους πρωτοβουλία για την σύνθεση και την υλοποίηση της συλλογής.

…μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής,

στην Ελλάδα  και σε  ξένα κράτη

Αλέξανδρος  Δ. Αλεξανδράκης (Ελλάδα, 1913-1968)-“εικόνες πολέμου 1940”

3 3

Πάμπλο Πικάσο (Ισπανία, 1881-1973),-“Το κορίτσι με το περιστέρι”

Εμπνευστήκαμε και εκφραστήκαμε μέσα από τα ιχνογραφήματά μας.

…μέσα από την τέχνη του σκίτσου-γελοιογραφίας

2 3

Σταμάτης Λ. Πολενάκης (1908-1997)-“28η Οκτωβρίου-Animation”

Παρουσιάσαμε τα σκίτσα μας από κινούμενη εικόνα σε έντυπη μορφή.

…μέσα από την τέχνη του τραγουδιού

“Τα ραφτικά της γιαγιάς”

Δημιουργώντας τη δική μας ταινία με “εικόνες” από τους στίχους του τραγουδιού.

…μέσα από την τέχνη της λογοτεχνίας

Ετοιμάσαμε το δικό μας βιβλίο.

Τέλος, οι νηπιαγωγοί σε ρόλο αφηγητή με τους μαθητές/τριες να εντοπίζουν στοιχεία της αφήγησης σε εικόνες/φωτογραφίες της εποχής, που είχαν τυχαία (μία το κάθε παιδί) και να τα παρουσιάζουν στην ομάδα με την οπτικοποίηση της ιστορίας, που άκουγαν (ιστορική γραμμή, συνθήκες που επικρατούσαν, γεγονότα, τέχνη, κτλ ).

IMG 20241025 091359 917

 11 4

Συμπληρώνοντας το κουτί της Ιστορίας του Νηπιαγωγείου τους.

14 1

18-10-2024. Φύτευση και Φροντίδα λουλουδιών στον κήπο του Νηπιαγωγείου

Σήμερα, 18-10-2024, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μαζί με μέλη της οικογένειάς τους φύτεψαν λουλούδια, βότανα, αρωματικά φυτά και λαχανικά στον κήπο του Νηπιαγωγείου.

11 3

Είδαμε το πριν και το μετά του κήπου μας.

13 2

Εστιάσαμε στον μήνα Οκτώβριο και την διαδικασία φύτευσης λόγω της ήπιας θερμοκρασίας, αλλαγής καιρού (φέρνει βροχές) και τη δυνατότητα να ανανεώσουν και να εμπλοτίσουν τον κήπο του Νηπιαγωγείου.

Τα παιδιά αναλαμβάνοντας την ευθύνη του κάθε φυτού που έφεραν, επικεντρώθηκαν στην έννοια της φροντίδας και της σημασίας της στο ανθρώπινο και το φυσικό περιβάλλον.

Αποφασίσαμε να έχουμε πίνακα παρατήρησης για όσα αφορούν το φυτό υπό την φροντίδα τους κατά την ανάπτυξή του.

Και θα καταγράψουμε τα στοιχεία επίτευξης ή μη της όλης προσπάθειας, προς ενίσχυση επιτυχουσών τακτικών, αντιμετώπισης δυσκολιών και επίλυσης προβλημάτων.

Γλυκό τσαμπί σταφύλι

Τη Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2024, ετοιμάσαμε γλυκό σταφύλι. Θέλαμε να έχουμε ένα κέρασμα για τους γονείς μας, για να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για την πολύτιμη βοήθειά τους στην ανανέωση και εμπλουτιμό του κήπου μας, με τη φύτευση λουλουδιών και διαφόρων αρωματικών φυτών (18-10-2024).

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου καθάρισαν σταφύλι,

έλεγξαν και διαχώρισαν τις ρώγες σταφυλιών κρατώντας τις γερές.

2 2 3

Τις ζυγίσαμε.

Στη συνέχεια ζυγίσαμε τη ζάχαρη που αναλογούσε στο σύνολο των κιλών του σταφυλιού .

Βράσαμε το γλυκό (πώς βράζουν χωρίς νερό; Ποιός ο ρόλος του χυμού των σταφυλιών σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας; ).

Βάλαμε το γλυκό σε βαζάκια.

Και πήραμε να προσφέρουμε στην οικογένειά μας.

Γλυκό τσαμπί σταφύλι.

Κρασί παραγωγής μας…ένα (1) χρόνο μετά

Όταν η νεράιδα Ζύμωση με τα παιδιά της

τον Κρα και τον Σι μάς οδήγησαν σε έναν φανταστικό χορό παραγωγής του κρασιού μας.

“Μια φορά κι έναν καιρό η νεράιδα Ζύμωση μαζί με τα παιδιά της τον Κρα και τον Σι επισκέφθηκαν το 1ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων τον Οκτώβριο του περσινού διδακτικού έτους (2023-2024).

Μας οδήγησαν στη συγκομιδή και το πάτημα των σταφυλιών. Λευκό σταφύλι του Νηπιαγωγείου μας. Κατόπιν αποθηκεύσαμε όλοι μαζί τον χυμό τους, τον μούστο σε ένα βάζο-δοχείο.

Φέτος, τον Οκτώβριο του 2024, η κυρία Ζύμωση με τα παιδιά της μάς έμαθαν ότι, ο Κρα και ο Σι είναι οι ζυμομύκητες και ευτυχώς που καταφέραμε να μην τους ενοχλήσει κανείς για έναν ολοκληρο χρόνο. Και κυρίως ο αέρας. <<Θέλετε κρασί>>, <<όχι ξύδι>> μας είπαν.

Και μας έδειξαν τον φανταστικό χορό τους μέσα στο μούστο, όπου με έναν μαγικό τρόπο, ενώ χόρευαν με τις απίθανες φιγούρες τους (θα κολλάμε σαν μαγνήτες με προσοχή και ξανά χορός: ΚραΣιΚραΣικρασίκρασί) μετέτρεπαν τον μούστο σε κρασί.

ok7 5

Έτσι φέτος, είχαμε κρασί δικής μας παραγωγής με την νεράιδα Ζύμωση και τα παιδιά της να μας μιλούν για την παλαίωση, την ωρίμανση, την εμφιάλωση και την χρήση του κρασιού .

7 8

3 1 4

Φεύγοντας μας έδωσαν ραντεβού για την επόμενη χρονιά και μας έβαλαν μία δοκιμασία: Να βρούμε πού αλλού χρησιμοποιούμε τον μούστο και πώς.

Περάσαμε καλά κι ελπίζουμε κι εσείς καλύτερα”.

ok10 4

ok6 4