Ταξίδι στις χώρες  Τρίτη

Η επόμενη θεματική μας ξεκίνησε ένα ταξίδι στον κόσμο!
Αφορμή αποτέλεσε η συχνή αναφορά ενός μαθητή σχετικά με τις χώρες του κόσμου, τις σημαίες και το πού βρίσκονται.
Έτσι, προσδεθήκαμε όλοι μαζί και ξεκινήσαμε ένα ταξίδι ανακάλυψης των ηπείρων του κόσμου, των χωρών και των ιδιαίτερων αξιοθέατων που κρύβονται σε αυτές.
Πρώτη στάση μας αποτέλεσε η ήπειρος μας, η Ευρώπη. Γνωρίζαμε ήδη αρκετές χώρες και μάθαμε και αξιοσημείωτα μέρη, για να επισκεφθούμε. Μάθαμε επιπλέον κάποιες καθημερινές λέξεις σε ξένες γλώσσες, το αγγλικό και ρώσικο αλφάβητο και διασκεδάσαμε με το άκουσμα των ξένων γλωσσών!
Επόμενη στάση, η μεγαλύτερη ήπειρος του κόσμου, η Ασία, με τα χαρακτηριστικά φαγητά της, τους ανθρώπους και τις συνήθειες τους. Γνωρίσαμε το ψηλότερο βουνό του κόσμου και την Κίνα με το σινικό τείχος.
Σειρά είχε η Αφρική, που συνδυάζει τρεις διαφορετικές περιοχές, έρημο, ζούγκλα και παγωνιά! Είδαμε τις πυραμίδες, τις καμήλες, τη ζούγκλα με τον Νείλο και τα σπίτια – καλύβες μέσα στα οποία μένουν πολλοί άνθρωποι μαζί.
Ακολούθησε η Αμερική, με τις ιδιαίτερες ομορφιές της, τα μνημεία της, τα μεγαλύτερο δάσος του κόσμου αλλά και μια φυλή που έχει γράψει ιστορία, αυτή των Ίνκας.
Φυσικά από την αναφορά μας δε μπορούσε να λείπει η Ωκεανία το μεγάλο νησί και το σπίτι των καγκουρό και των κοάλα!
Τέλος, η ξεχωριστή σε όλους Ανταρκτική, η οποία στεγάζει τους πιγκουίνους και μας δείχνει πόσο δύσκολη η ζωή σε ένα τόσο παγωμένο και απομονωμένο μέρος για να ζεις.
Το ταξίδι μας στον κόσμο ολοκληρώθηκε με 3 κατασκευές.
Φτιάξαμε έναν παγκόσμιο χάρτη και κολλήσαμε πάνω σημαίες που φτιάξαμε μόνοι μας!
Κατασκευάσαμε μια φάλαινα που ζει κοντά στις χώρες της Αμερικής από ανακυκλώσιμα καπάκια !
Τέλος  δημιουργήσαμε το δικό μας αεροπλάνο! Πήραμε μια μεγάλη χαρτόκουτα, την κόψαμε, τη συναρμολογήσαμε και συνθέσαμε τα κομμάτια, έτσι ώστε τελικά να “πετάξουμε” και με το δικό μας αεροπλάνο!
Φυσικά χωρίς εισιτήριο δεν ταξιδεύει κανείς, οπότε τελικά δημιουργήσαμε ακόμη και τα δικά μας εισιτήρια!
Auf Wiedersehen!

(περισσότερα…)

Ευχαριστήριο μήνυμα

Ευχαριστήριο μήνυμα
Ο πατέρας του μαθητή μας Νικόλα, ο π. Φώτιος,  δώρισε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας ένα μηχάνημα- φυσητήρα για να καθαρίζουμε πιο εύκολα και πιο γρήγορα τα πολλά φύλλα της αυλής μας!
Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ευχαριστούμε θερμά τον π. Φώτιο για τη γενναιοδωρία του!!!

Δράση για τη Γενοκτονία των Ποντίων

Με αφορμή τον εορτασμό της ημέρας μνήμης γενοκτονίας των Ποντίων, το Δημοτικό Σχολείο μας κάλεσε να τιμήσουμε και να  γιορτάσουμε μαζί την ιστορία των προγόνων μας .

Εμείς αποδεχτήκαμε την πρόσκληση αμέσως και δίχως δεύτερη σκέψη. Ήταν μια ακόμη ευκαιρία να παραβρεθούμε στο χώρο Δημοτικού Σχολείου μαζί με τα “μεγάλα παιδιά”, υλοποιώντας μια επιπλέον δράση στα πλαίσια του  Ετήσιου Σχεδίου Δράσης με θέμα την “Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο”.
Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του Δημοτικού μας περίμεναν μέσα στην αίθουσα εκδηλώσεων και μας υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά!


Ο διευθυντής του σχολείου, ο κ. Γιάννης,  μας μίλησε για τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα της Γενοκτονίας των Ποντίων και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το βίντεο που μας στάλθηκε από το Υπουργείο Παιδείας.

https://www.youtube.com/watch?v=ojIH2ePUdlI

Αφού παρακολουθήσαμε το βίντεο, ακολούθησε η παραδοσιακή ποντιακή μουσική.
Ο κύριος Τάσος με τη λύρα του μας έπαιξε “Την πατρίδα μου έχασα”, το οποίο ακούσαμε με μεγάλη προσοχή και συγκίνηση.


Στη συνέχεια τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης μας διάβασαν ποιήματα και μας μετέφεραν στα χρόνια εκείνα…
Τέλος, συμμετείχαμε όλοι μαζί στους ποντιακούς χορούς που ακολούθησαν!


Μέσα από αυτή την δράση θυμηθήκαμε τους προγόνους μας, τα βάσανα, τους διωγμούς και τον ξεριζωμό τους.
Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που βιώσαμε μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού!

Τα επαγγέλματα στο Νηπιαγωγείο   

Η συζήτηση με την κυρία Χαρούλα περιελάμβανε την αναφορά της στα επαγγέλματα που υπήρχαν παλιά.
Πολλά από αυτά που μας είπε, έχουν εξαφανιστεί, με αποτέλεσμα να μην έχουμε τη δυνατότητα να τα δούμε από κοντά, πάρα μόνο μέσα από φωτογραφίες.
Έτσι ξεκινήσαμε μια πρώτη συζήτηση σχετικά με τα επαγγέλματα που γνωρίζουμε και αναφερθήκαμε και σε εκείνα που κάνουν καθημερινά οι γονείς μας.
Ζωγραφίσαμε αρχικά, τι θα θέλαμε να γίνουμε όταν μεγαλώσαμε.
Επιπλέον, συνδυάσαμε εργαλεία με επαγγέλματα, μιλήσαμε για τα χειρωνακτικά – πνευματικά επαγγέλματα, για τα παλιά επαγγέλματα και παίξαμε παντομίμα• τα παιδιά διάλεγαν τυχαία μια κάρτα και προσπαθούσαν να την αναπαραστήσουν ώστε οι συμμαθητές τους να ανακαλύψουν ποιο επάγγελμα κρύβεται από πίσω.
Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι με τα αινίγματα, όπου προσπαθούσαμε να μαντέψουμε το κάθε επάγγελμα.
Τέλος, φτιάξαμε και τα δικά μας εργαλεία στην αυλή με πλαστικά τουβλάκια!

https://youtu.be/lHEanYhSakE?feature=shared
https://youtu.be/vf6X6MWG76g?feature=shared

https://wordwall.net/el/resource/7164326/%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

https://wordwall.net/el/resource/9205400/%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

https://wordwall.net/el/resource/71343982/%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%AC-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

Προβολή βίντεο YouTube Μαθαίνω τα επαγγέλματα με τα ζωάκια #1 ~ Εκπαιδευτικό βίντεο προσχολικής ηλικίαςΠροβολή βίντεο YouTube Μαθαίνω τα επαγγέλματα με τα ζωάκια #1 ~ Εκπαιδευτικό βίντεο προσχολικής ηλικίας

 

Προβολή βίντεο YouTube Μαθαίνω τα επαγγέλματα με τα ζωάκια #2 ~ Εκπαιδευτικό βίντεο προσχολικής ηλικίαςΠροβολή βίντεο YouTube Μαθαίνω τα επαγγέλματα με τα ζωάκια #2 ~ Εκπαιδευτικό βίντεο προσχολικής ηλικίας

 

 

 

 

Πέμπτη 11 Ιουνίου

Ευχαριστήρια επιστολή

Ευχαριστήρια επιστολή

Η προϊσταμένη, ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές και μαθήτριες του 1ου Νηπιαγωγείου Αξιούπολης εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς τις Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ για τη δωρεά 6 βιβλίων αξίας 70 € εμπλουτίζοντας με αυτό τον τρόπο τη βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας.

Τα βιβλία αποτελούν αναγκαίο καύσιμο για τη σκέψη και τη φαντασία των νηπίων, αποτελούν ένα από τα πρώτα ερεθίσματα των παιδιών και συμβάλουν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα τους!

Η αξιέπαινη αυτή πράξη μας γεμίζει ελπίδα και αισιοδοξία για την ενίσχυση και την προώθηση της φιλαναγνωσίας στους μικρούς μας  μαθητές!

Ευχαριστούμε και πάλι  για την υποστήριξη προς το σχολείο μας!

 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την εταιρεία ALUMIL, για τη δωρεά που πρόσφερε στο σχολείο μας, με την παροχή κλιματιστικής μονάδας.

Συγκεκριμένα, η εταιρία ALUMIL, μας πρόσφερε ένα  κλιματιστικό της εταιρίας  KEROSUN Clima, για την ψηλοτάβανη μεγάλη τάξη μας, για να μας προσφέρει δροσερές θερμοκρασίες κατά τους μήνες που η ζέστη είναι αρκετή και η διδασκαλία δυσκολεύει τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Το κλιματιστικό τοποθετήθηκε σε σημείο όπου θα προσφέρει σημαντική δροσιά στον χώρο.
Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή τη σημαντική δωρεά στο σχολείο μας, που θα μας προσφέρει ένα υγιές και δροσερό περιβάλλον τις ζεστές μέρες της άνοιξης και του καλοκαιριού.
Με εκτίμηση,
Η προϊσταμένη και το διδακτικό προσωπικό