Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων είχε στόχο την ομαλή μετάβαση και προσαρμογή των νηπίων και προνηπίων στο Νηπιαγωγείο.
Στοχεύει στην κοινωνικοσυναισθηματική υποστήριξη και ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο μέσα από μία θετική, αισιόδοξη και οραματική προοπτική που επενδύει στα αποθέματα δεξιοτήτων, ικανοτήτων, αξιών και εμπειριών των μαθητών/-τριών, στη σύνδεση με την ομάδα των συνομηλίκων και το χώρο του νέου σχολείου ως τόπου χαράς και δημιουργίας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1
Η Μικρή Ηλιαχτίδα εμφανίζεται στην τάξη και μας διαβάζει το γράμμα του Ήλιου.
Το κάθε παιδί λέει ΚΑΛΗΜΕΡΑ με όποιον τρόπο θέλει και οι υπόλοιποι επαναλαμβάνουν με τον ίδιo τρόπο.
‘’Το κουβάρι της μικρής Ηλιαχτίδας”. Το κουβάρι περνά από χέρι σε χέρι. Κάθε
παιδί λέει το όνομα του και όλοι το χαιρετούν και δημιουργούν έναν αχτινο-ιστό που συνδέει όλη την ομάδα. 
Παιχνίδι στο χώρο ”Η Ηλιαχτίδα οδηγός”. Τα παιδιά σχηματίζουν
τρενάκι και τα παιδιά οδηγούνται με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού μέσα από
διάφορες διαδρομές συνδέοντας το σπίτι με το σχολείο.
Ομαδική κατασκευή “Ο Ήλιος της τάξης μας”.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
–Τα παιδιά παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους αντικείμενα ανά ομάδα.
Κάθε παιδί που παρουσιάζει κάθεται στην ειδική καρέκλα και λέει:
«Είμαι ο/η …….. και έφερα απ’ το σπίτι κατιτί. Μήπως θέλει κάποιος να το βρει;» Τα παιδιά με διάφορες ερωτήσεις προσπαθούν να το βρουν.
Την τελευταία μέρα των παρουσιάσεων η Μικρή Ηλιαχτίδα κατασκευάζει με τα παιδιά :“βραχιολάκια-ηλιαχτίδες
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3
Παιχνίδι: “Η θέση δεξιά μου είναι αδειανή, έλα…να κάτσουμε μαζί
Θεατρικό παιχνίδι με την Ηλιαχτίδα. “Παγωμένες” …καλημέρες:
Τα παιδιά αναγνωρίζουν και ονομάζουν τα συναισθήματα που βλέπουν στις κάρτες. Tα παιδιά στη συνέχεια φτιάχνουν το κολιέ των συναισθημάτων της τάξης έπειτα από αντιστοίχηση του συναισθήματος με το ανάλογο χρώμα.
Συζητήσαμε για το συναίσθημα του φόβου και ψιθυρίσαμε σε ένα βάζο ό,τι μας τρομάζει. Ζωγραφίσαμε αν ο φόβος είχε πρόσωπο πώς θα ήταν;
Και γελοιοποιήσαμε τη φιγούρα του φόβου με ένα καπέλο ή τακούνια για να μην φαίνεται τόσο τρομαχτικός.
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας λυπημένο μετά τη προβολή του βίντεο <<Μια λυπημένη ζέβρα>> και τα κρεμάσαμε κάτω από το σύννεφο για να πάρει μακριά η βροχή ό,τι μας στενοχωρεί.
Το σύννεφο είχε πάνω τα σχέδια που μπορεί να πάρει ένα σύννεφο εμπνευσμένο από το βίντεο που παρακολούθησαν οι μικροί μας μαθητές <<The little cloud>> από τον Eric Carle.
Παιχνίδι στην αυλή – Φθινοπωρινό αεράκι: Ενεργοποίηση σώματος .
Με μουσική, τα παιδιά μεταμορφώνονται σε φύλλα που τα φυσά ο άνεμος.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ4
–Η Μικρή Ηλιαχτίδα εμφανίζεται στην τάξη για να παίξει με τα παιδιά .
α.-“Μάρμαρο”: Κυνηγητό με κανόνες στο χώρο.
Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά για τα συναισθήματα και τις
δυσκολίες που μπορεί να αντιμετώπισαν.
β.- “Μάρμαρο-ξεμάρμαρο”: Το παιχνίδι εμπλουτίζεται. Συζήτηση μετά το παιχνίδι. για τα συναισθήματα τους αφού μπορούσαν να σωθούν και να σώσουν τους άλλους.
γ -Παιχνίδι σε ζευγάρια “Αχ Κολλήσαμε!”. Σε ζευγάρια, πρέπει να
καταφέρουν να βρουν τρόπο μετακίνησης ενώ είναι “κολλημένοι” με το ταίρι τους σε (και με )κάποιο από τα μέλη του σώματός τους (κολλημένα κεφάλια, γόνατα, πλάτες, πατούσες, κ.λπ.) και να διανύσουν μία ορισμένη απόσταση
Η Μικρή Ηλιαχτίδα αναφέρεται σε ένα όμορφο όνειρο που είδε και προσκαλεί τα παιδιά να παίξουν και να μοιραστούν τα δικά τους όνειρα και ιδέες.
Κάθε παιδί ξαπλώνει στο χώρο με κλειστά μάτια και αφήνει την ηλιαχτίδα να το “ταξιδέψει”.
Τα παιδιά μοιράζονται τα όνειρα τους στον κύκλο.
Ομαδική Ζωγραφική ‘Τα όνειρα μας”. 
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5
Η Μικρή Ηλιαχτίδα διαβάζει στα παιδιά το βιβλίο <<Mια ηλιαχτίδα Ουρανός>>. Ακολουθεί συζήτηση και ζωγραφική της ηλιαχτίδας.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6
Τα παιδιά υλοποιούν το σχέδιο δράσης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7
Η Μικρή Ηλιαχτίδα τους αποχαιρετά.
Ακολουθεί ένα μικρό δείγμα εργασιών με τις ζωγραφιές των παιδιών που αποτυπώνουν στο χαρτί αυτό που τους άρεσε περισσότερο από το εργαστήριο
Επιμέλεια:Ευαγγελία Μπουφίδη ΠΕ:60













