«12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025»

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, η οποία εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού,  η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλεί όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, να υλοποιήσουν αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες,  εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, με κοινό σύνθημα:

«Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».

20250926 22374720250926 22400520250926 22385820250926 224030

20250926 22412020250926 22422020250926 224248

Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά!

AGIASMOS 2025

 

Σας ενημερώνουμε , ότι ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά, θα γίνει τη Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 9 π.μ  .

Να έχουμε μία καλή και δημιουργική χρονιά!

Η αναπληρώτρια προϊσταμένη

Ιωάννα Πασχάλη

Καλοκαιρινή γιορτή:Το νησί των Συναισθημάτων.

Αυτή η χρονιά θα μείνει  για πάντα στην καρδιά .Γεμάτη με γνώσεις,φιλίες,δάκρυα,γέλια και αγκαλιές.Άνοιξε τα  μικρά φτερά σου ,πέτα ψηλά χωρίς τίποτα να φοβηθείς  και με την Αγάπη σου εσύ να Αμυνθείς!

Το νησί των Συναισθημάτων ,το κολομβιανό παραδοσιακό παραμύθι ,που μας δείχνει τη δύναμη της Αγάπης και ότι  μόνο  ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο πολύτιμη είναι η Αγάπη.

Κάποτε, σ’ ένα μακρινό μέρος, υπήρχε ένα μαγικό νησί όπου ζούσαν όλα τα ανθρώπινα συναισθήματα: η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αλαζονεία, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.

Μια μέρα, τα συναισθήματα έμαθαν ότι το νησί τους θα βυθιζόταν, και έτσι άρχισαν να το εγκαταλείπουν. Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω, επειδή ήθελε να παλέψει μέχρι το τέλος…

giorth roloiti einai h agaph

fotografia ioynios 3fotografia 4 ioynios

kardia

Το τραγούδι μας:Όπου υπάρχει Αγάπη

Καλό Καλοκαίρι!

kalo kalokairi kalo kalokairi2

fotografia ioynios 2025 fotografia ioynios 2

Σχέδιο δράσης : Στου σχολειού μας την αυλή δημιουργούμε,παίζουμε και μαθαίνουμε όλοι μαζί.

 

Σχέδιο Δράσης σχολικού έτους 2024-25: Στου σχολειού μας την αυλή δημιουργούμε,παίζουμε και μαθαίνουμε όλοι μαζί.

Στόχοι:Η αναβάθμιση της αυλής ώστε να αποτελεί ένα πλούσιο περιβάλλον σε μαθησιακές δραστηριότητες, που
θα διευκολύνουν τις βιωματικές δράσεις.
Η διαμόρφωση μικρών φυσικών οικοσυστημάτων στα παρτέρια.
Η ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών –γονέων –μαθητών και των τοπικών φορέων.
Η ενεργή συμμετοχή και δράση των νηπίων για την αυλή του σχολείου τους

Όλοι μαζί  πήραμε χρώματα και πινέλα και  φτιάξαμε τα επιδαπέδια παιχνίδια μας!

aylh1 aylh2 aylh3 aylh4 aylh5 1 aylh6 aylh7 aylh8 aylh10

 

aylh9

Ο κήπος μας ανανεώθηκε με νέο χώμα ,σπείραμε τους σπόρους μας και ποτίσαμε τα νέα φυτά μας!

khpos2khpos1

Επισκεφτήκαμε τον Βοτανόκηπο και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση του βιβλίου Λουλουδιών μύθοι και θρύλοι της Αικατερίνας Λ Στέφη.

botanok botanokhpos bot1 bot2 bot2 1 bot3 bot4

και  σπείραμε και εμείς λίγη ΑΓΑΠΗ ….έτσι για να μοσχοβολήσει το σχολείο μας!

speire1speire2speire3speire4κspeire7speire9speire8

Και αφού σπείραμε …ζωγραφίσαμε και λίγη ΑΓΑΠΗ!

speire nhpia3speire nhpia2speire nhpia

Από το1ο Νηπιαγωγείο Αργοστολίου στο 1ο Δημοτικό Αργοστολίου.

Στα πλαίσια της μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό ,τα νήπια επισκέφτηκαν το 1ο Δημοτικό Αργοστολίου,συνάντησαν παλιούς φίλους,είδαν την τάξη της Α΄τάξης,τις δασκάλες του σχολείου,έπαιξαν παιχνίδια με τα γράμματα  μας χάρισαν σελιδοδείκτες μολύβια και εμείς με τη σειρά μας τους χαρίσαμε το δέντρο της Αλφαβήτας!

 

Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!

1746788432933

1746788432921 1

Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

  1. STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στόχοι προγράμματος:

Το ρομπότ  Bee-bot αποτελεί μια διδακτική πρόταση, μέσα από τα στάδια της οποίας οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διερευνητικές και ανακαλυπτικές, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος. Ολοκληρώνοντας τo εργαστήριο οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση:

Ως προς τους γνωστικούς στόχους

  • Να χαράσσουν διαδρομές
  • Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις
  • Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις

Ως προς τους στόχους δεξιοτήτων

  • Να χρησιμοποιούν υλικά
  • Να προγραμματίζουν το

Ως προς τις στάσεις/συμπεριφορές

  • Να εργάζονται σε ομάδες
  • Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους
  • να καλλιεργήσουν την υπολογιστική σκέψη (computational thinking) με δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

Εργαστήριο 1

Ενδυνάμωση ομάδας

Όπως στην αρχή κάθε εργαστηρίου έτσι και σε αυτό ξεκινήσαμε με μία δραστηριότητα ενεργοποίησης του ομαδικού πνεύματος των παιδιών. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια όπου έπρεπε να συνεργαστούν προκειμένου να μάθουν να περπατούν με σωματική επαφή. Με ένα «μαγικό» ραβδί ο εκπαιδευτικός «κόλλησε» τα ζευγάρια σε διάφορα μέρη του σώματός τους και στη συνέχεια τους ζήτησε να περπατήσουν έχοντας κολλημένους του αγκώνες τους, τις παλάμες τους, τα πόδια τους κτλ. Νικητής κάθε φορά είναι το ζευγάρια που παραμένουν κολλημένα μέχρι το τέλος της διαδρομής. Η διαδρομή μας ήταν το σαλιγκάρι στο προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου μας.

Έναυσμα ενδιαφέροντος

Στη συνέχεια του εργαστηρίου προβλήθηκαν στους μαθητές οι φωτογραφίες https://th.bing.com/th/id/R.844c2102f414b75ac48e874e22580892?rik=c8k4xYhMZzagZQ&pid=ImgRaw&r=0

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=1%2bTjsXvt&id=A0254E102B5080F3684CB6F4CBE1C62EA78251DB&thid=OIP.1-TjsXvtH98kEmCzldqcZQHaDe&mediaurl=https%3a%2f%2fwater-waste.gr%2fsite%2fwp-content%2fuploads%2f2020%2f09%2fREC.png&cdnurl=https%3a%2f%2fth.bing.com%2fth%2fid%2fR.d7e4e3b17bed1fdf241260b395da9c65%3frik%3d21GCpy7G4cv0tg%26pid%3dImgRaw%26r%3d0&exph=1371&expw=2917&q=%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%cf%85%ce%ba%ce%bb%cf%89%cf%83%ce%b7&simid=608041656451148008&FORM=IRPRST&ck=A22A9BB13D335D286EAE1FDAAC3EFC87&selectedIndex=0&itb=0

και στη συνέχεια έγινε τροφοδότηση της συζήτησης  γύρω από το θέμα της κάθε μιας. Η συζήτηση έγινε σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης. Μετά την προβολή των φωτογραφιών οι μαθητές παροτρύνθηκαν, ώστε να παρατηρήσουν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω τους στη γειτονιά που μένουν διαπιστώνοντας ότι σε αρκετά σημεία συναντούν πεταμένα σκουπίδια κάτω. Επιπλέον, έμαθαν να αναγνωρίζουν το σήμα της ανακύκλωσης και η συζήτηση κατέληξε ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

Εργαστήριο 2

Είδαμε ένα επεισόδιο https://www.youtube.com/watch?v=e9TlkK_dJdU της Peppa που κάνει ανακύκλωση και ύστερα ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες να φέρουν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων. Η κάθε ομάδα συγκέντρωσε στον χώρο τις συσκευασίες των προϊόντων που έφεραν από το σπίτι τα μέλη της και στη συνέχεια με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τα χώρισε σε ομάδες. Οι μαθητές στη φάση αυτή έμαθαν να γράφουν και να διαβάζουν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί». Οι μαθητές σε κάθε ομάδα μπορούν να διαπιστώσουν τη διαφορά ανάμεσα στα υλικά που έχουν συγκεντρώσει, ποια είναι ποιο σκληρά ή πιο μαλακά. Αφού τα διαχώρισαν ανάλογα με το υλικό κατασκευής και βρήκαν που βρίσκεται το σήμα της ανακύκλωσης πάνω σε κάθε συσκευασία τότε τα έβαλαν στο αντίστοιχο στεφάνι.

diachorismoς 1

Γνωρίσαμε μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο τον Πέρι, το Περιβάλλον https://www.youtube.com/watch?v=0hr9cOUKfGY , και την Άννα την Ανακύκλωση https://www.youtube.com/watch?v=hBYwXL-vAz4

Εργαστήριο 3

Το εργαστήριο ξεκίνησε με την παρουσίαση του ρομπότ. Εφόσον στο προηγούμενο εργαστήριο η συζήτηση είχε καταλήξει στην αξιοποίηση των ρομπότ για τη συλλογή και διαλογή των απορριμμάτων ξεκινήσαμε το μάθημα λέγοντας: «Ζητήσατε ένα ρομπότ για τα απορρίμματα και σας το έφερα!» Είδαμε τα κουμπιά και πώς λειτουργεί και φτιάξαμε μία πίστα αξιοποιώντας το επιτραπέζιο της ανακύκλωσης της τάξης μας, το οποίο αποτελείται από καρτέλες απορριμμάτων και χαρτονένιους κάδους ανακύκλωσης. Στο πρώτο στάδιο, η διαδρομή ήταν το ρομπότ να φτάσει σε ένα προϊόν και στη συνέχεια το κάθε παιδί εξηγούσε από τι υλικό είναι φτιαγμένο και το πετούσε στον αντίστοιχο κάδο ανακύκλωσης.

 

Εργαστήριο 4

Σε αυτό το στάδιο η διαδρομή γίνεται πιο δύσκολη και το ρομπότ καλείται να φτάσει στο προϊόν ανακύκλωσης να το πάρει μαζί και να κάνει και άλλη διαδρομή για να φτάσει στον κάδο. Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα μέσα από αυτό το εργαστήριο να δουν λειτουργίες του ρομπότ όπως το όπισθεν και την αναστροφή και τους εντυπωσίασε η πολύ-λειτουργικότητα της μέλισσας και στο τέλος είχαν την ευκαιρία να αποτυπώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στο παρακάτω φύλλο εργασίας.

20250317 100758 1           20250321 150630 1

Εργαστήριο 5

Παρακολουθήσαμε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=Uk0EWAobGTI&t=3s «Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης», της χαρτοσακούλας που συναντά στη χωματερή ένα γυάλινο βαζάκι, ένα μεταλλικό κουτί και ένα πλαστικό μπουκάλι και όλοι μαζί καταφέρνουν να μπουν σε έναν μπλε κάδο και να φτάσουν στο εργοστάσιο ανακύκλωσης. Στο τέλος του βίντεο συζητήσαμε για τα ανακυκλώσιμα υλικά τα ζωγραφίσαμε και χαράξαμε τη πορεία που έκαναν για να φτάσουν στον μπλε κάδο σε ένα λαβύρινθο- φύλλο εργασίας. Στο ολοήμερο διαβάσαμε επιπλέον το παράπονο της Λήδας της εφημερίδας. https://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/05/blog-post_28.html

 

Εργαστήριο 6

Διαβάσαμε την ιστορία <<Ο Μπεν η Μου και τα σκουπίδια>> και ζωγραφίσαμε τον  περιποιημένο κήπο που είχε ο κύριος Μπεν και το κουτί του φυσικού λιπάσματος που έφτιαχνε από φλούδες και φύλλα.

Γράψαμε τη λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ με καπάκια από εμφιαλωμένα νερά της τάξης μας που η μέλισσα μάζεψε με τη βοήθεια των παιδιών και στο ολοήμερο τμήμα φτιάξαμε από καπάκια την ημερομηνία της ελληνικής επανάστασης.

anak 1

20250318 122852 1

20250319 152528 1

Το εργαστήριο έκλεισε με την μουσική της χορωδίας του Σπύρου Λάμπρου στο τραγούδι ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ https://www.youtube.com/watch?v=_aMVpHaUx7c&t=4s