Ενημερωτική Συνάντηση με τον Σχολικό Ψυχολόγο του Δ. Διονύσου

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 09-02-2023

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Άνοιξης οργανώνουν ενημερωτική συνάντηση με τον Σχολικό Ψυχολόγο του Δήμου Διονύσου, κ. Λάσδα. 327374114 874088673809364 5083638739267700679 n

Ήρθε ο Χειμώνας !!!

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023, Χειμώνας | , στις 17-01-2023

Πέρασαν οι γιορτές και βρισκόμαστε στο 2ο παιδάκι του Χειμώνα !!!

Αρχίσαμε την προσέγγιση του θέματος με παιχνίδια, τραγούδια και κατασκευές που μας άρεσαν πολύ πολύ !!!

Ακούσαμε και μάθαμε  “Το τραγούδι του Χειμώνα”, με αφορμή το οποίο κάναμε επανάληψη τα φωνήεντα και παίξαμε παιχνίδι !

Ακούσαμε και το “Τραγούδι του Χειμώνα”  Μουσική: Ευριπίδης Ζεμενίδης.
Στίχοι: Γιώργος Μυζάλης, ερμηνεία Διούσης Σαββόπουλος, 
το οποίο εικονογραφήσαμε!

Παίξαμε με τους αριθμούς ομαδικά με χιονάνθρωπους και δίσκους ντε μακιγιάζ!

Κερδίζει όποιος καλύψει πιο γρήγορα την κοιλίτσα του Χιονάνθρωπού του !

Παίξαμε με τη φωνούλα “Χ” όπως Χειμώνας που ενώθηκε με τα φωνήεντα και φτιάξαμε χιονανθρωπάκια από

  • Χα
  • Χε
  • Χο

Διαβάσαμε το παραμύθι το Φεγγάρι του Γενάρη μοιάζει με μαργαριτάρι και κατασκευάστηκε ομαδική εργασία!

Κατασκευάσαμε χιονανθρωπάκια με τα ονόματά μας και με την νέα χρονιά που στόλισαν την είσοδο και τις τάξεις μας !!!

(Φωτό)

Συνθέσαμε τις φωνούλες για να δημιουργήσουμε τη λέξη “Χειμώνας”

IMG 1787

Φτιάξαμε χιονανθρώπους όπου βρήκαμε και γράψαμε λέξεις σύνθετες με τη λέξη “Χιόνι” και στολίσαμε την πόρτα μας !

 

Κόψαμε Χιονονιφάδες και στολίσαμε τον Ολαφ στην άλλη πόρτα μας !

325342316 3444481262475238 5906344629027078091 n

Φτιάξαμε “Παγωμένο τοπίο” με αλουμινόχαρτο

325550614 1236771497278359 7321967109729843542 n

αλλά και με άλλα υλικά

322839521 8913262375380826 8487379681086284188 n

και το πουλάκι του Χειμώνα σε ομαδική εργασία

325313115 526881869508585 2468363489862292040 n

και συνθέσαμε πίνακα ζωγραφικής με το όνομα του μήνα

327426659 745795250311025 4627463611124473205 n

Φτιάξαμε τεχνητό χιόνι με σόδα

Και παίξαμε και μπάσκετ με τον Χιονάνθρωπο

327400142 2397828873704394 8535727677553857041 n

Μιλήσαμε και για τα ζώα που πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη και τα βάλαμε στις φωλίτσες τους!

325912872 1231820087219048 827341334101883829 n

Δραματοποιήσαμε το παραμύθι ” Η Χρυσομαλλούσα” προσεγγίζοντας τις έννοιες μικρό-μεγάλο-μεσαίο

Μάθαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Θα πάω για αρκούδες” , όπου τα παιδιά μαθαίνουν χωροχρονικές έννοιες προσπαθώντας να περάσουν από κάθε συνθήκη και να φτάσουν στη φωλιά της αρκούδας!

Και το τραγούδι

 

Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά ” Ο σκαντζοχοιρος”

Ακούσαμε και μάθαμε τραγουδάκια

 

Ακούσαμε το τραγούδι “Αρκούδα Καφέ

Κατασκευάσαμε και σκαντζόχοιρους

Πέφτει και το σαλιγκάρι σε Χειμερία νάρκη και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σαλιγκάρι του Matisse

ενώ προσεγγίσαμε και τα ζώα τους πόλους, συνδέοντας το θέμα και με το εργαστήρι μας “Stem και η Γη Γυρίζει …”

και διαχωρίζοντας τα σε αυτά που ζουν στην Αρκτική και στην Ανταρκτική.

Ενώ πολλά ήταν και τα παιχνιδοτράγουδά μας !!!!

Κάναμε και πιγκουινοδρομίες και γελάσαμε πολύυυυυυ!!!!

2 1

Με αφορμή τις θεματικές για τη Χειμερία Νάρκη (καφέ αρκούδα-απειλούμενο/προστατευόμενο ζώο) και τα Πολικά ζώα (φώκιες που ζουν στον Πόλο και στην Ελλάδα υπο εξαφάνιση), αναδύθηκε απο τα παιδιά το ενδιαφέρον για τις θαλάσσιες Χελώνες.

Ένας μαθητής μας έφερε ένα ενδιαφέρον βιβλίο
SAM 2297
και έτσι ξεκινήσαμε να αναζητούμε πληροφορίες και να μαθαίνουμε για τη ζωή της θαλάσσιας Χελώνας…
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο
και συγκεντρώσαμε πληροφορίες.
Ευαισθητοποιημένοι για τα εμπόδια και τους κινδύνους που συναντά η Χελώνα Καρέτα Καρέτα τόσο στη στεριά (άμμο) όσο και στη θάλασσα δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία
SAM 2266
Ώρα για παιχνίδι…προγραμματισμού!!!
με τη βοήθεια της καλής μας μελισσούλας βοηθήσαμε τα χελωνάκια να φτάσουν στη θάλασσα
SAM 2261
Τέλος, ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε, μας έκανε εντύπωση, μάθαμε ή θέλουμε να μοιραστούμε…
SAM 2277

Κοπή Βασιλόπιτας στο 1ο ΝΓ Άνοιξης !!!

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023, Χριστούγεννα | , στις 17-01-2023

IMG 1856

Και η νέα χρονιά ήρθε και ευχόμαστε σε όλους από καρδιάς να είναι Καλή και Ευλογημένη !!!

Ο Σύλλογος Γονέων του ΝΓ μας φρόντισε και κόψαμε την πίτα μας !!!

Ήρθαν τα κομμάτια ατομικά και συσκευασμένα για κάθε παιδάκι και εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα τραβήξουμε κλήρο για να δούμε ποιος θα είναι ο τυχερός !!!

Όλα άψογα οργανωμένα από τον Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου μας !

Τα τυχερά παιδάκια πήραν από μια υπέροχη υδρόγειο σφαίρα, προσφορά του Συλλόγου και αυτά !!!

Ο Σύλλογος Γονέων είχε φροντίσει και έφερε πίτα και για το εκπαιδευτικό προσωπικό!

Ευχαριστούμε από καρδιάς !!!

 

Συμμετοχή του σχολείου μας στον διαγωνισμό “Εχω δικαίωμα …”

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Σχολ. Έτος 2022 - 2023 | , στις 11-01-2023

Το σχολείο μας πήρε μέρος στον διαγωνισμό που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής με τίτλο “Έχω δικαίωμα …” δημιουργώντας την παρακάτω αφίσα.

IMG 1778

Η αφίσα μας στάλθηκε στη διεύθυνση και λάβαμε βραβείο συμμετοχής, ενώ κοσμεί κι έναν από τους διαδρόμους του κτηρίου !!!

 

Καλά Χριστούγεννα !!!

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 24-12-2022

Καλά Χριστούγεννα !!!

1ου Νηπιαγωγείου Άνοιξης

Bazaar Συλλόγου Γονέων και όλα ήταν υπέροχα !!!

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 18-12-2022

Ο σύλλογος Γονέων του Νηπιαγωγείου μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο του 2ου ΝΓ Άνοιξης οργάνωσαν ένα υπέροχο bazaar με δώρα, εκπλήξεις, Αη Βασίλη αλλά και λαχειοφόρο αγορά και face painting.

Οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συνέβαλαν τόσο στη δημιουργία κατασκευών προς πώληση, αλλά και στην αγορά ειδών και λαχνών.

Τα έσοδα θα διατεθούν για να καλυφθούν ανάγκες της σχολικής μας μονάδας.

Ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη χριστουγεννιάτικη Κυριακή που περάσαμε !

Ήταν όλα πολύ πολύ όμορφα !!!

Συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν σε αυτό !!!

 

325417026 1250363895546612 177801603280226548 n

Πρώτη μας έξοδος και Πήγαμε θέατρο !!!

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023 | , στις 14-12-2022

319546125 1238533383393271 5661442868759610825 n
Η πρώτη μας έξοδος μετά από 2 χρόνια και η πρώτη μας για φέτος !!!
Παρακολουθήσαμε τα Χριστούγεννα του Σκρουτζ με τον Τάκη Παπαματθαίου στο θέατρο Ideal και πολύ μας άρεσε !!!
Πήραμε το μήνυμά μας και ευχόμαστε το μήνυμα της Γέννησης του Χριστού να φωτίσει τις καρδιές όλων μας πριν είναι πολύ αργά!!!
319546125 1238533383393271 5661442868759610825 n
319137484 669190857985264 1786119924754474980 n
319705642 1471768683318013 943548368303765477 n 319193422 896323248472680 1774580181643215159 n 319174232 940606213571323 703371351902565293 n 319094467 716394856336931 8022900265401742745 n 318468511 566284035338514 5211523450804181981 n 318807542 549353037091423 6907677764784162804 n

3 Δεκεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023 | , στις 04-12-2022

3 Δεκεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και στο σχολείο μας έγινε η σχετική προσέγγιση μέσα από το βιβλίο ” Η Αργυρώ γελάει” συνδυάζοντάς το με τα δικαιώματα των παιδιών.

Ακολούθησε προβληματισμός, συζήτηση και τα παιδιά έφτιαξαν και μια σχετική ομαδική εργασιούλα

SAM 1898

SAM 1900

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Νερο … εξερευνητές”

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Οικολογικά Σχολεία, Σχολ. Έτος 2022 - 2023, Φροντίζω το Περιβάλλον | , στις 30-11-2022

IMG 1506

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Νερο … εξερευνητές”

Θεματικός Κύκλος : “Φροντίζω το Περιβάλλον”

 

Σύνδεση με Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης :

“7 λέξεις για τα 7 παιδιά της φύσης: μαθαίνω, νοιάζομαι, προστατεύω, σέβομαι, ενεργώ, αγκαλιάζω, αγαπώ”

 

Το βιωματικό πρόγραμμα «Οι Νερο….εξερευνητές!» αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, καθώς και τους βασικούς κανόνες για τη σωστή διαχείρισή του.

Απώτερος στόχος είναι να εισάγουμε τους/τις μαθητές/τριες σε μια από τις θεματικές των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και να τους ευαισθητοποιήσουμε με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς Πολίτες του Αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030. Συγκεκριμένα συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 6 της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Οι βασικές δεξιότητες που αναμένεται να καλλιεργηθούν και να αναπτύξουν τα παιδιά είναι οι ακόλουθες:

  • Δεξιότητες Μάθησης: Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
  • Δεξιότητες Ζωής: Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Ψηφιακός γραμματισμός
  • Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, κριτική σκέψη

 

Ξεκινήσαμε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων κάνοντας τη σύνδεση με όσα είχαμε κάνει τις προηγούμενες ημέρες για το Περιβάλλον και τη δράση μας για την Σκυταλοδρομία για την Κλιματική Αλλαγή. Θυμηθήκαμε ότι ένα από τα παιδιά της φύσης ήταν τα ποτάμια και η θάλασσα.

Παρωθήσαμε τα παιδιά να εντοπίσουν πού μπορούν να βρουν νερό γύρω τους και τα καταγράψαμε.

317600992 1337602516990952 5566881152003529206 n

Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να εντοπίσουν πού έχουμε νερό στο σχολείο μας και με τη φωτογραφική μηχανή να τραβήξουν φωτογραφίες

317388419 1580214629091151 2760245996683382506 n

 

Είδαμε τις φωτογραφίες στην οθόνη της τάξης και τις σχολιάσαμε.

Έπειτα κάθε παιδί ζωγράφισε το νερό.

Σε επόμενη ημέρα αναρωτηθήκαμε από πού έρχεται το νερό!

Τα παιδιά διατύπωσαν τις απόψεις τους. Τα περσινά παιδάκια θυμόντουσαν αρκετά.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Ιστορία του Νερού”

Δραματοποιήσαμε την ιστορία που ουσιαστικά είναι ο κύκλος του νερού

Παρακολουθήσαμε βίντεο με την ιστορία του νερού

Πραγματοποιήθηκε και πείραμα

Ακούσαμε κι ένα σχετικό τραγουδάκι

Έπειτα τα παιδιά αφού ένα ένα περιέγραψε τον κύκλο του νερού, τον έφτιαξε σε φύλλο εργασίας (πηγή: Τάνια Μάνεση) ατομικό

317338807 1600094810408026 765761083814573246 n

ενώ κάναμε και ομαδική εργασία

SAM 1761

Κατασκευάστηκαν και ομπρελίτσες με φίλτρα του καφέ

SAM 1863

Κάναμε και μια όμορφη εργασία, όπου η βροχούλα φτιάχτηκε με σύριγγα

SAM 1824

Πραγματοποιήθηκε πείραμα και για τη Διαλυτότητα

Παρατηρήσαμε και τον πίνακα του Magritte και τα παιδιά φαντάστηκαν και ζωγράφισαν τι μπορεί να πέφτει από τον ουρανό αναπτύσσοντας την φαντασία τους.

Διαβάσαμε το βιβλίο του Eric Carle . Δημιουργήθηκε και μια ομαδική εργασία με το τι φαντάζονται τα παιδιά ότι μπορεί να είναι ένα συννεφάκι!

Σε επόμενο εργαστήρι αναρωτηθήκαμε για το πού χρησιμοποιούμε το νερό, ακολούθησε κατάλληλο εποπτικό υλικό και τα παιδιά συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας, το οποίο στη συνέχεια το παρουσίασαν στην ολομέλεια.

 

Τί θα κάνουμε, όμως αν το νερό τελειώσει;

– Σε κάποιες  χώρες το νερό είναι λίγο, είπε ένας μαθητής!

Μάθαμε , λοιπόν, για το πρόβλημα της λειψυδρίας και τα παιδιά σκέφτηκαν τι μπορούμε να κάνουμε για να μην σπαταλάμε νερό !

Είπαν πολλές ωραίες ιδέες και προστέθηκαν και άλλες ακόμη που συνδέονται με την καθημερινή μας ζωή.

Εκτός όμως, από τη λειψυδρία, ένα ακόμη πρόβλημα είναι η μόλυνση του νερού!

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ,  ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν πώς μολύνεται ο υδροφόρος ορίζοντας.

Για να γίνει ακόμη πιο κατανοητό πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα.

Γεμίσαμε δύο διάφανα ποτηράκια με νερό.

Στο ένα βάλαμε κόκκινη τέμπερα και είπαμε ότι θα αποτελεί τα απόβλητα ενός εργοστασίου που πέφτουν σε ένα ποτάμι.

Σε κάθε ποτήρι βάλαμε σέλερι, ένα νόστιμο λαχανικό.

Τα παιδιά παρατήρησαν και διατύπωσαν τις υποθέσεις τους σχετικά με το τι πρόκειται να συμβεί σε κάθε περίπτωση.

Σχεδόν όλα υπέθεσαν ότι το λαχανικό θα ξεραθεί και την υπόθεσή τους την διατύπωσαν σε ένα φύλλο εργασίας.

Επιστρέφοντας από το διάλειμμα ανοίξαμε το σέλερι και είδαμε ότι εσωτερικά το σέλερι στο καθαρό νερό είχε ένα ωραίο λαχανί χρώμα και δεν είχε ξεραθεί, όπως νόμιζαν τα παιδιά.

Στο σέλερι, όμως, που ποτίστηκε με το “μολυσμένο” νερό εσωτερικά είδαμε ότι είχε γίνει κόκκινο.

Πραγματικά η έκπληξη στα μάτια των παιδιών ήταν πολύ μεγάλη !!!

Φαντάζεστε τι κίνδυνοι υπάρχουν, όταν οι τροφές μας ποτίζονται με νερό μολυσμένο!!!

Τα παιδιά κατέγραψαν το συμπέρασμα από το πείραμα.

 

Καταλήξαμε στο πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε για να είναι το νερό μας καθαρό.

Προσδιορίσαμε τα προβλήματα και αναζητήσαμε λύσεις!

316751203 1185163745715293 6936992881658522157 n 1

και τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας, όπου ζωγράφισαν πώς θα ήταν η ζωή χωρίς νερό

και τι θα μπορούσαν να κάνουν για να μην συμβεί αυτό!

317264326 805769020490647 6013921211165077949 n

Διαβάσαμε το βιβλίο του Eric Carle

deka papakia

που ασχολείται με τη μόλυνση του νερού και γνωρίσαμε την τεχνική του συγγραφέα στην εικονογράφηση των βιβλίων.

Τα παιδιά απέδωσαν την εικόνα που τους άρεσε πιο πολύ!

SAM 1835

Παίξαμε με τη φωνούλα Ν,ν , όπως νερό.

Βρήκαμε λέξεις από Ν.

Παίξαμε με λέξεις σύνθετες με πρώτο συνθετικό τη λέξη νερό.

Προγραμματίσαμε τη bee bot μας να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή, προκειμένου να σχηματίσει τη λέξη “Νερό” και κάναμε ρομποτική.

SAM 1785

Βρήκαμε και ένα σύνθημα για να φτιάξουμε την αφίσα μας!!!!

 

316808517 1185085632437787 3272489108135116418 n

Η Αφίσα μας

Τέλος, χρωματίσαμε ένα φυλλάδιο όπου γράψαμε το μήνυμά μας για την εξοικονόμηση του νερού, το οποίο τα παιδιά το πήραν σπίτι τους, προκειμένου να γίνει διάχυση των αποτελεσμάτων.(πηγή: pinterest).

Το πρόγραμμα έκλεισε με αξιολόγηση μέσα από ψηφιακά παιχνίδια με ερωταπαντήσεις,

ένα φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά έφτιαξαν μόνα τους τον κύκλο του νερού,

αλλά και επέλεξαν τις σωστές συμπεριφορές σε κλειστό φύλλο εργασίας.

 

 

 

 

 

 

 

Πιστοποίηση για τη συμμετοχή μας στην παγκόσμια δράση “Running out of time”- Σκυταλοδρομία για την Κλιματική Αλλαγή.

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 30-11-2022

Μετά τις συγχαρητήριες ευχές της κ. Βορύλλα, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής λάβαμε και την Πιστοποίησή μας για τη συμμετοχή μας στην παγκόσμια δράση “Running out of time”- Σκυταλοδρομία για την Κλιματική Αλλαγή.



Λήψη αρχείου

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση