Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Άνοιξης οργανώνουν ενημερωτική συνάντηση με τον Σχολικό Ψυχολόγο του Δήμου Διονύσου, κ. Λάσδα. 
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 09-02-2023
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023, Χειμώνας | , στις 17-01-2023
Πέρασαν οι γιορτές και βρισκόμαστε στο 2ο παιδάκι του Χειμώνα !!!
Αρχίσαμε την προσέγγιση του θέματος με παιχνίδια, τραγούδια και κατασκευές που μας άρεσαν πολύ πολύ !!!
Ακούσαμε και μάθαμε “Το τραγούδι του Χειμώνα”, με αφορμή το οποίο κάναμε επανάληψη τα φωνήεντα και παίξαμε παιχνίδι !
Ακούσαμε και το “Τραγούδι του Χειμώνα” Μουσική: Ευριπίδης Ζεμενίδης.
Στίχοι: Γιώργος Μυζάλης, ερμηνεία Διούσης Σαββόπουλος, το οποίο εικονογραφήσαμε!
Παίξαμε με τους αριθμούς ομαδικά με χιονάνθρωπους και δίσκους ντε μακιγιάζ!
Κερδίζει όποιος καλύψει πιο γρήγορα την κοιλίτσα του Χιονάνθρωπού του !
Παίξαμε με τη φωνούλα “Χ” όπως Χειμώνας που ενώθηκε με τα φωνήεντα και φτιάξαμε χιονανθρωπάκια από
- Χα
- Χε
- Χο
Διαβάσαμε το παραμύθι το Φεγγάρι του Γενάρη μοιάζει με μαργαριτάρι και κατασκευάστηκε ομαδική εργασία!
Κατασκευάσαμε χιονανθρωπάκια με τα ονόματά μας και με την νέα χρονιά που στόλισαν την είσοδο και τις τάξεις μας !!!
(Φωτό)
Συνθέσαμε τις φωνούλες για να δημιουργήσουμε τη λέξη “Χειμώνας”
Φτιάξαμε χιονανθρώπους όπου βρήκαμε και γράψαμε λέξεις σύνθετες με τη λέξη “Χιόνι” και στολίσαμε την πόρτα μας !
Κόψαμε Χιονονιφάδες και στολίσαμε τον Ολαφ στην άλλη πόρτα μας !
Φτιάξαμε “Παγωμένο τοπίο” με αλουμινόχαρτο
αλλά και με άλλα υλικά
και το πουλάκι του Χειμώνα σε ομαδική εργασία
και συνθέσαμε πίνακα ζωγραφικής με το όνομα του μήνα
Φτιάξαμε τεχνητό χιόνι με σόδα
Και παίξαμε και μπάσκετ με τον Χιονάνθρωπο
Μιλήσαμε και για τα ζώα που πέφτουν σε Χειμερία Νάρκη και τα βάλαμε στις φωλίτσες τους!
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι ” Η Χρυσομαλλούσα” προσεγγίζοντας τις έννοιες μικρό-μεγάλο-μεσαίο
Μάθαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Θα πάω για αρκούδες” , όπου τα παιδιά μαθαίνουν χωροχρονικές έννοιες προσπαθώντας να περάσουν από κάθε συνθήκη και να φτάσουν στη φωλιά της αρκούδας!
Και το τραγούδι
Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά ” Ο σκαντζοχοιρος”
Ακούσαμε και μάθαμε τραγουδάκια
Ακούσαμε το τραγούδι “Αρκούδα Καφέ”
Κατασκευάσαμε και σκαντζόχοιρους
Πέφτει και το σαλιγκάρι σε Χειμερία νάρκη και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σαλιγκάρι του Matisse
ενώ προσεγγίσαμε και τα ζώα τους πόλους, συνδέοντας το θέμα και με το εργαστήρι μας “Stem και η Γη Γυρίζει …”
και διαχωρίζοντας τα σε αυτά που ζουν στην Αρκτική και στην Ανταρκτική.
Ενώ πολλά ήταν και τα παιχνιδοτράγουδά μας !!!!
Κάναμε και πιγκουινοδρομίες και γελάσαμε πολύυυυυυ!!!!
Με αφορμή τις θεματικές για τη Χειμερία Νάρκη (καφέ αρκούδα-απειλούμενο/προστατευόμενο ζώο) και τα Πολικά ζώα (φώκιες που ζουν στον Πόλο και στην Ελλάδα υπο εξαφάνιση), αναδύθηκε απο τα παιδιά το ενδιαφέρον για τις θαλάσσιες Χελώνες.
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023, Χριστούγεννα | , στις 17-01-2023

Και η νέα χρονιά ήρθε και ευχόμαστε σε όλους από καρδιάς να είναι Καλή και Ευλογημένη !!!
Ο Σύλλογος Γονέων του ΝΓ μας φρόντισε και κόψαμε την πίτα μας !!!
Ήρθαν τα κομμάτια ατομικά και συσκευασμένα για κάθε παιδάκι και εξηγήσαμε στα παιδιά ότι θα τραβήξουμε κλήρο για να δούμε ποιος θα είναι ο τυχερός !!!
Όλα άψογα οργανωμένα από τον Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου μας !
Τα τυχερά παιδάκια πήραν από μια υπέροχη υδρόγειο σφαίρα, προσφορά του Συλλόγου και αυτά !!!
Ο Σύλλογος Γονέων είχε φροντίσει και έφερε πίτα και για το εκπαιδευτικό προσωπικό!
Ευχαριστούμε από καρδιάς !!!
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Σχολ. Έτος 2022 - 2023 | , στις 11-01-2023
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 24-12-2022
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 18-12-2022
Ο σύλλογος Γονέων του Νηπιαγωγείου μας σε συνεργασία με τον Σύλλογο του 2ου ΝΓ Άνοιξης οργάνωσαν ένα υπέροχο bazaar με δώρα, εκπλήξεις, Αη Βασίλη αλλά και λαχειοφόρο αγορά και face painting.
Οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συνέβαλαν τόσο στη δημιουργία κατασκευών προς πώληση, αλλά και στην αγορά ειδών και λαχνών.
Τα έσοδα θα διατεθούν για να καλυφθούν ανάγκες της σχολικής μας μονάδας.
Ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη χριστουγεννιάτικη Κυριακή που περάσαμε !
Ήταν όλα πολύ πολύ όμορφα !!!
Συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν σε αυτό !!!
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023 | , στις 14-12-2022

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχολ. Έτος 2022 - 2023 | , στις 04-12-2022
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Οικολογικά Σχολεία, Σχολ. Έτος 2022 - 2023, Φροντίζω το Περιβάλλον | , στις 30-11-2022

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Νερο … εξερευνητές”
Θεματικός Κύκλος : “Φροντίζω το Περιβάλλον”
Σύνδεση με Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης :
“7 λέξεις για τα 7 παιδιά της φύσης: μαθαίνω, νοιάζομαι, προστατεύω, σέβομαι, ενεργώ, αγκαλιάζω, αγαπώ”
Το βιωματικό πρόγραμμα «Οι Νερο….εξερευνητές!» αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, καθώς και τους βασικούς κανόνες για τη σωστή διαχείρισή του.
Απώτερος στόχος είναι να εισάγουμε τους/τις μαθητές/τριες σε μια από τις θεματικές των Παγκόσμιων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και να τους ευαισθητοποιήσουμε με όραμα να διαμορφώσουμε τους ενεργούς Πολίτες του Αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας μέχρι το 2030. Συγκεκριμένα συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 6 της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Οι βασικές δεξιότητες που αναμένεται να καλλιεργηθούν και να αναπτύξουν τα παιδιά είναι οι ακόλουθες:
- Δεξιότητες Μάθησης: Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
- Δεξιότητες Ζωής: Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Ψηφιακός γραμματισμός
- Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, κριτική σκέψη
Ξεκινήσαμε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων κάνοντας τη σύνδεση με όσα είχαμε κάνει τις προηγούμενες ημέρες για το Περιβάλλον και τη δράση μας για την Σκυταλοδρομία για την Κλιματική Αλλαγή. Θυμηθήκαμε ότι ένα από τα παιδιά της φύσης ήταν τα ποτάμια και η θάλασσα.
Παρωθήσαμε τα παιδιά να εντοπίσουν πού μπορούν να βρουν νερό γύρω τους και τα καταγράψαμε.
Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να εντοπίσουν πού έχουμε νερό στο σχολείο μας και με τη φωτογραφική μηχανή να τραβήξουν φωτογραφίες
Είδαμε τις φωτογραφίες στην οθόνη της τάξης και τις σχολιάσαμε.
Έπειτα κάθε παιδί ζωγράφισε το νερό.
Σε επόμενη ημέρα αναρωτηθήκαμε από πού έρχεται το νερό!
Τα παιδιά διατύπωσαν τις απόψεις τους. Τα περσινά παιδάκια θυμόντουσαν αρκετά.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Ιστορία του Νερού”
Δραματοποιήσαμε την ιστορία που ουσιαστικά είναι ο κύκλος του νερού
Παρακολουθήσαμε βίντεο με την ιστορία του νερού
Πραγματοποιήθηκε και πείραμα
Ακούσαμε κι ένα σχετικό τραγουδάκι
Έπειτα τα παιδιά αφού ένα ένα περιέγραψε τον κύκλο του νερού, τον έφτιαξε σε φύλλο εργασίας (πηγή: Τάνια Μάνεση) ατομικό
ενώ κάναμε και ομαδική εργασία
Κατασκευάστηκαν και ομπρελίτσες με φίλτρα του καφέ
Κάναμε και μια όμορφη εργασία, όπου η βροχούλα φτιάχτηκε με σύριγγα
Πραγματοποιήθηκε πείραμα και για τη Διαλυτότητα
Παρατηρήσαμε και τον πίνακα του Magritte και τα παιδιά φαντάστηκαν και ζωγράφισαν τι μπορεί να πέφτει από τον ουρανό αναπτύσσοντας την φαντασία τους.
Διαβάσαμε το βιβλίο του Eric Carle . Δημιουργήθηκε και μια ομαδική εργασία με το τι φαντάζονται τα παιδιά ότι μπορεί να είναι ένα συννεφάκι!
Σε επόμενο εργαστήρι αναρωτηθήκαμε για το πού χρησιμοποιούμε το νερό, ακολούθησε κατάλληλο εποπτικό υλικό και τα παιδιά συμπλήρωσαν σχετικό φύλλο εργασίας, το οποίο στη συνέχεια το παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Τί θα κάνουμε, όμως αν το νερό τελειώσει;
– Σε κάποιες χώρες το νερό είναι λίγο, είπε ένας μαθητής!
Μάθαμε , λοιπόν, για το πρόβλημα της λειψυδρίας και τα παιδιά σκέφτηκαν τι μπορούμε να κάνουμε για να μην σπαταλάμε νερό !
Είπαν πολλές ωραίες ιδέες και προστέθηκαν και άλλες ακόμη που συνδέονται με την καθημερινή μας ζωή.
Εκτός όμως, από τη λειψυδρία, ένα ακόμη πρόβλημα είναι η μόλυνση του νερού!
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, τα οποία μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν πώς μολύνεται ο υδροφόρος ορίζοντας.
Για να γίνει ακόμη πιο κατανοητό πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα.
Γεμίσαμε δύο διάφανα ποτηράκια με νερό.
Στο ένα βάλαμε κόκκινη τέμπερα και είπαμε ότι θα αποτελεί τα απόβλητα ενός εργοστασίου που πέφτουν σε ένα ποτάμι.
Σε κάθε ποτήρι βάλαμε σέλερι, ένα νόστιμο λαχανικό.
Τα παιδιά παρατήρησαν και διατύπωσαν τις υποθέσεις τους σχετικά με το τι πρόκειται να συμβεί σε κάθε περίπτωση.
Σχεδόν όλα υπέθεσαν ότι το λαχανικό θα ξεραθεί και την υπόθεσή τους την διατύπωσαν σε ένα φύλλο εργασίας.
Επιστρέφοντας από το διάλειμμα ανοίξαμε το σέλερι και είδαμε ότι εσωτερικά το σέλερι στο καθαρό νερό είχε ένα ωραίο λαχανί χρώμα και δεν είχε ξεραθεί, όπως νόμιζαν τα παιδιά.
Στο σέλερι, όμως, που ποτίστηκε με το “μολυσμένο” νερό εσωτερικά είδαμε ότι είχε γίνει κόκκινο.
Πραγματικά η έκπληξη στα μάτια των παιδιών ήταν πολύ μεγάλη !!!
Φαντάζεστε τι κίνδυνοι υπάρχουν, όταν οι τροφές μας ποτίζονται με νερό μολυσμένο!!!
Τα παιδιά κατέγραψαν το συμπέρασμα από το πείραμα.
Καταλήξαμε στο πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε για να είναι το νερό μας καθαρό.
Προσδιορίσαμε τα προβλήματα και αναζητήσαμε λύσεις!
και τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας, όπου ζωγράφισαν πώς θα ήταν η ζωή χωρίς νερό
και τι θα μπορούσαν να κάνουν για να μην συμβεί αυτό!
Διαβάσαμε το βιβλίο του Eric Carle
που ασχολείται με τη μόλυνση του νερού και γνωρίσαμε την τεχνική του συγγραφέα στην εικονογράφηση των βιβλίων.
Τα παιδιά απέδωσαν την εικόνα που τους άρεσε πιο πολύ!
Παίξαμε με τη φωνούλα Ν,ν , όπως νερό.
Βρήκαμε λέξεις από Ν.
Παίξαμε με λέξεις σύνθετες με πρώτο συνθετικό τη λέξη νερό.
Προγραμματίσαμε τη bee bot μας να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή, προκειμένου να σχηματίσει τη λέξη “Νερό” και κάναμε ρομποτική.
Βρήκαμε και ένα σύνθημα για να φτιάξουμε την αφίσα μας!!!!
Τέλος, χρωματίσαμε ένα φυλλάδιο όπου γράψαμε το μήνυμά μας για την εξοικονόμηση του νερού, το οποίο τα παιδιά το πήραν σπίτι τους, προκειμένου να γίνει διάχυση των αποτελεσμάτων.(πηγή: pinterest).
Το πρόγραμμα έκλεισε με αξιολόγηση μέσα από ψηφιακά παιχνίδια με ερωταπαντήσεις,
ένα φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά έφτιαξαν μόνα τους τον κύκλο του νερού,
αλλά και επέλεξαν τις σωστές συμπεριφορές σε κλειστό φύλλο εργασίας.
Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 30-11-2022
Μετά τις συγχαρητήριες ευχές της κ. Βορύλλα, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής λάβαμε και την Πιστοποίησή μας για τη συμμετοχή μας στην παγκόσμια δράση “Running out of time”- Σκυταλοδρομία για την Κλιματική Αλλαγή.









































































































































