Σχέδιο Δράσης Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους : “Είμαστε μια μεγάλη παρέα, μαθαίνουμε να περνάμε ωραία!”

0

Συγγραφέας: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΝΟΙΞΗΣ | Κατηγορία Σχ. Δράσης Σχέσεις μαθητών μεταξύ τους, Σχέδια Δράσης, Σχολικό Έτος 2023 -2024 | , στις 15-02-2024

Ένα από τα σχέδια δράσης που επίσημα κατατέθηκαν για το σχολικό έτος 2023 2024 έχει τίτλο

“Είμαστε μια μεγάλη παρέα, μαθαίνουμε να περνάμε ωραία!” και αφορά τις σχέσεις των μαθητών και μαθητριών μεταξύ τους. Έχει ξεκινήσει ήδη από την αρχή της χρονιάς και θα διατρέξει όλο το σχολικό έτος.

Ξεκινήσαμε με το Συμβόλαιό μας. Πρόκειται για το σύνολο των κανόνων που συμφωνήσαμε ως ομάδα και προέκυψαν από τα ίδια τα παιδιά σταδιακά, καθώς αναδεικνύονταν προβλήματα που χαλούσαν την ημέρα μας στο σχολείο!

π.χ. Μιλάμε όλοι μαζί…Δεν ακούγεται κανείς … Τι πρέπει να κάνουμε

Λύση: Σηκώνουμε το χέρι μας για να ζητήσουμε τον λόγο.

Φτιάχτηκε, λοιπόν, ένα συμβόλαιο, το οποίο υπογράψαμε όλοι !

IMG 3669

 

Μιλήσαμε για τα γλυκά και τα πικρά λογάκια και  αφορμές υπήρξαν πολλές, καθώς ο εγωκεντρισμός είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής.

Βρήκαμε, λοιπόν, λέξούλες που όταν τις ακούμε αλλά και όταν τις λέμε γλυκαίνουν την καρδούλα μας, αλλά και λεξούλες που πικραίνουν την καρδούλα μας και φτιάξαμε το βαζάκι με τις γλυκιές έξεις και το βαζάκι με τις πικρές λέξεις.

Είδαμε εικόνες με παιδιά και ποικίλα συναισθήματα. Τα αναγνωρίσαμε και αιτιολογήσαμε από που το καταλάβαμε !!!

Αρχικά εμείναμε στο συναίσθημα της Χαράς και της Λύπης.

Μιμηθήκαμε προσωπάκια χαρούμενα και λυπημένα.

Διατυπώσαμε υποθέσεις γιατί να είναι χαρούμενο το παιδάκι και γιατί λυπημένο.

Χρησιμοποιήσαμε υλικό από τα “Βήματα για τη Ζωή”

Διερωτηθήκαμε αν μπορώ να νιώθω χαρά και λύπη και συμφωνήσαμε ότι έχω δικαίωμα να έχω όλα τα συναισθήματα!

Τι με κάνει χαρούμενο;

Τι με κάνει λυπημένο;

Αφού ολα τα παιδιά διατύπωσαν τις προσωπικές τους γνώμες, τις αποτύπωσαν σε σχετικό φύλλο εργασίας, το οποίο θα μπει στο Portfolio τους και το παρουσίασαν στη γωνιά της συζήτησης.

Καταλήξαμε ότι δεν μας κάνουν όλους τα ίδια πράγματα χαρούμενους ή λυπημένους !!!

Είμαστε μοναδικοί και διαφορετικοί και αυτό είναι υπέροχο!!

Αυτό είναι και το σύνθημά μας από την αρχή της χρονιάς !

Εξάλλου πώς θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι ήμασταν ίδιοι και μας άρεσαν τα ίδια πράγματα;

Θέλοντας να δώσουμε έμφαση στη διαφορετικότητα όχι ως εμπόδιο, αλλά ως ένα υπέροχο στοιχείο που κάνει τον κόσμο μας πιο όμορφο και δε μας εμποδίζει να είμαστε φίλοι ξεκινήσμε με τα αθλήματα που αρέσουν στον καθένα!

Είναι δυνατόν να μας αρέσει όλων το βόλλεϋ ή η κολύμβηση;

Τα παιδιά εκφράστηκαν στην ολομέλεια και στη συνέχεια αποτύπωσαν σε σχετικό φύλλο εργασίας τις προτιμήσεις τους σε τρεις τομείς:

  • στην αγαπημένη τους εποχή
  • στο αγαπημένο τους βιβλίο και
  • στην αγαπημένη τους γωνιά της τάξης

IMG 3670 IMG 3671 IMG 3672

 

Στη συνέχεια τα παρουσίασαν στην ολομέλεια !

Είμαστε διαφορετικοί, αλλά αυτό δε μας εμποδίζει να είμαστε φίλοι!!!

Με αφορμή τον μήνα Φεβρουάριο, διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη “Ο Γλεντζοφλέβαρος” και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα για τον οποίο κάθε μήνας είναι υπερήφανος !

Αλήθεια που τα καταφέρνει καλά ο καθένας και η καθεμία μας;

Είναι δυνατόν να είμαστε σε όλα καλοί;

Τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν κλείνοντας τα μάτια και με την υπόκρουση ήρεμης μουσικής σχεδίασαν στο χαρτί τους τον τομέα στον οποίο νιώθουν ότι τα καταφέρνουν καλύτερα !!!

 

IMG 3677 IMG 3676 IMG 3675

Η εργασία τους τοποθετήθηκε στον ατομικό φάκελο του κάθε παιδιού, δίνοντας μας χρήσιμη πληροφορία για την ηλικιακή φάση στην οποία βρίσκονται !!!

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση