Από τα ζώα της αυλής… στις αλυσίδες της ζωής! 🐾🔍💻
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – Εκπαίδευσης για την Αειφορία), πραγματοποιήσαμε την 4η δράση, του 2ου μήνα με θέμα «Το σχολείο μας πρασινίζει: Γνωρίζω τη φύση και φροντίζω το περιβάλλον».
Ξεκινήσαμε τη διαδρομή μας γνωρίζοντας τα οικόσιτα ζώα: μάθαμε τι τρώνε, πώς τα φροντίζουμε και τι πολύτιμα δώρα μας προσφέρουν. Στη συνέχεια, «μικρύναμε» την κάμερά μας για να παρατηρήσουμε τον μικρόκοσμο των εντόμων. Εστιάσαμε ιδιαίτερα στην εντυπωσιακή μεταμόρφωση της κάμπιας και στην ακούραστη προσφορά της μέλισσας, μαθαίνοντας πόσο καθοριστικά είναι για τη φύση μας.🐝🐛🍃
Όμως, πώς συνδέονται όλα αυτά μεταξύ τους;
Για να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί η φύση, περάσαμε στη δράση των τροφικών αλυσίδων:
Παιχνίδι με μινιατούρες: Τα παιδιά χρησιμοποίησαν ζωάκια-μινιατούρες για να αναπαραστήσουν τις τροφικές αλυσίδες. Μετακινώντας τα ζώα, είδαν στην πράξη ποιο τρώει τι και πώς κάθε πλάσμα είναι κρίκος σε μια μεγάλη, σημαντική αλυσίδα. 🦁➡️🌿
Ψηφιακή αποτύπωση: Αφού τα παιδιά έγιναν “ειδικοί” στον φυσικό κόσμο, περάσαμε στους υπολογιστές μας! Εκεί, χρησιμοποίησαν τις γνώσεις τους για να φτιάξουν τις δικές τους ψηφιακές τροφικές αλυσίδες. 🖥️✨
Στη φύση κανένας δεν είναι μόνος του, όλα τα πλάσματα συνυπάρχουν —από την πιο μικρή μέλισσα μέχρι το μεγαλύτερο ζώο— είναι απαραίτητα για την ισορροπία του πλανήτη μας. 🌍







































































































































