Τα κάλαντα μαζί με την Α’ τάξη του Δημοτικού σχολείου
Φωνούλα (Ι, ι)
Νέα χρονιά 2025
ΕΥ ΖΗΝ ” Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ. (4ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να αντιληφθούν τους πιθανούς κινδύνους και τα ατυχήματα που προκαλούνται στο δρόμο.
- Να ταξινομούν σήματα κυκλοφορίας ανάλογα με το σχήμα τους.
- Να πλουτίσουν τις δυνατότητες έκφρασής τους μέσω του αυτοσχεδιασμού και της ανάληψης ρόλου στο θεατρικό παιχνίδι.
- Να συνδυάσουν τη σημασία των χρωμάτων στα φανάρια.
- Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
1η Δραστηριότητα: Παρουσίαση εικόνων οδικών ατυχημάτων. Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για τα πιθανά αίτια.
2η Δραστηριότητα: Ταξινομούν τα σήματα κυκλοφορίας ανάλογα με το σχήμα τους.
3η Δραστηριότητα: Θεατρικό παιχνίδι με φανάρια, αυτοκίνητα και πεζούς.
Καλές γιορτές
Επίσκεψη του Άγιου Βασίλη στο Νηπιαγωγείο
Επίσκεψη του 1ου Νηπιαγωγείου Αιγίου στο πάρκο των Χριστουγέννων
Χριστούγεννα
- Τα ημερολόγιά μας με αγγελάκι.
- Οι χριστουγεννιάτικες κάρτες μας.
- Διακοσμήσαμε, με την προσωπική του πινελιά ο καθένας, τις δικές μας χριστουγεννιάτικες μπάλες για το δέντρο στο σπίτι μας!!!
- Ζωγραφική με θέμα τα Χριστούγεννα.
- Επιτραπέζιο παιχνίδι για τα Χριστούγεννα.
- Η φάτνη μας.
- Οι χαρτοπετσέτες μας για το γιορτινό τραπέζι.
- Οι χριστουγεννιάτικες μπάλες μας.
- Περιμένοντας τα Χριστούγεννα σε χιονισμένο τοπίο.
Αριθμός 5
ΕΥ-ΖΗΝ ” Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ” (3ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να μάθουν τα δικαιώματα των πεζών και των οδηγών (αυτοκινήτων και ποδηλάτων) και τις υποχρεώσεις.
- Να διατυπώνουν ερωτήματα και να αναζητούν απαντήσεις.
- Να μάθουν να φροντίζουν και να προσέχουν τον εαυτό τους στο δρόμο.
1η Δραστηριότητα: Καταγραφή κανόνων συμπεριφοράς στο δρόμο ως πεζοί και ως οδηγοί.
2η Δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας με εικόνες, όπου πρέπει τα παιδιά να διαλέξουν αν είναι σωστό ή λάθος.
3η Δραστηριότητα: Βίντεο “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας” και κανόνες ασφάλειας κυκλοφορίας ποδηλάτων.
Συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Αιγίου στο αστέρι της ευχής.
Ευ-ζην “Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.” (2ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων κυκλοφορίας.
- Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων στα σήματα κυκλοφορίας.
- Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.
- Να μάθουν για τα φανάρια.
1η Δραστηριότητα: Παρακολούθηση του παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»
Με τη βοήθεια του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.
2η Δραστηριότητα: Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.
3η Δραστηριότητα: Κανόνες για ασφαλή κυκλοφορία των πεζών.
4η Δραστηριότητα: Φανάρια για πεζούς και οχήματα. Ζωγραφίζουμε με το σωστό χρώμα!!!
Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη.
Φωνούλα (Χ, Χ)
Χριστούγεννα
Χειμώνας
Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Μέσα μεταφοράς
Εθελοντισμός (συνέχεια…)
ΕΥ-ΖΗΝ ” Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ” ( 1ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
- Να αποκτήσουν οδική συνείδηση.
- Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων
- Να ενισχύσουν το αίσθημα προσωπικής ευθύνης για τη διαφύλαξη της ζωής τους.
- Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, μέσα από την κατάθεση των εμπειριών τους.
- Να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια και να συζητούν εποικοδομητικά.
1η Δραστηριότητα: Ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών και των εμπειριών τους για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
2η Δραστηριότητα: Σχεδιασμός του πλάνου της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή .
Φθινόπωρο (συνέχεια…)
Εθελοντισμός
Ελιά- Λάδι
- Βίντεο με τη διαδικασία πως γίνεται το μάζεμα των ελιών και πως βγαίνει το λάδι.
- Τραγούδι “Ελιά μου δέντρο ιερό “.
- Ζωγραφική με θέμα την ελιά.
- Είδαμε τον μύθο του Ποσειδώνα και της θεάς Αθηνάς.
- Κόψαμε εικόνες με τη διαδικασία του μαζέματος της ελιάς και τις κολλήσαμε με τη σωστή σειρά.
- Κατασκευή “Το λιομάζωμα”.
- Ζωγραφίσαμε πως ήταν ο πίθος που τοποθετούσαν το λάδι στην αρχαιότητα.
Αριθμός 4
Φωνούλα (Ε, Ε)
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο ” (6ο Εργαστήριο)
Στόχοι:
Να εκφράσουν τις ιδέες τους για την έννοια της συνεργασίας επιχειρώντας να δώσουν ένα διαφορετικό τέλος μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων.
1η Δραστηριότητα: Καλούμε τα παιδιά στην Ολομέλεια και τους διηγούμαστε μία ιστορία για κάποια παρέα που έχουνε πάει μία εκδρομή αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να συνεχίσουν. Στόχος είναι τα παιδιά να συνεχίσουν την ιστορία βρίσκοντας με ποιο τρόπο οι ήρωες της ιστορίας μπορούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες βοηθώντας ο ένας τον άλλον και συνεργαζόμενοι. Ο/η νηπιαγωγός καταγράφει την ιστορία και παρατηρεί τα παιδιά καθώς προσπαθούν να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν την ιστορία
2η Δραστηριότητα: Τα παιδιά ζωγραφίζουν σκηνές από την ιστορία και φτιάχνουμε το δικό μας παραμύθι.
3η Δραστηριότητα: Όλες οι σταγόνες μαζί φτιάχνουν τον ωκεανό!!! Αυτή είναι η συνεργασία!!!!
Πρωτοβρόχια
Εθελοντισμός(συνέχεια)
Φωνούλα (Π, π)
Αριθμός 3
Πολυτεχνείο
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ ” Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο ” (5ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
-Να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, να παρατηρήσουν, να πουν απόψεις και να συζητήσουν πάνω σε αυτό το πρόβλημα δίνοντας εναλλακτικές ιδέες για το πως μπορεί να επιλυθεί μια διαφωνία.
1η Δραστηριότητα: Δραστηριότητα συζήτησης στην ολομέλεια με αφορμή ένα φύλλο εργασίας με Ρουτίνες σκέψης.
2η Δραστηριότητα: Ακούμε ένα τραγούδι . Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο και μόλις η μουσική τελειώνει χωρίζονται σε 2 ομάδες. Συζητούν κάποια διαφωνία ή σύγκρουση που είχαν και στη συνέχεια βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης της διαφωνίας τους.
Αριθμός 2
Γιορτή Παμμεγίστων Ταξιαρχών (8 Νοεμβρίου)
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ ” Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο “(4ο Εργαστήριο )
ΣΤΟΧΟΙ:
Να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας. Επίσης να είναι σε θέση να αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους συνεργάστηκαν, εντοπίζοντας σημεία που διευκόλυναν ή δυσκόλεψαν τη συνεργασία τους.
1η Δραστηριότητα: ” Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της” ( Κινητική δραστηριότητα), όπου ένα παιδί κρατάει ένα καλαθάκι και το άλλο προσπαθεί να ρίξει μέσα ένα μπαλάκι. Επίσης καθισμένα τα παιδιά στο πάτωμα κυλάνε ένα μπαλάκι για να πάει στα πόδια του παιδιού που είναι απέναντι.
2η Δραστηριότητα: Κινητική δραστηριότητα όπου τα παιδιά συνεργάζονται για να φτιάξουν με τα σώματά τους σαρανταποδαρούσα και να μετακινηθούν στο χώρο.
Φθινόπωρο
Φωνούλα (Ο, ο)
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο “(3ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
-Να εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων
-Να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας που αξιοποιούν
1η Δραστηριότητα: Δραστηριότητα κινητικής συγκέντρωσης ” Η Αρχική μου ιδέα”, όπου στο πάτωμα έχουν τοποθετηθεί χαρτιά Α4 . Η Νηπιαγωγός με το ταμπουρίνο δίνει ρυθμό στα παιδιά τα οποία πρέπει να κινούνται περνώντας ανάμεσα από τα χαρτιά χωρίς να τα πατάνε και χωρίς να αγγίζουν και να μιλάνε στους άλλους.
Στο τελευταίο στοπ κάθε παιδί παίρνει το χαρτί και ζωγραφίζει ότι του έρχεται στο μυαλό όταν ακούει τη λέξη ” ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ”. Στη συνέχεια το κάθε παιδί εξηγεί στη Νηπιαγωγό τι έφτιαξε χωρίς να τον ακούσουν οι άλλοι.
2η Δραστηριότητα: Τα παιδιά κατά δυάδες κόβουν και κολλάνε σχήματα για να φτιάξουν ένα σπιτάκι.
3η Δραστηριότητα: Σε ομάδες φτιάχνουν συνεργατικά κατασκευές με διάφορα υλικά του σχολείου.
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης
Φωνούλα ( Φ,Φ)
Αριθμός 1
28η Οκτωβρίου 1940
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο “(2ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
-Η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας
-Η αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών για τον εαυτό μας και για τους άλλους
1η Δραστηριότητα: Τα παιδιά προτείνουν κανόνες συνεργασίας και τους ζωγραφίζουν σε δέντρα φτιάχνοντας το δάσος με τους κανόνες.
2η Δραστηριότητα: Κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου, π.χ ακουμπήστε τους αγκώνες σας κ.α.
3η Δραστηριότητα: Ζωγραφίζουμε τον φίλο που μας αρέσει να συνεργαζόμαστε.
Εθελοντισμός
Code week 2024
Το 1ο Νηπιαγωγείο Αιγίου συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού Europe Code Week 2024 με 2 δραστηριότητες.
- ” Φθινοπωρινά παιχνίδια “, όπου τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομποτάκι bee bot για να πάει στην εικόνα του φθινοπώρου.
- ” Ταξίδι στη σχηματοχώρα” με την εντολή : Προγραμμάτισε την BeeBot να ακολουθήσει τους πράσινους ή τους κόκκινους κύκλους για να φτάσει στην σχηματοχώρα!!!
Εθελοντισμός
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ ” Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο ” (1ο Εργαστήριο)
ΣΤΟΧΟΙ:
-Να προετοιμαστούν κινητικά
-Να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία
1η Δραστηριότητα: Περπατήματα ελεύθερα χωρίς μουσική-κάνω όποια κίνηση θέλω-ήχος στοπ. Περπατήματα ελεύθερα κάνω ό,τι θέλω ήχος στοπ και ένας ήχος. Κίνηση – ήχος – στοπ- κίνηση που μου αρέσει. Κίνηση -ήχος-στοπ- όλοι μαζί λένε ο καθένας το όνομά του.
2η Δραστηριότητα: Κινητική δραστηριότητα, μουσική και στοπ. Μόλις η μουσική αρχίσει κινούμαι και όταν σταματήσει γίνομαι ζευγάρι με ένα άλλο παιδί και λέμε κάτι θετικό ο ένας για τον άλλον.
3η Δραστηριότητα: Μουσικές καρέκλες αλλά… μην πεις κουβέντα!