ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ-ERASMUS

1

Στο πλαίσιο της αξιοποίησης και διάχυσης των αποτελεσμάτων από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA122 που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας, εκπαιδευτικοί-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus εφάρμοσαν στην τάξη καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης καθώς και τεχνικές διαχείρισης σχολικής τάξης.

Ειδικότερα:

Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία / ανάθεση ρόλων

Στο μάθημα της Γεωγραφίας εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Μυστακίδου Μαρία ΠΕ04.05, το μοντέλο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας. Εφαρμόστηκαν τεχνικές δημιουργίας ομάδων με τη χρήση παιχνιδιού (το λουλούδι των κοινών και διαφορετικών μας στοιχείων), ανατέθηκαν ρόλοι στα μέλη των ομάδων και εξηγήθηκε η λειτουργία της ομαδικής εργασίας.

5 3 2

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα στην Α΄ ενότητα εφαρμόστηκε το μοντέλο ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Σαράφη Μαρία ΠΕ02. Αρχικά ο χωρισμός των ομάδων έγινε με το ψηφιακό εργαλείο https://classroomscreen.com/ και στη συνέχεια με τη χρήση του ίδιου εργαλείου καθορίστηκαν οι ρόλοι των μελών των ομάδων, ο χρόνος για την εκπόνηση των εργασιών τους και οι κανόνες λειτουργίας της όλης εργασίας.

6

Τεχνικές διαχείρισης τάξης / δέσιμο ομάδας

Στο μάθημα της λογοτεχνίας στην Α΄ τάξη εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Αλεβιζοπούλου Παναγιώτα ΠΕ02, εργασία σε ομάδες κατά την οποία οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν παιγνιώδεις τεχνικές δεσίματος ομάδας.

8 9 10

Rotation station model – μοντέλο εναλλαγής σταθμών εργασίας

Στο μάθημα της φυσικής σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε στην Γ τάξη το μοντέλο της εναλλαγής σταθμών εργασίας από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Παπαϊωάννου Εύχαρις ΠΕ04.01. Η αίθουσα διαμορφώθηκε κατάλληλα ώστε να υπάρχουν τρεις διαφορετικοί σταθμοί εργασίας (πείραμα, θεωρία, εφαρμογή- ασκήσεις) και οι μαθητές/τριες σε μικρές ομάδες εναλλάσσονταν σε όλους τους σταθμούς εργασίας.

Στο μάθημα της λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου το ίδιο μοντέλο διδασκαλίας εφαρμόστηκε από την εκπαιδευτικό και μέλος της ομάδας Erasmus, κα Σαράφη Μαρία ΠΕ02. Και πάλι η τάξη διαμορφώθηκε κατάλληλα, ώστε να περιλαμβάνει πέντε σταθμούς εργασίας (technology station, teacher station, collaboration station, Experiential station, Assessment/reflection).

11 12 13