Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024, έπειτα από πρωτοβουλία της Φιλολόγου Παράλληλης Στήριξης, Σταυρούλας Ιωάννου, έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας μια βιωματική θεατροπαιδαγωγική δράση για τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου, υπό την εποπτεία της θεατροπαιδαγωγού και εμψυχώτριας, κυρίας Μάρως Μπαρώτα. Στόχος της προαναφερθείσης δράσης ήταν η βιωματική προσέγγιση και η διαχείριση της βίας, της αδικίας και του θυμού, μέσω της μύησης στο θεατρικό παιχνίδι.
Κατά το πρώτο στάδιο του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις γνωριμίας, σωματικής ενεργοποίησης, ρυθμού και συντονισμού, προκειμένου να χαλαρώσουν οι έφηβοι συμμετέχοντες, να διαμορφωθεί μια ευχάριστη και δημιουργική ατμόσφαιρα και να καλλιεργηθεί κλίμα συνεργασίας. Έπειτα, ακολούθησαν μουσικοχορευτικές πρακτικές, παιχνίδια ρόλων και αυτοσχεδιασμοί, προκειμένου να γίνει προσομοίωση πραγματικών καταστάσεων της καθημερινότητας, να υποδυθούν οι μαθητές κάποιον άλλον χαρακτήρα, να μπουν στη θέση του και να αισθανθούν όπως ο «Άλλος», με στόχο την καλλιέργεια της αξίας της ενσυναίσθησης. Ακολούθως, είχαν τη δυνατότητα, μέσω θεατρικών δρωμένων, να μιμηθούν σκηνές βίας, αδικίας ή θυμού που έχουν βιώσει οι ίδιοι και να προτείνουν λύσεις. Εν συνεχεία, μέσα από τις συγκεκριμένες τεχνικές, αναδείχθηκε η λυτρωτική δύναμη της συγχώρεσης, η οποία δρα θεραπευτικά και υπερνικά τον θυμό και τη μνησικακία.
Εν κατακλείδι, τα οφέλη που καρπώθηκαν οι μαθητές από τη συγκεκριμένη δράση είναι πολλαπλά και η ευεργετική επίδραση του θεατρικού παιχνιδιού στη διαχείριση των συναισθηματικών εκρήξεων κεφαλαιώδους σημασίας.