ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΙΠΠΑΣΙΑ

Στα πλαίσια των επιμορφωτικών δράσεων που διεξάγει το σχολείο μας, την Τετάρτη 17.11.2021 πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του προγράμματος «Σχολικό πρόγραμμα θεραπευτικής ιππασίας» που υλοποιείται στο σχολείο μας. Αναλύθηκαν όλοι οι άξονες πάνω στους οποίους εξελίσσεται το πρόγραμμα, οι θεραπευτικοί στόχοι και τα οφέλη, η σύνδεση με το ωρολόγιο μαθησιακό πρόγραμμα, το χρονοδιάγραμμα διεξαγωγής του. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Πεϊχαμπέρη Μαριάνα και Αϊσέ Ομέρ Χασάν.

Πολυτεχνείο!

Την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021 γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Την επιμέλεια της γιορτής ανέλαβε η κυρία Μαίρη Αντωνοπούλου και ο κύριος Χουλιάρας Νίκος. Η γιορτή μας περιλάμβανε μια σύντομη και κατατοπιστική παρουσίαση στον διαδραστικό πίνακα των γεγονότων που εξελίχθηκαν τις ημέρες του Πολυτεχνείου, διάφορες κατασκευές που δημιούργησαν τα παιδιά δουλεύοντας σε  μικροομάδες καθώς και τραγούδια. Ήταν μια άψογα οργανωμένη γιορτή που μας δίδαξε και μας συγκίνησε.

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Την Τετάρτη 27/10/2021 γιορτάστηκε στο σχολείο μας η Εθνική Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου. Με το θεατρικό που ετοίμασαν μαθητές και εκπαιδευτικοί, ξορκίσαμε τον πόλεμο και υποδεχτήκαμε την ειρήνη. Με τα τραγούδια μας ζωντανέψαμε το πνεύμα της εποχής εκείνης και σταθήκαμε περήφανοι στο άκουσμα του εθνικού μας ύμνου. Στο τέλος όλοι μαζί χορέψαμε με πολύ κέφι και χαρά  παραδοσιακούς χορούς από διάφορες περιοχές της Ελλάδας μας. Στη γιορτή μας συμμετείχαν και οι μαθητές του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κομοτηνής.

Ευχαριστούμε την κ. Μαριάνα Πεϊχαμπέρη για τον συντονισμό της γιορτής μας, όλους τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν για να πραγματοποιηθεί , αλλά κυρίως ευχαριστούμε τους μαθητές μας που κατέβαλαν τη μέγιστη προσπάθεια για να ανταποκριθούν στο ρόλο τους.

Του χρόνου με υγεία!

 

ΔΥΝΑΜΗ ΨΥΧΗΣ

Στα πλαίσια των δράσεων του Συλλόγου Ελλήνων Καρκινοπαθών Ν. Ροδόπης «Δύναμη Ψυχής» για  τον Οκτώβρη – μήνας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την  πρόληψη  του καρκίνο του μαστού –  το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής υποστήριξε εμπράκτως την προσπάθεια αυτή με δημιουργικές κατασκευές κατόπιν παρότρυνσης της Προέδρου του Συλλόγου κυρίας Ροδούλας Κοκκινάκη.

Έτσι η  κα. Κογκαλίδου Σοφία,  η εικαστικός του σχολείου μας, οργάνωσε μία δράση  με τη στήριξη όλου του προσωπικού του σχολείου και τη συμμετοχή όλων των μαθητών.

Τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν και κατασκεύασαν τις δικές τους κάρτες θέλοντας να μεταφέρουν το  μήνυμα   σε όλο τον κόσμο, με το δικό τους μοναδικό τρόπο.

Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν να πραγματοποιηθεί αυτή η όμορφη και ελπιδοφόρα προσπάθεια.

Γενέθλια!

Την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021 γιορτάσαμε τα γενέθλια  αγαπημένου μας μαθητή. Οι συμμαθητές απόλαυσαν μια υπέροχη τούρτα και του ευχήθηκαν μαζί με το τραγουδάκι των γενεθλίων Χρόνια Πολλά. Ακολούθησε πάρτι και χορός!

Αθλοπαιδιές!

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού στις 24 Σεπτεμβρίου 2021, καθώς και της 8ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος υλοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες οργανώθηκαν από τη γυμνάστρια του σχολείου μας κυρία Φιλιώ Λεου και συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου. Οι δραστηριότητες ήταν χωρισμένες σε σταθμούς. Οι σταθμοί περιελάμβαναν : 1ος: Κουτσό, αλματάκια με το ένα ή και τα δύο πόδια μέσα σε στεφάνια. 2ος: Σκυταλοδρομίες με κρίκους.3ος: πέναλτι και γκοοολ!! 4ος: bowling 5ος: τένις με μπαλόνι! 7ος: κυνηγητό με ουρίτσες. Και στο τέλος χορός!!!

Γενέθλια!

Χθές, 22.9.2021 γιορτάσαμε τα γενέθλια αγαπημένης μας μαθήτριας. Συμμαθητές και εκπαιδευτικοί ευχαριστήθηκαν τη νόστιμη τούρτα και μετά χορέψαμε και τραγουδίσαμε. Το πάρτυ γέμισε χαρά και χαμόγελα μικρούς και μεγάλους!

Θεραπευτική Ιππασία!

Το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Σεπτεμβρίου 2021 ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας και συγκεκριμένα οι: Βαϊτσούδη Βιργινία Λογοθεραπεύτρια, Κούτρα Χριστίνα Φυσικοθεραπεύτρια,    Αϊσέ Ομέρ Αχμέτ Ειδική Παιδαγωγός, Μουρελάτου     Σταμούλα  Εργοθεραπεύτρια και Πεϊχαμπέρη Μαριάνα Ειδική Παιδαγωγός, ολοκλήρωσαν το διήμερο εισαγωγικό σεμινάριο Θεραπευτικής Ιππασίας – Σχολικό πρόγραμμα του ΚΕ.Θ.Ι.Σ (Κέντρο θεραπευτικής Ιππασίας Σερρών) με ομιλήτριες τις εξειδικευμένες εκπαιδεύτριες θεραπευτικής ιππασίας: Νίκη Βογιατζή,  Χρυσάνθη Καρρά και Μαρία Λίγκα.

Το θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΕΕΕΚ Σερρών και ακολούθησε ξενάγηση από τον Διευθυντή του σχολείου κύριο Λάσκαρη Κωνσταντίνο και την υποδιευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού κυρίας Νίκη Βογιατζή στους χώρους των σχολείων τα οποία συστεγάζονται.

Ακολούθησε το πρακτικό μέρος στις εγκαταστάσεις του ΚΕΘΙΣ και η πρώτη επαφή μας με τα άλογα που χρησιμοποιούνται στα προγράμματα θεραπευτικής ιππασίας.  Ιππισμός, ιπποκομία, θεραπευτικές προσεγγίσεις, πλούσιο υλικό, βιντεοπαρουσιάσεις και εργαστήρια ήταν μερικές από τις θεματικές που καταφέραμε να προσεγγίσουμε.

 Η εμπειρία αυτή μας απέδειξε εμπράκτως τη σπουδαιότητα της θεραπευτικής ιππασίας στα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού ή με άλλες νευρολογικές, αναπτυξιακές, κινητικές ή μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, μας έπεισε για την ανάγκη χρήσης ανάλογων προγραμμάτων στο σχολικό περιβάλλον σε συστηματική βάση καθώς τα αποτελέσματα των θεραπειών είναι εμφανή και άμεσα και αφορούν μια ποικιλία στόχων όπως οι κοινωνικές δεξιότητες, η επικοινωνία,  η κινητική και γνωστική ανάπτυξη και αναρίθμητους άλλους.

Ευχαριστούμε θερμά το ΚΕ.Θ.Ι.Σ για το άψογα οργανωμένο σεμινάριο και τις κυρίες Βογιατζή, Καρρά και Λίγκα που μοιράστηκαν μαζί μας τη γνώση τόσων ετών με  μεταδοτικότητα, σαφήνεια και αμέριστο ενθουσιασμό κι αγάπη για τη δουλειά τους.

Τον κύριο Λάσκαρη για την θερμή υποδοχή και ξενάγηση στους χώρους του ΕΕΕΕΚ Σερρών.

Την κοινότητα του χωριού Νέος Σκοπός που μας παραχώρησε τον ξενώνα και μας φιλοξένησε τις ημέρες διεξαγωγής του σεμιναρίου.

Την εταιρεία «Γατίδη» για την προσφορά των υπέροχων γευμάτων μας.

Υποσχόμαστε να προσπαθήσουμε για την εφαρμογή ενός ανάλογου προγράμματος και στο δικό μας σχολείο συμπεριλαμβάνοντας το στο ωρολόγιο σχολικό μας πρόγραμμα μέσα από δραστηριότητες, προγράμματα και επισκέψεις και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών δίνοντας σε όλους την ευκαιρία για καινούργιες εμπειρίες.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

 

Αγαπητοί μας γονείς και κηδεμόνες

Σας ενημερώνουμε πως ο αγιασμός στο σχολείο μας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021 στις 10:00 το πρωί.

Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας που προβλέπονται από τον νόμο. Ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον προαύλιο χώρο του σχολείου και οι μαθητές θα προσέλθουν και θα αποχωρήσουν με τους γονείς τους.

Το σχολείο θα λειτουργήσει ακολουθώντας πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου.

 Ευχόμαστε σε όλους καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!!!

 

Δυο λόγια από τη Διευθύντριά μας!

Δυο λόγια από καρδιάς

Στιγμές χαρμολύπης. Αναρωτιέται κανείς πως γίνεται αυτό! Ναι γίνεται γιατί είναι κομμάτι της ζωής. Αποχαιρετισμός λόγω συνταξιοδότησης. Συνταξιοδοτούμαι και με αποχαιρέτησαν συνάδελφοι και συνεργάτες με τον πιο ζεστό και συναισθηματικό τρόπο. Αποχαιρετώ την εργασιακή μου ζωή και είμαι χαρούμενη,  σύμφωνα με τις ευχές που παίρνω να ξεκουραστώ, να χαρώ, να ταξιδέψω, να ασχοληθώ με την οικογένειά μου, με νέα αντικείμενα και άλλες τέτοιες όμορφες ευχές. Ναι έτσι είναι. Αφήνω όμως και σαράντα χρόνια δουλειάς πίσω, γεμάτα με τόσες  εμπειρίες, μαθήματα, γνωριμίες, δύναμη, ζωή.

Αισθάνθηκα την ανάγκη προ ημερών πράγματι να αποχαιρετήσω πολλούς, χωρίς να ξέρω από πού να αρχίσω. Σήμερα όμως αυτό έγινε επιτακτική ανάγκη, από τα συναισθήματα που κατέκλυσαν το χώρο του σχολείου, από τις ευχές που δόθηκαν από καρδιάς,  από τους συναδέλφους, από τις ευχές που δόθηκαν με επίσημη επιστολή από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, μέσω του Διοικητικού συμβουλίου.

Θα ευχαριστήσω το Δ.Σ. του  συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και τον κάθε γονέα χωριστά που συνεργάστηκαν μαζί μου και με όλο το σχολικό πλαίσιο με υπομονή καλοσύνη και καλή πρόθεση. Έδειξαν διάθεση να πάρουν και να μάθουν και έδωσαν με υπομονή και σύνεση.  Να τους ευχηθώ καλή συνέχεια στις συνεργασίες τους με το σχολείο, που στήριξα για είκοσι επτά σχολικά χρόνια, με αγάπη ενδιαφέρον και κατανόηση. Να έχουν χαρές στις οικογένειές τους, πρόοδο και υγεία. Να επιδείξουν υπομονή και να στέκονται κοντά στα παιδιά τους, που είναι μαθητές στο σχολείο μας, στο σχολείο μου που αποχαιρετώ! Τους ευχαριστώ που με στήριξαν τα χρόνια που είχα την ευθύνη της διοίκησης του σχολείου. Δεν γνωρίζουν πράγματι, πόσες φορές με το ενδιαφέρον τους πήρα κουράγιο και δύναμη.

Με πόσους και πόσους συναδέλφους δεν συνεργάστηκα όλα αυτά τα χρόνια, ίσως κάποιοι έχουν φύγει από την μνήμη μου. Το σχολείο δεν είχε μόνιμο προσωπικό και οι συνεχόμενες εναλλαγές προσωπικού, αρνητικός παράγοντας για την εξέλιξή του,  είχε σαν αποτέλεσμα, τις πολυάριθμες γνωριμίες και συνεργασίες. Την τελευταία σχολική χρονιά απέκτησε μόνιμο προσωπικό, γεγονός που έδωσε χαρά σε όλους και πιστεύω και καλύτερη εικόνα στο σχολείο. Έτσι όλοι μαζί, μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έγιναν μια ζωντανή σπίθα για την πρόοδο του Σχολείου και ο καθένας μέσα από την ειδικότητά του, έδωσε τον καλύτερο εαυτό του, με συνεργασία και υπομονή. Κάποιες φορές ένιωσα ότι δεν είχα το χρόνο να ασχοληθώ με τις ιδιαίτερες προσωπικές συνθήκες της καθημερινότητάς τους. Με ενδιέφερε πολύ αυτό το κομμάτι. Ο κάθε εργαζόμενος, αλλά κυρίως ο εκπαιδευτικός της Ειδικής Αγωγής, για την καλύτερη απόδοση και επίδοσή του, θα πρέπει να είναι υπολογίσιμος και να έχει την δυνατότητα να ακουμπήσει κάπου, την όποια δυσάρεστη στιγμή του, για να ανακουφιστεί και να εκτονωθεί. Αυτός που θα τον αφουγκραστεί μπορεί και πρέπει να είναι ο διευθυντής του σχολείου. Λυπάμαι που δεν είχα την δυνατότητα, πάντα να διαθέσω αυτό το χρόνο. Ξέρετε αυτή  η σχολική χρονιά με τις ιδιαιτερότητές της, είχε αυξημένη την εργασία γραφείου. Πόσες φορές είπα ‘’αχ αυτή η γραφειοκρατία μας!’’. Τους ευχαριστώ όλους για την συνεργασία τα νεανικά χαμόγελά τους, που κάθε μέρα μου χάριζαν δύναμη και κουράγιο, την στήριξή τους και κατανόησή τους. Ας με συγχωρέσουν για την όποια παράλειψη μου και αστοχία.  Ουδείς αλάθητος. Να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους παλαιότερους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του Σχολείου, που στάθηκαν καθοδηγητές των νεώτερων, με μητρική στοργή και διευκόλυναν κατά πολύ το δικό μου διοικητικό έργο, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για  την διεκπεραίωση δικών μου καθηκόντων. Τους εύχομαι όλους πρώτα από όλα υγεία, πρόοδο σε όλους τους τομείς της ζωής τους και κάθε ευτυχία στις οικογένειές τους. Να μην ξεχνούν αυτό που πολλές φορές τους είπα με γνώση και πείσμα «Στη ζωή, κυρίως στην εργασία,  έχουμε δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις. Η προσπάθεια για  πρόοδο και αξιοπρέπεια είναι πρόκληση και ένας συνεχόμενος  καθημερινός αγώνας. Κυρίως στην ειδική αγωγή η ενσυναίσθηση  είναι αρετή και εργαλείο για επιτυχία,  ικανοποίηση και ανατροφοδότηση. Αγώνας καθημερινός να διατηρηθεί  ζωντανός ο μηχανισμός αυτός».

Να ευχαριστήσω για την πολύ καλή συνεργασία όλους τους εμπλεκόμενους στην  μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο, που όχι μόνο με ενδιαφέρον παιδαγωγού περιέβαλαν με αγάπη τους μαθητές μας αλλά με κατανόηση και υπομονή συνεργάστηκαν με το σχολείο και μαζί μου για την ολοκλήρωση του σχολικού έργου. Τους αξίζουν συγχαρητήρια και τους εύχομαι καλή συνέχεια και πρόοδο στη ζωή τους.

Να ευχαριστήσω την καθαρίστρια του σχολείου κ. Δυονίλα Κεσσίδου, για την καλή συνεργασία, που επέδειξε και μας στάθηκε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά της επιδημίας και με βοήθησε με την παρουσία της πολλές φορές. Καλή τύχη να έχει και χαρές στη ζωή της, που τις έχει τόση ανάγκη. Να είναι πάντα έτσι διαθέσιμη και ζωντανή στην εργασία της.

Τέλος να ευχαριστήσω όλη την διοίκηση και το προσωπικό, της Π/θμιας Εκπ/σης Ροδόπης, που με  ενδιαφέρον και υπομονή μου στάθηκε από την ώρα που ανέλαβα την διεύθυνση του σχολείου και με καθοδήγησε. Πόσες φορές αλήθεια κούρασα κάποιους συνεργάτες της υπηρεσίας, με την επιμονή μου να κατανοήσω άγνωστες έννοιες μέχρι τότε σε εμένα!  Σας ευχαριστώ από καρδιάς όλους.

Τον κύριο Κωνσταντινίδη Μαρίνο, τον Προϊστάμενό μου, τον ευχαριστώ και θέλω να του πω να με συγχωρήσει. Γνωρίζω ότι ήμουν κουραστική πολλές φορές με την επιμονή μου να τον ενημερώνω για πολλές λεπτομέρειες ως αποτέλεσμα της ευθύνης που ένιωθα και του αγχωτικού χαρακτήρα που έχω. Γνωρίζω όμως ότι πάντα η διάθεσή του ήταν θετική και βοηθητική. Καλή συνέχεια.

Σε όλους τους παράγοντες της  εκπαίδευσης  με τους οποίους συνεργάστηκα ΚΕΣΥ, ΠΕΚΕΣ, Υπεύθυνους σχολικών δραστηριοτήτων, συναδέλφους Δημοτικών Σχολείων, σχολείων Ειδικής Αγωγής και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κομοτηνής,  το οποίο  φιλοξενείται στο σχολείο, εύχομαι υγεία και πρόοδο.

Σε όλους τους συναδέλφους Ειδικής Αγωγής ΕΕΠ και ΕΒΠ της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που συνεργαστήκαμε μέσα από το σύλλογο που με κόπο οργανώσαμε,  εύχομαι καλή συνέχεια και να εργάζονται όλοι στο μέλλον με καλύτερες συνθήκες, που και οι ίδιοι πρέπει να διεκδικούν και να επιδιώκουν.

Δεν θα παραλείψω να ευχαριστήσω, για την απλόχερη συνεργασία, τους τοπικούς φορείς, κυρίως το Δήμο Κομοτηνής και την Σχολική Επιτροπή Π/θμιας Εκπ/σης του Δήμου, που ήταν αρωγοί και συμπαραστάτες στο έργο μου και στάθηκαν στο σχολεία μας. Εύχομαι να συνεχίσουν να συνεργάζονται με το σχολείο για το καλό όλης της κοινότητας.

Σας αποχαιρετώ όλους με συγκίνηση και αισθήματα χαράς και λύπης, με την ευχή να φτάσετε όλοι με υγεία στην συνταξιοδότησή σας και να έχετε από εκεί και πέρα την τύχη και ευκαιρία να πάρετε πολλές χαρές. Καλή πρόοδο στο Σχολείο μου και τους μαθητές του που με χαρά θα ήθελα να τους συναντώ και να μαθαίνω τα καλά τους νέα.

Με εκτίμηση

Η Κοινωνική Λειτουργός  του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής

Αγοραστή Ματακάκη