Η επίσκεψη της Ε΄και Στ΄τάξης στην έκθεση “Μεθ`ορμής ΑΚΑΘΕΚΤΟΥ”

SAMSUNG

Την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου οι μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους κ.Λυρίτση Χάιδω, κ.Τζαβέλλα Ευαγγελία ,κ.Σαμαρά Μαρινέλα και κ.Τσιτόγλου Μιρέλα και τη Δ/ντρια του σχολείου, επισκέφτηκαν την έκθεση για την ιστορία του Πολεμικού ναυτικού την περίοδο 1821-1945, με τίτλο “Μεθ`ορμής ΑΚΑΘΕΚΤΟΥ”.

Ο υποπλοίαρχος κ.Παναγιώτης Γέροντας, ξενάγησε τους μαθητές και τους δασκάλους τους στην έκθεση εξιστορώντας τους με παραστατικό τρόπο και αμεσότητα την ιστορία του πολεμικού ναυτικού και την προσφορά του στους αγώνες των Ελλήνων για την απελευθέρωση της Ελλάδας. Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο  ενδιαφέρον την έκθεση.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Παναγιώτη Γέροντα , Υποπλοίαρχο του Πολεμικού ναυτικού για την εξαιρετική ξενάγηση που έκανε στους μαθητές μας.

SAMSUNG

Ο κ Παναγιώτης Γέροντας ξεναγεί τους μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου στην έκθεση.

SAMSUNG

Στη συνέχεια οι μαθητές στα πλαίσια των “Κατσωνείων” που θα γιορταστούν φέτος (16 και 17 Σεπτεμβρίου) στο νησί μας επισκέφτηκαν το μνημείο πεσόντων του υποβρυχίου Κατσώνης στο παλιό λιμάνι της Σκιάθου.DSC00209

Οι δασκάλες είχαν εξιστορήσει  στους μαθητές την προηγούμενη ημέρα στην τάξη τα ιστορικά γεγονότα για τη  βύθιση του Υποβρυχίου Κατσώνης από τους Γερμανούς, που έγινε βόρεια της Σκιάθου στις 14 Σεπτεμβρίου 1943.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΕΚΔΡΟΜΕΣ | Σχολιάστε

Ο Αγιασμός στο σχολείο μας

images

Αγαπητοί Γονείς , ο Αγιασμός στο σχολείο μας θα γίνει τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 9:00 .

Μετά τον Αγιασμό οι μαθητές θα αποχωρήσουν και θα έρθουν την Τρίτη στις 8:15 με σάκες ώστε να πάρουν τα βιβλία τους.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές και τους γονείς

Καλή Σχολική Χρονιά

γεμάτη υγεία, χαρά και δημιουργία!!!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΓΙΟΡΤΕΣ | Σχολιάστε

Η μουσειοσκευή “Γλώσσα και Γραφή” του Μουσείου Μπενάκη,στην Δ΄2 τάξη του σχολείου!

Την εβδομάδα από 1 έως 5 Μαΐου, είχαν την ευκαιρία οι μαθητές της Δ΄τάξης να μελετήσουν τη μουσειοσκευή “Γλώσσα και Γραφή” του Μουσείου Μπενάκη!Η παραπάνω μουσειοσκευή, η οποία δανείζεται στα σχολεία, ήρθε στο σχολείο μας με την πρωτοβουλία και τις ενέργειες της κ. Τζαβέλλα Ευαγγελίας η οποία ενημέρωσε όλους τους μαθητές της Δ΄τάξης για το εκπαιδευτικό περιεχόμενο της βαλίτσας και εξήγησε την ιστορία της γραφής από την προϊστορική περίοδο μέχρι τη σύγχρονη εποχή όπως ξετυλίγεται μέσα από τα περιεχόμενα της μουσειοσκευής. Η παραπάνω μουσειοσκευή είναι η δεύτερη  που δανείζεται το σχολείο μας  από το Μουσείο Μπενάκη.

Οι μαθητές της Δ2΄τάξης μελετούν τα αντικείμενα της μουσειοσκευής.

Πιστό αντίγραφο του “Δίσκου Της Φαιστού”.

17652Τα παιδιά  γνώρισαν δείγματα γραφής διαφόρων πολιτισμών, του Μινωϊκού, του Μυκηναϊκού, του Αιγυπτιακού, του Αρχαίου Ελληνικού, υλικά, αλλά και εργαλεία γραφής.IMG_20170505_122801 IMG_20170505_122849IMG_20170505_122927unnamedIMG_20170505_122813IMG_20170505_122934

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑΞΕΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Σχολιάστε

Από το σιτάρι …στο ψωμί, από τους μαθητές της Γ΄τάξης!

Οι μαθητές  της Γ΄τάξης με τη δασκάλα κ.Μαθηνού Μπραϊνώ και το δάσκαλο κ.Καραπαναγιώτη Σπυρίδωνα, στα πλαίσια του γλωσσικού μαθήματος, αφού μελέτησαν όλη τη διαδικασία  που χρειάζεται για να γίνει το ψωμί , από το όργωμα μέχρι το ζύμωμα και το ψήσιμο του ψωμιού, πήραν τα απαραίτητα σύνεργα και υλικά και πήγαν στο παλιό αλώνι του Αη Γιώργη ,όπου έκαναν αναπαράσταση όλων των εργασιών του γεωργού και του φούρναρη.

Το όργωμα.

Η σπορά.

Οι μαθητές ζυμώνουν!

Το αλεύρι που βγήκε με το άλεσμα από το σιτάρι, ζυμώνεται με νερό, αλάτι, προζύμι και λάδι!

Οι μαθητές ζυμώνουν για να φτιάξουν το πολύτιμο ψωμί,που είναι η βάση της διατροφής μας!

Έτοιμο το ζυμαράκι!

Το καρβέλι που διακόσμησαν οι μαθητές της Γ΄2 τάξης!

 

Ένα ακόμα όμορφο καρβέλι ψωμί φτιαγμένο από τα χεράκια των μικρών μαθητών!

Ακόμα ένα όμορφο καρβελάκι,από τα χεράκια των μικρών μαθητών!

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑΞΕΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Σχολιάστε

Εγγραφές μαθητών στην Α΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2017-2018

Οι εγγραφές στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2017 – 2018  θα πραγματοποιηθούν από 2 ως 19 Μαΐου.

Οι γονείς ,μπορούν να έρχονται στο σχολείο να γράψουν τα παιδιά τους  από τις 8.30 έως στις 9.30 το πρωί ,καθημερινά , στο γραφείο της Διευθύντριας.

Εγγράφονται όλα παιδιά που γεννήθηκαν το έτος 2011.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ:

  1. Βεβαίωση φοίτησης νηπίου (δίδεται από το Νηπιαγωγείο)
  2. Αποδεικτικό στοιχείο όπου να φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας (απόδειξη ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΔΕΥΑΣ ή οποιουδήποτε άλλου στοιχείου ).
  3. Βιβλιάριο υγείας του παιδιού για τα εμβόλια (απλή επίδειξη).
  4. Ατομικό Δελτίο Υγείας (δίδεται από το Δημοτικό Σχολείο ή από το Νηπιαγωγείο) ή μπορείτε να το εκτυπώσετε από εδώ.ΑΔΥΜ .
  5. Πιστοποιητικό Γέννησης, μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές.
Δημοσιεύθηκε στη ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης κατά της κακοποίησης και των κινδύνων του Διαδικτύου

Ανακοίνωση

Στις 3 και 4 Μαΐου 2017, θα επισκεφτεί το σχολείο μας η Ψυχολόγος  κ.Χατζή Βάσω,από το Χαμόγελο του παιδιού με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών της Ε΄ και Στ΄τάξης , των δασκάλων και των γονέων.

 κατάλογος

Θέμα: «Σχολική βία και ασφάλεια στο Διαδίκτυο»

Πρόγραμμα:

Τετάρτη 3 Μαΐου – Θέμα: «Σχολική βία»

10:00-11:30 : Μαθητές της Ε΄τάξης.

11:45-13:15:Μαθητές της Στ΄τάξης

19:00-20:00:Εκπ/κοί και Γονείς

 κατάλογος

Πέμπτη 4 Μαΐου – Θέμα: «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»

8:30-9:30:Μαθητές της Ε΄τάξης.

10:00-11:00:Μαθητές της Στ΄τάξης

Η κ. Χατζή  θα επισκεφθεί το σχολείο μας μετά από αίτημα του σχολείου μας στο Χαμόγελο του παιδιού.

Ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου είναι συμπαραστάτης και  αρρωγός στην παραπάνω δράση του σχολείου και τον ευχαριστούμε πολύ.

 

 

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ Ε.ΒΙ.Ε, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Σχολιάστε

Το πείραμα του Ερατοσθένη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο – Σκιάθος 20 Μαρτίου 2017

Το πείραμα του Ερατοσθένη-Σκιάθος 20 Μαρτίου 2017

Σήμερα 20 Μαρτίου που είναι η εαρινή ισημερία πραγματοποιήσαμε στην αυλή του σχολείου «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης», συμμετέχοντας σε μία κοινή δράση που έγινε  σε 300 περίπου σχολεία (Λύκεια, Γυμνάσια και Δημοτικά) σε όλη την Ελλάδα.

Η δράση διοργανώνεται και φέτος από τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Λέσβου και 1ο Ηρακλείου, με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπευθύνων ΕΚΦΕ (ΠΑΝΕΚΦΕ) και μπορούν να συμμετέχουν σε αυτήν ομάδες μαθητών, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους.

Στο χάρτη εδώ φαίνονται τα σχολεία που συμμετέχουν. Εμείς στείλαμε δύο συμμετοχές και δύο από τις έξι μετρήσεις που κάναμε.

Η δράση αυτή έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη.

Το Πείραμα στην αυλή

 Πριν βγούμε στην αυλή για να πραγματοποιήσουμε το πείραμα βρήκαμε, με τη βοήθεια της τεχνολογίας την απόσταση της Σκιάθου από τον Ισημερινό (4.336,240km) και την ώρα που ο ήλιος θα είναι στην κατάλληλη θέση (12:34). Επίσης κάθε δάσκαλος στην τάξη του μίλησε με τους μαθητές του για τη σημασία του πειράματος ,που έγινε από τον Ερατοσθένη τον 3ο αιώνα π.χ. και είναι ένα από τα πιο σημαντικά πειράματα που πραγματοποιήθηκε στην ιστορία της ανθρωπότητας . Ο Ερατοσθένης με αυτό το πείραμα μέτρησε την περιφέρεια και την ακτίνα της γης.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για το πειραμα του ερατοσθένη

Στη συνέχεια με τη βοήθεια μίας ράβδου και του μέτρου οι μαθητές από καθε τμήμα μέτρησαν το ύψος της ράβδου και το μήκος της σκιάς και με το μαθηματικό τύπο βρήκαν πρώτα την περιφέρεια  της Γης και έπειτα την ακτίνα της.

Οι μαθητές της Δ΄τάξης με τη δασκάλα τους κ. Γκαντζώρα Ευαγγελία,βρήκαν την περιφέρεια της Γης 42.190,443km

Οι μαθητές της Δ΄2 τάξης με τη δασκάλα τους κ Τζαβέλλα Ευαγγελία

Οι μαθητές της Δ΄2 τάξης με τη δασκάλα τους κ Τζαβέλλα Ευαγγελία, βρήκαν την Περιφέρεια της Γης 39.026,100km

Οι μαθητές της Ε΄1 τάξης με τη δασκάλα τους κ Σαμαρά Μαρινέλα βρήκαν την Περιφέρεια της Γης 40.026,964km.

Οι μαθητές της Ε΄2 τάξης με τη δασκάλα τους κ. Τσιτόγλου Μιρέλα βρήκαν την Περιφέρεια της Γης 41.517km

Οι μαθητές της Ε΄2 τάξης με τη δασκάλα τους κ. Τσιτόγλου Μιρέλα βρήκαν την Περιφέρεια της Γης 41.517km

P1010952

Οι μαθητές της Στ΄1 τάξης .

P1010971

Οι μαθητές της Στ΄2 τάξης με το δάσκαλό τους κ. Γουδετσίδη Ιωάννη βρήκαν την Περιφέρεια της Γης 40.300 km.

Μετά τη λήξη του πειράματος ένας αντιπρόσωπος από κάθε τμήμα ανακοίνωσε το αποτέλεσμα των μετρήσεων σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές και δασκάλους.

Έτσι έχουμε τα παρακάτω αποτελέσματα:

Δ΄1:Περιφέρεια Γης:42.190km και Ακτίνα:6.714km.

Δ΄2:Περιφέρεια Γης:39.026km και Ακτίνα:6.214km.

Ε΄1:Περιφέρεια Γης:40.026και Ακτίνα:6.370km.

Ε΄2:Περιφέρεια Γης:41.517km και Ακτίνα:6.6.607km.

Στ΄2:Περιφέρεια Γης:40.300km και Ακτίνα:6414km.

Οι πραγματικές διαστάσεις της Γης είναι:

Περιφέρεια Γης:40.077km και Ακτίνα:6.371km

Το σχεδιασμό και το συντονισμό της παραπάνω δράσης είχε η Δ/ντρια του σχολείου κ. Συκιώτου Δήμητρα.

 

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Σχολιάστε

Το σχολείο διαβάζει …το σχολείο.

Την αφίσα φιλοτέχνησε ο κ. Μιτζέλος Ιωάννης

Την αφίσα φιλοτέχνησε ο κ. Μιτζέλος Ιωάννης

Από σήμερα Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017, ξεκίνησε η παρουσίαση σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας,δύο έργων που εκπονήθηκαν τη σχολική χρονιά 2014-2015 από τους μαθητές της τότε Τρίτης (Γ΄) τάξης και υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Μαθηνού Μπραϊνώ (ΠΕ70) και Παναγιωτέλη Βασιλική (ΠΕ06), το “Εν Σκιάθω ποιώντας ποίηση” και το “Πεζο-γράφοντας”

 

Τα ονόματα των μαθητών που έλαβαν ενεργό μέρος για τη δημιουργία των ποιημάτων και του παραμυθιού θα τα διαβάσετε στις πρώτες σελίδες από τα  βιβλιαράκια που δημιουργήθηκαν.

Η παραπάνω δράση είναι μία δράση της σχολικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας με υπεύθυνη εκπ/κό την κ. Ζιάγκα Βασιλική, για το μήνα Μάρτιο που είναι μήνας φιλαναγνωσίας και σκοπό έχει να διαβαστούν  από τους ίδιους τους  μαθητές έργα που έχουν δημιουργηθεί από μαθητές-συγγραφείς του σχολείου μας.

Για τον παραπάνω σκοπό ετοιμάσαμε κατάλληλα μία αίθουσα ώστε να γίνει η παρουσίαση με κάθε υπευθυνότητα και σεβασμό τόσο στους δημιουργούς όσο και στους μαθητές και στους δασκάλους που θα την παρακολουθήσουν.

P1010906

P1010901P1010909 P1010902P1010903 P1010908P1010907  Η πρώτη παρουσίαση έγινε σήμερα στους μαθητές και τους δασκάλους της Στ΄1 και Στ΄2 τάξης.

Στην αρχή έγινε ένα καλωσόρισμα από τη Δ/ντρια του σχολείου κ. Συκιώτου Δήμητρα και κατόπιν η κ. Ζιάγκα Βασιλική παρουσίασε τους μικρούς δημιουργούς με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς που εξήγησαν πώς πραγματοποιήθηκαν τα παραπάνω έργα.P1010925

P1010916

Οι μαθήτριες από την Στ΄τάξη,που είναι υπεύθυνες στη βιβλιοθήκη ανάγνωσαν από το έργο “Εν Σκιάθω ποιώντας ποίηση” τα τέσσερα ποιήματα για τις τέσσερις εποχές.Τα ποιήματα αυτά τα είχαν εμπνευστεί με τη “βοήθεια των Μουσών ” και  μετά από πολλές προκαταρκτικές “ασκήσεις” οι μαθητές-δημιουργοί .

P1010923 P1010924 Στη συνέχεια από την εργασία “Πεζο-γράφοντας”,παρουσιάστηκε το παραμύθι “Γαλανούπολη” που έγραψε η κ. Παναγιωτέλη Βασιλική, πάνω στο οποίο βασίστηκαν οι μαθητές και έγραψαν τη “Γαλανερία” .

Την εικονογράφηση στο παρακάτω παραμύθι έκανε ο αγαπητός μας εκπαιδευτικός των Εικαστικών κ. Μιτζέλος Ιωάννης.

Οι παρουσίαση θα γίνεται σε όλες τις τάξεις του σχολείου κάθε Τρίτη και Τετάρτη μέχρι το τέλος Μαρτίου.

Στο τέλος κάθε παρουσίασης δίνεται σε όλους τους μαθητές ένα φυλλάδιο με άσκηση-κουίζ.Όποιος τη συμπληρώσει σωστά κερδίζει ένα από τα παραπάνω βιβλία.Προϋπόθεση να ακούσει πολύ προσεχτικά το παραμύθι.

Κάθε τάξη και κάθε δάσκαλος μαζί με τους μαθητές του εργάζεται και δημιουργεί καθημερινά.Μακάρι αυτές οι δημιουργίες αλλά και οι καλές πρακτικές που ακολουθούνται  στην κλειστή μας αίθουσα, να μοιράζονται και να ανταλάσσονται  ώστε να γινόμαστε καλύτεροι και αποτελεσματικότεροι!!!

 

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ | Σχολιάστε