Η επίσκεψη της Πρώτης τάξης στο Μοναστήρι της Ευαγγελίστριας.

Την Παρασκευή 20 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης με τις δασκάλες τους κ. Ιωάννου Μαγδαληνή και κ. Τριχιά Αποστολία, επισκέφτηκαν το μοναστήρι της Ευαγγελίστριας. Η παραπάνω επίσκεψη είναι μία ακόμα επίσκεψη από αυτές που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί  στα πλαίσια του προγράμματος που εκπονούν “Η Σκιάθος το νησί του Παπαδιαμάντη”.

Ο πατέρας Ιωσήφ υποδέχθηκε τους μαθητές στο καθολικό της ιεράς μονής και τους μίλησε για την ιστορία του μοναστηριού και την προσφορά του στον αγώνα για την απελευθέρωση των Ελλήνων από τους Τούρκους . καθώς και για την κατασκευή της πρώτης ελληνικής σημαίας.Επίσης τους μίλησε για το Χριστό και την αγάπη του στους ανθρώπους.Στο τέλος τους μοίρασε από μία σακουλίτσα με δωράκια.

Έπειτα ξεναγήθηκαν στο μουσείο της μονής όπου είδαν το  σκευοφυλάκιο  που φυλάσσονται πολλά Ιερά Κειμήλια και στο υπόγειο όπου φυλλάσονται παλιά αγροτικά σκεύη, σκεύη κουζίνας κ. ά.

Οι μαθητές μπροστά στην προθήκη με το Ευαγγέλιο που χρονολογείται από την εποχή της ιδρύσεως της μονής.

Λίγο πριν την αποχώρηση οι μαθητές γεύοναι τα κεράσματα των φιλόξενων μοναχών.

Ευχαριστούμε τον πατέρα Ιωσήφ για τη θερμή φιλοξενία και τη φροντίδα να μετακινηθούν οι μαθητές μας με το λεωφορειάκι της μονής!

Δημοσιεύθηκε στη ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΕΚΔΡΟΜΕΣ | Σχολιάστε

Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2018-2019

20251017 124650

Το σχολείο μας τιμήθηκε με την Ετικέτα eTwinning. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν και συνεχίζουν να συμμετέχουν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα και σε όλους τους δασκάλους τους.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε προγράμματα eTwinning από τη σχολική χρονιά 2013-2014 είναι οι παρακάτω:

Παναγιωτέλη Βασιλική, η οποία έκανε την αρχή και συνεχίζει κάθε χρόνο με νέα προγράμματα. Η ίδια μετέδωσε και μεταδίδει και στους υπόλοιπους εκπ/κούς του σχολείου μας τις γνώσεις της και την εμπειρία της πάνω στο αντικείμενο.

Μπουντούρη Νικολέτα

Ξηρακιά Παρασκευή

Καραντζιά Αικατερίνη

Σκορδά Κων/να

Μαρκουλής Παναγιώτης

Κατσιμπέρη Εριφύλη

Πλακιάς Αλκιβιάδης

Τσιτόγλου Μιρέλα

Μαθηνού Μπραϊνώ

Σαμαρά Μαρινέλα

Τριχιά Αποστολία

Ζιάγκα Βασιλική

Μιτζέλος Ιωάννης

Νικολαϊδης Νικόλαος

Παρακάτω είναι το άρθρο από τη σελίδα του eTwinning με τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, που τιμήθηκαν με την ετικέτα.Από την Ελλάδα τιμήθηκαν 86 σχολεία.

Το eTwinning θα ήθελε να συγχαρεί τα 1.211 σχολεία που τιμήθηκαν με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2018-2019.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι 1.211 σχολεία τιμήθηκαν με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning μετά από μια διαδικασία αίτησης δύο φάσεων. Τα σχολεία που τιμήθηκαν με τον τίτλο αυτόν είναι πρωτοπόρα και αναγνωρίζονται ως ηγέτες σε τομείς όπως τους εξής:

  • Ψηφιακή πρακτική
  • Πρακτική ηλεκτρονικής ασφάλειας (eSafety)
  • Καινοτόμες και δημιουργικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Προώθηση συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης του προσωπικού
  • Προώθηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης με το προσωπικό και τους μαθητές

Αυτό δεν αποτελεί απλά την αναγνώριση της προσωπικής επιτυχίας επιμέρους εκπαιδευτικών του σχολείου, αλλά και αναγνώριση των εξαιρετικών επιτευγμάτων ολόκληρης της ομάδας του eTwinning.

Background

Η Ετικέτα Σχολείου eTwinning θεσπίστηκε το 2017 με στόχο την αναγνώριση και επιβράβευση της συμμετοχής, της αφοσίωσης και της δέσμευσης όχι μόνο επιμέρους εκπαιδευτικών του eTwinning, αλλά και ομάδων εκπαιδευτικών και σχολικών ηγετών από το ίδιο σχολείο. Η διαδικασία αιτήσεων για την ετικέτα ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2017 και έληξε τον Μάρτιο του 2018.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ eTwinning | Σχολιάστε

Συμμετέχουμε στην Εβδομάδα καθαριότητας-“Ολοι μαζί Σκιάθος καθαρή”

Για δέκατη τρίτη συνεχή χρονιά, διοργανώνεται το πρόγραμμα εθελοντισμού για το περιβάλλον, “‘Ολοι Μαζί Σκιάθος Καθαρή’, με πρωτοβουλία του πολιτιστικού συλλόγου ‘Η Σκιάθος’.

Την Τρίτη 27 Μαρτίου  συμμετέχοντας  και φέτος στο παραπάνω πρόγραμμα, όλοι οι μαθητές με τους δασκάλους τους χωρισμένοι σε ομάδες μάζεψαν τα σκουπίδια από την περιοχή γύρω από το σχολείο, παραλιακά μέχρι το καρνάγιο ,ολόγυρα της λίμνης και πίσω από τον Αη Γιώργη.

Αν και ελπίζαμε να μην γεμίσουμε πολλές σακούλες σκουπιδιών, δυστυχώς διαπιστώσαμε ότι φέτος υπήρχαν περισσότερα σκουπίδια από πέρσι.

Ευχόμαστε σύντομα να έρθει η ημέρα που να μην υπάρχουν πεταμένα  σκουπίδια και να μη χρειάζεται να  μαζέψουμε. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να έχουμε αποκτήσει όλοι περιβαλλοντική συνείδηση και παιδεία, ώστε να σεβόμαστε το περιβάλλον και τους συνανθρώπους μας.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Σχολιάστε

Η γιορτή της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας

Την Παρασκευή 23 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας γιορτή για τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την επέτειο της έναρξης της ελληνικής επανάστασης.Τη γιορτή παρουσίασαν οι μαθητές των δύο τμημάτων της Δ΄τάξης και του Α΄1 τμήματος, με υπεύθυνους τους δασκάλους τους κ. Μαθηνού Μπραϊνώ, κ Καραπαναγιώτη Σπυρίδωνα και κ. Ιωάννου Μαγδαληνή.

Παρακάτω δέιτε το βίντεο που επιμελήθηκε η κ. Μαθηνού Μπραίνώ.

 

 

Δημοσιεύθηκε στη ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΓΙΟΡΤΕΣ | Σχολιάστε

Η αυλή του σχολείου μας αλλάζει μορφή…

Μία ωραία έκπληξη περίμενε σήμερα το πρωί τους μαθητές μας στο σχολείο.Όταν ήρθαν το πρωί και αντίκρισαν τα επιδαπέδια παιχνίδια που ζωγράφισαν το προηγούμενο απόγευμα με πολλή αγάπη γονείς και δάσκαλοι, ενθουσιάστηκαν.

Το παλιό ρολόι ανανεώνεται και εμπλουτίζεται με πυξίδα.

 

Το παλιό κουτσό αποκτά …χαρακτήρα

Το καινούριο ¨κουτσό” πύραυλος…

…ετοιμάζεται να εκτοξευθεί!

Το αγαπημένο παιχνίδι “φιδάκι” , φιλοδοξεί να απασχολήσει ευχάριστα τους μικρούς μας μαθητές!

Να κι ένα παιχνίδι για να ακονίσει το μυαλό!!!Μαντέψτε…

Οι σκάλες που ανεβοκατεβαίνουν οι μικροί μαθητές ανανεώνονται για ν`αντέξουν τα σκαλιά!

Το διάλειμμα στην αυλή του σχολείου,είναι ένα μέρος του ωρολογίου προγράμματος που είναι απαραίτητο για τους μαθητές , να ξεκουραστούν, να φάνε , να παίξουν ,να συναντηθούν, να συγκεντρωθούν.Είναι ένα δύσκολο μέρος του ημερήσιου προγράμματος γιατί εκεί συνήθως συμβαίνουν οι  συγκρούσεις και τα ατυχήματα.Αυτό γίνεται κυρίως  επειδή ο χώρος δεν επαρκεί  ή τα παιδιά δεν έχουν με τι ν`ασχοληθούν .

Όταν υπάρχουν  όμως παιχνίδια που τα παιδιά μπορούν να παίξουν ομαδικά, τα πράγματα γίνονται πιο ευχάριστα για όλους.

Αυτό διαπιστώσαμε από τότε που οι μαθητές στα διαλείμματα παίζουν σχοινάκι (καμάρα και μονό) και λαστιχάκι.Οι συγκρούσεις και τα ατυχήματα μειώθηκαν και τα παιδιά είναι περισσότερο χαρούμενα.Επίσης παίζουν χωρίς τις στερεότυπες διακρίσεις ,όλοι μαζί ,αγόρια και κορίτσια.

Τώρα με τα επιδαπέδια παιχνίδια ,ελπίζουμε να έχουν περισσότερες επιλογές για παιχνίδι και δημιουργικότητα!

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που δίνουν από τον πολύτιμο χρόνο τους και έρχονται στο σχολείο και προσφέρουν.Είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτήν την όμορφη συνεργασία!

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Σχολιάστε

Το πείραμα του Ερατοσθένη στο σχολείο μας-20 Μαρτίου 2018

Όλα έτοιμα για το πείραμα.

Την Τρίτη 20 Μαρτίου που είναι η εαρινή ισημερία,πραγματοποιήσαμε στην αυλή του σχολείου «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης» , συμμετέχοντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά,σε μία κοινή δράση που έγινε  σε 800 περίπου σχολεία (Λύκεια,Γυμνάσια και Δημοτικά) σε όλη την Ελλάδα.

Η δράση διοργανώνεται και φέτος από τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Λέσβου και 1ο Ηρακλείου, με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπευθύνων ΕΚΦΕ (ΠΑΝΕΚΦΕ) και μπορούν να συμμετέχουν σε αυτήν ομάδες μαθητών, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους.

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄και Στ΄τάξης με τις δασκάλες τους κ. Λυρίτση Χάιδω, κ. Τζαβέλλλα Ευαγγελία ,κ. Σαμαρά Μαρινέλα και κ. Τσιτόγλου Μιρέλα,   είχαν την ευκαιρία  να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη που είναι ένα από τα δέκα ομορφότερα πειράματα του κόσμου.

Δύο ραβδιά, το μυαλό και την παρατηρητικότητά του χρησιμοποίησε ο Ερατοσθένης για να ανακαλύψει πρώτος ότι η Γη είναι στρογγυλή και να μετρήσει την περίμετρό της.  Οι αρχαίοι Έλληνες, αντίθετα με όσα πιστεύει ο μέσος πολίτης σήμερα, γνώριζαν από την εποχή του Αριστοτέλη ότι η Γη είναι σφαιρική και όχι επίπεδη. Ο Ερατοσθένης ο Κυρηναίος (περίπου 275-193 π.Χ) μπόρεσε να μετρήσει την ακτίνα της Γης με ακρίβεια.

Οι μεταγενέστεροι αστρονόμοι και γεωγράφοι διάβασαν λανθασμένα τα ευρήματα του Έλληνα μαθηματικού και συντάχθηκαν με την άποψη του Πτολεμαίου ότι η Γη είναι 30% μικρότερη από όσο είχε μετρήσει ο Ερατοσθένης.

Το λάθος αυτό παρέμεινε για 15 αιώνες και ήταν η αιτία να αποφασίσει ο Κολόμβος το ταξίδι για την Ινδία, το οποίο κατέληξε στην ανακάλυψη της Αμερικής.

Με το  πείραμά του ο Ερατοσθένης εκείνη την περίοδο έκανε μια παρατήρηση που τον οδήγησε να διατυπώσει πρώτος ότι η Γη είναι στρογγυλή. Στις 21 Ιουνίου, που είναι η πιο μεγάλη ημέρα του έτους, σε ένα πηγάδι ο ήλιος έπεφτε κάθετα και φώτιζε τον πυθμένα χωρίς να δημιουργεί σκιές….
Το πηγάδι βρισκόταν στη Συήνη, σημερινή πόλη Ασουάν που βρίσκεται στη Νότια Αίγυπτο. Αντίθετα στην Αλεξάνδρεια, η οποία απέχει 800 χλμ από το Ασουάν, ο ήλιος δημιουργούσε σκιά σε μια ράβδο, που ήταν στερεωμένη στο έδαφος. Αυτό σήμαινε ότι οι δύο πόλεις σίγουρα δεν έβλεπαν τον ήλιο από την ίδια γωνία και ότι η Γη δεν ήταν επίπεδη, όπως πίστευαν. Ο Ερατοσθένης γνώριζε ήδη από προγενέστερες αστρολογικές μετρήσεις που διάβασε στη βιβλιοθήκη ή από δικούς του υπολογισμούς, ότι η Συήνη και η Αλεξάνδρεια ανήκαν στον ίδιο μεσημβρινό….

Το πείραμα του βασίστηκε στη μέτρηση του ύψους του Ηλίου την ίδια ημερομηνία σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες. Για να το τεκμηριώσει την πεποίθηση ότι η Γη είναι στρογγυλή τοποθέτησε στο έδαφος έναν στύλο στην Αλεξάνδρεια και έναν στη Συήνη. Μετά υπολόγισε τη γωνία που σχημάτιζε η σκιά στις 12 το μεσημέρι. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η γωνία ήταν το 1/50 της περιφέρειας του κύκλου. Μετά υπολόγισε την απόσταση των δύο πόλεων. Πιθανόν έβαλε έναν βηματιστή να διασχίσει τη διαδρομή από τη μία πόλη στην άλλη και να μετρήσει με προσοχή την απόσταση, που ήταν 5.040 στάδια. Στο πείραμα του, τα 5.040 στάδια αποτυπωνόταν στο 1/50 του κύκλου. Στη συνέχεια, πολλαπλασίασε το 5.040 με το 100% του κύκλου, δηλαδή το 50 και έτσι υπολόγισε την περίμετρο της γης στα 252.000 στάδια που σήμερα ισούνται με 39.690 χιλιόμετρα. Ο υπολογισμός που έκανε 2.200 χρόνια πριν ήταν αρκετά ακριβής. Στην ουσία έπεσε έξω μόλις 358 χιλιόμετρα, καθώς σήμερα η περίμετρος της Γης υπολογίζεται σύμφωνα με δορυφορικές μετρήσεις σε 40.048 χιλιόμετρα. Μόλις ολοκλήρωσε το πείραμά του, σχημάτισε σε έναν χάρτη τη Γη, όπως πίστευε ότι έμοιαζε…

………………………………………………………………………………………………………………………………….

Το Πείραμα στην Αυλή

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε και Στ΄τάξης  παρατηρούν, μετρούν και υπολογίζουν…

Ε΄1 τμήμα

Ε΄2 Τμήμα

Ε΄2 Τμήμα

Στ΄1 Τμήμα

Στ΄1 Τμήμα

Στ΄2 Τμήμα

Στ΄2 Τμήμα

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | Σχολιάστε

Η επίσκεψη της Πρώτης τάξης στις Κουκουναριές

Σήμερα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πρώτης τάξης με τις δασκάλες τους κ. Ιωάννου Μαγδαληνή και κ. Τριχιά Αποστολία, επισκέφτηκαν την όμορφη παραλία και τον υδροβιότοπο στις Κουκουναριές με τη λιμνοθάλασσα της Στροφυλιάς.Η παραπάνω επίσκεψη εντάσεται  στα πλαίσια του Προγράμματος που εκπονούν φέτος και έχει τίτλο:” Σκιάθος, το νησί του Παπαδιαμάντη¨ .

Οι μαθητές έχουν πραγματοποιήσει και άλλες επισκέψεις μέχρι τώρα όπως στο Αεροδρόμιο, στην Πυροσβεστική Υπηρεσία και στο Λαογραφικό Μουσείο.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χαρούν και να απολαύσουν την όμορφη φύση στην απέραντη παραλία, να παίξουν με τη χρυσή άμμο , να περπατήσουν στο δάσος και να “συνομιλήσουν με έναν μόνιμο κάτοικο”, έναν πανέμορφο κύκνο.

Σήμερα το μάθημα έγινε έξω από τα σύνορα της τάξης και του σχολείου, στο φυσικό περιβάλλον του ανθρώπου κι αυτό είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα.Οι μαθητές επικοινώνησαν όχι μόνο με τη φύση αλλά και μεταξύ τους και με τις δασκάλες τους και επέστρεψαν στο σχολείο το μεσημέρι γεμάτοι χαρά και ενθουσιασμό.

 

 

 

 

 

 

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Μίχα Δημήτριο ,που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για τη μεταφορά των μαθητών και τον κ. Τσιφλίδη Ιωάννη που μετέφερε δωρεάν τους μαθητές μας με το λεωφορείο της γραμμής.

Δημοσιεύθηκε στη ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΕΚΔΡΟΜΕΣ | Σχολιάστε

Η ημέρα κατά της σχολικής βίας στο σχολείο μας.

Την Τετάρτη στις 7 Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν από δασκάλους και μαθητές δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα σχολικής βίας .

Τις δύο πρώτες ώρες οι δάσκαλοι μαζί με τους εκπ/κούς ειδικοτήτων συνεργάστηκαν και μίλησαν στους μαθητές για τα άσχημα αποτελέσματα που έχουν οι συγκρούσεις και η βία μεταξύ των παιδιών. Μέσα από παραμύθια που διαβάστηκαν ή ταινίες που είδαν οι μαθητές προκλήθηκε συζήτηση και προβληματισμός για το παραπάνω θέμα.

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι δάσκαλοι συγκεντρώθηκαν και πήγαν στο γήπεδο. Εκεί οι δάσκαλοι έδειξαν στα παιδιά παραδοσιακά παιχνίδια ,όπως σχοινάκι, λαστιχάκι,  μαντηλάκι .κ. ά.και πέταξαν χαρταετούς με συνθήματα κατά της Σχολικής βίας και ψαλίδες (κατσούλες όπως τις λένε στη Σκιάθο) .Σκοπός της παραπάνω δράσης είναι οι μαθητές να παίζουν ομαδικά παιχνίδια με συνεργασία και ομόνοια.Κι αυτά να παίζουν και στα διαλείμματα και να περνούν ευχάριστα.

Τέτοια ομαδικά άλλωστε παιχνίδια διδάσκονται και στην ώρα της Φυσικής Αγωγής κι αυτό τους κάνει να μαθαίνουν στη συνεργασία και όχι στον ανταγωνισμό.

 

Φυσικά οι συγκρούσεις και η βία δεν εξαλείφονται έτσι απλά, χρειάζεται επιμονή, ενημέρωση και συνεχής προσπάθεια τόσο από τους δασκάλους και το σχολείο αλλά κυρίως από την οικογένεια και την κοινωνία.

Δημοσιεύθηκε στη ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ Ε.ΒΙ.Ε, ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | Σχολιάστε