Πρόσκληση σε εκδήλωση βράβευσης: “Κύπρος – Ελλάδα – Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”

πρόσκληση για βράβευση

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Στ΄ τάξη: Ανακοίνωση για την Β΄ Ξένη Γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Σύμφωνα με τη με αριθμ. 53476/ΓΔ4/04-04-2017 (Β’ 1171) Υ.Α. με θέμα: «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων», όσοι γονείς και κηδεμόνες έχουν λόγους να επιλέξουν στο Γυμνάσιο διαφορετική 2η ξένη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν τα παιδιά τους στο Δημοτικό, δύνανται να υποβάλουν αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 17η Μαΐου 2024.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

“Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων”, ένα πρόγραμμα από την ΙΑΣΙΣ για την Στ΄ τάξη

Στις 22 και 23 Απριλίου τα 3 τμήματα της Στ’ Τάξης είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα Αναγνώρισης και Διαχείρισης Συναισθημάτων από ειδικούς ψυχολόγους εθελοντές του Κοινοτικού Φορέα ΑμΚΕ ΙΑΣΙΣ και πιο συγκεκριμένα του Κέντρου Ημέρας IASIS At Centro με εξειδίκευση στην ψυχική υγεία στο επίπεδο της πρόληψης.Τα παιδιά συμμετείχαν σε ομαδικές δράσεις, μαθαίνοντας πώς να αναγνωρίζουμε το συναίσθημά μας, να το αποδεχόμαστε, να το αγκαλιάζουμε, αλλά και να το εκφράζουμε και να το επικοινωνούμε με υγιή τρόπο στους ανθρώπους γύρω μας.
21 20
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Επίσκεψη της Στ΄ τάξης στη βιβλιοθήκη της Ε.Σ.Η.Ε.Α

Την Πέμπτη, 18 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α.). Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στη βιβλιοθήκη, να γνωρίσουν την ιστορία της Ένωσης, να λάβουν μέρος στα βιωματικά εργαστήρια που πραγματοποιούνται στον χώρο και σαν στόχο έχουν την κατανόηση χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της δημοσιογραφίας καθώς και την αξία της διασταύρωσης της πληροφορίας, ιδιαιτέρως σε μία εποχή που υπάρχει καταιγισμός νέων και ειδήσεων.

13 2 11 2 15 112 2 14 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ενημερωτική ομιλία με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ για ομιλία από ΕΠΑΨΥ
Την Παρασκευή 19 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΔΣ Λυκόβρυσης ενημερωτική ομιλία με θέμα τον “Σχολικό Εκφοβισμό”. Πρόκειται για μια ακόμη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο της συνδιοργάνωσης των σχολικών μονάδων 2ο, 3ο, 4ο ΔΣ Πεύκης και 2ο ΔΣ Λυκόβρυσης.
Με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε την κ. Βαρβάρα Συνοδινού, συστημική ψυχοθεραπεύτρια και την κ. Ίλια Χατζή, ψυχολόγο – ψυχοθεραπεύτρια από το Κέντρο Ημέρας Ψυχοκοινωνικών Παρεμβάσεων “Franco Basaglia” της Εταιρείας Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ψυχικής Υγείας (ΕΠΑΨΥ).
Με τη συμβολή τους ενημερωθήκαμε για τα είδη, τις συνέπειες, καθώς και τα χαρακτηριστικά εκείνα που καθιστούν μια συμπεριφορά εκφοβιστική. Μέσα από μια διαδραστική διαδικασία με γονείς και εκπαιδευτικούς, φωτίστηκαν σημαντικά εκείνες οι συμπεριφορές που κατακλύζουν την καθημερινότητά μας και εφόσον αναγνωρισθούν και μειωθούν, θα επιτύχουμε μια ουσιώδη επικοινωνία με τους μαθητές, απαλλαγμένη από εκφοβιστικές συμπεριφορές.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η κ. Ειρήνη Τζοβλά, Σχολική Σύμβουλος Β’ Αθήνας.
12 1 1413 115

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

“Εργαστήρι σοκολάτας” από την Δ΄ τάξη στο Paradise Park

Την Πέμπτη 11 Απριλίου, η Δ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε το Paradise Park και παρακολούθησε το πρόγραμμα “Εργαστήρι σοκολάτας”. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ανακάλυψαν το κακαόδεντρο, το κακάο και την ιστορία του. Επίσης, ενημερώθηκαν για τα είδη σοκολάτας (γάλακτος, υγείας, λευκή).
Τέλος, φόρεσαν ποδιές και προστατευτικό δίχτυ στο κεφάλι και δημιούργησαν τις δικές τους μοναδικές κατασκευές με μπισκότα, σοκολάτα,τρούφα και κουφετάκια.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Χελιδονίσματα, καλωσορίζοντας την άνοιξη!

Σήμερα 12 Απριλίου 2024, οι μικροί μαθητές της Β΄ τάξης πέρασαν από όλα τα τμήματα του σχολείου μας για να καλωσορίσουν την άνοιξη. Κρατώντας στα χέρια τα χελιδονάκια τους και τραγουδώντας τα χελιδονίσματα, τα γνωστά και ως κάλαντα της άνοιξης , σκόρπισαν τη χαρά και την αισιοδοξία! Οι μικροί μαθητές στο πλαίσιο του eTwinning και ενισχύοντας τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα : “Χτίζοντας γέφυρες: ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο” συνδέθηκαν διαδικτυακά με το 4ο Νηπιαγωγείο Λυκόβρυσης και τραγούδησαν στους μικρούς τους φίλους τα χελιδονίσματα στέλνοντας ως εκεί το μήνυμα του ερχομού της άνοιξης!

3 2 2 2 5 2 1 2 4 2

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

The GREEN CITY – μια δράση για την ανακύκλωση!

Μία δράση περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης πραγματοποιήθηκε σήμερα στο σχολείο μας, Πέμπτη 11 Απριλίου 2024. Το βανάκι του προγράμματος THE GREEN CITY μας επισκέφθηκε παρουσιάζοντας στα παιδιά τις βασικές αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.

 Στο διαδραστικό επιμορφωτικό πρόγραμμα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές  και μαθήτριες του σχολείου μας  που είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν  από τους ειδικούς της Green City, για την προβλεπόμενη διαδικασία επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης των διαφόρων υλικών.

Μέσω του προγράμματος ‘THE GREEN CITY’, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ανακυκλώσουν τα διαχωρισμένα υλικά πολλών κατηγοριών (Χαρτί/Χαρτόνι, Πλαστικά, Μεταλλικά Αντικείμενα, Αλουμίνιο, Γυαλί, Ηλεκτρονικός/Ηλεκτρικός Εξοπλισμός, Βρώσιμα Έλαια & Λίπη, καθώς και Ρούχα/Υφάσματα) και να μάθουν πως έτσι όχι μόνο βοηθάμε τον πλανήτη μας, αλλά η προσπάθειά μας αυτή μπορεί να επιβραβεύεται.

1 13 1 2 1 6 3
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο The GREEN CITY – μια δράση για την ανακύκλωση!

Μια δράση φιλαναγνωσίας από το Δ1 στα παιδιά της Α΄ τάξης…

Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας στα Eργαστήρια Δεξιοτήτων και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, οι μαθητές της Α ‘  τάξης υποδέχτηκαν μαθητές του Δ1 στην τάξη τους. Τα μεγαλύτερα παιδιά διάβασαν ένα βιβλίο στα μικρότερα και κατόπιν όλοι μαζί εμπνεύστηκαν και ζωγράφισαν εικόνες μέσα από αυτό. Ήταν μια όμορφη ευκαιρία  συνεργασίας με αφορμή ένα βιβλίο για αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων στον κόσμο, όσο διαφορετικοί κι αν είναι..

3 2 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια δράση φιλαναγνωσίας από το Δ1 στα παιδιά της Α΄ τάξης…

1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”

Η συμμετοχή του σχολείου μας στον Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες» είχε την τιμή να βραβευτεί και πάλι με το 1ο Βραβείο!

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024, το σχολείο μας συμμετείχε στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες” με τη δημιουργία της ιστοσελίδας “connecting the Hellenic dots“. Στον φετινό διαγωνισμό, συμμετείχαν ακόμα περισσότερα τμήματα του σχολείου μας και συγκεκριμένα η Β’ τάξη με την κ. Νάντια Τσαούσογλου, το Γ’1 με την κ. Κωνσταντίνα Λιλή, το Δ’2 με την κ. Ματίνα Ρίζου και το Στ’3 με την κ. Λέλα Τζιμοπούλου. Εκτός από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς των τμημάτων, ουσιαστική ήταν και η συμβολή της εκπαιδευτικού των Αγγλικών κ. Αγγελικής Γλαβά και της εκπαιδευτικού των Εικαστικών κ. Χαράς Γριβοκωστοπούλου. Τη συνολική ευθύνη του διαγωνισμού ανέλαβε η κ. Λέλα Τζιμοπούλου.

Εκτός από την ενισχυμένη συμμετοχή των τμημάτων εντός σχολείου, διευρυμένη ήταν και η σύμπραξη των σχολείων που συμμετείχαν. Αναλυτικότερα, στο πρόγραμμα έλαβαν επίσης μέρος το Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς και το Δημοτικό Σχολείο Πεύκιος Γεωργιάδης της Κύπρου, το Saint Catherine’s British School, το Ελληνικό Παροικιακό Σχολείο Απ. Πέτρου & Παύλου στο Μπρίστολ του Ηνωμένου Βασιλείου, το Ελληνικό Σχολείο Αγίου Γεωργίου στο Ocean Township του New Jersey των Η.Π.Α., το Ελληνικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου στο Winnipeg του Καναδά, το Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας στο  Bloemfontein και η Σχολή ΣΑΧΕΤΙ στο Johannesburg της Νοτίου Αφρικής και τα Σχολεία Γλώσσας και Πολιτισμού Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης και Βικτωρίας της Αυστραλίας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δέκα στο σύνολο σχολείων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, ένωσαν τις κουκίδες του ελληνισμού και είχαν την ευκαιρία να  αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους τόσο με φυσική παρουσία, όσο και διαδικτυακά, να συμμετέχουν σε κοινές δράσεις, να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες που ανέδειξαν την αξία και τη σύνδεση του κυπριακού και του ελληνικού πολιτισμού σε επίπεδο ιστορίας, εθίμων, γλώσσας και τέχνης, να συνομιλήσουν με σημαντικούς ανθρώπους στους οποίους έθεσαν τις ερωτήσεις τους. Πέρα και πάνω από τις αντικειμενικές δυσκολίες όπως εκείνες της απόστασης και της διαφορετικής ζώνης ώρας, τα παιδιά απέδειξαν για μία ακόμα φορά τις απεριόριστες δυνατότητές τους, όταν αναδεικνύεται η δημιουργικότητά τους. Το μεράκι, η ομαδικότητα, η ομαλή συνεργασία, το ζωηρό ενδιαφέρον είναι μόνο μερικά από τα πράγματα που μας έκαναν υπερήφανους και φέτος!

Πολλά πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!!!

Μπορείτε να περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε, ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας (9 Φεβρουαρίου), παιδιά από το σχολείο μας και όλα τα σχολεία της σύμπραξης, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή padlet, συστήθηκαν, παρουσίασαν τη χώρα τους και απάντησαν στην ερώτηση “γιατί μαθαίνω ελληνικά;”.

Η δράση: https://padlet.com/mariaspyridonos1/padlet-huvr0nfkxm70bfxw

Σας παρουσιάζουμε στη συνέχεια τις δράσεις που ανέλαβαν οι τάξεις του σχολείου μας:

Δράσεις της Β΄ τάξης για τον διαγωνισμό

Τα παιδιά της Β΄ τάξης, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις εξής δράσεις:

Εμπνεύστηκαν από τα γεγονότα της τουρκικής εισβολής και δημιούργησαν ένα ποίημα, το οποίο πλαισιώνεται από εικόνες και σύμβολα που διευρύνουν  την σκέψη και τον προβληματισμό μας.

Η εργασία των παιδιών: εικαστικό έργο | My Site 2

Επίσης, ήρθαν σε επαφή μέσω ζωντανής σύνδεσης με τα παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο Κύπρου «Πεύκιος Γεωργιάδης». Τα παιδιά γνωρίστηκαν, συζήτησαν και αντάλλαξαν  ιδέες, απόψεις και εμπειρίες.

Η επικοινωνία των παιδιών: διαδικτυακή συνάντηση Ελλάδα – Κύπρος | My Site 2

Δράσεις του Γ1΄ τμήματος για τον διαγωνισμό

Οι μαθητές του Γ1΄ τμήματος πήραν συνέντευξη από τον κύριο Ιάσονα Γιασεμή, ο οποίος τον Αύγουστο του 1974 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι του στην Αμμόχωστο, όταν τα τουρκικά στρατεύματα εισέβαλαν στην Κύπρο. Ο κύριος Ιάσονας, ο οποίος έγινε πρόσφυγας στην ίδια του την πατρίδα, διηγείται τη ζωή του εκείνη την περίοδο.

Η συνέντευξη: συνέντευξη κ. Ιάσονα Γιασεμή | My Site 2 (cygrhomogeneitypar.wixsite.com)

Δράσεις  του Γ1΄ στο μάθημα των Εικαστικών

Στο μάθημα των Εικαστικών, τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τα ψηφιδωτά στην Οικία του Ευστολίου, η οποία αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα αρχαιολογικά μνημεία της Λεμεσού. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες ψηφιδωτών από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή, μίλησαν για τη διαχρονικότητα της συγκεκριμένης τέχνης και πώς συνδέεται το χθες με το σήμερα μέσω αυτής.

Η εργασία των παιδιών: ψηφιδωτό πτηνό | My Site 2

Δράσεις του Δ΄2 για τον διαγωνισμό

Τα παιδιά του Δ2΄, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις εξής δράσεις:

Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για  την Κύπρο με τίτλο “Χαϊκού“. Τα παιδιά, αφού ενημερώθηκαν για το χρονικό της τουρκικής εισβολής στο νησί, έφτιαξαν μια ποιητική συλλογή χαϊκού με μεγάλο ενθουσιασμό και συγκίνηση.

Η εργασία των παιδιών: https://heyzine.com/flip-book/1de1eae42e.html

Ακόμη, δημιούργησαν ένα κολάζ – χάρτη της Κύπρου. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον χάρτη φροντίζοντας να φαίνεται πόσο διαφορετικό είναι το βόρειο τμήμα του νησιού μετά την τουρκική εισβολή, αξιοποιώντας φωτογραφίες του Δώρου Παρτασίδη που αποδίδουν με ρεαλιστικό τρόπο τα συναισθήματα όσων έζησαν τα γεγονότα του΄74.

Η εργασία των παιδιών:https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/%CE%BF-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%85

Δράσεις του Δ2΄ στο μάθημα των Αγγλικών

Στο μάθημα των Αγγλικών, τα παιδιά του Δ2 επιστρατεύοντας τις γνώσεις, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, διακόσμησαν τον τοίχο της τάξης τους με ένα σχολείο γεμάτο με λέξεις-δάνεια που ακούγονται στις αίθουσες και των δύο σχολείων: του 1ου Δημοτικού Λυκόβρυσης και εκείνου που φιλοξενεί τους μαθητές της ομογένειας.

γλωσσικά δάνεια | My Site 2 (cygrhomogeneitypar.wixsite.com)

Δράσεις του Στ’ 3 για τον διαγωνισμό 

 Τα παιδιά του Στ’ 3, συμμετείχαν στον διαγωνισμό με τις εξής δράσεις: 

 Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τίτλο: “έθιμα κυπριακά, έθιμα ελληνικά“. Τα παιδιά αφού μελέτησαν ορισμένα κυπριακά και τα αντίστοιχα ελληνικά έθιμα, εντόπισαν και κατέγραψαν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. 

Η εργασία των παιδιών: https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/copy-of-%CF%87%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%BF%CF%8D  

Εκφράστηκαν με καλλιτεχνικές δημιουργίες, οι οποίες συγκεντρώθηκαν σε ένα βίντεο με τίτλο “τα κυπριακά αγγεία αλλιώς…“. Τα παιδιά φιλοτέχνησαν με τον δικό τους τρόπο μερικά από τα πιο γνωστά κυπριακά αγγεία. 

Η εργασία των παιδιών: https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/copy-of-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1  

 Πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Saint Catherine’s British School, γνωρίστηκαν και επικοινώνησαν με τους μαθητές και τις μαθήτριες και δημιούργησαν ποιήματα κατά ομάδες. 

Η εργασία των παιδιών: https://cygrhomogeneitypar.wixsite.com/my-site-2/copy-of-%CE%AD%CE%B8%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CF%85%CF%80%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC  

 Εκτός από τις παραπάνω δράσεις, τα παιδιά συμμετείχαν σε όλες τις διαδικτυακές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν και έθεσαν τις ερωτήσεις τους στους ανθρώπους που ήταν κάθε φορά προσκεκλημένοι. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού. 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ: “Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές Γέφυρες”