Ο Σίμος και ο Σεισμός

Οκτ 20242

Κάθε χρόνο ένα απο τα πρώτα σχέδια που καλούμαστε να κάνουμε στο νηπιαγωγείο είναι το μνημόνιο του σεισμού και των άλλων φυσικών καταστροφών. Τα παιδάκια λοιπόν και φέτος ξεκίνησαν να μαθαίνουν για το σεισμό ακούγοντας την ιστορία ” η οργή του εγκέλαδου” μέσα απο το παραμύθι του κ. Πούλου
CatalogueItem.0371204 jpeg
είδαν τις σχετικές αφίσες με τις οδηγίες απο τον ΟΑΣΠ
afisa OASP
άκουσαν το τραγούδι του σεισμού απο τα ημισκούμπρια
ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ – ΣΕΙΣΜΟΣ, ΦΙΛΑΡΑΚΟ ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ
έπαιξαν με τις ιστορίες της Σοφίας και της Χαράς στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ
Μαθαίνω με την Σοφία και την Χαρά
Είδαν το σακίδιο σεισμού του σχολείου μας και τα περιεχόμενα του
311175274 649483976804661 2927496813625442159 n 2
και έκαναν πειράματα με τουβλάκια και κατασκευές με πλαστελίνη για να καταλάβουμε πώς κουνιούνται τα σπίτια μας με τον σεισμό
8d9334a4 88ac 465e ba5c 63da60e327c4
Φυσικά κάναμε μικρές ασκήσεις σεισμού για να εξηγήσουμε στα παιδιά τι πρέπει να κάνουμε αν γίνει σεισμός.

Δηλαδή είτε κάτω απο το θρανίο κρατώντας το πόδι του

θρανίο

είτε κάνοντας τα “χελωνάκια”

POLLA XELONAKIα
Η θεματική αυτή όμως ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο, γιατί για μια ακόμα φορά είχαμε την τύχη να απολαύσουμε στο νηπιαγωγείο μας, το θέατρο Τεχνόπολις απο τα Χανιά. Ευχαριστούμε πολύ και το 33ο Νηπιαγωγείο Βόλου που δέχτηκε να έρθει στο χώρο μας για να δούμε μαζί την παράσταση και έτσι συγκεντρώθηκε ο αριθμός των παιδιών που απαιτούνταν. Το θέμα της παράστασης ήταν “ο Σίμος και ο Σεισμός” που παρουσίασε με τον πιο κατάλληλο τρόπο στα παιδιά τους μύθους αλλά και την αλήθεια για τον σεισμό
arikh
Έτσι ο κ. Γιώργος άνοιξε το μαγικό του βιβλίο και ξεκινώντας απο την αρχαία Ελλάδα και τον εγκέλαδο
egkelados
μας ταξίδεψε στα πέρατα της γης.
Πήγαμε στην Αυστραλία με τους θεούς της και τους ιθαγενείς της
aystralia

aystralia 2
στην Ιαπωνία με το καταπληκτικό της γατόψαρο

iapvnia
gatopsaro2

gatopsaro
ακούσαμε τον μυθο της flat earth

h platia gh
και τελικά όταν ο Σίμος ( η κούκλα ) θέλησε να μάθει την αλήθεια, την επιστημονική άποψη για τον σεισμό, τότε “έφυγε” ο κ. Γιώργος και ήρθε ο επιστήμονας . Ο οποίος αφού μας παρουσίασε το εργαστήρι του και μας έκανε και μερικά εντυπωσιακά πειράματα με το μπαλόνι….
meta to seismo

o epistimonas

peirama me mpaloni

διέλυσε τον μύθο της flat earth /επιπεδης γης μια και ο άνθρωπος ταξίδεψε στο φεγγάρι και διαπίστωσε ότι πρόκειται για μια σφαίρα

h gh 1

έδειξε λοιπόν στον Σίμο πώς αλλάζει η ζωή μας απο την μια στιγμή στην άλλη απο έναν σεισμό

poli prin seismo 2meta to seismo 2
Ζήτησε την βοήθεια ενός παιδιού για να μπορέσει να “ανοίξει” την γη και να μας αποκαλύψει το μυστικό του σεισμού

βοηθός

και τελικά μας παρουσίασε τις τεκτονικές πλάκες που βρίσκονται κάτω απο τον φλοιό της γης που όταν μετακινούνται γίνεται σεισμός και μάλιστα κάποιες φορές βγαίνει και το μάγμα απο το εσωτερικό της γης σαν λάβα απο τα ηφαίστεια
tekt pl

tekton

tektonikes plakes
Η παρουσίαση τέλειωσε με ένα διασκεδαστικό παιχνίδι εμπέδωσης των νέων γνώσεων
telos s

telos simou paixnidi

Μετά την παράσταση τα παιδιά αναδιηγήθηκαν όλο αυτό που παρακολούθησαν με τον δικό τους τρόπο

ΑΝΑΔΙΗΓΗΣΗ ΣΙΜΟΥ

από κάτω από: Γενικά| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο Σίμος και ο Σεισμός    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

To 17o 2/θέσιο νηπιαγωγείο Βόλου, το πρώτο βιοκλιματικό σχολείο του Βόλου κατασκευάστηκε από συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ξεκίνησε να λειτουργεί το Σεπτέμβριο 2013 κατόπιν μεταστέγασης από το κτηριακό συγκρότημα του  32ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου επι των οδών Γ.Δήμου και Βλαχάβα.

Σήμερα λειτουργεί ως 2/θέσιο με  2 τμήματα υποχρεωτικής φοίτησης. Το Ολοήμερο τμήμα έπαψε να λειτουργεί μέσα στην χρονιά λόγω μείωσης των μαθητών. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια το  μαθητικό δυναμικό έχει πτωτική πορεία και κυμαίνεται περίπου μεταξύ 26-35 μαθητών.

Το κτήριο, που είναι εγκατεστημένο σε οικόπεδο ενός περίπου στρέμματος, είναι ισόγειο με μία κύρια είσοδο  επί της οδού Β. Κατράκη και μία είσοδο οχημάτων επίσης επί της ίδιας οδού. Η ύπαρξη δύο εισόδων εξυπηρέτησε πολύ στους καιρούς της πανδημίας που ζούμε γιατί διευκόλυνε ώστε το κάθε τμήμα να χρησιμοποιεί την δική του είσοδο.  Η κτηριακή υποδομή είναι αρκετά καλή λόγω της πρόσφατης κατασκευής, με μεγάλες αίθουσες και τεράστιο αύλειο χώρο. Επίσης τα χρώματα του είναι όμορφα επιλεγμένα και χαρούμενα.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό, είναι ο απολύτως βασικός. Τόσο το γραφείο αλλά και οι δύο αίθουσες που χρησιμοποιούνται για διδασκαλία έχουν μόνο σταθερούς υπολογιστές (παλαιάς τεχνολογίας) συνδεμένους στο διαδίκτυο για την διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας . Η προγραμματισμένη για αίθουσα πολλαπλών χρήσεων (100τμ) χρησιμοποιείται από το ένα τμήμα, αυτό που συνήθως συνεχίζει σαν ολοήμερο, και εκεί βρίσκεται και η τραπεζαρία του τμήματος αυτού.  Η ίδια αίθουσα χρησιμοποιείται και για σχολικές εκδηλώσεις και παιδαγωγικές ενημερώσεις, αν και λόγω σχήματος , μοιάζει με 8 οπότε δεν είναι και τόσο κατάλληλη.   Η τρίτη και μικρότερη  αίθουσα διδασκαλίας κάνει χρήση χώρου χαλάρωσης αλλά και αποθηκευτικού χώρου, μια και δεν υπάρχει ούτε αποθήκη εντός του κτίριου.

Αν και το κτήριο είναι πάνω από 300 τ.μ. δεν διαθέτει ξεχωριστή τραπεζαρία ούτε κουζίνα γιατί δεν προβλέφθηκε στον σχεδιασμό. Η κουζίνα λοιπόν στεγάζεται στον τεράστιο χώρο της εισόδου με μοναδικό εξοπλισμό ένα ψυγείο μια και δεν υπάρχει χώρος για ηλεκτρική κουζίνα και απορροφητήρα. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται το αίθριο  που εξυπηρετεί τις ανάγκες αερισμού του χώρου και γύρω από αυτό λειτουργεί και η τραπεζαρία του δεύτερου τμήματος.

Υπάρχουν τουαλέτες προσωπικού , παιδιών και ΑΜΕΑ.

Το σχολείο διαθέτει κεντρική θέρμανση φυσικού αερίου, ένα κλιματιστικό ντουλάπα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων γιατί η έλλειψη κουρτινών σε όλο το κτήριο σε συνδυασμό με τους τεράστιους  τοίχους-υαλοπίνακες που διαθέτει δημιουργούν συνθήκες θερμοκηπίου. Επίσης διαθέτει σύστημα πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας, καθώς και φύλαξη από ιδιωτική εταιρία κατά τις ώρες μη λειτουργίας της μονάδας.

Ο αύλειος χώρος δυστυχώς παρ’ότι πολύ μεγάλος δεν θυμίζει αυλή νηπιαγωγείου. Δεν είναι ούτε εξοπλισμένος με σταθερά παιχνίδια ούτε διαθέτει στέγαστρο, παρ’ όλες τις προσπάθειές μας. Το υλικό του δαπέδου στο μεγαλύτερο μέρος είναι κυβόλιθος που η εμπειρία μας μετά από σχεδόν 10 χρόνια χρήσης έδειξε ότι δεν είναι το καταλληλότερο. Τα παιδιά στην αυλή παίζουν με ένα μικρό τούνελ-κάμπια και δύο πλαστικά σπιτάκια.

Δεν υπάρχει σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, παρά τις προσπάθειες ίδρυσής του λόγω του κόστους και του μικρού αριθμού των γονέων που κάθε φορά ανήκουν στο σχολείο μας

Τέλος το κτήριο διαθέτει ράμπα πρόσβασης ατόμων-μαθητών με κινητικά προβλήματα.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων