Τα κάλαντα του Λαζάρου από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου

images

Με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, και μέσα στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό, επισκεφτήκαμε τα όμορα Δημοτικά Σχολεία μας  (  13 & 21  ) και αναβιώσαμε το έθιμο του Λάζαρου.

Το Σάββατο του Λαζάρου (το Σάββατο πριν από την Κυριακή των Βαΐων) τα παιδιά γυρίζουν τα σπίτια και τραγουδούν τα ειδικά κάλαντα (Λαζαρικά) σε διάφορες παραλλαγές, που εξιστορούν την «εκ νεκρών έγερση» του Λαζάρου. Τελειώνοντας το τραγούδι τους τα Λαζαράκια, όπως αποκαλούνται οι καλαντιστές της ημέρας, συνεχίζουν με ευχετικούς και επαινετικούς στίχους για το σπίτι και δέχονται ως φιλοδώρημα αυγά που τα τοποθετούν σ’ ένα στολισμένο καλαθάκι (σε κάποιες περιοχές φρούτα, κουλουράκια ή χρήματα). Τον Λάζαρο τραγουδούν κυρίως κορίτσια σχολικής ηλικίας, τα οποία αποκαλούνται λαζαρίνες, λαζαρίτσες, λαζαρούδισσες κ.α.Γενικότερα, το Σάββατο του Λαζάρου λαμβάνει χαρούμενο χαρακτήρα, καθώς η έγερση του Λαζάρου προαναγγέλλει την Ανάσταση του Χριστού.

AnastasiLazarou titlos
Δύο μέρες πριν από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Ανάσταση του Λαζάρου, του φίλου του Κυρίου.
Στη Βηθανία ζούσε ο Λάζαρος με τις αδερφές του, τη Μάρθα και τη Μαρία. Ο Λάζαρος ήταν φίλος του Κυρίου. Κάποτε αρρώστησε πολύ βαριά. Οι αδερφές του έστειλαν μήνυμα στον Ιησού: «Κύριε, ο αγαπημένος σου φίλος είναι άρρωστος». Όταν το έμαθε ο Ιησούς είπε: «Αυτή η αρρώστια δεν είναι για να φέρει θάνατο, αλλά για να φανεί η δύναμη του Θεού, για να φανερωθεί με αφορμή την αρρώστια η δόξα του Υιού του Θεού».

Ο Ιησούς αγαπούσε τον Λάζαρο και τις αδερφές του, αλλά δεν έτρεξε κοντά τους αμέσως μόλις πληροφορήθηκε την ασθένεια. Έμεινε εκεί όπου βρισκόταν για δυο μέρες ακόμα. Κι όταν πέρασαν αυτές οι δυο ημέρες είπε στους μαθητές του: «Ας πάμε στην Ιουδαία. Ο Λάζαρος, ο φίλος μας, κοιμήθηκε. Πηγαίνω όμως να τον ξυπνήσω». Οι μαθητές του νόμιζαν ότι μιλάει για τον ύπνο του σώματος και του είπαν: «Κύριε, αν κοιμήθηκε θα γίνει καλά». Εκείνος όμως εννοούσε το θάνατο: «Ο Λάζαρος πέθανε», τους λέει. «Χαίρομαι όμως για σας, γιατί ο θάνατός του θα γίνει αφορμή για να πιστέψετε».

΄Όταν έφτασε ο Κύριος με τους μαθητές του στη Βηθανία, ο Λάζαρος βρισκόταν για τέταρτη ημέρα στο μνήμα. Είχαν έρθει εδώ και πολλοί Ιουδαίοι από τα Ιεροσόλυμα, γνωστοί και φίλοι της Μαρίας και της Μάρθας, για να τις συμπαρασταθούν στο πένθος τους. Όταν η Μάρθα έμαθε ότι ήρθε ο Χριστός στην πόλη τους, έτρεξε να τον προϋπαντήσει και του είπε: «Κύριε, αν ήσουν εδώ δεν θα πέθαινε ο αδερφός μου. Ξέρω όμως ότι και τώρα θα σου δώσει ο Θεός ό,τι του ζητήσεις». «Ο αδερφός σου θα αναστηθεί», της είπε ο Χριστός. «Ναι, Κύριε, ξέρω ότι θα αναστηθεί την ημέρα της Κρίσεως, όταν θα αναστηθούν όλοι οι νεκροί», είπε η Μάρθα. «Εγώ είμαι η Ανάσταση και η Ζωή», της απάντησε ο Κύριος. «Όποιος πιστεύει σε μένα, κι αν πεθάνει στο σώμα, θα ζήσει αιώνια. Και καθένας που με πιστεύει δεν θα πεθάνει ποτέ. Το πιστεύεις αυτό;». «Ναι, Κύριε», λέει η Μάρθα «πιστεύω ότι εσύ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού, αυτός που περιμέναμε να έρθει στον κόσμο».

31_LazarosΣτο μεταξύ η Μάρθα έστειλε μήνυμα στην αδερφή της, τη Μαρία, ότι είχε έρθει ο Κύριος. Η Μαρία πολύ βιαστική έτρεξε να τον συναντήσει. Μάλιστα οι Ιουδαίοι, που την είδαν να τρέχει, νόμισαν ότι πηγαίνει στο μνήμα να κλάψει τον αδερφό της. Η Μαρία όμως έτρεχε να συναντήσει τον Ιησού. Μόλις τον αντίκρισε έπεσε στα πόδια του και του έλεγε: «Κύριε, δεν θα πέθαινε ο αδερφός μου, αν ήσουν εδώ». Ο Ιησούς βλέποντάς την να κλαίει, λυπήθηκε βαθιά, συγκινήθηκε και δάκρυσε. «Πού τον έχετε βάλειΈλα και δες», είπε εκείνη. Και οι παριστάμενοι Ιουδαίοι έλεγαν: «Δες πόσο τον αγαπούσε! Άραγε αυτός που άνοιξε τα μάτια του τυφλού δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι, για να μην πεθάνει

Ο Ιησούς λοιπόν μαζί με τη Μαρία και τη Μάρθα και τους φίλους τους που βρίσκονταν στη Βηθανία έρχεται στο μνήμα. Αυτό ήταν μια σπηλιά, που την είσοδό της την έφραζε μια μεγάλη πέτρα. «Τραβήξτε την πέτρα!», λέει ο Ιησούς. «Κύριε, τώρα πια θα μυρίζει άσχημα γιατί είναι τέταρτη ημέρα σήμερα στο μνήμα», του λέει η Μάρθα, η αδερφή του νεκρού, μα ο Κύριος της απαντά: «Δεν σου είπα πως αν πιστέψεις θα δεις τη δύναμη του Θεού

Άνοιξαν λοιπόν οι παριστάμενοι το μνήμα του νεκρού, αφού τράβηξαν τη βαριά ταφόπλακα. Κι ο Ιησούς σήκωσε στον ουρανό τα μάτια του και είπε: «Πατέρα μου, σ’ ευχαριστώ που με άκουσες. Εγώ το ήξερα ότι πάντα με ακούς. Το είπα όμως για χάρη του πλήθους που στέκει εδώ γύρω, για να πιστέψουν ότι συ με απέστειλες». Κι ύστερα φώναξε δυνατά: «Λάζαρε, έλα έξω!». Βγήκε ο νεκρός με δεμένα τα πόδια και τα χέρια με πάνινες λουρίδες και το πρόσωπό του περιτυλιγμένο με το σουδάριο – όπως συνήθιζαν τότε να θάβουν τους νεκρούς. «Λύστε τον κι αφήστε τον να περπατήσει», τους είπε ο Ιησούς.

Πολλοί από τους Ιουδαίους που είχαν έρθει να επισκεφθούν τη Μάρθα και τη Μαρία συγκλονίστηκαν από αυτό το γεγονός και πίστεψαν στον Χριστό. Μερικοί όμως πήγαν και στους Φαρισαίους και τους είπαν αυτό που είχε κάνει ο Ιησούς. Εκείνοι αμέσως συγκάλεσαν συμβούλιο και αποφάσισαν πως είναι καλό για όλο το λαό να πεθάνει αυτός ο άνθρωπος. Από τότε ζητούσαν αφορμή για να συλλάβουν τον Κύριο. (Πληροφορίες από https://www.pemptousia.gr/2024/04/i-anastasi-tou-lazarou/)

Ευχαριστούμε θερμά τις Διευθύντριες του 13ου & 21ου Δημοτικού Σχολείου κ. Χατζηευγενάκη και κ. Σταθοπούλου, για την ένθερμη υποδοχή που μας επιφύλαξαν την Παρασκευή 11 Απριλίου τελευταία μέρα μέρα λειτουργίας των σχολείων, όπου είχαμε την χαρά να πούμε τα κάλαντα του Λαζάρου στον προαύλιο χώρο μαζί με τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού. Η  άψογη συνεργασία, στήριξη και επικοινωνία,  συμβάλλουν καθοριστικά στην δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού κλίματος για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο συντονισμός σε κοινές δράσεις και η ανοιχτότητά των συναδέλφων  σε κάθε πρωτοβουλία ενισχύει την μετάβαση των νηπίων μας στο Δημοτικό και μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Τα μικρά νηπιάκια μας είχαν την δυνατότητα να δουν παλιούς συμμαθητές και φίλους τους, ενώ πήραν και μια γεύση από το νέο σχολικό περιβάλλον που σε λίγο καιρό θα τα υποδεχτεί. Ανταλλάξαμε ευχές και φυσικά πασχαλινά καλούδια …Και του χρόνου με υγεία και χαρά !!!

2 4 3 4 5 4 6 4

OMADIKH FOTO APO DHMOTIKO 491006188 1704201133533299 7247555943328076573 n

Kalanta Lazaroy 1 5

Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο για το έθιμο με τα κάλαντα του Λαζάρου

https://www.youtube.com/watch?v=PfUTRJB17Gw

Διαβάστε ένα πολύ τρυφερό κείμενο

Τα Λαζαράκια

LAZARAKIA

Μπήκε ο Απρίλης για τα καλά. Τα σχολεία έκλεισαν για τις διακοπές του Πάσχα και η Λίνα, για μια ακόμη φορά, βρέθηκε στο χωριό με τη γιαγιά μέχρι να πάρουν την άδειά τους οι γονείς της.

Της έλειπαν βέβαια και οι γονείς της και οι φίλοι της και το… ίντερνετ, αλλά ήταν τόσο όμορφα μαζί της και την αγαπούσε πολύ. Φέτος ήταν το πρώτο Πάσχα που η γιαγιά θα περνούσε χωρίς τον παππού και η Λίνα σκεφτόταν τι να κάνει να απαλύνει τον πόνο της.

Ξημέρωσε το Σάββατο του Λαζάρου και η γιαγιά την ξύπνησε πρωί πρωί για να πλάσουν Λαζαράκια.

«Βρε γιαγιά, μην κουράζεσαι, μεγάλωσα πια, ας μη φτιάξουμε φέτος» είπε η Λίνα, αλλά εκείνη είχε ήδη ετοιμάσει τη ζύμη και περίμενε την εγγονή της.

«Τι λες, παιδί μου;» απάντησε. «Για τον Λάζαρο δεν έπλασες, ψωμί γλυκό δεν έφαγες, λέει το έθιμο. Δεν παίζουν με αυτά τα πράγματα».

Η Λίνα χαμογέλασε, δεν χαλάνε χατίρι στη γιαγιά σκέφτηκε και ξεκινήσανε τα Λαζαράκια. Φτιάξανε τα ανθρωπάκια με τυλιγμένα τα χεράκια γύρω τους, έβαλαν τα μοσχοκάρφια για ματάκια και γέμισαν τις κοιλίτσες τους μήλο, κανέλα, γαρίφαλο και σταφίδες. Κι όταν ψήθηκαν, μοσχομύρισε η γειτονιά. Τα μοίρασαν στα παιδάκια που έλεγαν τα κάλαντα με τα λουλουδένια καλαθάκια τους κι έλαμπαν τα μάτια της γιαγιάς, γιατί τα Λαζαράκια ήταν οι ψυχούλες που μπορεί να έφυγαν, αλλά ζούσαν πάντα μέσα της και μοσχοβολούσαν χαρές, όμορφες στιγμές, κανέλα και γαρίφαλο!

Βάγια Γακοπούλου https://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2025/04/blog-post_3.html?fbclid=IwY2xjawJoG71leHRuA2FlbQIxMQABHg_CWm1uqtBWoxb8ZCYS2yMaY5FZPMAzHwgrsAtiOg6URF3wZoJB9qUrOeLP_ae

 

Πασχαλινές δημιουργίες

488998668 30156356427297078 6898233044218623240 n

Οι πασχαλινές δημιουργίες μας καλά κρατούν στο νηπιαγωγείο και συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Αφού γνωρίσαμε διάφορα ήθη και έθιμα των ημερών, μετά επικεντρωθήκαμε στο τυπικό της Μεγάλης Εβδομάδας. Είδαμε εικόνες από επιτάφιους και τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας τις γνώσεις που απέκτησαν. Παράλληλα μιλήσαμε για την Ανάσταση του Λαζάρου ,το έθιμο των Λαζαρίνων και τα κάλαντα του Λαζάρου ,ενώ κατασκευάσαμε τους δικούς μας χάρτινους Λάζαρους ώστε να πούμε τα κάλαντα στα όμορά μας Δημοτικά σχολεία 13 & 21 την Παρασκευή τελευταία μέρα λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας .Με πηλό φτιάξαμε σταυρούς, σύμβολο της ορθόδοξης πίστης μας και τους στολίσαμε με λουλουδάκια και κορδέλα .  Σε ομαδική χειροτεχνία τα παιδιά  ζωγράφισαν ελεύθερα σε ένα λευκό χαρτόνι ένα πασχαλινό αυγό και το διακόσμησαν με ανάλογες εικόνες. Στην συνέχεια  κολλήθηκαν  όλα μαζί σε δύο κόκκινα χαρτονένια αυγά και στολίσαμε την τάξη μας .Φυσικά μιλήσαμε για τον συμβολισμό του κόκκινου αυγού , και γνωρίσαμε τον κύκλο της ζωής του. Σκαρώσαμε υπέροχα κοτοπουλάκια και χαρούμενα κουνελάκια που τα διακοσμήσαμε με κηρομπογιές. Φτιάξαμε κάρτες με αυγολοκοτόπουλα και κλείσαμε μέσα τους τις πιο πασχαλινές μας ευχές , και φυσικά πιστοί στο  έθιμο  βαφής των αυγών μεγαλουργήσαμε βάφοντας τα αυγά μας με χαρτί κουζίνας και μαρκαδόρους και το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό !!!

487604166 550319520991087 1877810565511308769 n 489310527 2075301996280302 3418949511886498222 n490217747 1378302620265014 6224237716868788138 n488981788 1547954269941339 965054391147132808 n489426905 1375250706832929 1092315745687418843 n489123254 1661674681156112 456134680745734463 n488366990 2686775354865294 4004698803076884203 n487842581 1024685135830595 4831476789763823414 n 488907390 513827358465553 9107373414978947152 n

487732810 1175885740346668 7076153876057204954 n 489173074 1026139906056909 2187070725610401790 n 489181357 1392763821878962 7028999376325307406 n

eikona Viber 2025 04 09 20 13 08 867 eikona Viber 2025 04 08 20 15 03 687 eikona Viber 2025 04 08 20 15 03 227 eikona Viber 2025 04 08 20 15 03 542

eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 359 eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 488 eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 029

eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 578 eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 150 eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 434

eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 381 eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 322 eikona Viber 2025 04 10 20 02 35 337

487056115 1306877187038854 1969198021005239215 n 1 487704252 972267998400928 4628310422719935304 n 1 4a45075d aaf4 4c2a 96d7 2981ea41d191 11b68a2fb 4879 4db8 b480 c15b2f38601f8485492a 5822 4715 b01f ab942d82dca1 1bb5da5a5 1174 4a25 a8e1 18e28c7954339f5e5d1c 3745 46fd af76 fb361fad9b1604700954 ee78 4416 801f 41bc5cee4e0a04b56fe8 9346 4936 b5ff 87fca6cb35971c4752d2 976a 4334 a293 e3c673c60871

deae2adf da79 4615 ab3b 6a2ffa617d8d 3b073711 6f57 472d bc38 383388171825 722f667d 4a27 4001 9c66 f516c2a9cd64 5dc087eb 9412 47b5 964f 2839145618f2 2dcfdd83 e6a5 4ef3 b036 137ba551b7f4 1a7490f3 76e9 4c62 8023 4c5d043d6e33 95ab32a0 0085 4dca 8f95 9d75dddeedd3 c6c7d755 4eaa 4a90 8f62 41fc92874fca 1170f309 d6d0 48f5 bfb4 0cd46b4b5618 f6f825bb 0293 4235 9a5f 45a50ae7d104 388c2e95 77c0 4075 9229 7919695d1f66 dd8f296f 492a 4f40 bf3c 7c04d571e864 2e9d81b1 ca81 441a aa9f 1419a4df8343 ee9f2c0a e2c9 4e43 ba5e ff5a5572f172 76229242 e034 4bd7 abf5 dc64f0906a6e 953664ca ce8a 4424 a59e 0b6ef147744a 8485492a 5822 4715 b01f ab942d82dca1 4a45075d aaf4 4c2a 96d7 2981ea41d191

Με την κ. Εύη Δρογκούλα εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες και στην συνέχεια παίξαμε με τα τα πασχαλινά  sensory boxes που είχαμε φτιάξει . Μαζέψαμε κοτοπουλάκια, αυγουλάκια αλλά και πασχαλίτσες και διασκεδάσαμε απίστευτα .Δουλέψαμε επιλεγμένα φύλλα εργασίας και κάπως έτσι κλείσαμε τον κύκλο των γιορτινών μας κατασκευών .

b2d7079c 5a9d 424b 89cd 6c6a3788decc c2953c8d 5894 41af 97fe cce661f66f55 2f6f131c 304e 40a0 8515 1d10742622e0 c75d9d85 92a4 4aa0 85d5 acf2ae9b9ca50c0f4e8e de19 44db a8a1 44a07938d1951d4df380 c3d0 46d2 b51f c548bf56646da425ed60 ae31 4197 9ec2 d35c7c62d04bf6329067 807c 4bed 9ac2 51ae3baa47c859b9adb5 15b2 4256 8527 cd2cce2c3740f36a62aa 2a20 414d 9a30 6481aa7ca98a

 

 

 

 

 

Το πασχαλινό εργαστήρι με τις μητέρες του Νηπιαγωγείου μας

eikona Viber 2025 03 31 18 27 06 982

Την Δευτέρα 7 Απριλίου με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τις μητέρες αλλά και γιαγιάδες ώστε να κατασκευάσουμε όλοι μαζί το πασχαλινό μας καλαθάκι αλλά και ένα αυγουλένιο γιορτινό στεφάνι για να στολίσουμε το σπίτι μας .Οι τάξεις μας γέμισαν με χαρούμενες φωνές και τα μικρά χεράκια πήραν φωτιά να δημιουργούν την διακόσμηση στα πασχαλινά καλάθια, αλλά και σε γιορτινά στεφάνια. Το τμήμα 2 επιδόθηκε και σε κυνήγι αυγού και πραγματικά όλοι διασκεδάσαμε απίστευτα. Οι τάξεις μας μεταμορφώθηκαν σε μικρά εργαστήρια και οι μαμάδες πήραν μια μικρή γεύση από την όμορφη ζωή του νηπιαγωγείου. Η παρουσία τους αλλά και η ενεργή συμμετοχή τους στην εκδήλωση αυτή προσέφερε μια ιδιαίτερη χαρά αλλά και ενθουσιασμό στα παιδιά, ενώ αυτή η συνεργασία δημιούργησε μια ατμόσφαιρα γεμάτη αγάπη και δημιουργικότητα, η οποία ενίσχυσε την παιδαγωγική μας προσπάθεια και πρόσφερε στα παιδιά μια αξέχαστη εμπειρία. Είναι πραγματικά για εμάς πολύ σημαντικό να βλέπουμε την ενεργή συμμετοχή των γονέων σε τέτοιες δράσεις καθώς έτσι ενισχύεται ο δεσμός του σχολείου και της οικογένειας .Ανανεώνουμε φυσικά το ραντεβού μας σε επόμενα τέτοια δημιουργικά εργαστήρια …Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές του πόσο όμορφα περάσαμε …

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 6 2 7 1 8 1 9 1 10 1 1 3 2 3 3 3 4 3 5 3 6 3 7 2 8 2 9 2 10 2 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 482921843 643325795195510 530431118108807900 n

487898923 1208963427443160 8349646087070153426 n 487557199 2153444641743436 451119192270952644 n 487679000 2096242810850244 2942306328724847609 n 487540800 3654987938135118 1539214268800788420 n 488799918 1821633151960908 3997686330838177888 n

489688381 9055792014526283 4655508179606919390 n 488850017 1390371765643085 4336448150202801481 n 489364360 2112031212641735 9197549320752306866 n 487677430 1039929298035803 2055474898103743426 n

Βιωματικό Πρόγραμμα από την εκπαιδευτική ομάδα ΠΡΑΜΑΤΑ & ΘΑΜΑΤΑ

pramata kai thamata

Μια όμορφη δράση πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο από την ομάδα ΠΡΑΜΑΤΑ & ΘΑΜΑΤΑ. Πρόκειται για ένα βιωματικό πρόγραμμα πασχαλινών παιχνιδιών και κατασκευή πασχαλινής λαμπάδας από τα παιδιά.

Τα παιδιά άκουσαν πληροφορίες, συζήτησαν με τις εμψυχώτριες για την Μεγάλη Εβδομάδα και τη γιορτή του Πάσχα, δημιούργησαν το ημερολόγιο της Μεγάλης Εβδομάδας, διασκέδασαν με τα παιχνίδια των αυγών, έπαιξαν με το αερόστατο, χάρηκαν να μαζεύουν αυγουλάκια στο καλάθι και πήραν μέρος σε ομάδες σκυταλοδρομίας με αυγό και φτερά από κοτοπουλάκια. Στη συνέχεια διακόσμησαν  τη λαμπάδα τους για να τη χαρίσουν σε αγαπημένα πρόσωπα. Οι απολαυστικές στιγμές μας από το βιωματικό πρόγραμμα απεικονίζονται στις παρακάτω φωτογραφίες:

syzhthsh M. Ebdomada hmerologio M. Ebdomadas aerostato 2 aerostato 3 aerostat 2 aerostato4 aerostato 1 aerostat 1 skytal fteron 1 skytalodromia fteron 2 skytal fteron 3 skytalodomia skytalodromia fteron 3 skytalodromia fteron 1 ayga 4 ayga 1 skytal fteron 2

diakosmhsh lampades 3 diakosmhsh lampades 6 diakosmhsh lampades 7 diakosmhsh lampades 10 diakosmhsh lampades 8 diakosmhsh lampades 9 diakosmhsh lampades 11 diakosmhsh lampades 1 diakosmhsh lampades 2 diakosmhsh lampades 5 diakosmhsh lampades 4 b141cf3f 59c7 40d2 b445 1a0f1b601533fabe0ba4 83b7 4131 9400 a68c182cd8e2d6a7ef36 9bce 482f ae4f 935f7c2fe3fe2aa1a01e 6b66 4885 9c4e f2e04945feaf5ebcf0f0 3f78 4ee4 b750 1d61d705cecf52573bde 0960 497e b5cd 667a3d6e2e932766cb40 bd93 4e7a ab4f 9412a52844ce6158bcc7 7731 40ef a249 34e7b5c4831b7d39c0c1 8ca1 489e 9b08 25022fe0f58f90351037 066e 4e08 a7a8 034da7f4ad043dc11e9e 2be9 4952 aa6f 0790c8ee04637732289a 7216 433d afc4 4fc6e1436475

 

ntekor   ntekor1 

 

 

Ο Βιβλιοπαρουσίαση του Νικόλα

36B15C8258CAD8C30945AF5420B06015

Ο μπαμπάς, η μαμά και τα αδέλφια του Ιβάν μουγκρίζουν δυνατά… ΡΙΑΡ! Το λιονταράκι, όμως, μόνο “σκουίκ” μπορεί να πει και λυπάται πολύ γι’ αυτό. Ένα ποντικάκι το βοηθάει να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και να που τελικά καταφέρνει ο Ιβάν να μουγκρίσει λιονταρίσια. Πώς έγινε αυτό; Το θέμα του βιβλίου προσεγγίζει την έννοια της αυτοπεποίθησης και πώς θα την αποκτήσουν τα παιδιά. Με όμορφη εικονογράφηση και κατανοητό λεξιλόγιο, η ιστορία διασκεδάζει τους μικρούς αναγνώστες, ενώ παράλληλα τους ενθαρρύνει να αισθανθούν περισσότερη σιγουριά για τις ικανότητές τους. Ένα εξαιρετικό βιβλίο από την αγαπημένη συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη επέλεξε ο μικρός μας φίλος ο Νικόλας να παρουσιάσει που πραγματεύεται ένα πολύ δύσκολο θέμα :  Την αυτοπεποίθηση!!! Μακάρι να  μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου. Ο μικρός μας φίλος έδωσε τον καλύτερο εαυτό του και μας αφηγήθηκε το βιβλίο με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο !!!

Ένα από τα σημαντικότερα δώρα που μπορεί να προσφέρει ένας γονιός στο παιδί του είναι να του δώσει αυτοπεποίθηση. Η πίστη στον εαυτό μας και στις ικανότητες μας είναι η κινητήριος δύναμη για να δοκιμάζουμε καινούριες προκλήσεις στη ζωή και να εξελισσόμαστε ως άνθρωποι. Ως γονείς αλλά και ως εκπαιδευτικοί  μπορούμε να κάνουμε πολλά για να βοηθήσουμε το παιδί μας να πιστεύει στον εαυτό του.

 Χρήσιμες συμβουλές για να καλλιεργήσετε την αυτοπεποίθηση στα παιδιά σας

1. Επιβραβεύετε πάντα την προσπάθεια και ποτέ το αποτέλεσμα. Είτε πετύχει είτε όχι τον στόχο του εσείς εστιάστε την κριτική σας στην προσπάθεια του. Μην το επαινείτε μόνο όταν τα καταφέρνει και δείξτε του ότι αυτό που πάντα μετράει περισσότερο είναι το ταξίδι και όχι ο προορισμός. Έτσι θα το μάθετε να μην φοβάται την αποτυχία, η οποία είναι κι αυτή μέρος της ζωής.

2. Ενθαρρύνετε τη σκληρή δουλειά. Είτε εξασκείται σκληρά στο πιάνο, είτε σε δύσκολες μαθηματικές εργασίες, το παιδί σας πρέπει να μάθει να κοπιάζει. Έτσι θα αισθανθεί περήφανο με το αποτέλεσμα όταν έρχεται. Προσέξτε μόνο μην του ασκήσετε υπερβολική πίεση φτάνοντας στο άλλο άκρο, της καταπιεστικής εργασίας.

3. Αφήστε το να βρίσκει μόνο του τις λύσεις στα προβλήματα. Αν πάντα το «ξελασπώνετε» από τις δυσκολίες δεν θα μάθει να βρίσκει μόνο του την άκρη. Αντί να βιαστείτε να λύσετε κάθε μικρό ή μεγάλο θέμα που προκύπτει, προκαλέστε το: «εσύ τι νομίζεις;». «Ποιες ιδέες έχεις για τη λύση αυτού του ζητήματος;». «Τι αποτέλεσμα νομίζεις θα έχει αυτό;».

4. Αφήστε τα να ζήσουν την παιδική τους ηλικία. Μην περιμένετε από το παιδί σας να συμπεριφερθεί σαν ενήλικας. Αν το σπρώχνετε να μεγαλώσει πριν την ώρα του το αποτέλεσμα θα είναι να συγκρίνει τον εαυτό του με άτομα μεγαλύτερα. Αυτό είναι άδικο και θα το αποθαρρύνει καθώς δεν θα μπορεί να φτάνει τις προσδοκίες σας.

5. Ενθαρρύνετε την περιέργεια. Μερικές φορές τα παιδιά μας κουράζουν με τις ατέλειωτες ερωτήσεις τους, αλλά ακόμη και αν δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις είναι καλό να μην τα αποθαρρύνουμε από το να ρωτάνε. Σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά που ενθαρρύνονται να ρωτάνε και παίρνουν πειστικές απαντήσεις από τους γονείς τους σε μικρή ηλικία, συνεχίζουν να ψάχνουν τη γνώση και αργότερα στο σχολικό περιβάλλον σε αντίθεση με αυτά που κάθε τους ερώτημα αποσιωπάται.

6. Δώστε τους νέες προκλήσεις. Ενισχύοντας συνεχώς το πεδίο των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, τα βοηθάτε να αναπτύσσονται με αυτοπεποίθηση. Κάθε φορά που πετυχαίνουν ένα νέο στόχο –να μάθουν ποδήλατο χωρίς βοηθητικούς τροχούς, να μαγειρέψουν ακολουθώντας μια συνταγή κ.α.- ανεβάζουν τον πήχη των προσδοκιών τους.

7. Αποφύγετε τις εξαιρέσεις. Μην ενδίδετε στην ειδική μεταχείριση των παιδιών, κατεβάζοντας τον πήχη για να τον περάσουν. Το να έχουν ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα είναι θεμελιώδες για την αυτοπεποίθησή τους.

8. Μην επικρίνετε την προσπάθεια τους. Για κανένα λόγο μην μειώνετε την προσπάθεια τους. Μπορείτε να κάνετε θετικά σχόλια και εισηγήσεις για να τα πάνε καλύτερα αλλά για κανένα λόγο μην εκφράζετε απογοήτευση για τις επιδόσεις τους και μην μηδενίζετε τον κόπο και τη δουλειά τους. Η γονική κριτική μηδενίζει το κίνητρο των παιδιών και τα βάζει σε μια διαδικασία διαρκούς αμφισβήτησης της αυτο-αξίας τους.

9. Τα λάθη είναι για να μαθαίνουμε, δείξτε το. Αντί να επικρίνετε τα παιδιά σας σκληρά για τα λάθη τους και να αναλώνεστε σε κηρύγματα, δοκιμάστε να τα βοηθήσετε να πάρουν μαθήματα απ’ αυτά. Μην διορθώνετε όμως ποτέ τα δικά τους λάθη. Δείξτε τους με υποστηρικτικό και θετικό τρόπο πώς να το κάνουν μόνα τους.

10. Δείξτε τους μέσα από το παράδειγμα σας. Μέχρι την εφηβεία τα παιδιά σας βλέπουν σαν τους ήρωες τους. Αξιοποιείστε αυτή την ευκαιρία για να τους δώσετε ένα θετικό παράδειγμα στον τρόπο που αντιμετωπίζετε τη σκληρή δουλειά, την επιτυχία, την αποτυχία και τους άλλους ανθρώπους.

12. Μην τους λέτε ότι ανησυχείτε γι’ αυτά. Το να εκφράζετε με λόγια ή να δείχνετε με την συμπεριφορά σας ότι ανησυχείτε για το παιδί σας –τη σχολική του απόδοση, τις κακές του συνήθειες κ.λ.π- είναι σαν να του δίνετε μία αρνητική ψήφο εμπιστοσύνης. Στέλνετε στο παιδί το μήνυμα ότι δεν πιστεύετε ότι θα τα καταφέρει γι’ αυτό κι ανησυχείτε.

13. Μην τα αφήνετε να δραπετεύουν από την πραγματικότητα. Το διαδίκτυο είναι μια πύλη διαφυγής από την πραγματικότητα και από όσα συμβαίνουν γύρω μας. Το να αποκόπτεται ένα παιδί από το περιβάλλον και να χάνεται με τις ώρες σε διαδικτυακούς κόσμους μπορεί να το εκπαιδεύσει να κρύβεται μέσα στην οθόνη όποτε έχει προβλήματα. Σπρώξτε το να βιώνει αληθινές καταστάσεις στον πραγματικό κόσμο. Μόνο αυτές θα του μάθουν πώς να λύνει προβλήματα.

14. Μην χάνετε την εξουσία σας. Τα παιδιά δεν είναι φίλοι σας, και χρειάζονται τη γονεϊκή εξουσία και καθοδήγηση για να αισθάνονται ασφαλείς και να έχουν αυτοπεποίθηση. Απ’ την άλλη, η υπερβολική αυστηρότητα και σκληρότητα των γονιών θα τσακίσει την πίστη τους στον εαυτό τους. Πηγή από το site    Αυτοπεποίθηση και πώς να την καλλιεργήσετε στο παιδί σας. 14 συμβουλές σε γονείς

eikona Viber 2025 04 07 19 53 28 237 eikona Viber 2025 04 07 19 53 28 442 eikona Viber 2025 04 07 19 53 29 132 eikona Viber 2025 04 07 19 53 29 417 eikona Viber 2025 04 07 19 53 29 944 eikona Viber 2025 04 07 19 53 30 119 eikona Viber 2025 04 07 19 53 30 185 eikona Viber 2025 04 07 19 53 30 306 eikona Viber 2025 04 07 19 55 17 405
Πολλά πολλά μπράβο στον φίλο μας Νικόλα !!!
Ακούστε την ιστορία του Βιβλίου

Η βιβλιοπαρουσίαση της Σοφίας στο Τμήμα 1

exofyllo

Η μαθήτρια του Νηπιαγωγείου Σοφία, παρουσίασε στο Τμήμα 1 το βιβλίο “Εγώ κι εσύ μαζί“, της συγγραφέως Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, από τις εκδόσεις Σαββάλας, ένα βιβλίο που προάγει τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, προσεγγίζοντας αξίες όπως η συνεργασία, η φιλία. Η συγγραφέας με την προσέγγιση ιδεών, αξιών, συναισθημάτων σε συνδυασμό με την εξαιρετική εικονογράφηση της Νίκης Λεωνίδου, επιχειρούν να μυήσουν τα παιδιά στο να βλέπουν τον κόσμο με τα μάτια του άλλου, αφού μάθουν πρώτα να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα δικά τους συναισθήματα. Όπως αναφέρει η συγγραφέας: “ό,τι δεν μπορούμε να καταφέρουμε αλλιώς το μπορούμε  με την αγάπη”.

Λίγα λόγια για την ιστορία:

Το μελίσσι τρυγάει ενθουσιασμένο κάθε μέρα τη γύρη από τις λεβάντες που ζώνουν το χωριό.
Δυο μέλισσες όμως είναι πολύ στενοχωρημένες. Δεν μπορούν να πετάξουν στα ψηλά γιατί τους λείπουνε φτερά. Ένα απόγευμα μπαίνουν στο εργαστήρι του γερο-Ζανή. Μα ποιο θαύμα έγινε εκεί και έφυγαν μετά πετώντας;

Η Σοφία μας εντυπωσίασε με την αφήγησή της, διηγήθηκε την ιστορία με γλαφυρό ύφος, περιγράφοντας παραστατικά τα γεγονότα στους συμμαθητές της. Η ανάλογη αμφίεση με το κοστούμι της μέλισσας, από τη γωνιά της μεταμφίεσης, βοήθησε τη μικρή μαθήτριά μας να δραματοποιήσει μέρος της ιστορίας, να “μπει” στο ρόλο της μέλισσας, με συναισθηματικό τρόπο να χρωματίζει τη φωνή της και να μιμείται τις μικρές ηρωίδες της ιστορίας. Υπήρχαν στοιχεία εν συναίσθησης στην αφήγησή της, ταυτιζόταν με τις μικρές μέλισσες και τα λόγια της περιβάλλονταν από συναισθήματα, καθώς με αγωνία έψαχναν να βρουν την καλύτερη λύση.

paroysiash sthn taxh  kataskeyh  epainoi

a selida b selida  488500669 592175927162345 3609754040444723060 n   ergasia biblioy  melissofolia ntekor 

Ακολουθεί βιντεάκι, μέρος της παρουσίασης του βιβλίου από το νήπιο Σοφία:

Μπράβο Σοφία, μας εντυπωσίασες με το ταλέντο σου, ήταν καταπληκτική η παρουσίαση του βιβλίου και η κατασκευή σου!!!

Ακούστε την ιστορία από την αγαπημένη συγγραφέα των παιδιών του 16ου Νηπιαγωγείου Αγίου Δημητρίου, κυρία Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη που μας κάνει να ταυτιζόμαστε με τους ήρωες των βιβλίων της και να μαθαίνουμε διασκεδάζοντας:

Εγώ κι εσύ μαζί Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, εκδόσεις Σαββάλας

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά …

Ο Απρίλης δεν φέρνει μόνο τα λουλούδια και τα ψέματα, ο Απρίλης είναι ο Πασχαλιάτης και μας φέρνει και το Πάσχα και όπως καταλαβαίνετε τα μικρά χεράκια έχουν πάρει φωτιά …  Το Πάσχα είναι μεγάλη γιορτή του Χριστιανισμού σε ανάμνηση της Ανάστασης του Ιησού Χριστού. Αρχικά αποτελούσε εβραϊκή γιορτή σε ανάμνηση της Εξόδου των Ισραηλιτών από την αιγυπτιακή δουλεία. Το Χριστιανικό Πάσχα, ή κοινώς Πασχαλιά ή Λαμπρή, και ειδικότερα η Ανάσταση του Χριστού ή απλώς Ανάσταση, είναι η σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού. Εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία. Πλήθος έθιμα συνοδεύουν την μεγάλη αυτή της χριστιανοσύνης και μέσα από επιλεγμένα βίντεο αλλά και βιβλία προσπαθήσαμε να φέρουμε τα παιδιά κοντά στο νόημα αυτών των ημερών αλλά και στην παράδοσή μας. Φτιάξαμε τις κάρτες μας με πασχαλινές ευχές, κουνέλια και κότες με διάφορες τεχνικές , παπιά με χαρτοσακούλες, ετοιμάσαμε αυγά βαμμένα με βερνίκια νυχιών, κόψαμε σταυρούς με πηλό, είδαμε τα θαύματα του θεανθρώπου και ετοιμάσαμε τον Λάζαρο με χαρτόνι. Φτιάξαμε αυγά με τέμπερες και τύπωμα φελλού και στολίσαμε το ταμπλό μας ,ενώ  παράλληλα κόψαμε πολλές παλάμες κίτρινες και σχηματίσαμε ένα μεγάλο παλαμοπαπί. Και επειδή Πάσχα και Άνοιξη πάνε μαζί σκαρώσαμε και ένα καδράκι με δισκάκια από μανιτάρια που μαζεύουμε στο σχολείο και στολίσαμε ανοιξιάτικο το ταμπλό μας …

 

486817250 628179156674762 2566183974685850892 n  486237344 9121488457976842 5211053202262682569 n   487907449 608119575516154 7060041326633865527 n 487786945 1019886483142555 3261673750556305863 n 487323036 562154459624735 5578372505667026920 n  esoteriko kartas 4 esoteriko kartas 2 esoteriko kartas 1 esoteriko kartas 6 esoteriko kartas 5 esoteriko kartas 3 487410091 672798935114234 935401675365819040 n  486580381 639875748843425 4433386627977240219 n  487412435 1120731169805331 7940094664043022270 n  487434630 1717438779120859 8938972167298506633 n 487693998 979919760941522 5512701564956826531 n487709978 658536350445814 4386568468108921325 n  ladopastel nerochroma kotopoylo 7 ladopastel nerochroma kotopoylo 4ladopastel nerochroma kotopoylo 3 ladopastel nerochroma kotopoylo 1 ladopastel nerochroma kotopoylo 5  ladopastel nerochroma kotopoylo 6  ladopastel nerochroma kotopoylo 2

486574804 562290306877628 7495855321059870845 n 487448143 673324428378799 2444004007517884975 n 487130155 1551255308882151 1237235311131177249 n   72af1590 aba6 4ae5 bd19 abfcf408fce7  364d4cc9 f593 47f7 9cd9 17522adda47d 

loyloydia sakkoylaki

eikona Viber 2025 04 05 00 05 38 707 eikona Viber 2025 04 05 00 05 38 810 eikona Viber 2025 04 05 00 05 38 917 eikona Viber 2025 04 05 00 05 39 015

 

487056115 1306877187038854 1969198021005239215 n 487704252 972267998400928 4628310422719935304 n stayroi phlos stayroi

488046815 1220133636130917 7935876883202588437 n 1 palames kotopoylo 1 palames kotopoylo 3 palames kotopoylo 2 podia papias 2podia papias 1 lagos 4 lagos 1 lagos 3 lagos 2 Baleria Roza

487130155 9511171278974192 3265271167862213617 n

486568630 1026474246026086 136852634389444349 n

488495198 1416478636468494 6376921821228095907 n 489477219 973249231624916 828803894789394088 n 487561766 2799450276928848 1241429046259329176 n 488053364 1917179029110635 235790327021281605 n

Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο για το Πάσχα

https://www.youtube.com/watch?v=5M6jdqXkPlg

Τι γιορτάζουμε το Πάσχα ;

https://www.youtube.com/watch?v=9tuqn_LDNkQ

Η ιστορία του Πάσχα, Νηπιαγωγείο- Δημοτικό

 

 

Παγκόσμια ημέρα βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.

Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία. Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλον τον κόσμο.

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) του 2025, υποστηριζόμενη από το τμήμα της IBBY στην Ολλανδία εστιάζει στην ελευθερία της φαντασίας, με το μότο από το ποίημα “Η γλώσσα των εικόνων” της Rian Visser:

«Φτιάξε εικόνες για το ποίημά μου και νιώσε ελεύθερος: αυτά τα λόγια σου ανήκουν, παρόλο που προήλθαν από μένα».

Το ποίημα προέρχεται από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) της συγγραφέα Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg, βιβλίο το οποίο βραβεύτηκε με τα βραβεία Zilveren Griffel στην Ολλανδία και Gouden Poëziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.

Η φετινή αφίσα δημιουργήθηκε από τη συγγραφέα Rian Visser και την εικονογράφο Janneke Ipenburg και προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης .

“…Φτιάξε εικόνες
με το ποίημά μου,
ελεύθερα να αισθανθείς:
αυτά τα λόγια
πάρ’ τα και κάνε τα δικά σου
από την καρδιά μου στην καρδιά σου.”

Το φετινό μήνυμα από την Rian Visser:
Η Γλώσσα των Εικόνων
Rian Visser

Μπορείτε να ζωγραφίσετε εικόνες
για τις λέξεις,
για όσα λέω;

Τότε, ζωγραφίστε
ένα μέρος της εικόνας,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό σου
ή κάποια σκληρή τύχη,

ζωγραφίστε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο,
μια στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου,

ζωγραφίστε το μέρος όπου παντού
το μέρος όπου ποτέ,
το μέρος όπου σύντομα
κάτι πρόκειται να συμβεί,

ζωγραφίστε τον πόνο μιας απώθησης,
τη γεύση της θάλασσας.

Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω,
σαν αγάπη,
μια μέρα,
και ίσως για μένα.

Κάντε εικόνες
για το ποίημά μου,
και μη διστάσετε:
αυτά τα λόγια
ανήκουν σε εσάς
παρόλο που προήλθαν από μένα.

Δείτε περισσότερα για το Παιδικό Βιβλίο:

Γράμμα σε ένα παιδί για τη Φιλαναγνωσία

Βίντεο για το βιβλίο

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Μηνύματα συγγραφέων απ’ όλο τον κόσμο

Με τους μικρούς μας μαθητές αφού συζητήσαμε για άλλη μια φορά την αξία και σημασία των βιβλίων και ανταλλάξαμε απόψεις για τα αγαπημένα μας βιβλία, φτιάξαμε τους δικούς μας   σελιδοδείκτες για να συνοδεύουν την ανάγνωση των αγαπημένων μας βιβλίων.

Παράλληλα μιλήσαμε για τον δίσκο της Φαιστού και δημιουργήσαμε τους δικούς μας μυστικούς κώδικες .

Ο Δίσκος της Φαιστού είναι δίσκος ψημένου πηλού, που αποτελεί αρχαιολογικό εύρημα από τη Μινωική πόλη της Φαιστού στη νότια Κρήτη και χρονολογείται πιθανώς στην μέση ή ύστερη Μινωική Εποχή του Χαλκού (Δεύτερη π.Χ. χιλιετία). Αποτελεί ένα από τα γνωστότερα μυστήρια της αρχαιολογίας, αφού ο σκοπός της κατασκευής του παραμένει άγνωστος. Άγνωστο είναι μέχρι σήμερα και το νόημα των αναγραφόμενων σε αυτόν.

Ο δίσκος ανακαλύφθηκε στις 3 Ιουλίου 1908 από τον Ιταλό αρχαιολόγο Λουίτζι Περνιέ (Luigi Pernier) και φυλάσσεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Ο δίσκος έχει διάμετρο περίπου 15 cm και καλύπτεται σε κάθε πλευρά με ένα σπειροειδές κείμενο, που αποτελείται από συνολικά 241 εμφανίσεις 45 διακριτών πινακίδων, που δημιουργήθηκαν με το πάτημα μεμονωμένων σφραγίδων πάνω στον μαλακό πηλό πριν από το ψήσιμο. Ενώ τα μοναδικά χαρακτηριστικά του οδήγησαν αρχικά ορισμένους μελετητές να υποψιαστούν μια πλαστογραφία ή απάτη, ο δίσκος είναι πλέον γενικά αποδεκτός ως αυθεντικός από τους αρχαιολόγους.

Αυτό το μυστηριώδες αντικείμενο αιχμαλώτισε τη φαντασία ερασιτεχνών και επαγγελματιών παλαιογράφων και έχουν γίνει πολλές προσπάθειες για να αποκρυπτογραφηθεί ο κώδικας πίσω από τα σημάδια του δίσκου. Αν και δεν είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για κείμενο, οι περισσότερες αποκρυπτογραφήσεις υποθέτουν ότι είναι.

486256622 1400573197783255 5449185188057431703 n 486502924 4869172916641794 940528759496914953 n 486621609 1157497492344774 1341107716926240808 n 486820500 3910542402516965 9209032453449014096 n 487061744 1452753455703380 5630653518949765658 n 487061744 1578723689479471 3924760232225702611 n 487082221 9399741006771043 5689047728712664493 n 487091275 1821592878696139 713605580147502945 n 487170437 1019992092913403 6159815825774434107 n 487177681 1378756099805795 3665414307793629090 n 487411334 579767051750303 976051280471340278 n 487414460 1494771324830987 5245870585566936280 n 487442892 1001706632064945 5382061863070198165 n 487515009 3902077863440278 7897038282735817659 n 486247365 1021918059807187 4074243712469511099 n 1

diskos Faistoy 1 diskos Faistoy 3 diskos Faistoy 6 diskos Faistoy 5 diskos Faistoy 2 diskos Faistoy 4

eikona Viber 2025 04 02 00 02 46 677 eikona Viber 2025 04 02 00 01 45 387 eikona Viber 2025 04 02 00 01 45 577 eikona Viber 2025 04 02 00 01 45 731

Οι δράσεις μας όμως για την ημέρα του βιβλίου δεν σταματούν εδώ,  οι μαθητές του Ολοήμερου των Συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων  13ου και 21ου, με τα παιδιά του Εκπαιδευτικού Ομίλου «Παίζω και δημιουργώ με τις λέξεις», υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά στην αίθουσα εκδηλώσεων τους  τα ολοήμερα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας . Τη δράση υποστήριξαν και συμμετείχαν, οι διευθύντριες κα Θεοδοσία Χατζηευγενάκη, η κα Μαρία Σταθουλοπούλου καθώς και η κα Μάγδα Νίκλη, ΠΕ70, Υπεύθυνη του Ολοήμερου του 13ου Δημοτικού. 

Το βιβλίο «Το αυγό που ράγισε», της κ. Εύης Τσιτιρίδου, στάθηκε η αφορμή για να αναβιώσουμε τα πασχαλινά έθιμα, να τραγουδήσουμενα αυτοσχεδιάσουμενα συζητήσουμε για τα αγαπημένα μας βιβλία,  να συνεργαστούμε για να ζωγραφίσουμε πασχαλινά αυγά, να γίνουμε μαζί μια μεγάλη παρέαΑνταλλάξαμε δωράκια , πήραμε έπαινο τιμητικό για την συμμετοχή μας στην δράση και γεμίσαμε με εμπειρίες και χαρά! Φυσικά ανανεώσαμε το ραντεβού μας για επόμενες βιβλιοπεριπέτειες! Πάρτε μια μικρή γεύση από την επίσκεψή μας …

2 4 5 6 7 8 9 10

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 eikona Viber 2025 04 02 23 03 05 462 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 095 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 211 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 321 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 442 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 580 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 692 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 792 eikona Viber 2025 04 02 23 03 08 900 eikona Viber 2025 04 02 23 03 09 011

Και ένα βιντεάκι από το blog του 13ου Δημοτικού Σχολείου

https://www.canva.com/design/DAGjnCEoGsM/65AX4Q__VhrvtsAY2ZKUvw/watch

Ευχόμαστε καλά αναγνωστικά ταξίδια !!!

 

Καλώς ήρθες Απρίλη!!!

Tsarouxis Mines Aprilis 1

Ο Απρίλιος ή Απρίλης είναι ο τέταρτος μήνας του έτους. Ο ελληνικός λαός αποκαλεί τον μήνα αυτόν και με τα ονόματα ΑπρίληςΑπρίλες, και Λαμπριάτης από τη συμπτωματικά μεγάλη θρησκευτική εορτή που τελείται συνήθως τον μήνα αυτό. Ο Απρίλιος και ο Μάιος θεωρούνται οι καθ΄ αυτού μήνες των λουλουδιών εξ ου και η ονομασία Απριλομάης: “Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα“. Χάρη στην ανοιξιάτικη σύνδεσή του ο Απρίλης τραγουδήθηκε ιδιαίτερα από τους ποιητές αλλά και από τον λαό μας: «Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθό Απρίλη» και «Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε». Η ενασχόληση, επίσης, του λαού μας με τη γεωργία μάς έχει κληροδοτήσει και πολλές άλλες παροιμίες και δημώδη στιχάκια. Για τις απριλιάτικες βροχές, για παράδειγμα, λέγεται το εξής: «Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε κείνο το ζευγά που ‘χει πολλά σπαρμένα». Σ’ άλλες πάλι περιοχές ο Απρίλης αποκαλείται και «Γρίλλης» (γκρινιάρης) επειδή στον μήνα αυτόν τελείωναν τα αποθέματα της προηγούμενης συγκομιδής και δημιουργούνταν οικογενειακές γκρίνιες. Αποκαλείται και τιναχτοκοφινίτης επειδή τινάζουν τα κοφίνια για να τα καθαρίσουν: «Απρίλης, γρίλλης, τιναχτοκοφινίτης». Αναφέρεται, επίσης, και ως Αϊ-γεωργίτης λόγω της εορτής του Αγίου Γεωργίου στις 23 του μήνα, η οποία γιορτάζεται με διάφορους αθλητικούς και ιππικούς αγώνες. Οι κτηνοτρόφοι, και οι Σαρακατσάνοι, θεωρούν τον Άγιο Γεώργιο προστάτη τους, ενώ στις παραδόσεις, τα παραμύθια και τα τραγούδια συνδέονται με τον αρχαίο μύθο του Περσέα και της Ανδρομέδας.Η «Πρωταπριλιά» με τα αθώα ψέματά της είναι ένα πανευρωπαϊκό έθιμο. Στην Ελλάδα το αρχαίο αυτό έθιμο έφτασε, μάλλον, την εποχή των Σταυροφοριών κι έχει τις ρίζες του στους αρχαίους Κέλτες. Επειδή τον Απρίλιο ο καιρός καλοσύνευε συνήθιζαν την πρωταπριλιά να πηγαίνουν για ψάρεμα. Τις περισσότερες φορές γύριζαν φυσικά με άδεια χέρια, κι έτσι κατέφευγαν σε ψεύτικες ιστορίες για μεγάλα ψάρια. Στη χώρα μας διαγωνίζονται για το ποιος θα πει το μεγαλύτερο ψέμα, όπως το: «Έλα να πούμε ψέματα/ ένα σακί γιομάτο/ φόρτωσα ένα μπόντικα/ σαράντα κολοκύθια/ κι απάνου στα καπούλια του/ ένα σακί ρεβύθια».

Υποδεχτήκαμε τον Απρίλιο με αθώα ψεματάκια που σκαρώσαμε στην κ.Εύα αλλά και μεταξύ μας και φυσικά τον ζωγραφίσαμε διαβάζοντας το ποίημα της Μεταξίας Φωτίου.

486247365 1039548048019487 6503410874337835166 n 486470961 1317510309502183 4112382147573582786 n 486509872 921119953288917 8674259829333552647 n 486528183 1480944262864822 8270640323322599995 n 486541390 2100677653695781 7169741570364734238 n 487444568 692367543212676 1053548879247511110 n

Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=1b7xqsW267I

Ακούστε το τραγούδι του Απρίλη

https://www.youtube.com/watch?v=rJ_bvEjiyPs