Η βιβλιοπαρουσίαση της Ρόζας

παγκάκι φιλίας 9

“ΤΟ ΠΑΓΚΑΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ” ένα βιβλίο από τις εκδόσεις “Παπαδόπουλος” μας παρουσίασε σήμερα η Ρόζα στο Τμήμα 1. Πρόκειται για μια ιδέα που υιοθετείται τα τελευταία χρόνια από χώρες του εξωτερικού κυρίως Ευρώπη, Αμερική και έχει σκοπό να βοηθήσει τα ντροπαλά παιδιά που νιώθουν αμήχανα, τις πρώτες ημέρες του σχολείου, να βρουν φίλους, να επικοινωνήσουν, να συζητήσουν, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να παίξουν. Το παγκάκι βρίσκεται στον εξωτερικό χώρο της αυλής του σχολείου και τα παιδιά που κάθονται την ώρα του διαλείμματος έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν και να γνωριστούν. Η ιδέα έχει εφαρμοστεί και σε ελληνικά σχολεία με μεγάλη επιτυχία, καθώς συμβάλει στην οικοδόμηση φιλικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών και όπως έχει παρατηρηθεί από μελέτες και στην μείωση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού.

Λίγα λόγια για την ιστορία: Η Τίλυ ανησυχεί γιατί θα πάει στο καινούργιο της σχολείο και δε θα γνωρίζει κανέναν. Ο δάσκαλος της προτείνει να δοκιμάσει το Παγκάκι της Φιλίας… Το παγκάκι όμως είναι ήδη πιασμένο! Μια τρυφερή ιστορία για μια φιλία που ξεκινάει αναπάντεχα.

Η Ρόζα με τον μοναδικό τρόπο έκφρασής της, μας παρουσίασε την ιστορία, καθώς έστηνε σταδιακά την όμορφη κατασκευή της, αναφέροντας σκηνές από το βιβλίο. Συνεργάστηκε με την οικογένειά της, βρήκαν χρόνο να δημιουργήσουν, να επικοινωνήσουν και να “χτίσουν” όμορφες συναισθηματικές σχέσεις. Μας ανέφερε τη συμβολή στην ανάγνωση του βιβλίου του αδελφού της Μάκη, που φοιτά στην Τετάρτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου, πόσο χαρούμενη ένιωσε και αυτό τη βοήθησε να επικοινωνήσουν και να νιώσουν ευχάριστα συναισθήματα. Ας απολαύσουμε τη Ρόζα στην αφήγησή της και στον τρόπο που μας παρουσίασε το βιβλίο της στις παρακάτω φωτογραφίες…

παγκάκι φιλίας 6  παγκάκι φιλίας 2  παγκάκι φιλίας 11  παγκάκι φιλίας 8  παγκάκι φιλίας 1   παγκάκι φιλίας 10  παγκάκι φιλίας 4  παγκάκι φιλίας 7  παγκάκι φιλίας 3  παγκάκι φιλίας 12 

Ρόζα, είσαι εξαιρετική, σ΄ ευχαριστούμε για την παρουσίαση του βιβλίου σου. Συγχαρητήρια !!!

 

 

Η βιβλιοπαρουσίαση του Χρήστου από το Τμήμα 1

Με αφορμή τον εορτασμό της πανελλήνιας ημέρας κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, ασχοληθήκαμε στην τάξη με την ανάγνωση βιβλίων σχετικά με τη φιλία και τις σχέσεις ανάμεσα στους συμμαθητές μας. Συζητήσαμε τους τρόπους που μπορούμε  να ζητήσουμε βοήθεια εάν απειλούμαστε σωματικά, λεκτικά, συναισθηματικά, σε χώρους που έχουμε δραστηριότητες όπως το σχολείο, η παιδική χαρά, ο χώρος που κάνουμε δραστηριότητες, κ.τ.λ., για τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι συμπεριφορές αυτές  και ποιες μπορεί να είναι οι δράσεις μας ώστε να αποφύγουμε αρνητικές συμπεριφορές που μας κάνουν να νιώθουμε δυσάρεστα. Στη δραστηριότητα της δανειστικής βιβλιοθήκης μας το βιβλίο που επέλεξε να ασχοληθεί ο Χρήστος ώστε να το παρουσιάσει ήταν το Τικ και το Τακ. Ένα βιβλίο που μας μιλάει για τη φιλία και προτείνει τη λύση για να “γιατρευτεί” η καρδιά μας, όταν είμαστε δυσαρεστημένοι από τις σχέσεις μας με αγαπημένα μας πρόσωπα όπως είναι οι φίλοι!!!

Ο Μένιος και ο Μέντιος, τα γαϊδουράκια, μάλωσαν και χώρισαν.
Πολύ στενοχωρήθηκε ο Μένιος με τον τσακωμό. Πονούσε η καρδιά του. Δεν έκανε πια ΤΙΚ ΤΑΚ, μόνο ΤΙΚ χτυπούσε.
Έτρεξε στον καρδιολόγο, έκανε κούρα ομορφιάς, καθάρισε τον στάβλο του, πήγε για ψώνια, τους φίλους επισκέφτηκε της άλλης γειτονιάς. Όμως το ΤΑΚ συνέχιζε να μη χτυπά.
Ώσπου συνάντησε τη γιαγιά του. Μα τι τον συμβούλεψε να κάνει κι άρχισε δειλά το ΤΑΚ και πάλι να χτυπά;

Ο Χρήστος μας παρουσίασε με τρόπο γεμάτο συναισθήματα την ιστορία ανάμεσα στα δύο γαϊδουράκια και περιέγραψε τη ζωή τους πριν και μετά τον τσακωμό τους. Κατασκεύασε μια πρωτότυπη δημιουργία σε συνεργασία με την οικογένειά του και ζωγράφισε την καρδιά των δύο φίλων με συμβολικό τρόπο δίνοντας το μήνυμα με ένα μόνο σήμα (μία καρδιά).

Απολαύστε τις δημιουργίες του, αλλά και τον ίδιο να αφηγείται μέρος της ιστορίας:

483560767 1993612437774845 2227915068977338254 n   482637293 1724969875042303 7552086489117760824 n  483281690 1323587555418936 7606918795496708471 n  482432178 669578872170480 9143938561338948392 n  482741436 1015169620508600 7416337508890888145 n        

Συγχαρητήρια Χρήστο για την παρουσίαση του βιβλίου σου !!!

Ναι στην φιλία όχι βία !!!

6η Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.

Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις ,ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο, σεξουαλική παρενόχληση, χειρονομίες). Διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του. Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.

Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές όπως:

  • Σωματικός: άσκηση φυσικής βίας (χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές, σπρωξίματα)
  • Λεκτικός: χρησιμοποίηση υβριστικών ή περιπαικτικών εκφράσεων, απειλών και εκβιασμού (πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια)
  • Έμμεσος ή Κοινωνικός: εσκεμμένος ή συχνός αποκλεισμός μαθητών από κοινωνικές δραστηριότητες, κοινωνική απομόνωση, διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών, επιδιωκόμενη απομάκρυνση των φίλων, κλοπές ή ζημιές στα προσωπικά αντικείμενα του θύματος
  • Ηλεκτρονικός (cyberbullying): η επαναλαμβανόμενη και εκ προθέσεων βλάβη που προκαλείται διαμέσου της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών
  • Ρατσιστικός: υβριστικές ή περιπαικτικές εκφράσεις για τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας, τη σεξουαλική ταυτότητα του θύματος
  • Σεξουαλικός.

Επειδή, λοιπόν, το σχολείο αποτελεί μία μικρογραφία της κοινωνίας πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου από τα σχολεία αλλά και από την κοινωνία στο σύνολο της. Όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε. Τα παιδιά δικαιούνται να ζουν και να εργάζονται σε ένα σχολικό περιβάλλον που τους παρέχει ασφάλεια, ηρεμία και σεβασμό, γιατί η παραβίαση των δικαιωμάτων ακόμη κι όταν γίνεται από συνομηλίκους, προκαλεί μεγάλη ψυχική οδύνη. Είναι σημαντικό να στοχεύσουμε στη δημιουργία μιας κοινωνίας όπου η ποικιλομορφία και η διαφορετικότητα είναι σεβαστές και η αξιοπρέπεια του ανθρώπου εκτιμάται και ενθαρρύνεται. Να γνωρίζουμε μόνο τα θέματα δεν είναι αρκετό. Πρέπει επιπλέον να προσπαθήσουμε να είμαστε συνεπείς στις στάσεις και τις πράξεις μας.

Με τους μαθητές μας είδαμε επιλεγμένα βίντεο ,συζητήσαμε στάσεις και συμπεριφορές που μας ενοχλούν και τρόπους να αντιδράσουμε, φτιάξαμε τον κύκλο της φιλίας και φορέσαμε τα βραχιόλια της φιλίας, δημιουργήσαμε τα απαγορευτικά της βίας και τραγουδήσαμε το δικό μας τραγούδι για την ημέρα αυτή. Συζητήσαμε τον αντίκτυπο που έχουν τα λόγια μας στην καρδιά των άλλων ανθρώπων και δώσαμε υπόσχεση ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας πληγώσει.

482115515 1990909728055602 713148297042111336 n 482651425 1010422184339683 3160022119393101178 n 482260037 1360963941600673 8167597350312353209 n 483229986 693632666325395 7115968008324789336 n

482045049 657192003452683 8396688433899680619 n 482677046 1184761816557348 2091259767876425201 n 482735084 610186085222298 2501819940266377298 n

IMG20250306120342 IMG20250306120413

Δείτε την ιστορία του Όλιβερ

https://www.youtube.com/watch?v=qvmBbdNzJJU

Η Σαρακοστή στο Νηπιαγωγείο

Μια πλούσια εβδομάδα σε δραστηριότητες ήταν σε εξέλιξη στο σχολείο μετά το τριήμερο της τελευταίας Κυριακής της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας. Είχαμε αλλαγή εποχής, μήνα και ημερολογίου, την έναρξη της Σαρακοστής, συζήτηση και εργασίες για το χαρταετό και τις εμπειρίες μας από το πέταγμα του χαρταετού. Συζητήσαμε πώς βιώσαμε την έναρξη της νηστείας την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας και μέσα από το παιδαγωγικό υλικό της τάξης μας φτιάξαμε την αγαπημένη των παιδιών Κυρά Σαρακοστή με πολλούς τρόπους (με μαρκαδόρους σε χαρτί, με πλαστελίνη, με ξύλινες κουτάλες). Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο, που πλέον έχει εκλείψει στις μέρες μας. Αποτελεί ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο, φτιαγμένο άλλοτε από ζυμάρι και άλλοτε από χαρτί, που χρησιμοποιούσαν οι παλιότεροι για να μετρούν τις εβδομάδες, από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα.

Ας μάθουμε κάποιες πληροφίες για τη Σαρακοστή ή Μεγάλη Τεσσαρακοστή:

Σαρακοστή

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή αλλιώς η Σαρακοστήπου σημαίνει «Μεγάλες 40 Ημέρες», είναι η σημαντικότατη περίοδος νηστείας στο εκκλησιαστικό ημερολόγιο των Ορθοδόξων Χριστιανών, η οποία προετοιμάζει τους Χριστιανούς για τη μεγαλύτερη εορτή του εκκλησιαστικού ημερολογίου, το Πάσχα. Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες ενώ αργότερα, έγιναν 7.

Μετά την Τσικνοπέμπτη στην οποία τρώμε κρέας και γενικότερα της Αποκριάτικης περιόδου(να σημειωθεί πως η αποχή από κρέας ξεκινά τη Δευτέρα της Τυρινής, δηλαδή μια εβδομάδα πριν την καθαρά Δευτέρα), ακολουθεί η Καθαρά Δευτέρα, η πρώτη ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής που σηματοδοτεί την έναρξη της νηστείας, η (Σαρακοστή ή αλλιώς κούλουμα). Η οποία διαρκεί μέχρι το Μεγάλο Σάββατο.

Τα τρόφιμα που παραδοσιακά απέχουμε είναι το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρασί και το λάδι. Σύμφωνα με κάποιες παραδόσεις, απέχουν μόνο από το ελαιόλαδο· ενώ σε άλλες, από όλα τα φυτικά έλαια. Αφότου η αυστηρή νηστεία, σύμφωνα με τους κανόνες, απαγορεύεται το Σάββατο (με εξαίρεση το Μεγάλο Σάββατο) και την Κυριακή, το κρασί και το λάδι επιτρέπονται τα Σάββατα και τις Κυριακές(εννοείται ότι το Μέγα Σάββατο ή νηστεία απαγορεύει την κατανάλωση κρασιού και ελαίου, όπως και ολόκληρη τη Μ. Εβδομάδα). Εάν η Μεγάλη Εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου πέφτει κατά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, τότε το ψάρι, το κρασί και το λάδι, επιτρέπονται εκείνη την ημέρα. Ωστόσο, το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποφεύγονται εντελώς, έως ότου σπάσει η νηστεία, την Κυριακή του Πάσχα (Πάσχα). Το της Σαρακοστής τραπέζι γίνεται συχνά στην ύπαιθρο, καθώς οι περισσότεροι γιορτάζουν τα «Κούλουμα» στην εξοχή και δεν υστερεί σε τίποτα από τα γεύματα κρεάτων των Αποκριών. Αντιθέτως, περιλαμβάνει νηστίσιμα πιάτα και εδέσματα: λαγάνα, ταραμάς, τουρσί, ελιές, ντολμαδάκια, θαλασσινά, όσπρια, χαλβάς,…

Ο σκοπός της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, είναι να προετοιμάσει τους πιστούς, όχι μόνο να τιμήσουν, αλλά και να εισέλθουν στα Άγια Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού. Το σύνολο του Ορθοδόξου βίου επικεντρώνεται γύρω από την Ανάσταση. Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή προτίθεται να είναι το «εργαστήρι», όπου ο χαρακτήρας του πιστού ανυψώνεται και εδραιώνεται πνευματικά· όπου η ζωή του επιστρέφει και αφιερώνεται ξανά στη διδασκαλία και τα ιδεώδη του Ευαγγελίου· όπου η νηστεία και η προσευχή κορυφώνονται με τη βαθιά πεποίθηση της ζωής· όπου η απάθεια και η αδιαφορία μετατρέπονται σε έντονες δραστηριότητες πίστης και καλών έργων· όπου κάθε χριστιανός προετοιμάζεται και ο ίδιος για τη δική του Ανάσταση ως αναγέννηση του καινού(= νέου, καινούριου ψυχικά, πνευματικά και σωματικά) Ανθρώπου από τα πάθη του και τις αμαρτίες του.

Ενδεικτικά οι δραστηριότητές μας στην τάξη:

Από το κέντρο δραστηριότητας του μπακάλικου της τάξης μας συγκεντρώσαμε στην παρεούλα σε καλαθάκια προϊόντα και εδέσματα και τα ομαδοποιήσαμε σε νηστήσιμα και αρτύσιμα.  Συζητήσαμε για τα αρτύσιμα φαγητά και μάθαμε ότι λέγονται έτσι επειδή προέρχονται από τα ζώα (κρέας, γάλα, αυγά και τα παράγωγά τους), ενώ νηστήσιμα είναι τα θαλασσινά εδέσματα, (οστρακοειδή-μαλάκια), όπως χταπόδι, καλαμάρι, γαρίδες, σουπιές, θράψαλο, τα οστρακοειδή (κυδώνια, μύδια, γυαλιστερές), φρούτα και χυμοί, όσπρια, λαχανικά, ξηροί καρποί, ζυμαρικά, ψωμί, ελιές, σόγια, ταχίνι – χαλβάς, μέλι, μανιτάρια, δημητριακά. Με τα νηστήσιμα φαγητά (παιχνίδια μας) θα δημιουργήσουμε όλοι μαζί το τραπέζι της κυράς Σαρακοστής.

τί τρώει τί τρώει η κυρά σαρακοστή τί τρώει η σαρακοστή

Και το τραπέζι μας έτοιμο στρωμένο !!!Κοπιάστε …

482143426 665757829238474 3396149537688784484 n 482715174 654151997163443 4355463222859753228 n

Η κυρά Σαρακοστή ημερολόγιο με πλαστελίνη από μικρούς καλλιτέχνες:

σαρακοστή πλαστελίνη σαρακοστή πλαστελινη 3 σαρακοστή πλαστελινη 2 σαρακοστή πλαστελινη 1

Οι Σαρακοστές μας με ξύλινες κουτάλες που μας ενθουσίασαν:

ξύλινη κουτάλα δημιουργία  ξύλινη κουτάλα  ξύλινη κουτάλα 2  ξύλινη κουτάλα ομαδική 

Η κυρά Σαρακοστή δώρο του Γιώργου Π. στο Νηπιαγωγείο. Μια καταπληκτική, πλεκτή, χειροποίητη δημιουργία της γιαγιάς του:

482677888 638415029110335 8148416846303352972 n

 

Και η πρόταση του τμήματος 2 με την χάρτινη Σαρακοστή με τα νηστίσιμα εδέσματα στην ποδιά της  !!!

 

 

IMG20250306085945 IMG20250306090004 IMG20250306090911

βιντεάκι τι είναι η Σαρακοστή

Νηστίσιμα ή αρτύσιμα σωστό ή λάθος

τραγούδι η Σαρακοστή της γιαγιάς

παιχνίδι: ταξινόμηση νηστήσιμα αρτύσιμα φαγητά

 

Καλώς ήρθες Μάρτη !!!

Ο Μάρτης είναι ο τρίτος μήνας του έτους και ο πρώτος της Άνοιξης, ο οποίος έχει και 31 ημέρες. Αρχικά, λόγω της εαρινής ισημερίας ήταν ο πρώτος μήνας του Ρωμαϊκού ημερολογίου (που ήταν δεκάμηνο). Τρίτος μήνας κατά σειρά έγινε με τη μεταρρύθμιση του 153 π.Χ. , αφού προστέθηκαν ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος. Μάρτιος σημαίνει «άρειος» και ήταν ο μήνας του Άρεως. Ο Μάρτιος λέγεται και «Μάρτης – Παλουκοκαύτης», γιατί αναγκάζει, με το απρόοπτο κρύο του, να καίνε οι άνθρωποι ακόμα και τα παλούκια για να ζεσταθούν. «Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης». Λέγεται και «Βαγγελιώτης», αφού το Μάρτη (25 Μαρτίου) γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Επίσης «Ανοιξιάτης», αφού είναι ο πρώτος μήνας της άνοιξης και «Φυτευτής». Το φύτεμα γίνεται τον Μάρτη. Μιλώντας για Μάρτη εννοούμε φυσικά τη Μεγάλη Σαρακοστή, τη μεγάλη νηστεία πριν από το Πάσχα. Το είπε και ο λαός. «Δεν λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή» ή και για άτομα που τα βρίσκεις παντού, αναμειγνύονται με όλα, «χώνουν παντού την ουρά τους». «Λείπει ο Μάρτης με τη Σαρακοστή;» Όχι βέβαια… Πολλές και αστείες οι ιστορίες γύρω από το όνομα του Μάρτη και τα καμώματά του με τον καιρό δίκαια τον αποκαλούν τρελό και αντάρτη …

Νονά του Μάρτη είναι η χαριτωμένη Άνοιξη. Τον βάφτισε μαζί με τα πρώτα χελιδόνια και κέρασε τους προσκεκλημένους παγωτό από το τελευταίο χιόνι των βουνών με αγριόμελο και τροπικά φρούτα. Το τρίτο και το πιο παράξενο παιδί της μητέρας Φύσης. Μια γελάει και μια κλαίει…. Ο Μάρτης μόλις μεγάλωσε άρχισε να τρέχει πάνω στις κορυφές των βουνών, στους κάμπους και στα λιβάδια. Ο ήλιος από τον ουρανό τον ακολουθούσε και έπαιζε μαζί του. Από το πολύ το τρέξιμο και το παιχνίδι, ίδρωνε και τότε, κάνοντας αέρα για να δροσιστεί, φώναζε: Ούφ!! Ζεσταίνομαι!! Ο ήλιος ακούγοντας τη γκρίνια του έφευγε τρέχοντας. Τότε ερχόταν ο βοριάς να τον δροσίσει, ερχόνταν και τα συννεφάκια κι η βροχή που δρόσιζαν το Μάρτη. Ο Μάρτης για μια δυο ώρες ήταν ευχαριστημένος. Αλλά μετά από λίγο άρχιζε να κρυώνει. – Αχ κρυώνω!! Αχ παγώνω!! Φώναζε κλαίγοντας. Ήλιε μου, έλα, Ήλιε μου, να με ζεστάνεις!! Και πάλι έτρεχε ο ήλιος κοντά του. Τέλος πάντων αυτός ο Μάρτης δεν ξέρει τι θέλει και τι γυρεύει! Φώναζαν νευριασμένα μερικά χελιδόνια, που εκείνη την ώρα πετούσαν και γυρνούσαν πάλι πίσω από τις μακρινές χώρες που είχαν πάει για να ξεχειμωνιάσουν… Το Μάρτη τον πεντάγνωμο όπου γελά και κλαίει, θα τόνε τιμωρήσουμε ψέματα να μη λέει του φώναζαν τιτιβίζοντας …Μα και άλλη ιστορία μιλάει για τις γυναίκες του Μάρτη …

Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε. Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο! Από τότε κάθε φορά που τη θυμόταν άστραφτε, βροντούσε, έβρεχε, έριχνε μπόρες, έκανε παγωνιές. Μόνο όταν ξεχνιόταν μερικές φορές, ηρεμούσε, γαλήνευε κι έκανε καλό καιρό! Γι’ αυτό λέγεται και η παροιμία: «Ο Μάρτης πότε κλαίει και πότε γελάει»

Πιστοί στην παράδοση και στο έθιμο βάλαμε Μαρτάκια στα χέρια μας  που φέτος ήταν μια ευγενική χορηγία και δημιουργία από την κ. Ευγενία Αλεξιάδη μητέρα της Κατιάνας από το τμήμα 1 και μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.

Λένε πως, αν κοιτάξεις καλά τον ουρανό τις πρώτες μέρες του Μαρτίου, θα δεις λεπτά νήματα να αιωρούνται. Είναι οι κλωστές που δένουν τον χειμώνα με την άνοιξη, τον ήλιο με τα σύννεφα, τα όνειρα με την πραγματικότητα. Κάποτε ένα τέτοιο νήμα μπλέχτηκε στα φτερά δύο πουλιών. Όσο κι αν προσπάθησαν, δεν κατάφεραν να το βγάλουν από πάνω τους. Έτσι το τακτοποίησαν μ’ έναν τρόπο που να μην τα ενοχλεί και το άφησαν. Σύντομα διαπίστωσαν πως δεν τα βάραινε, ούτε τα εμπόδιζε. Αντίθετα, πετούσαν πιο γρήγορα και πιο ανάλαφρα. Ήταν ατρόμητα. Λες και ένα αόρατο χέρι τα έκανε πιο ικανά και τα προστάτευε από τους κινδύνους. Την τελευταία μέρα του μήνα, το νήμα έπεσε πάνω σε κάποιες τριανταφυλλιές. Από κει το πήραν τα πρώτα χελιδόνια και το έβαλαν στη φωλιά τους. Να είναι πιο μαλακή για τα μικρά τους, που θα γεννιόντουσαν σε λίγο. Από τότε, κάθε Μάρτιο, ασπροκόκκινα βραχιολάκια πλημμυρίζουν τη γη. Κι αν κοιτάξεις καλά τον ουρανό, ίσως δεις ακόμα κάποια νήματα να αιωρούνται…

Φυσικά δεν παραλείψαμε να αποτυπώσουμε εικαστικά την παροιμία «Μάρτης είναι νάζια κάνει πότε κλαίει και πότε γελάει »

Καλό μας μήνα λοιπόν και προσοχή στον ήλιο του Μαρτίου …

εικόνα Viber 2025 03 06 09 45 15 581 482073987 2112050372575313 7969520966133803747 n482680305 669228709113915 9103911257895994519 n 482498637 1659462601348898 50887048671956963 n482115515 1616630668985775 2012785818271177821 n 1 482120366 2024445941397186 4897997991673591269 n 481820507 1176992077116088 2119495375666338260 n 481614857 945229667797007 5936371926568572462 n

482135965 1202098941546133 8188931671532188758 n 483124785 990538816354007 473190073222687814 n

 

 

 

H Βιβλιοπαρουσίαση του Αριστείδη

λήψη

Η γατούλα η Ζιζέλ ζει σε ένα εξωτικό νησί. Ονειρεύεται να γίνει σπουδαία, να ‘χουν να λένε για κείνη οι άνθρωποι.
Όταν με τη βοήθεια του τουκάν του φίλου της βρίσκει θησαυρό που κάποτε είχαν κρύψει πειρατές, η Ζιζέλ ενθουσιάζεται!
“Θα γράψουν τα βιβλία πως είμαι η πιο πλούσια γάτα του κόσμου” λέει. Δεν προλαβαίνει όμως να χαρεί και ξαφνικός τυφώνας σαρώνει τα πάντα γύρω. Μανιασμένος αέρας σκορπίζει τα χρυσαφικά, κύματα τεράστια καταπίνουν τα διαμαντικά. Το όνειρο της Ζιζέλ να μείνει στην ιστορία φαίνεται να χάνεται. Όχι όμως… Γιατί κάπου μέσα της βαθιά, θησαυρό μεγάλο έκρυβε στην καρδιά.
“Πλούσιο σε κάνει ο θησαυρός που κρύβεις στην καρδιά σου” και το βιβλίο με εύστοχο τρόπο προσπαθεί να περάσει αξίες όπως η Αλληλεγγύη , Γενναιοδωρία και η  Καλοσύνη.
Η  καλοσύνη είναι βασικό στοιχείο της κοινωνικής νοημοσύνης. Η καλλιέργεια της αξίας αυτής είναι πολύ σημαντική, αφού έχει αποδειχτεί πως τα παιδιά που μαθαίνουν να επιδεικνύουν αλληλεγγύη βελτιώνουν τις κοινωνικές τους σχέσεις, γίνονται πιο ευτυχισμένα και πιο αγαπητά στον περίγυρό τους. Σε μια εποχή που οι εκδηλώσεις θυμού και εκφοβισμού διαρκώς πληθαίνουν, η έμπρακτη εφαρμογή της αγάπης ίσως είναι το αντίδοτο. Γονείς και εκπαιδευτικοί επιβάλλεται να θέσουμε ως προτεραιότητα την ανάπτυξη μιας νοημοσύνης με καρδιά διδάσκοντας στα παιδιά να νοιάζονται τους άλλους και να ευγνωμονούν όσους τα φροντίζουν και τα αγαπούν.

Ο μικρός μας φίλος παρουσίασε εξαιρετικά το βιβλίο και μας μάγεψε με την αφήγηση και την υπέροχη κατασκευή του …Πολλά πολλά μπράβο στο αγόρι μας !!!

εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 04 170 εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 05 035 εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 05 146 εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 05 358 εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 05 455 εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 05 537 εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 05 612εικόνα Viber 2025 03 05 10 53 04 170 1

Ακούστε την ιστορία!!!

https://www.youtube.com/watch?v=Qxd_dhilqHE

 

Αποκριάτικες δημιουργίες από το τμήμα 2 …

   Τα παιδιά με αφορμή την Καθαρά Δευτέρα μίλησαν για όλα αυτά τα έθιμα που χαρακτηρίζουν τη μέρα αυτή δίνοντας βέβαια έμφαση στο πιο αγαπημένο τους, αυτό του χαρταετού. Αυτό στάθηκε αφορμή να εξερευνήσουν την ιστορία γύρω από τους χαρταετούς και να μάθουν πως τους κατασκευάζουν και παίζουν με αυτούς παιδιά άλλων χωρών. Έπειτα κατασκεύασαν ο καθένας το δικό του χαρταετό και τους πέταξαν στην αυλή του σχολείου μας. Η εκπαιδευτικός είχε κατασκευάσει και κάποιους επιπλέον χαρταετούς με μεγαλύτερο βάρος και μήκος ώστε τα παιδιά να κάνουν παρατηρήσεις για το πώς τελικά οι παράγοντες αυτοί παίζουν ρόλο στο πέταγμά τους. Όλα αυτά που τα παιδιά σκέφτηκαν και παρατήρησαν τα αποτύπωσαν εικαστικά σε κάποια φύλλα παρατήρησης.

Τα παιδιά μέσα σ’ άλλα κατασκεύασαν τη δική τους αποκριάτικη στολή πιγκουίνου συνδέοντας όσα έμαθαν τις προηγούμενες εβδομάδες για τον Νότιο Πόλο. Οι στολές φορέθηκαν και και τα παιδιά έπαιξαν πολλά αποκριάτικα παιχνίδια απογειώνοντας την εορταστική διάθεση αυτών των ημερών.

Και οι δραστηριότητες μας δεν σταματούν εδώ …Το αγαπημένο βιβλίο της Ζωρζ Σαρή «Ο Αρλεκίνος »έγινε αφορμή και για μερικές ακόμα ευφάνταστες δημιουργίες ,αλλά και φυσικά το σύνθημα : ” Ζήτω οι Απόκριες. Ζήτω η τρέλα. Τούτο μόνο. Ας το μάθουνε πολλοί. Μια φορά μόνο το χρόνο πρέπει να ‘ μεθα τρελοί”

Αυτά τα λόγια τραγουδούσαν τις ημέρες της Αθηναϊκής αποκριάς στις αρχές του αιώνα μας , τονίζοντας την ανάγκη για εκδήλωση και εκτόνωση της τρέλας, του παραλόγου, του γέλιου τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο.
Σε όλους τους πολιτισμούς όλων των εποχών η ανάγκη αυτή υπήρχε και ικανοποιούνταν μέσα από μια πολύ μεγάλη ποικιλία γιορτών στην διάρκεια ενός έτους. Αυτή η εκτόνωση είναι πολύ σημαντική για τους ανθρώπους , γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι το καρναβάλι και οι γιορτές γέλιου , κεφιού και ξεφαντώματος είναι από τα λίγα στοιχεία των παραδόσεων των λαών ,που έχουν διατηρηθεί μέχρι τις ημέρες μας , παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες της Χριστιανικής ή πολιτικής εξουσίας να τις καταργήσει ως ειδωλολατρικές ,αλλοτριωτικές για τους ανθρώπους ή επικίνδυνες για το κράτος.
Μέσα λοιπόν από αυτή την λογική ,προσεγγίσαμε την περίοδο του Τριωδίου και των Αποκρεών στο τμήμα 2.
Διαβάσαμε αποκριάτικες ιστορίες , μάθαμε για τα παραδοσιακά αποκριάτικα καρναβάλια και έθιμα της πατρίδας μας, τραγουδήσαμε αποκριάτικα τραγούδια ,μασκαρευτήκαμε με πολλούς τρόπους, κάναμε πάρτυ, χορέψαμε και φτιάξαμε διάφορες χειροτεχνίες και κατασκευές. Πραγματικά το χαρήκαμε πολύ !
Παρακάτω παραθέτουμε και κάποιες πληροφορίες για τον  ” ΓΕΛΩΤΟΠΟΙΟ ” από την αρχαιότητα έως σήμερα.
 Ο γελωτοποιός ( αγγλικά fool ή jester , γαλλικά bouffon ) είναι ο άνθρωπος στο πρόσωπο του οποίου η χαρά ,η ευθυμία πραγματική ή προσποιητή , αποτελεί πηγή γέλιου και πειράγματος προς όλους τους άλλους ανθρώπους, ακόμα και προς τον ίδιο του τον εαυτό.
 Οι γελωτοποιοί μέσω του λόγου , των κινήσεών τους και των χορευτικών ικανοτήτων τους από τα πολύ αρχαία χρόνια διασκέδαζαν το πλήθος γύρω τους. Άλλοτε κριτικάροντας , άλλοτε σαρκάζοντας ή κάνοντας διάφορα χωρατά ,άλλοτε ειρωνεύοντας, άλλοτε επικρίνοντας καταστάσεις και πρόσωπα του κοινωνικού τους περίγυρου προσπαθούσαν να σκορπίσουν το γέλιο στους δρόμους , στις πλατείες ,στις αυλές των πλουσίων ή στα συμπόσια των αρχόντων.
 Εμφανίζονται επαγγελματίες γελωτοποιοί από την εποχή των Φαραώ της Αιγύπτου , μέχρι και σήμερα. Στην αρχαία Ελλάδα μάλιστα υπήρχε και ο Θεός του Γέλιου. Πρόκειται για έναν δαίμονα προσωποποίηση του γέλιου με το όνομα ” ΓΕΛΩΣ “.Λατρευόταν κυρίως στην Σπάρτη , όπου ο Λυκούργος είχε αναθέσει αγαλματίδιο του Γέλωτος. Εκεί υπήρχε επίσης και ιερό του Θεού όπως και στα Ύπατα της Θεσσαλίας, όπου τελούσαν ετήσιους αγώνες προς τιμήν του.  Απεικονίζεται συνήθως ως μέλος του θιάσου του Διονύσου, ως νέος με μακρύ ένδυμα και κιθάρα. Τους γελωτοποιούς τους συναντάμε ακόμα και στην Περσία, στην Ρώμη, στην Γαλλία, στο Θιβέτ, στην Ασία και σε πολλές άλλες χώρες. Ιδιαίτερα στον Μεσαίωνα επιτέλεσαν και ένα άλλο πολύ σημαντικό έργο εκτός από την διασκέδαση. Έλεγαν αλήθειες, επέκριναν και καταδίκαζαν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και της εποχής τους, ασκούσαν κριτική σε πρόσωπα που βρίσκονταν στα ανώτερα σκαλοπάτια της εξουσίας και της ιεραρχίας και πρόβαλαν μία ανάγκη απελευθέρωσης των απλών καταπιεσμένων ανθρώπων και αντίστασής τους κατά του αυταρχισμού και της εκμετάλλευσης.  Ήτανε συνήθως νάνοι, δύσμοφροι, καμπούρηδες φορούσαν στο κεφάλι καπέλο με αυτιά γαϊδάρου και κάλλαιον σαν του πετεινού, κουδούνια στην υπόλοιπη περιβολή τους και κρατούσαν στα χέρια κορύνη σαν σκήπτρο.

 ( ΠΗΓΗ : ΟΙ ΓΕΛΩΤΟΠΟΙΟΙ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ TERRAPAPERS )

Κάπως έτσι ολοκληρώσαμε τις αποκριάτικες εργασίες μας και δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε σε όλους Καλά Κούλουμα και καλή Αποκριά!!
IMG20250225083958 IMG20250225084003 IMG20250225084013 IMG20250225084026

IMG20250227114457

IMG20250227124128

IMG20250227115058

εικόνα Viber 2025 03 02 23 11 47 987 εικόνα Viber 2025 03 02 23 11 48 570 εικόνα Viber 2025 03 02 23 11 50 583 εικόνα Viber 2025 03 02 23 11 50 696 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 52 792 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 53 550 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 53 605 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 53 664 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 53 775 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 53 952 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 54 178 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 55 253 εικόνα Viber 2025 03 02 23 14 55 864 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 00 461 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 00 521 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 00 583 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 00 639 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 00 703 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 270 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 356 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 430 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 499 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 570 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 639 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 692 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 749 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 808 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 872 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 01 938 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 02 002 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 02 064 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 02 125 εικόνα Viber 2025 03 02 23 15 02 185

Ακούστε την ιστορία του Αρλεκίνου

https://www.youtube.com/watch?v=-IPYt7dfL28

 

Η βιβλιοπαρουσίαση του Άγγελου Ν.

Οι βιβλιοπαρουσιάσεις συνεχίζονται με ενδιαφέρον από τα νήπια, εκδηλώνοντας με χαρά συμμετοχή για την παρουσίαση και του δικού τους βιβλίου. Η σειρά του Άγγελου Ν. ήρθε και η παρουσίαση του βιβλίου του “Σ’ αγαπάω, λέμε” ήταν απολαυστική. Τον καμαρώσαμε για τη σοβαρότητά του και τον τρόπο που το παρουσίασε, συγκεντρωμένος, στην ιστορία δύο μικρών ηρώων, όπως μας είπε, του Αρκούδου και του Πάπιου, οι οποίοι ήταν γείτονες και φίλοι. Ας μάθουμε λίγα λόγια για το βιβλίο του Jory John, ενός πολυβραβευμένου συγγραφέα παιδικών βιβλίων.

Είναι Σάββατο πρωί και ο Αρκούδος ανυπομονεί να χαλαρώσει στο σπίτι ολομόναχος. Ο Πάπιος, βέβαια, έχει άλλη γνώμη – και δεν μπορεί να το χωρέσει το μυαλό του: Γιατί να θέλει κάποιος να περάσει μια τόσο όμορφη μέρα χωρίς παρέα; Μήπως ο Αρκούδος δεν τον συμπαθεί;

Μια όμορφη ιστορία, γεμάτη απολαυστικούς διαλόγους, με χιούμορ και ευαισθησία ασχολείται με το συναίσθημα της αγάπης και της φιλίας ανάμεσα στους δύο ήρωες. Αξίζει να θαυμάσουμε την κατασκευή του Άγγελου και τον τρόπο που απέδωσε την ιστορία.

482059273 1366976387865420 8929841920718050836 n  482620889 603631075984697 2411924071217199038 n  481266671 632785652800630 7528880073136521647 n 9789604846160  481857387 1191338245838303 3847775581145574628 n

Συγχαρητήρια Άγγελε, για την εξαιρετική παρουσίαση του βιβλίου σου !!!

Αν ήμουν χαρταετός θα πετούσα….

Στις συζητήσεις μας για τον χαρταετό με τα παιδιά εκτός από το έθιμο και την ιστορία του ασχοληθήκαμε και με τα σχήματα που έχει ο χαρταετός όπως ρόμβος και πολύγωνο. Με το σχήμα του ρόμβου είχαμε δημιουργήσει τους πολύχρωμους χαρταετούς μας και εύκολα αναγνωρίζαμε το σχήμα του και το όνομά του. Επειδή πετά ψηλά με τη βοήθεια του αέρα φανταστήκαμε πώς θα ήταν αν είμασταν ο καθένας χαρταετός και πετούσαμε ψηλά. Αφού συζητήσαμε στην παρεούλα καταγράψαμε τις ιδέες μας και σε φύλλο εργασίας ξεδιπλώσαμε το ταλέντο μας στη δημιουργία μιας μικρής ιστορίας ο καθένας. Αυτή μπορεί να είναι η αρχή μιας συγγραφικής δράσης !!!

αν ήμουν χαρταετός 5 αν ήμουν χαρταετός 2 αν ήμουν χαρταετός 9   αν ήμουν χαρταετός 4αν ήμουν χαρταετός 1    αν ήμουν χαρταετός 6 αν ήμουν χαρταετός 10 αν ήμουν χαρταετός 8 αν ήμουν χαρταετός 7 αν ήμουν χαρταετός 3

Οι πολύχρωμοι χαρταετοί μας

Με χρώματα και πολλή φαντασία δημιουργήσαμε και φέτος τους χαρταετούς μας και γνωρίσαμε το έθιμο του χαρταετού που έχει την τιμητική του την Καθαρά Δευτέρα.

χαρταετός για blog 1 χαρταετός για blog 4 χαρταετός για blog 5 χαρταετός για blog 13 χαρταετός για blog 2 χαρταετός για blog 9 χαρταετός για blog 10 χαρταετός για blog 12 χαρταετός για blog 3 χαρταετός για blog 6 χαρταετός για blog 7 χαρταετός για blog 8 χαρταετός για blog 11 χαρταετοί για blog1 2 χαρταετοί για blog1 5 χαρταετοί για blog1 4  χαρταετοί για blog1 3

 

Η ιστορία του Χαρταετού

Πληροφορίες σε βιντεάκι για: ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

A Boy & His Kite: An Animated Short | Unreal Engine

Τραγούδι: Μίκης Θεοδωράκης Χαρταετοί

Με την ανάγνωση του διαχρονικού βιβλίου της Ζωρζ Σαρή  “Ο Αρλεκίνος” ασχοληθήκαμε στην τάξη μας και μέσα από την συγκινητική ιστορία του μικρού ήρωα είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε πολλές σκηνές από την ιστορία.

Λίγα λόγια για το βιβλίο: Ο Αρλεκίνος και η δύναμη της φαντασίας, της αγάπης, της αισιόδοξης στάσης απέναντι στη ζωή… Ένα αγόρι φτωχό, που πιστεύει πως δεν μπορεί να συμμετέχει στο γλέντι της Αποκριάς, μόνο να κοιτάζει από μακριά τους άλλους με τις φανταχτερές και πλούσιες στολές τους να διασκεδάζουν. Όμως πίσω του στέκει η μητέρα του. Η αγάπη και η έννοια της για τον γιό της, άγρυπνοι φρουροί, θα διώξουν μακριά του τη στενοχώρια. Το μαγικό μπαούλο ανοίγει, τα πολύχρωμα κουρέλια ενώνονται και η μητέρα Φαντασία χαρίζει στον γιό της την πιο όμορφη αποκριάτικη στολή!

Τα παιδιά εξέφρασαν την απορία τί σημαίνει η λέξη κουρέλια και πώς φτιάχτηκε η στολή του Αρλεκίνου. Μικρά πολύχρωμα πανάκια υπήρχαν διαθέσιμα στο σχολείο, για χρήση σε δραστηριότητες όπως η συγκεκριμένη, οπότε δεν χάσαμε την ευκαιρία να τα δείξουμε στην παρεούλα και να δημιουργήσουμε με κέφι και φαντασία τη στολή του Αρλεκίνου. Τα παιδιά ρίχτηκαν στη δουλειά και ταίριαξαν τα υφασμάτινα κομμάτια κατανοώντας τον τρόπο της δημιουργίας αυτής της φανταστικής αποκριάτικης στολής. Μας δόθηκε η αφορμή να παρατηρήσουμε το σχήμα των υφασμάτων που μας θύμισαν το σχήμα του χαρταετού καθώς τα γυρίζουμε στο πλάι και σχεδιάσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε ώστε να φτιάξουμε το μαντήλι της κυράς Σαρακοστής σε επόμενες κατασκευές μας μετά την Αποκριά!!!

Αρλεκίνος 9

Αρλεκίνος 1 Αρλεκίνος 6 Αρλεκίνος 8 Αρλεκίνος 7 Αρλεκίνος 2 Αρλεκίνος 4 Αρλεκίνος 5

Βιντεάκι η ιστορία του Αρλεκίνου: Ο Αρλεκίνος|Καρναβαλικό παραμύθι για παιδιά