Καλώς ήρθες Μάη !!!

protomagia

Ο Μάιος είναι πράγματι «μήνας χαράς και λατρείας της βλάστησης, με δοξασίες και έθιμα διαχρονικού χαρακτήρα», όπως το παραδοσιακό πρωτομαγιάτικο στεφάνι, το οποίο στολίζει την πόρτα του σπιτιού μέχρι τις 24 Ιουνίου οπότε καίγεται στις φωτιές του Αϊ-Γιάννη. Η ονομασία του Μαΐου ταυτίζεται με τη νύμφη Μαία, την ομορφότερη από τις κόρες του Άτλαντα (τις Ατλαντίδες) και μητέρα του θεού Ερμή. Οι λαϊκές προλήψεις θεωρούν τον Μάιο «μαγεμένο», γι’ αυτό αποφεύγονται οι γάμοι και οι σοβαρές εργασίες στη διάρκειά του, εξού και η παροιμία «Στον καταραμένο τόπο, τον Μάη μήνα βρέχει». Όλοι οι λαοί, πάντως, την Πρωτομαγιά γιόρταζαν την ανθοφορία της Φύσης και την απαρχή των «καλών καιρών». Κι ενώ οι λαϊκές παροιμίες, όπως «Μάη μου, Μάη δροσερέ κι Απρίλη λουλουδάτε» και «ο Μάης έχει τ’ όνομα κι ο Απρίλης τα λουλούδια», προσπαθούν να μας επαναφέρουν στην τάξη, οι παιδικές αναμνήσεις δεν μας το επιτρέπουν. Κι έτσι συνεχίζουμε να τραγουδάμε: «Ο Μάιος μας έφτασε/εμπρός βήμα ταχύ/να τον προϋπαντήσουμε/παιδιά στην εξοχή».

Η Πρωτομαγιά, όμως, είναι επίσης συνδεδεμένη και με το εργατικό κίνημα: την Πρωτομαγιά του 1886 έγιναν οι μεγάλες διαδηλώσεις στο Σικάγο με αίτημα τα τρία οχτάρια: οχτώ ώρες εργασία, οχτώ ψυχαγωγία και οχτώ ύπνος. Στη χώρα μας, η απεργία των καπνεργατών του 1936 στη Θεσσαλονίκη βάφτηκε με αίμα, που καταγράφηκε στις εφημερίδες της επομένης με μια χαρακτηριστική φωτογραφία η οποία έδειχνε μια μάνα να οδύρεται πάνω από το σκοτωμένο παιδί της. Η φωτογραφία εκείνη ενέπνευσε τον Γιάννη Ρίτσο να γράψει τον «Επιτάφιο»: «Μέρα Μαγιού μού μίσεψες/μέρα Μαγιού σε χάνω…».

Ο Μάιος συνδέεται επίσης και με την όλη πορεία της Βασιλεύουσας πόλης του Κωνσταντίνου, του οποίου τη μνήμη γιορτάζουμε στις 21 του μήνα. Δέκα μέρες νωρίτερα γιορτάζονται τα γενέθλια ή εγκαίνια της Κωνσταντινούπολης κατά το έτος 330 μ.Χ., ενώ στις 29 η μνήμη μας γυρνάει πίσω στην Άλωσή της (1453). Η απόφαση του Κωνσταντίνου να μεταφέρει την πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στη θέση του αρχαίου Βυζαντίου πάρθηκε το έτος 324. Σύμφωνα με την παράδοση, ο ίδιος ο Κωνσταντίνος, κρατώντας ένα ακόντιο, χάραξε τα σύνορα της πόλης που φάνηκαν πολύ μεγάλα στους συμβούλους του. Έτσι τον ρώτησαν πόσο θα προχωρήσει ακόμη, κι εκείνος τους απάντησε: «Θα προχωρήσω μέχρις ότου σταματήσει αυτός που προχωρεί εμπρός μου».

Οι ξάστερες πάντως νύχτες του Μαΐου μας επιτρέπουν να παρατηρήσουμε εύκολα τους νυχτερινούς αστερισμούς σε όλο τους το μεγαλείο. Με επικεφαλής τον Λέοντα και το λαμπρότερο άστρο του, τον Βασιλίσκο, ο ουρανός λαμπαδιάζει με τους αστερισμούς της Παρθένου και του Περσέα. Στον Αστερισμό του Περσέα βρίσκεται το «δαιμονικό» άστρο που ονομάζεται Αλγόλ και φαίνεται να αναβοσβήνει με μία περίοδο περίπου 2 ημερών, γιατί είναι ένα διπλό σύστημα άστρων, με χαμηλή φωτεινότητα όταν το ένα βρίσκεται μπροστά από το άλλο και λαμπρότερη όταν βρίσκονται το ένα πλάι στο άλλο. Στο Νότο βρίσκουμε επίσης τους αστερισμούς του Βορείου Στεφάνου, του Ζυγού και του Βοώτη. Στον Βοώτη το λαμπρό άστρο Αρκτούρος είναι ένας γίγαντας 25 φορές μεγαλύτερος από τον Ήλιο. Είναι το τέταρτο λαμπρότερο άστρο στον ουρανό και βρίσκεται σε απόσταση 37 ετών φωτός. Σε όλη την περίοδο του Μαϊου οι αστερισμοί αυτοί θα μας συντροφεύουν τα μυρωδάτα από την ανθοφορία βράδια. Γιατί, παρ’ όλο που γενικά ο Μάιος θεωρείται ο τελευταίος μήνας της άνοιξης, είναι στην ουσία το μέσο της ανθοφόρας αυτής εποχής αφού το καλοκαίρι δεν αρχίζει παρά δυο δεκαήμερα μετά το τέλος του, στις 21 Ιουνίου.

Σιμόπουλος, Διονύσης Π. «Οι Μήνες Μάιος και Ιούνιος», Γεωτρόπιο Ελευθεροτυπίας, Τεύχος 472 (2 Μαΐου 2009)

Μιλήσαμε για τον τρίτο λοιπόν μήνα της Άνοιξης ,τις ονομασίες του ,τα φρούτα και τις καιρικές συνθήκες που τον χαρακτηρίζουν και φυσικά και για το έθιμο του στεφανιού ..Παρατηρήσαμε το στεφάνι που φέραμε και φωτογραφηθήκαμε στην αυλή μας ,ενώ με το ολοήμερο περιεργαστήκαμε τον πίνακα του Τσαρούχη και ζωγραφήσαμε τον δικό μας πίνακα με τον Μάη.

01 494888182 1447971556561203 8706352709909968560 n 8cc3b5bc 4b48 4cf7 b55a 8daacd5454cf 5c425276 8c52 4e86 95ab 095a079e0be8 868fb36b 7265 4c5e 90a0 c41c9acb2e41 bdd48453 caaf 42b8 bb28 a7ed904ccc31 91844486 8318 4c16 92f5 2452f4f16cfd b5ee05d6 0c30 48ce a21f cd9be142ede3 e193f2ff 31ab 45ee ac0a 3f1bcc377efb 1518f935 2753 4f82 a8b0 8b210c160e0d 33fcf488 3bea 44ed b039 a95240eeb8cf 8857bd02 3c0f 412b bb7d 46d2f81af2ef 873fbf10 0305 4153 81a3 c6b3cb64f373 c5a51335 f1fc 4e36 add2 e93974242723 7f3f916b e2a3 49ee be36 4b7b231f0ac9 f09c36c5 2493 46e5 bc5a 85ad3db00cd8 016656ce 651b 4ec5 bb07 5bd9e70cedca b44aa34c 430e 4a0a a8e0 3ca8040e91d2 1 c4f68207 0745 42f7 bfc6 7b84aff6ebcb 742599ad 781a 42f7 a354 10c99a298e92 43d5cef7 0fe0 4c0b bf4c 2ebed35ad228 cf0c4131 b55f 4326 88e5 561d7d2ba89e 237ad8ea 4885 435b 96fa ca0c6f97de68 516db5be b75e 4bfe 9c26 7701c6e7db38 9847b7af 7133 4d61 862d 3522b617d7b0 7550fb55 145e 412a 9e29 4a8924422a4c

Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε το ποίημα του Μάη, όπως τον φανταστήκαμε, με τις χάρες και τα δώρα του !!!

to poihma toy Mah 4  to poihma toy Mah 5  to poihma toy Mah 1  to poihma toy Mah 6 to poihma toy Mah 2  to poihma toy Mah 3 

Οι ανοιξιάτικες κατασκευές και χειροποίητες δημιουργίες των παιδιών του τμήματος 1 για τα λουλούδια του Μαϊου και τα έντομα:

Καδράκια με φόντο νερομπογιές, λουλούδια μαρκαδόροι και κολλάζ, ζωγραφική το έντομο που τα εντυπωσίασε από την παρατήρηση με τον μεγενθυντικό φακό:

kadraki nerompogies kai folitsa 3 kadraki nerompogies kai folitsa 1

kadraki nerompogies 1 kadraki nerompogies 2 kadraki nerompogies 3 kadraki nerompogies 4 kadraki nerompogies 5 kadraki nerompogies 6 kadraki nerompogies 7 kadraki nerompogies 8

Φωλίτσες για τα πουλάκια της Άνοιξης:

kadraki nerompogies kai folitsa 2

kadraki nerompogies kai folitsa 4 kadraki nerompogies kai folitsa 5 kadraki nerompogies kai folitsa 6 kadraki nerompogies kai folitsa 7  9636ef02 f7f3 4f13 ad21 c1e5639352eac2637043 c62e 4d64 a352 b4b485a8206a1337cea2 f72a 4c6b a01f 1674f4b50fd3

Λουλούδια σε καδράκια με τέμπερες τύπωμα, θήκες cup cake για λουλούδια και μαρκαδόρους για φύλλα και μίσχους. Λεπτομέρεια τα καδράκια είναι από δίσκους λαχανικών και τα παιδιά μαθαίνουν να ανακυκλώνουν τα υλικά των οικιακών συσκευασιών ώστε να δημιουργούν έργα τέχνης:

kadraki temperes se diskaki 1 kadraki temperes se diskaki 2 kadraki temperes se diskaki 3 kadraki temperes se diskaki 4 kadraki temperes se diskaki 5 kadraki temperes se diskaki 6 

Ενδεικτικά ακολουθούν κάποιες ασκήσεις με έννοιες αριθμών και ζωγραφική…!

loyloydia askhsh 3loyloydia askhsh 2   loyloydia askhsh 1

Ο κόσμος των εντόμων εντυπωσιάζει τα παιδιά και η παρατήρησή τους με μεγενθυντικό φακό τα εξέπληξε ευχάριστα. Έγιναν μικροί επιστήμονες, εξερεύνησαν λεπτομέρειες και στοιχεία των εντόμων που τα είχαν μάθει από βιβλία, πληροφορίες από το ίντερνετ και τα βιντεάκια στον προτζέκτορα της τάξης.

entoma parathrhsh 1 entoma parathrhsh 2 entoma parathrhsh 3 entoma parathrhsh 4 entoma parathrhsh 5 

Παίξαμε διασκεδαστικά παιχνίδια μαθηματικών, με μυγοσκοτώστρες και καρτέλες με αριθμούς και έντομα. Τα παιδιά αναγνώριζαν την καρτέλα του αριθμού που η εκπαιδευτικός παρουσίαζε και καλούνταν με ταχύτητα και ακρίβεια να χτυπήσουν την καρτέλα με τον αντίστοιχο αριθμό. Γέλασαν και έμαθαν με διασκεδαστικό τρόπο νέους αριθμούς !!!

entoma arithmoi mygoskotostres 4 entoma arithmoi mygoskotostres 3 entoma arithmoi mygoskotostres 2 entoma arithmoi mygoskotostres 1 

Η πεταλούδα είναι ένα έντομο που τα παιδιά συναντούν την άνοιξη στους κήπους, στην εξοχή στις εκδρομές τους και συνηθίζουν να το ζωγραφίζουν στις ελεύθερες ζωγραφιές. Μέσα από βιβλία και βιντεάκια γνωρίσαμε πληροφορίες για την πεταλούδα και τον κύκλο της ζωής της και αυθόρμητα τα παιδιά ζωγράφισαν τον κύκλο της.

petaloyda kyklos zohs eleythero sch 2  petaloyda kyklos zohs eleythero sch 3

Μιλήσαμε για τη μέλισσα, τα προϊόντα της και τα παιδιά κατασκεύασαν καδράκια με τύπωμα τέμπερας χρησιμοποιώντας οικιακά ρολά χαρτιού, ψαλίδι, χαρτί κάνσον και φωτοτυπίας. Στο σώμα της μέλισσας σχημάτισαν ευθείες, οριζόντιες μαύρες γραμμές και έμαθαν να γράφουν το κεφαλαίο γράμμα Ζ από το ζουζούνισμα της μέλισσας. Η κατασκευή έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά να χρησιμοποιήσουν δημιουργικές τεχνικές εικαστικών και γραφής:

melissa kadraki typoma keli 1 melissa kadraki typoma keli 2 melissa kadraki typoma keli 3  melissa kadraki typoma keli 5 melissa kadraki typoma keli 6 melissa kadraki typoma keli 4

Στο πάτωμα της τάξης στην παρεούλα μας σχηματίσαμε με καλαμάκια το κελί μιας κυψέλης μέλισσας και μάθαμε το πολύγωνο σχήμα.

melissa kalamakia keli 1 melissa kalamakia keli 2

Το τμήμα 2 ζωγράφισε λουλούδια και έντομα και έφτιαξε τα δικά του λουλουδένια καδράκια και στόλισε την τάξη .

eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 709 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 063 eikona Viber 2025 05 08 20 01 26 825 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 809 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 643 eikona Viber 2025 05 08 20 01 26 975 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 432 eikona Viber 2025 05 08 20 01 26 701 eikona Viber 2025 05 08 20 01 26 604 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 570 eikona Viber 2025 05 08 20 01 28 148 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 496 eikona Viber 2025 05 08 20 01 26 545 eikona Viber 2025 05 08 20 01 27 975

Ακούστε το τραγούδι του Μάη !!!

https://www.youtube.com/watch?v=htVSwWMycEw

Η βιβλιοπαρουσίαση της Ιφιγένειας

Enas skantzochoiros ligo tempelakos 640x640 1

Οι βιβλιοπαρουσιάσεις μας συνεχίζονται με την μαθήτρια μας Ιφιγένεια και το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη ”Ένας σκαντζόχοιρος λίγο τεμπελάκος ”. Ήρωας ένας σκαντζόχοιρος ,ένας  σκαντζόχοιρος  που είναι τεμπελάκος. Βαριέται να φτιάξει δική του φωλιά για να ξεχειμωνιάσει. Σκαρφίζεται σχέδιο να κοροϊδέψει το φίδι και να πάρει τη δική του. Μα πάνω που τα καταφέρνει και είναι τρισευτυχισμένος, κάτι έγινε,  και διώχτηκε κυνηγημένος. Εμ αυτά παθαίνει όποιος πάει με μπαμπεσιά και πονηριά να πάρει κάτι που δεν του ανήκει !!! Η Ιφιγένεια μας κέρδισε και μας μάγεψε με την αφήγησή της αλλά και την εξαιρετική και εντυπωσιακή της κατασκευή. Πολλά πολλά συγχαρητήρια στην μαθήτρια μας !!!

eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 323 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 401 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 676 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 543 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 858 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 797 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 736 eikona Viber 2025 04 29 19 26 26 146 eikona Viber 2025 04 29 19 26 25 472 488895197 1226252042406158 4218671138463171966 n 488857079 1730034617397592 7032863499875551918 n 490270650 2092462741194878 3387160030467321340 n 490720857 9819069598145371 8537406445299670505 n 489931689 1084919660108903 3045091602023901257 n 490257579 2894349784072692 2730719150604087342 n 490667722 1571849280038047 3115161596557679182 n 489577689 2734633396732808 977313945507994994 n

Ακούστε και τραγούδια για τον σκαντζόχοιρο !!!

https://www.youtube.com/watch?v=HI-lDa7uvAk

https://www.youtube.com/watch?v=zB7MJIlFknU

Αναμνήσεις από τις διακοπές του Πάσχα

Οι διακοπές του Πάσχα πέρασαν και με την επιστροφή στο σχολείο ανταλλάξαμε Αναστάσιμες Ευχές και όλα τα παιδιά ανυπομονούσαν να αφηγηθούν τις αναμνήσεις τους,  τα έθιμα που βίωσαν με τις οικογένειές τους και τις εντυπώσεις τους τις Άγιες Μέρες. Σε φύλλο εργασίας αποτύπωσαν τις αναμνήσεις από την αγαπημένη στιγμή που θυμούνται από το Πάσχα και πού πήγαν με την οικογένειά τους.

meta to Pascha 1  meta to Pascha 3  meta to Pascha 5  meta to Pascha 2 meta to Pascha 6

Τα κάλαντα του Λαζάρου από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου

images

Με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, και μέσα στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό, επισκεφτήκαμε τα όμορα Δημοτικά Σχολεία μας  (  13 & 21  ) και αναβιώσαμε το έθιμο του Λάζαρου.

Το Σάββατο του Λαζάρου (το Σάββατο πριν από την Κυριακή των Βαΐων) τα παιδιά γυρίζουν τα σπίτια και τραγουδούν τα ειδικά κάλαντα (Λαζαρικά) σε διάφορες παραλλαγές, που εξιστορούν την «εκ νεκρών έγερση» του Λαζάρου. Τελειώνοντας το τραγούδι τους τα Λαζαράκια, όπως αποκαλούνται οι καλαντιστές της ημέρας, συνεχίζουν με ευχετικούς και επαινετικούς στίχους για το σπίτι και δέχονται ως φιλοδώρημα αυγά που τα τοποθετούν σ’ ένα στολισμένο καλαθάκι (σε κάποιες περιοχές φρούτα, κουλουράκια ή χρήματα). Τον Λάζαρο τραγουδούν κυρίως κορίτσια σχολικής ηλικίας, τα οποία αποκαλούνται λαζαρίνες, λαζαρίτσες, λαζαρούδισσες κ.α.Γενικότερα, το Σάββατο του Λαζάρου λαμβάνει χαρούμενο χαρακτήρα, καθώς η έγερση του Λαζάρου προαναγγέλλει την Ανάσταση του Χριστού.

AnastasiLazarou titlos
Δύο μέρες πριν από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας, η Εκκλησία μας γιορτάζει την Ανάσταση του Λαζάρου, του φίλου του Κυρίου.
Στη Βηθανία ζούσε ο Λάζαρος με τις αδερφές του, τη Μάρθα και τη Μαρία. Ο Λάζαρος ήταν φίλος του Κυρίου. Κάποτε αρρώστησε πολύ βαριά. Οι αδερφές του έστειλαν μήνυμα στον Ιησού: «Κύριε, ο αγαπημένος σου φίλος είναι άρρωστος». Όταν το έμαθε ο Ιησούς είπε: «Αυτή η αρρώστια δεν είναι για να φέρει θάνατο, αλλά για να φανεί η δύναμη του Θεού, για να φανερωθεί με αφορμή την αρρώστια η δόξα του Υιού του Θεού».

Ο Ιησούς αγαπούσε τον Λάζαρο και τις αδερφές του, αλλά δεν έτρεξε κοντά τους αμέσως μόλις πληροφορήθηκε την ασθένεια. Έμεινε εκεί όπου βρισκόταν για δυο μέρες ακόμα. Κι όταν πέρασαν αυτές οι δυο ημέρες είπε στους μαθητές του: «Ας πάμε στην Ιουδαία. Ο Λάζαρος, ο φίλος μας, κοιμήθηκε. Πηγαίνω όμως να τον ξυπνήσω». Οι μαθητές του νόμιζαν ότι μιλάει για τον ύπνο του σώματος και του είπαν: «Κύριε, αν κοιμήθηκε θα γίνει καλά». Εκείνος όμως εννοούσε το θάνατο: «Ο Λάζαρος πέθανε», τους λέει. «Χαίρομαι όμως για σας, γιατί ο θάνατός του θα γίνει αφορμή για να πιστέψετε».

΄Όταν έφτασε ο Κύριος με τους μαθητές του στη Βηθανία, ο Λάζαρος βρισκόταν για τέταρτη ημέρα στο μνήμα. Είχαν έρθει εδώ και πολλοί Ιουδαίοι από τα Ιεροσόλυμα, γνωστοί και φίλοι της Μαρίας και της Μάρθας, για να τις συμπαρασταθούν στο πένθος τους. Όταν η Μάρθα έμαθε ότι ήρθε ο Χριστός στην πόλη τους, έτρεξε να τον προϋπαντήσει και του είπε: «Κύριε, αν ήσουν εδώ δεν θα πέθαινε ο αδερφός μου. Ξέρω όμως ότι και τώρα θα σου δώσει ο Θεός ό,τι του ζητήσεις». «Ο αδερφός σου θα αναστηθεί», της είπε ο Χριστός. «Ναι, Κύριε, ξέρω ότι θα αναστηθεί την ημέρα της Κρίσεως, όταν θα αναστηθούν όλοι οι νεκροί», είπε η Μάρθα. «Εγώ είμαι η Ανάσταση και η Ζωή», της απάντησε ο Κύριος. «Όποιος πιστεύει σε μένα, κι αν πεθάνει στο σώμα, θα ζήσει αιώνια. Και καθένας που με πιστεύει δεν θα πεθάνει ποτέ. Το πιστεύεις αυτό;». «Ναι, Κύριε», λέει η Μάρθα «πιστεύω ότι εσύ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού, αυτός που περιμέναμε να έρθει στον κόσμο».

31_LazarosΣτο μεταξύ η Μάρθα έστειλε μήνυμα στην αδερφή της, τη Μαρία, ότι είχε έρθει ο Κύριος. Η Μαρία πολύ βιαστική έτρεξε να τον συναντήσει. Μάλιστα οι Ιουδαίοι, που την είδαν να τρέχει, νόμισαν ότι πηγαίνει στο μνήμα να κλάψει τον αδερφό της. Η Μαρία όμως έτρεχε να συναντήσει τον Ιησού. Μόλις τον αντίκρισε έπεσε στα πόδια του και του έλεγε: «Κύριε, δεν θα πέθαινε ο αδερφός μου, αν ήσουν εδώ». Ο Ιησούς βλέποντάς την να κλαίει, λυπήθηκε βαθιά, συγκινήθηκε και δάκρυσε. «Πού τον έχετε βάλειΈλα και δες», είπε εκείνη. Και οι παριστάμενοι Ιουδαίοι έλεγαν: «Δες πόσο τον αγαπούσε! Άραγε αυτός που άνοιξε τα μάτια του τυφλού δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι, για να μην πεθάνει

Ο Ιησούς λοιπόν μαζί με τη Μαρία και τη Μάρθα και τους φίλους τους που βρίσκονταν στη Βηθανία έρχεται στο μνήμα. Αυτό ήταν μια σπηλιά, που την είσοδό της την έφραζε μια μεγάλη πέτρα. «Τραβήξτε την πέτρα!», λέει ο Ιησούς. «Κύριε, τώρα πια θα μυρίζει άσχημα γιατί είναι τέταρτη ημέρα σήμερα στο μνήμα», του λέει η Μάρθα, η αδερφή του νεκρού, μα ο Κύριος της απαντά: «Δεν σου είπα πως αν πιστέψεις θα δεις τη δύναμη του Θεού

Άνοιξαν λοιπόν οι παριστάμενοι το μνήμα του νεκρού, αφού τράβηξαν τη βαριά ταφόπλακα. Κι ο Ιησούς σήκωσε στον ουρανό τα μάτια του και είπε: «Πατέρα μου, σ’ ευχαριστώ που με άκουσες. Εγώ το ήξερα ότι πάντα με ακούς. Το είπα όμως για χάρη του πλήθους που στέκει εδώ γύρω, για να πιστέψουν ότι συ με απέστειλες». Κι ύστερα φώναξε δυνατά: «Λάζαρε, έλα έξω!». Βγήκε ο νεκρός με δεμένα τα πόδια και τα χέρια με πάνινες λουρίδες και το πρόσωπό του περιτυλιγμένο με το σουδάριο – όπως συνήθιζαν τότε να θάβουν τους νεκρούς. «Λύστε τον κι αφήστε τον να περπατήσει», τους είπε ο Ιησούς.

Πολλοί από τους Ιουδαίους που είχαν έρθει να επισκεφθούν τη Μάρθα και τη Μαρία συγκλονίστηκαν από αυτό το γεγονός και πίστεψαν στον Χριστό. Μερικοί όμως πήγαν και στους Φαρισαίους και τους είπαν αυτό που είχε κάνει ο Ιησούς. Εκείνοι αμέσως συγκάλεσαν συμβούλιο και αποφάσισαν πως είναι καλό για όλο το λαό να πεθάνει αυτός ο άνθρωπος. Από τότε ζητούσαν αφορμή για να συλλάβουν τον Κύριο. (Πληροφορίες από https://www.pemptousia.gr/2024/04/i-anastasi-tou-lazarou/)

Ευχαριστούμε θερμά τις Διευθύντριες του 13ου & 21ου Δημοτικού Σχολείου κ. Χατζηευγενάκη και κ. Σταθοπούλου, για την ένθερμη υποδοχή που μας επιφύλαξαν την Παρασκευή 11 Απριλίου τελευταία μέρα μέρα λειτουργίας των σχολείων, όπου είχαμε την χαρά να πούμε τα κάλαντα του Λαζάρου στον προαύλιο χώρο μαζί με τα παιδιά της πρώτης Δημοτικού. Η  άψογη συνεργασία, στήριξη και επικοινωνία,  συμβάλλουν καθοριστικά στην δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού κλίματος για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο συντονισμός σε κοινές δράσεις και η ανοιχτότητά των συναδέλφων  σε κάθε πρωτοβουλία ενισχύει την μετάβαση των νηπίων μας στο Δημοτικό και μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Τα μικρά νηπιάκια μας είχαν την δυνατότητα να δουν παλιούς συμμαθητές και φίλους τους, ενώ πήραν και μια γεύση από το νέο σχολικό περιβάλλον που σε λίγο καιρό θα τα υποδεχτεί. Ανταλλάξαμε ευχές και φυσικά πασχαλινά καλούδια …Και του χρόνου με υγεία και χαρά !!!

2 4 3 4 5 4 6 4

OMADIKH FOTO APO DHMOTIKO 491006188 1704201133533299 7247555943328076573 n

Kalanta Lazaroy 1 5

Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο για το έθιμο με τα κάλαντα του Λαζάρου

https://www.youtube.com/watch?v=PfUTRJB17Gw

Διαβάστε ένα πολύ τρυφερό κείμενο

Τα Λαζαράκια

LAZARAKIA

Μπήκε ο Απρίλης για τα καλά. Τα σχολεία έκλεισαν για τις διακοπές του Πάσχα και η Λίνα, για μια ακόμη φορά, βρέθηκε στο χωριό με τη γιαγιά μέχρι να πάρουν την άδειά τους οι γονείς της.

Της έλειπαν βέβαια και οι γονείς της και οι φίλοι της και το… ίντερνετ, αλλά ήταν τόσο όμορφα μαζί της και την αγαπούσε πολύ. Φέτος ήταν το πρώτο Πάσχα που η γιαγιά θα περνούσε χωρίς τον παππού και η Λίνα σκεφτόταν τι να κάνει να απαλύνει τον πόνο της.

Ξημέρωσε το Σάββατο του Λαζάρου και η γιαγιά την ξύπνησε πρωί πρωί για να πλάσουν Λαζαράκια.

«Βρε γιαγιά, μην κουράζεσαι, μεγάλωσα πια, ας μη φτιάξουμε φέτος» είπε η Λίνα, αλλά εκείνη είχε ήδη ετοιμάσει τη ζύμη και περίμενε την εγγονή της.

«Τι λες, παιδί μου;» απάντησε. «Για τον Λάζαρο δεν έπλασες, ψωμί γλυκό δεν έφαγες, λέει το έθιμο. Δεν παίζουν με αυτά τα πράγματα».

Η Λίνα χαμογέλασε, δεν χαλάνε χατίρι στη γιαγιά σκέφτηκε και ξεκινήσανε τα Λαζαράκια. Φτιάξανε τα ανθρωπάκια με τυλιγμένα τα χεράκια γύρω τους, έβαλαν τα μοσχοκάρφια για ματάκια και γέμισαν τις κοιλίτσες τους μήλο, κανέλα, γαρίφαλο και σταφίδες. Κι όταν ψήθηκαν, μοσχομύρισε η γειτονιά. Τα μοίρασαν στα παιδάκια που έλεγαν τα κάλαντα με τα λουλουδένια καλαθάκια τους κι έλαμπαν τα μάτια της γιαγιάς, γιατί τα Λαζαράκια ήταν οι ψυχούλες που μπορεί να έφυγαν, αλλά ζούσαν πάντα μέσα της και μοσχοβολούσαν χαρές, όμορφες στιγμές, κανέλα και γαρίφαλο!

Βάγια Γακοπούλου https://enakeimenomiaeikona.blogspot.com/2025/04/blog-post_3.html?fbclid=IwY2xjawJoG71leHRuA2FlbQIxMQABHg_CWm1uqtBWoxb8ZCYS2yMaY5FZPMAzHwgrsAtiOg6URF3wZoJB9qUrOeLP_ae

 

Πασχαλινές δημιουργίες

488998668 30156356427297078 6898233044218623240 n

Οι πασχαλινές δημιουργίες μας καλά κρατούν στο νηπιαγωγείο και συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Αφού γνωρίσαμε διάφορα ήθη και έθιμα των ημερών, μετά επικεντρωθήκαμε στο τυπικό της Μεγάλης Εβδομάδας. Είδαμε εικόνες από επιτάφιους και τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλο εργασίας τις γνώσεις που απέκτησαν. Παράλληλα μιλήσαμε για την Ανάσταση του Λαζάρου ,το έθιμο των Λαζαρίνων και τα κάλαντα του Λαζάρου ,ενώ κατασκευάσαμε τους δικούς μας χάρτινους Λάζαρους ώστε να πούμε τα κάλαντα στα όμορά μας Δημοτικά σχολεία 13 & 21 την Παρασκευή τελευταία μέρα λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας .Με πηλό φτιάξαμε σταυρούς, σύμβολο της ορθόδοξης πίστης μας και τους στολίσαμε με λουλουδάκια και κορδέλα .  Σε ομαδική χειροτεχνία τα παιδιά  ζωγράφισαν ελεύθερα σε ένα λευκό χαρτόνι ένα πασχαλινό αυγό και το διακόσμησαν με ανάλογες εικόνες. Στην συνέχεια  κολλήθηκαν  όλα μαζί σε δύο κόκκινα χαρτονένια αυγά και στολίσαμε την τάξη μας .Φυσικά μιλήσαμε για τον συμβολισμό του κόκκινου αυγού , και γνωρίσαμε τον κύκλο της ζωής του. Σκαρώσαμε υπέροχα κοτοπουλάκια και χαρούμενα κουνελάκια που τα διακοσμήσαμε με κηρομπογιές. Φτιάξαμε κάρτες με αυγολοκοτόπουλα και κλείσαμε μέσα τους τις πιο πασχαλινές μας ευχές , και φυσικά πιστοί στο  έθιμο  βαφής των αυγών μεγαλουργήσαμε βάφοντας τα αυγά μας με χαρτί κουζίνας και μαρκαδόρους και το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό !!!

487604166 550319520991087 1877810565511308769 n 489310527 2075301996280302 3418949511886498222 n490217747 1378302620265014 6224237716868788138 n488981788 1547954269941339 965054391147132808 n489426905 1375250706832929 1092315745687418843 n489123254 1661674681156112 456134680745734463 n488366990 2686775354865294 4004698803076884203 n487842581 1024685135830595 4831476789763823414 n 488907390 513827358465553 9107373414978947152 n

487732810 1175885740346668 7076153876057204954 n 489173074 1026139906056909 2187070725610401790 n 489181357 1392763821878962 7028999376325307406 n

eikona Viber 2025 04 09 20 13 08 867 eikona Viber 2025 04 08 20 15 03 687 eikona Viber 2025 04 08 20 15 03 227 eikona Viber 2025 04 08 20 15 03 542

eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 359 eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 488 eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 029

eikona Viber 2025 04 09 20 13 09 578 eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 150 eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 434

eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 381 eikona Viber 2025 04 09 20 18 01 322 eikona Viber 2025 04 10 20 02 35 337

487056115 1306877187038854 1969198021005239215 n 1 487704252 972267998400928 4628310422719935304 n 1 4a45075d aaf4 4c2a 96d7 2981ea41d191 11b68a2fb 4879 4db8 b480 c15b2f38601f8485492a 5822 4715 b01f ab942d82dca1 1bb5da5a5 1174 4a25 a8e1 18e28c7954339f5e5d1c 3745 46fd af76 fb361fad9b1604700954 ee78 4416 801f 41bc5cee4e0a04b56fe8 9346 4936 b5ff 87fca6cb35971c4752d2 976a 4334 a293 e3c673c60871

deae2adf da79 4615 ab3b 6a2ffa617d8d 3b073711 6f57 472d bc38 383388171825 722f667d 4a27 4001 9c66 f516c2a9cd64 5dc087eb 9412 47b5 964f 2839145618f2 2dcfdd83 e6a5 4ef3 b036 137ba551b7f4 1a7490f3 76e9 4c62 8023 4c5d043d6e33 95ab32a0 0085 4dca 8f95 9d75dddeedd3 c6c7d755 4eaa 4a90 8f62 41fc92874fca 1170f309 d6d0 48f5 bfb4 0cd46b4b5618 f6f825bb 0293 4235 9a5f 45a50ae7d104 388c2e95 77c0 4075 9229 7919695d1f66 dd8f296f 492a 4f40 bf3c 7c04d571e864 2e9d81b1 ca81 441a aa9f 1419a4df8343 ee9f2c0a e2c9 4e43 ba5e ff5a5572f172 76229242 e034 4bd7 abf5 dc64f0906a6e 953664ca ce8a 4424 a59e 0b6ef147744a 8485492a 5822 4715 b01f ab942d82dca1 4a45075d aaf4 4c2a 96d7 2981ea41d191

Με την κ. Εύη Δρογκούλα εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας φτιάξαμε πασχαλινές κάρτες και στην συνέχεια παίξαμε με τα τα πασχαλινά  sensory boxes που είχαμε φτιάξει . Μαζέψαμε κοτοπουλάκια, αυγουλάκια αλλά και πασχαλίτσες και διασκεδάσαμε απίστευτα .Δουλέψαμε επιλεγμένα φύλλα εργασίας και κάπως έτσι κλείσαμε τον κύκλο των γιορτινών μας κατασκευών .

b2d7079c 5a9d 424b 89cd 6c6a3788decc c2953c8d 5894 41af 97fe cce661f66f55 2f6f131c 304e 40a0 8515 1d10742622e0 c75d9d85 92a4 4aa0 85d5 acf2ae9b9ca50c0f4e8e de19 44db a8a1 44a07938d1951d4df380 c3d0 46d2 b51f c548bf56646da425ed60 ae31 4197 9ec2 d35c7c62d04bf6329067 807c 4bed 9ac2 51ae3baa47c859b9adb5 15b2 4256 8527 cd2cce2c3740f36a62aa 2a20 414d 9a30 6481aa7ca98a

 

 

 

 

 

Το πασχαλινό εργαστήρι με τις μητέρες του Νηπιαγωγείου μας

eikona Viber 2025 03 31 18 27 06 982

Την Δευτέρα 7 Απριλίου με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τις μητέρες αλλά και γιαγιάδες ώστε να κατασκευάσουμε όλοι μαζί το πασχαλινό μας καλαθάκι αλλά και ένα αυγουλένιο γιορτινό στεφάνι για να στολίσουμε το σπίτι μας .Οι τάξεις μας γέμισαν με χαρούμενες φωνές και τα μικρά χεράκια πήραν φωτιά να δημιουργούν την διακόσμηση στα πασχαλινά καλάθια, αλλά και σε γιορτινά στεφάνια. Το τμήμα 2 επιδόθηκε και σε κυνήγι αυγού και πραγματικά όλοι διασκεδάσαμε απίστευτα. Οι τάξεις μας μεταμορφώθηκαν σε μικρά εργαστήρια και οι μαμάδες πήραν μια μικρή γεύση από την όμορφη ζωή του νηπιαγωγείου. Η παρουσία τους αλλά και η ενεργή συμμετοχή τους στην εκδήλωση αυτή προσέφερε μια ιδιαίτερη χαρά αλλά και ενθουσιασμό στα παιδιά, ενώ αυτή η συνεργασία δημιούργησε μια ατμόσφαιρα γεμάτη αγάπη και δημιουργικότητα, η οποία ενίσχυσε την παιδαγωγική μας προσπάθεια και πρόσφερε στα παιδιά μια αξέχαστη εμπειρία. Είναι πραγματικά για εμάς πολύ σημαντικό να βλέπουμε την ενεργή συμμετοχή των γονέων σε τέτοιες δράσεις καθώς έτσι ενισχύεται ο δεσμός του σχολείου και της οικογένειας .Ανανεώνουμε φυσικά το ραντεβού μας σε επόμενα τέτοια δημιουργικά εργαστήρια …Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές του πόσο όμορφα περάσαμε …

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2 6 2 7 1 8 1 9 1 10 1 1 3 2 3 3 3 4 3 5 3 6 3 7 2 8 2 9 2 10 2 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 482921843 643325795195510 530431118108807900 n

487898923 1208963427443160 8349646087070153426 n 487557199 2153444641743436 451119192270952644 n 487679000 2096242810850244 2942306328724847609 n 487540800 3654987938135118 1539214268800788420 n 488799918 1821633151960908 3997686330838177888 n

489688381 9055792014526283 4655508179606919390 n 488850017 1390371765643085 4336448150202801481 n 489364360 2112031212641735 9197549320752306866 n 487677430 1039929298035803 2055474898103743426 n

Βιωματικό Πρόγραμμα από την εκπαιδευτική ομάδα ΠΡΑΜΑΤΑ & ΘΑΜΑΤΑ

pramata kai thamata

Μια όμορφη δράση πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο από την ομάδα ΠΡΑΜΑΤΑ & ΘΑΜΑΤΑ. Πρόκειται για ένα βιωματικό πρόγραμμα πασχαλινών παιχνιδιών και κατασκευή πασχαλινής λαμπάδας από τα παιδιά.

Τα παιδιά άκουσαν πληροφορίες, συζήτησαν με τις εμψυχώτριες για την Μεγάλη Εβδομάδα και τη γιορτή του Πάσχα, δημιούργησαν το ημερολόγιο της Μεγάλης Εβδομάδας, διασκέδασαν με τα παιχνίδια των αυγών, έπαιξαν με το αερόστατο, χάρηκαν να μαζεύουν αυγουλάκια στο καλάθι και πήραν μέρος σε ομάδες σκυταλοδρομίας με αυγό και φτερά από κοτοπουλάκια. Στη συνέχεια διακόσμησαν  τη λαμπάδα τους για να τη χαρίσουν σε αγαπημένα πρόσωπα. Οι απολαυστικές στιγμές μας από το βιωματικό πρόγραμμα απεικονίζονται στις παρακάτω φωτογραφίες:

syzhthsh M. Ebdomada hmerologio M. Ebdomadas aerostato 2 aerostato 3 aerostat 2 aerostato4 aerostato 1 aerostat 1 skytal fteron 1 skytalodromia fteron 2 skytal fteron 3 skytalodomia skytalodromia fteron 3 skytalodromia fteron 1 ayga 4 ayga 1 skytal fteron 2

diakosmhsh lampades 3 diakosmhsh lampades 6 diakosmhsh lampades 7 diakosmhsh lampades 10 diakosmhsh lampades 8 diakosmhsh lampades 9 diakosmhsh lampades 11 diakosmhsh lampades 1 diakosmhsh lampades 2 diakosmhsh lampades 5 diakosmhsh lampades 4 b141cf3f 59c7 40d2 b445 1a0f1b601533fabe0ba4 83b7 4131 9400 a68c182cd8e2d6a7ef36 9bce 482f ae4f 935f7c2fe3fe2aa1a01e 6b66 4885 9c4e f2e04945feaf5ebcf0f0 3f78 4ee4 b750 1d61d705cecf52573bde 0960 497e b5cd 667a3d6e2e932766cb40 bd93 4e7a ab4f 9412a52844ce6158bcc7 7731 40ef a249 34e7b5c4831b7d39c0c1 8ca1 489e 9b08 25022fe0f58f90351037 066e 4e08 a7a8 034da7f4ad043dc11e9e 2be9 4952 aa6f 0790c8ee04637732289a 7216 433d afc4 4fc6e1436475

 

ntekor   ntekor1 

 

 

Ο Βιβλιοπαρουσίαση του Νικόλα

36B15C8258CAD8C30945AF5420B06015

Ο μπαμπάς, η μαμά και τα αδέλφια του Ιβάν μουγκρίζουν δυνατά… ΡΙΑΡ! Το λιονταράκι, όμως, μόνο “σκουίκ” μπορεί να πει και λυπάται πολύ γι’ αυτό. Ένα ποντικάκι το βοηθάει να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και να που τελικά καταφέρνει ο Ιβάν να μουγκρίσει λιονταρίσια. Πώς έγινε αυτό; Το θέμα του βιβλίου προσεγγίζει την έννοια της αυτοπεποίθησης και πώς θα την αποκτήσουν τα παιδιά. Με όμορφη εικονογράφηση και κατανοητό λεξιλόγιο, η ιστορία διασκεδάζει τους μικρούς αναγνώστες, ενώ παράλληλα τους ενθαρρύνει να αισθανθούν περισσότερη σιγουριά για τις ικανότητές τους. Ένα εξαιρετικό βιβλίο από την αγαπημένη συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη επέλεξε ο μικρός μας φίλος ο Νικόλας να παρουσιάσει που πραγματεύεται ένα πολύ δύσκολο θέμα :  Την αυτοπεποίθηση!!! Μακάρι να  μπορούσα να πιστέψω στον εαυτό μου. Ο μικρός μας φίλος έδωσε τον καλύτερο εαυτό του και μας αφηγήθηκε το βιβλίο με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο !!!

Ένα από τα σημαντικότερα δώρα που μπορεί να προσφέρει ένας γονιός στο παιδί του είναι να του δώσει αυτοπεποίθηση. Η πίστη στον εαυτό μας και στις ικανότητες μας είναι η κινητήριος δύναμη για να δοκιμάζουμε καινούριες προκλήσεις στη ζωή και να εξελισσόμαστε ως άνθρωποι. Ως γονείς αλλά και ως εκπαιδευτικοί  μπορούμε να κάνουμε πολλά για να βοηθήσουμε το παιδί μας να πιστεύει στον εαυτό του.

 Χρήσιμες συμβουλές για να καλλιεργήσετε την αυτοπεποίθηση στα παιδιά σας

1. Επιβραβεύετε πάντα την προσπάθεια και ποτέ το αποτέλεσμα. Είτε πετύχει είτε όχι τον στόχο του εσείς εστιάστε την κριτική σας στην προσπάθεια του. Μην το επαινείτε μόνο όταν τα καταφέρνει και δείξτε του ότι αυτό που πάντα μετράει περισσότερο είναι το ταξίδι και όχι ο προορισμός. Έτσι θα το μάθετε να μην φοβάται την αποτυχία, η οποία είναι κι αυτή μέρος της ζωής.

2. Ενθαρρύνετε τη σκληρή δουλειά. Είτε εξασκείται σκληρά στο πιάνο, είτε σε δύσκολες μαθηματικές εργασίες, το παιδί σας πρέπει να μάθει να κοπιάζει. Έτσι θα αισθανθεί περήφανο με το αποτέλεσμα όταν έρχεται. Προσέξτε μόνο μην του ασκήσετε υπερβολική πίεση φτάνοντας στο άλλο άκρο, της καταπιεστικής εργασίας.

3. Αφήστε το να βρίσκει μόνο του τις λύσεις στα προβλήματα. Αν πάντα το «ξελασπώνετε» από τις δυσκολίες δεν θα μάθει να βρίσκει μόνο του την άκρη. Αντί να βιαστείτε να λύσετε κάθε μικρό ή μεγάλο θέμα που προκύπτει, προκαλέστε το: «εσύ τι νομίζεις;». «Ποιες ιδέες έχεις για τη λύση αυτού του ζητήματος;». «Τι αποτέλεσμα νομίζεις θα έχει αυτό;».

4. Αφήστε τα να ζήσουν την παιδική τους ηλικία. Μην περιμένετε από το παιδί σας να συμπεριφερθεί σαν ενήλικας. Αν το σπρώχνετε να μεγαλώσει πριν την ώρα του το αποτέλεσμα θα είναι να συγκρίνει τον εαυτό του με άτομα μεγαλύτερα. Αυτό είναι άδικο και θα το αποθαρρύνει καθώς δεν θα μπορεί να φτάνει τις προσδοκίες σας.

5. Ενθαρρύνετε την περιέργεια. Μερικές φορές τα παιδιά μας κουράζουν με τις ατέλειωτες ερωτήσεις τους, αλλά ακόμη και αν δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις είναι καλό να μην τα αποθαρρύνουμε από το να ρωτάνε. Σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά που ενθαρρύνονται να ρωτάνε και παίρνουν πειστικές απαντήσεις από τους γονείς τους σε μικρή ηλικία, συνεχίζουν να ψάχνουν τη γνώση και αργότερα στο σχολικό περιβάλλον σε αντίθεση με αυτά που κάθε τους ερώτημα αποσιωπάται.

6. Δώστε τους νέες προκλήσεις. Ενισχύοντας συνεχώς το πεδίο των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, τα βοηθάτε να αναπτύσσονται με αυτοπεποίθηση. Κάθε φορά που πετυχαίνουν ένα νέο στόχο –να μάθουν ποδήλατο χωρίς βοηθητικούς τροχούς, να μαγειρέψουν ακολουθώντας μια συνταγή κ.α.- ανεβάζουν τον πήχη των προσδοκιών τους.

7. Αποφύγετε τις εξαιρέσεις. Μην ενδίδετε στην ειδική μεταχείριση των παιδιών, κατεβάζοντας τον πήχη για να τον περάσουν. Το να έχουν ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα είναι θεμελιώδες για την αυτοπεποίθησή τους.

8. Μην επικρίνετε την προσπάθεια τους. Για κανένα λόγο μην μειώνετε την προσπάθεια τους. Μπορείτε να κάνετε θετικά σχόλια και εισηγήσεις για να τα πάνε καλύτερα αλλά για κανένα λόγο μην εκφράζετε απογοήτευση για τις επιδόσεις τους και μην μηδενίζετε τον κόπο και τη δουλειά τους. Η γονική κριτική μηδενίζει το κίνητρο των παιδιών και τα βάζει σε μια διαδικασία διαρκούς αμφισβήτησης της αυτο-αξίας τους.

9. Τα λάθη είναι για να μαθαίνουμε, δείξτε το. Αντί να επικρίνετε τα παιδιά σας σκληρά για τα λάθη τους και να αναλώνεστε σε κηρύγματα, δοκιμάστε να τα βοηθήσετε να πάρουν μαθήματα απ’ αυτά. Μην διορθώνετε όμως ποτέ τα δικά τους λάθη. Δείξτε τους με υποστηρικτικό και θετικό τρόπο πώς να το κάνουν μόνα τους.

10. Δείξτε τους μέσα από το παράδειγμα σας. Μέχρι την εφηβεία τα παιδιά σας βλέπουν σαν τους ήρωες τους. Αξιοποιείστε αυτή την ευκαιρία για να τους δώσετε ένα θετικό παράδειγμα στον τρόπο που αντιμετωπίζετε τη σκληρή δουλειά, την επιτυχία, την αποτυχία και τους άλλους ανθρώπους.

12. Μην τους λέτε ότι ανησυχείτε γι’ αυτά. Το να εκφράζετε με λόγια ή να δείχνετε με την συμπεριφορά σας ότι ανησυχείτε για το παιδί σας –τη σχολική του απόδοση, τις κακές του συνήθειες κ.λ.π- είναι σαν να του δίνετε μία αρνητική ψήφο εμπιστοσύνης. Στέλνετε στο παιδί το μήνυμα ότι δεν πιστεύετε ότι θα τα καταφέρει γι’ αυτό κι ανησυχείτε.

13. Μην τα αφήνετε να δραπετεύουν από την πραγματικότητα. Το διαδίκτυο είναι μια πύλη διαφυγής από την πραγματικότητα και από όσα συμβαίνουν γύρω μας. Το να αποκόπτεται ένα παιδί από το περιβάλλον και να χάνεται με τις ώρες σε διαδικτυακούς κόσμους μπορεί να το εκπαιδεύσει να κρύβεται μέσα στην οθόνη όποτε έχει προβλήματα. Σπρώξτε το να βιώνει αληθινές καταστάσεις στον πραγματικό κόσμο. Μόνο αυτές θα του μάθουν πώς να λύνει προβλήματα.

14. Μην χάνετε την εξουσία σας. Τα παιδιά δεν είναι φίλοι σας, και χρειάζονται τη γονεϊκή εξουσία και καθοδήγηση για να αισθάνονται ασφαλείς και να έχουν αυτοπεποίθηση. Απ’ την άλλη, η υπερβολική αυστηρότητα και σκληρότητα των γονιών θα τσακίσει την πίστη τους στον εαυτό τους. Πηγή από το site    Αυτοπεποίθηση και πώς να την καλλιεργήσετε στο παιδί σας. 14 συμβουλές σε γονείς

eikona Viber 2025 04 07 19 53 28 237 eikona Viber 2025 04 07 19 53 28 442 eikona Viber 2025 04 07 19 53 29 132 eikona Viber 2025 04 07 19 53 29 417 eikona Viber 2025 04 07 19 53 29 944 eikona Viber 2025 04 07 19 53 30 119 eikona Viber 2025 04 07 19 53 30 185 eikona Viber 2025 04 07 19 53 30 306 eikona Viber 2025 04 07 19 55 17 405
Πολλά πολλά μπράβο στον φίλο μας Νικόλα !!!
Ακούστε την ιστορία του Βιβλίου

Η βιβλιοπαρουσίαση της Σοφίας στο Τμήμα 1

exofyllo

Η μαθήτρια του Νηπιαγωγείου Σοφία, παρουσίασε στο Τμήμα 1 το βιβλίο “Εγώ κι εσύ μαζί“, της συγγραφέως Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, από τις εκδόσεις Σαββάλας, ένα βιβλίο που προάγει τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, προσεγγίζοντας αξίες όπως η συνεργασία, η φιλία. Η συγγραφέας με την προσέγγιση ιδεών, αξιών, συναισθημάτων σε συνδυασμό με την εξαιρετική εικονογράφηση της Νίκης Λεωνίδου, επιχειρούν να μυήσουν τα παιδιά στο να βλέπουν τον κόσμο με τα μάτια του άλλου, αφού μάθουν πρώτα να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα δικά τους συναισθήματα. Όπως αναφέρει η συγγραφέας: “ό,τι δεν μπορούμε να καταφέρουμε αλλιώς το μπορούμε  με την αγάπη”.

Λίγα λόγια για την ιστορία:

Το μελίσσι τρυγάει ενθουσιασμένο κάθε μέρα τη γύρη από τις λεβάντες που ζώνουν το χωριό.
Δυο μέλισσες όμως είναι πολύ στενοχωρημένες. Δεν μπορούν να πετάξουν στα ψηλά γιατί τους λείπουνε φτερά. Ένα απόγευμα μπαίνουν στο εργαστήρι του γερο-Ζανή. Μα ποιο θαύμα έγινε εκεί και έφυγαν μετά πετώντας;

Η Σοφία μας εντυπωσίασε με την αφήγησή της, διηγήθηκε την ιστορία με γλαφυρό ύφος, περιγράφοντας παραστατικά τα γεγονότα στους συμμαθητές της. Η ανάλογη αμφίεση με το κοστούμι της μέλισσας, από τη γωνιά της μεταμφίεσης, βοήθησε τη μικρή μαθήτριά μας να δραματοποιήσει μέρος της ιστορίας, να “μπει” στο ρόλο της μέλισσας, με συναισθηματικό τρόπο να χρωματίζει τη φωνή της και να μιμείται τις μικρές ηρωίδες της ιστορίας. Υπήρχαν στοιχεία εν συναίσθησης στην αφήγησή της, ταυτιζόταν με τις μικρές μέλισσες και τα λόγια της περιβάλλονταν από συναισθήματα, καθώς με αγωνία έψαχναν να βρουν την καλύτερη λύση.

paroysiash sthn taxh  kataskeyh  epainoi

a selida b selida  488500669 592175927162345 3609754040444723060 n   ergasia biblioy  melissofolia ntekor 

Ακολουθεί βιντεάκι, μέρος της παρουσίασης του βιβλίου από το νήπιο Σοφία:

Μπράβο Σοφία, μας εντυπωσίασες με το ταλέντο σου, ήταν καταπληκτική η παρουσίαση του βιβλίου και η κατασκευή σου!!!

Ακούστε την ιστορία από την αγαπημένη συγγραφέα των παιδιών του 16ου Νηπιαγωγείου Αγίου Δημητρίου, κυρία Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη που μας κάνει να ταυτιζόμαστε με τους ήρωες των βιβλίων της και να μαθαίνουμε διασκεδάζοντας:

Εγώ κι εσύ μαζί Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη, εκδόσεις Σαββάλας