Σεισμός σεισμός …μην σε πιάνει πανικός !!!

21

Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν αφιερωμένη στην πραγματοποίηση σεισμικών ασκήσεων !!!  Οι ασκήσεις σεισμού προβλέπονται ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να είναι ενημερωμένοι/νες για το   φαινόμενο του σεισμού ,αλλά και κυρίως να εκπαιδευτούν ως προς τις αντιδράσεις τους !!!Η χώρα μας έχει μια  έντονη σεισμική δραστηριότητα γεγονός που δεν μπορούμε να το αλλάξουμε ούτε να το αποφύγουμε .Οι σεισμοί είναι δύσκολο να προβλεφθούν ,καθώς σεισμός μπορεί  να γίνει οποιαδήποτε ώρα. Είναι σημαντικό να είμαστε ενημερωμένοι, εκπαιδευμένοι και προετοιμασμένοι !!!

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά σε πολλές χώρες του κόσμου και στην χώρα μας, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό. Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.

Εστιάσαμε στην ενημέρωση και τα μέτρα προστασίας στο σχολείο και τα βήματα που ακολουθούμε.

  1. Αν είμαι στα τραπεζάκια και ζωγραφίζω ή τρώω μπαίνω κάτω από το τραπέζι και κρατάω το πόδι του τραπεζιού. Αν δεν είμαι κοντά σε τραπέζι και [επειδή τονίσαμε ότι δεν χωράμε όλοι να χωθούμε από κάτω ], γίνομαι χελωνίτσα και καλύπτω το κεφάλι μου με τα χέρια, κουλουριάζομαι στη γη μένω ψύχραιμος , μέχρι να σταματήσει ο σεισμός και να μας πει η δασκάλα μας να σηκωθούμε .
  2. Μόλις σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι μπροστά στην πόρτα της τάξης, ήρεμα και χωρίς πανικό για να βγούμε στην αυλή.
  3. Ανάμεσα στα όργανα της αυλής φτιάχνουμε ένα κύκλο και καθόμαστε ήρεμα κάτω .

Ταξιδέψαμε στην Αρχαία Ελλάδα και μιλήσαμε για τον Εγκέλαδο, τον αρχηγό των γιγάντων και το τέλος του. Γνωρίσαμε την γη κα το εσωτερικό της ,μιλήσαμε για το φαινόμενο της κίνησης  των λιθοσφαιρικών πλακών , γνωρίσαμε το επάγγελμα του σεισμολόγου, καταγράψαμε τους δικούς μας σεισμούς στον πίνακα /σεισμογράφο , κατασκευάσαμε τα δικά μας σεισμοσπιτάκια, ζωγραφήσαμε τον Εγκέλαδο , αλλά και τους  δικούς μας φοβερούς και τρομερούς γίγαντες !!!Φυσικά διασκεδάσαμε τον φόβο μας με το τραγούδι ”Σεισμός σεισμός μην σε πιάνει πανικός ” και περιεργαστήκαμε την τσάντα του σεισμού που υπάρχει στο σχολείο μας ,ενώ δεσμευτήκαμε ότι θα καταστρώσουμε σχέδιο  αντιμετώπισης του Εγκέλαδου και στο σπίτι μας !!!

1 2 3 4 5 7 8

9 10 11 12 13 13 1 14 15 16 17 18 19 20 21 1 22 23 24 25 26 IMG 8961  IMG 8962IMG 8963IMG 8964IMG 8965IMG 8966 2IMG 8967 2IMG 8969 2IMG 8970 2

IMG 8973 2 IMG 8974 2 IMG 8976 2 IMG 8978 2 IMG 8979 2 IMG 8981 2 IMG 8982 2 IMG 8983 2 IMG 8984 2 IMG 8985 2 IMG 8986 2 311271894 1724859714567657 5330489666666379709 n 2309979863 625030382340135 6860497418476004908 n 2

Και το αγαπημένο μας τραγούδι !!!

https://www.youtube.com/watch?v=7gNvMJb-JiQ

 

Παράσταση θεάτρου σκιών: Ο Καραγκιόζης δάσκαλος

309216339 410066381310974 1173213728111304930 n

Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε σήμερα στο νηπιαγωγείο μας τον κ.Παναγιώτη Δεληγιάννη και το θέατρο σκιών του …Κοντά μας ο αγαπημένος μας Καραγκιόζης στο ρόλο του δασκάλου με τις αστείες συμβουλές του και τα πειράγματά του …Μας πρότεινε μάλιστα να μείνει στο νηπιαγωγείο και να μας κάνει μάθημα …  Φόρεσε τα γυαλιά του και μας διασκέδασε με τα αστεία του …

Και μια και μιλάμε για το θέατρο σκιών ας δούμε μερικές πολύτιμες πληροφορίες : Το ξέρετε ότι η  ιστορία του Θεάτρου Σκιών χάνεται στα βάθη των αιώνων; Οι ερευνητές του πιθανολογούν πως αναπτύχθηκε ως τέχνη το 11 με 12ο αι. μ.Χ. στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας (Ινδία, Ιάβα, Κεϋλάνη, Καμπότζη, Ταϋλάνδη). Στις χώρες αυτές η σκιά είχε θρησκευτική σημασία καθώς ήταν στενά συνδεδεμένη με το βασίλειο των νεκρών. Έτσι, οι πρώτες φιγούρες φτιάχτηκαν ως μια προσπάθεια των ανθρώπων να επικοινωνήσουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα που δε βρίσκονταν πια στη ζωή. Σημαντικός σταθμός της διαδρομής του Θεάτρου Σκιών ήταν η γειτονική μας Τουρκία, το 16ο αιώνα. Σχετικά με τη δημιουργία του τούρκικου Θεάτρου Σκιών, μια παράδοση αναφέρει πως ο Χατζηαβάτης ήταν εργολάβος στην Προύσα της Μικράς Ασίας και έχτιζε ένα παλάτι για λογαριασμό του Πασά. Μεταξύ των μαστόρων που συμμετείχαν στο χτίσιμο ήταν και ο Καραγκιόζης ως μαραγκός. Με τα αστεία του ξεσήκωνε όλους τους μαστόρους και έτσι το χτίσιμο του παλατιού καθυστερούσε. Όταν το έμαθε ο πασάς από τον Χατζηαβάτη, εξοργίστηκε και διέταξε να τον σκοτώσουν. Ο θάνατος του Καραγκιόζη προκάλεσε την αγανάκτηση του λαού. Λίγο αργότερα ο Πασάς έπεσε σε μελαγχολία εξαιτίας της αδικίας που είχε διαπράξει. Ο Χατζηαβάτης για να τον διασκεδάσει έφτιαξε μια χάρτινη φιγούρα του Καραγκιόζη και τον αναπαράστησε πάνω σε ένα πανί που το φώτιζε. Τα αστεία του Καραγκιόζη χαροποίησαν τον Πασά και έδωσε την άδεια στον Χατζηαβάτη να δίνει ανάλογες παραστάσεις και για το λαό.

Σύμφωνα με μια άλλη παράδοση, οι Τούρκοι γνώρισαν το Θέατρο Σκιών από έναν Έλληνα, το Μαυρομάτη, ο οποίος το μετέφερε από την Κίνα όπου ζούσε. Μάλιστα το όνομα Καραγκιόζης στα τούρκικα (Karagoz) σημαίνει ο άνθρωπος με τα μαύρα μάτια, δηλαδή ο μαυρομάτης.

Στο τούρκικο Θέατρο Σκιών πρωταγωνιστές ήταν ο Καραγκιόζης με το Χατζηαβάτη και οι φιγούρες, που ήταν φτιαγμένες από επεξεργασμένο δέρμα καμήλας, προβάλλονταν με το φως των κεριών. Η γλώσσα που χρησιμοποιούνταν ήταν χυδαία καθώς περιείχε πολλές βωμολοχίες και χοντροκομμένα αστεία. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν έβλεπαν παραστάσεις άντρες και γυναίκες μαζί.

Οι Έλληνες γνώρισαν το Θέατρο Σκιών κατά την επαφή τους με Τούρκους την περίοδο της Τουρκοκρατίας, καθώς εκείνη την περίοδο παιζόταν στη σκλαβωμένη Ελλάδα τούρκικος Καραγκιόζης ως μέσο ψυχαγωγίας των Τούρκων.

Οι πρώτες παραστάσεις από Έλληνες καραγκιοζοπαίχτες πραγματοποιήθηκαν αρκετά χρόνια μετά την απελευθέρωση και βασίζονταν στα τούρκικα πρότυπα. Σε αυτές υπήρχαν άσεμνες σκηνές και αισχρά λόγια που προκάλεσαν την αντίδραση της ‘καλής κοινωνίας’ και οδήγησαν την αστυνομία σε διώξεις των καραγκιοζοπαιχτών. Ιδρυτής του ελληνικού Θεάτρου Σκιών θεωρείται ο Βραχάλης ή Μπραχάλης, ο οποίος είχε καταγωγή από την Καλαμάτα, αλλά ζούσε στην Κωνσταντινούπολη. Ο καραγκιοζοπαίχτης που έδωσε ελληνικό χαρακτήρα στο Θέατρο Σκιών, το 1890, ήταν ο πατρινός ψάλτης Δημήτριος Σαρδούνης που έμεινε γνωστός ως Μίμαρος εξαιτίας της ικανότητάς του στη μίμηση φωνών.

Στις μέρες μας, παρά την κυριαρχία θεαμάτων και των μέσων που υπερισχύουν με τη δύναμη της εικόνας (τηλεόραση, κινηματογράφος, ηλεκτρονικά παιχνίδια κλπ.), ο Καραγκιόζης εξακολουθεί να έχει σημαντική θέση στις καρδιές των μικρών του φίλων και να τους δίνει ξεχωριστή χαρά. Παράλληλα ο γνώριμος ήχος του Καραγκιόζη ξυπνάει νοσταλγικά τις μνήμες των μεγαλύτερων που δε χάνουν την ευκαιρία να συνοδέψουν με χαρά τα παιδιά τους για να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του.

308665807 388936896615978 7973205055907067253 n 308474675 785932892678020 2232121007117153514 n 308633259 545694730659133 5992529609905955732 n 308989019 810175890325238 6383988680379452462 n 309161000 412357694193912 1859182481700462653 n 309397649 464540858938929 850832572676251460 n 309477579 410129711088366 5288876516970422041 n 308837871 618378739816384 7441327847218953232 n 309621275 657215129011380 8099018628661931230 n 308837871 618378739816384 7441327847218953232 n 1

 

Εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα “Το σταφύλι”

trigos kugiumtzis

Η ιστορία του σπόρου Λάκη από το χώμα μέχρι να βγάλει τσαμπιά… να γίνει μούστος, πετιμέζι και να φτιάξουμε τα δικά μας μουστοκούλουρα.

Ακούσαμε την ιστορία του Λάκη του Αμπελάκη, την διηγηθήκαμε, γίναμε ηθοποιοί και πήραμε μέρος στη διαδικασία του τρύγου και της παρασκευής μούστου, γευτήκαμε γλυκούς καρπούς σταφυλιού, φτιάξαμε νόστιμα μουστοκούλουρα.

Περάσαμε όμορφα και γλυκοδημιουργικά!!!!!

5         6

1      2      3    4

8      9     10

11     12    13     14

15 16

Αγιασμός νέας σχολικής χρονιάς .

306157077 634225491433344 3963295502789437379 n

Ο καθιερωμένος αγιασμός πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στην αυλή του νηπιαγωγείου μας , οι τάξεις μας φόρεσαν τα γιορτινά τους και ”άνοιξαν” διάπλατα τις ζεστές αγκαλιές τους για να υποδεχτούν με αγάπη και τρυφερότητα τα μικρά μας μαθητάκια !!!

Ευχαριστούμε θερμά τον κ.Χαράλαμπο Μπέλλο ,πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγίου Δημητρίου που μας τίμησε με την παρουσία του ,και φυσικά όλους τους γονείς και κηδεμόνες των μικρών μας μαθητών .Ευχόμαστε σε όλους  να έχουμε μια όμορφη, δημιουργική και χαρούμενη σχολική χρονιά !!!

Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε πραγματικότητα τα λόγια του Λιαντίνη << Ο δάσκαλος να ΄ναι η δύναμη, πράξη ο μαθητής και το σχολειό γιορτή >>.

 

305932557 849524083098910 8246248344927387156 n 306116158 799943067919926 523576546899014100 n 305982803 772780187382778 3481981538051243674 n306007821 1230878241035067 6312040676789246710 n 306026001 5353565931417428 4091903996352450037 n   306119199 608246847461515 4506835488928052286 n 306152572 397717552538981 4988723985055256531 n 306483186 5296933683757926 4786497913824093082 n 306713187 1516026435521390 3994851721726363661 n  306044198 1264198391066496 7582081079108730111 nViber 2022 09 12 14 24 10 490 Viber 2022 09 12 14 24 12 469

Ανοίξαμε και σας περιμένουμε !!!Καλό μήνα καλή σχολική χρονιά !!!

394b62c0cdb12cd255523c7be8941362

302303249 2484120248394757 9061092153323847489 n

Επιστροφή από τις καλοκαιρινές μας διακοπές με θετική διάθεση , δύναμη και αισιοδοξία !!!Καλό μήνα καλή σχολική χρονιά στους μικρούς μας μαθητές και τις οικογένειες τους, αλλά και στους νέους μας συναδέλφους μας !!!

Τίτλοι τέλους !!!Καλοκαιρινός αποχαιρετισμός !

288636940 491272239464056 1061358613773333281 n

Την Τρίτη 14 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή αποχαιρετιστήρια γιορτή και για τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας. Οι γονείς είχαν την δυνατότητα  να απολαύσουν τα παιδιά τους να τραγουδούν ,να χορεύουν , να απαγγέλουν ποιήματα ,ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έκθεση με  όλες  τις βιβλιοπαρουσιάσεις  που πραγματοποιήθηκαν και από τα δύο τμήματα .

Η γιορτή και η σχολική μας χρονιά έληξε με την τελετή αποφοίτησης των μαθητών του νηπιαγωγείου και την απονομή των αναμνηστικών τους !!!Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά μας να περάσουν ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι με πολλά μπάνια, παγωτά και όμορφες ξέγνοιαστες στιγμές !!! Ευχαριστούμε όλους τους γονείς τον καθένα και την καθεμία ξεχωριστά για την συνεργασία, το σεβασμό, κα την κατανόηση που δείξατε σε όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε και καταφέραμε να ξεπεράσουμε  …Ραντεβού με νέες δράσεις και δημιουργίες τον Σεπτέμβριο !!!

Καλό καλοκαίρι 

287609933 1424440294694652 5948933633343804281 n 287758681 1118755995370748 3888348058939671483 n 287933051 1474230159680970 1561365934777720903 n 287185643 752625846161314 6174160729315922716 n 287247932 608124447031826 6872748523532937489 n 287250013 704534483964334 4799579778828121237 n 287255172 331231082362370 3597890348755263877 n 287323753 1788154584857033 6964000773053085138 n 287371723 518965406643291 4905147804297562009 n 287403710 416239930404138 6806784656012232027 n 287458785 562536175454126 6067888929570930066 n 287492509 528920355594048 2084808935386305713 n 287512381 2108432449349296 1279374753351288705 n 287514524 355493870024194 3589495489538731757 n 287600114 456654249605071 4374086067567913231 n 287692697 539905264281863 6691062673601098097 n 287871645 694695018285901 4902926835858793804 n 288072949 588170885957367 985653707604090031 n 288145808 2973574919599410 6181934014988044215 n