Συνεργατικά φθινοπωρινά δεντράκια …

Πολύ συχνά μέσα στο νηπιαγωγείο συναντάμε τους όρους «ομαδοσυνεργατική»,«συνεργατική», «εργασία σε ομάδες». Αυτές οι έννοιες  περιγράφουν το μαθησιακό πλαίσιο κατά το οποίο οι μαθητές μιας τάξης οργανώνονται σκόπιμα σε ομάδες εργασίας για να πραγματοποιήσουν συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους. Ανταλλάσσουν ιδέες, συντονίζουν τις ενέργειές τους, μοιράζονται υλικά & προσπαθούν να πετύχουν έναν κοινό.

Η εργασία σε ομάδες είναι  σημαντική γιατί ενισχύει…
• την ανάπτυξη της επικοινωνίας & της αλληλεπίδρασης με τους άλλους μέσα από τις οποίες τα παιδιά έρχονται σε επαφή με νέες γνώσεις,
διαφορετικές στρατηγικές σκέψης & δράσης, ποικιλία εμπειριών & σχέσεων
• την ανάπτυξη θετικής εικόνας, αυτό-εκτίμησης, και θετικής στάσης για τη μάθηση
• την ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά που σημαίνει λιγότερα  προβλήματα πειθαρχίας (Μπιρμπίλη, 2005)
• τη δυνατότητα  να κάνουν συσχετίσεις, υποθέσεις, επαληθεύσεις κ.λπ.
– να ανακαλύψουν τη λύση ενός προβλήματος,
– να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα,
• την ανταλλαγή απόψεων= έκφραση ιδεών, εμπλουτισμός ή τροποποίηση, συνεπώς συμβάλλει στην βαθύτερη κατανόηση των εννοιών
Οι συνεργατικές εμπειρίες στο σχολείο αποτελούν & έναν τρόπο μύησης σε δημοκρατικές διαδικασίες.

Σήμερα είχαμε λοιπόν αποστολή στην τάξη μας ,μια αποστολή σημαντική και δύσκολη. Έπρεπε να  σκεφτούμε και να διαλέξουμε υλικά από την τάξη μας και να κατασκευάσουμε δεντράκια. Επιστρατεύσαμε την φαντασία μας, πειραματιστήκαμε με διάφορες ιδέες και καταλήξαμε να φτιάξουμε δέντρα με τις κασετίνες μας, με ξύλινα και πλαστικά τουβλάκια, με τις ξυλομπογιές και τέλος με τα μπαστούνια από το ψυχοκινητικό υλικό . Συζητήσαμε όλες τις ιδέες που τέθηκαν από τα παιδιά και με επιχειρήματα τις κάναμε αποδεκτές ή όχι .Πχ η πρόταση να κάνουμε δέντρα από κώνους δεν έγινε αποδεκτή γιατί οι κώνοι είναι μεγάλοι και δεν ήταν το κατάλληλο υλικό , οι μαρκαδόροι από τις κασετίνες μας ναι μεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν υπήρχε όμως ένα τεχνικό θέμα : θα μπερδεύονταν όλοι και δεν θα ξέραμε από ποια κασετίνα τους πήραμε ,η πρόταση της Μιχαέλας να φτιάξουμε δέντρο από τα παπούτσια μας δεν βρήκε σύμφωνη την ολομέλεια γιατί υπήρξε ο προβληματισμός της μυρωδιάς ή αλλιώς «ποδαρίλας » όπως είπε και ο Σπύρος. Τελικά χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε να δημιουργούμε τα δέντρα μας τα οποία φυσικά ολοκληρώσαμε και με φύλλα φθινοπωρινά και 2- 3 σαλιγκάρια που είχαμε στο κουτί μας. Μπράβο στην ομάδα του 16ου Νηπιαγωγείου .

462565958 1242012886877849 8516915395477535696 n 462567706 885076810397617 8072272322036430115 n 462575867 592057193344200 4501216723644050746 n 462575302 579541151396445 8506171344407117373 n 462579872 1237224694218497 1158238593644349468 n 462579897 1489210901766665 5610490532179068640 n 462641629 1262462818122293 2016650032506502561 n 462646755 1374284297310709 3442619745834825982 n 462651587 1034595125134738 2631542943065354635 n 466516524 1253773942532436 2515263234793331706 n

Παιχνίδια μαθηματικά και αριθμητικά ….

244424198 242359884575782 7239099198682479606 n

Αυτή την εβδομάδα τα παιδιά ανάμεσα σε πολλά ακόμα πράγματα ταξίδεψαν τη μαγική χώρα των αριθμών και γνώρισαν το πρόσημο “+” και τη σημασία του σε αυτό που στα μαθηματικά αποκαλούμε άθροισμα. Αφού θυμήθηκαν την αριθμογραμμή και τη θέση διάφορων αριθμών σε αυτή, κλήθηκαν να συνδέσουν τα σύμβολα των αριθμών με την πληθικότητα που εκφράζει το καθένας τους κάθε φορά. Τα αριθμητικά challenges έγιναν γεγονός και τα παιδιά χρειάστηκε να διαμορφώσουν κτίρια με αντίστοιχο αριθμό ορόφων με αυτόν του εκάστοτε αριθμητικού συμβόλου που τους δινόταν. Έπειτα στο παιχνίδι μπήκαν και τα αθροίσματα και οι μαθητές μας έπρεπε πια να συνδυάσουν δύο αριθμούς και να ανακαλύψουν ποιος ήταν ο νέος που προέκυπτε. Συνεργάστηκαν, καταμέτρησαν και τελικά τα κατάφεραν! Πάρτε και εσείς μια μικρή γεύση από όσα γνωρίσαμε σε αυτή μας τη βόλτα στον κόσμο των αριθμών. Θα ακολουθήσουν κι άλλες αριθμητικές εκπλήξεις …

IMG 5c186840118deef54d05592bef5b16a4 V IMG 731d2cbe031f1bba95d4ea37516c0c26 V IMG20241105095223 IMG20241105101345

 

Η Επέτειος του Πολυτεχνείου στο νηπιαγωγείο μας

Τη θεατρική παράσταση “Τα παιδιά ζωγραφίζουν” αναφορικά με την επέτειο του Πολυτεχνείου παρακολουθήσαμε και τα δύο τμήματα στο χώρο του σχολείου μας από την θεατρική ομάδα «Θεατρολιχουδιές ». Η θεατρική ομάδα με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής και οργάνου, έντυσαν την παράσταση δίνοντας ηχόχρωμα στα γεγονότα. Στο κάλεσμα των εμψυχωτών τα παιδιά ανταποκρίνονταν πρόθυμα και με ενεργό ρόλο βίωσαν γεγονότα της περιόδου του Πολυτεχνείου, από τα δύσκολα χρόνια των περιορισμών και απαγορεύσεων της δικτατορίας μέχρι την αποκατάσταση της δημοκρατίας με τους αγώνες φοιτητών και πολιτών. Μετά το τέλος της παράστασης κάθε τμήμα σε χαρτί του μέτρου κατασκεύασαν πανό με ζωγραφιές συνθήματα όπως τα παιδιά του Πολυτεχνείου.

θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 1  θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 19   θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 11       θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 7  θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 10  θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 5  θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 6θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 2 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 3 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 4 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 9 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 12 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 13 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 14 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 15 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 16 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 17 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 20 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 21 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 22 θεατρικό τα παιδιά ζωγραφίζουν 23 ομαδική ζωγραφική τα παιδιά ζωγραφίζουν 1 ομαδική ζωγραφική τα παιδιά ζωγραφίζουν 2 ομαδική ζωγραφική τα παιδιά ζωγραφίζουν 3 ομαδική ζωγραφική τα παιδιά ζωγραφίζουν 4 ομαδική ζωγραφική τα παιδιά ζωγραφίζουν 5 ομαδική ζωγραφική τα παιδιά ζωγραφίζουν 6

Τις επόμενες μέρες με τα παιδιά διαβάσαμε τα εξαιρετικά βιβλία “Η κυρά Δημοκρατία” της συγγραφέως Κωνσταντίνας Αρμενιάκου και η “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και υλοποιήθηκαν δραστηριότητες όπως φύλλα εργασίας, κατασκευή τηλεβόα (ντουντούκα) με τα συνθήματα των φοιτητών, δραματοποιήσεις και συζητήσεις στην παρεούλα, όπου μέσα από καταστάσεις προβληματισμού, ερωτήσεων και ενσυναίσθησης,  ερμηνεύτηκαν συμπεριφορές αποδεκτές και μη αποδεκτές, σχετικές με την δικτατορία και την δημοκρατία, συμπεριφορές που με θάρρος και τόλμη μπορούμε να τις ξεπεράσουμε αν  είμαστε όλοι ενωμένοι. Το σύνθημά μας ήταν από τα βιβλία όπως “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” και “ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ”. Την ημέρα της σχολικής γιορτής για την επέτειο του Πολυτεχνείου τα παιδιά που προσήλθαν παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση κουκλοθεάτρου “ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ” από τις εκπαιδευτικούς.

 η κυρά δημοκρατία   462570648 1120806132893526 1446994295342798024 n   ζωγραφίζω την δημοκρατία και την δικτατορία 3   ζωγραφίζω την δημοκρατία και την δικτατορία 5      ζωγραφίζω την δημοκρατία και την δικτατορία 4   ζωγραφίζω την δημοκρατία και την δικτατορία 2   ζωγραφίζω την δημοκρατία και την δικτατορία 1   τα παιδιά του Πολυτεχνείου πίσω από τα κάγκελα 3   τα παιδιά του Πολυτεχνείου πίσω από τα κάγκελα 2        τα παιδιά του Πολυτεχνείου πίσω από τα κάγκελα 1   δραματοποίηση φοιτητές πίσω από κάγκελα Πολυτεχνείου 1   δραματοποίηση φοιτητές πίσω από κάγκελα Πολυτεχνείου 2  όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί σύνθημα δημοκρατιας 2   όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί σύνθημα δημοκρατιας 1

    

τηλεβόας ντουντούκα 1 τηλεβόας ντουντούκα 2   462558002 945622767615872 1747771551297606280 n  τηλεβόας ντουντούκα IMG20241112093808  IMG20241112093845IMG20241114093245IMG20241114093556IMG20241114093645IMG20241114093934IMG20241114094044

Κατασκευή τανκς με παιδαγωγικό υλικό από τον μαθητή μας Σπύρο.

 τανκς κατασκευή Σπύρος

Την  Παρασκευή 15 Νοεμβρίου ημέρα εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου, οργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς του τμήματος 1 παράσταση κουκλοθέατρου και στο τμήμα 2 λόγο μεγάλου αριθμού  απουσιών εξαιτίας στρεπτόκοκκου παρουσίαση των γεγονότων του Πολυτεχνείου και αφήγηση παραμυθιού.

462569792 2269104563471169 5497121552768232115 n 462571731 2031483513972492 3559763485074160043 n 462575259 933118382044916 1690433763380792133 n 462555448 442964968533073 4258681811339773427 n 462558131 546493214798085 1293097992660975472 n 462571731 1355869822487058 3884785624775693221 n 462572826 1077472710276388 8344053688349408771 n 462574557 1107137724348671 1901025573779720904 n 462575313 2003044410157838 141197435716941396 n 462575905 914412570630066 37045504669447176 n 462576008 482200661541484 8850468700447775655 n 462576041 855463990069856 2889811808726569790 n 462576091 1576358936315796 6852479678069303950 n 462576203 1624020835195710 7968001827586337881 n 462578754 585858814009922 3636635731281136908 n 462583266 1107475840819458 3562186688249410408 n 462583284 604174192179411 5488571427151440099 n 462585762 532915699623585 5324035519914354756 n 462638104 554965094134466 1586800872633511398 n 462639011 903847638502701 3494632907594357591 n 462639912 1078451170660473 3673113262175636516 n 462642993 1083418973282471 4637913692174060944 n 462645629 8586156554830751 6845100914715074655 n 462650076 468090269127358 7833823235226150347 n

Και το μήνυμα του Πολυτεχνείου πάντα ζωντανό και επίκαιρο από την Ρόζα και την Σταματίνα

462640980 1254493639199444 257310429140432519 n 466006437 455535987174605 5683334513228690681 n

Δείτε το κουκλοθέατρο με τους ήρωες της Ντενεκεδούπολης

https://www.youtube.com/watch?v=btGCr7yDYac

Ακούστε το τραγούδι « ο δρόμος »

https://www.youtube.com/watch?v=5nqRJHEEPeE

Διαβάστε το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας για την επέτειο του Πολυτεχνείου



Λήψη αρχείου

 

Δημιουργίες με φύλλα της αυλής

Το φθινοπωρινό αεράκια γέμισε την  αυλή μας  φύλλα ,να μια καλή ευκαιρία να καθαρίσουμε την αυλή αλλά και να χρησιμοποιήσουμε τα φύλλα σε μια κατασκευή .Πήραμε όλοι σακουλάκια και εξορμήσαμε στην αυλή για να την γεμίσουμε με φύλλα .Μετά δέσαμε τα αυτάκια με λάστιχο και επιστρατεύοντας χαρτάκια-θηκάκια από γλυκά και χαρτόνια φτιάξαμε μάτια ,μύτη , ποδαράκια και μεταμορφώσαμε τα σακούλια σε κουκουβάγιες .Στολίσαμε την πόρτα της τάξης μας και φυσικά τραγουδήσαμε και το αγαπημένο τραγούδι της Κουκουβάγιας .

462546811 8543022169139310 2275071995237304497 n 462552353 1710953333077461 5984490951601035357 n 462568248 1209298676969562 6456961789313191388 n 462579883 805748688257684 2303806983384932526 n 462642996 1284077389411743 7131952729482928562 n 462563625 3899719343581668 8561617844814822839 n 462563694 918034743107258 8435328809583121384 n 462566029 872289514713926 1911642478177548495 n 462566803 1078310103619544 3335228672643501358 n 462567854 1318693196170019 7199679814738057490 n 462578776 1076252884150308 6892406213074480471 n 462583285 521502144046653 8022919244410882338 n          φθινόπωρο κουκουβάγιες 3  φθινόπωρο κουκουβάγιες 2  462549888 549839854455439 8417886618216494697 n 462552360 1500325274001981 608592111513680582 n 462554809 969742891674857 7043349367176940820 n  φθινόπωρο κουκουβάγιες 1 462561663 747082527615335 455634198116269958 n 462566806 923818829632727 4087423244267638510 n 462566029 581464887598294 2119149300505441077 n

Σε δεύτερο χρόνο μαζέψαμε πάλι φύλλα από την αυλή μας και χρησιμοποιώντας και κουκουνάρια φτιάξαμε δύο μεγάλες κουκουβάγιες και στολίσαμε την είσοδο του σχολείου μας .

462567711 1587193088850028 5451834281453989027 n 462568264 933535575366173 5666755864379638019 n 462642945 1327694531556818 2922652934720377673 n 467480007 1630444661149171 4565674906600791713 n 462583285 532248959721980 1163926954248425354 n 462584464 1532751717378395 8830137904153101092 n 462645982 933130418680620 1292901285206020943 n 462578769 969609631638772 1977853560582035833 n

462643691 1312129346819357 5787131310518069002 n

Ακούστε και το τραγούδι της κουκουβάγιας

https://www.youtube.com/watch?v=aIGhrRgpZVM

Φθινοπωρινό δάσος …

Οι καλλιτεχνικές μας δημιουργίες για το φθινόπωρο συνεχίζονται γνωρίζοντας νέες τεχνικές .Σε χαρτιά κανσόν βάλαμε πιτσιλιές από χρώματα φθινοπωρινά όπως κίτρινο, κόκκινο, καφέ και πορτοκαλί ,περάσαμε το χαρτόνι μέσα σε λεπτή διαφάνεια και με το δαχτυλάκι μας ανακατέψαμε τα χρώματα γεμίζοντας όλο το χαρτί ..Αφήσαμε να στεγνώσουν καλά και την επόμενη μέρα κόψαμε διάφορα φυλλαράκια. Με την τεχνική αυτή πειραματιστήκαμε στις αναμείξεις των χρωμάτων και πραγματικά ήταν πολύ διασκεδαστικό. Σε επόμενο στάδιο με λεπτό μαύρο μαρκαδόρο γεμίσαμε τους κορμούς των δέντρων με γραμμούλες οριζόντιες και ολοκληρώσαμε κολλώντας από ένα  φυλλαράκι και μερικά μικρότερα. Έτσι ολοκληρώθηκε το φθινοπωρινό μας δάσος και στολίσαμε τις κουρτίνες της τάξης μας με τα καλλιτεχνήματά μας.

κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 1 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 2 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 3 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 4 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 5 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 6 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 7 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 8 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 9 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 10 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 11 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 12 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 13 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 14 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 15 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 16 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 17 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 18 κορμοί δέντρων φύλλο τέμπερα 19 462555489 8538828042832796 335282315243410788 n 462639586 1241635850388129 7249032492566962317 n 462642195 611137054576126 1188426305237088016 n 462641851 2984619485718904 3245874041092557024 n

φύλλα τέμπερες διαφάνεια 12 1 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 13 1 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 14 1

Οι προσδοκίες των γονέων από το Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024-25

Ακούμε συχνά γύρω μας να μιλούν για προσδοκίες. Τι ακριβώς όμως σημαίνει αυτό; Η λέξη προσδοκία αναφέρεται στην προσμονή με ελπίδα για κάτι καλό και θετικό. Οι προσδοκίες αναφέρονται σε δυο κατηγορίες: την προσωπικότητα και τα επιτεύγματα.

Πιο συγκεκριμένα η προσωπικότητα αφορά στο σύνολο των στοιχείων του χαρακτήρα που οι γονείς επιθυμούν να αποκτήσουν τα παιδιά τους, όπως η υπευθυνότητα, η υπομονή, η ενσυναίσθηση, η πειθαρχία, η ευγένεια κ.ά. Τα επιτεύγματα αφορούν σε ακαδημαϊκές δραστηριότητες, όπως η καλή σχολική επίδοση ή δημιουργικές δραστηριότητες, όπως η μουσική, ο χορός, ο αθλητισμός, οι οποίες έχουν ως αρχικό στόχο την αποκόμιση ικανοποίησης και ευχαρίστησης και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν τη σωματική υγεία και την ψυχική ευεξία του παιδιού.Για να έχουν οι προσδοκίες των γονέων θετικό αντίκτυπο στο παιδί, βοηθώντας το να πιστέψει στον εαυτό του και δίνοντάς του κίνητρα για να προσπαθήσει να επιτύχει τους στόχους του, πρέπει πρωτίστως να είναι ρεαλιστικές. Και για να συμβεί αυτό θα πρέπει  να συμφωνούν με τη χρονολογική και αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τις ιδιαίτερες κλίσεις και την ιδιοσυγκρασία του. Είναι σημαντικό λοιπόν, να είναι οι γονείς σε θέση να αναγνωρίσουν όλα τα παραπάνω στοιχεία ώστε να έχουν από το παιδί τους τις αντίστοιχες απαιτήσεις και να του δώσουν τα κατάλληλα ερεθίσματα. Άλλωστε το κάθε παιδί αναπτύσσεται με το δικό του ρυθμό και είναι μοναδικό.Ο στόχος δεν είναι να δημιουργήσουμε το ιδανικό παιδί γιατί το τέλειο δεν υπάρχει πουθενά. Το μυστικό για να μεγαλώσουν οι γονείς ένα υγιές και ευτυχισμένο παιδί είναι η ισορροπία. Δηλαδή, οι γονείς δε χρειάζεται να είναι ούτε υπερπροστατευτικοί, ούτε επικριτικοί. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις δεν θα έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και αυτό γιατί από τη μια  η πολύ αυστηρή κριτική και η σύγκριση αυξάνει την πιθανότητα της αποτυχίας και από την άλλη η υπερπροστασία δεν αφήνει το περιθώριο στο παιδί να αναλάβει πρωτοβουλίες, να δοκιμάσει και να πειραματιστεί μόνο του ανεξάρτητα από την έκβαση της προσπάθειας.
Το πιο σημαντικό που πρέπει να θυμούνται όλοι οι γονείς είναι να φροντίζουν να εισπράττει το παιδί αναγνώριση για αυτό που είναι, αγάπη,  επιβράβευση, υποστήριξη και κατανόηση και να μπαίνουν στη διαδικασία παρατηρώντας το παιδί και τη συμπεριφορά του, προσεκτικά να σκεφτούν κατά πόσο οι προσδοκίες τους είναι λογικές και ρεαλιστικές.

Οι υπέρμετρες προσδοκίες των γονέων πιέζουν το παιδί, το οδηγούν σε σύγχυση καθώς δε μπορεί να καταλάβει τι ζητάνε ακριβώς οι γονείς του και ενδέχεται να του προκαλέσουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα, όπως αυξημένο άγχος, ενοχές, φόβο πως θα αποτύχει, θυμό, απογοήτευση, ματαίωση, αίσθημα του ανικανοποίητου, ανασφάλεια και έλλειψη σιγουριάς και πίστης στον εαυτό του και στις δυνατότητές του. Πηγή: Newsroom schooltime.gr

Για άλλη μια χρονιά οι γονείς καλέστηκαν να μοιραστούν μαζί μας τις προσδοκίες τους από την φοίτηση των παιδιών τους στο  νηπιαγωγείο. Στο παρακάτω αρχείο μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα αυτής της μικρής μας έρευνας .

Αποτελέσματα (1)

 

Γλυκό Φθινοπωράκι αγαπημένο …

Οι δημιουργίες μας δεν τελειώνουν όπως καταλάβατε …σειρά είχε η μεγάλη ομαδική μας κατασκευή στην είσοδο του νηπιαγωγείου με τα φθινοπωρινά μας δέντρα με 4 διαφορετικές τεχνικές (φύλλα με νήματα, φύλλα βιτρό, με νεροχρώματα και με τις παλάμες μας )και φυσικά ζωγραφίσαμε τις αφεντιές μας να κρατάμε ομπρέλα …Ντύσαμε και την κούκλα με τα φθινοπωρινά της ενδύματα και αξεσουάρ, στολίσαμε και τα κουκουναροσαλιγκάρια μας στο τραπέζι , βάλαμε και τα αρχικά γράμματα του ονόματος μας στο δέντρο της πόρτας και φτιάξαμε το γραμματόδεντρο ( μην νομίζετε δεν θα μείνουν και πολύ κάτι άλλο έχουμε στα σκαριά), και φυσικά εκμεταλλευτήκαμε τα υπέροχα φύλλα του πλάτανου που είχαμε μαζέψει από κάποια εκδρομή για να φτιάξουμε φυλλοπαιδάκια …

462637785 887786736418934 300480303313486141 n 462640526 611034738454245 6721628539707584757 n 462575775 531268629712434 8174608423530096828 n 462541445 1105578334522742 7787212026605052883 n 462549801 1594333444780847 5180858766237231396 n 462554832 594349459830272 5711195507190309078 n 462566732 8661964900590322 1131452093026820282 n 462581916 569287999014532 785454214980568010 n 462640926 888239876754584 5519768199423700135 n

462560859 569922622373189 4309491301620835909 n 462561587 525851307036633 4162110916665414159 n 462576214 577865161365006 1260898625525051439 n 462640253 1098571211824389 7525930849499477941 n 462644691 1223072952300947 7076902616611431699 n

Ελάτε να τραγουδήσουμε …

https://www.youtube.com/watch?v=hi-QDjZIBT4

 

Φθινόπωρο μυρίζει ….

Μέσα Νοέμβρη και ο καιρός μάλλον θυμίζει Άνοιξη παρά Φθινόπωρο, όμως εμείς σε πείσμα όλων θα το φέρουμε στο νηπιαγωγείο μας το γλυκό Φθινοπωράκι …Οι τάξεις μας έχουν γίνει εργαστήρια και τα μικρά χεράκια δημιουργούν. Μαζεύουμε φύλλα από την αυλή μας, παρατηρούμε τα χρώματά τους, παρακολουθούμε τα σαλιγκάρια που δειλά δειλά κάνουν την εμφάνισή τους , ακολουθούμε τα πουλιά στον ουρανό , μοιράζουμε ψυχουλάκια στα πεινασμένα σπουργίτια της αυλής μας , ντύσαμε την κούκλα του σχολείου μας με το αδιάβροχο, τις γαλότσες  και την ομπρέλα της ,μυρίζουμε τα χρυσάνθεμα του κήπου μας ,τραγουδάμε φθινοπωρινά τραγούδια και αναζητούμε στον ουρανό τα σύννεφα που θα δώσουν την πολυπόθητη βροχή .Με κουκουνάρια φτιάξαμε σαλιγκάρια, με νεροχρώματα σκαντζόχοιρους , αλλά και σκιτσάραμε και μόνοι μας τα αγκαθωτά πλασματάκια ,με τέμπερες φύλλα φθινοπωρινά που θα στολίσουν την πόρτα μας ,διαβάσαμε σχετικά ποιήματα και αναζητήσαμε τα γράμματα του φθινοπώρου, γεμίσαμε το καλάθι του με όλα τα καλούδια του φρούτα και καρπούς .    Οδεύοντας πια στον τελευταίο μήνα του φθινοπώρου δεν θα μπορούσαμε να μην έχουμε οδηγήσει τα βήματά μας στην ανακάλυψη όλων εκείνων των στοιχείων που κάνουν αυτή την εποχή ξεχωριστή και διαφορετική. Τα παιδιά από το τμήμα 2 παρατήρησαν και εκείνα με την σειρά τους φθινοπωρινά δάση, γνώρισαν περισσότερα για τα ζώα που είναι πιθανότερο να συναντήσουμε εκεί αυτή την εποχή και δημιούργησαν. Συνέλεξαν και έφεραν στην τάξη φύλλα με ποικίλα χρώματα, ζωγράφισαν τα δικά τους δέντρα και κατασκεύασαν τους δικούς τους σκαντζόχοιρους. Αξιοποιώντας το βιβλίο: “Οι ζωγραφιές της καλοσύνης” η ομάδα συζήτησε για τις καλές πράξεις και τη σημασία τους για εμάς αλλά και για υπόλοιπους ανθρώπους που βρίσκονται στη ζωή μας. Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγράφισε μια καλή πράξη σε ένα χαρτονένιο φθινοπωρινό φύλλο. Με τη σειρά του το κάθε φύλλο βρήκε τη δική του θέση στην ομαδική κατασκευή του φθινοπωρινού δέντρου της καλοσύνης στην τάξη μας.

IMG20241031100140 IMG20241031100205 IMG20241031114437 IMG20241101104305 IMG20241008104902  IMG20241111120245IMG20241111120249IMG20241111120258IMG20241111120310IMG20241111120327IMG20241111120336IMG20241111120342IMG20241111120406IMG20241008104902 1IMG20241101104305 1

Και φυσικά τα υπέροχα δεντράκια μας με μεικτή τεχνική {τέμπερα για τον κορμό, μαρκαδόροι και χαρτοκολλητική για τα φυλλαράκια}

IMG 3c069efecdc13c05dbe5374b9016705c V IMG 5d5caf6163e6b412eed463e9c83f6822 V IMG 8b8cf44ef5a15ac0ecaed716ba4ae503 V IMG 09b20451be6a222e793527932d565286 V IMG 36ab9b603ecfb4b175f8f055ca9e6dc8 V IMG 50f731f65450044ebf7071560b09ccb0 V IMG 168459902a947a5969ab1b35d7d439df V IMG a13c39457c36dd531d36ba949832e9b7 V IMG aaddde9cf9909924d0ba5cd50f62b5cf V

ποίημα Νοέμβριος 1 ποίημα Νοέμβριος 2 σαλιγκάρια κουκουνάρι σκαντζόχοιρος νερομπογιές 1 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 2 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 3 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 4 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 5 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 6 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 7 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 8 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 9 σκαντζόχοιρος νερομπογιές 10 σκαντζόχοιρος νερομπογιές και δεντράκια φθινοπ σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 1 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 8 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 9 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 10 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 11 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 12 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 13 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 14 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 15 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 16 σκαντζόχοιρος τεμπελάκος Τσορώνη ελεύθερο σχέδιο 17 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 1 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 2 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 3 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 4 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 5 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 6 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 7 φθινοπωρινό δεντράκι νερομπογιές 8 φθινόπωρο είναι φθινόπωρο σύνθεση λέξης 1 φθινόπωρο σύνθεση λέξης 2 φθινόπωρο σύνθεση λέξης 3φθινόπωρο σύνθεση λέξης 4

παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 6   παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα1 6   παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα1 8     παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα1 7 παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 12  παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 7      παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 4  παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 8  παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 11 παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 13   παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 9   παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 10   παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 2 παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 1  παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 3 παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 14 παρατήρηση αντιστοίχιση μισό ολόκληρο μέγεθος χρώμα 5  

αναγνώρηση αντιστοίχιση φύλλο εργασίας 4 αναγνώρηση αντιστοίχιση φύλλο εργασίας 3 αναγνώρηση αντιστοίχιση φύλλο εργασίας 2    αναγνώρηση αντιστοίχιση φύλλο εργασίας 5    αναγνώρηση αντιστοίχιση φύλλο εργασίας 1

φύλλα τέμπερες διαφάνεια 1 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 2 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 3 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 4 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 5 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 6 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 7 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 8 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 9 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 10 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 11 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 12 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 13 φύλλα τέμπερες διαφάνεια 14

 

Οι δράσεις του Νηπιαγωγείου μας για την Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας!!!

   Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία.

Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας και εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έχει πολύπλευρα οφέλη, όπως: (α) θετική επίδραση στη σχολική επίδοση, (β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, (γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και (δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου. 

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κάλεσε  τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού:

1. Να αφιερώσουν κατά το χρονικό διάστημα από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, έως τέσσερεις (4) διδακτικές ώρες, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, προκειμένου να υλοποιήσουν δράσεις (α) προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των παιδιών και των εφήβων και (β) ευαισθητοποίησης των μελών της σχολικής κοινότητας επί της σημασίας της ψυχικής υγείας. Βέβαια πρέπει να τονίσουμε ότι μέσα στο νηπιαγωγείο οι περισσότερες δραστηριότητες, συλλογικές εικαστικές/μουσικές δημιουργίες, αθλητικές ,εργαστήρια δεξιοτήτων στοχεύουν εκτός όλων των άλλων και στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μικρών μας μαθητών. Ήδη τρέχει το πρόγραμμα «Κάθε αλλαγή μία φωτεινή αρχή!» το οποίο αποτελεί μία δομημένη εκπαιδευτική παρέμβαση στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων,για την κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη και ενδυνάμωση μαθητών πρώιμης
παιδικής και πρωτοσχολικής ηλικίας σε περιόδους αλλαγών και για τα δύο τμήματα ,ενώ το τμήμα 1 εκφράστηκε μέσα από τα εικαστικά δημιουργώντας την δική του χρωματιστή παλέτα με τις χρωματιστές πιτσιλιές και επιθυμίες ,ενώ το τμήμα 2 ξεδιπλώνει τον μαγικό κόσμο των συναισθημάτων…Το υπέροχο βιβλίο του κ. ΟΥΦ  ( WALKER ANNA)
   ήρθε να προστεθεί και να εμπλουτίσει την  βιβλιοθήκη μας και να μας δώσει το δικό του μήνυμα για όλα εκείνα τα ΟΥΦ που μας βαραίνουν και μας προβληματίζουν . Η ενότητα θα εμπλουτιστεί σταδιακά με όλες τις δημιουργίες μας …

461233527 1274138387294873 2188572114033985952 n 461239159 874422794787988 840298630486683679 n 461241730 1452204695457040 9050160716498187956 n 461245485 733022968977153 8569282054520855527 n 462546640 1708173893349899 3510432777786149154 n IMG 4449 IMG 4438 IMG 4439 IMG 4440 IMG 4441 IMG 4442 IMG 4444 IMG 4446 IMG 4448 462563698 1029544775573118 454466959808726099 n

Ακούστε την ιστορία και διώξτε τα ΟΥΦ που σας βαραίνουν ….

https://www.youtube.com/watch?v=lGs4xsuuoqw

 

 

«Ο Χέρμαν μαθαίνει να πιστεύει στον εαυτό του »

λήψη

Μια εξαιρετική δράση οργανώθηκε από το σύλλογο Γονέων του νηπιαγωγείου μας υπό την αιγίδα του Δήμου Αγίου Δημητρίου και του τμήματος πολιτισμού την  Πέμπτη 31 Οκτωβρίου στις 18:30 στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγίου Δημητρίου. Εκεί  είχαμε την χαρά να απολαύσουμε την παρουσίαση του παιδικού βιβλίου «Ο Χέρμαν μαθαίνει να πιστεύει στον εαυτό του», από τη συγγραφέα Μαρία Κουρμπάνη.

Η συγγραφέας παρουσίασε  τις περιπέτειες του βιβλίου της  σε κουκλοθέατρο, ενώ τα παιδιά πήραν μέρος και σε άλλες μουσικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες. Χαιρετισμό εκ μέρους του Δήμου απεύθυνε η αντιδήμαρχος πολιτισμού κ. Αγγελική Σαραβελάκη.

 «Ο Χέρμαν και οι Περιπέτειες του» είναι ένα κουκλοθέατρο που σκοπό έχει μέσα από τη μουσική και τη διάδραση – συμμετοχή των παιδιών σε παιδαγωγικές δραστηριότητες να διδάξει στα παιδιά τη σημασία της πίστης στον εαυτό μας, της βοήθειας, της συνεργασίας και της αγάπης. Επίσης, μαθαίνει στα παιδιά πώς να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια στη ζωή τους και να μην φοβούνται.

Το κουκλοθέατρο αυτό βασίζεται στο πρώτο βιβλίο της σειράς: «Οι Περιπέτειες του Χέρμαν» με τίτλο: «Ο Χέρμαν μαθαίνει να πιστεύει στον εαυτό του» και οι ήρωες του βιβλίου μεταμορφώνονται ζωντανά στα παιδιά για να τα ψυχαγωγήσουν και να τα διδάξουν αξίες της ζωής, όπως ο αυτοσεβασμός και η αποδοχή του άλλου.

Ο Χέρμαν το χελωνάκι, θα μάθει στα παιδιά να πιστεύουν στον εαυτό τους.

Το Φωτεινό Αστέρι που θα οδηγήσει το χελωνάκι στο ταξίδι του με προορισμό τη Χώρα της Ελπίδας, θα τον μάθει πώς να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθησή του.

Ο Κουκουλένιος ο σκαντζόχοιρος, θα τον διδάξει μέσα από τον φόβο του να μη φοβάται τίποτα.

Η Κουκουμπέλα η κουκουβάγια με έναν αστείο τρόπο, θα τον διδάξει πως όλα τα εμπόδια μπορούν να νικηθούν.

Ο Μαθουσάλας ο φύλακας του μαγεμένου δάσους, θα τον διδάξει πως πρέπει να δείχνουμε σεβασμό ανά πάσα ώρα και στιγμή και

Η Μελίνα η σκιουρίνα, θα μάθει στο χελωνάκι μας πως η φιλία είναι το πολυτιμότερο αγαθό.

Και φυσικά πολλοί ακόμη ήρωες μας συστήθηκαν και μας γνώρισαν την ώρα της παράστασης. Μικροί και μεγάλοι ακούσαμε από τα ζωάκια του δάσους τις σημαντικότερες αξίες της ζωής και περάσαμε τέλεια !!!

koukl 768x1257 1 εικόνα Viber 2024 11 01 13 57 34 595 εικόνα Viber 2024 11 06 10 03 01 479 εικόνα Viber 2024 11 06 10 03 14 453 εικόνα Viber 2024 11 06 10 03 21 957 εικόνα Viber 2024 11 06 10 03 47 744 εικόνα Viber 2024 11 06 10 04 51 525

Παρακολουθείστε μια συνέντευξη της συγγραφέως !!!

https://www.youtube.com/watch?v=tFqZstFPyyA

Διαβάστε και ένα ακόμα βιβλίο της ίδιας σειράς …

https://read.bookcreator.com/GI8N6sqGolgUGqQdz017QQKpAoJ3/w_1EVGNpSRaYPTx03xZI5g/Xt4tpRuBRq2xNI2jJQeVsA