Οι βενετσιάνικες μάσκες μας

Οι κατασκευές μας σε αποκριάτικο κλίμα συνεχίζονται και μια από τις αγαπημένες μας δραστηριότητες ήταν η κατασκευή βενετσιάνικης μάσκας με έμπνευση από την Ηλιαχτίδα μας !!!

Για να μάθουμε κάποιες πληροφορίες για τις βενετσιάνικες μάσκες, που είναι τόσο εντυπωσιακές και μας εμπνέουν να δημιουργήσουμε τις δικές μας αποκριάτικες μάσκες:

Οι μάσκες ανέκαθεν υπήρξαν ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του βενετσιάνικου καρναβαλιού. Παραδοσιακά, οι άνθρωποι είχαν τη δυνατότητα να τις φορούν μεταξύ του φεστιβάλ του Αγίου Στεφάνου (26 Δεκεμβρίου) και την αρχή της σεζόν του καρναβαλιού, τα μεσάνυχτα της Καθαράς Τρίτης. Επειδή οι μάσκες επιτρεπόταν και στην Ανάληψη και από τις 5 Οκτωβρίου έως τα Χριστούγεννα, οι άνθρωποι μπορούσαν να περάσουν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου μεταμφιεσμένοι. Οι κατασκευαστές των μασκών (mascherari) απολάμβαναν μια ιδιαίτερη θέση στην κοινωνία, με τους δικούς τους νόμους και τη δική τους συντεχνία.

Οι Βενετσιάνικες μάσκες μπορεί να είναι κατασκευασμένες από δέρμα, πορσελάνη ή χρησιμοποιώντας την πρωτότυπη τεχνική του γυαλιού. Οι αρχικές μάσκες ήταν μάλλον απλές στον σχεδιασμό, τη διακόσμηση, και συχνά είχαν μια συμβολική και πρακτική λειτουργία. Σήμερα, οι περισσότερες από αυτές κατασκευάζονται από γύψο και φύλλα χρυσού και είναι όλες ζωγραφισμένες στο χέρι χρησιμοποιώντας φυσικά φτερά και πολύτιμους λίθους για να διακοσμηθούν. Ωστόσο, αυτό τις καθιστά ακριβές σε σύγκριση με τις διαδεδομένες, χαμηλής ποιότητας πλαστές μάσκες που παράγονται κυρίως από κινεζικά εργοστάσια. Αυτός ο αθέμιτος ανταγωνισμός είναι ένας ακόμη παράγοντας που επιταχύνει την παρακμή αυτής της ιστορικής δεξιοτεχνίας που προσιδιάζει την πόλη της Βενετίας.

Ιστορία

Υπάρχουν λίγα αποδεικτικά στοιχεία που εξηγούν το κίνητρο για την πρώτη μάσκα που φορέθηκε στη Βενετία. Ένας μελετητής υποστηρίζει ότι καλύπτοντας το πρόσωπο δημόσια ήταν μία μοναδική βενετσιάνικη απάντηση σε μία από τις πιο άκαμπτες ιεραρχίες στην Ευρωπαϊκή ιστορία.

Οι πρώτες τεκμηριωμένες πηγές που αναφέρουν τη χρήση της μάσκας στη Βενετία μπορούν να βρεθούν ήδη από τον 13ο αιώνα.

Ένας άλλος νόμος του 1339 απαγόρευσε στους Βενετούς να φορούν χυδαίες μεταμφιέσεις και να επισκέπτονται μοναστήρια, ενώ φορούσαν μάσκες. Ο νόμος απαγόρευσε επίσης τη ζωγραφική του προσώπου ενός ατόμου, ή το να φοράει γενειάδες ή περούκες.

Κοντά στο τέλος της Δημοκρατίας, η χρήση των μασκών στην καθημερινή ζωή ήταν αυστηρά περιορισμένοι. Από το 18ο αιώνα, περιορίστηκε μόνο σε περίπου τρεις μήνες από τις 26 Δεκεμβρίου. Οι μάσκες παραδοσιακά φοριόταν με διακοσμητικές χάντρες που ταίριαζαν στο χρώμα.

Είδη μασκών

Πολλά διαφορετικά στυλ μασκών φοριούνται στο Καρναβάλι της Βενετίας, μερικά με διακριτά ονόματα. Οι άνθρωποι με διαφορετικά επαγγέλματα φορούσαν διαφορετικές μάσκες.

βενετσιάνικη μάσκα1  βενετσιάνικη μάσκα2

Βενετσιάνικες μάσκες πληροφορίες

Αφού παρατηρήσαμε τα χρώματα και την πλούσια διακόσμηση στις βενετσιάνικες μάσκες αρχίσαμε να κατασκευάζουμε με πολύ μεράκι τις μάσκες μας παρατηρώντας τη μάσκα της αγαπημένης μας Ηλιαχτίδας που είναι εδώ και καιρό μέλος της τάξης μας !!! Θαυμάστε τις δημιουργίες μας :

βενετσιάνικη ηλιαχτίδα τέμπερες βενετσιάνικες 1 τέμπερες βενετσιάνικες 2 τέμπερες βενετσιάνικες 5 τέμπερες βενετσιάνικες 3 

βενετσιανικες χωρίς πρόσωπα 

 

Ώρα για πάρτι…

Ναι ναι καλά διαβάσατε! Μετά το πάρτι της Τσικνοπέμπτης σήμερα ήταν η πιο χαρούμενη και κεφάτη μέρα μας στο νηπιαγωγείο, αφού είχαμε την χαρά να έχουμε κοντά μας τον MR BEE  με τα μαγικά και ταχυδαχτυλουργικά του κόλπα . Φορέσαμε και πάλι τις στολές μας τις μάσκες μας τις αποκριάτικες πήραμε σερπαντίνες και φυσικά πολύ πολύ κέφι και το πάρτι ξεκίνησε. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων είχε επιμεληθεί για άλλη μια φορά τον μπουφέ του αποκριάτικου πάρτι μας ,και είχε φροντίσει να χορτάσει τις κοιλίτσες μας με τοστάκια, τσιπς και άλλες λιχουδιές ,ενώ σφυριχτράκια και καραμουζάκια έδιναν έναν χαρούμενο και φασαριόζικο τόνο στις τάξεις  μας . Ο mr Bee μας έδειξε πως να εμφανίζουμε μαντήλια από καπέλα, να αλλάζουμε το χρώμα από τον αγαπημένο του Frogy ,να εμφανίζουμε κέρματα και ευρώ, να λύνουμε γρίφους και χειροπέδες, να εμφανίζουμε από άδειες σακούλες λουλούδια, να ζωγραφίζουμε στο βιβλίο της κόρης του Αγγελικής με την φαντασία μας , να αναποδογυρίζουμε μπουκάλια μέσα από στενούς σωλήνες και ένα σωρό άλλα κόλπα μαγικά. Φυσικά παιδιά και δασκάλες στο τέλος πήραν και δωράκια μπαλόνια σε διάφορα σχέδια !!! Περάσαμε τέλεια και οι φωτογραφίες μας το μαρτυρούν !!!

1 3 2 1 3 2 4 1 5 1 6 1 7 1 8 1 9 1 10 1 11 1 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26    480388083 993161752768612 6908147806881839844 n

475409491 915655454100089 5635873352718757245 n 480023277 664564266143096 7973047721043031969 n 480058732 1348562242825077 8990125051564149029 n 480063753 1125621802673827 9071510822806465201 n 480089969 1637250033547404 4622163440721788614 n 480154858 1019464423337624 8508148588409975844 n 480297972 1699529484311441 7136844087871356800 n 480450851 1318223696178049 1575898248154407034 n 480764432 591258697244851 8104501379930464732 n 480982352 24274092192179328 1268914905564332485 n 480998968 1104313241467738 977076712911868376 n

 

 

“Το σπουργιτάκι” η βιβλιοπαρουσίαση του Άγγελου Α.

τίτλος βιβλίου“Το σπουργιτάκι”, του συγγραφέα Μαξίμ Γκόρκι

Σε μια εξαιρετική παρουσίαση βιβλίου συμμετείχε σήμερα στην τάξη ο μαθητής μας Άγγελος Α. και ξεφυλλίζοντας προσεκτικά τις σελίδες, μας διηγήθηκε την ιστορία ενός μικρού σπουργιτιού του Πούντικ, που αμφισβητεί –όπως όλα τα παιδάκια– τη γνώση της μαμάς του και νομίζει ότι τα ξέρει όλα. Θα καταλάβει όμως ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι, μόλις η μαμά του το γλιτώσει από τα νύχια μιας λαίμαργης γάτας…

Αξίζει να θαυμάσουμε στις παρακάτω φωτογραφίες, την καταπληκτική κατασκευή του Άγγελου που επιμελήθηκε με τη συμμετοχή της οικογένειάς του και εμπνεύστηκε από την ανάγνωση του βιβλίου. Μας εντυπωσίασαν οι λεπτομέρειες στην κατασκευή που μας επισήμανε με περηφάνεια ο μαθητής μας (το σκουληκάκι για το φαγητό του Πούντικ και τα αυγουλάκια στη φωλίτσα).

παρουσίαση βιβλίου 9 παρουσίαση βιβλίου 10 παρουσίαση βιβλίου 4  παρουσίαση βιβλίου 6  παρουσίαση βιβλίου 1  παρουσίαση βιβλίου 8 παρουσίαση βιβλίου 2  παρουσίαση βιβλίου 5 παρουσίαση βιβλίου 3

 

 

Τρέξτε γελάστε όλοι παιδιά ήρθε η Αποκριά …

Σίγουρα η Αποκριά είναι η περίοδος που αρέσει περισσότερο στα μικρά παιδιά και δεν έχουν και άδικο.  Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα οπότε και αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Χριστιανική παράδοση από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι την Κυριακή της Τυροφάγου ή Τυρινής. Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών που τελειώνει την Κυριακή του Ασώτου, λέγεται και Προφωνή, επειδή παλιά προφωνούσαν, δηλαδή διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες. Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται Κρεατινή ή της Κρεοφάγου, επειδή έτρωγαν κρέας και δεν νήστευαν ούτε την Τετάρτη ή την Παρασκευή. Η εβδομάδα αυτή γιορτάζεται με γλέντια και φαγοπότια χωρίς κανένα θρησκευτικό περιορισμό. Η Κυριακή της εβδομάδας αυτής, η Κυριακή της Απόκρεω -και συνεκδοχικά ολόκληρη η περίοδος από την είσοδο του Τριωδίου μέχρι την Καθαρά Δευτέρα- ονομάστηκε έτσι, επειδή συνηθίζεται να μην τρώνε κρέας οι Χριστιανοί, δηλαδή «να απέχουν από το κρέας». Η τρίτη εβδομάδα λέγεται Τυρινή ή της Τυροφάγου, επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα σαν ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ κρεοφαγίας και νηστείας, για να προετοιμαστούν σιγά – σιγά για τη νηστεία της Σαρακοστής. Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι.

Οι  μικροί μας μαθητές έχουν ξεκινήσει τις ετοιμασίες και τις κατασκευές , έφτιαξαν τις δικές τους χειροποίητες μάσκες με τις παλάμες των χεριών τους και τις στόλισαν με διάφορα υλικά χειροτεχνίας. Αυτά τα νέα τους αξεσουάρ αξιοποιήθηκαν σε διάφορα θεατρικά παιχνίδια τα οποία παίξαμε όλοι μαζί μέσα στην τάξη. Επίσης, κατασκεύασαν τους δικούς τους κλόουν οι οποίοι διακόσμησαν τις αίθουσες  δίνοντας  μια πολύχρωμη καρναβαλιστική διάθεση! Μέσα σε άλλα τα παιδιά άκουσαν και συζήτησαν διάφορα αποκριάτικα έθιμα από πολλά διαφορετικά μέρη της Ελλάδας βλέποντας πώς γιορτάζουν αυτήν την περίοδο τα παιδιά σε άλλες πόλεις της χώρας μας.

Πάρτε μια μικρή ιδέα από τις δημιουργίες μας..

Απόκριες IMG20250211094859 IMG20250211094912 IMG20250211100706 IMG20250211100712 IMG20250211100820 IMG20250211100834 IMG20250211105941 IMG20250212102344 IMG20250219110642 IMG20250219110648 IMG20250219110700 IMG20250219110706 IMG20250219110710 IMG20250219110720 

IMG20250219110910

IMG20250219110850

IMG20250219110854

IMG20250219112554 IMG20250219113115  IMG20250219115055

475490208 636687548849739 6049897141261480660 n 475496839 1285288669195281 8863127277299390471 n 477014966 1143124690551123 6939657900123437718 n 478013137 1308196300509188 7706190861180895629 n 479926502 3384895844980029 1382501446905091594 n 480278761 2089178844857906 4746493260048294323 n

Τι είναι οι Απόκριες ; Δείτε ένα ενδιαφέρον βίντεο …

https://www.youtube.com/watch?v=HjTKw9cBkHQ

 

 

Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας

   Τσικνοπέμπτη τσικνοπέμπτη

με τα κρέατά σου

και τα ωραία τα ψητά σου !!!

Τα κάρβουνα ανάψτε

ψησταριές ετοιμάστε

μπιφτέκια παϊδάκια

να γεμίσουν τα στομαχάκια!!!

Τα ποτήρια σηκώστε ψηλά

χορέψτε τραγουδήστε

ήρθε η Αποκριά !!!

Πιστοί και φέτος στην τήρηση του εθίμου της Τσικνοπέμπτης ο σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας, προσέφερε σε παιδιά και εκπαιδευτικούς εδέσματα {σουβλάκια, πατατούλες και πίτες } και όλοι διασκεδάσαμε. Κορδέλες σφυριχτράκια μουσική και χορός με το παραδοσιακό γαϊτανάκι παιδικές φωνές και μασκαράδες συμπλήρωσαν την ημέρα την σημερινή και έδωσαν αποκριάτικη ατμόσφαιρα στο σχολείο μας .Στην είσοδο του φουαγιέ στήσαμε το παραδοσιακό τραπέζι της τσικνοπέμπτης με τα κουζινικά και τα φαγητά από την γωνιά του μπακάλικου, παρακολουθήσαμε επιλεγμένα βίντεο με τα έθιμα και την διατροφή της σημερινής μέρας και ανανεώσαμε το ραντεβού του κεφιού και για την επόμενη εβδομάδα που θα υποδεχτούμε στο σχολείο τον Mr Bee.Φυσικά δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε με χάρτινα πιάτα και την τεχνική του κολλάζ τις δικές μας ψησταριές και να φωτογραφηθούμε σαν μάγειρες και επίδοξους σεφ, χρησιμοποιώντας έτσι και τα χαρτόνια της ευγενικής χορηγίας του κ.Δούκα.

476777410 1937408923336293 1363675566234733609 n 479699472 3502205603408700 261691202763327506 n 480996509 1280561083248526 2658985908432033596 n 1 477034722 1787302858721939 1854207757681983910 n 480129341 1337141590620078 5904785094348622945 n 480156824 2918392135004498 6978461942995443640 n

474449109 1274226500542894 1772201433260509197 n 475578495 1342505593600444 2701230972234681716 n 476721866 2071226429981302 1016684339528414899 n 476878545 1728432237719100 8006655947803198176 n 476914674 815127550874158 5614397486532248918 n 477041229 595947116662574 5079252310212404632 n 477071939 529208466854864 8224327367283519182 n 477687059 958279106397682 5894631295514956061 n 479406381 884387513718508 5710264281227597634 n 479929609 1346824002983818 2354146644670648140 n 480056456 939134091328212 400116259928317880 n 480145521 1379120616863452 3768873642155938084 n 480426033 1631715261072263 4851865312796827240 n 476561177 1165365218533057 2650521020751736951 n 1 476890688 594387543491312 7465177786418941162 n 1 477272355 635394212211477 1035097208707744026 n 1 477488899 1310427820284934 7725140542611950785 n 1 477660354 1851018285650207 6322544262543460215 n 1 477727155 1657671361544460 5450101190631895477 n 1 477727155 1657671361544460 5450101190631895477 n 2 479697724 1382033533147552 6632728766677261939 n 1 479988245 1994352631091247 1255564840288615140 n 1 480127481 1305345450795470 8147992170260077589 n 1 480772758 1118859996654854 4655635073269221703 n 1 480786380 591245857222468 1772657759220669511 n 1 480978168 629591316685751 6699882737397128460 n 1 480983576 2938896812925403 2897187280530188221 n 1

Ακούστε και τις μικρές μας φίλες που κάτι έχουν να μας πουν για την ψησταριά τους …και απολαύστε μερικές  χορευτικές σκηνές από τους επίδοξους καρναβαλιστές μας …

1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Και εδώ μια χαρούμενη παρέα που τρωγοπίνει !!!

480435285 1373920917091550 958670360688118053 n

Και φυσικά και οι εκπαιδευτικοί που γίνονται  και εκείνες παιδιά μαζί με τους μικρούς τους μαθητές !!!

1 2 3 1

 

«ο φαντασμένος Λούης» από την Μυρσίνη

CatalogueItem.0243104

Ο Λούης ο λαγός θέλει το λαχανόκηπο μόνο δικό του. Μερίδιο σ` αυτόν ζητάει όμως και ο τυφλοπόντικας, ο κύριος Λαγούμης. Ποιος από τους δύο θα μπορέσει να πείσει τον άλλο για το δίκιο του; Τη λύση θα δώσει ένας παράξενος αγώνας. Για να εξασφαλίσουν τα παιδιά υγιή κοινωνική ζωή θεμελιωμένη σε αποτελεσματικές σχέσεις, πρέπει να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουν στη θέση των άλλων, να κατανοούν και να αισθάνονται πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο. Την ανάγκη αυτή αναλαμβάνουν να καλύψουν τα βιβλία της σειράς αυτής, που προάγουν τη συναισθηματική νοημοσύνη. Μέσα από αυτή την  προσέγγιση επιχειρούν να μυήσουν τα παιδιά στο να μπορούν να βλέπουν τον κόσμο με τα μάτια του άλλου, αφού μάθουν πρώτα να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα δικά τους συναισθήματα. Η Μυρσίνη μας «διάβασε » στην κυριολεξία το βιβλίο και μας κατέπληξε με την εξαιρετική της κατασκευή με τους κινούμενους ήρωες !!!Πολλά πολλά μπράβο στο κορίτσι μας .

εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 09 283 εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 09 355 εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 09 535 εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 09 627 εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 10 011 εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 10 092 εικόνα Viber 2025 02 19 20 15 10 402

 

 

Ευχαριστίες του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

O Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων του 16ου Νηπιαγωγείου Αγίου Δημητρίου εκφράζει τις ευχαριστίες του σε όλους όσους στάθηκαν αρωγοί και χορηγοί στην εκδήλωση του διοργανώνει την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025!!!



Λήψη αρχείου

Μικροί επιστήμονες πειραματίζονται !!!

Στο τμήμα 2,οργανώσαμε  δραστηριότητες στα παιδιά, με αφορμή την ενασχόλησή τους με τα πειράματα με το ΝΕΡΟ ,την ΦΩΤΙΑ ,τον ΑΕΡΑ και την ΓΗ , ώστε να αποκτήσουν πολύ συγκεκριμένες δεξιότητες ενεργού και υπεύθυνου πολίτη. Να ενεργοποιήσουν όλο το δυναμικό των γνώσεών τους και της προσωπικότητάς τους, ώστε να δημιουργήσουν τις βάσεις για μία πιο ανθρώπινη κοινωνία, ένα καλύτερο μέλλον, έναν πιο ασφαλή και υγιή πλανήτη.

Έναυσμα για όλα αυτά ήταν και η ανάλογη θεατρική παράσταση, που φιλοξενήσαμε στις 22-1-25 , από την ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ στο σχολείο μας με θέμα :  ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ,το οποίο μιλούσε για τα 4 προαναφερόμενα στοιχεία της φύσης και την άμεση αλληλεπίδρασή τους και αλληλεξάρτησής τους για την διατήρηση της ζωής του ανθρώπου πάνω στην γη .

Προσεγγίζοντας λοιπόν διαθεματικά τα 4 αυτά στοιχεία, ήρθαμε σε μία πρώτη επαφή μέσω της συζήτησης στην ολομέλεια, για τις γνώσεις των παιδιών από τις καθημερινές τους εμπειρίες σχετικά με αυτά. Μιλήσαμε για τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του κάθε στοιχείου ξεχωριστά, για την χρήση τους από τους ανθρώπους, για την αναγκαιότητα ύπαρξης τους στη ζωή μας. Για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που τα χαρακτηρίζουν από την αλόγιστη χρήση τους, για τον σεβασμό που πρέπει να υποδυκνύουμε οι άνθρωποι σε αυτά, εάν θέλουμε να προστατεύσουμε τη ζωή μας και τον πλανήτη μας. Στη συνέχεια διαβάσαμε τα 4 ανάλογα βιβλία : Η ΓΗ ,Ο ΑΕΡΑΣ , ΤΟ ΝΕΡΟ , Η ΦΩΤΙΑ , από τις εκδόσεις ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ , κάναμε πολλές δραστηριότητες δραματοποίησης και θεατρικού παιχνιδιού και είδαμε πολλά σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο.

Μιλήσαμε για τον ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ , για τις ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ,για την  ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ  ΡΥΠΑΝΣΗ ,για τους ΣΕΙΣΜΟΥΣ και τις εκρήξεις ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ,για τις ΑΝΕΜΟΘΥΕΛΛΕΣ και τους ΤΥΦΩΝΕΣ ,για την ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ  και την ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ που πρέπει να αποκτήσουμε όλοι μας. Στην συνέχεια  δημιουργήσαμε ένα βιβλίο γνώσεων και καταγραφών, από όλα όσα είχαμε μάθει σε ένα μεγάλο χαρτόνι ,το οποίο και διακοσμήσαμε στην τάξη μας ,για μελλοντική χρήση.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τα φυσικά φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω μας, ξεκινήσαμε μία μεγάλη σειρά πειραμάτων με πάρα πολλά υλικά της τάξης μας. Τα παιδιά παρατήρησαν, δοκίμασαν, έκαναν υποθέσεις, προβληματίστηκαν, έδωσαν επιστημονικές εξηγήσεις, όπως μπορούσαν, οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα και κατάλαβαν την απόλυτη σχέση μεταξύ αιτίας και αποτελέσματος . Η διαδικασία των πειραμάτων τα μάγεψε πραγματικά! Τα ώθησε μάλιστα να αναπτύξουν την κριτική σκέψη τους, την τεκμηριωμένη αντίληψή τους για την δομή και τις ιδιότητες των υλικών, καθώς και την δυνατότητά τους να εκφράζονται σε ομαδικό πνεύμα . Να αποδέχονται όλες τις σκέψεις των συμμαθητών τους με ευγένεια και σεβασμό και να θεωρούν το ΣΦΑΛΜΑ ή το ΛΑΘΟΣ ως ευκαιρία για νέα γνώση και όχι ως αποτυχία!

Στο τέλος των πειραμάτων, φτιάξαμε με τα παιδιά  έναν ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ και τσεκάραμε σ’ αυτόν τα εξής:

  • Ποια υλικά βυθίζονται, ποια επιπλέουν, ποια επιπλέουν στην αρχή και μετά βυθίζονται, ποια διαλύονται, ποια παραμένουν αναλλοίωτα.
  • Ποια υλικά καίγονται εύκολα και γρήγορα, ποια δύσκολα και αργά – αργά, ποια αλλάζουν μορφή και σχήμα μετά την καύση, ποια θέλουν μεγαλύτερες θερμοκρασίες καύσης και ποια μικρότερες.
  • Ποια υλικά μετακινούνται με τον αέρα του στόματός μας ή του φυσικού αέρα και γιατί, ποια όχι, ποια αιωρούνται και ποια όχι και γιατί.
  • Ποια εξατμίζονται, ποια κρυσταλλοποιούνται, σε ποια αραιώνει η σύστασή τους και σε ποια πυκνώνει.
  • Τέλος ποια υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν, ποια όχι, ποια είναι επιβλαβή για το περιβάλλον μας και ποια  όχι.

εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 318 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 414 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 525 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 632 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 704 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 829 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 924 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 29 985 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 042 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 099 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 147 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 195 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 250 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 330 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 396 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 453 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 510 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 565 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 817 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 30 930 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 044 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 188 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 324 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 454 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 594 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 720 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 31 854 εικόνα Viber 2025 02 18 10 42 32 013 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 19 519 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 19 717 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 19 827 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 19 929 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 20 078 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 20 249 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 20 767 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 20 833 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 20 893 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 20 956 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 21 020 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 21 100 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 21 176 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 21 351 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 21 404 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 22 497 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 23 186 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 23 292 εικόνα Viber 2025 02 18 10 44 24 471 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 09 965 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 099 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 198 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 301 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 429 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 550 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 675 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 823 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 10 989 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 11 149 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 11 301 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 11 571 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 11 690 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 11 808 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 11 936 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 12 065 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 12 198 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 12 322 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 12 458 εικόνα Viber 2025 02 18 10 45 12 584

 

Και εδώ δείτε μερικά απλά πειράματα που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι σας !!!

https://www.youtube.com/watch?v=2jSMyp3jwvg

Γνωρίστε και τον κύριο Πειραματίξ!!!

https://www.youtube.com/watch?v=Mi-dz9cXTO0

 

Άσκηση σεισμού

Σήμερα 18 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές/τριες και όλο το προσωπικό του σχολείου πραγματοποιήσαμε άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης σεισμικού κινδύνου.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρατηρούνται συχνές σεισμικές δονήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης που είναι αισθητές και στην Αθήνα. Για το λόγο αυτό εκπαιδευόμαστε σ΄ ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης, μαθαίνουμε τι πρέπει να κάνουμε μόλις τελειώσει ο σεισμός και ενημερωνόμαστε από τις δασκάλες για τη διαδρομή που θα πρέπει ν΄ ακολουθήσουμε για να βγούμε γρήγορα και με ασφάλεια έξω από την τάξη, μετά το σεισμό.

Εάν γνωρίζουμε πολύ καλά τι πρέπει να κάνουμε στην περίπτωση ενός αληθινού σεισμού, θα διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας, δεν θα πανικοβληθούμε και έτσι θα είμαστε πιο ασφαλείς. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς διενεργούνται συχνά επαναληπτικές ασκήσεις σεισμού και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να προετοιμαζόμαστε κατάλληλα σε μια έκτακτη ανάγκη σεισμού.

Στην ενότητα εργαστήρια δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε αναλυτικά με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού και μέσα από δραστηριότητες αποκτήσαμε γνώσεις για το θέμα των σεισμών.

Εδώ δείτε παλιότερες δράσεις μας για τον σεισμό …

https://blogs.sch.gr/16nipagd/2025/02/08/ergastiria-dexiotiton-scholikoy-etoys-2024-2025/

480172569 615092841287093 8114777040204868562 n  476895903 1662234094397795 1816911070650712904 n  478906998 2135238780212735 6574007654866084669 n  477803145 1671998927033466 7918005326247003709 n  477052476 1301207707804952 5094665679293568849 n  477021959 545843977810948 7050879951238456915 n  480514224 4216596021918527 465900005574729080 n  480812345 2485145368327090 7521271089801304141 n   477777262 3484738868327492 767475865353875474 n

 

Its party time !!!

476130351 518246460864962 2469230293752899214 n

Απόκριες δίχως γλέντι και χορό δεν γίνεται και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας έχει ετοιμάσει πολλές εκπλήξεις και φυσικά πάρτυ. Στην αφίσα που ακολουθεί δείτε όλες τις λεπτομέρειες …

476130351 518246460864962 2469230293752899214 n