ΔΙΑΝΟΜΗ Το έργο που επιλέξαμε έχει έξι ήρωες. Όπως και σε άλλα θέατρα που ανεβάζουμε, χωρίσαμε τα παιδιά μας σε ομάδες και έτσι θα παίζουν τρία (έως τέσσερα) παιδιά τον ίδιο ρόλο. Στις πρώτες πρόβες τα παιδιά άλλαζαν ρόλους, έτσι ώστε περνώντας από όλους σχεδόν τους ρόλους, να μπορέσουν να επιλέξουν το ρόλο που τους…Συνέχεια ανάγνωσης πώς δουλεύουμε το έργο μας
νύχτα σπαρμένη μάγια…
«Νύχτα γιομάτη θάματα, νύχτα σπαρμένη μάγια…» Υπάρχουν ζωγράφοι που μας έχουν μάθει να βλέπουμε. Υπάρχουν ποιητές που άρθρωσαν το λόγο μας. Διονύσιε και Βίνσεντ, σας ευχαριστούμε! Σημειώσεις: 1. Απόσπασμα από το ποίημα του Διονυσίου Σολωμού «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» – 3ο σχεδίασμα. 2. Πίνακας του Βίνσεντ βαν Γκογκ (Vincent Willem van Gogh) με τίτλο «Έναστρη Νύχτα»,…Συνέχεια ανάγνωσης νύχτα σπαρμένη μάγια…
γιατί κάνουμε θέατρο
«Δεν κάνουμε Θέατρο για το Θέατρο. Δεν κάνουμε Θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε Θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας.» Κάρολος Κουν Το έργο που ανεβάζουμε για τα Χριστούγεννα, μπορεί να γίνει…Συνέχεια ανάγνωσης γιατί κάνουμε θέατρο
το ποντικάκι μας ‘εμψυχώθηκε’
Το έργο του Ευγένιου Τριβιζά «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι», ενέπνευσε τους σκηνοθέτες Παναγιώτη Ραππα και Άγγελο Ρουβα και την ομάδα τους και σε συνεργασία με τον ίδιο το συγγραφέα, δημιούργησαν ένα πολύ καλό ανιμέισον (‘άνιμα’ είναι η ψυχή στα λατινικά, συνεπώς ανιμέισον θα πει εμψύχωση) που προβλήθηκε από την ΕΡΤ.…Συνέχεια ανάγνωσης το ποντικάκι μας ‘εμψυχώθηκε’
Ευγένιος Τριβιζάς
Ο συγγραφέας του θεατρικού έργου που θα παίξουμε τα Χριστούγεννα, Ευγένιος Τριβιζάς, γεννήθηκε στην πόλη μας, την Αθήνα, το 1946 (δηλαδή σήμερα είναι 65 χρονών). Σπούδασε στο πανεπιστήμιο για πολλά χρόνια και σήμερα είναι ο ίδιος καθηγητής στο πανεπιστήμιο, στην πόλη Ρέντιγκ (Reading) που βρίσκεται στην Αγγλία. Άρχισε να γράφει ιστορίες από τότε που ήταν…Συνέχεια ανάγνωσης Ευγένιος Τριβιζάς
Με ποια κριτήρια επιλέγεις ένα έργο για τα παιδιά;
Με ποια κριτήρια επιλέγεις ένα έργο για τα παιδιά; Να τους αρέσει η ιστορία (το θέμα, οι ήρωες, η πλοκή). Να είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους. Το θέμα του να είναι άξιο λόγου. Να θέτει ερωτήματα, να ανοίγει συζητήσεις, να δίνει μια νέα διάσταση, έναν άλλο τρόπο σκέψης από τον δεδομένο. Οι άνθρωποι κάνουν τέχνη…Συνέχεια ανάγνωσης Με ποια κριτήρια επιλέγεις ένα έργο για τα παιδιά;
το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι
Μιλάμε για τον ήλιο, τα αστέρια, τη σελήνη. Κι όσο πιο πολλά μαθαίνουμε τόσο πιο έκθαμβοι μένουμε από την ομορφιά τους. Οι μέρες μας γίνονται πιο φωτεινές κι οι νύχτες μας, αυτές οι έναστρες νύχτες, στιγμή δεν παύουν να μας μαγεύουν. Σκεφτήκαμε λοιπόν, τώρα που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, να παίξουμε ένα θεατρικό που θα αφορούσε…Συνέχεια ανάγνωσης το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι
η ιστορία της αντίληψης για τη Γη
1) Το σχήμα της Γης Σήμερα γνωρίζουμε ότι η γη είναι σφαιρική. Ποιες ήταν όμως οι αντιλήψεις για τη Γη στην πορεία του χρόνου; Διάφοροι πολιτισμοί, όπως τις Βαβυλώνας και της Αρχαίας Αιγύπτου, πίστευαν ότι η Γη είναι επίπεδη. Η απόρριψη αυτής της αντίληψης και η αντικατάστασή της από την αντίληψη μιας σφαιρικής Γης,…Συνέχεια ανάγνωσης η ιστορία της αντίληψης για τη Γη
βγαίνει ο ήλιος
Παρά το ότι γνωρίζουμε ότι η γη κινείται και όχι ο ήλιος, στα τραγούδια, την ποίηση και στον καθημερινό μας λόγο λέμε ότι βγήκε (ή ανέτειλε) ο ήλιος. Δείτε εδώ ένα ανιμέισον με θέμα τη μέρα (από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου), με μουσική υπόκρουση από το τραγούδι του αγγλικού συγκροτήματος Μπιτλς (Beatles)…Συνέχεια ανάγνωσης βγαίνει ο ήλιος
μέρα και νύχτα
Ποια είναι η διαφορά της μέρας από τη νύχτα; Γιατί έχουμε μέρα και νύχτα; Όπως είδαμε στις εποχές, η γη κινείται γύρω από τον ήλιο. Εκτός από την κίνηση αυτή, η γη κάνει και μία δεύτερη κίνηση: κινείται γύρω από τον εαυτό της (γύρω από τον άξονά της). Για να κάνει μία ολόκληρη περιστροφή γύρω…Συνέχεια ανάγνωσης μέρα και νύχτα
ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Κάποια από τα έργα των παιδιών στην επέτειο του Πολυτεχνείου ήταν τα ακόλουθα (περισσότερα για την επέτειο θα βρείτε εδώ): 1. Ομαδική εργασία: Τα παιδιά έγραψαν τη λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ πάνω σε λευκό χαρτί Α3 2. Δώσαμε τα μέρη ενός κτηρίου (αέτωμα και τέσσερις κολώνες) που παραπέμπει στο πολυτεχνείο. Τα παιδιά συνέθεσαν και κόλλησαν το κτήριο…Συνέχεια ανάγνωσης ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ο δρόμος
Ήταν μια λέξη μοναχά Ακούστε (εδώ) την ιστορία ενός τοίχου, όπως την έγραψε η Κωστούλα Μητροπούλου και τη μελοποίησε και την τραγούδησε ο Μάνος Λοΐζος. Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά ήταν μια λέξη μοναχά ελευθερία κι ύστερα είπαν πως την έγραψαν παιδιά Ύστερα κύλισε ο καιρός κι…Συνέχεια ανάγνωσης ο δρόμος
τα κοστούμια του θεατρικού για τις 4 εποχές
Τα κοστούμια που σχεδίασαν τα παιδιά για το θεατρικό μας (δείτε εδώ) που αφορούσε στις τέσσερις εποχές είναι τα ακόλουθα: Ο Αλέξανδρος και η Διονυσία τα σχεδίασαν στο σπίτι ενώ η Μαριάννα στο σχολείο. Τα τέσσερα κοστούμια- πουκάμισα που ζωγράφισαν τα παιδιά (κάθε ομάδα την εποχή της) είναι τα ακόλουθα: Ας δούμε και κάποιες…Συνέχεια ανάγνωσης τα κοστούμια του θεατρικού για τις 4 εποχές
ένα ερώτημα που αφορά στον Γαλιλαίο
Συζητώντας για τις τέσσερις εποχές μιλήσαμε για τη γη και την κίνησή της γύρω από τον ήλιο. Στην ιστορική ανασκόπηση των αντιλήψεων των ανθρώπων σχετικά με τη γη και τον ήλιο, αναφερθήκαμε στον Γαλιλαίο. Είπα στα παιδιά πως ο τότε «Αρχηγός του κράτους» ζήτησε από τον Γαλιλαίο να απαρνηθεί τη θεωρία του (η οποία υποστήριζε…Συνέχεια ανάγνωσης ένα ερώτημα που αφορά στον Γαλιλαίο
οι τέσσερις εποχές και το θέατρο
Το θέμα αυτής της περιόδου είναι οι τέσσερις εποχές. Αφού δημιουργήσαμε έργα που αναπαριστούσαν τη φύση με ποικίλους τρόπους και τεχνοτροπίες, ήμασταν έτοιμοι να περάσουμε από την αναπαράσταση στη φαντασία. Συζητώντας για το τι μπορούμε να κάνουμε με τις τέσσερις εποχές η Αλίκη πρότεινε να παίξουμε θέατρο. Για να παίξουμε ένα θεατρικό έργο πρέπει πρώτα…Συνέχεια ανάγνωσης οι τέσσερις εποχές και το θέατρο