Στην αρχή της σχολικής χρονιάς κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για άμεση τοποθέτηση ορίων και κανόνων καθώς αρκετά παιδιά έχουν την πρώτη τους επαφή με το σχολείο.
Οι κανόνες μπορεί να προκύψουν είτε με την μορφή συζήτησης, είτε μέσα από καταστάσεις προβληματισμού (π.χ. Τι μπορούμε να κάνουμε για να μην είναι ακατάστατη η τάξη μας και να βρίσκουμε που είναι το κάθε παιχνίδι; Τι μπορεί να γίνει για να μη γίνεται τόση φασαρία; Τι γίνεται αν μιλάμε όλοι μαζί στην παρεούλα; Γιατί άρπαξες το αυτοκινητάκι από τα χέρια του Γιώργου που έπαιζε;…) είτε ως ανεύρεση λύσης σε καταστάσεις που δυσκόλεψαν τις/τους νηπιαγωγούς (π.χ. Κυρία, μου παίρνει τους μαρκαδόρους που έχω στο κουτί μου, κουτουλάμε τρέχοντας στην τάξη, πονάνε τα μάτια μας από τα χώματα στην αυλή…), με αφορμή κάποιο ατύχημα παιδιού μέσα ή έξω από την τάξη όπως και μέσα από δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας και αφορούσαν τη γνωριμία των παιδιών με το χώρο της τάξης, τη λειτουργία των γωνιών. Γι’ αυτό άλλωστε οι κανόνες μπορεί να διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του χώρου και τις συμπεριφορές των παιδιών.
Αφίσα με τους κανόνες της τάξης μας…..
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους κανόνες…
Διαβάσαμε το βιβλίο του Peter H. Raynolds “η τελεία”…… ένα βιβλίο για τη μοναδικότητα, αλλά και το θάρρος να αντιμετωπίσουν τα παιδιά, τις δυσκολίες που συναντούν στο σχολείο.
και φτιάξαμε τη δική μας τελεία…