“Μαμά, μπαμπά μ’ ακούς;;;

Απρ 202412

Την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 23ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας και την κ. Φωτεινή Βλαχοπουλιώτη, υπεύθυνη του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας σε συνεργασία με το ΟΚΑΝA, πραγματοποίησε σεμινάριο για τους γονείς.

Το θέμα ήταν: “Μαμά, μπαμπά μ’ ακούς; Η σημασία της επικοινωνίας στην οικογένεια”. Στο πλαίσιο του σεμιναρίου δόθηκε έμφαση στη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης, της ενσυναίσθησης και της ενεργητικής ακρόασης, ως αναγκαίες συνθήκες για να δημιουργηθεί ένα ζεστό και ασφαλές κλίμα επικοινωνίας μεταξύ γονέα και παιδιού, στο οποίο ο γονιός ακούει τα συναισθήματα και τις ανάγκες του παιδιού του. Επίσης έγινε αναφορά στο πόσο σημαντικά είναι τα όρια και στο ότι δημιουργούν ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά. Στο τέλος οι γονείς έθεσαν τα ερωτήματα τούς και ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση.

Ευχαριστούμε την κ. Φωτεινή Βλαχοπουλιώτη για την ενδιαφέρουσα παρουσίασή της και τους γονείς και των δύο νηπιαγωγείων που παρευρέθηκαν στο σεμινάριο.

4725d463 dc02 4b33 a083 8129066a969e0f8e6292 c56c 4398 8a18 476145c56c33889d5b39 9660 47a2 a073 b18f623c4f7a53834df3 e865 4baa ab4b 2b9462c38e30

 

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Απρ 20249

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία.

Κατασκευή ατομικής αφίσας από τα παιδιά…

f7c62f80 aa31 4de0 b632 46b96bed6c4b9d50f8f4 48f2 4315 bec2 b06525a9f3c7371cda1a 306f 4d2c 9c7d 35e87fcc4163

Η Αναπτυξιακή Μεσσηνίας δώρισε στο σχολείο μας αντίτυπα του βιβλίου “Η Έλίνα στη χώρα των βίο λιχουδιών” και τα μοιράσαμε στα παιδιά για την προώθηση της φιλαναγνωσίας.

2edc0e62 635f 4a30 ba03 63633906985e2f099f4c f02b 49c4 b523 e89a6fc26bf7

Το σχολείο μας δανείστηκε από τη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου στην Αθήνα μια βαλίτσα με εκπαιδευτικό υλικό για την ιστορία της γραφής

1732b14a 8bc8 444c 9430 355dda50ccbb

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πλούσιο υλικό, έμαθαν τα παλιά μέσα γραφής και τα σύγκριναν με τα τωρινά.

Παλαιολιθική εποχή: η γραφή των σπηλαίων

c00b15fb c6f3 4a4f 8769 8b44bb8e001c32530535 4f65 471b acbd b5c070e372d1

Τα εικονογράμματα…

cc1952d4 4d19 4b4f b4e9 7b0d8bebcc2639f4729a d8c4 4fed b668 2558b0895b53f6f3c4cf d0b0 4b07 bfa6 fff52b8175a14cc48470 94a4 4872 a52a 53c923be91e5

Μινωική γραφή: ο δίσκος της Φαιστού

cd8d3bd6 aae9 42bd 9c99 ab9b9dcec53486ca12ca 442f 42c8 ba72 6dd733ddf88732d459d5 7c06 43a7 9a50 4bc7b5b7b337 14454d76c 5a58 451c 8fa6 e5769053f853

Γραμμική Α’

4a8291cd cd5e 42ae a4c7 3178c5cfa9bf8fe7245d 97f6 4525 b91a b32e8a7bcf24af326555 edd3 4a05 85d4 83e8e1588875

Γραμμική Β’

c6457fae ac43 431b b30b abe0daabe722

Ελληνικό αλφάβητο από τον 8ο αιώνα π.Χ…

4fb54402 a49e 4111 a679 cac134efdece

Σφηνοειδής γραφή με ξύλινη σφήνα επάνω σε πηλό…

9feac0bf fd89 441b 8d66 1fa5c97e17ab

Γραφή με καλαμένια πένα

a1da323d 5fba 4f91 a80e b4767ec0c5b4

Γραφή με πένα

e8007f63 32ee 4ba4 8024 eee5f7481a6b21001ba2 b15b 4ed1 a1cc aeddeb28ed46

Γραφή με κιμωλία στον μαυροπίνακα…

8dc7b9d0 c273 47f9 b99a 6e287f074e555f417f64 c508 4a86 aece 928385091adc

Γραφή με μεταλλική σφήνα σε επιφάνεια από κερί

3be6b895 1941 4a44 88f8 ab9f9aafe0ff0ef0d2ff 2916 4135 b950 7a7a405d1a68

Γραφή με κάρβουνο

ba9be749 9b51 406b 8b46 d77db3e28366

Τα είδη χαρτιού: πάπυρος, περγαμηνή

149cae60 6874 4f06 bf12 bab19f3c2fe8dfe0d301 8c88 4f30 835f 4aa057ca642a

 

 

Η κυρά Σαρακοστή

Μαρ 202429

Sarakosti Kyra56ca0c8e d4ea 4b80 9a8a 1eab78c0c442

Το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα. Χρησίμευε πάντα ως ημερολόγιο για να μετράμε τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα, καθώς η κυρά-Σαρακοστή έχει 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής.

Η κυρά-Σαρακοστή, στις περισσότερες περιοχές, ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά, που απεικόνιζε μια γυναίκα, που έμοιαζε με καλόγρια, με 7 πόδιασταυρωμένα χέρια γιατί προσεύχεταιένα σταυρό γιατί πήγαινε στην εκκλησία και χωρίς στόμα γιατί νηστεύει. Στο τέλος κάθε εβδομάδας, αρχής γενομένης από το Σάββατο μετά την Καθαρά Δευτέρα, της έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο το έκοβαν το Μεγάλο Σάββατο. Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο ή καρύδι (περιοχή της Χίου), το οποίο τοποθετούσαν μαζί με άλλα. Όποιος το έβρισκε θεωρούνταν τυχερός και γουρλής. Σε κάποιες περιοχές, το έβδομο πόδι το τοποθετούσαν μες στο ψωμί της Ανάστασης και όποιος το έβρισκε του έφερνε γούρι.

Σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η κυρά-Σαρακοστή φτιάχνεται από ζυμάρι με απλά υλικά και, κυρίως, πολύ αλάτι για να μη χαλάσει. Εξάλλου, δεν τρωγόταν, αφού χρησιμοποιούνταν ως ημερολόγιο. Αλλού πάλι, την έφτιαχναν από πανί και τη γέμιζαν με πούπουλα.

η κυρά Σαρακοστή από τα χεράκια των παιδιών…

6ad79285 b70d 45c2 be42 0f992f8e320629eb5846 1e39 498f 9d5b b3bde1469143e8afb93d c14d 4a52 bdc6 7218858e7bc8b79f106a 4733 4d4a 809b aa2dc78f294e7efc4611 27b8 4caf 8a75 1971136cb9b8

τα παιδιά ζωγραφίζουν τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου “το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας”

trapezi vassileiouec1d6f10 dd6d 4a65 a4c8 ac749516817086f9b233 3517 4844 9481 6e13bf787939

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η κυρά Σαρακοστή    

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Μαρ 202428

Η 25η Μαρτίου είναι μέρα  που έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία το 1821.

Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ. Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το ευάγγελος (=ευ+άγγελος < αγγέλω)

Επίσης, στις 25 Μαρτίου 1821 ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση ενάντια στην τουρκική σκλαβιά που κρατούσε την Ελλάδα δέσμια για 400 χρόνια. Ήταν η εποχή εκείνη που ωρίμασαν οι συνθήκες και οι καταστάσεις για το ξεσήκωμα του ελληνισμού. Η επανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου επειδή εκεί υπήρχαν πολλοί εμπειροπόλεμοι άνδρες και πλούσια ναυτική δύναμη ώστε να επιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα από στεριά και θάλασσα.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Εθνική Επέτειο της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821.

ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου…

fa297a3c 9cad 4527 9ebf 91abeacd7308e1fa5a51 a908 4287 a527 090eca651981171159957884417115995788621711599613727

τα παιδιά ζωγραφίζουν τον τσολιά με κώδικα

f94ae08b ea15 41df af0f 5bc4b30101fdfea681f5 0361 4838 9192 da61bbde53d4e912c6ab eebf 4836 a48e eac9186f2437

συνθέτουν το 1821…

f3a8ab39 0022 4f95 95e5 92e2f0619156

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ

1cf49c85 cbc7 4083 a301 f79c0ae7f355

ζωγραφίζουν τσολιάδες στο καβαλέτο

17115996137101711599613802

και την Μπουμπουλίνα

1711599578831

ζωγραφίζουν το κρυφό σχολειό

17115996137481711599613768171159961375817115996137911711599613781

φτιάχνουν σημαιούλες

a91ad504 26ed 4b62 9688 ac708ea46dcfbbc082d0 163e 430f bf2c 42db1553fb40010580c4 7796 435c b4e5 40e73bec9d34

και το τσαρούχι του τσολιά…

c6d9f954 00bb 4795 80fd 0df6562b3bf8

κατασκευή για την 25η Μαρτίου 1821…

fff1ef47 3d84 43f5 b269 6a5e883f2b25f42cf999 e04d 49e4 9016 634bf2a4cbcf897c0f75 e24c 4e0f a3cc bb45ec8d613bb7fc8614 38a2 46cd 95e0 fd4255b95ff0

χορεύουν παραδοσιακούς χορούς

1711599613738

την Παρασκευή 22-3-2024, ημέρα της γιορτής, έγινε η έπαρση της Σημαίας όσο τα παιδιά τραγουδούσαν τον Εθνικό Ύμνο και ακολούθησε παρέλαση στην αυλή του σχολείου…

εικόνα Viber 2024 03 24 16 29 10 809be0e252f 0e05 443b 97e7 810a01f1316b

Τα νήπια και τα προνήπια απήγγειλαν ποιήματα για τα ιστορικά γεγονότα και τους ήρωες, μέσα από τα οποία εξιστόρησαν το χρονικό της Ελληνικής Επανάστασης και τραγούδησαν επετειακά τραγούδια…

492803f0 323d 493d 8ed7 ef59aaadcfc25164b33d c869 45a4 b78e 3050421c71ea431627e2 f68c 4153 9607 3a6b11d3720d96b105f7 d0c5 43d7 9b62 b9db42c2d05513f9e780 a1b4 4fbc b26b 4634fe609e0e234f3f33 c861 4bbc 9f0d 6ea5ec459fda

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821    

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Μαρ 202420

Ήρθαν οι Απόκριες, το γλέντι ας αρχίσει.

Δες πως μασκαρεύτηκα και ποιος θα με γνωρίσει;

Σερπαντίνες, κομφετί, ο ουρανός θα βρέξει.

Πάρτε θέσεις για χορό, η μουσική ας παίξει.

Όλοι γελάνε και τραγουδάνε, μασκαρεμένοι στους δρόμους γυρνάνε.

Ασκήσεις γλώσσας…

45bc8f6a 6201 4064 a1bc d1fd7914af9e182cc605 9ac5 43e1 ab17 8d3021afaf94edcb0c4c fb94 4cf2 a77d 9c3931e38403be13b75c dcab 44fe a7f8 98a35e7348ca

Κατασκευή κλόουν την ώρα των Αγγλικών…

faea403d 4626 4654 a9fe 1532712c43c19862887c e58e 4628 b2b2 78511e41d77d

τα παιδιά ζωγραφίζουν κλόουν στο καβαλέτο

8607b0bf e5c7 438d 9dea 20d4610f71d78d85801e 73b0 480e 87f4 8a2903e2ad8aff0f04b3 b463 47c9 94f8 227fd2b10bb8eb33bac9 5496 4bf7 8e22 eea23449c48d

και κλόουν με τυπώματα

304e926a 30a6 460c a958 10136885888107616320 2eab 4bd2 b9bd 9f037955e1187174c95a 5fa6 4f1f 99a6 b711e333f9ab 1

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και συνθέσαμε το Α από τον Αρλεκίνο…

c0925795 3101 4a7b 911d 41fa6372aa60489a4d23 cfbd 4a7a a461 0475e1202a19

Την Τσικνοπέμπτη φτιάξαμε μάσκες-φρούτα

d25b6654 6dca 4479 b686 04bc39925c9d3637c0d0 58a6 4d64 a421 3f8899525e5773050692 0bc9 4786 aa0f a6325768da3279ed915f e2c1 44fc 9ab7 ed6a63033b3f228fcb49 4dfe 46bb a88c a77f43535a23b4061d6d 157a 4d7a 9c73 392d82cec7b9

και φάγαμε σουβλάκια

f7b87a84 3e93 44cc aa56 c522f88c1569

Στο αποκριάτικο πάρτι μας…τα παιδιά φόρεσαν τις στολές τους…

54052187 1292 40f8 ab37 d8627807cc6e0f1260cb bfc2 43ea a8c5 01c3dd57b85405af2354 0709 42ed 99ca 5ba27585747d9adfb32e 3709 4fe8 a846 31dc7ad073dd8f3c544c 115a 490b a14b 53f65f8182373bbed66b 1bef 4f27 bb4a 1fab96ec8268c73b0202 b9d0 4bff 87ba ee3e29e221cfc5cb98b2 83d8 44d3 853c a16d76f8c83185ce45ba 43d4 4655 bf6a 99274243828c

παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι: “το καυτό αποκριάτικο καπέλο”

2f32dcf4 fffb 4785 82d8 b5f282d0cb706b59fc3c f33e 4cc3 9d28 9e68634a8b3a

χορέψαμε το γαϊτανάκι στην αυλή…

387d3491 a0e5 43d7 a094 7dd74c3b6778a9b24756 afb4 47e7 9d2b 77d3f840a2fc

και μετά από τόσο χορό ήπιαμε χυμό…

97912fcd 88b4 4f6e a5eb 4dff8d42c017

και του χρόνου!!!

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!!!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΠΟΚΡΙΕΣ    

Υποδεχόμαστε το Μάρτη με χελιδονίσματα…

Μαρ 20245

Τα χελιδονίσματα είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έθιμα της πρώτης Μαρτίου, η συνήθεια δηλαδή να γυρίζουν το πρωί της ημέρας αυτής τα παιδιά της σχολικής ηλικίας τα σπίτια κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού και να τραγουδούν για τον ερχομό της άνοιξης και την επιστροφή των χελιδονιών.

https://video.link/w/vl65e75fbd55dfe#

Την πρώτη μέρα του Μάρτη επισκεφτήκαμε το γειτονικό μας νηπιαγωγείο, το 23ο, για να τους τραγουδήσουμε τα κάλαντα της Άνοιξης. Τους προσφέραμε δώρο ένα μόμπιλε με χελιδονάκια και λουλούδια. Οι φίλοι μας είχαν ετοιμάσει για μας ωραιότατα μενταγιόν με λουλούδια. Μετά από τα κάλαντα πιαστήκαμε όλα τα παιδιά μαζί και από τα δύο σχολεία και χορέψαμε στον κύκλο της φιλίας !!! Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια….. η ζωή μας θα ήταν πολύ διαφορετική!!! Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ που χόρεψαν με τα παιδιά του γειτονικού μας νηπιαγωγείου.

af917eee 84bd 4ad5 bc16 887b8c7ef837ed9caad8 7b86 45c8 ad50 f74879f301ab58c7d0c1 4b25 4a3c 9891 b8fd2bcd7dbf3dcc1506 952b 4395 972b 7f54f04aab3be4a68914 da85 41df 9d03 025c577d7d4682d6de18 deac 4b0b 81bb b107922626fb

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποδεχόμαστε το Μάρτη με χελιδονίσματα…    

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – Ο Κεραμιδοτρέχαλος

Μαρ 20245

Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 επισκεφτήκαμε  το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας και παρακολουθήσαμε τον Κεραμιδοτρέχαλο της Άλκης Ζέη, από τη θεατρική ομάδα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας.

Πρόκειται για ένα υπέροχο έργο, βαθιά ανθρώπινο, τρυφερό και άμεσο, με σαφέστατες αναφορές στη μοναξιά και στην καταπίεση, μιλώντας παράλληλα για τον ρόλο της οικογένειας, τη δύναμη της φιλίας και της συνεργασίας.
Ταυτόχρονα είναι ένα έργο με ξεκάθαρα οικολογικά μηνύματα, με παιδαγωγικό και βεβαίως ψυχαγωγικό χαρακτήρα, που προσφέρεται τόσο για μικρούς όσο και για μεγάλους.

Θυμίζουμε ότι η Άλκη Ζέη, η οποία θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες συγγραφείς παιδικών μυθιστορημάτων και θεατρικών έργων, είναι πολυβραβευμένη για το έργο της και τιμήθηκε μεταξύ άλλων από την Ακαδημία Αθηνών. Είναι ενδεικτικό ότι τα βιβλία της έχουν μεταφραστεί σε 20 γλώσσες.

a342834a cb7a 4282 9037 f5b4a9fecddfad0ffc4c 00f8 466b 8979 11d0f60d592898b7f48a 2e00 4159 8839 c2361319eb3b

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – Ο Κεραμιδοτρέχαλος    

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Φεβ 202426

13ο & 23ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025,  εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις των παιδιών που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία (13Ο & 23ο) τα δικαιολογητικά συγκεντρώνονται από τις Προϊσταμένες των νηπιαγωγείων και η κατανομή των νηπίων γίνεται από τους συλλόγους διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων. Η κατανομή γίνεται με τρόπο ώστε στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία να εγγράφεται ο ίδιος αριθμός νηπίων και προνηπίων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται για την κατανομή των μαθητών που προέρχονται από μετεγγραφή, ανεξάρτητα από το νηπιαγωγείο του συγκροτήματος στο οποίο απευθύνεται το αποδεικτικό μετεγγραφής, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργία τμημάτων με ίσο αριθμό μαθητών.

ΟΡΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ 13ου & 23ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Αριστοτέλους- Βύρωνος- Κρήτης-Λυκούργου- Θεμιστοκλέους- Καποδιστρίου- Ευριπίδου- Κανάρη- Αριστοτέλους

https://earth.google.com/web/data=MkEKPwo9CiExS2l6MmhJcXBmUExiMGNnMjNZelplN2d6azZNOFRzMHoSFgoUMDA4NkYyQkNEMjI0RjY3NTkwOEIgAQ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

 α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

 γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα

 δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα μέχρι τις 20 Μαρτίου 2024, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το νηπιαγωγείο, 2721083696, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 12.00 μ.μ. – 1.00 μ.μ.

Παραστατικά που προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες:

α) η αίτηση εγγραφής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)

 γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες. Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα.

 ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ Δ/ΝΤΗ/ΡΙΑ-ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ/Η ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Ο/η Διευθυντής/τρια-Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

 α) αποδοχή της αίτησης

 β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση

 γ) προώθηση της αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το νηπιαγωγείο σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Οδηγίες εγγραφής σε νηπιαγωγείο για γονείς

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25    

Μίλα τώρα…

Φεβ 202426

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» εν όψει της 6ης Μαρτίου, Σχολικής Ημέρας Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό, πραγματοποιεί για 11η συνεχή χρονιά την εκστρατεία ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.

Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»  το σχολείο μας συμμετέχει στη δράση και τα παιδιά  δημιούργησαν  με διάφορους τρόπους το δικό τους μήνυμα.

e4138b43 d018 45a1 ab0d c081941bfb8e4c5d35e7 1ce8 446a 9138 e371bb2ba5f3b878366c 48eb 4641 923e 2d3e74aefec21d6bc95f 8550 4d6d b28a 0ff8318461a57920e71a 44cf 4c63 b1d0 0053e96900744c4c0c05 869a 4b5b 9a46 bd6b8cb2baaf16776d14 6826 4aef ad09 a58992bcf7aedabe164a 3224 4639 84bc 3c7d5feeba4d2a3c2d80 43eb 4f63 9ccf 6fc8d6f03c9b1f23d66b fa2a 46e5 b2ba 6446daf4ae39430315739 971416037792302 1232481719966501197 n

τα παιδιά φωτογραφιζονται με τους φίλους τους εκφράζοντας την αγάπη και τη φιλία τους…

80f57d28 ac13 48b3 a63b a877bb75f0fffef3f236 e54e 41b3 9cc2 646db56d71c4486f1eb3 e9e9 46b3 900a badbae904bc44a80ad5f 9383 430b af53 1c883a2d2b44

Διαβάσαμε το βιβλίο: “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”, συζητήσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν τι μπορούν να κάνουν με τα χεράκια τους…

431625107 711779024439774 9168636542127609690 n430164512 386572884079346 4133364839368157404 n431432784 1075812987027272 4273100763979777381 n430720915 1392604071363734 8100208751813832215 n428468138 3697987340450254 6254146265225953310 n431517039 1609062809906616 1705488617226048416 n

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μίλα τώρα…    

Δόντια πλυμένα – ποτέ σφραγισμένα!

Φεβ 202424

Tο Υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού συντονίζει και υλοποιεί δράσεις και παρεμβάσεις στο πλαίσιο αγωγής υγείας σε σχολικές μονάδες σε εθνικό επίπεδο με στόχο την ενημέρωση και την  ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα δημόσιας υγείας.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, του προγράμματος  Αγωγής Στοματικής Υγείας «Δόντια Γερά – Στοματική Υγεία για Παιδιά» επισκέφτηκε το σχολείο μας οδοντίατρος και υπεύθυνο προσωπικό  του Κ.Υ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ & ΤΟΜΥ 1,2,3.

Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του προγράμματος και στη συνέχεια η οδοντίατρος έκανε έλεγχο στην υγεία των δοντιών των μαθητών μας και με βιωματικό τρόπο τα παιδιά έμαθαν πώς να βουρτσίζουν τα δοντάκια τους σωστά!

dde068f8 4e0f 4ee1 b62f 2bd3616a2d8fe2cdef0e 9807 4cf9 ac75 f637efabfed8c2cdd042 e982 4536 a4db d33bf49259bb2bfe15f2 cd37 486b bb82 f43ae41e8ffb7b0cbeba 386e 4033 915e 19afac092a5f44582493 229f 4e91 8949 cb69175a8185 17b9b814e 52ef 4c95 9a16 06e59a3e100044582493 229f 4e91 8949 cb69175a8185 269fb1502 8371 4a32 b8ba 83b232767b6c58d3995c 330e 434a b42f f87af802f6027759a09f 389e 4cf4 b91a 5f872cfe0a883ccba484 7631 4a36 90fb c7c6e4237b37c60cf8e8 d8b9 4451 bcd6 40054fa30f5071af34c0 9982 4825 ba77 d2ac70a46b0e

Διαβάσαμε το παραμύθι: “Ιππόλυτος ο ιπποπόταμος”…

2051C775E920ACF893BE56D640831F6B

Κατασκευή και βούρτσισμα δοντιών με αφορμή το παραμύθι…

7185db72 660e 4a86 a807 bacc4048388f7fa43350 e9fb 4371 bbd2 51d9d469155e84deee66 b9cb 4f35 9c88 f53121227a2e9f00e588 2075 4411 9d29 cd04b1e93f52f85c2ea3 4351 48d6 90ca 16a024af87baf8607105 0d1e 474a 9130 7b0061050079303fb210 7241 4f04 8264 a6be9c479c79

Μαθηματικά με οδοντόβουρτσες: ταξινόμηση – σύνολα, απαρίθμηση, έννοιες: λιγότερο – περισσότερο.

6846db25 981b 4fc4 ad75 8c4e03ffc25be49a9878 6bff 4c98 88b2 ad0f498cfaba3ec2a8ec 267f 4458 beab 39ff1a056ed97107ca43 ccc1 4a0d 8e10 7dd9fc6a7bb96bad26e2 3a31 46ab 9c30 60637a7df6f776c9478a 4066 45eb 9b2f 20b83deba86c

Γλωσσικά παιχνίδια: α)ενώνω τις ίδιες λέξεις β)ενώνω τις ίδιες λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία με αυτές που είναι γραμμένες με μικρά γράμματα…

e6c5b6c9 e8a9 44b1 9255 fd63d249183a05316354 ffc4 4c79 8f3d 7bf5330458b8

Διαβάσαμε το βιβλίο: “Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό”…

e3be627b 2ebb 49e1 b3cf 602cb162ae8c

Ζωγραφική…

c2126103 1d45 47e8 8400 cc78d3e11f49

και δραματοποίηση…

fa4c83e7 9ecf 47ff b9af ff1fb7687ea62f6409a4 090a 49af bb8e 919c22125bbec9ea5527 f4c1 4b1e ba5a 1b9e7c43f63b

Διαβάσαμε και το βιβλίο: “Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”…

32474 sokolakis kai zacharoula trypodonti 220x340 product thumb

και τα παιδιά ζωγράφισαν…

4eab15f0 1561 4639 97f2 42984cacb0f2

Ομαδική εργασία: οι αφίσες μας “το λυπημένο δοντάκι και το χαρούμενο δοντάκι”. Τα παιδιά ξεχώρισαν τις τροφές που καταστρέφουν τα δόντια μας από αυτές που τους κάνουν καλό.

6f6f8d26 3e9a 41f5 8aec 5be543d4b0a1b7663b9d 7f9f 4162 8f62 3bde36c061d8453004de 0d20 4e1d a02b 7037f9667e4304a5231e b9ec 472d 88e1 1785f580f4091de79931 6aca 4a23 a882 a8704adea5eb

και φύλλο εργασίας…

e0e5121c f5f2 4ac0 853c 44fad64bccc06431bff1 349d 4357 9e3c d18440b0cc60b084aace 4cad 4450 9b25 eec61860990da5c16ac0 ec02 4127 afb5 592801e1646e

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δόντια πλυμένα – ποτέ σφραγισμένα!    
« Παλιότερα άρθρα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων