6 ΜΑΡΤΙΟΥ – Ημέρα κατά της Σχολικής βίας και του Εκφοβισμού

 

Bulling4 13dim

Με αφορμή την ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και στο πλαίσιο των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη, οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Ε 2 συζήτησαν με τις εκπαιδευτικούς της Γερμανικής και της Γαλλικής γλώσσας για το bullying, κατανόησαν το φαινόμενο του εκφοβισμού, μίλησαν για  συναισθηματική και λεκτική κακοποίηση, για σωματική βία, κοινωνικό εκφοβισμό και διαδικτυακή κακοποίηση. Τα παιδιά αναφέρθηκαν σε ταπεινωτικούς χαρακτηρισμούς, φραστικές επιθέσεις, απειλές, ακατάλληλα σχόλια, χειρονομίες, ξυλοδαρμούς, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων και αποκλεισμό. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν συνθήματα χρησιμοποιώντας τη λέξη «εκφοβισμό» στη Γερμανική και Γαλλική γλώσσα καθώς και εικόνες ενάντια στον εκφοβισμό. 

 

Bulling3 13dim

 

Bulling1 13dim

Bulling2 13dim

Επίσης στο μάθημα των Γερμανικών της Ε τάξης έγινε μια σύντομη παρουσίαση-video για το bullying και στη συνέχεια οι μαθητές/μαθήτριες παρακολούθησαν ένα νέο παιδικό γερμανικό τραγούδι Stopp! Kein Mobbing!, το οποίο κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2025 από διάσημους Γερμανούς τραγουδοποιούς. Τα παιδιά τραγούδησαν όλα μαζί, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στον εκφοβισμό με τα συνθήματα «Stopp! Kein Mobbing!, Είμαστε όλοι μαζί, Δεν είσαι μόνος, Μαζί είμαστε πιο δυνατοί». Η δύναμη της μουσικής και της τέχνης αποτελεί ένα ισχυρό όπλο κατά του φόβου και της απομόνωσης. 

Το λινκ για το τραγούδι: Stopp, kein Mobbing! – Ein Lied für mehr Respekt und Zusammenhalt

Bulling5 13dim

Δημιουργική γραφή …αλά γαλλικά!

eifelturmΟι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης του γαλλικού τμήματος του σχολείου μας παρουσίασαν το αγαπημένο τους ζωάκι συνδυάζοντας  τη δημιουργική γραφή με χρώματα και φαντασία! Ακολουθεί δείγμα των εργασιών τους.

 

5

2

4

35

 

 

 

 

Εγγραφές στην Α’ Δημοτικού σχ. έτους 2025-2026

Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στην Α΄τάξη για το σχ. έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 6 Μαρτίου 2025 έως και 26 Μαρτίου 2025.

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Οι εγγραφές γίνονται από τους γονείς/κηδεμόνες ηλεκτρονικά και πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια.

Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.

Εδώ μπορείτε να βρείτε Οδηγίες Χρήσης της πλατφόρμας.

Για υποστήριξη από το σχολείο στη διαδικασία εγγραφής μπορείτε να κλείνετε ραντεβού στο τηλ. 2109922216.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Α΄ΕΓΓΡΑΦΗΣ (για ανάρτηση στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα)

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

  1. το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας,
  2. το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και
  3. τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία.

Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον ΔΕΝ αναρτήσει τα παραπάνω δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο σχολείο μέχρι τις 26 Μαρτίου 2025.

Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ 13ου Δ.ΣΧ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ 13ου Δ.ΣΧ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ



Λήψη αρχείου

Καλλιεργώντας τη Φιλαναγνωσία

2
Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία_ολοήμερο τμήμα

Το ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας θέλοντας να ενισχύσει την αγάπη των παιδιών για το βιβλίο, εφαρμόζει ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας. Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μαθητή με το βιβλίο μέσω της ανάγνωσης και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με τη λογοτεχνία. Οι μικροί μαθητές καθημερινά την τρίτη ώρα του Ολοήμερου Προγράμματος (15:15 – 15:50) και, αφού έχουν ολοκληρώσει τη μελέτη των μαθημάτων (14:00-14:55), έρχονται σε επαφή με κλασσικούς συγγραφείς και ποιητές, εξοικειώνονται, αναδιηγούνται, επεξεργάζονται και συνομιλούν με το περιεχόμενο του κειμένου. Οι εκπαιδευτικοί του Ολοήμερου Προγράμματος αξιοποιούν πολύπλευρα το λογοτεχνικό βιβλίο και βοηθούν, με παιχνιδιώδεις (ψηφιακές) δραστηριότητες τους μαθητές & τις μαθήτριες να εισαχθούν στο γοητευτικό κόσμο της λογοτεχνίας. Έτσι τα παιδιά καλλιεργούν τη φαντασία τους, ψυχαγωγούνται και γίνονται οι ίδιοι μικροί δημιουργοί.

1

 

 

 

Εθνικός Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας –  Ελλάδα 2025

gallofonia karavi

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης γαλλικών του σχολείου μας έλαβαν μέρος στον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας που διοργανώθηκε από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας από τον Οκτώβριο έως τον Φεβρουάριο, με θέμα ‘’Το 2025: Επινοούμε τον κόσμο’’, μία δράση ευαισθητοποίησης στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και ανάπτυξης της φαντασίας στο πλαίσιο αμοιβαίας ανταλλαγής και συνεργασίας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες με μεγάλη όρεξη και ισχυρή δόση φαντασίας επινόησαν και σχεδίασαν ένα αντικείμενο που να μπορεί να βελτιώσει το μέλλον του πλανήτη μας: ένα καράβι οικολογικό, το οποίο θα συλλέγει τα πλαστικά των θαλασσών, θα τα επεξεργάζεται σε ειδικό θάλαμο και στη συνέχεια θα τα χρησιμοποιεί ως κινητήρια ενέργεια σε συνδυασμό με τα ηλιακά πάνελ. Το ονόμασαν Le bateau ami des océans et ennemi des plastiques!/Το καράβι φίλος των ωκεανών και εχθρός των πλαστικών!

Τέλος, έγραψαν την παρουσίαση τους και έφτιαξαν ένα βίντεο στα γαλλικά εξηγώντας την λειτουργία του καθώς και τη χρησιμότητά του για το περιβάλλον.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες μας για την όμορφη ιδέα τους!!!

gallofonia foto2

Καρναβάλι στη Γερμανία

Karneval in Deutschland Karneva collage

Κάθε χρόνο γιορτάζεται στη Γερμανία «Η Πέμπτη εποχή του χρόνου», το Καρναβάλι!!

Είναι η δεύτερη σημαντική γιορτή μετά τα Χριστούγεννα, και συγκεκριμένα το Καρναβάλι της πόλης Köln δέχεται τους περισσότερους επισκέπτες για να απολαύσουν τις εκδηλώσεις του καρναβαλιού. Γνωστό είναι επίσης το καρναβάλι στις πόλεις Mainz και Basel. Με αυτό το έθιμα ασχολήθηκαν οι μαθητές και μαθήτριες της Στ τάξης του Γερμανικού τμήματος, έμαθαν το αντίστοιχο λεξιλόγιο για το καρναβάλι και δημιούργησαν κολάζ με το σχετικό λεξιλόγιο στα γερμανικά.

Οι μαθητές και μαθήτριες της Ε και Στ τάξης παρακολούθησαν παρουσίαση με τα σημαντικότερα έθιμα του καρναβαλιού arneval, Fasching, Fastnacht), της Καθαράς Δευτέρας (Rosenmontag) και της Πρώτης Τετάρτης της Σαρακοστής (Aschermittwoch), και στη συνέχεια επεξεργάστηκαν σχετικό φυλλάδιο. Τα φαγητά του καρναβαλιού εκφράζουν την ψυχή του κάθε τόπου, γι΄αυτό έγινε μια σύντομα αναφορά σε αυτά, όπως τα νόστιμα ντόνατς Faschingskrapfen γεμιστά συνήθως με μαρμελάδα ή με κρέμα βανίλιας ή σοκολάτας πασπαλισμένα με ζάχαρη, το γερμανικό κουλούρι Brezel και τα λουκάνικα. Σε κάθε γωνιά του δρόμου στήνονται πάγκοι για τους μικρούς και μεγάλους καρναβαλιστές, οι οποίοι απολαμβάνουν αυτά τα εδέσματα. Οι μαθητές και μαθήτριες της Στ τάξης διάβασαν επίσης το παραμύθι του σχήματος για το γνωστό γερμανικό κουλούρι Brezel

karneval poster

Θρησκευτικά & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Στο πλαίσιο των συνεργασιών του σχολείου μας με την τοπική κοινωνία και της πολιτικής μας για διδακτικές εμπειρίες έξω από την τάξη, τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025 τα τμήματα της Στ΄τάξης, συνοδευόμενα από τις εκπαιδευτικούς, κα Ελένη Μουρούτσου και κα Βάσω Γεωργοπούλου, που διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών στην Στ΄τάξη, επισκέφτηκαν τον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου. Ο πατήρ Αλέξανδρος και ο πατήρ Αθανάσιος ξενάγησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες στον Ιερό Ναό και συνομίλησαν μαζί τους. Τα παιδιά γνώρισαν τις αγιογραφίες του Ι.Ν., τα ιερά σκεύη και τα σύμβολα της Εκκλησίας και, στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το αρχονταρίκι  όπου περιεργάστηκαν μία από τις κυψέλες κι άκουσαν πληροφορίες για την μελισσοκομία, τη ζωή των μελισσών και τη χρησιμότητά τους στο οικοσύστημα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να διαδράσουν με τους ειδικούς και να εκφράσουν πολλές απορίες. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ένα κέρασμα από τους φιλόξενους ιερείς.

ΣΤ Θρησκευτικά στον Ναό 1

Φτιάχνουμε αποκριάτικες μάσκες

Τσικνοπέμπτη 20022025
Εργαστήρια Δεξιοτήτων & απόκριες

Στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α1, σχεδίασαν και έφτιαξαν τις αποκριάτικες μάσκες τους. Τις φόρεσαν και διασκέδασαν την Τσικνοπέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025.

Υγιεινό δεκατιανό!

Υγιεινό Δεκατιανό
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε σχετικό βίντεο από τη δραστηριότητα

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του 13ου Δ.Σχ.Ηλιούπολης στην Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας και της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Θεματική Ενότητα «Ζω καλύτερα- Ευζην- Διατροφή»), σχεδιάστηκαν ευχάριστες δραστηριότητες ώστε τα παιδιά να μάθουν, από μικρή ηλικία, να τρέφονται υγιεινά και να ενυδατώνουν σωστά τον οργανισμό τους πίνοντας φρέσκο νερό.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, προσκλήθηκαν οι γονείς της Α1 τάξης να γίνουν αρωγοί στην προσπάθειά των παιδιών και των εκπαιδευτικών και να συμμετάσχουν στην προετοιμασία για τη δραστηριότητα, “Υγιεινό Δεκατιανό”.
Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο: το παγουρίνο μου, το Υγιεινό Δεκατιανό μου (φρέσκα φρούτα εποχής, γάλα ή γιαούρτι, τοστ, σπιτικό κέικ, ψωμί με βούτυρο & μέλι) έτοιμο για να το καταναλώσουν και το απολαύσουν παρέα με τους/τις συμμαθητές/τριές τους στην τραπεζαρία του σχολείου μας την Τρίτη 18/2/24 την 5η διδακτική ώρα (11:45-12:25) με την εκπαιδευτικό, κα Εύα Δελαβίνια.
Επίσης, οι γονείς εφοδίασαν τα παιδιά με ένα σακουλάκι που περιείχε εσπεριδοειδή (π.χ. 1 μήλο ή 1 πορτοκάλι), κανέλες, φρέσκο δυόσμο ή μέντα. Με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, τα παιδιά έφτιαξαν και ήπιαν γευστικό χρωματιστό(!) νερό.

Θαλάσσιος Γραμματισμός για τη Γ΄τάξη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηλιούπολης

G THalassioς grammatismoς Dhm. Bibliothhkh Hlioypolhς2

Αναρωτήθηκες ποτέ πόσο μεγάλοι είναι οι ωκεανοί; Θέλεις να μάθεις για τα πλάσματα που ζουν κάτω από τα κύματα; Έχεις ακούσει για τον γαλάζιο πλανήτη;
Τα παιδιά του Γ1 και του Γ2 στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον” – “Υδάτινοι πόροι”
επισκέφθηκαν τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Ηλιούπολης και με εμψυχώτρια την κοινωνιολόγο – εικαστικό κ. Θεανώ Χριστοπούλου “καταδύθηκαν” στον βυθό των ωκεανών σε μια συναρπαστική αποστολή.
Με οδηγό το βιβλίο «Ωκεανός», με τη ζωντανή εικονογράφηση της Helene Druvert και κείμενα της διάσημης βιολόγου – επιστημονικής δημοσιογράφου Emmanuelle Grundmann από τις εκδόσεις Καπόν, ανακάλυψαν τον πραγματικό πνεύμονα του πλανήτη μας, από τις ακτές μέχρι τα αβυσσαλέα βάθη.
Γνώρισαν τους κατοίκους των μυστηριωδών βαθέων υδάτων,
αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ωκεανοί κυρίως λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας. Προβληματίστηκαν τι μπορούμε να κάνουμε για την επίλυση αυτών.

G THalassioς grammatismoς Dhm. Bibliothhkh Hlioypolhς G THalassioς grammatismoς Dhm. Bibliothhkh Hlioypolhς2

Εν συντομία

Ενημέρωση για την πρόοδο των μαθητών/τριών και επίδοση ελέγχων την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025 στις 13:20 μ.μ.

eTwinning

eTwinning

Η Κοινότητα των Σχολείων της Ευρώπης

schools4climate

logo

Σχολεία για το κλίμα νησίδες ανθεκτικότητας και αλλαγής

Οικολογικά Σχολεία

Eco-Schools
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων