Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής σε συνεργασία με το τμήμα τροχαίας Γιαννιτσών. Ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην προσχολική ηλικία, με σκοπό την καλλιέργεια της οδικής συμπεριφοράς, τη διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης επάνω στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας αλλά και την καλλιέργεια ορθής νοοτροπίας και συμπεριφοράς.
Την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου επισκέφτηκε το σχολείο μας μια αστυνομικός της τροχαίας η οποία και μας παρουσίασε τον κύριο Κ.Ο.Κ. Πως οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε ως πεζοί αλλά και ως επιβάτες σε ένα όχημα.
Οι μαθητές μας την άκουσαν με προσοχή και υποσχέθηκαν πως θα τηρούν όλα όσα τους είπε σήμερα η κυρία Ιωάννα.
Το Φαρμακείο του κυρίου Δημητρίου Πλούγαρλη κατόπιν αιτήματος μας προμήθευσε το φαρμακείο του σχολείου μας με υλικά για την παροχή πρώτων βοηθειών. Τον ευχαριστούμε θερμά
Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε στο πνευματικό κέντρο την θεατρική παράσταση “Ο Καρυοθραύστης”. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από τα κουστούμια, τα χορευτικά και τα τραγούδια της παράστασης.
Ο καθένας από εμάς είναι ένας και μοναδικός, δεν υπάρχει κανένας ίδιος με εμάς. Ο εαυτός μας ο μοναδικός είναι ένας πολύτιμος θησαυρός.
Ένα μαγικό κουτί έφτασε στο νηπιαγωγείο μας. Ένα κουτί που έκρυβε ένα θησαυρό μοναδικό για τον καθένα μας.
Και ο θησαυρός δεν ήταν άλλος αλλά ο εαυτός μας ο μοναδικός.
Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους. Τα παιδιά εστίασαν κυρίως στα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά και εντόπισαν διαφορές μεταξύ τους που είχαν να κάνουν στο χρώμα των μαλλιών και ματιών, στο ύψος, στο βάρος. Παρατηρώντας τον καθρέφτη εντόπισε ο καθένας τα δικά του χαρακτηριστικά και φτιάξαμε τις ταυτότητες μας.
Φτιάξαμε όμως και το τρενάκι των ονομάτων μας. Άλλοι έχουμε όνομα με πολλά και άλλοι όνομα με λίγα γράμματα.
Φτιάξαμε τα πορτραίτα μας και τα δώσαμε φωνή.
Παρατηρήσαμε δυο πίνακες ζωγραφικής και τις σχολιάσαμε
Τι βλέπουμε στους δυο πίνακες;
Ποια χρώματα επικρατούν σε κάθε έναν από αυτούς;
Ποιος πίνακας μας αρέσει περισσότερο;
Θα ήταν ωραία αν όλοι είμαστε ίδιοι;
Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών. Τα παιδιά συμφώνησαν πως η διαφορετικότητα είναι ωραία, η ομοιομορφία είναι βαρετή.
Είπαμε όμως πως διαφορές στους ανθρώπους δεν εντοπίζονται μόνο στην εμφάνιση του αλλά και στα διαφορετικά χαρίσματα τους καθενός. Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο πιο Χαρούμενος” και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο ζωγραφίσαμε τι μας αρέσει στον εαυτό μας αλλά και σε κάποιον συμμαθητή μας.
Επίσης οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς τον τρόπο σκέψης. Παρουσιάσαμε στα παιδιά διαφημιστικές αφίσες που το νόημα τους ήταν διφορούμενο!! Μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση ξεκίνησε με το κάθε παιδί να διατυπώνει και διαφορετική άποψη. (το Pdf το πήραμε απο τη σελίδα popi-it.gr)
Φθινόπωρο αγαπημένη εποχή, εποχή των χρωμάτων των αλλαγών στην φύση, αλλαγές στις συνήθειες των ανθρώπων. Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών για το τι συμβαίνει το φθινόπωρο στους ανθρώπους, στα ζώα και στα φυτά. Παρατηρήσαμε εικόνες και διαβάσαμε παραμύθια.
Είδαμε βίντεο και σχολιάσαμε ότι είδαμε σε αυτα.
Παίξαμε Sudoku φθινοπωρινό που το φτιάξαμε μόνοι μας
Κάναμε σειροθετήσεις
Φτιάξαμε συννεφάκια και ομπρελίτσες για να στολίσουμε την τάξη μας
Μαζέψαμε φύλλα από το δέντρο της αυλής μας και φτιάξαμε τα φυλλοανθρωπάκια μας
Κάναμε και δυο ομαδικές εργασίες:
Αποτυπώσαμε το φθινόπωρο όπως υπάρχει στο μυαλό μας, χρησιμοποιήσαμε τυπώματα από φυσικά φύλλα
Η 20η Νοεμβρίου καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, ως ημέρα υποστήριξης των παιδιών και ενίσχυσης των δικαιωμάτων τους. Αυτή τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού την υπέγραψαν 192 χώρες από όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.
Εμείς αφιερώσαμε αυτή τη μέρα συζητώντας με τα παιδιά για τα δικαιώματά τους. Τι σημαίνει όμως η λέξη δικαιώματα;
Για να κατανοήσουν την έννοια της λέξης, κάναμε μια ερώτηση στα παιδιά
Τι χρειάζεται ένα παιδί για να είναι υγιή, ασφαλή και ευτυχισμένο;
Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και τους εξηγήσαμε πως όλα αυτά που είπαν είναι τα δικαιώματά τους. Δείξαμε τους παρακάτω πίνακες αναφοράς απο την Ανθή Ζήση.
Παρακολουθήσαμε βίντεο
Επισημάναμε πως αυτά τα δικαιώματα είναι ίδια για όλου του κόσμου τα παιδιά, όπου κι αν ζουν, όπως κι αν ζουν! Μάθαμε για τη δράση της Unicef, της οργάνωσης του ΟΗΕ για τα παιδιά, που υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους προσπαθώντας να βελτιώσει τη ζωή τους, ώστε να υπάρχει ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί.
Ζωγραφίσαμε δυο από τα δικαιώματα μας και πήραμε μια χειροτεχνία στο σπίτι με τις με την λίστα των δικαιωμάτων μας.
Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία όπου τα παιδιά ζωγράφισαν μέσα στα μπαλόνια τα δικαιώματα τους και τους εαυτούς τους να τα κρατάνε.
Σήμερα ήρθαμε στο Νηπιαγωγείο μας για να τιμήσουμε τους φοιτητές που με τον αγώνα τους έφεραν τη Δημοκρατία στη χώρα μας.
Παρακολουθήσαμε βίντεο με την εξιστόρηση των γεγονότων της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
Ακούσαμε ηχητικό ντοκουμέντο απο την μέρα της εξέγερσης καθώς και τραγούδια που τραγουδούσαν τότε οι φοιτητες.
Ένα το χελιδόνι, Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ, Είμαστε δυο είμαστε τρεις, Σώπα όπου να ΄ναι θα σημάνουν οι καμπάνες, Καλημέρα ήλιε καλημέρα, Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχο.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε μια αφίσα
Τέλος μιας και η Δημοκρατία κρατάει σφηχτά απο το χέρι την Ειρήνη φτιάξαμε και απο ένα περιστέρι για να το πάρουμε στο σπίτι μας.
Η επέτειος εορτασμού της 17ης Νοεμβρίου 1973 και είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ αλλά και την αξία της ΕΙΡΗΝΗΣ.
Εμείς ξεκινήσαμε διαβάζοντας την Ντενεκεδούπολη, αναλύσαμε το χαρακτήρα των ηρώων, τις συμπεριφορές και τις πράξεις τους. Πως ένιωθαν τα Ντενεκεδάκια όταν ο Λαδένιος τα διέταζε, τα φώναζε, τα απαγόρευε να ζουν όπως αυτά ήθελαν; Εμείς πως θα νιώθαμε αν δεν είμασταν ελεύθεροι να κάνουμε ότι νομίζουμε πως είναι καλύτερο για τον εαυτό μας, όταν κάποιος θα λειτουργούσε σε βάρος μας, θα μας διέταζε; Άραγε αυτά γίνονται μόνο στα παραμύθια;
Μέσω εικόνων, βίντεο και τραγουδιών έγινε η εξιστόρηση των γεγονότων τής εξέγερσης του Πολυτεχνείου αλλά και όσων είχαν προηγηθεί κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας. Εγινε σύνδεση της ιστορίας με την ιστορία της Ντενεκεδούπολης.
Εστιάσαμε στις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, μας βοήθησε πολύ και το παραμύθι ” Η κυρά Δημοκρατία”. Εντοπίσαμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στις δυο καταστάσεις. Παίξαμε με τις λέξεις και ταξινομήσαμε εικόνες.
Φτιάξαμε την πύλη του πολυτεχνείου και αφήσαμε σε αυτή ένα γαρίφαλλο.
Σε ομαδική εργασία γράψαμε το σύνθημα που φώναζαν οι φοιτήτες για να ξεσηκώσουν τον κόσμο.
Δυστυχώς ο σεισμός δεν μας προειδοποιεί που και πότε θα γίνει για αυτό και εμείς οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι. Εμείς μιλήσαμε για το σεισμό, για τους κινδύνους που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κατα την εξέλιξη του, για τους τρόπους αντιμετώπισης των συνεπειών του.
Αρχικά θέλαμε να εντοπίσουμε τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών πάνω στο φαινόμενο.
Τι είναι ο σεισμός;
Ποια εικόνα σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη σεισμός;
πως δημιουργείται;
Τι συμβαίνει και πως νιώθουν οι άνθρωποι κατά την διάρκεια του;
Πως μπορούμε να προφυλαχτούμε απο το σεισμό.
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο τα οποία μας βοήθησαν να κατανοήσουμε πιο εύκολα το φυσικό φαινόμενο
Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε πάνω στην αφίσα του Ο.Α.Σ.Π. που μας λέει τι να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό.
Είπαμε πως μπορούμε να μείνουμε ασφαλείς κατά τη διάρκεια του σεισμού αλλά και μετά το τέλος αυτού, μας βοήθησε ο πίνακας αναφοράς από το Blog του kindergarten stories.
Φτιάξαμε και ένα σπιτάκι πως τρέμει σε περίπτωση σεισμού.
Κάναμε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο αποδώσαμε τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά κατά τη διάρκεια του σεισμού.
Κάναμε άσκηση σεισμού! Η κυρία χτύπησε το κουδούνι και είπε “παιδιά γίνεται σεισμός” , όλα τα παιδάκια χωρίς να τρέχουν σκύβουν κάτω από το τραπέζι , καλύπτουν το κεφάλι του με το ένα χέρι και με το άλλο κρατούν το πόδι του τραπεζιού ακολουθώντας τα 3 βήματα 1. Σκύβω 2. Καλύπτομαι 3.Κρατιέμαι
Όταν το κούνημα τελείωσε η κυρία είπε ” όλα εντάξει παιδιά”, τα παιδιά σηκώνονται και καλύπτοντας το κεφάλι τους κάνουν γραμμούλα (τρενάκι) μπροστά από την έξοδο κινδύνου . Βγαίνουμε έξω χωρίς να τρέχουμε ή να προσπερνάμε.
Βγήκαμε στην αυλή και δείξαμε στα παιδιά το σημείο συγκέντρωσης.
Φτιάξαμε τα ατομικά μας βαλιτσάκια σεισμού, τα οποία έχουν μέσα όλες τις πληροφορίες που μάθαμε σχετικά με τους σεισμούς.
Το σχολείο παραχώσε, προς καταστροφή-ανακύκλωση στην εταιρία Πρ. Ξενίδης και Υιοι Ε.Ε ( Ανακυκλώσεις Πέλλας) ένα Φαξ λόγω παλαιότητας και μη λειτουργίας.
Επίσης συλλέξαμε και παραχωρήσαμε 80 κιλά χαρτί απο παλιά βιβλία και περιοδικά, χαρτόνια, χαρτιά απο κατασκευές παιδιών,
Οι Ανακυκλώσεις Πέλλας επιβράβευσε το έργο προσφέροντας μας μια δωροεπιταγή αξίας 20 ευρώ για την αγορά χαρτιού Α4.
Ευχαριστούμε πολύ και σας υποσχόμαστε πως θα συνεχίσουμε να ανακυκλώνουμε.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή