Πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στο νηπιαγωγείο μας

Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής σε συνεργασία με το τμήμα τροχαίας Γιαννιτσών. Ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην προσχολική ηλικία, με σκοπό την καλλιέργεια  της οδικής συμπεριφοράς, τη διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης επάνω στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας αλλά και την καλλιέργεια ορθής νοοτροπίας και συμπεριφοράς.

Την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου επισκέφτηκε το σχολείο μας μια αστυνομικός της τροχαίας η οποία και μας παρουσίασε τον κύριο Κ.Ο.Κ. Πως οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε ως πεζοί αλλά και ως επιβάτες σε ένα όχημα.

Οι μαθητές μας την άκουσαν με προσοχή και υποσχέθηκαν πως θα τηρούν όλα όσα τους είπε σήμερα η κυρία Ιωάννα.

εικόνα Viber 2024 12 04 17 51 35 376 εικόνα Viber 2024 12 04 17 51 40 315 εικόνα Viber 2024 12 04 17 51 48 475 εικόνα Viber 2024 12 04 17 51 48 658 εικόνα Viber 2024 12 04 17 51 49 144 εικόνα Viber 2024 12 04 17 54 58 560 εικόνα Viber 2024 12 04 17 56 22 254

Φτιάξαμε και δυο χειροτενίες

εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 42 483 εικόνα Viber 2024 12 03 18 11 17 195

Δωρεά για το φαρμακείο του σχολείου μας

Το Φαρμακείο του κυρίου Δημητρίου Πλούγαρλη κατόπιν αιτήματος μας προμήθευσε το φαρμακείο του σχολείου μας με υλικά  για την παροχή πρώτων βοηθειών. Τον ευχαριστούμε θερμά

εικόνα Viber 2024 12 03 19 54 15 471

Παρακολούθηση Θεατρικής παράστασης

Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε στο πνευματικό κέντρο την θεατρική παράσταση “Ο Καρυοθραύστης”.  Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από τα κουστούμια, τα χορευτικά και τα τραγούδια της παράστασης.

εικόνα Viber 2024 12 03 18 12 28 630 εικόνα Viber 2024 12 03 18 12 28 820 εικόνα Viber 2024 12 03 18 12 28 696

O εαυτός μου…. ο μοναδικός

Ο καθένας από εμάς είναι ένας και μοναδικός, δεν υπάρχει κανένας ίδιος με εμάς. Ο εαυτός μας ο μοναδικός είναι ένας πολύτιμος θησαυρός.

Ένα μαγικό  κουτί έφτασε στο νηπιαγωγείο μας. Ένα κουτί που έκρυβε ένα θησαυρό μοναδικό για τον καθένα μας.

εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 46 426

Και ο θησαυρός δεν ήταν άλλος αλλά ο εαυτός μας ο μοναδικός.

Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους. Τα παιδιά εστίασαν κυρίως στα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά και εντόπισαν διαφορές μεταξύ τους που είχαν να κάνουν στο χρώμα των μαλλιών και ματιών, στο ύψος, στο βάρος. Παρατηρώντας τον καθρέφτη εντόπισε ο καθένας τα δικά του χαρακτηριστικά και φτιάξαμε τις ταυτότητες μας.

εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 46 246 εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 47 626 Αντιγραφή εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 47 435

Φτιάξαμε όμως και το τρενάκι των ονομάτων μας. Άλλοι έχουμε όνομα με πολλά και άλλοι όνομα με λίγα γράμματα.

εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 28 963

Φτιάξαμε τα πορτραίτα μας και τα δώσαμε φωνή.

εικόνα Viber 2024 12 03 18 14 42 118

Παρατηρήσαμε δυο πίνακες ζωγραφικής και τις σχολιάσαμε

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 182453 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 182501

  1. Τι βλέπουμε στους δυο πίνακες;
  2. Ποια χρώματα επικρατούν σε κάθε έναν από αυτούς;
  3. Ποιος πίνακας μας αρέσει περισσότερο;
  4. Θα ήταν ωραία αν όλοι είμαστε ίδιοι;

Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών. Τα παιδιά συμφώνησαν πως η διαφορετικότητα είναι ωραία, η ομοιομορφία είναι βαρετή.

Είπαμε όμως πως διαφορές στους ανθρώπους δεν εντοπίζονται μόνο στην εμφάνιση του αλλά και στα διαφορετικά χαρίσματα τους καθενός. Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο πιο Χαρούμενος” και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο ζωγραφίσαμε τι μας αρέσει στον εαυτό μας αλλά και σε κάποιον συμμαθητή μας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 190254

Επίσης οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς τον τρόπο σκέψης. Παρουσιάσαμε στα παιδιά διαφημιστικές αφίσες που το νόημα τους ήταν διφορούμενο!! Μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση ξεκίνησε με το κάθε παιδί να διατυπώνει και διαφορετική άποψη.   (το Pdf το πήραμε απο τη σελίδα popi-it.gr)



Λήψη αρχείου

Tέλος δώσαμε στα παιδιά να συμπληρώσουν ένα φύλλο εργασίας στο σπίτι και μέσω αυτού να κάνουν μια παρουσίαση του εαυτού τους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 03 185754

 

Φθινοπωρινά…..παιχνίδια

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 02 200000

Φθινόπωρο αγαπημένη εποχή, εποχή των χρωμάτων των αλλαγών στην φύση, αλλαγές στις συνήθειες των ανθρώπων.  Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών για το τι συμβαίνει το φθινόπωρο στους ανθρώπους, στα ζώα και στα φυτά. Παρατηρήσαμε εικόνες και διαβάσαμε παραμύθια.

Είδαμε βίντεο και σχολιάσαμε ότι είδαμε σε αυτα.

Παίξαμε Sudoku φθινοπωρινό που το φτιάξαμε μόνοι μας

IMG 57dbe2ab10a48fa24a0bc27ac580db68 V IMG d357d70f42682e95e0d0f4fd22ad174a V IMG bf00e389fda0a98193d6fa94caebdace V

Κάναμε σειροθετήσεις

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 12 02 195303

Φτιάξαμε συννεφάκια και ομπρελίτσες για να στολίσουμε την τάξη μας

IMG e23a3764e36b1f2ab3e9e8cacfcdb4eb V εικόνα Viber 2024 12 02 19 57 35 856

Μαζέψαμε φύλλα από το δέντρο της αυλής μας και φτιάξαμε τα φυλλοανθρωπάκια μας

εικόνα Viber 2024 12 02 19 48 04 191 εικόνα Viber 2024 12 02 19 48 03 564

Κάναμε και δυο ομαδικές εργασίες:

  1. Αποτυπώσαμε το φθινόπωρο όπως υπάρχει στο μυαλό μας, χρησιμοποιήσαμε τυπώματα από φυσικά φύλλαεικόνα Viber 2024 12 02 19 48 04 664 εικόνα Viber 2024 12 02 19 48 00 630 IMG 4fd0acffc4ee91e75513ead385726cf5 V IMG cf337e2b1cf0ef4801f98ec201128934 V
  2. Κάναμε την Φθινοπωρούλα μας με φυσικά φύλλα

IMG f2ed4e9e366163d903c61741ab1be3dc V IMG 41349315760d1363ae157cc18b97f559 V 1 IMG 6a4768f7dd74a2a4fdc6b8dc64c454c7 V εικόνα Viber 2024 12 02 19 46 03 552 IMG 1228bfa35d6fb6a93c45d3d40bd53be5 V

 

Παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων των Παιδιών

Η 20η Νοεμβρίου  καθιερώθηκε από  τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, ως ημέρα υποστήριξης των παιδιών και ενίσχυσης των δικαιωμάτων τους. Αυτή τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού την υπέγραψαν 192 χώρες από όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα.

Εμείς αφιερώσαμε αυτή τη μέρα συζητώντας με τα παιδιά για τα δικαιώματά τους. Τι σημαίνει όμως η λέξη δικαιώματα;

Για να κατανοήσουν την έννοια της λέξης, κάναμε μια ερώτηση στα παιδιά

Τι χρειάζεται ένα παιδί για να είναι υγιή, ασφαλή και ευτυχισμένο;

Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και τους εξηγήσαμε πως όλα αυτά που είπαν είναι τα δικαιώματά τους.  Δείξαμε τους παρακάτω πίνακες αναφοράς απο την Ανθή Ζήση.

ΚΑΡΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Σελίδα 2 ba3144194a0c4c5ea43b711128740923

Παρακολουθήσαμε βίντεο

Επισημάναμε πως αυτά τα δικαιώματα   είναι ίδια για όλου του κόσμου τα παιδιά, όπου κι αν ζουν, όπως κι αν ζουν! Μάθαμε για τη δράση της Unicef, της οργάνωσης του ΟΗΕ για τα παιδιά, που υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους προσπαθώντας να βελτιώσει τη ζωή τους, ώστε να υπάρχει ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί.

Ζωγραφίσαμε δυο από τα δικαιώματα μας και πήραμε μια χειροτεχνία στο σπίτι με τις με την λίστα των δικαιωμάτων μας.

IMG adc24654e7b14c52bb6bb47a02ce98cb V

Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία όπου τα παιδιά  ζωγράφισαν μέσα στα μπαλόνια τα δικαιώματα τους και τους εαυτούς τους να τα κρατάνε.

IMG 7cf8377a8aef63ba8cbfecc92e9ead27 V IMG d08dd2823a766ca5983292a557a08993 V

Διαβάσαμε και το παρακάτω παραμύθι



Λήψη αρχείου

Τέλος, παίξαμε on line παιχνίδια

Εορτασμός της επετείου της 17ης Νοεμβρίου 1973 στο σχολείο μας

Σήμερα ήρθαμε στο Νηπιαγωγείο μας για να τιμήσουμε τους φοιτητές  που με τον αγώνα τους έφεραν τη Δημοκρατία στη χώρα μας.

IMG 396a5fbd5fa8baa6ede2f8aff3960619 V 2

Παρακολουθήσαμε βίντεο με την εξιστόρηση των γεγονότων της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

Ακούσαμε ηχητικό ντοκουμέντο απο την μέρα της εξέγερσης καθώς και τραγούδια που τραγουδούσαν τότε οι φοιτητες.

Ένα το χελιδόνι, Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ, Είμαστε δυο είμαστε τρεις, Σώπα όπου να ΄ναι θα σημάνουν οι καμπάνες, Καλημέρα ήλιε καλημέρα, Τα παιδιά ζωγραφίζουν στους τοίχο.

Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε μια αφίσα

IMG 20241114 151850

Τέλος μιας και η Δημοκρατία κρατάει σφηχτά απο το χέρι την Ειρήνη φτιάξαμε και απο ένα περιστέρι για να το πάρουμε στο σπίτι μας.

IMG d818348e782a0667c0800f97ab36e555 V

 

 

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 190217

Η επέτειος εορτασμού της  17ης Νοεμβρίου 1973  και είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και της ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ αλλά και την αξία της ΕΙΡΗΝΗΣ. 

Εμείς ξεκινήσαμε διαβάζοντας την Ντενεκεδούπολη, αναλύσαμε το χαρακτήρα των ηρώων, τις συμπεριφορές και τις πράξεις τους. Πως ένιωθαν τα Ντενεκεδάκια όταν ο Λαδένιος τα διέταζε, τα φώναζε, τα απαγόρευε να ζουν όπως αυτά ήθελαν; Εμείς πως θα νιώθαμε αν δεν είμασταν ελεύθεροι να κάνουμε ότι νομίζουμε πως είναι καλύτερο για τον εαυτό μας, όταν κάποιος θα λειτουργούσε σε βάρος μας, θα μας διέταζε; Άραγε αυτά γίνονται μόνο στα παραμύθια;

Μέσω εικόνων, βίντεο και τραγουδιών έγινε η εξιστόρηση των γεγονότων τής εξέγερσης του Πολυτεχνείου αλλά και όσων είχαν προηγηθεί κατά τη διάρκεια της Δικτατορίας. Εγινε σύνδεση της ιστορίας με την ιστορία της Ντενεκεδούπολης.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185241 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185251 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185301 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185308 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185323 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185333 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185344 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185355 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185406 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185416 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185427 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185435 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185445 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 21 185454

Εστιάσαμε στις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, μας βοήθησε πολύ και το παραμύθι ” Η κυρά Δημοκρατία”. Εντοπίσαμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στις δυο καταστάσεις. Παίξαμε με τις λέξεις και ταξινομήσαμε εικόνες.

IMG 20241114 151913

Φτιάξαμε την πύλη του πολυτεχνείου και αφήσαμε σε αυτή ένα γαρίφαλλο.

IMG cc7a43105af365fa994a7fb145d6c209 V

Σε ομαδική εργασία γράψαμε το σύνθημα που φώναζαν οι φοιτήτες για να ξεσηκώσουν τον κόσμο.

εικόνα Viber 2024 12 03 19 50 37 408 εικόνα Viber 2024 12 03 19 50 41 053

 

Αλλά και σε ατομική

IMG ff2aef7d8d565056fc65fd305ac94f90 V

 

 

Σεισμός, Σεισμός! Μη σε πιάνει πανικός!

Δυστυχώς ο σεισμός δεν μας προειδοποιεί που και πότε θα γίνει για αυτό και εμείς οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι. Εμείς μιλήσαμε για το σεισμό, για τους κινδύνους που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κατα την εξέλιξη του, για τους τρόπους αντιμετώπισης των συνεπειών του.

Αρχικά θέλαμε να εντοπίσουμε τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες των μαθητών πάνω στο φαινόμενο.

  • Τι είναι ο σεισμός;
  • Ποια εικόνα σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη σεισμός;
  • πως δημιουργείται;
  • Τι συμβαίνει και πως νιώθουν οι άνθρωποι κατά την διάρκεια του;
  • Πως μπορούμε να προφυλαχτούμε απο το σεισμό.

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο τα οποία μας βοήθησαν να κατανοήσουμε πιο εύκολα το φυσικό φαινόμενο

Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε πάνω στην αφίσα  του Ο.Α.Σ.Π. που μας λέει τι να κάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό.

mathete 1

Είπαμε πως μπορούμε να μείνουμε ασφαλείς κατά τη διάρκεια του σεισμού αλλά και μετά το τέλος αυτού, μας βοήθησε ο πίνακας αναφοράς από το Blog του kindergarten stories.

Διαφάνεια16

Φτιάξαμε και ένα σπιτάκι πως τρέμει σε περίπτωση σεισμού.

IMG 0183617ec3242d18be574e7d9ff6b53d V

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο αποδώσαμε  τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά κατά τη διάρκεια του σεισμού.

IMG 20241108 084402 IMG 20241108 084501 IMG 20241108 084429 IMG 20241108 084328

Κάναμε άσκηση σεισμού! Η κυρία χτύπησε το κουδούνι και είπε “παιδιά γίνεται σεισμός” , όλα τα παιδάκια χωρίς να τρέχουν σκύβουν κάτω από το τραπέζι , καλύπτουν το κεφάλι του με το ένα χέρι και με το άλλο κρατούν το πόδι του τραπεζιού ακολουθώντας τα 3 βήματα 1. Σκύβω 2. Καλύπτομαι 3.Κρατιέμαι

εικόνα Viber 2024 11 15 19 06 35 905 1 εικόνα Viber 2024 11 15 19 06 31 507 εικόνα Viber 2024 11 15 19 06 32 671

Όταν το κούνημα τελείωσε η κυρία είπε ” όλα εντάξει παιδιά”, τα παιδιά σηκώνονται και καλύπτοντας το κεφάλι τους κάνουν γραμμούλα (τρενάκι) μπροστά από την έξοδο  κινδύνου . Βγαίνουμε έξω χωρίς να τρέχουμε ή να προσπερνάμε.

IMG aa787ce3daa409b895eeb15012e14019 V

Βγήκαμε στην αυλή και δείξαμε στα παιδιά το σημείο συγκέντρωσης.

εικόνα Viber 2024 11 15 19 06 38 589

Φτιάξαμε τα ατομικά μας βαλιτσάκια σεισμού, τα οποία έχουν μέσα όλες τις πληροφορίες που μάθαμε σχετικά με τους σεισμούς.

IMG 20241111 121924 IMG 20241111 121931

Παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 15 210648

https://kids.oasp.gr/

 

 

Συνεργασία με την “Ανακύκλωση Πέλλας”

Το σχολείο παραχώσε, προς καταστροφή-ανακύκλωση στην εταιρία Πρ. Ξενίδης και Υιοι Ε.Ε ( Ανακυκλώσεις Πέλλας) ένα Φαξ λόγω παλαιότητας και μη λειτουργίας.

Επίσης συλλέξαμε και παραχωρήσαμε 80 κιλά χαρτί απο παλιά βιβλία και περιοδικά, χαρτόνια, χαρτιά απο κατασκευές παιδιών,

Οι Ανακυκλώσεις Πέλλας επιβράβευσε το έργο προσφέροντας μας μια δωροεπιταγή αξίας 20 ευρώ για την αγορά χαρτιού Α4.

Ευχαριστούμε πολύ και σας υποσχόμαστε πως θα συνεχίσουμε να ανακυκλώνουμε.



Λήψη αρχείου