Το σώμα μου
Ένα βασικό θέμα στο Νηπιαγωγείο είναι “Το σώμα”. Βοηθά τα παιδιά να εξοικειωθούν περισσότερο με το σώμα τους, να μάθουν και να κατανοήσουν τις λειτουργίες του και κατά συνέπεια να φροντίζουν, περισσότερο, για την υγεία και την καθαριότητά του. Έτσι λοιπόν κι εμείς ασχοληθήκαμε διεξοδικά με το θέμα αυτό…
Ξαπλώσαμε την Παναγιώτα σε χαρτί του μέτρου και σχηματίσαμε το περίγραμμα του σώματός της…
Σχεδιάσαμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου και ονοματίσαμε τα μέρη του σώματος. Καταγράψαμε τα μέρη σε χαρτί Α4, τα κόψαμε και τα κολλήσαμε στον “σωματούλη”, όπως ονομάσαμε τον καινούριο φίλο μας.
Στη συνέχεια τα παιδιά, ζωγράφισαν σε Α4 χαρτί το δικό τους σωματούλη και κατέγραψαν τα μέλη του σώματός του βλέποντάς τα στο “Σωματούλη” που κολλήσαμε ψηλά στον τοίχο.
Αφού γνωρίσαμε το σώμα μας εξωτερικά, τραγουδίσαμε τα τραγούδια:”κεφάλι,ώμοι,γόνατα και δάχτυλα” και “χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ”. Παίξαμε και διάφορα παιχνίδια με το σώμα μας.. όπως φαίνεται παρακάτω, τα παιδιά σε ζευγαράκια προσπαθούν να περπατήσουν, προσέχοντας να μην πέσει το μπαλόνι που συγκρατούν με την πλάτη τους
Αφού μιλήσαμε και γνωρίσαμε τον εγκέφαλο και τις λειτουργίες του, ο κύριος Εγκέφαλος μας παρουσίασε μέσα από το κουκλοθέατρο τις πέντε βοηθούς του: τις αισθήσεις (την όραση, την ακοή, την όσφρηση, τη γεύση και την αφή). Ζωγραφίσαμε εικόνες που βλέπει το μάτι, πριν τις στείλει στον Εγκέφαλο (ανάποδες)…
Διάλεξε το κάθε παιδί την σπουδαιότερη ~γι’αυτό~ αίσθηση,την χρωμάτισε και την πλαστικοποιήσαμε ώστε να φτιάξουμε τις δικές μας κούκλες κουκλοθεάτρου.
Τα παιδιά που είχαν την ίδια αίσθηση, έγιναν μία ομάδα και χωριστήκαμε έτσι σε πέντε ομάδες. Η κάθε ομάδα συνεδρίασε μόνη της και αποφάσισε ποιος θα μιλήσει και θα πει στις υπόλοιπες ομάδες γιατί η δική της αίσθηση είναι η πιο σημαντική.
Ακούσαμε και αναγνωρίσαμε ήχους…
Κλείσαμε τα μάτια και όταν τα ανοίξαμε προσπαθήσαμε να βρούμε ποιο από τα πέντε αντικείμενα, που ήταν επάνω στο τραπέζι, λείπει…
Κλείσαμε τα μάτια και όταν τα ανοίξαμε προσπαθήσαμε να βρούμε ποιος συμμαθητής μας λείπει…
Μιλώντας για την αναπνοή και τα πνευμόνια, προσπαθήσαμε φυσώντας να βάλουμε πούπουλα μέσα σε ένα στεφάνι…
Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή (ελλείψει τηλεόρασης) τη λειτουργία της καρδιάς και του αίματος από τη σειρά “μια φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή”.
Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τον “Μάκη το ενζυμάκι…” όταν μιλήσαμε για το ταξίδι της τροφής.
…και βάλαμε μπαλόνια στη θέση των εσωτερικών οργάνων του σώματος..
- Αρχική
- Θέματα Περιβαλλοντικής Αγωγής
- Πολιτιστικά Θέματα
- Θέματα Αγωγής Υγείας
- Καλοκαίριιιιι….!!!!
- Διάφορες δραστηριότητες
- Βήματα για τη Ζωή
- Το “Φθινόπωρο” στο Νηπιαγωγείο
- Ο κύκλος του νερού
- Παρουσιολόγια
- Τι να κάνω τις πρώτες μέρες;;
- Μαθαίνω το όνομά μου
- Μαθαίνω τα χρώματα
- Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας
- Μύρισε ψωμάκι….
- Το σώμα μου
- Παγκόσμια ημέρα Ολυμπισμού
- Ζώα
- 28η Οκτωβρίου
- 8 Νοεμβρίου~ Γιορτάζει η Αεροπορία!
- Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης
- Η Ελιά
- Οικογένεια
- Μαθαίνω τα σχήματα
- Πολυτεχνείο
- Δοντάκια στραφτερά… Χαμόγελα πλατιά!!!
- Λίγα λόγια για μας…
- Άνοιξη
- Πρώτη επαφή με Έλληνες ποιητές…
- James R. Russel
- Τι είναι το Kοξάκι και πώς θα προστατεύσετε το παιδί σας από αυτό
- Χειμώνας
- Έλληνες ζωγράφοι
- A Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Ε Ι Σ
Αφήστε μια απάντηση