Σχολική χρονιά 2018 – 2019: Αγιασμός

Σεπ 20187

Σας ενημερώνουμε πως ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018 και ώρα 09.00 στον χώρο του σχολείου μας.

Καλή σχολική χρονιά

Οι Νηπιαγωγοί

Επίσκεψη στην Α Δημοτικού!

Ιούν 201822

Πλησιάζοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, η περιέργεια των νηπίων για την πρώτη δημοτικού αλλά και η αγωνία των γονέων τους για το αν είναι έτοιμα τα παιδιά τους να κάνουν το μεγάλο αυτό βήμα, βρίσκεται σε κατακόρυφη αύξηση!  «Τι είναι το δημοτικό;», «πώς θα μάθουν να διαβάζουν;», «τι βιβλία θα έχουν;» και πολλές άλλες σχετικές απορίες κατέχουν την πρώτη θέση στις μεταξύ τους συζητήσεις.

Κάθε τέλος της σχολικής χρονιάς λοιπόν, η εγγραφή τους στην Α Δημοτικού συνοδεύεται με ενθουσιασμό (θα πάω στο μεγάλο το σχολείο! σήμερα η μαμά μου πήγε να με γράψει στην πρώτη τάξη! σε ποιο τμήμα θα είσαι; θα είμαστε στην ίδια αίθουσα! και άλλες παρόμοιες δηλώσεις ) αλλά και αρκετή αγωνία. Έτσι αρχίζουν στην  τάξη οι συζητήσεις για την καινούρια τους τάξη που πρόκειται να τα υποδεχτεί σε μερικούς μήνες.

Για το λόγο αυτό κάθε χρόνο φροντίζουμε, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό», να εξοικειωθούν οι μαθητές μας όσο το δυνατόν καλύτερα με την πρώτη τάξη, γνωρίζοντάς την από κοντά. Στο γεγονός αυτό συμβάλλει και η συστέγαση του νηπιαγωγείου μας με το δημοτικό σχολείο, με το οποίο σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση, πράγμα που καθιστά από την αρχή τον χώρο του δημοτικού οικείο για τα νηπιάκια μας!

Για να λυθούν επομένως γρήγορα οι περισσότερες και κυριότερες απορίες τους (τα παιδιά πάντα έχουν αμέτρητες απορίες!), αρχίζουμε να ετοιμαζόμαστε… δυναμικά για την επίσκεψή μας  στην πρώτη τάξη!

Καταγράφουμε τις ερωτήσεις και τις απορίες των νηπίων μας με σκοπό να τις υποβάλουμε στην δασκάλα και στους μαθητές της (και είναι τόσες πολλές…).

Τους παρουσιάζουμε από κοντά για μερικές μέρες τα βιβλία της πρώτης με σκοπό να τα ξεφυλλίσουν με παρέα ανά δύο, τρεις ή και μόνα τους, να δουν εικόνες, λέξεις, παιχνίδια, ιστοριούλες, αριθμούς, ακόμα και να γράψουν επάνω σε αυτά με μολύβι και να σβήσουν με σβήστρα, όπως κάνουν και στην πρώτη!

                 

Και από εκεί και πέρα τα πράγματα οδηγούνται από μόνα τους με τρόπο αυθόρμητο! Εμείς οι νηπιαγωγοί είμαστε δίπλα τους εξηγώντας κάθε απορία τους. Κάποια προσπαθούν να συλλαβίσουν, κάποια διαβάζουν, κάποια γράφουν, κάποια υπολογίζουν γράφοντας αριθμούς, μετρώντας μπαλίτσες χρωματιστές, αντιστοιχίζοντας παίκτες ποδοσφαίρου με μπάλες και φανέλες (εν όψει του Μουντιάλ που βρίσκεται στην επικαιρότητα), κάποια συζητούν με αφορμή μια εικόνα που τους έκανε εντύπωση…

                

Τα παιδιά άφησαν ελεύθερο τον εαυτό τους χωρίς να φοβούνται μήπως κάνουν λάθος ή δεν τα καταφέρουν και φαντάστηκαν πως είναι για λίγο μαθητές της πρώτης! Το αποτέλεσμα: Να μην θέλουν να αφήσουν τα βιβλία! Μερικά νήπια επιθυμούσαν να «γράψουν» όλο το βιβλίο μέχρι το τέλος γιατί στην πορεία ενθουσιάστηκαν!

Έτσι λοιπόν χαρούμενοι και με μεγάλη ανυπομονησία επισκεφθήκαμε και την πρώτη τάξη! Η υποδοχή των δασκάλων και των μαθητών υπήρξε θερμότατη!

Τέθηκαν οι ερωτήσεις των νηπίων και λύθηκαν οι απορίες τους! Μάλιστα παρακολούθησαν για λίγο και το μάθημα εκείνης της ώρας!

             

Στη συνέχεια η δασκάλα παρότρυνε τα νήπια να γράψουν στον πίνακα με τον ειδικό μαρκαδόρο!

                                 

Επίσης διαβάσαμε και τραγουδήσαμε και το αγαπημένο μας «Παπί» (αυτό που είχε χάσει ένα… πι!) το οποίο περιέχεται στο βιβλίο της Γλώσσας:

Δείξαμε στη δασκάλα και στους μαθητές πως κι εμείς μπορούμε να γράφουμε και, μάλιστα, για να μας πιστέψουν, φέραμε να δουν όλοι «το Αλφαβητάρι μας» εισπράτοντας ένα μεγάλο «Μπράβο» από τη δασκάλα και χειροκροτήματα από τα πρωτάκια!!!

  

Και στο τέλος χαρίσαμε στη δασκάλα, την κυρία Γλυκερία, τις ζωγραφιές μας, την ευχαριστήσαμε για τη φιλοξενία και για το χρόνο που διέθεσε για εμάς, αποχαιρετήσαμε και τους μαθητές και αποχωρήσαμε με πολύ μεγάλη απροθυμία για την τάξη μας!

Επιστρέφοντας λοιπόν στην δική μας τάξη, συζητήσαμε για αυτά που ζήσαμε στην τάξη της πρώτης. Τα περισσότερα παιδιά δήλωσαν πως τους αρέσει ενώ ένα με δύο παιδάκια φάνηκαν διστακτικά, με τα οποία και συζητήσαμε έπειτα ιδιαίτερα προσπαθώντας να τα κάνουμε να μας φανερώσουν τις σκέψεις τους ώστε να λύσουμε και σε εκείνα τυχόν απορίες που δεν εξέφρασαν πιο πριν.

Αναμφίβολα είναι ένα μεγάλο και σημαντικό για τη ζωή τους βήμα η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό αλλά συνήθως όλα πάνε καλά στο τέλος!!!

Προς το παρόν ας χαρούμε το καλοκαίρι που είναι μπροστά μας, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη!!!

 

 

 

 

 

 

«Ένα φίδι κάνει μπάνιο στην πισίνα» – Το βιβλίο που δημιουργήσαμε!

Ιούν 201815

Μια ιστορία γραμμένη από τα παιδιά του τμήματος Ν2  του Νηπιαγωγείου μας!

Και η ιστορία αρχίζει:

«Μια φορά ήταν ένα νερόφιδο που μπήκε μέσα σε μια πισίνα τσουλώντας από τη νεροτσουλήθρα. 

  

  Γλίστρησε μέσα στην πισίνα και του άρεσε πολύ να είναι μέσα στο νερό.  Άρχισε να κάνει μερικές μπουρμπουλήθρες και το διασκέδαζε πολύ.

  

Το φιδάκι έπαιξε, έπαιξε, ώσπου βαρέθηκε. Γρήγορα κουράστηκε επειδή το νερό ήταν πολύ ζεστό.

Ήθελε μερικούς φίλους του για να παίξει. Φώναξε την πάπια που κολυμπούσε στην απένεντι λιμνούλα, για να κάνουν παρέα.

Καλωσόρισες παπίτσα Αθανασία! Έλα να κάνουμε μπάνιο στην πισίνα!

-Φοβάμαι να μπαίνω με φίδια μέσα στις πισίνες! Άστο καλύτερα για άλλη φορά…

Το φιδάκι ένιωσε λύπη, που η πάπια η Αθανασία δεν ήθελε να παίξει μαζί του…

Μετά ήρθε ο σκαντζοχοιρούλης, ο Ρούλης, με φυλλαράκι στην πλάτη του. Το νερόφιδο τον ρώτησε:

-Θέλεις να παίξουμε; Βούτα μέσα στην πισίνα!

– Δεν ξέρω να κολυμπάω!

-Τότε πάρε ένα φύλλο και ανέβα πάνω!

-Δεν μπορώ να ανέβω γιατί είμαι βαρύς!

– Τότε πάρε ένα σωσίβιο!

-Μα τι λες! Θα σκάσει απ’ τα αγκάθια μου!

Γύρισε την πλάτη κι έφυγε…

Ήρθε και το καβουράκι και του λέει το φιδάκι: Θέλεις να παίξουμε, φίλε;

-Μα το σπίτι μου είναι στο ποτάμι με τις πετρούλες. Εγώ δεν μπορώ να μπω στην πισίνα, γιατί φοβάμαι!

Γύρισε και έφυγε λοξά – λοξά…

Σε λίγο ήρθε ένα χελωνάκι. Το φίδι είπε: «Έλα να παίξουμε!»

«Δεν μπορώ να έρθω, παρόλο που είμαι του γλυκού νερού, γιατί σε φοβάμαι!» είπε και έφυγε…

Το φιδάκι στεναχωρήθηκε. Κανένας δεν ήθελε να παίξει μαζί του…

Όταν νύχτωσε, το χελωνάκι ξαναγύρισε γιατί ήθελε να παίξει μαζί του αλλά είδε το φίδι που κοιμόταν στην πισίνα.

Ξημέρωσε και ένα μικρό παιδάκι, ο Σωτήρης, που ψάρευε δίπλα στη λιμνούλα, πλησίασε κοντά στην πισίνα για να δει αν είναι καθαρή.

Μόλις είδε το φίδι, φοβήθηκε και του ‘φυγε ο κουβάς και έτσι το ψαράκι γλύστρησε μέσα στην πισίνα!

-Βγάλε με από εδώ, φοβάμαι! 

Φώναξε στον Σωτήρη. Ο Σωτήρης πήρε τότε μια απόχη και έβγαλε το ψαράκι που έτρεμε απ’ τον φόβο του…

Ύστερα εμφανίστηκε ένα βατραχάκι. 

-Μήπως θέλεις να παίξουμε; 

Ρώτησε το φιδάκι.

-Δεν μπορώ επειδή πονάει το πόδι μου…

Το φιδάκι του είπε να ανεβεί σε ένα νούφαρο και να το κάνει βαρκούλα.

-Δεν θέλει κανένας να παίξει μαζί μου γιατί με φοβούνται!!!

Το φιδάκι ένιωθε πολύ απογοητευμένο…

-Θέλω βοήθεια… Βαρέθηκα εδώ μέσα… Θέλω να βγω από αυτή την πισίνα!

-Δεν μπορώ να σε βγάλω μόνο μου…

Το βατραχάκι φώναξε όλα τα άλλα ζωάκια! Πλησίασαν την πισίνα και κοίταζαν το φιδάκι.

-Έλα, εμείς θα σε βοηθήσουμε να βγεις!

Έτσι αποφάσισαν να κάνουν μια σκάλα και να πιαστεί ο ένας από τον άλλον. Πρώτο πήγε το καβουράκι και ανέβηκε τα σκαλάκια λοξά – λοξά και ανέβηκε στην κορυφή της τσουλήθρας.

Πίσω του ακολούθησε η πάπια. «Θα πάω κι εγώ να βοηθήσω» είπε και έπιασε απαλά το καβουράκι από το ένα πόδι.

-θα έρθω κι εγώ να βοηθήσω, είπε το σκαντζοχοιράκι και έπιασε την πάπια από το πόδι.

-Και εγώ και εγώ! είπε το χελωνάκι.

Πήγε και πιάστηκε αλλά δεν μπορούσε να τραβήξει, ήταν τόσο μικρό…

Ανέβηκε τότε πάνω στο κεφάλι της πάπιας και φώναξε:

-Υπομονή! Θα σε τραβήξουμε έξω αργά ή γρήγορα!

Και έριξε ένα σχοινάκι… Το φιδάκι δάγκωσε το σχοινάκι και τα ζωάκια τράβηξαν δυνατά και το έβγαλαν έξω απ’ την πισίνα!!!

Το σήκωσαν ψηλά και έπειτα έστησαν ένα μεγάλο γλέντι και χόρεψαν με την ψυχή τους!

  

Και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!!!

 

Βιβλία για τις ατελείωτες μέρες του Καλοκαιριού…

Ιούν 201814

Το καλοκαιράκι, η αγαπημένη εποχή μεγάλων και μικρών έφτασε ήδη κι εμείς είμαστε έτοιμοι να σαλπάρουμε στη δροσερή γαλανή θάλασσα, να περπατήσουμε σε βουνά και δάση και να ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας σε τόπους ονειρικούς!

Οι μικροί μας μαθητές σήμερα άφησαν για πάντα την αγκαλιά του νηπιαγωγείου στο οποίο φιλοξενήθηκαν για εννέα ολόκληρους μήνες και συντροφιά με τις αναμνήσεις του πρώτου τους «μικρού σχολειού» καλούνται να απολαύσουν το καλοκαίρι που απλώνεται μπροστά τους.

Για να διατηρήσουν λοιπόν στο μυαλό τους τα όμορφα πράγματα που έμαθαν και τις γνώσεις που αντάλλαξαν,  επιλέξαμε και σας προτείνουμε, εντελώς ενδεικτικά, μερικά βιβλία απλά, ενδιαφέροντα και ξεκούραστα, για να περνούν τον χρόνο τους ευχάριστα και δημιουργικά:

              

«Το Αλφαβητάρι μας»!!!

Ιούν 201814

Με αφορμή την ενασχόληση και τα παιχνίδια μας με γράμματα και λέξεις, δημιουργήσαμε «Το Αλφαβητάρι» της τάξης μας! Κάθε σελίδα αφιερωμένη σε ένα γραμματάκι! Η έμπνευση μεγάλη, οι λέξεις πρωτότυπες!!!

                                                     

Το βιβλίο των συναισθημάτων…

Ιούν 20184

   

Φέτος προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τους εαυτούς μας (κατασκευή βιβλίου)…

Ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα, γνωρίσαμε τον εαυτό μας και αποφασίσαμε ότι θα τον αγαπάμε!

Κάθε παιδί είναι μοναδικό… όπως κάθε πλάσμα στη γη άλλωστε…

Η προσωπικότητα του καθενός χτίζεται από τα πρώτα χρόνια της ζωής του και σιγά – σιγά αρχίζει να σχηματίζεται ο μοναδικός χαρακτήρας του. Τα στοιχεία που τον συνθέτουν προέρχονται από τις κληρονομικές καταβολές αφενός και αφετέρου από το άμεσο περιβάλλον του, από το σπίτι, από το σχολείο.

ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ είναι να βοηθήσουμε το παιδί να ανακαλύψει τις ικανότητές του και τα ιδιαίτερα ταλέντα του, να τα προσδιορίσει και να ενθαρρυνθεί να τα εξελίξει και να εκτιμήσει τον εαυτό του μέσα από αυτά, χωρίς να αισθάνεται ότι με κάποιον πρέπει να συγκρίνεται πάντα…

  

Δεν προσπαθούμε να αλλάξουμε τα παιδιά μας. Έχουν ανάγκη να δείξουμε σεβασμό στα συναισθήματά τους, στις απόψεις τους, στις πράξεις τους, ακούγοντας αυτά που έχουν να μας πουν με πραγματικό ενδιαφέρον..

Το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τη διαχείριση παιδικών προσωπικοτήτων, πέρα από την παροχή της γνώσης και των κατάλληλων για την ανάπτυξή της ερεθισμάτων, πρέπει να προσφέρουν στα παιδιά τη δυνατότητα και να τα βοηθήσουν, ώστε να αναδείξουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ιδιαίτερες ικανότητές τους.

  

Μέσα από κατάλληλες δεξιότητες το παιδί ενθαρρύνεται, ώστε να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του, να τον αγαπήσει, να αισθανθεί σημαντικό και ξεχωριστό, όπως πραγματικά είναι!

Αυτό θα βοηθήσει να αυξήσει την αυτοεκτίμησή του. Η αυτοεκτίμηση βοηθά τα παιδιά να εστιάζουν στους στόχους τους, να μαθαίνουν μέσα από τα λάθη τους. Τα λάθη είναι για όλους και μέσα από αυτά μαθαίνουμε… Τα παιδιά που πιστεύουν στον εαυτό τους, δέχονται τις προκλήσεις και παίρνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους, θα εξελιχθούν σε παραγωγικούς και χαρούμενους ενήλικες που θα αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν πράγματα που πρέπει να αποδεχτούν και πράγματα που μπορούν να αλλάξουν. Παιδιά με υψηλή αυτοεκτίμηση φαίνεται να έχουν λιγότερο άγχος, καλή προσαρμογή, υψηλή δημοτικότητα και ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις.

  

Εμείς φέτος, στο Τμήμα Διευρυμένου Ωραρίου (Ολοήμερο Προαιρετικό), αφιερώσαμε πολύ χρόνο στο να μάθουμε να μιλάμε για τον εαυτό μας και στο πώς αισθανόμαστε και τι πιστεύουμε γι’ αυτόν… Προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα το τι ακριβώς είμαστε, τι μας αρέσει, τι μας ενοχλεί. Μάθαμε να μιλάμε για τα συναισθήματά μας και ανακαλύψαμε ότι αυτό μας κάνει καλό!

    

Με αφορμή ένα γεγονός, ένα παραμύθι, μια ιστορία, ένα βίντεο που παρακολουθήσαμε στον Η/Υ, ξεκινούσαμε μια όμορφη συζήτηση κατά την οποία ο καθένας είχε την ευκαιρία να εκφράσει σκέψεις, απόψεις, συναισθήματα, μπαίνοντας αρκετές φορές στη θέση του άλλου, με μοναδικό σκοπό, βέβαια, να βοηθηθεί και να λύσει το πρόβλημά του.

Μπήκαμε στη διαδικασία να προσπαθήσουνε να αναλύσουμε τα στοιχεία του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς μας, προκειμένου να γνωρίσουμε καλύτερα τους εαυτούς μας. Μοιραστήκαμε αυτά που μας κάνουν να χαιρόμαστε ή να λυπόμαστε, μας θυμώνουν ή μας φοβίζουν, μιλήσαμε για τους προβληματισμούς μας…

Νήπια και προνήπια, μια πραγματικά δυναμική και ξεχωριστή ομάδα , αποτελούμενη από παιδιά με έντονες και ενδιαφέρουσες προσωπικότητες, έδωσαν τα ερεθίσματα για να συζητηθούν ποικίλα θέματα καθώς και την έμπνευση να συγκεντρωθεί το υλικό σε αυτό εδώ το βιβλίο, το οποίο περιέχει τις σκέψεις, τις απόψεις, τους προβληματισμούς και τις αλήθειες των παιδιών. Δικά τους μυστικά, μικρά και μεγάλα, πράγματα που σκέφτονται και είχαν ανάγκη να εξωτερικεύσουν… Με απόλυτη, αξιοθαύμαστη για την ηλικία τους κατανόηση, πως ο καθένας είναι μοναδικός και έχει τη δική του προσωπικότητα και που όλοι οι υπόλοιποι πρέπει να σέβονται…

       

Αξίζει να σκύψουμε με αγάπη και πραγματικό ενδιαφέρον και να δούμε τι έχουν να μας πουν τα παιδιά μας μέσα από τις ζωγραφιές τους και πάνω από όλα μέσα από τα μάτια και την αλήθεια της ΨΥΧΗΣ τους!!!

Γιορτή λήξης του σχολικού έτους του Τμήματος Ν1

Ιούν 20182

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η γιορτή μας για τη λήξη του σχολικού έτους.

Η θεατρική μας παράσταση «Η ΧΑΝΤΡΑ Η ΑΣΗΜΕΝΙΑ Η ΧΡΥΣΟΜΑΛΑΜΑΤΕΝΙΑ» συγκίνησε μεγάλους και μικρούς.

Το έργο βασίστηκε στο ομώνυμο λογοτέχημα της Σοφίας Γραμμόζη Σωπίκη,  μια ιστορία που εκτυλίσσεται στην παλιά Κέρκυρα. Ένας πατέρας φέρνει από τις Ινδίες ένα πολύτιμο δώρο στην κόρη του, το οποίο απέκτησε έπειτα από μια δοκιμασία. Η ΧΑΝΤΡΑ όμως η πολύτιμη χάνεται στην άμμο. Η κόρη καλεί το φεγγάρι να την βοηθήσει. Θα μπορέσει άραγε το φεγγάρι να τη βρεί; ποιος άλλος θα βοηθήσει;

Το μαγικό στοιχείο, ο έμμετρος λόγος και το ευτυχισμένο τέλος της ιστορίας προσδίδουν στο έργο τα χαρακτηριστικά ενός πρωτότυπου παραδοσιακού λαϊκού παραμυθιού.
Ιδιαίτερο χρώμα στην παράσταση έδωσαν τα κοστούμια, οι παραδοσιακές δηλαδή φορεσιές της Κέρκυρας που φορούσαν οι μικροί ηθοποιοί, αλλά και οι χοροί στο τέλος που ενθουσίασαν το κοινό.

Δείτε το σκηνικό μας και χαρακτηριστικές φωτογραφίες από την παράσταση.

                                                    

Την επιμέλεια του προγράμματος της γιορτής είχαν οι κυρίες Αναστασία Τάχα και Διονυσία Προβατά.
Σας ευχόμαστε ένα καλό καλοκαίρι!

Θερμές ευχαριστίες στους γονείς των μαθητών μας!

Μαΐ 201829

Οι οποίοι φρόντισαν για την κοπή των χόρτων κατά μήκος του πεζοδρομίου κοντά στο σχολείο μας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλευση και η αποχώρηση από και προς το σχολείο.

  

Σήμερα πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης του τμήματος Ν2

Μαΐ 201825

Οι μικροί μας μαθητές ανέβασαν την παράσταση «Η Ειρήνη» του Αριστοφάνη σήμερα στις 18.30 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου.

  

Τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο!!!

«Κέρκυρα, το νησί μου»!

Μαΐ 201825

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του σχεδίου εργασίας μας για την Κέρκυρα «Κέρκυρα- το νησί μου’ διερευνήσαμε το φυσικό περιβάλλον του νησιού και φτιάξαμε το δικό μας χάρτη, με τις βασικές τοποθεσίες. Δείτε τους χάρτες μας..


Βρήκαμε λέξεις από την τοπική μας διάλεκτο και τις γράψαμε σε φύλλο εργασίας…

    
Επισκεφθήκαμε την Παλιά Πόλη και τα μνημεία της καθώς και το μουσείο Χαρτονομισμάτων της Ιονικής τράπεζας. Δείτε φωτογραφίες από την επίσκεψη…

                    

« Παλιότερα άρθρα


Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων