11ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης

11th kindergarten school of Xanthi Καλώς ήρθατε στις σελίδες μας :)

Άτομα με αναπηρίες…

Φλεβάρης ~ κουτσοφλέβαρος!

Αδράξαμε την ευκαιρία του κουτσού Φλεβάρη για να μιλήσουμε για τα άτομα με αναπηρίες.

Όπως λοιπόν ο Φεβρουάριος, έτσι και κάποιοι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και παιδιά, είτε γεννιούντα με αναπηρίες, είτε αποκτούν αναπηρίες μετά από κάποιο ατύχημα ή αρρώστια. Στην αρχή,τα παιδιά γελούσαν κι έκαναν ότι δεν μπορούν να περπατήσουν, να μιλήσουν, να δουν, να ακούσουν. Μιλώντας για τα άτομα αυτά και το πως πρέπει να φερόμαστε απέναντί τους, ειπώθηκαν διάφορες εμπειρίες των παιδιών από συγγενείς που χτύπησαν σε τροχαίο και που είτε έμειναν κατάκοιτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε χρησιμοποιούσαν πατερίτσες, είτε έμειναν ανάπηροι. Τα παιδιά άρχισαν να σοβαρεύουν και να ακούν με προσοχή αυτά που λέγαμε.

Μιλήσαμε για τους κωφούς.Κλείσαμε τα αυτιά μας και προσπαθήσαμε να εκτελέσουμε οδηγίες.Δεν τα καταφέραμε γιατί δεν ακούσαμε τις οδηγίες. “Και πως καταλαβαίνουν τότε;” ήταν μια αυθόρμητη ερώτηση. Τότε μιλήσαμε για τη Νοηματική γλώσσα. Είδαμε στο internet ειδήσεις στη νοηματική και τα παιδιά θυμήθηκαν ότι το είδαν και στη δική τους τηλεόραση, στο σπίτι. Προσπαθήσαμε να δώσουμε οδηγίες με νοήματα, και κάτι καταφέραμε!

Είπαμε ότι αν κάποιος είναι κωφός εκ γενετής, είναι πολύ δύσκολο και να μιλάει γιατί δεν έχει ακούσματα της γλώσσας!

Τελικά είναι πολύ δύσκολο να είσαι κωφός!

Μιλήσαμε για τους τυφλούς, τους ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους-οδηγούς, το “λευκό μπαστούνι” και τα κίτρινα πλακάκια στα πεζοδρόμια. Κλείσαμε τα μάτια και προσπαθήσαμε να βρούμε το κουβαδάκι με τους μαρκαδόρους μας, την πόρτα της αποθήκης, τον κολλητό μας φίλο….

Φωτογραφία2377 Φωτογραφία2375

…δεν τα καταφέραμε.

Μπορούν να διαβάσουν βιβλία οι τυφλοί;  Μπορούν να γράψουν γράμματα; Η απάντηση των παιδιών ήταν ένα δυνατό “Όχι”! Όταν όμως τους απαντήσαμε ότι μπορούν, απόρησαν! “πως;;;”

Μιλήσαμε λοιπόν για το σύστημα γραφής των τυφλών, τη γραφή Braille. Ψηλαφίσαμε χαρτιά γραμμένα στη γραφή braille, και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι μπορεί να έλεγαν…

Φωτογραφία2371 Φωτογραφία2370

…δεν τα καταλάβαμε! Αλλά οι τυφλοί τα καταλαβαίνουν! Οπότε μπορούν και να διαβάσουν και να γράψουν! Κάποια παιδιά παρατήρησαν ότι τέτοιες τελείες υπάρχουν και στο ασανσέρ του σπιτιού τους!

Θέλετε να γράψουμε στον πίνακα τη λέξη μαμά και με γράμματα και με σύμβολα της γραφής braille;; Και το κάναμε…

Φωτογραφία2380

…μετά το έγραψαν και τα παιδιά στο χαρτί τους. Κάποια ζήτησαν να γράψουν και το όνομά τους στη γραφή αυτή.

Βγήκαμε στο πεζοδρόμιο, είδαμε τα κίτρινα πλακάκια,κλείσαμε τα μάτια και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε πάνω τους.

Τελικά, το να είσαι τυφλός είναι εξίσου δύσκολο με το να είσαι κωφός!

Μιλήσαμε και για ανάπηρους που κινούνται με αναπηρικό καροτσάκι (κάποιο παιδί ανέφερε τον Σόιμπλε!!!), για τις ράμπες στα πεζοδρόμια και στα κτίρια! Μιλήσαμε γι’αυτούς που παρκάρουν πάνω ή μπροστά στις ράμπες και είδαμε ότι είναι λάθος!

Μετά από το θέμα αυτό, η αντίδραση των παιδιών όταν μιλούσαμε για αναπηρίες ήταν πολύ διαφορετική από τα γέλια που επικράτησαν στην αρχή του θέματος!

5 σχόλια στο άρθρο

“Άτομα με αναπηρίες…”

  1. 25 Φεβρουαρίου, 2016 στις 17:20      Απάντηση Ελένη Έγραψε:

    …απίθανη ιδέα!! πολύ έξυπνο και ωραίες δραστηριότητες!


  2. 26 Φεβρουαρίου, 2016 στις 11:41      Απάντηση 11ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης Έγραψε:

    Νά’σαι καλά Ελένη, ευχαριστούμε για τα καλά λόγια


  3. 26 Φεβρουαρίου, 2016 στις 13:17      Απάντηση Κατερίνα Έγραψε:

    Λίγο δύσκολο θέμα για το Νηπιαγωγείο, αλλά το προσεγγίσατε πολύ ωραία….


  4. 29 Φεβρουαρίου, 2016 στις 08:38      Απάντηση Μαρία Έγραψε:

    Γεια σου Σούλα από Κρήτη! Ευαίσθητο το θέμα σας ,αλλά φαίνεται ότι πήγε πολύ καλά! Φιλιά


  5. 27 Απριλίου, 2016 στις 08:59      Απάντηση Eιρήνη Σολακάκη Έγραψε:

    Mπράβο για την προσέγγιση!!


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περί Νηπιαγωγών

Περί Νηπιαγωγών

«Για μένα, ενώπιον του Θεού,
το πιο υπεύθυνο επάγγελμα
που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι Νηπιαγωγός.
Αλλά και το πιο δύσκολο, γιατί πλάθει ψυχές.
Και πλάθοντας ψυχές, πλάθεις ανθρώπους,
οι οποίοι είναι κατ’ εικόνα του Θεού πλασμένοι.
Και έτσι γίνεσαι συνεργός του Θεού, όπως γίνονται
και οι γονείς, όταν τεκνοποιούν». Και συνέχισε:
«Αν δεν έχεις τα κότσια να γίνεις νηπιαγωγός,
να γίνεις δάσκαλος.Είναι το ίδιο υπεύθυνο.
Κι αν δεν μπορείς ούτε δάσκαλος,
Τότε να γίνεις καθηγητής!».

Πρόσφατα σχόλια

certificate-site

certificate-site

Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης

Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης

Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης

Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης

Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΚΕΘΙ

ΚΕΘΙ

Τρέξαμε κι εμείς στην Βιβλιοτρεχαλα φιλαναγνωσίας!!

Τρέξαμε κι εμείς στην Βιβλιοτρεχαλα φιλαναγνωσίας!!

Flag Counter

Translate our blog to your language

Πως να γίνετε φίλοι μας

Θέλετε να γίνετε φίλοι μας και δεν μπορείτε; Να τι θα κάνετε: Θα μπείτε στην ιστοσελίδα του school (www.sch.gr), θα συνδεθείτε με τους δικούς σας κωδικούς, και πάνω δεξιά θα πληκτρολογήσετε στην αναζήτηση 11nipxan. Στην σελίδα που θα σας ανοίξει, θα μπορείτε να μας κάνετε φίλους :)

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων