Σχέδιο Δράσης: «Το ουράνιο τόξο των συναισθημάτων στολίζει το σχολείο μας». Δραστηριότητα: «Ο κύκλος της χαράς και της λύπης. Στενοχώρια.» Ζητείται από τα παιδιά να αφηγηθούν με ποιους τρόπους μπορούν να νιώσουν χαρά και στενοχώρια από τη συμπεριφορά των γύρω τους. Αφού αναφέρουν μερικούς λόγους, τότε σε φύλλο εργασίας το απεικονίζουν.
Συγκεκριμένα, καθίσαμε μαζί με τα παιδιά κάτω στο πάτωμα σε οκλαδόν θέση σχηματίζοντας ένα κύκλο. Έπειτα, στα παιδιά εξηγήσαμε πως παίζεται το παιχνίδι, στο οποίο κάθε παιδί κλήθηκε να μας εκφράσει, για ποιόν λόγο νιώθει χαρά και αντίστοιχα λύπη από τη συμπεριφορά των συμμαθητών του. Πιο ειδικά, η οδηγία που δόθηκε από τη νηπιαγωγό ήταν ότι το κάθε παιδί που έχει τη μπάλα τη δίνει στο διπλανό του και όταν σταματήσει η μουσική, την οποία έχει βάλει να ακούγεται νωρίτερα η νηπιαγωγός, τότε καλείται το παιδάκι που κρατάει στα χέρια του τη μπάλα να διηγηθεί, τι το κάνει χαρούμενο και αντίστοιχα λυπημένο, από τη συμπεριφορά των φίλων του μέσα στην τάξη.
Επίσης, κάτω στο πάτωμα υπήρχαν δύο φατσούλες που αποτύπωναν τα συναισθήματα, η μια αποτύπωνε τη χαρά και η άλλη φατσούλα τη λύπη. Η μουσική που ακούστηκε ήταν του Mozart το Happy Music. Να σημειωθεί, ότι όλες οι απαντήσεις των παιδιών ήταν οι περισσότερες παρόμοιες και είχαν ως κεντρικό θέμα την παρέα με τους φίλους τους, επεξηγηματικά τα παιδιά εξέφρασαν τα εξής: «με κάνει να νιώθω χαρούμενος, όταν με κάνουν παρέα οι φίλοι μου» και αντίστοιχα «με στενοχωρεί όταν δεν μου κάνουν παρέα οι φίλοι μου». Τέλος, αφού συζητήσαμε στον κύκλο της χαράς και της λύπης με τα παιδιά, στη συνέχεια σε κόλλες Α4 ζωγράφισαν τους λόγους που νιώθουν χαρά-λύπη. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα στόχευε στην αναγνώριση των συναισθημάτων και στη δημιουργική έκφραση των παιδιών.


































































































































