Στο σχολείο μας η προώθηση της συνεργασίας των μαθητών/τριών, η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης καθώς και η ανάπτυξη και ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων υπήρξε πρωτεύων στόχος.
Ενδεικτικές πρακτικές του νηπιαγωγείου :
παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και συμπερίληψης
αθλητικές δραστηριότητες
Συλλογικές δραστηριότητες, κατά τις οποίες τα παιδιά, συνεργάστηκαν αποτελεσματικά σε ομάδες διαφορετικής σύνθεσης και δυναμικότητας.
Ζωγραφική ανά 2 “μια ευγενική συμπεριφορά”
αναζήτηση πληροφοριών (ανά 4) -“το σχολείο μου”
Το σχολείο μου- Το αγαπημένο μου παιχνίδι- Παρουσίαση- Συνεργασία (ανά 5)- Ζωγραφική
28η Οκτωβρίου – Η πόλη της ειρήνης και του πολέμου, ομαδικό (ανά 5)
Υπαίθρια Δανειστική βιβλιοθήκη
Το σχολείο μου- STEM- Δημιουργία κατασκευής σε ομάδες (ανά 4)
Συνεργατική δράση για το Πολυτεχνείο (6 παιδιά)
Χριστούγεννα – STEM -Συνεργασία για δημιουργία πίστας -προετοιμασία προγραμματισμού (5 παιδιά)
Διερευνήσεις – ο καιρός τα Χριστούγεννα (ανά 4)
Έρευνα για τα έθιμα των Χριστουγέννων στην Ελλάδα (ανά 4)
Εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων κοινωνικής και προσωπικής μάθησης και ανάπτυξης των παιδιών
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω»
Βήματα για την ζωή
η καρδιά της φιλίας
Συμβόλαιο της τάξης
επεξεργασία βιβλίου – “όλη η τάξη μια οικογένεια”
παιχνίδια συνεργασίας
Βιωματικό πρόγραμμα από την ομάδα «Ονειρόδραμα» με τίτλο «Μπες στα παπούτσια μου» για κατανόηση ενσυναίσθησης και διαφορετικότητας.
Δράσεις για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την συμπερίληψη των μαθητών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. δράσεις για την παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ).
Ζωγραφική με το πόδι
ζωγραφική με το στόμα
περπατώ με κλειστά μάτια και οδηγό
διαβάζω με κλειστά μάτια – βιβλίο με γραφή Braille
Η δράση ενεργού πολίτη σχεδιάστηκε με στόχο την προσωπική ενδυνάμωση και την καλλιέργεια κοινωνικής ευθύνης.
συνέντευξη από αρχαιολόγο
καταγραφή απαντήσεων από συνέντευξη
Δημιουργία βίντεο stop motion
δημιουργία αφισών
Εκπαίδευση των μαθητών/τριών ώστε να επιλύουν ειρηνικά τις διαφορές που δημιουργούνται στις μεταξύ τους σχέσεις και να διαμορφώσουν τρόπους διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων.
Eργαστήριο Δεξιοτήτων
Προληπτικές πρακτικές για την σχολική βία, τον εκφοβισμό και την επιθετικότητα στην προσχολική ηλικία, με ενημέρωση – επιμόρφωση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας από επιστήμονες, σε θέματα σχετικά με:
α) με την σημασία των ορίων στην ανατροφή και διαπαιδαγώγηση των παιδιών και την εύκολη προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον και αποφυγή διενέξεων.
β) την επιθετικότητα των παιδιών στην προσχολική ηλικία και τις διαφορές της από τη σχολική βία και τον εκφοβισμό.























































































