"10ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης"

Ιστολόγιο για την ενημέρωση των γονέων

Φέτος παίζουμε Σκάκι!!!

Απρ 202416

Η αφορμή ήταν ένα Εργαστήριο Δεξιοτήτων, αλλά η πολύ ελκυστική πρόταση “Σκάκι και Φαντασία” ήταν η έμπνευση!!!

23e4e6c1 5d0b 492c b01a 63f92c3133fe

(Μια μικρή εισαγωγή για το σκάκι:

Το σκάκι, όπως το ξέρουμε σήμερα, έχει ένα ιστορικό παρελθόν, που έχει τις ρίζες του εδώ και 1500 χρόνια. Από την προέλευσή του στην Ινδία μέχρι την τελική υιοθέτησή του σε όλες τις ηπείρους, αυτό το παιχνίδι τακτικής έχει εμπνεύσει διανοούμενους, έχει επηρεάσει πολιτισμούς και έχει αιχμαλωτίσει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η ιστορία του σκακιού καλύπτεται από μυστήριο, αλλά η αρχή του παιχνιδιού πιστεύεται ότι χρονολογείται από τον 6ο αιώνα στην Αυτοκρατορία Γκούπτα της βόρειας Ινδίας. Το σκάκι έφτασε στην Ευρώπη μέσω των Μαυριτανών, οι οποίοι κατέκτησαν την Ισπανία τον 8ο αιώνα. Μέχρι τον 10ο αιώνα, είχε εξαπλωθεί σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο και από τον 15ο αιώνα, άρχισε να εξελίσσεται στο παιχνίδι που γνωρίζουμε σήμερα.)

234470 fwgfwrgtrhtyjku

Εμείς στο νηπιαγωγείο ξεκινήσαμε με ένα βιβλίο, 2 επιτραπέζιες σκακιέρες και μία επιδαπέδια σκακιέρα στην αυλή, χάρη στην ανεξάντλητη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων που για μία ακόμα φορά “έβαλε πλάτη”!

  • Το βιβλίο

“Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι”

Συγγραφείς:  Κώστας Γιουβαντσιούδης & Ειρήνη Μουσιάδου
Εικονογράφηση: Χριστόφορος Χριστοφορίδης
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος

Το βιβλίο ακολουθεί μια πρωτότυπη μεθοδολογία και χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο περιλαμβάνει ένα υπέροχο παραμύθι με βασιλιάδες και βασίλισσες, αξιωματικούς και άλογα, πρωτότυπα αντιπολεμικό και ευρηματικό, που τα παιδιά θα απολαύσουν. Το δεύτερο μέρος αποτελεί ένα εγχειρίδιο διδασκαλίας του παιχνιδιού που θα χρησιμοποιήσουν με απρόσμενη ευκολία οι μεγάλοι προκειμένου να μυήσουν τα παιδιά στους κανόνες και τον τρόπο σκέψης που απαιτεί το παιχνίδι. Τέλος, στο τρίτο μέρος περιγράφεται μια πληθώρα διασκεδαστικών δραστηριοτήτων που εξοικειώνουν τα παιδιά με το σκάκι μέσα από το παιχνίδι.

1
  • Εγχειρίδιο διδασκαλίας (Γνωριμία – Κανόνες – Στόχος)
Γνωρίσαμε την σκακιέρα…
0105911d 8498 4ded 996b f8bf38a1e26d
0f51a878 72e7 4775 89c2 2f14b22346c7
και μετρήσαμε τα τετράγωνά της.    
d44adf40 6a0f 4def b498 e106dd87fbab
 3968d85e 6bcf 4d13 9270 0be2afeba48d
 769e02ff 6e3e 4835 abbc 7bb16da41ef1
8015c115 c138 4b42 9ab4 4665c52a7cdc 1
   899d4485 f6de 4192 978e bc58fca4f7a6
Ανακαλύψαμε τους ήρωες του σκάκι!!!
 862ebe2e f33b 4a9b 86bb 70f12f41b393
3a2e2f69 13b4 43c9 ae49 930415e1ca65
d8c29f51 a9bf 4daa 998a 25f344d1cc46
7d648b4b 8fa5 421e 81c4 ca7bc2e69d17
b1a4f935 963c 48bc 8701 852a6aeb91d4
Κάναμε διαδρομές…
  4420dcff 10b8 4151 8dc6 3d68c9da5a1f
da884fb5 6bf0 4ace b024 2927c8239b2f
Μάθαμε τις κινήσεις τους…
1e37f139 c63f 4952 919c 6eced0932487
9b48dc49 54f5 4650 aa98 7dbe2e2453e2 1
259c7ab9 b1df 4870 91ab 0204d80fd5a3
624d1c66 3b84 4638 8057 eea35c79f844
και ξεκινήσαμε τις παρτίδες σκάκι!!!
fa684f77 a049 45ce b026 902338f81596
6cd2cfc9 142a 4c00 b836 8bca69cae3dc
c303c7e7 0dbc 449a b313 11d84f5cf778
Όταν μάθαμε κάμποσα πράγματα για το παιχνίδι, τον Βασιλιά, την Βασίλισσα, τον Αξιωματικό, το Άλογο, τον Πύργο, τους Στρατιώτες και τις στρατηγικές τους, προσκαλέσαμε στο σχολείο και έναν ειδικό στο σκάκι, τον κ. Μιχάλη Αηβαλιώτη από τον Σκακιστικό Όμιλο Μυτιλήνης, ο οποίος εκτός των άλλων μας έμαθε και ότι κάθε παρτίδα σκάκι ξεκινάει και τελειώνει με μια θερμή χειραψία των δύο παικτών!!!
087305cf b2e9 48cb a7d3 68901d3c8ad5
feb5deaf 5c39 404a bd53 2be5065d6bae
5c230505 4eae 4353 ae88 5392dde2169d
beabbbe3 5c92 4dd2 8033 95c5ffb94127

Γίναμε οι ήρωες του σκάκι με τα αντίστοιχα καπέλα στην σκακιέρα της αυλής!

 

8e551b59 b446 4b82 a956 c17494316b81

 

5d3d4c70 76b2 4819 aacf 27de9d12fd78

 

be3fddfe f0b7 4564 b921 2cb635fd88d8

 

8bbd6b8c 6e35 46ba 83ea c1c7e23cb107

 

Παίξαμε σκάκι με τα μεγάλα πιόνια και ήταν εντυπωσιακό!!!

 

bce7d273 d9a4 4848 8afa a442d2c615f5

 

87825a87 d686 4638 b8b9 6d1014aaae89

 

cb86873f c386 4cfb b4d4 4d327d6bd440

 

2b2f3fe1 d2e2 4049 b3f8 c61445fde60e

 

c5214834 6a97 4ed4 bbde f3a4021f3f0b

 

Και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα – παίζοντας σκάκι!!!     Εσείς?

 

Το πιο ενδιαφέρον!!! (Υπάρχουν χώρες που θεωρούν το σκάκι επικίνδυνο και το απαγορεύουν με νόμο; Και όμως υπάρχουν.)

Πρώτη φορά σε γραπτό κείμενο γίνεται αναφορά για το σκάκι ως επικίνδυνο παίγνιο, το 664 μ.Χ. στην Περσία, καθώς οι κάτοικοι ξόδευαν πολλές ώρες σε αυτό και δεν εργάζονταν. Το σκάκι μπαίνει στο στόχαστρο των αρχών τον 12ο αιώνα και στην Ιαπωνία, που το κατηγορεί για την νωθρότητα των κατοίκων της υπαίθρου. Το 2001 με νόμο του κράτους οι Ταλιμπάν ποινικοποιούν το σκάκι με πολυετή φυλάκιση. Πιο πρόσφατο παράδειγμα η Σαουδική Αραβία, που με βασιλικό διάταγμα απαγορεύει το σκάκι, ειδικά σε δημόσιους χώρους, με την αιτιολογία ότι είναι “χάσιμο χρόνου”!

FB IMG 1713820266889 

(Τοιχογραφία Δημήτρης Χαρίτος)

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΑΝΑ ΜΗΝΑ

Η ώρα είναι

Σαν σήμερα

6/10/1910: Ορκίζεται η πρώτη κυβέρνηση του Ελευθέριου Βενιζέλου.

Translate

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Το 10ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης βρίσκεται στην περιοχή Σουράδα της Μυτιλήνης και συστεγάζεται με το 3ο Δημοτικό σχολείο, το Ειδικό Δημοτικό σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο, στα κτίρια της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης, γι’ αυτό και συχνά το   αποκαλούμε “Ακαδημία”!!!

Το σχολικό έτος 2024-2025 λειτουργούν δύο (2} υποχρεωτικά Πρωινά τμήματα, δύο (2) προαιρετικά Ολοήμερα και Πρωινή ζώνη. Διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί:

Μάχη Γκριζτιώτου: Προϊσταμένη-Πρωινό Τμήμα 1 (08:00 – 13;00)

Αιμιλία Χατζόγλου: Πρωινή ζώνη – Πρωινό Τμήμα 2 (07:45 – 12:10)

Δέσποινα Κομνηνού: Πρωινό Τμήμα 2 (12:10 -13:00) – Ολοήμερο Τμήμα 2 (13:00 -16:00)

Εύα Λαζαρίδου: Πρωινό Τμήμα 1 (12:10 -13:00) – Ολοήμερο Τμήμα 1 (13:00 -16:00)

Ειρήνη Βασλά: Πρωινό Τμήμα 1 (08:15 -13:00)

Γιάνα Μποσνιάκ-Τατάκη: Αγγλικά

Σκοπός της προσχολικής αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων.
Τα παιδιά σήμερα καλούνται να ζήσουν, να εργαστούν και να συνεργαστούν σε ρηξικέλευθη εποχή και σε μία διαρκώς εξελισσόμενη και μεταβαλλόμενη κοινωνία.

1

Προτεραιότητά μας είναι μέσα από τη δημιουργική μάθηση να διαμορφώσουμε δημιουργικά -με κριτική σκέψη- άτομα, ικανά να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις αυτής της ταχύτατα εξελισσόμενης κοινωνίας.

Υλοποιούμε όλες τις δράσεις που υποστηρίζονται από τις δομές της Α/θμιας Εκπαίδευσης (Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Αγγλική γλώσσα και διευρύνουμε την επικοινωνία προς όλους τους κοινωνικούς άξονες και με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων συμμετέχουμε ενεργά στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης όλων των παιδιών, με σεβασμό στην Παράδοση και την Ιστορία του τόπου μας!

1

2

3

Θεωρούμε τη συνεργασία μεταξύ σχολείου και γονέων πολύ σημαντική, γι’ αυτό και επιδιώκουμε συστηματικά την αρμονική και εποικοδομητική επικοινωνία. Στην εκπαιδευτική και ανθρωπιστική αποστολή του σχολείου, οι γονείς είναι οι σημαντικοί αρωγοί του.
Οι τακτικές συγκεντρώσεις γονέων και κηδεμόνων, με στόχο την ενημέρωσή τους για διάφορα θέματα, οι καθημερινές αλλά και οι προγραμματισμένες ιδιαίτερες συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους γονείς, η συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, η συχνή αποστολή email, μηνυμάτων και ατομικών σημειωμάτων, η επιμόρφωση γονέων από ειδικούς επιστήμονες για θέματα εκπαίδευσης των παιδιών και άλλες εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αποβλέπουν στο να καταστήσουν στενότερη την επικοινωνία και πιο αποδοτική τη συνεργασία ανάμεσα στο Σχολείο και τους γονείς!

σχολειο

Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα μας, που δημιουργήθηκε το Δεκέμβριο του 2011 και από τότε ανανεώνεται συνεχώς. Σκοπός της η ενημέρωση των γονέων.
Αγαπητοί γονείς, το Ιστολόγιο σας δίνει τη δυνατότητα να ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες των παιδιών σας και να συζητάτε μαζί τους για αυτές. Οι εικόνες λειτουργούν ως μέσο ανατροφοδότησης, αφού είναι το πιο φιλικό μέσο για τα παιδιά.

.jpg

20220923 143856

.jpg

Στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλ. 2251043143.
email: mail@10nip-mytil.les.sch.gr


Log in



 


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων