Αρχική » Αειφόρο Σχολείο » Προαγωγή τεχνών και πολιτισμού

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
DIPE
logo iep
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
Σεπτέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Translate

Ιστορικό

European SchoolRadio Logo

Σαν σήμερα

29/9: Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα
Η Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και εορτάζεται κάθε χρόνο την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.

Μεταστοιχεία

Προαγωγή τεχνών και πολιτισμού

Μία βασική πλευρά της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη αποτελεί ο πολιτισμός . ​Ένα αειφόρο σχολείο φροντίζει να συμπεριλάβει στα προγράμματά του  το πολιτισμικό κεφάλαιο της περιοχής του,  την καλλιέργεια αγάπης και σεβασμού απέναντι στην καλλιτεχνική έκφραση,  τις τέχνες  και  τα έργα πολιτισμού.  Η δυνατότητα  έκφρασης, η δημιουργικότητα,  η συνεργατικότητα  που απαιτούνται για την οργάνωση και παρουσίαση μιας  θεατρικής,  μουσικής, χορευτικής παράστασης, η δημιουργία μια ταινίας, ενός εικαστικού ή λογοτεχνικού, ή ποιητικού έργου, η  αναζήτηση για ό,τι ομορφαίνει τη ζωή και της δίνει νόημα είναι απαραίτητα και θεμελιώδη συστατικά για το χτίσιμο ενός σχολείου που θα ανθίζει. Ακόμη η μελέτη και η  συνειδητοποίηση του πολιτισμού σε διάφορα επίπεδα  της ζωής συμβάλλουν σημαντικά στη δόμηση ταυτότητας των μαθητών/τριών

Όλα τα παραπάνω καθιστούν τον πυλώνα του πολιτισμού αναγκαίο στο Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο.

2024-2025

Γνωρίζοντας τους Μεγάλους Ζωγράφους


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Η Άνοιξη μέσα από πίνακες ζωγραφικής

Vinsent Van Gogh, «Βάζο με δεκαπέντε ηλιοτρόπια»

van

Hliotropia

Salvador Dali,  «Καράβι με πεταλούδες»

dali4 718257 to karabi me petaloydes 768x576 1

salnador dali

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων

Το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων, που περιλάμβανε την υλοποίηση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος “Όταν η Φωτιά συνάντησε τη Μεταλλουργία” , περιήγηση και ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη

Το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε την Παρασκευή 9 Μαΐου, Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη, στο Ελληνικό Ιωαννίνων, για την υλοποίηση του Εκπαιδευτικού  Προγράμματος  «Γλυπτά και ανάγλυφα της Απείρου Χώρας- Από το Μουσείο της Γης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θ. Παπαγιάννης», από το ΚΕ.ΠΕ.Α Πραμάντων. Η Εκπαιδευτική μας επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του 3ου Θεματικού Άξονα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον- Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή»- Τίτλος : «1,2,3…..Ανακύκλωσε!: Πρόγραμμα για τη διαχείριση των απορριμμάτων».

Ευχαριστούμε θερμά τις Εκπαιδευτικούς του ΚΕ.ΠΕ.Α Πραμάντων για την άψογη συνεργασία και την άρτια υλοποίηση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος, όπως επίσης και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη για τη φιλοξενία και την ξενάγηση !!!

Συμμετοχή στη Σχολική Δράση Ευαισθητοποίησης «Η Δεύτερη Ζωή των ρούχων»

Ο Δήμος Ιωαννιτών  στο πλαίσιο της δημοτικής πλατφόρμας Followgreen διοργάνωσε για τη σχολική χρονιά 2024 – 2025, την εικαστική δράση με τίτλο «Η δεύτερη ζωή των ρούχων».

Πιο συγκεκριμένα, στη δράση έλαβαν μέρος 9 Νηπιαγωγεία, 1 Δημοτικό, 8 Γυμνάσια και 1 Λύκειο του Δήμου και με την βοήθεια των εκπαιδευτικών, δόθηκε στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά και ταυτόχρονα να επαναχρησιμοποιήσουν τα παλιά τους ρούχα, μετατρέποντας έτσι τις αίθουσες σε εργαστήρια.

Η εικαστική δράση των σχολείων του Δήμου Ιωαννιτών είναι ενεργή στην πλατφόρμα και μπορείτε να τη βρείτε ΕΔΩ.

Όλες οι δημιουργίες των μαθητών έχουν αναρτηθεί στη δημοτική πλατφόρμα ανακύκλωσης Followgreen, όπου τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να δηλώσουν την προτίμησή τους. Πιο συγκεκριμένα:

  • Κάθε χρήστης μπορεί να κάνει την εγγραφή του στην πλατφόρμα
  • Και στη συνέχεια μπορεί να δώσει έως 3 ψήφους στη δημιουργία που επιθυμεί

Οι 3 διαθέσιμοι ψήφοι μπορούν να δοθούν είτε σε μία δημιουργία είτε σε 3 διαφορετικές.

👉 Σύνδεσμος εγγραφής στο https://www.followgreen.gr/ioannina .

Στο τέλος της δράσης θα λάβουν επαίνους συμμετοχής όλες οι ομάδες που συμμετέχουν στη δράση, ενώ η ομάδα με τη δημιουργία που θα λάβει τις περισσότερες ψήφους θα παραλάβει ένα δώρο για τη σχολική μονάδα.

Οι δημιουργίες θα προβάλλονται στην πλατφόρμα έως τις 12 Μαΐου 2025.

Η ψηφοφορία θα είναι ενεργή μέχρι τις 12 Μαΐου 2025.

Οι συμμετοχές του Νηπιαγωγείου μας

Συμμετοχή 1η

Κατηγορία «Ανακύκλωση Ρούχων σε τέχνη»

Τίτλος : Το Δέντρο της Αναγέννησης

Με παλιά ρούχα και πολλή φαντασία, ένα δέντρο γεμάτο λουλούδια, γεννήθηκε απ’ τα χέρια των παιδιών.  Μέσα από την τέχνη, δώσαμε στα  ρούχα μια δεύτερη ζωή και στείλαμε το μήνυμα ότι τίποτε  δεν πάει χαμένο. Η Ανακύκλωση μπορεί να γίνει όμορφη, δημιουργική και γεμάτη χρώμα!

Symmetochh 1 To Dentro ths AnagennhshsΣυμμετοχή 2η

Κατηγορία «Αναγέννηση ρούχου»

Τίτλος : Κατασκευή σκιάχτρου:  Aξιοποίηση παλιών ρούχων την παλιά εποχή

Όσον αφορά στην επαναχρησιμοποίηση, μπορούμε να διδαχθούμε από τις συνήθειες των παππούδων μας. Το σκιάχτρο ήταν την παλιά εποχή ένας «οικολογικός» τρόπος για να απομακρύνουν τα πουλιά ή άλλα ζώα που απειλούσαν τις καλλιέργειές τους, χωρίς να τα βλάψουν, και να προστατεύσουν το περιβάλλον και την υγεία τους.

2h Symmetochh Skiachtro

Κάλαντα του Λαζάρου

Τα  Κάλαντα  του Λαζάρου αποτελούν μια από τις πιο όμορφες παραδόσεις της Ελληνικής Λαογραφίας . Παλαιότερα,  ήταν από τα πιο ζωντανά έθιμα που έδιναν ιδιαίτερο χρώμα στις τοπικές κοινωνίες και σηματοδοτούσαν την έναρξη της Μεγάλης Εβδομάδας. Η παράδοση αυτή συνδέεται άρρηκτα με την ορθόδοξη πίστη και τον εορτασμό της Ανάστασης του Λαζάρου.

Το Νηπιαγωγείο μας αναβίωσε  και φέτος  το έθιμο των Καλάντων του Λαζάρου με κύριο στόχο  τα  παιδιά μας να  γνωρίσουν ένα παλιό ελληνικό έθιμο που σχετίζεται με τη θρησκευτική μας παράδοση ,να νιώσουν υπερηφάνεια για τον τόπο τους και να καταλάβουν ότι είναι μέρος μιας πολιτιστικής ομάδας με πλούσια κληρονομιά.  Ένα έθιμο  γεμάτο χρώμα, άνοιξη και ζωή, που μέσα από το μήνυμα της Ανάστασης του Λαζάρου, επικοινωνεί  το νόημα της ελπίδας και της αναγέννησης.

Στολίσαμε τα καλαθάκια μας  και τα παραδοσιακά μας κουδούνια με υπέροχα λουλούδια !!!

Είμαστε έτοιμοι για να ψάλλουμε τα Κάλαντα του Λαζάρου στην Περιφέρεια Ηπείρου και τον Περιφερειάρχη κ Καχριμάνη. 

Xekinhma 1

Xekinhma 2

lazaros 1

Perifereia 1

Perifereia 2

Perifereia 3

Perifereia 4

Perifereia 5

Perifereia 6

Λίγη ξεκούραση μπροστά στο ρολόι της πόλης μας … και εκεί συναντούμε τον κ  Γιώργο Μακρίδη και κ Μήτσο Ξαξίρη , που με τις παραδοσιακές τους ενδυμασίες και τα κουδούνια τους, έψαλλαν κι εκείνοι, κρατώντας την παράδοση ετών, τα κάλαντα του Λαζάρου. Παλιά και νέα γενιά ένωσαν τη φωνή τους σε μια άκρως συγκινητική στιγμή.

…συνεχίζουμε  ψάλλοντας τα κάλαντα και σε αγαπημένους  γείτονες του Νηπιαγωγείου μας  !!!

doyma 1

doyma 2

Και του χρόνου !!!

Παρακολούθηση Παράστασης Κουκλοθεάτρου ” Η Επανάσταση των παιχνιδιών”

Τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 οι μαθητές/τριές μας παρακολούθησαν στην αίθουσα τελετών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων την  Παράσταση Κουκλοθεάτρου “Η Επανάσταση των Παιχνιδιών” από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων σε συνεργασία με τον κουκλοθεατρικό θίασο Antrala Puppet Theatre , ένα έργο της Μίνας Παππά σε σκηνοθεσία Σωκράτη Παππά.

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου

Βρισκόμαστε στο παιχνιδάδικο του κυρ-Ευγένιου, ο οποίος φτιάχνει παιχνίδια εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Παιχνίδια κάθε λογής, για όλα τα γούστα.

Τον τελευταίο καιρό όμως, είναι απελπισμένος. Τα περισσότερα παιδιά παίζουν μόνο με τα κινητά τηλέφωνα των γονιών τους και τα τάμπλετ τους. Όμως και τα παιχνίδια είναι απελπισμένα γιατί δεν τους αρέσει καθόλου που κάθονται στα ράφια και περιμένουν μάταια κάποιο παιδί να τα αγοράσει. Οι πωλήσεις πάνε χάλια και το μαγαζάκι τους είναι έτοιμο να κλείσει.

Ακούγοντας αυτή την πληροφορία τα παιχνίδια,  ψάχνουν τρόπους για να μην αφήσουν να συμβεί αυτό.  Θα καταφέρουν τα παιχνίδια να σώσουν το μαγαζί τους ; Θα καταλάβουν τα παιδιά την ουσία και τη χαρά που κρύβουν τα πραγματικά παιχνίδια; Ποιος ξέρει!

Ίσως τα παιχνίδια να κάνουν τα παιδιά να σηκώσουν τα μάτια από τις οθόνες και να αναγνωρίσουν την αξία της φιλίας, της αποδοχής του διαφορετικού και της δύναμης της ομάδας.

Ευχαριστούμε θερμά τη Διεύθυνση και τους Εκπαιδευτικούς  του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων για τη συνεργασία και την ευγενική παραχώρηση της αίθουσας τελετών,  για την υλοποίηση της παράστασης  κουκλοθεάτρου.

Συμμετοχή στο Δημιουργικό Διαγωνισμό του Make a Wish-Κάνε μια Ευχή Ελλάδος

Το φιλανθρωπικό έργο του οργανισμού Make a Wish-Κάνε μια Ευχή Ελλάδος, τα συναισθήματα και οι σκέψεις μας για την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς, το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής που υλοποιήσαμε λίγο καιρό πριν, σε συνεργασία με τους γονείς & κηδεμόνες του σχολείου μας,  καθώς και οι ιστορίες των παιδιών της Ευχής,  έγιναν η έμπνευσή  μας!!!

Αξιοποιώντας τη μακέτα του Αστεριού από  το  πρόγραμμα “To Αστέρι της Ευχής” , οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας συνεργάστηκαν  και ομαδικά  δημιούργησαν το δικό τους ξεχωριστό αστέρι, συμμετέχοντας έτσι στο Δημιουργικό Διαγωνισμό  του Make a Wish στην κατηγορία “Σχεδίασε το αστέρι σου”.

Ενώνουμε τα χέρια, σκορπούμε χαρά

και τότε ανθίζουν όνειρα ξανά.

Με πράξεις μικρές, ο κόσμος αλλάζει

κι η αγάπη το δρόμο χαράζει…

Δημιουργικός Διαγωνισμός 2

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

Θεατρική Παράσταση “Το ασχημόπαπο στη λίμνη των κύκνων”

Με ιδιαίτερη χαρά  παρακολουθήσαμε στο χώρο του σχολείου μας τη θεατρική παράσταση “Το ασχημόπαπο στη λίμνη των κύκνων” από το Καλλιτεχνικό  Σωματείο «οι Αθεράπευτοι»  βασισμένη στο διαχρονικής αξίας παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η θεατρική παράσταση έδωσε την ευκαιρία στα νήπιά μας να βιώσουν το θέατρο σε ένα οικείο περιβάλλον, όπως αυτό του σχολείου τους. Με μεγάλο ενθουσιασμό παρακολούθησαν την ιστορία του ασχημόπαπου που μέσα από την περιπέτειά του στον κόσμο,  κατάφερε να γνωρίσει  τον ίδιο του τον εαυτό, ανακαλύπτοντας ότι ήταν ένας πανέμορφος κύκνος. Η παράσταση,  σε θεατρική προσαρμογή , σκηνοθεσία  και  μουσική  του Δημήτρη Παππά ,  μετέφερε  στους μαθητές /τριές μας μηνύματα  ενσυναίσθησης, συμπερίληψης, σεβασμού στη διαφορετικότητα και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

Ανεμολόγιο Γιάννης Τσαρούχης στα πλαίσια  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 2ος Θεματικός Κύκλος  «Δημιουργώ & Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία »-  Μικροί  Μετεωρολόγοι  

 Κατά την επεξεργασία της υποενότητας του προγράμματος : Μελετώ τον αέρα

Επεξεργαζόμαστε τον πίνακα  στην ολομέλεια της ομάδας. Συζητούμε για τα πρόσωπα που απεικονίζονται και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους  και διατυπώνουμε τις υποθέσεις μας. Σε ζεύγη τα νήπια επιλέγουν  τυχαία έναν άνεμο και τον αποδίδουν εικαστικά με το δικό τους τρόπο συνεργαζόμενοι. Στη συνέχεια οι ομάδες παρουσιάζουν στην  ολομέλεια τη δημιουργία τους, το όνομα του ανέμου και τις ιδιότητες που πιστεύουν ότι έχει. Συνθέτουμε το δικό μας Ανεμολόγιο

Ανεμολόγιο 1 Ανεμολόγιο 2

Ανεμολόγιο 3

To φθινόπωρο μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής

Γιώργος Ιακωβίδης  «Ρόδια»

Ιακωβίδης

Παρακολούθηση Θεατρικής Παράστασης “Ο Βασιλιάς με το δέντρο στην καρδιά”

Τα νήπιά μας παρακολούθησαν  στην αίθουσα τελετών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων,  από τη  θεατρική ομάδα Μπαγαμπόντο ,  την  παράσταση “Ο Βασιλιάς με το δέντρο στην καρδιά”, ένα ηπειρώτικο παραμύθι που ζωντανεύει μέσα από ένα συνδυασμό αφηγηματικών μέσων. Η παράσταση  ενσωμάτωσε αφήγηση, μουσική, διάδραση με τα παιδιά και τεχνικές του θεάτρου αντικειμένων, προσφέροντάς τους μια πολυαισθητηριακή εμπειρία.

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 1

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 2

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 3

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 4

Εμπέδωση του κυκλικού σχήματος μέσα  από πίνακες ζωγραφικής

Wassily Kandinsky 

Πίνακας«Μελέτη στο χρώμα: Τετράγωνα με ομόκεντρους δακτυλίους»

Καντίνσκι 2

Πίνακας «Several Circles »

Καντίνσκι

2023-2024

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων

Το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων που περιλάμβανε την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ” Το ελατάκι που δεν του άρεσαν τα φύλλα του” , περιήγηση και ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου. Μετά την ολοκλήρωση των δράσεών μας στο Μουσείο, απολαύσαμε το πρόγευμά μας όλοι μαζί, κάνοντας πικ-νικ κάτω από τα δέντρα με θέα το κάστρο και την όμορφη λίμνη της πόλης μας !!!

Συμμετοχή του σχολείου μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools 2024

Οι μαθητές/τριές μας μέσα από την υλοποίηση της δράσης «Ξεναγός στην πόλη μου –Τα Ιωάννινα μέσα από τα μάτια των παιδιών του 10ου Νηπιαγωγείου » προκειμένου γνωρίσουν τον τόπο τους, την ιστορία και τα αξιοθέατά του και να καλλιεργηθεί η αγάπη και ο σεβασμός στα έργα πολιτισμού και στο φυσικό περιβάλλον της πόλης μας, ανέλαβαν ενεργή δράση με την καθοδήγηση και την εμψύχωση των εκπαιδευτικών και με τη συνεργασία των γονέων και κηδεμόνων τους. Με τους γονείς τους περιηγήθηκαν στην πόλη , σε προσωπικό τους χρόνο , αποτύπωσαν φωτογραφικά τα αγαπημένα τους σημεία της πόλης των Ιωαννίνων και τα ανέδειξαν μέσα από τις μοναδικές εικαστικές δημιουργίες τους . Τα νήπια παρουσίασαν στην ολομέλεια της ομάδας της τάξης τους τη δημιουργία τους και επικοινώνησαν πληροφορίες που είχαν συλλέξει για το αξιοθέατο που φωτογράφισαν .Με τη δράση μας αυτή συμμετέχουμε στο  Βravo Schools , τον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης , στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.

Η Μητρότητα μέσα από πίνακες ζωγραφικής

Με αφορμή τον εορτασμό της γιορτής της μητέρας προσεγγίσαμε και επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής  με θέμα τη Μητρότητα

Διαφάνεια1

Τα νήπια απέδωσαν τον πίνακα που τα εντυπωσίασε περισσότερο με το δικό τους μοναδικό τρόπο

Διαφάνεια2

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στον Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει και φέτος τον Ετήσιο Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα της αρμόδιας Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδος.

Ο φετινός 11ος διαγωνισμός παιδικής ζωγραφικής , με θέμα «Σημερινές Ιστορίες Αγγείων», απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4-15 ετών τα οποία καλούνται να αποτυπώσουν εικόνες της καθημερινότητάς τους που θα επιθυμούσαν να κληροδοτήσουν σε μελλοντικές γενεές.

Τα έργα των παιδιών θα παρουσιαστούν τον Σεπτέμβριο σε μια μεγάλη έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων στο πλαίσιο του 2ου Cycladic Kids Festival που θα διοργανωθεί με τη συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Τα Νήπια του 10ου Νηπιαγωγείου εικονογράφησαν τα δικά τους μοναδικά αγγεία και διηγήθηκαν μέσα από αυτά τις δικές τους “Σημερινές Ιστορίες”. Καλή Επιτυχία !!!

Μουσείο Αριστούλα

Μουσείο Μαρίζα

Ράνια Μουσείο Κυκλαδικής

Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Αρχαιολογικό μουσείο Ιωαννίνων

Υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ” Ξεφυλλίζοντας το φυτολόγιο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων” και ” Πουλιά και ζώα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων”


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Κουκουζέλης «Το κόκκινο ποδήλατο»

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων 3ος Θεματικός άξονας «Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην – Υγεία: Ασφάλεια στο Δρόμο – Τίτλος Προγράμματος  «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»

Εργαστήριο 3δ « Η σημασία των κανόνων» Εγώ ως ποδηλάτης

Γνωρίζουμε τον πίνακα « Το Κόκκινο Ποδήλατο» του Κουκουζέλη

Χωρίς τίτλοκαι δημιουργούμε τη δική μας  ψηφιακή Ιστορία με αφορμή τον Πίνακα Ζωγραφικής


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Αποδίδουμε τον πίνακα  με τη δική μας οπτική

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΔΗΛΑΤΑ

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων 3ος Θεματικός άξονας «Ζω Καλύτερα-Ευ Ζην – Υγεία: Ασφάλεια στο Δρόμο – Τίτλος Προγράμματος  «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»  επεξεργαστήκαμε επίσης και τον πίνακα

Hombre Corriendo του  Ζουάν Μιρό

ΖΟΥΑΝ ΜΙΡΟ

Απόκριες και Πίνακες Ζωγραφικής

Προσεγγίζουμε και επεξεργαζόμαστε έργα τέχνης

Edgar Degas, Harlequin and Colombine (Αρλεκίνος και Κολομπίνα)

ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΟΜΒΙΝΑ

“Ο καθισμένος Αρλεκίνος” (Seated Harlequin) Πάμπλο Πικάσο

πικασο νεο

Vincent Willem van Gogh «Άνθη-Αμυγδαλιάς»

Ο  ερχομός της Άνοιξης μέσα από τον πίνακα του Vncent-van-gogh «Άνθη-Αμυγδαλιάς»

vincent van gogh Άνθη Αμυγδαλιάς i116363Αποδίδουμε τον πίνακα μέσα από τη δική μας ματιά

vincent van gogh

Van Gogh

Γλυπτό του  Γιώργου Ζογγολόπουλου  « Ομπρέλες»

 Στα  πλαίσια  της Θεματικής  Ενότητας « Ο κύκλος του Νερού» και ερχόμαστε σε επαφή με το γλυπτό του  Γιώργου Ζογγολόπουλου  « Ομπρέλες»

George Zongolopoulos in ThessalonikiΔημιουργούμε το δικό μας γλυπτό με ομπρέλες

ΖΟΓΓΟΛΟΠΟΥΛΟΣVincent Willem van Gogh ” Έναστρη νύχτα

Στα  πλαίσια  των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων 2ος Θεματικός άξονας  «Δημιουργώ & Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία »-  «STEAM      και η ΓΗ γυρίζει….»

4ο Εργαστήριο “Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;”

Ας γνωρίσουμε τον πίνακα του Vincent Willem van Gogh ” Έναστρη νύχτα” .

Van Gogh Starry Night Google Art Project Διαβάζουμε τον πίνακα . Τι παρατηρούμε; Τι είδους αποχρώσεις διάλεξε το καλλιτέχνης ;Ποια χρονική στιγμή της ημέρας περιγράφει; Τι εποχή να είναι; Τι να συμβαίνει; Τι ήχοι θα μπορούσαν να ακουστούν; Ποιοι να ζουν εκεί; Αν ήταν παραμύθι ποιοι θα ήταν οι ήρωες του πίνακα; Στη συνέχεια παρακολουθούμε το “ζωντάνεμα” του πίνακα μέσα από video interactive animation https://www.youtube.com/watch?v=xoZwB8UPY-M&t=4s.  Ας δημιουργήσουμε τις δικές μας Έναστρες Νύχτες , και ας συνθέσουμε τον πίνακα στο ψηφιακό παζλ.

έναστρη νυχτα

Προσωπογραφίες Picasso  και  Margaret Keane

Στα πλαίσια των  Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 1ος Θεματικός άξονας : Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη –Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο»

5ο εργαστήριο «Ο Picasso και η Margaret – Πρόσωπα και συναισθήματα»

1Στόχος είναι εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους  μέσα από εικόνες αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους

Κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην Ολομέλεια. Έμφαση σε πρόσωπα, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές.

Τα παιδιά καλούνται με το άκουσμα της μουσικής να μεταφέρουν από χέρι σε χέρι πίνακες ζωγραφικής με προσωπογραφίες του Picasso και της Margaret Keane .

3Με το σταμάτημα της μουσικής, όποιο νήπιο τύχει να κρατά έναν από τους πίνακες , κοιτάζει προσεκτικά την εικόνα που έχει στα χέρια του και λέει λέξεις ή ό,τι σκέφτεται για αυτήν. Η δραστηριότητα επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε να έχουν όλοι την ευκαιρία να σχολιάσουν κάποιον από τους πίνακες . Στη συνέχεια ομαδοποιούμε τους πίνακες ανάλογα με το ζωγράφο τους και διακρίνουμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους.

2Στην τρίτη φάση της δραστηριότητας εμβαθύνουμε στις ομοιότητες και διαφορές στην κάθε ομάδα των πινάκων, πρώτα του Picasso και στη συνέχεια της Margaret Keane . Καλούμε τα παιδιά να παρατηρήσουν αυτά τα ιδιαίτερα πρόσωπα ,να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους , να σκεφτούν τι τα εντυπωσιάζει στο καθένα από αυτά, τι συναισθήματα αναγνωρίζουν στο πρόσωπό τους και να συζητήσουμε για το πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας οι άνθρωποι και στην πραγματικότητα.

4Ο καθένας επιλέγει τον πίνακα του Picasso που τον εντυπωσίασε περισσότερο και τον αποδίδει εικαστικά μέσα από τη δική του ματιά. Το ίδιο συμβαίνει και με τους πίνακες της Margaret Keane

Προσωπογραφιες