Στα πλαίσια του αντισεισμικού σχεδιασμού του σχολείου μας, αλλά και της ενημέρωσης των παιδιών του νηπιαγωγείου μας για την προετοιμασία, πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, μιλήσαμε για το σεισμό, και πραγματοποιήσαμε άσκηση.
Αφού ενημερώσαμε τα παιδιά για το φαινόμενο του σεισμού μέσα από εποπτικό υλικό, μιλήσαμε για τα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Τι κάνουμε όταν είμαστε στο σπίτι, τι κάνουμε όταν είμαστε έξω και τι κάνουμε όταν είμαστε στο σχολείο.
Τους εξηγήσαμε ότι το σχολείο έχει ένα σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης και το ακολουθούμε όλοι, μαθητές και νηπιαγωγοί, με ψυχραιμία.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε άσκηση ετοιμότητας για περίπτωση σεισμού.
Τα παιδιά έμαθαν ότι πρέπει να καλύπτονται αμέσως κάτω από τα θρανία τους κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του θρανίου, εάν την ώρα του σεισμού βρίσκονται μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας.
Επίσης έμαθαν ότι πρέπει να προφυλάσσονται κατάλληλα, ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται την ώρα του σεισμού (π.χ. στις γωνιές δραστηριοτήτων, στην παρεούλα, στην τουαλέτα ή αλλού), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω εκεί που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι», εάν δεν υπάρχει κοντά τους τραπέζι. Γονατίζουν και σκύβουν, ώστε να γίνουν χελωνίστες που κρύβονται στο καβούκι τους, όσο το δυνατόν μακριά από επικίνδυνα σημεία, όπως παράθυρα, τζάμια κ.λ.π. και καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια τους. Παραμένουν προφυλαγμένοι για όσο χρόνο διαρκεί ο σεισμός.
Στη συνέχεια, μόλις τελειώσει ο σεισμός, βγαίνουμε με τάξη στο προαύλιο, πρώτα το ένα τμήμα και μετά το άλλο. Παραμένουμε στον προαύλιο, μακριά το κτίριο, σε σημείο που τους έχουμε υποδείξει.
Θα γίνουν και άλλες ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

