Μαρ 11
01

Οι συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων και η στάση του συνδικαλιστικού κινήματος

Κάτω από (Σχ. Χρονιά 2010-11) από στις 01-03-2011

Συνάδελφοι

Η διαδικασία των συγχωνεύσεων έχει ξεκινήσει με τις προτάσεις των τοπικών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και ήδη συναντά πανελλαδικά την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών και των γονέων, οι οποίοι βλέπουν να οδεύουμε ολοταχώς σε δραστική μείωση των οργανικών θέσεων και σε δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων, μέσα σ’ ένα σχολείο κομμένο και ραμμένο για διαφοροποιημένα προγράμματα και «χορηγούς».

Από την αρχή μιλήσαμε επανειλημμένα για τον πραγματικό χαρακτήρα των συγχωνεύσεων και καλέσαμε τους συναδέλφους μας στο Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας να πουν ένα ξεκάθαρο «όχι» σ’ αυτές. Οι εκπρόσωποι όμως της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ φαίνεται να βρίσκονται σε άλλο μήκος κύματος. Όχι μόνο δεν ψήφισαν το κείμενο – πρότασή μας για συνολική καταγγελία των συγχωνεύσεων, αλλά δεν παρουσίασαν καμιά δική τους αντιπρόταση επαναλαμβάνοντας τις θέσεις του υπουργείου για τον «παιδαγωγικό χαρακτήρα» των συγχωνεύσεων. Παράλληλα, εμφανιζόταν καθησυχαστικοί σχετικά με την έκτασή των συγχωνεύσεων.

Στη συνέχεια, σαν να ήταν διοικητικοί υπάλληλοι, μαζί με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνδιαμόρφωσαν τη λίστα με τα σχολεία που προτείνονται για κλείσιμο, με το επιχείρημα «καλύτερα να τα προτείνουμε εμείς, παρά να τα προτείνουν από πάνω».

Τα προς συγχώνευση σχολεία που πρότεινε η Διεύθυνση είναι δεκάδες, τα περισσότερα στην περιφέρεια. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι την τελική απόφαση θα την πάρει το υπουργείο και υπάρχει η πιθανότητα αυτός ο αριθμός να είναι πολύ μεγαλύτερος.

Για τη μείωση των οργανικών θέσεων στο νομό μας, η Διεύθυνση προσπάθησε να χρυσώσει το χάπι προτείνοντας την ίδρυση δεκάδων τμημάτων υποδοχής. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι και πριν έναν χρόνο η Διεύθυνση είχε κάνει παρόμοιες προτάσεις αλλά καμιά απ’ αυτές δεν έγινε δεκτή από το υπουργείο. Κι αφού δεν έγιναν πέρσι, τι μας εξασφαλίζει ότι θα γίνουν φέτος που «η συγκυρία είναι αρνητικότερη»;

Τέλος, η Διεύθυνση ΠΕ τονίζει πως όλες αυτές οι προτάσεις της συναποφασίστηκαν σε συνεργασία με πολλούς φορείς μεταξύ αυτών και τον Σύλλογο Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας. Οφείλουμε να τονίσουμε πως εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών συμμετείχαν σε αυτές τις συναντήσεις του ΔΣ με την Διεύθυνση όπου τόνισαν την πάγια θέση μας για άρνηση κάθε μορφής συγχώνευσης και απώλειας έστω και μιας θέσης εργασίας. Κατά συνέπεια, ουδέποτε μπήκαμε στη λογική να συζητήσουμε για το ποιες σχολικές μονάδες πρέπει να συγχωνευθούν. Προφανώς, η Διεύθυνση εννοεί την ΠΑΣΚ, και την ΔΑΚΕ που πλειοψηφούν στο Δ.Σ.. Αλλά καλό θα είναι να τοποθετηθούν γι’ αυτό οι παρατάξεις αυτές.

Συνάδελφοι, το σβήσιμο εκατοντάδων σχολείων από το χάρτη της Ελλάδας, οι αναγκαστικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών, το στοίβαγμα των μαθητών στα νέα «πολυδύναμα σχολεία» που θα παράγουν μαζικά ευέλικτους, καταρτίσιμους εργαζομένους, η υλοποίηση του «νέου σχολείου» της αμάθειας και των χορηγών, όλος δηλαδή ο κυβερνητικός σχεδιασμός, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς τη συνεργασία των «προθύμων». Γι’ αυτό οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ οφείλουν, έστω και τώρα, να μας απαντήσουν:

● Ποια είναι η θέση τους για τις συγχωνεύσεις; Γίνονται μόνο για οικονομικούς λόγους, ή είναι το απαραίτητο βήμα για το χτίσιμο του «νέου σχολείου» της αγοράς;

● Αν για τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις λαμβάνονται υπόψη, όπως λέει η Διεύθυνση, παιδαγωγικά κριτήρια, τι θέση έχουν για τα αντίστοιχα «παιδαγωγικά κριτήρια» του Υπουργείου που προτάσσει την «εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας», δηλαδή κατάρτιση και δεξιότητες σύμφωνα με τις ανάγκες των «τοπικών κοινωνιών»;

● Πιστεύουν ότι οι συγχωνεύσεις μπορούν να γίνουν χωρίς συνολική μείωση των οργανικών θέσεων; Αν όχι, τι θα πουν του χρόνου στους συναδέλφους που θα αναζητούν σχολείο, ακόμη και εκτός ΠΥΣΠΕ;

● Πώς συναινούν σε συγχωνεύσεις όταν οι γονείς θα επωμιστούν το κόστος μεταφοράς των μαθητών; Το ήδη οξυμένο πρόβλημα των μεταφορών πώς βλέπουν να λύνεται του χρόνου που οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και οι σχετικές αρμοδιότητες θα ανήκουν στους Δήμους;

● Αν οι συγχωνεύσεις δεν είναι άσχετες με την «αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος», που προτάθηκε από την κυβέρνηση το Δεκέμβρη, γιατί ακόμη δεν έχουν πάρει θέση γι’ αυτή;

● Συμφωνούν με την κατάργηση του ενιαίου χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης και τη διαφοροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων ανά περιφέρεια και ανά σχολική μονάδα; Συμφωνούν με την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας στην αναζήτηση πόρων και την εμπλοκή των «χορηγών» που θα καθορίζουν το περιεχόμενο των μαθημάτων; Συμφωνούν με την αξιολόγηση και τη σύνδεσή της με τη χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας; Συμφωνούν με τις υπερεξουσίες που προτείνονται για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους Περιφερειακούς Διευθυντές;

Συνάδελφε, συναδέλφισσα

Είναι μάλλον πολυτέλεια να περιμένουμε να ιδρώσει το αυτί των συνδικαλιστικών μας «ηγεσιών». Η μάχη για την προάσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων δεν μπορεί να γίνει ξέχωρα απ’ την προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Δεν μπορεί να γίνει χωρίς την καταδίκη των επιχειρούμενων αναδιαρθρώσεων, που ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και οι τοπικοί τους «παράγοντες» προσπαθούν να συσκοτίσουν.

Πρέπει να σημάνει ξεσηκωμός.

Από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς, ταξικά συνδικάτα,

να κάνουμε δική μας αυτή τη μάχη!

Άνοιξε το σαν έγγραφο Word



Αφήστε μια απάντηση