Σχολική ετοιμότητα.Πότε είναι έτοιμο ένα παιδί να ενταχθεί στη Α’ Δημοτικού

Βουρλιόγκα Βασιλική Ψυχολόγος MSc, Παπασταύρου Αναστασία Εργοθεραπεύτρια SIT, Πιτσίκαλη Ντόρα Λογοθεραπεύτρια MSc. Κέντρο ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Τι σημαίνει σχολική ετοιμότητα;

Είναι ένα ορισμένο επίπεδο ανάπτυξης (σωματικής/κινητικής, ψυχοκοινωνικής / συναισθηματικής, γλωσσικής / γνωστικής) ενός παιδιού, που του επιτρέπει να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις του δημοτικού σχολείου.

Με τον πιο απλό ορισμό, ένα παιδί που είναι έτοιμο για το σχολείο (Α Δημοτικού), σημαίνει ότι έχει κατακτήσει βασικές δεξιότητες και γνώσεις από μια ποικιλία τομέων που θα μπορέσουν να του διασφαλίσουν μια επιτυχημένη πορεία.

Ηλικιακά, τα περισσότερα παιδιά έχουν φτάσει σ’ αυτό το επίπεδο και πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξης μεταξύ  5ετών και 7μηνών και 6 ετών και 6 μηνών.

Κάποια παιδιά παρότι βρίσκονται στην ηλικία αυτή και τυπικά δικαιούνται να φοιτήσουν στην Α Δημοτικού, δεν είναι ακόμη ‘ώριμα’ ώστε να αντεπεξέλθουν με επάρκεια στο νέο απαιτητικό τους ρόλο.Παρακάτω αναφέρονται τα βασικά κριτήρια σχολικής ετοιμότητας που συνδέονται άμεσα με την ομαλή προσαρμογή του παιδιού στην Α δημοτικού:

ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ:

Γλωσσικές δεξιότητες

Αντίληψη Λόγου

-Ακολουθεί σύνθετες οδηγίες

-Παρακολουθεί και κατανοεί ιστορίες (κατάλληλες για την ηλικία του)

-Παρακολουθεί και κατανοεί μια απλή συνομιλία

-Κατανοεί  ανέκδοτα και γρίφους

-Κατανοεί απλά λογοπαίγνια

Έκφραση Λόγου

-Χρησιμοποιεί προτάσεις που περιλαμβάνουν δύο ή περισσότερες ιδέες

-Χρησιμοποιεί περιγραφική γλώσσα

-Γνωρίζει απέξω και απαγγέλλει κάποια κοινά ποιηματάκια και τραγούδια

-Προσποιείται, δημιουργεί και συνθέτει τραγούδια ή ιστορίες

-Λέει ή επαναφηγείται ιστορίες ή / και καθημερινές εμπειρίες

-Κάνει ερωτήσεις και εκφράζει την περιέργεια του

-Εκφράζει ιδέες έτσι ώστε οι άλλοι μπορούν να τις καταλάβουν

-Απαντάει σε «ναι / όχι» ερωτήσεις

-Απαντάει σε ανοιχτές ερωτήσεις (π.χ., «Τι έχετε για μεσημεριανό σήμερα;»)

-Απαντάει σε ερωτήσεις που εισάγονται με τι, πως, που, πότε, γιατί.

-Συμμετέχει σε συζητήσεις

-Κάνει το ίδιο το παιδί έναρξη συζήτησης

-Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό, αντωνυμίες και χρόνους σωστά

-Χρησιμοποιεί  τη γλώσσα για να μιλήσουμε για τα αντίθετα και να συγκρίνει τα πράγματα

-Μιλά για πράγματα που πρόκειται να συμβούν, καθώς και πράγματα που έχουν ήδη συμβεί

-Η ομιλία του είναι πλήρως κατανοητή από μη εξοικειωμένους ακροατές/συνομιλητές

-Χρησιμοποιεί σωστά την μελωδικότητα της φωνής του (προσωδία) ψιθυρίζει και αλλάζει τόνο φωνής αν χρειαστεί

 

Κοινωνικές δεξιότητες

-Μπορεί να συστηθεί σε κάποιον

-Χαιρετάει σε είσοδο και έξοδο από κάποιο χώρο

-Έχει βλεμματική επαφή

-Κάνει έναρξη διαλόγου

-Διατηρεί διάλογο

-Χρησιμοποιεί εκφράσεις προσώπου (σε κάποιο βαθμό)

-Προσαρμόζεται σε μη οικείες συνθήκες

-Έχει περιέργεια για τον κόσμο

-Ακολουθεί κανόνες

(Διαβάστε  τη  συνέχεια  του  άρθρου  στο www.proseggisi.gr)

 

«101 ιδέες για πρωτοπόρους εκπαιδευτικούς»

Η τεχνολογία, σε ολόκληρο τον κόσμο, έχει τη δυνατότητα να αίρει τα εμπόδια ανάμεσα στο μαθητή και το δάσκαλο. Τα προηγμένα λογισμικά και το Διαδίκτυο αλλάζουν συνεχώς τον τρόπο πρόσβασής μας στη γνώση. Καινοτόμοι τρόποι διδασκαλίας και μάθησης επαναπροσδιορίζουν την εμπειρία της σχολικής αίθουσας. Έτσι γεννιούνται νέες προσδοκίες για τους μαθητές: πέρα από τις βασικές δεξιότητες, χρειάζονται ικανότητα συνεργασίας, επικοινωνίας και διαχείρισης της πληροφορίας –όλες δεξιότητες του 21ου αιώνα– και πρόσβαση σε εργαλεία μάθησης που κάνουν προσιτές τις δεξιότητες αυτές.

Μπορείτε  να  κατεβάσετε  την  παρουσίαση  της  Microsoft   101  ιδέες  για  πρωτοπόρους  εκπαιδευτικούς  στα  Ελληνικά  με παρουσιάσεις  και ιδέες  για τη  διδασκαλία  μαθημάτων όπως Γεωγραφία, Γεωλογία, Βιολογία, Νέα Ελληνικά / Λογοτεχνία, Γλώσσα και διαθεματικές προσεγγίσεις, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία, Ξένες Γλώσσες, Χημεία, Τεχνολογία της πληροφορίας  σε  μορφή  pdf στο

«101 ιδέες για πρωτοπόρους εκπαιδευτικούς»

(πηγή http://www.openbook.gr/101-idees-gia-prwtoporous-ekpaideytikous/)

 

H Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια ενημέρωσης της Europol: “Say No!”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμμετέχει ενεργά στην καμπάνια ενημέρωσης της Europol:
«Say No!»

Στο πλαίσιο αυτό ενημερώνει τους πολίτες για τον σεξουαλικό εκβιασμό και εξαναγκασμό των παιδιών μέσω του διαδικτύου, γνωστού και ως «sextortion».

Ξεκίνησε χθες, Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017, η πανευρωπαϊκή εκστρατεία «Say No!» για την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με το φαινόμενο του σεξουαλικού εκβιασμού και εξαναγκασμού των παιδιών, μέσω του διαδικτύου.

Στην εκστρατεία ενημέρωσης, η οποία υλοποιείται με πρωτοβουλία της Europol, συμμετέχουν οι αρμόδιες Αρχές από το σύνολο των Κρατών – Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ από τη χώρα μας συμμετέχει ενεργά η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Σκοπός της εκστρατείας είναι:

  •  η υποστήριξη και η παροχή συμβουλών στα παιδιά, τα οποία έχουν υποστεί τις συνέπειες του διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού,
  • η εμπεριστατωμένη ενημέρωση των παιδιών που χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο και αποτελούν ενδεχόμενους στόχους «διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού» καθώς και
  • η ανάδειξη της σημαντικότητας την οποία έχει η άμεση καταγγελία από τα θύματα των περιστατικών του «διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού».

Ο σεξουαλικός διαδικτυακός εξαναγκασμός και εκβιασμός των παιδιών, γνωστός και ως «sextortion», αφορά στη μεθοδολογία διαδικτυακών δραστών να προσεγγίζουν τα θύματά τους με δόλιο τρόπο, παριστάνοντας συνομήλικους του ιδίου ή του αντιθέτου φίλου, συνομιλώντας μαζί τους, μέσω διαδικτυακών σελίδων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών αυτών, κι αφού αποκτήσουν την εμπιστοσύνη των παιδιών με απατηλούς τρόπους, τους ζητούν υλικό ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (φωτογραφίες ή βίντεο), για προσωπική δήθεν χρήση ή για επαγγελματική προώθηση, μέσω «ειδικών» (μόντελινγκ κλπ.).

 

Αφού παραλάβουν το υλικό, στη συνέχεια ζητούν νέες φωτογραφίες ή βίντεο, με πορνογραφικό όμως αυτή τη φορά περιεχόμενο. Εφόσον τα παιδιά ενδώσουν, τότε οι δράστες αποκαλύπτουν τους πραγματικούς τους σκοπούς, που είναι κυρίως σεξουαλικού ή οικονομικού ενδιαφέροντος.

Ενδεικτικά, επιδιώκουν την παραγωγή πρωτοτύπου υλικού πορνογραφίας ανηλίκων ή επιθυμούν να συναντηθούν με τα θύματά τους ή εκβιάζουν αυτά για χρήματα, με την απειλή ότι θα δημοσιεύσουν το υλικό στο διαδίκτυο ή θα το αποστείλουν στο οικείο περιβάλλον τους.

Πολλά από τα περιστατικά σεξουαλικού διαδικτυακού εκβιασμού και εξαναγκασμού δεν καταγγέλλονται στις αρμόδιες Αρχές είτε γιατί το θύμα αισθάνεται ντροπή για το υλικό που κλήθηκε να παράγει, είτε γιατί δε γνωρίζει (λόγω της ανηλικότητας) ότι έχει διαπραχθεί έγκλημα σε βάρος του.

Για το λόγο αυτό η πανευρωπαϊκή εκστρατεία ενημέρωσης «Say No!» απευθύνεται σε άτομα που στοχοποιούνται από επιτήδειους και συμβουλεύει :

«Μην ενδώσετε πληρώνοντας τον εκβιασμό και μην αισθάνεστε ντροπή να το καταγγείλετε στις αρμόδιες Αρχές επιβολής του νόμου (Αστυνομικές Αρχές) ».

Σε περίπτωση που κάποιος πέσει θύμα διαδικτυακού σεξουαλικού εξαναγκασμού και εκβιασμού προτείνεται να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

  •  να μην μοιράσει άλλο υλικό,
  •  να αναζητήσει βοήθεια,
  • να μην διαγράψει τα αποδεικτικά στοιχεία (συνομιλιες, e-mail κτλ.),
  • να διακόψει κάθε επικοινωνία, «μπλοκάροντας» τον επιτήδειο διαδικτυακό δράστη και
  • να αναφέρει το συμβάν στις αρμόδιες Αστυνομικές ή Δικαστικές Αρχές (ειδικότερα στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος).

Επίσης είναι σημαντικό να ακολουθούμε τις παρακάτω συμβουλές:

  • κάνουμε φίλους μόνο όσους γνωρίζουμε καλά,
  • δεν ανταγωνιζόμαστε με την παρέα μας για το ποιος θα κάνει τους περισσότερους φίλους,
  • ορίζουμε στις Ρυθμίσεις Απορρήτου της συσκευής μας τι περιεχόμενο θέλουμε να φαίνεται στους άλλους,
  • αποφεύγουμε το “check-in” στους χώρους που κινούμαστε (στο σχολείο, στη βόλτα ή μέρη που επισκεπτόμαστε συχνά),
  • δε δημοσιεύουμε φωτογραφίες μου που “μαρτυρούν” τοποθεσίες, (π.χ. το σπίτι μας, το σχολείο μας),
  • ποτέ δεν κάνουμε chat με κάποιον που δε γνωρίζουμε,
  • προσέχουμε τις κινήσεις μας στην κάμερα, ενώ αν δεν την χρησιμοποιούμε καλό είναι να την καλύπτουμε με ένα αυτοκόλλητο,
  • σκεφτόμαστε πολύ πριν δημοσιεύσουμε κάποια εικόνα ή κάποιο video, σεβόμενοι πάντοτε και τα προσωπικά δεδομένα των φίλων μας.

Για την εκστρατεία ενημέρωσης έχει δημιουργηθεί επικοινωνιακό υλικό με τη μορφή βίντεο και σχεδίων σε μορφή κόμικ, τα οποία είναι διαθέσιμα στους ακόλουθους συνδέσμους:

Παράλληλα, μπορείτε να ενημερωθείτε και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, μέσω των hashtags της καμπάνιας: #SayNo και #ΠεςΟΧΙ

Ακολουθήστε την Ελληνική Αστυνομία και τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης:

Ο σύγχρονος πατέρας κόντρα στα στερεότυπα που έχει μάθει να αναπαράγει

 

Ο σύγχρονος πατέρας κόντρα στα στερεότυπα που έχει μάθει να αναπαράγει

   Πώς έχει επηρεαστεί ο σύγχρονος Έλληνας πατέρας από την οικονομική κρίση; Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει και πώς αλλάζει ο ρόλος του; Οι άνθρωποι της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας απαντούν στο News 24/7

Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα σήμερα, 107 χρόνια μετά τον πρώτο εορτασμό της. Εμπνεύστρια της Παγκόσμιας Ημέρας του Πατέρα ήταν η αμερικανίδα Σονόρα Σμαρτ Ντοντ, που θέλησε να καθιερώσει μια γιορτή ανάλογη με την Ημέρα της Μητέρας, προκειμένου να τιμήσει τον πατέρα της Γουίλιαμ Τζάκσον Σμαρτ, βετεράνο του Αμερικανικού Εμφυλίου, που ανέθρεψε μόνος του τα έξι παιδιά της οικογένειας.

AdTech Ad

Από τότε ο ρόλος του πατέρα και της μητέρας άλλαξε, εξελίχθηκε και φυσικά, θα συνεχίσει να αλλάζει ακολουθώντας τις επιταγές της κάθε εποχής. Διερευνώντας τον ρόλο του πατέρα στη σύγχρονη νεοελληνική κοινωνία, και το πώς αυτός έχει επηρεαστεί-διαφοροποιηθεί εξ αιτίας της κρίσης, μιλήσαμε με τον οικονομολόγο Βασίλη Χρονόπουλο και τη ψυχολόγο Αγγελική Γιαντσελίδου που συνεργάζονται με την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας.

Διερευνούμε παράλληλα τα οφέλη της στενής επαφής του πατέρα με το παιδί του από τη βρεφική ακόμη ηλικία αλλά και το πώς πρέπει να διασφαλίζεται η ισορροπία σε μια οικογένεια χωρισμένων γονιών.

“Τα βρέφη που στο μεγάλωμά τους συμμετέχει ενεργά ο πατέραςέχουν μεγαλύτερη γνωστική ικανότητα στους 6 μήνες”

-Πώς θα χαρακτηρίζατε την πατρική θέση μέσα στη σύγχρονη νεοελληνική κοινωνία του 2017; Υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν που ενδεχομένως επηρεάζουν τον πατρικό ρόλο;

Η ελληνική οικογένεια συνεχίζει σε ένα βαθμό να είναι βασισμένη σε παραδοσιακές αρχές και αξίες, κατά τις οποίες ο πατέρας είναι εκείνος που κατά κύριο λόγο συντηρεί την οικογένεια. Ωστόσο έχουν σημειωθεί κοινωνικές αλλαγές, που επηρεάζουν σημαντικά την πατρική λειτουργία είτε με την ανάληψη νέων πιο σύνθετων ρόλων από την πλευρά των γυναικών, οι οποίες διεκδικούν δυναμικά χώρο στην αγορά εργασίας, είτε μέσα από τις ανάγκες που έχει επιβάλει η οικονομική κρίση, κατά την οποία συχνά ο πατέρας δεν μπορεί να αναλάβει μόνος του τον βιοπορισμό της οικογένειας.

-Ποια είναι η σημασία του πατρικού ρόλου στη σύγχρονη νεοελληνική οικογένεια και ποιες νέες προκλήσεις καλείται να αντιμετωπίσει;

Η πιο μεγάλη πρόκληση είναι να ξεπεράσει ο ίδιος τα στερεότυπα που έχει μάθει να αναπαράγει. Η απώλεια της εργασίας ενός πατέρα μέσα στην κρίση αποτελεί ένα καίριο σημείο, που χρήζει ειδικής διαχείρισης και ακόμη και στις μέρες μας είναι δύσκολο να βιωθεί με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται μια αντίστοιχη απώλεια εργασίας από τη μητέρα. Όμως η προσπάθεια πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση ο πατέρας να προσφέρει όπου χρειάζεται και όπου μπορεί, με βάση τις δεδομένες ανάγκες της οικογένειας αλλά και τις τρέχουσες συνθήκες.

-Πατέρας σε οικογένεια της κρίσης. Κάποιοι πατέρες μπορεί να μη δουλεύουν την ώρα που η σύζυγος εργάζεται. Πώς πρέπει οι πατέρες να αντιμετωπίζουν αυτή τη διαφοροποίηση παραδοσιακών/στερεοτυπικών αν θέλετε ρόλων που μας έρχονται από τις προηγούμενες γενιές;

Όταν σκεφτόμαστε μια οικογένεια, αυτόματα στο μυαλό μας έρχονται οι ανθρώπινες σχέσεις και οι δεσμοί που αναπτύσσονται. Μια οικογένεια, όμως, καλείται καθημερινά να αντιμετωπίσει άπειρα πρακτικά θέματα, τα οποία θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό έναν οργανισμό, ένα σύστημα. Ένας οργανισμός μελετά τις παρούσες συνθήκες και ανάγκες του και τοποθετεί τον εργαζόμενο στη θέση που θα είναι πλέον παραγωγικός με βάση τα χαρακτηριστικά του. Επομένως, πρόκειται για νέα διαχείριση ρόλων με στόχο την καλύτερη δυνατή λειτουργία της οικογένειας, που αποτελεί ένα σύστημα.

-Ποια είναι τα οφέλη της στενής επαφής του πατέρα με το παιδί του από τη βρεφική ακόμη ηλικία; Ισχύει πως τα παιδιά που έχουν επαφή με τον πατέρα τους από πολύ μικρή ηλικία εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς στη συνέχεια; Υπάρχει κάποια διαφοροποίηση ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια;

Τα βρέφη που στο μεγάλωμά τους συμμετέχει πολύ ενεργά πλέον ο πατέρας έχουν μεγαλύτερη γνωστική ικανότητα στους 6 μήνες, είναι καλύτεροι λύτες προβλημάτων ως νήπια και έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις. Φαίνεται να έχουν περισσότερες πιθανότητες για υψηλότερα επίπεδα οικονομικών και εκπαιδευτικών επιτευγμάτων αλλά και καλύτερη ψυχική ευημερία. Η συμμετοχή των πατέρων σχετίζεται θετικά με τη συνολική ικανοποίηση της ζωής των παιδιών αλλά και με λιγότερη κατάθλιψη.

-Πώς πρέπει να διασφαλίζεται η ισορροπία σε μια οικογένεια χωρισμένων γονιών;

Όταν δύο άνθρωποι χωρίζουν, μπορεί η άποψη που έχουν ο ένας για τον άλλο να μην είναι καλύτερη και να υπάρχουν δυσκολίες, διαφωνίες και συγκρούσεις μεταξύ τους. Όμως το παιδί πρέπει να προφυλάσσεται και να μην γίνεται αποδέκτης της αρνητικότητας που ένας πρώην σύντροφος ενδέχεται να έχει για τον άλλο. Οι γονείς δεν πρέπει απαραίτητα να είναι φίλοι μετά το διαζύγιο, πρέπει όμως να είναι προσεκτικοί και να λειτουργούν με τον πιο αποδοτικό τρόπο στο γονεϊκό τους ρόλο, να είναι συνεπείς στους χρόνους τους, να μην εκθέτουν τα παιδιά σε αντιπαραθέσεις και σε αρνητικά σχόλια για τον άλλο γονέα. Το παιδί πρέπει να αισθάνεται ότι ο χωρισμός των γονιών δεν αφορά στο ρόλο τους ως γονείς του.

-Τέλος, υπάρχει κάποια ειδοποιός διαφορά στον τρόπο που δίνει την αγάπη του ο πατέρας στο παιδί; Κάποιο στοιχείο που διακρίνει το δόσιμο αυτό σε σχέση με εκείνο της μητέρας;

Στο σύνολο η αγάπη του πατέρα φαίνεται να είναι τόσο σημαντική όσο η αγάπη της μητέρας για την ψυχική ευημερία και υγεία του παιδιού και όταν δεν παρέχεται με έναν υγιή τρόπο, συνδέεται με μια σειρά ψυχολογικών προβλημάτων και προβλημάτων συμπεριφοράς. Ένας συνεπής και στοργικός πατέρας είναι ένας συνεπής και στοργικός γονιός ανεξάρτητα από το φύλο του.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως σύμφωνα με τη νέα έρευνα της UNICEF που δημοσιεύθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα, περισσότερα από τα μισά παιδιά (55%) ηλικίας τριών έως τεσσάρων ετών σε 74 χώρες (περίπου 40 εκατομμύρια) έχουν πατέρες, που δεν παίζουν ή δεν συμμετέχουν σε δραστηριότητες μάθησης μαζί τους.

Η ανάλυση της UNICEF σχετικά με τις συμπεριφορές των γονέων, εξέτασε, αν τα παιδιά ηλικίας τριών και τεσσάρων ετών ασχολούνται με δραστηριότητες παιχνιδιού και πρώιμης μάθησης μαζί με τους μπαμπάδες τους. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν το να διαβάζει ο πατέρας στα παιδιά, να τους λέει ιστορίες, να τραγουδούν μαζί, ή να βγαίνουν έξω, παίζοντας μαζί. Η UNICEF παροτρύνει τις κυβερνήσεις και τον ιδιωτικό τομέα να αυξήσουν τις δαπάνες και να επηρεάσουν τις πολιτικές για να υποστηρίξουν προγράμματα ανάπτυξης της παιδικής ηλικίας που επικεντρώνονται στην παροχή στους γονείς των πόρων και των πληροφοριών που χρειάζονται για να παρέχουν φροντίδα στα παιδιά τους.

“Αυτό που μας δείχνουν οι αριθμοί είναι, ότι οι πατέρες αγωνίζονται να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στα πρώτα χρόνια των παιδιών τους”, δήλωσε ο Λόρενς Σάντι, διευθυντής Δεδομένων, Έρευνας και Πολιτικής της UNICEF σε σχετική ανακοίνωση.

“Πρέπει να καταργήσουμε τα εμπόδια, που εμποδίζουν τους πατέρες να παρέχουν στα βρέφη και τα μικρά παιδιά τους ένα ευνοϊκό περιβάλλον για να ευδοκιμήσουν, συμπεριλαμβανομένης της αγάπης, του παιχνιδιού, της προστασίας και της θρεπτικής τροφής. Πρέπει να εξασφαλίσουμε, ότι όλοι οι γονείς έχουν τον χρόνο, τους πόρους και τις γνώσεις που χρειάζονται για να υποστηρίξουν πλήρως την έγκαιρη ανάπτυξη των παιδιών τους”.

Οι εξελίξεις στη νευροεπιστήμη έχουν αποδείξει ότι όταν τα παιδιά περνούν τα πρώτα τους χρόνια σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα, νέες νευρικές συνδέσεις μπορούν να διαμορφωθούν με μια ταχύτητα 1.000 συνδέσεων ανά δευτερόλεπτο. Αυτές οι συνδέσεις συμβάλλουν στον προσδιορισμό της υγείας τους, στην ικανότητά τους να μαθαίνουν και να αντιμετωπίζουν το άγχος, και ακόμη επηρεάζουν την παραγωγική τους ικανότητα ως ενήλικες.

Η έρευνα υποδεικνύει επίσης ότι η έκθεση στη βία και η έλλειψη ερεθισμάτων και φροντίδας μπορούν να αποτρέψουν τη δημιουργία νέων νευρικών συνδέσεων. Και όταν τα παιδιά αλληλεπιδρούν θετικά με τους μπαμπάδες τους, έχουν καλύτερη ψυχολογική υγεία, αυτοεκτίμηση και ικανοποίηση για τη ζωή μακροπρόθεσμα.

Περισσότερες πληροφορίες για την Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας:

ekpse.gr, facebook.com/ekpse

(Πηγή: news247.gr)

 

Μπλε Φάλαινα Επικίνδυνο διαδικτυακό παιχνίδι

Μια 15χρονη από την Κατερίνη το πρώτο παρολίγον θύμα στη χώρα μας – Ποιος είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από το αρρωστημένο παιχνίδι – Οι έρευνες, οι μακάβριες οδηγίες και οι έφηβοι αυτόχειρες

Σαν μάστιγα εξαπλώνεται σε όλες τις χώρες το διαδικτυακό Blue Whale Challenge, που ωθεί τα ανήλικα θύματά του, να αφαιρέσουν την ίδια τους τη ζωή.

Ο άνθρωπος πίσω από το αρρωστημένο «παιχνίδι αυτοκτονίας» φέρεται να είναι σε φυλακή της Ρωσίας, είναι μόλις 21 ετών και εξακολουθεί να δέχεται ερωτικές επιστολές από έφηβες, που του παραδίδονται στο κελί του.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι ο Philipp Budeikin (γνωστός και με το ψευδώνυμο Philipp Lis), ο οποίος κατηγορείται για υποκίνηση τουλάχιστον 16 αυτοκτονιών, στις οποίες είχε άμεσα εμπλακεί.

Ο Ρώσος, ο οποίος συνελήφθη τον Δεκέμβριο του 2016, έχει ομολογήσει τα εγκλήματά του και με κυνισμό αναφέρει ότι θεωρεί τα θύματά του «βιολογικά απόβλητα», ότι χαίρεται που πέθαναν και πως η δοκιμασία αυτή «καθαρίζει την κοινωνία».

Στην ίδια συνέντευξή του στην εφημερίδα SaintPetesburg, υποστήριξε πως οι έφηβοι «πέθαναν χαρούμενοι, τους έδωσα ό,τι δεν είχαν στην πραγματική ζωή… τη ζεστασιά, την κατανόηση και την επικοινωνία».

Οι ρωσικές αρχές λένε ότι έλαβαν δεκάδες ερωτικές επιστολές από κορίτσια με παραλήπτη τον κρατούμενο στις φυλακές Kresty στην Αγία Πετρούπολη, και πως, εν αναμονή της δίκης, που θα γίνει τον Νοέμβριο, η νομοθεσία λέει ότι δεν μπορούν να απαγορεύσουν την παράδοσή τους.

Πώς ξεκίνησε το παιχνίδι

Ο Anton Breido, ανώτερος αξιωματικός της εξεταστικής επιτροπής της Ρωσίας, ανέφερε σχετικά: «Ο Budeikin γνώριζε πολύ καλά τι έπρεπε να κάνει για να έχει το αποτέλεσμα που ήθελε. Ξεκίνησε το 2013 και από τότε έχει τελειοποιήσει την τακτική του και διορθώσει τα λάθη του. Αυτός και οι βοηθοί του αρχικά προσέλκυσαν τα παιδιά σε ομάδες στο VK (δημοφιλής πλατφόρμα επικοινωνίας στη Ρωσία, σαν το Viber ή το WhatsApp). Ο στόχος τους ήταν να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά και στη συνέχεια να καταλάβουν εκείνους που θα επηρεάζονταν περισσότερο από την ψυχολογική χειραγώγηση. Από τους 20.000 ανθρώπους, ήξεραν ότι μόνο 20 θα ήταν κατάλληλοι».

O διαχειριστής ή επιμελητής (όπως είναι το in-game όνομά του) του παιχνιδιού έβρισκε παίκτες μέσω γκρουπ «αυτοκτονίας» που είχαν δημιουργηθεί στο VKontakte. Η αστυνομία στη Ρωσία έχει κλείσει αρκετά από αυτά τα γκρουπ τα τελευταία χρόνια, αλλά λένε ότι μόλις το ένα κλείσει, ένα άλλο εμφανίζεται και αυτό τους έχει οδηγήσει στο να κρύβονται.

Μόλις το θύμα γίνει αποδεκτό από έναν διαχειριστή, του δίνεται η λίστα με 50 καθημερινές προκλήσεις, που μπορεί να είναι οτιδήποτε, από απλές εργασίες, όπως να ακούει ένα συγκεκριμένο τραγούδι, να δει ένα συνταρακτικό βίντεο και να ξυπνήσει σε περίεργες ώρες, ή σε πολύ πιο ακραία αιτήματα όπως η χάραξη λέξεων ή το σύμβολο μίας γαλάζιας φάλαινας στο δέρμα του.

Η πρώτη πρόκληση έρχεται συνήθως στις 4:20 το πρωί. Κάθε φορά που ολοκληρώνεται μια εργασία, θα πρέπει το θύμα να παρέχει φωτογραφία ή βίντεο, ως απόδειξη της ολοκλήρωσης.

Προσπάθεια έρευνας από δημοσιογράφους

Ένας δημοσιογράφος που εργάζεται στο Radio Free Europe δημιούργησε έναν λογαριασμό στο VK, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως ένα 15χρονο κορίτσι που προσπάθησε να μπει στο παιχνίδι. Μετά την επαφή, του δόθηκε η πρώτη του αποστολή, η οποία περιελάμβανε εκούσιο αυτοτραυματισμό.

Δημοσιογράφοι:Θέλω να παίξω το παιχνίδι
Διαχειριστής:Είσαι σίγουρη; Δεν έχει γυρισμό
Δημοσιογράφοι:Ναι. Τι σημαίνει αυτό; Το ότι δεν έχει γυρισμό;
Διαχειριστής:Δεν μπορείς να αποχωρήσεις από το παιχνίδι όταν ξεκινήσει
Δημοσιογράφοι:Είμαι έτοιμη.
Διαχειριστής:Πρέπει να ολοκληρώσεις επιτυχώς κάθε πρόκληση. Και δεν πρέπει να το μάθει κανένας. Μόλις τελειώνεις την εκάστοτε πρόκληση, θα μου στέλνεις μια φωτογραφία. Στο τέλος του παιχνιδιού, πεθαίνεις. Είσαι έτοιμη;.
Δημοσιογράφοι:Και αν θέλω να σταματήσω;
Διαχειριστής:Έχω όλα τα στοιχεία σου. Θα σε κυνηγήσουν. 

Η πρώτη πρόκληση ήταν να «χαράξει ένα F58 στο μπράτσο της με ξυράφι».

Με τη βοήθεια του photoshop, οι δημοσιογράφοι επιχείρησαν να ξεγελάσουν τον διαχειριστή.
Φαίνεται, όμως, ότι δεν τα κατάφεραν, καθώς δεν τους απάντησε ποτέ.

Τα θύματα

Το επικίνδυνο παιχνίδι συνδέθηκε άμεσα με τους θανάτους τριών εφήβων στη Ρωσία. Η 16χρονη Veronika Volkova και η 15χρονη Yulia Konstantinova «βούτηξαν» από τη στέγη μιας πολυκατοικίας.

Λίγο πριν τον θάνατό της, η Konstantinova ανάρτησε σε προφίλ της σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης τη φωτογραφία μιας γαλάζιας φάλαινας. Λίγο πριν αυτοκτονήσει, έγραψε: «Τέλος».

Το ίδιο έγραψε και η φίλη της, Veronika: «Χάθηκε κάθε νόημα. Τέλος».

Στα τέλη του 2015, ένα 17χρονο κορίτσι από τη Ρωσία, η Rina Palenkova, δημοσίευσε μια selfie, λίγες στιγμές πριν πέσει μπροστά σε ένα επερχόμενο τρένο. Ο οδηγός του τρένου είδε τη Rina και προσπάθησε απεγνωσμένα να σταματήσει το τρένο, αλλά δεν μπορούσε και έτσι το κορίτσι σκοτώθηκε από την πρόσκρουση.

«Μαμά, υπάρχουν μπλε φάλαινες;» είχε ρωτήσει μια μέρα η 13χρονη Κολομβιανή, Μεϊλέν και η μητέρα της απάντησε αθώα πως υπάρχουν, αλλά είναι είδος υπό εξαφάνιση. Ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε και δεν είχε την παραμικρή ιδέα τι σήμαινε αυτή η ερώτηση.

Δύο μήνες αργότερα, στις 28 Απριλίου, το άψυχο σώμα της μικρής κρεμόταν από ένα σχοινί. Η 37χρονη μητέρα δεν είχε ποτέ της ακούσει για την θανάσιμη πρόκληση και, όταν ενημερώθηκε, άρχισε να συνδέει γεγονότα, περιστατικά και συμπεριφορές της κόρης της, που μέχρι τότε περνούσαν απαρατήρητα. Η 13χρονη δεν ήταν όμως η πρώτη που πέθανε, συμμετέχοντας στην διαδικτυακή πρόκληση, που πλέον έχει λάβει διεθνείς διαστάσεις και κινητοποίησε τις Αρχές παγκοσμίως.

Τον περασμένο Νοέμβριο, στην Ουκρανία, οι 15χρονοι Ντενίς και Κάτια, τσακώθηκαν με τους γονείς τους και έφυγαν για το εξοχικό σε ένα κοντινό χωριό. Όταν τους βρήκε η αστυνομία, τα παιδιά άρχισαν να πυροβολούν, ανεβάζοντας, ταυτόχρονα, αστείες εικόνες στο «V Kontakte» και αλληλογραφώντας με γνωστούς τους. Τελικά, ο Ντενίς σκότωσε την Κάτια και αυτοκτόνησε.

Ένα 16χρονο κορίτσι αυτοκτόνησε στο Mato Grosso της Βραζιλίας τον περασμένο μήνα, ως αποτέλεσμα του παιχνιδιού. Σύμφωνα με την αστυνομία, άφησε πίσω δύο γράμματα που περιγράφουν λεπτομερώς τους κανόνες του παιχνιδιού. Εκτός από τη χάραξη μηνυμάτων στα χέρια της με μια λεπίδα, ολοκλήρωσε το τελικό βήμα. Αυτοκτόνησε.

Η αστυνομία διερευνά την αυτοκτονία ακόμα ενός 19χρονου αγοριού στο Minas Gerais, στη Βραζιλία, του οποίου η οικογένεια υποψιάζεται πως έπαιζε το ίδιο παιχνίδι. Η οικογένειά του ανέφερε ότι τον είχε δει να ολοκληρώνει διάφορα βήματα του παιχνιδιού, όπως η λήψη μιας selfie βλέποντας μια ταινία τρόμου και η χάραξη μιας φάλαινας στο χέρι του με ένα ξυράφι.

Οι φονικές οδηγίες

Ενδεικτικά σημειώνονται κάποια από τα challenges που πρέπει να ολοκληρώσουν οι παίχτες, οι οποίοι ενθαρρύνονται να κάνουν κακό στον εαυτό τους με διάφορους τρόπους:

“Σήκω στις 04.20 και παρακολούθησε βίντεο τρόμου”
“Χαράκωσε το χέρι σου”
“Ημέρα 26:Σήμερα θα μάθεις την ημερομηνία θανάτου σου”
“Ημέρα 28: Μην μιλήσεις σε κανέναν σήμερα”
“Ημέρα 50: Πέσε από την οροφή ή κρεμάσου”

Οι «επόπτες» – «καθοδηγητές» μπορούν να αλλάξουν κατά την διάρκεια του «παιχνιδιού». Όταν «μπλοκάρονται» για οποιονδήποτε λόγο, επιστρέφουν με διαφορετικά διαδικτυακά «ονόματα». Αν το ίδιο το δίκτυο «μπλοκάρει» όλο το «παιχνίδι», τότε δημιουργείται νέος λογαριασμός και μέσω αυτού ξαναβρίσκουν το θύμα τους. Η εγκατάλειψη του «παιχνιδιού» είναι δυνατή, αλλά δύσκολη. Αν το θύμα ανακοινώσει ότι φεύγει από την «ομάδα», αρχίζουν οι απειλές. Μέχρι στιγμής δεν έχουν φτάσει στην υλοποίηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν, οι «ομάδες θανάτου» θεωρούνται υπεύθυνες για 130 αυτοκτονίες παιδιών μέσα σε ένα εξάμηνο στην Ρωσία.

Και όλα αυτά τα στοιχεία πριν το φονικό παιχνίδι, «μεταναστεύσει» στο Instagram, το Messenger, το WhatsApp και το Twitter.

Οι Anonymous στη μάχη κατά του Blue Whale

Μέσω επίσημης ανακοίνωσή τους, οι Anonymous προειδοποιούν τους χρήστες για την ύπαρξη του παιχνιδιού, αποτρέποντάς τους από το να συμμετάσχουν σε αυτό. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: Η εκστρατεία #OpBluewhale έχει ως στόχο να σώσει τα παιδιά από το επικίνδυνο αυτό παιχνίδι.  Πίσω από όλο αυτό βρίσκονται εγκληματίες, μέλη ρωσικής εγκληματικής οργάνωσης. Έχουμε εντοπίσει τους διαχειριστές του παιχνιδιού και έχουμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για αυτούς. Θα καταστρέψουμε αυτό το παιχνίδι. Έχουμε ήδη σώσει πολλά παιδιά από αυτοκτονία»

Oι  Anonymous αποκαλύπτουν πως εκβιάζονται τα παιδιά, δημοσιοποιώντας screenshots με τους κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουν: «Δεν μπορείς να αποχωρήσεις από το παιχνίδι πριν το τέλος», «Θα πρέπει να είσαι αφοσιωμένος σε εμάς», «Έχουμε όλα τα προσωπικά σου στοιχεία και μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε ώστε να σε αναγκάσουμε να μείνεις στο παιχνίδι» είναι μόνο κάποιοι από αυτούς.

Πηγή:  protothema.gr
Ανήλικος περιγράφει πώς τον προσέγγισαν για να παίξει «Μπλε Φάλαινα»

 

Η οικογένεια ενημέρωσε το Αστυνομικό Τμήμα Ευζώνων αμέσως και στη συνέχει τη Δίωξη.

 

Ένα αγόρι από το Κιλκίς περιέγραψε καρέ-καρέ πώς δέχθηκε πρόσκληση μέσω του Facebook προκειμένου να παίξει το αυτοκαταστροφικό παιχνίδι «Μπλε Φάλαινα».

 

Μιλώντας το πρωί στον ΑΝΤ1 ο 14χρονος εξιστόρησε πως ένας άγνωστος του έστειλε γραπτό μήνυμα στο Fb ρωτώντας τον αν θέλει να παίξουν ένα παιχνίδι που λέγεται «Μπλε Φάλαινα».

 

«Ναι», του είπα «και τι θα κάνουμε;» και μου είπε: «χτύπα σφαλιάρες στον εαυτό σου και τράβα βίντεο». Η αντίδραση του παιδιού, ευτυχώς, ήταν άμεση και είπε στη μητέρα του τι είχε συμβεί.

 

Σύμφωνα με τη μαρτυρία του μαθητή, ο άγνωστος του έγραφε σε greeklish. Σε ερώτηση εάν κι άλλα παιδιά στο σχολείο του έχουν δεχθεί ανάλογα μηνύματα, το παιδί απάντησε πως έχει ακούσει ότι κι άλλοι μαθητές δέχθηκαν ανάλογη πρόσκληση οι οποίοι έχουν όμως αρνηθεί να συμμετάσχουν στο παιχνίδι.

 

Πηγή: http://www.parapolitika.gr/article/anilikos-perigrafi-pos-ton-prosengisan-gia-na-pexi-mple-falena

Προειδοποίηση από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας

Τους γονείς σχετικά με το επικίνδυνο διαδικτυακό φαινόμενο «Blue Whale Challenge» (Δοκιμασία – Πρόκληση «Μπλε Φάλαινα») ενημέρωσε η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Πρόκειται για φαινόμενο που μπορεί να προκαλέσει σοβαρές σωματικές βλάβες στους συμμετέχοντες που δέχονται να λάβουν μέρος στις δοκιμασίες, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της.

Και στη συνέχεια αναφέρεται: «Η συγκεκριμένη σειρά δοκιμασιών – πρόκληση φέρεται να λαμβάνει χώρα μέσω ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης (social media), όπου κυρίως έφηβοι καλούνται να συμμετάσχουν σε ένα ιδιότυπο παιχνίδι διάρκειας πενήντα ημερών.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού λαμβάνουν οδηγίες από άγνωστο άτομο, που έχει χρηστεί «επικεφαλής», προκειμένου να ολοκληρώσουν με επιτυχία μια σειρά άκρως επικίνδυνων για την υγεία τους και τη σωματική τους ακεραιότητα δοκιμασιών (λ.χ. αυτοτραυματισμός, παρακολούθηση ταινιών τρόμου, αναρρίχηση σε ψηλά κτίρια).

Οι Αρχές επιβολής του νόμου άλλων χωρών έχουν εκδώσει ειδοποιήσεις προς γονείς και παιδιά, ενώ πολυάριθμα είναι και τα σχετικά δημοσιεύματα από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του εξωτερικού, που αναφέρουν πως το φαινόμενο λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και έχει εξαπλωθεί πιθανόν ως αυτοδιαδιδόμενη φάρσα (hoax).

Στη χώρα μας δεν έχει σημειωθεί αντίστοιχο περιστατικό, όμως η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος επαγρυπνά, σε κάθε περίπτωση, για την άμεση ανίχνευση και πρόληψη σχετικών συμβάντων, καθώς λόγω της μεγάλης επικινδυνότητας, το φαινόμενο ενδέχεται να λάβει πραγματικές και εξαιρετικά σοβαρές διαστάσεις».

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καλεί τους γονείς που θα υποπτευθούν πως το παιδί τους σχεδιάζει να προβεί στη δοκιμασία – πρόκληση «Μπλε Φάλαινα» ή σε παρόμοια, ή όποιος πολίτης γνωρίζει σχετικές πληροφορίες γι’ αυτό, καλείται να επικοινωνήσει άμεσα με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με τους ακόλουθους τρόπους:

– Τηλεφωνικά: 11188

– Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

– Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): CYBERΚΙD

– Μέσω twitter: @CyberAlertGR»

Πηγή: news.gr

 

Τεχνικές διαχείρισης άγχους εξετάσεων: οδηγός για μαθητές και κυρίως για γονείς

Στην προκειμένη οι αρνητικές επιπτώσεις (που μπορεί να αποτελούν και προειδοποιητικά σημάδια για τους γονείς ή και για τα παιδιά) είναι:
– δυσκολία να συγκεντρωθούν
– δυσκολία να διαβάσουν, να μάθουν συγκεκριμένη ύλη και να τη θυμηθούν
αναφέρουν συνεχώς βαθμούς και επίδοση
– ευερεθιστότητα, επιθετικότητα, θυμός, κλάματα
–  μειωμένη όρεξη για φαγητό ή φουσκώματα
– δυσκολία στον ύπνο (εφιάλτες)
– ταχυκαρδία, ζάλη, τάση λιποθυμίας, βάρος στο στήθος, πονοκέφαλος
– ανησυχία, νευρικότητα και άγχος για διάφορα πράγματα
– τάσεις φυγής
Το άγχος κινητοποιείται συνήθως από αρνητικές σκέψεις οι οποίες σχετίζονται με το φόβο και την αγωνία του παιδιού για το πόσο καλά θα τα πάει στις εξετάσεις και σε περίπτωση αποτυχίας τι θα πούνε οι φίλοι και ιδιαίτερα οι γονείς που μπορεί να τους απογοητεύσει ή να μην επιβεβαιώσει τις προσδοκίες τους. Οι αρνητικές αυτές σκέψεις έχουν την ιδιότητα κάποιες φορές να ωθούν το παιδί να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο που να προκαλέσει αυτό το οποίο φοβάται. Στην ουσία αυτό αποτελεί και το κλειδί για την καλύτερη αντιμετώπιση ή προετοιμασία του μαθητή.

Σημαντικό στοιχείο είναι να αλλάξει το παιδί τρόπο σκέψης όσον αφορά τις εξετάσεις. Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται να αλλάξει και ο τρόπος σκέψης των ίδιων των γονιών. Οι εξετάσεις δεν είναι το εισιτήριο για επαγγελματική αποκατάσταση αλλά ούτε και μοναδικός τρόπος επιβεβαίωσης των ικανοτήτων του παιδιού τους. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που το σύστημα απορροφά τα άτομα ανεξάρτητα από τη μορφωτική τους προέλευση.

Προτάσεις για τα παιδιά:
– οργανώστε όσο μπορείτε καλύτερα την ύλη για διάβασμα
κρατάτε σημειώσεις και επισημαίνετε με διαφορετικά στυλό/μαρκαδόρους – βασικά ή δύσκολα σημεία ώστε στην επανάληψη να τα βρίσκετε εύκολα
– κάνετε επαναλήψεις μόνοι ή μαζί με φίλους για να λύσετε απορίες και να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας
– αποφεύγετε να διαβάζετε με εξαντλητικούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και να μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά – το βασικό διάβασμα έχει προηγηθεί και τώρα απλά κάνετε επαναλήψεις
– διαβάστε αυτά που σας δυσκολεύουν λίγο πριν τις εξετάσεις και μην κουράζεστε με αυτά που ήδη ξέρετε καλά
– αποφύγετε να συζητάτε λίγο πριν τις εξετάσεις τι γνωρίζετε και τι δε γνωρίζετε – ενδεχομένως εκείνη τη στιγμή να αγχωθείτε ότι δε θυμάστε τίποτα
– μην ξεχνάτε τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης

– προτιμήστε να τρώτε, να κοιμάστε καλά, να ξεκουράζεστε και να ασκήστε (βόλτα με ποδήλατο, περίπατος)
– σε περίπτωση άγχους και πανικού κατά τη διάρκεια των εξετάσεων σταματήστε τις αρνητικές σκέψεις (και κυριολεκτικά λέγοντας στον εαυτό σας σταμάτα ή stop) και αντικαταστήστε με θετικές, πάρτε βαθιές αναπνοές, σκεφτείτε κάποια όμορφη εικόνα (όπως διακοπές, αγαπημένο πρόσωπο) ή επαναλάβετε εσωτερικά κάποια λέξη ή φράση που σας ανακουφίζει

Προτάσεις για τους γονείς:
– προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατό πιο ήρεμοι – αν εσείς είστε ήρεμοι αυτό θα νιώθουν και τα παιδιά κοντά σας
– χρησιμοποιήστε και εσείς την τεχνική των αναπνοών για να σας βοηθά να αποφορτίζεστε
– εκτονωθείτε και εσείς με κάποιο τρόπο, όπως γυμναστική, περίπατο, συνάντηση με φίλους
– μην πιέζετε το παιδί να διαβάσει ή του το υπενθυμίζετε σε κάθε περίπτωση που το βλέπετε να κάθεται (και να μη διαβάζει)  – ξέρει το ίδιο τους ρυθμούς του – αν νιώσει πίεση από εσάς μπορεί να κάνει και ακριβώς το αντίθετο, να διαβάζει ελάχιστα
– μην φροντίζετε το παιδί περισσότερο από όσο χρειάζεται, δεν είναι άρρωστο απλά εξετάσεις δίνει – σταθείτε διακριτικά κοντά του και όταν θελήσει κάτι θα το ζητήσει
– αυτό που έχει ανάγκη το παιδί σε αυτή τη φάση είναι να είστε εκεί και να το ακούσετε, να μοιραστεί μαζί σας τις ανησυχίες και τους φόβους του
– Έχετε στο μυαλό ότι το παιδί δίνει εξετάσεις. Δεν «δίνουμε» εξετάσεις όπως ακούγεται πολύ συχνά (αν και έτσι μπορεί να νιώθετε).
– Σε περίπτωση που δυσκολεύεστε να διαχειριστείτε αυτή την κατάσταση μια επίσκεψη σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας μπορεί να είναι ιδιαίτερα βοηθητική τόσο για εσάς όσο και για το παιδί.

Αν οι εξετάσεις συνιστούν την πρώτη δοκιμασία για το πώς θα ανταποκριθεί ένα παιδί σε μελλοντικές απαιτήσεις αυτό που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να βοηθήσουν τα παιδιά να προσαρμόζονται σε δύσκολες καταστάσεις περιορίζοντας έτσι τις αρνητικές επιπτώσεις που συνδέονται με αυτές.

Η σωστή διατροφή για την περίοδο των εξετάσεων

της  Κλεοπάτρας  Ζουμπουρλή,μοριακή  βιολόγος
Η περίοδος των εξετάσεων είναι προ των πυλών, το πολύωρο διάβασμα και το άγχος για τους περισσότερους μαθητές και φοιτητές κορυφώνεται.

Εκτός όμως από το διάβασμα που αποτελεί αδιαμφισβήτητα και το βασικότερο όπλο των μαθητών και φοιτητών απέναντι στις εξετάσεις, η διατροφή παίζει και αυτή εξέχοντα ρόλο στη μέγιστη απόδοσή του. Η διατροφή του παιδιού που διαβάζει είναι σημαντική. Το διάβασμα και η μάθηση είναι σοβαρές και πολύπλοκες λειτουργίες. Για να πετυχαίνουν χρειάζεται να γίνονται με το σωστό τρόπο.

Ο καλός ύπνος και η υγιεινή  διατροφή θα σας δώσουν τα εφόδια για να αντέξετε και να καταβάλετε την ενέργεια και τους κόπους που απαιτούνται. Μην ξεχνάτε ότι το διάβασμα και η μάθηση θέλουν ενέργεια και κόπο. Η προσοχή και η συγκέντρωση υποφέρουν όταν είστε κουρασμένοι, έχετε έλλειψη ύπνου ή υποβάλλεστε σε παράγοντες που οδηγούν αλλού τις σκέψεις σας. Θέλουν επίσης προσοχή και συγκέντρωση. Γι’ αυτό απομακρύνετε κάθε παράγοντα που μπορεί να αποσπά την προσοχή σας όπως ραδιόφωνο, μουσική, τηλεόραση ή θορυβώδες περιβάλλον.

Θρεπτικά συστατικά που κατά καιρούς έχουν συνδεθεί με τη διατήρηση της μνήμης και γενικότερα την καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία είναι οι βιταμίνες C, συμπλέγματος Β, όπως η Β12 και Β6, Ε, η θειαμίνη καθώς και ορισμένα από τα απαραίτητα αμινοξέα. Οι υδατάνθρακες, οι οποίοι περιέχονται κυρίως σε τρόφιμα όπως το ψωμί, τα δημητριακά, η πατάτα ,τα ζυμαρικά, τα φρούτα και τα γλυκά αποτελούν την πιο εύκολη πηγή ενέργειας για τον οργανισμό μας ενώ η γλυκόζη ο απλούστερος από τους υδατάνθρακες είναι το μοναδικό ενεργειακό υπόστρωμα που χρησιμοποιεί ο εγκέφαλός μας. Οι πρωτεΐνες είναι το κύριο συστατικό τροφίμων όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, το αυγό, το γάλα και τα όσπρια εκτός από το να παρέχουν ενέργεια παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην πλειονότητα των ανθρώπινων λειτουργιών οπότε η απουσία τους θα ήταν αναπόφευκτα καταστροφική για τον οργανισμό. Τα λιπίδια τα οποία περιέχονται στα διάφορα έλαια, το βούτυρο, στο λίπος του κρέατος και τα περισσότερα γλυκά αποτελούν την καλύτερη μορφή αποθηκευμένης ενέργειας αφού μπορούν και περικλείουν στη μικρότερη δυνατή μάζα την μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα ενέργειας.

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι πάντα μια έξυπνη κίνηση που προστατεύει την υγεία μας. Μελέτες όμως των τελευταίων χρόνων έχουν δείξει ότι οι αντιοξειδωτικές ουσίες που βρίσκονται στα τρόφιμα αυτά, μπορούν να βελτιώσουν τη διαδικασία της μάθησης αλλά και τη μνήμη αφού οι ουσίες αυτές μειώνουν την επίδραση της γήρανσης στον εγκέφαλο.
Το πράσινο τσάι είναι μια υγιεινή επιλογή πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι ουσίες αυτές προστατεύουν τους ιστούς του οργανισμού από τις ελεύθερες ρίζες και συμβάλουν σύμφωνα με την παραπάνω θεωρία στην προστασία του εγκεφάλου και τη διαδικασία της μάθησης.

Η λήψη ικανοποιητικών ποσοτήτων βιταμινών του συμπλέγματος Β από τη δίαιτα συμβάλει στην προστασία από συγκεκριμένα νευρολογικά προβλήματα όπως είναι και η μειωμένη μνήμη. To παντοθενικό οξύ (Βιταμίνη του συμπλέγματος) επειδή συμμετέχει στην παραγωγή της ακετυλοχολίνης (βασικού νευροδιαβιβαστή), που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά ερεθισμάτων στα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου, είναι επίσης μια βιταμίνη του συμπλέγματος με θετικές επιδράσεις στη μνήμη μας.

Η γλυκόζη (το βασικό συστατικό τόσο της σουκρόζης-ζάχαρης- όσο και των άλλων υδατανθράκων, είναι το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου μας, πράγμα που σημαίνει ότι όταν στερήσουμε τα εγκεφαλικά κύτταρα από την ουσία αυτή διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία τους. Κατά το βραδινό ύπνο οι τιμές της γλυκόζης στον οργανισμό μας μειώνονται και όταν ξυπνήσουμε αργούν να αυξηθούν. Η χαμηλή γλυκόζη αίματος έχει συσχετισθεί με φτωχή μνήμη, δυσκολίες της συγκέντρωσης και της μάθησης. Τρώγοντας λοιπόν πρωινό, αυξάνουμε τα επίπεδα γλυκόζης αίματος και επιτρέπουμε στον οργανισμό μας να λειτουργεί κανονικά.

Γενικά τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων ο μαθητής πρέπει να κάνει γεύματα που να τον ευχαριστούν και να περιλαμβάνουν όλες τις ομάδες τροφίμων (κρέας, γαλακτοκομικά φρούτα και λαχανικά). Καλό είναι να αποφύγει να καταναλώσει τροφές που πιθανά να του προκαλέσουν κάποιο γαστρεντερικό πρόβλημα ειδικά κατά την περίοδο των εξετάσεων. Επιπλέον σημαντική είναι και η άφθονη κατανάλωση νερού ενώ τόσο τα αναψυκτικά όσο και οι καφέδες να μειώνονται στο ελάχιστο.
Καλό είναι να αποφεύγονται τρόφιμα τύπου fast food, όχι όμως και να απαγορεύονται, καθώς είναι ιδιαίτερα πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά ενώ υστερούν στα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά.

Το καλό πρωινό

Ένα καλό πρωινό μπορεί να περιλαμβάνει κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν (γάλα ή γιαούρτι ή κρέμα), ένα αμυλούχο τρόφιμο (δημητριακά πρωινού, ψωμί ή φρυγανιές, σπιτικό κέικ), φρούτο ή χυμό, μέλι ή μαρμελάδα. Την ημέρα των εξετάσεων, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει ο μαθητής να ξεκινήσει με άδειο στομάχι, γιατί υπάρχει η πιθανότητα να ζαλιστεί και δεν θα μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα. Ένα ελαφρύ, τονωτικό πρωινό είναι απαραίτητο γιατί παρέχει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται και επιπλέον εξασφαλίζει αυξημένη μνήμη και καλύτερη συγκέντρωση.

Ο καφές
Η καφεΐνη του καφέ λειτουργεί ως διεγερτικό του κεντρικού νευρικού συστήματος. Σε μικρές ποσότητες βελτιώνει τις πνευματικές ικανότητες γιατί προκαλεί εγρήγορση και ελαττώνει το αίσθημα της κόπωσης του ατόμου. Η υπερβολική κατανάλωσή της όμως ενοχοποιείται για εκδηλώσεις νευρικότητας, άγχους και αϋπνίας. Σε άτομα που δεν πίνουν συχνά ή καθόλου καφέ αρκούν και μικρές ποσότητες καφέ, για να προκαλέσουν τα παραπάνω αρνητικά συμπτώματα. Οπότε η ποσότητα λήψης καφέ θέλει προσοχή ώστε οι υποψήφιοι να πετύχουν τον στόχο τους. Είναι σύνηθες λάθος η αυξημένη κατανάλωση καφέδων κατά τη διάρκεια των εξετάσεων για να μένουν ξύπνιοι οι μαθητές αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και ο ύπνος είναι απαραίτητος για να ξεκουράζεται ο οργανισμός και να αποδίδει καλύτερα.
ΠΡΟΣΟΧΗ την ημέρα πριν τις εξετάσεις, η κατανάλωση καφέ ή άλλου καφεϊνούχου ροφήματος (αναψυκτικά τύπου cola, κλπ) και ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, θα πρέπει να αποφευχθεί.

Συμπληρώματα
Η λήψη συμπληρωμάτων από υγιείς μαθητές που ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή δε φαίνεται να βελτιώνει την απόδοση τους αντίθετα μάλιστα πιθανά να επιφυλάσσει και κινδύνους. Από την άλλη πλευρά όμως η κατανάλωση μιας μπάρας σοκολάτας υγείας παρέχει όχι μόνο ευχαρίστηση αλλά επιπλέον ενέργεια και καλύτερη συγκέντρωση λόγω της ουσίας φαινυλεθυαμίνης που περιέχει και που φαίνεται ότι βοηθάει στην καλύτερη αιμάτωση του εγκεφάλου.
Είναι λοιπόν φανερό ότι το είδος της διατροφής μας μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της μνήμης μας, η οποία με το πέρασμα του χρόνου μειώνεται ως φυσικό αποτέλεσμα της γήρανσης των εγκεφαλικών κυττάρων. Για αυτό η προσεγμένη επιλογή τροφίμων αλλά και η καθιέρωση πρωινού μπορεί εμπράκτως να μας βοηθήσει να θυμόμαστε καλύτερα.

Ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία σε όλους σας!!!

medlabgr.blogspot.gr

(Πηγή:ipaideia.gr)

 

Εντυπωσίασε το Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ «Εν Δελφοίς εστίν ο Τόπος»

 

Εντυπωσίασε  το Καλλιτεχνικό  Φεστιβάλ  “Εν  Δελφοίς  εστίν  ο Τόπος”

Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Άμφισσα το Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ «Εν Δελφοίς εστίν ο Τόπος» που διοργάνωσε η Εταιρία Μέριμνας και Αποκατάστασης Ατόμων με Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα, με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Ι.Φ. Κωστοπούλου και υπό την αιγίδα του Δήμου Δελφών. Όλες οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ φιλοξενήθηκαν στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας και η είσοδος ήταν ελεύθερη.

 

Το Φεστιβάλ ξεκίνησε στις 28 Απριλίου 2017, με τα εγκαίνια της Εικαστικής Έκθεσης «Διαφορετικοί και Ίδιοι». Στην εκδήλωση παρευρέθησαν πολλοί φιλότεχνοι, ανάμεσά τους ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας,  Χρήστος Δημητρίου, ο οποίος απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, ο αντιδήμαρχος Άμφισσας, Αριστείδης Αγγελόπουλος, o διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας,Παναγιώτης Καστρίτης και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, Γιάννης Αλωνάρης. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν έργα: μελών της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας (από τις δομές Φωκίδας – Αττικής – Έβρου – Φθιώτιδας), μελών του Κέντρου Ημέρας Παιδιών – Εφήβων – Ενηλίκων Φωκίδας, μαθητών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας, μαθητών του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Άμφισσας και μελών της Εστίας «Άγιος Νικόλαος» (Γαλαξείδι).

Την επόμενη ημέρα, στις 29 Απριλίου, στο κατάμεστο Θέατρο του Πνευματικού Κέντρου Άμφισσας, πάνω από400 θεατές απόλαυσαν τo μουσικό παραμύθι τηςΕυαγγελίας Τσονάκα «Το βιβλίο που δεν άνοιγε», εμπνευσμένο από τραγούδια του Νίκου Κυπουργού, σε μια θαυμάσια μουσικοχορευτική παράσταση του Ωδείου Άμφισσας (Ελένης Ιντέρνου) και της Σχολής Χορού Σύλβιας Βούσουρα. 

Πριν την παράσταση, ο Δήμος Δελφών βράβευσε τους φορείς που συμμετείχαν στο Φεστιβάλ. Τα βραβεία παρέδωσαν ο δήμαρχος Θανάσης Παναγιωτόπουλος και ο αντιδήμαρχος ΆμφισσαςΑριστείδης Αγγελόπουλος. 

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, που διήρκησε μία εβδομάδα, πραγματοποιήθηκαν 10 βιωματικά εργαστήρια, με τη συμμετοχή των επισκεπτών, ανάμεσά τους και τάξεις μαθητών από το 1ο, το 2ο και το 3ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας, καθώς και από τοΓυμνάσιο Άμφισσας. 

Την τελευταία ημέρα, το Εφηβικό Τμήμα της Σχολής Χορού Σύλβιας Βούσουρα παρουσίασε χορογραφία της Ελένης Νάκου, εμπνευσμένη από το θέμα της έκθεσης, «Διαφορετικοί και ίδιοι».

Για λόγους ανωτέρας βίας, η παράσταση «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» αναβλήθηκε για την Παρασκευή 26 Μαΐου 2017. Το έργο του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αποστόλου, από το Μαγικό Θέατρο, σε συνεργασία με το Εικαστικό – Θεατρικό Εργαστήρι Άμφισσας, το Πολιτιστικό Κέντρο Φωκίδας και τον Σύλλογο Γυναικών Φωκίδας.

Πηγή:www.endelfoisonline.gr/category/περιφερεια…/περιφερειακη-ενοτητα-φωκιδασ/

Τα άτομα με αναπηρία στέλνουν ένα δυνατό μήνυμα

ΑΜΕΑ

(Πηγή:www.ekriti.gr)

Η 3η Δεκεμβρίου κάθε χρόνο, τα τελευταία 24 χρόνια, είναι αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία. Το Δεκέμβριο του 1992 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με την υιοθέτηση του Προγράμματος Δράσης για τα ΑΜΕΑ καθιέρωσε τη μέρα αυτή ως την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ (2014), γύρω στο 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία, το 80% των οποίων ζει στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Η 3η Δεκεμβρίου δεν είναι μια γιορτή για τα ΑΜΕΑ. Είναι μια ευκαιρία να σκεφτούμε, να θυμηθούμε και να αναλογιστούμε όλοι μας τι έχει κάνει η κάθε κυβέρνηση, αλλά κι ο καθένας μας ξεχωριστά, για να αντιμετωπίζονται τα άτομα με αναπηρία ισότιμα.

Δείτε το βίντεο αφιερωμένο στα άτομα με αναπηρία το οποίο στέλνει ένα πολύ δυνατό μήνυμα:

 

Πληροφορίες από: sansimera.gr

Πίσω από τα “μη” πάντα υπάρχει ένας πιο λειτουργικός τρόπος!

(Δημοσιεύτηκε  από  Babyradio.gr την 31 Οκτωβρίου 2016)

Απαγορεύσεις, τιμωρίες, μάλωμα και πολλές φορές και σωματική βία συνθέτουν δυστυχώς την καθημερινότητα πολλών γονέων σε νηπιακή και παιδική ηλικία. Γονείς σε απόγνωση, στρέφονται σε μεθόδους που ενδεχομένως έχουν και οι ίδιοι βιώσει στην παιδική τους ηλικία, με συνέπειες που πολλές φορές γυρίζουν μπούμερανγκ. Το οικείο έρχεται πάντα και πιο αυτόματα, καθώς αυτά τα όπλα έχουμε στη φαρέτρα μας και έτσι μας έμαθαν από μικρούς να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες της ζωής.

Σας το προτείνουμε… Μια ωδή στη μητρική αγάπη και τη ζωή!

Ας αναρωτηθούμε όμως, πώς μπορεί να νιώθει ένα παιδί το οποίο μεγαλώνει ακούγοντας συνέχεια “μη, όχι, δεν κάνει, κακό αυτό κλπ); Ένα παιδί έρχεται στον κόσμο και έχει ανάγκη από ερεθίσματα, ώστε να ανακαλύψει το περιβάλλον γύρω του. Για να το κάνει αυτό, είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιήσει όλες του τις αισθήσεις. Η αφή, η όσφρηση, η γεύση, αλλά φυσικά και η ακοή και η όραση, θα το βοηθήσουν να αρχίζει να εξερευνεί το περιβάλλον του, ξεκινώντας από το σπίτι του. Συνεπώς, είναι πολύ βασικό οι γονείς να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές, ώστε ο χώρος να είναι φιλικός προς το παιδί και τις ανάγκες του. Όσο πιο έγκαιρα το κατανοήσουμε, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις, τόσα λιγότερα “μη” θα ακούσει το βρέφος και θα είναι πολύ χαρούμενο με τις ανακαλύψεις του.

Όλα μοιάζουν τόσο άγνωστα σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο. Μια παρομοίωση που βοηθάει για να μπούμε στη θέση του βρέφους μας είναι η εξής: Μοιάζει σαν να έχουμε πάει εκδρομή σε μια ξένη χώρα, όπου όλα μοιάζουν τέλεια και εμείς είχαμε μεγάλη ανυπομονησία να την επισκεφτούμε. Όμως όταν ρωτάμε τον ξεναγό μας αν μπορούμε να πάμε σε κάποια μέρη, στα περισσότερα μας λέει ότι απαγορεύεται. Σε αυτά που επιτρέπεται να πάμε είναι πολύ λίγα και εμείς μένουμε απογοητευμένοι από την εκδρομή μας, αλλά και λίγο θυμωμένοι. Κάπως έτσι βιώνει το βρέφος την δική μας αντίδραση στην προσπάθεια του να εξερευνήσει και να μάθει το σπίτι του.

Αργότερα, στη νηπιακή ηλικία, όπου το παιδάκι μας ξεκινάει την πορεία του προς την αυτονόμηση και την ανεξαρτητοποίηση, γίνονται πιο έντονες οι δικές μας αντιδράσεις. Μοιάζει σαν να έχουμε εμπλακεί σε έναν ανώφελο αγώνα εξουσίας, ο οποίος είναι άνισος, άδικος και δεν βοηθάει σε τίποτα στον δεσμό μας με το παιδί. Αντίθετα όλοι οι αγώνες εξουσίας πλήττουν τον συναισθηματικό δεσμό και τη σχέση μας με τα παιδιά μας. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι πίσω από κάθε δύσκολη συμπεριφορά του παιδιού μας κρύβεται μια ανάγκη που δεν έχει εισακουστεί και ικανοποιηθεί. Ας κάνουμε μια προσπάθεια την επόμενη φορά να κάνουμε ένα συνειδητό στοπ και να αναρωτηθούμε τι προσπαθεί να μας πει το παιδί μας! Με συνειδητή δουλειά με τον εαυτό μας, αλλάζουν και οι αυτόματες αντιδράσεις μας!

 

Κρητικού Μαρίνα, Ψυχολόγος Υγείας/ Συστημική-Οικογενειακή Σύμβουλος

Πηγή: kritikou-healthpsy.gr


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων