Βιωματικά εργαστήρια επαγγελματικού προσανατολισμού για μαθητές

Φεβ 201723

Σας ενημερώνουμε ότι το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) Ηρακλείου , στο πλαίσιο της διευκόλυνσης των μαθητών των Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων στην επιλογή σπουδών και επαγγέλματος, προτίθεται να υλοποιήσει, μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς 2016-2017, βιωματικά εργαστήρια (workshops) επαγγελματικού προσανατολισμού.

Τα εργαστήρια θα καλύπτουν όλους τους άξονες του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού (αυτογνωσία, πληροφόρηση, λήψη επαγγελματικής απόφασης και μετάβαση) και θα προσαρμόζονται κάθε φορά στις ανάγκες των συμμετεχόντων.

Θα πραγματοποιούνται κάθε Παρασκευή, 16:00-18:00 και 18:00-20:00, και Σάββατο, 11:00-13:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Μονοφατσίου 8, 2ος όροφος), σε δύο ομάδες:

α) Γ ́ Γυμνασίου- Α ́ Λυκείου και β) Β ́- Γ Λυκείου. Κάθε φορά θα συμμετέχουν σε κάθε ομάδα το μέγιστο 20 μαθητές. Οι μαθητές οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο ΚΕ.ΣΥ.Π. στο τηλέφωνο: 2810 333783 ή στο e-mail: kesyp@dide.ira.sch.gr

Ανάρτηση εργαστηριακών οδηγών και τετραδίων εργασιών Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας Γενικού Λυκείου στο δικτυακό τόπο «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία» του Ψηφιακού Σχολείου

Φεβ 201716

Στο δικτυακό τόπο «Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία» (http://ebooks.edu.gr) του Ψηφιακού Σχολείου» έχουν αναρτηθεί οι εργαστηριακοί οδηγοί και τα τετράδια εργασιών Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας Γενικού Λυκείου. Για μεγαλύτερη ευκολία, ειδικά για τη Βιολογία, ακολουθεί το σχετικό υλικό:

Biologia-Ergastiriakos_Odigos A Lykeiou

Biologia-Ergastiriakos_Odigos B Lykeiou

Biologia-Ergastiriakos_Odigos G Lykeiou Genikis

Biologia-Ergastiriakos_Odigos G Lykeiou Prosanatolismou

Άσκηση Οικολογίας με τροφικό πλέγμα

Φεβ 201710

Δίνεται η παρακάτω απεικόνιση τροφικών σχέσεων σε ένα οικοσύστημα:

Τροφικό πλέγμα

  1. Απεικονίζονται ποιοτικές ή ποσοτικές τροφικές σχέσεις;
  2.  Ποια είναι η βιοκοινότητα του οικοσυστήματος;
  3. Πόσα τροφικά επίπεδα υπάρχουν και ποια;
  4. Ποιοι οργανισμοί είναι αυτότροφοι και ποιοι ετερότροφοι;
  5. Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι κάποιοι οργανισμοί έχουν περισσότερες από μία τροφικές προτιμήσεις;
  6. Το οικοσύστημα είναι αυτότροφο ή ετερότροφο;
  7. Πιστεύετε ότι είναι ένα ισορροπημένο οικοσύστημα; Εξηγήστε.
  8. Ποιοι οργανισμοί από αυτούς που απεικονίζονται είναι αποικοδομητές;
  9. Σε ποιο τροφικό επίπεδο ανήκει ο βάτραχος και σε ποιο η αλεπού;
  10. Τι θα συμβεί στο οικοσύστημα αν εξαφανιστούν τα ποντίκια;

Επιμέλεια: Ιωαννίδης Θωμάς

Διαχωρισμός φυλετικών χρωμοσωμάτων κατά τη Μείωση

Φεβ 201710

Διαβάστε το παρακάτω διάγραμμα για το φυσιολογικό ή μη διαχωρισμό των φυσιολογικών χρωμοσωμάτων που μπορεί να συμβεί κατά τη μείωση των άωρων γεννητικών κυττάρων και να οδηγήσει σε αριθμητικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες:

Διαχωρισμός φυλετικών χρωμοσωμάτων κατά τη Μείωση

Άσκηση έκφρασης γενετικού υλικού

Φεβ 201710

Άσκηση

Το γονίδιο που κωδικοποιεί τη σύνθεση μιας πολυπεπτιδικής αλυσίδας στον άνθρωπο μεταγράφεται σε mRNA το οποίο αποτελείται από 1200 νουκλεοτίδια. Το mRNA που τελικά μεταφράζεται στα ριβοσώματα αποτελείται από 750 νουκλεοτίδια και η πολυπεπτιδική αλυσίδα που συντίθεται αποτελείται από 144 αμινοξέα, στην λειτουργική της μορφή.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα να εξηγήσετε που μπορεί να οφείλεται:

  1. Η διαφορά μεταξύ του αριθμού των νουκλεοτιδίων του mRNA που συντίθεται στον πυρήνα και του mRNA που μεταφέρεται στα ριβοσώματα προκειμένου να μεταφραστεί.
  2. Η διαφορά μεταξύ του αριθμού των νουκλεοτιδίων του mRNA που μεταφέρεται στα ριβοσώματα για να μεταφραστεί και του αριθμού των αμινοξέων στην πολυπεπτιδική αλυσίδα.

Τηλεοπτικό σποτ του ΚΕΘΙ για την ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία

Φεβ 201710

 

To τηλεοπτικό μήνυμα υπογράφεται από το ΚΕΘΙ (Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας) στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Εθνικό Συμβούλιο ενάντια στον Ρατσισμό και τη Μισαλλοδοξία. Το ΥΠΠΕΘ αποτελεί, επίσης, τακτικό μέλος του Εθνικού Συμβουλίου ενάντια στον Ρατσισμό και τη Μισαλλοδοξία, και έχει στηρίξει τη δημιουργία του εν λόγω spot, το οποίο αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για την ένταξη των προσφυγόπουλων στη δημόσια εκπαίδευση.

Παιδιά από χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών στα σχολεία: υπάρχουν κίνδυνοι για την υγεία των παιδιών της χώρας μας;

Φεβ 20172

Στο παραπάνω βίντεο ο Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού Γιώργος Μόσχος και ο παιδίατρος–επιδημιολόγος Τάκης Παναγιωτόπουλος, καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας και επιστημονικός σύμβουλος του ΚΕΕΛΠΝΟ, συζητούν και ενημερώνουν το κοινό για το ζήτημα.

Επίσης, διαβάστε στο paidia-prosfyges-sto-sxoleio-kai-ygeia  ερωτήσεις και απαντήσεις που δίνει ο Τομέας Υγείας του Παιδιού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας για το θέμα της υγείας των μαθητών σε σχέση με τη φοίτηση στα σχολεία παιδιών από χώρους φιλοξενίας προσφύγων/μεταναστών.

Περί διδασκαλίας…μετά μουσικής!

Ιαν 201726

Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι διεθνούς αναγνώρισης Έλληνας βιολιστής κλασικής μουσικής και διευθυντής ορχήστρας. Η τελευταία του μεγάλη διάκριση είναι η βράβευσή του με το σημαντικό Δανέζικο βραβείο κλασικής μουσικής, Léonie Sonning Music Prize 2017, που απονέμεται κάθε χρόνο σε έναν συνθέτη, σολίστα, διευθυντή ορχήστρας ή τραγουδιστή που έχει φθάσει σε υψηλή διεθνή αναγνώριση στον τομέα του.

Από μια συζήτησή του που δημοσιεύτηκε στο μουσικό περιοδικό Πολύτονον (τ.64, Ιούνιος 2014) μεταφέρω κάποια ψήγματα από τα λεγόμενα του διάσημου μουσικού που αφορούν στη διδασκαλία, της μουσικής αλλά και εν γένει…

«Η διεύθυνση (σημ. ορχήστρας) είναι και μια μορφή διδασκαλίας διότι όταν ο μαέστρος στέκεται όρθιος ενώπιον των μουσικών της ορχήστρας, έχει αποστολή να τους καθοδηγήσει και να τους εμπνεύσει. Αυτό ακριβώς είναι και η αποστολή του δασκάλου, σε τελείως διαφορετικό επίπεδο και με τελείως διαφορετική λειτουργία»

«Η διδασκαλία είναι κατά την άποψή μου κάτι το ιερό. Είναι κάτι που εγώ ως μαθητής έλαβα από τον δάσκαλό μου τον Στέλιο Καφαντάρη με πάρα πολύ ειδικό τρόπο. Πέρα από τις γνώσεις και τις ικανότητες που είχε και ήταν ασύλληπτες, υπήρχε η παιδαγωγική πλευρά του: ο τρόπος που στήριζε τον κάθε μαθητή ώστε να διαμορφώσει την προσωπικότητά του… συγχρόνως να υπάρχει μέσα στην τάξη ένας υγιής ανταγωνισμός… ο ένας άκουγε τον άλλο και μάθαινε από αυτόν και τα προβλήματά του… Ο Καφαντάρης είχε το ταλέντο να βοηθάει τον κάθε μαθητή να βρει τον εαυτό του, μέσα από τη δική του προσωπικότητα και μέσα από τον δικό του κόσμο»

«Στη διδασκαλία το πιο σημαντικό δεν είναι να έχεις την πληροφορία, αλλά να μπορείς να τη μεταδώσεις… Είναι σαν τον υπολογιστή που έχει μέσα του δισεκατομμύρια πληροφορίες, όμως τι μπορεί να κάνει από μόνος του; Εάν δεν είσαι σε θέση να τον χρησιμοποιήσεις, η πληροφορία παραμένει νεκρή»

«Ο μύθος του Αισώπου είναι χαρακτηριστικός. Τελικά, νικητής είναι η χελώνα. Εδώ είναι και ένα τεράστιο λάθος που γίνεται στη διδασκαλία… πολλοί καθηγητές που έχουν ένα ταλαντούχο μαθητή… φορτώνουν τα παιδιά με ύλη που είναι δυσανάλογη… Όμως αυτό έχει τεράστιο κόστος αργότερα, διότι η πορεία είναι ίδια για όλους… Η παιδεία είναι μια μορφή βάσανου και τη διαδικασία αυτή δεν μπορεί να την υπερκεράσει αυτός που έχει ταλέντο… Είναι το τάλαντο που μας έχει δοθεί και αυτός που το χρησιμοποιεί και το “φθείρει”, τελικά ανταμείβεται, ενώ αυτός που το φυλάει, που δεν το κάνει τίποτε και δεν το εντάσσει μέσα στη ροή της ζωής, μένει εκεί που ήταν»

 

 

 

Βιοτεχνολογία: Δημιουργία ενός σταθερού ημισυνθετικού οργανισμού για την επέκταση του γενετικού αλφαβήτου!

Ιαν 201725

Romesberg infographic - 590

Για όσο διάστημα έχει υπάρξει ζωή στη Γη, αυτό έχει γίνει μόνο από τέσσερα γράμματα. Το DNA είναι γραμμένο μόλις με αυτά τα τέσσερα γράμματα ή βάσεις- A, Τ, C και G – που μαζί δημιουργούν τον κώδικα που κρύβεται πίσω από κάθε γνωστή ζωντανή ύπαρξη.

Αυτό ίσχυε μέχρι τώρα… Οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι δημιούργησαν ζωντανούς οργανισμούς χρησιμοποιώντας έναν εκτεταμένο γενετικό κώδικα. Αυτό θα μπορούσε με τη σειρά του να οδηγήσει στη δημιουργία εντελώς νέων μορφών ζωής, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς DNA που δεν ήταν δυνατόν να υπάρξουν πριν.

Δύο ερευνητές δημιούργησαν ένα βακτήριο που χρησιμοποιεί όχι μόνο τις τέσσερις φυσικές βάσεις, αλλά χρησιμοποιεί ένα επιπλέον ζευγάρι συνθετικών βάσεων, γνωστών  ως Χ και Υ, στην πραγματικότητα dNaM και d5SICS. Με τον τρόπο αυτό, οι ερευνητές λένε ότι έχουν τη δυνατότητα να «θέσουν τα θεμέλια για την επίτευξη του κεντρικού στόχου της συνθετικής βιολογίας: τη δημιουργία νέων μορφών ζωής και λειτουργιών».

Λόγω των νέων συνθετικών μορφών DNA που χρησιμοποιούνται, αυτές οι μορφές ζωής θα είναι πρωτόγνωρες. Θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν «εξ ολοκλήρου αφύσικες ιδιότητες και χαρακτηριστικά που δεν βρίσκονται αλλού στη φύση», γράφουν οι ερευνητές.

Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν στο άμεσο μέλλον εφαρμογές της νέας τεχνολογίας. Αλλά θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει νέα είδη μονοκύτταρων οργανισμών, που με τη σειρά τους θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανακάλυψη νέων φαρμάκων, μέσω της δημιουργίας νέων πρωτεϊνών που θα μπορούσαν στη συνέχεια να αποτελέσουν το υλικό για την παραγωγή ενός τεράστιου φάσματος φαρμάκων. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να αναπτυχθούν εντελώς καινούργιες μορφές υλικών.

Οι νέες βάσεις του DNA, Χ και Υ, δημιουργήθηκαν για πρώτη φορά από τους ίδιους επιστήμονες, τον καθηγητή Floyd Romesberg και τους συνάδελφους του, στο The Scripps Research Institute, La Jolla, CA, το 2014. Είχαν παρουσιασθεί με την ενσωμάτωσή τους στο γενετικό κώδικα  τροποποιημένων βακτηρίων E. coli.

Αλλά εκείνα τα E. coli έχασαν τελικά αυτές τις βάσεις και επανήλθαν στο παραδοσιακό γονιδίωμα. Αυτό έκανε το όλο εγχείρημα πιο δύσκολο, καθώς το τεχνητό δημιούργημα θα μπορούσε να χαρακτηρίζεται ως σταθερή, συνθετική μορφή ζωής μόνο εφόσον το  νέο γονιδίωμα του θα μπορούσε να διαρκέσει για όλη τη διάρκεια της ζωής του βακτηρίου.

Οι επιστήμονες το πέτυχαν τελικά αυτό, δηλαδή τη δημιουργία ενός σταθερού ημισυνθετικού οργανισμού με νέες βάσεις, με την ανάπτυξη ενός ειδικού συστήματος στα βακτήρια που απέρριπτε οποιαδήποτε γενετική αλληλουχία δεν περιλάμβανε τα αφύσικα γράμματα Χ ή Υ. Ως εκ τούτου, όλα τα κύτταρα που έχασαν αυτά τα νέα γράμματα θα έπρεπε επίσης να επισημαίνονται για την καταστροφή τους από το βακτήριο – ως μια μορφή ανοσίας, αλλά όχι έναντι σε ένα συγκεκριμένο ξένο εισβολέα, αλλά έναντι στην απώλεια του αφύσικου ζεύγους γραμμάτων Χ-Υ.

Με τον τρόπο αυτό, οι επιστήμονες φαίνεται να απέδειξαν ότι οι πολύ θεμελιώδεις διαδικασίες της ζωής μπορούν να τροποποιηθούν.

«Μπορούμε τώρα να πάρουμε το φως της ζωής για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε», είπε ο καθηγητής Romesberg σε μια δήλωση. «Αυτό δείχνει ότι το σύνολο των διαδικασιών της ζωής μπορεί να υπόκειται σε χειραγώγηση».

Προς το παρόν, αυτή η διαδικασία περιορίζεται μόνο σε μεμονωμένα κύτταρα και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πιο πολύπλοκους οργανισμούς. Και μέχρι στιγμής, δεν μπορεί πραγματικά να εφαρμοστεί, αλλά υπάρχει μόνο ως απόδειξη μιας ιδέας.

Πάντως οι ερευνητές εξετάζουν τώρα πώς να γράψουν το νέο γενετικό κώδικα σε RNA, το οποίο χρησιμοποιείται για να μετατρέψει το DNA στις πρωτεΐνες.

Η βιβλιογραφική αναφορά του σχετικού άρθρου είναι:

Yorke Zhang et al. (2017). A semisynthetic organism engineered for the stable expansion of the genetic alphabet. PNAS, published online January 23, doi: 10.1073/pnas.1616443114

Διοργάνωση εκδήλωσης Chemistry Show 2017

Ιαν 201724

Αποτέλεσμα εικόνας για heraklion chemistry show

H ΔΕ του Περιφερειακού Τμήματος Κρήτης της Ένωσης Ελλήνων Χημικών στα πλαίσια της ανάδειξης της αναγκαιότητας στη διδασκαλία, του πειράματος στη Χημεία στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διοργανώνει το Σάββατο 6 Μαΐου 2017 από τις 10πμ-2μμ στο Ηράκλειο, σε ανοικτό χώρο εκδήλωση παρουσίασης πειραμάτων από μαθητές σχολείων του Νομού Ηρακλείου.

Μέσα από τη πειραματική διδασκαλία οι μαθητές έρχονται σε επαφή με όργανα, διατάξεις, χημικές ουσίες, καθημερινά υλικά, κατανοούν τις ιδιότητες των σωμάτων, μαθαίνουν τους κανόνες ασφαλείας κατά την πραγματοποίηση των πειραματικών επιδείξεων και συνδέουν την θεωρία με την πραγματικότητα.

Τα Σχολεία μπορούν να συμμετάσχουν με ομάδες μαθητών, με την επίβλεψη και την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Κάθε σχολείο θα έχει τον πάγκο επίδειξης στο χώρο της εκδήλωσης. Το βράδυ Σάββατο 6/5/17 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση βράβευσης των συμμετεχόντων μαθητών και καθηγητών σε αίθουσα του Ηρακλείου.

Επίσης, έχει προκηρυχτεί μαθητικός διαγωνισμός ζωγραφικής για την αφίσα της εκδήλωσης με καταληκτική ημερομηνία τις 18 Μαρτίου 2017.

Υπενθύμιση 13ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας 2017-Διεθνούς Ολυμπιάδας Βιολογίας

Ιαν 201718

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης σας υπενθυμίζουμε τη διεξαγωγή του 13ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας 2017-Διεθνούς Ολυμπιάδας Βιολογίας. Η σχετική εγκύκλιος είναι εδώ ΠΔΒ 2017

Ενημέρωση για πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα 2017

Δεκ 20169

Διαβάστε την εγκύκλιο2016_12_9_Φ_251_210705_Α5_ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΕΛ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ_2017_ΕΝΟΠ-1

Αποτελέσματα εργαστηριακού διαγωνισμού EUSO 2017

Δεκ 20168

Συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες των λυκείων που πρώτευσαν στον τοπικό διαγωνισμό και προκρίθηκαν στην επόμενη φάση. Οι ομάδες που διακρίθηκαν ήταν από το Λύκειο Νέας Αλικαρνασσού, το 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου και το ΓΕΛ Μοιρών.

Πολλά συγχαρητήρια και στις μαθήτριες του σχολείου μας που έφεραν πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα και είχαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες τους.

Οδηγίες για προϊόντα και συνήθειες που απειλούν την Ψυχική Υγεία των Ανηλίκων (…και όχι μόνο)

Νοε 201630

H Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων αποτελεί συμβουλευτικό όργανο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Έργο της Επιτροπής είναι να γνωμοδοτεί για συγκεκριμένα προϊόντα ή πρακτικές που μπορεί να βλάπτουν την ψυχική υγεία των παιδιών και να συμβάλει με τις παρεμβάσεις της στη διαμόρφωση ωφέλιμων συνηθειών, στάσεων και συνειδήσεων σε καταναλωτικά θέματα.
Στα πλαίσια της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού και ειδικότερα των γονέων-καταναλωτών και των νέων, σε θέματα προστασίας της ψυχικής υγείας των ανηλίκων έχει εκδώσει τις παρακάτω οδηγίες που θα ήταν χρήσιμο να διαβάσουν οι γονείς σας και φυσικά και εσείς:

Mhnyma-Epitropis-Prostasias-Anilikon_Dek2014

13ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολογίας 2017

Νοε 201611

Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής δηλώσεων για τη συμμετοχή στον ΠΔΒ 2017. Ενημερωθείτε για τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων και συμπληρώστε τη φόρμα δήλωσης συμμετοχής εδώ

Σημαντικές ημερομηνίες του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας 2017

Παρασκευή 03 Φεβρουαρίου 2017: Όριο υποβολής Δηλώσεων Συμμετοχής για μαθητές

Δευτέρα 06 Φεβρουαρίου 2017: Όριο υποβολής Δηλώσεων Συμμετοχής στις ΔΔΕ από τα σχολεία

Τρίτη 07 Φεβρουαρίου 2017: Όριο ορισμού εξεταστικού κέντρου από την οικεία ΔΔΕ

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017: Πρώτη (1η) φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας 2017

Σάββατο 01 Απριλίου 2017: Δεύτερη (2η) φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας 2017

Η ημερομηνία, ο τόπος και η διαδικασία της 3ης φάσης θα ανακοινωθούν μαζί με τα αποτελέσματα της 2ης φάσης.

Η εξεταστέα ύλη για την 1η φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Βιολογίας 2017

Μαθητές της Α΄ τάξης

Σχολικό βιβλίο Βιολογίας Α΄ Λυκείου

Κεφ. 1 «Από το κύτταρο στον οργανισμό»

Κεφ. 3 «Κυκλοφορικό σύστημα»

Κεφ. 9 «Νευρικό σύστημα»

Κεφ. 10 «Αισθητήρια όργανα – Αισθήσεις»

Κεφ. 12 «Αναπαραγωγή – Ανάπτυξη» (εκτός των ενοτήτων: Αυλάκωση, Εμφύτευση, Σχηματισμός πλακούντα, Ανάπτυξη του εμβρύου, Τοκετός και ανάπτυξη μετά τον τοκετό, Γήρας)

Μαθητές της Β΄ τάξης:

Σχολικό βιβλίο Βιολογίας Β΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας:

Κεφ. 1 «Χημική σύσταση του κυττάρου»

Κεφ. 2 «Κύτταρο: Η θεμελιώδης μονάδα της ζωής»

Κεφ. 3 «Μεταβολισμός»

Κεφ. 4 «Γενετική»

Μαθητές της Γ΄ τάξης:

Σχολικό βιβλίο Βιολογίας Γ΄ Λυκείου, Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών:

Κεφ. 1 «Το γενετικό υλικό»

Κεφ. 2 «Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας»

Κεφ. 4 «Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA»

Κεφ. 5 «Μεντελική κληρονομικότητα»

Κεφ. 6 «Μεταλλάξεις»

Κεφ. 7 «Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας» (εκτός από την ενότητα «Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας»)

Κεφ. 8 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική» (εκτός των ενοτήτων «Εμβόλια» και «Αντιβιοτικά»)

Κεφ. 9 «Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία».

Σχολικό βιβλίο βιολογίας Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας:

Κεφ. 1 «Άνθρωπος και υγεία» (εκτός των ενοτήτων «Πολλαπλασιασμός ιών» και 1.4),

Κεφ. 2 «Άνθρωπος και περιβάλλον» (εκτός των ενοτήτων 2.2.3, 2.4, 2.4.1 και 2.4.2, «Ρύπανση του εδάφους» και «Hχορύπανση»)

 

« Παλιότερα άρθρα

Ο συγκεκριμένος χώρος θα διανθίζεται με υλικό για μελέτη στη Βιολογία αλλά και ενδιαφέροντα ή/και ψυχαγωγικά άρθρα, βίντεο και οτιδήποτε άλλο αφορά στο αντικείμενο της Βιολογίας.

Από την Αρχική Σελίδα (που βρίσκεστε τώρα) μπορείτε να επιλέξετε από τις Κατηγορίες (κεντρικά στην αρχική σελίδα) αυτή που σας ενδιαφέρει ή να επισκεφθείτε Χρήσιμους Εξωτερικούς Συνδέσμους -links (κάτω δεξιά στην αρχική σελίδα). Σε κάθε κατηγορία που ανοίγετε μπορείτε να δείτε τα τελευταία αναρτηθέντα άρθρα ή να δείτε παλιότερα άρθρα πατώντας την επιλογή «παλιά» στο κάτω μέρος της σελίδας.



Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων